هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترين دانشگاه های روسيه + توضيحات مختصر و تصاوير محيط

دسته بندی : تحصیلی
1400/05/26

روسيه چگونه كشور است ؟ آيا برای مهاجرت مفيد خواهد بود ؟

روسيه بزرگترين كشور در دنيا است و در شما آسيا و شرق اروپا واقع شده است و كشوردی بسيار سرد سير است ، در واقع ار محيط مناسب و طبعيتی بسيار عالی برخوردار است ، شما در اين مقاله از سايت برترآموز بهترين دانشگاه های روسيه آشنا خواهيد شد و تمام اطلاعات مورد نظر در رابطه با آنها را فرا خواهيد گرفت.

روسيه از قدرتمند ترين كشور های حال حاضر جهان است ( در ليست 10 كشور برتر قرار دارد ) روسيه در اين چند ساله با فشار گذاشتن بر سازمان بين الملل خواستار جهانی كردن آموزش در سرتاسر دنيا است و اينكه همه نقاط دنيا تحصيل رايگان و به صورت عالی تدريس شود ؛ يكی از سياست های‌ بهترين دانشگاه های روسيه ساپورت كردن دانشجويان بين المللی است كه به صورت عالی به آنها بورسيه تحصيلی و تمام خدمات رفاهی آنها را فراهم كرده و توانسته بر تمام نيازهای آنها غلبه و وقتی آنها فارغ التحصيل شدند برای‌ دولت روسيه خدمت بكنند و دستمزد عالی بگيرند .

در ليستی كه در سال 2018 از كيو اس منتشر شد 24 دانشگاه روسيه بسيار عالی هستند و از آن 24 دانشگاه فقط 10 از آنها در رتبه زير 400 دانشگاه های جهان را دارندو جزو بهترين دانشگاه های روسيه محسوب ميشوند ، حجم عظیمی از پول را در دانشگاه‌های خود و جذب دانشجویان بین‌المللی سرمایه‌گذاری کرده است . ( دانشگاه های اين كشور تشايه خاصی به استراليا دارد )

 

مدارك و شرايط مورد نياز برای پذيرش در دانشگاه های روسيه :

 

  1. دارای سابقه تحصيلی مناسب از جمله كارنامه های با نمرات بالا ( نسبتا بالا در دروس تخصصی ) و مهم ترين ركن آن ان است كه دارای انضباط عالی باشد دانشجو در غير اين صورت عدم پذيرش رخ خواهد داد .
  2. مورد دوم در رابطه با اخذ ويزای روسيه است كه فرد متقاضی بايد ويزای تحصيلی داشته باشد كه در اين كشور به مدت نسبتا طولانی و حداقل تا پايان دوران تحصيلی خود بماند و به مشكلات ترك كشور بر نخورد .
  3. شما ميتوانيد با خريدن خانه در روسيه ويزا موقت آنجا را گرفته و يا با پيگيری های مناسب خود را به دو تابعيتی تبديل بكنيد .

 

بهترين دانشگاه های روسيه :

  • دانشگاه دولتی روسيه : اولين بهترين دانشگاه های‌ روسيه دانشگاه دولتی است ؛ اين دانشگاه در ليست سالانه معيار دانشگاه در سال های اخير رتبه يك را در كشور خود كسب كرده است .

اين دانشگاه دارای 47000 نفر دانشجو فعال در همه زمينه های رشته ایی هستند از آنها 7000 نفر در مقطع كارشناسی و دكتری تحصيل ميكند و 10000 دانشجو بين المللی دارد كه از كشور های همسايه يا دور يا نزديك به اين دانشگاه رجوع كرده اند ؛ رشته‌های مورد نظر در اين دانشگاه بسيار زياد است و دارای بهترين رشته های تخصصی  بوده و شامل ۳۸۰ دپارتمان، ۳۹ دانشکده، ۱۵ مؤسسه تحقیقاتی، ۴ موزه و ۶ پردیس مختلف در داخل یا خارج روسیه است.

يكی از ويژگی های مهم در اين دانشگاه اين است ميتواند به بقيه دانشجويان كه وضعيت مناسب مالی ندارند بورسيه تحصيلی بپردازند و اين دانشگاه از اسمش هم پيداست كه دولتی و برای افراد و قشر متوسط جامع طراحی شده است و البته بايد اين هم لحاز كرد كه در ابتدا بايد در آزمون ورودی اين دانشگاه شركت كرده و نمره مناسب را دريافت كنيد .

  • دانشگاه نوسيبيرسك روسيه : دومين رتبه از بهترين دانشگاه های روسيه به دانشگاه نوسيبيرسك روسيه اختصاص يافته است و اينكه اين دانشگاه از نوع پزشكی‌ است و شما اگر علاقه به رشته پزشكی داريد ميتوانيد به اين دانشگاه روی بياوريد اين دانشگاه دارای دو پرديس اصلی است كه با هزار متر از هم ديگر فاصله دارند واما فضای‌ محيط شما را در اين فاصله ، نظر شما را جلب خواهيد كرد و شما دل بسته آن ميشويد .

دانشگاه نوسيبيرسك روسيه تنها دليل معروفيت آن اين است كه در زمان سريع به پيشرفت عالی در حوزه های خود رسيد و اينكه دارای‌ 6000 دانشجو فعال است و جمعيت كمی نسبت به دانشگاه های ديگر روسيه دارد  اين امر باعث جلب نظرات شده است .

این دانشگاه در بیرون شهر نووسبیرسک قرار دارد که سومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو و سنت پترزبورگ است. با اینکه شهرت جهانی این شهر نسبت به سه  شهر دیگر بسیار کمتر است، اما فرهنگی غنی و شور و هیاهوی شبانه شگفت‌انگیزی دارد و مقصد بی‌نظیر دیگری برای دانشجویان است .

  • دانشگاه دولتی سن پترزبورگ : در سومين رتبه دانشگاه سن پترزبورگ قرار دارد و از همين ابتدا بايد برای شما عنوان شود كه يكی از قدرتمند ترين دانشگا روسيه و توسط پتر بزرك در سال 1724 تاسيس شده است و دارای بافت قديمی است ولی در اين چند ساله توانسته با فعاليت های مككر بر روی محيط آن و بافت آن تاثييرات بسيار زيادی را در آن ها بگزارد ؛ 30000 نفر دانشجو فعال دارد و 3000 نفر از انها غير روسی و از كشور های ديگر برای تحصيل آمده اند و دارای 26 ساختمان اداری وآموزشی دارد ، 24 دانشكده مخصوص دولتی در رابطه با رشته های مختلف دارد ، اين دانشگاه از اسمش هم پيداست كه به صورت رايگان بوده و در صورت نياز برای بخواهيد خدمات رفاهی دريافت بكنيد بايد مبلغ نسبتا كمی را در رابطه با آن به مديرت دانشگاه داده و شما بتوانيد از آنها استفاده كنيد و اما ويژگی های آن : عبارت اند از : سالن های غذا خوری غ خوابگاه های منظم و نظافت شده ، كتابخانه های مجهز ، سالن رايانه ها برای تحقيق و … است . ( انشگاه دولتی سن پترزربورگ دسترسی بی‌نظیری به موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و هنری شهر را برای دانشجویان خود فراهم ساخته است. جزیره واسیلیوسکی در مرکز تاریخی این شهر و پترهوف اطراف جنوب غربی شهر محل دو پردیس اصلی و كمی فرعی این دانشگاه است.

  • دانشگاه دولتی تومسك : در چهارمين رتبه دانشگاه تومسك قرار دارد و اين دانشگاه ، قديمی ترين دانشگاه های روسيه در بخش آسيایی است و در سال 1880 تاسيس شده است و در ليست كيو اس كه تازه منتشر شده است در رتبه 300 در حوزه های روانشناختی و زبان شناسی حضور دارند ، و اما رشته های مخصوص آنها نجوم و فيزيك هسته ایی و … است .
نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *