هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رتبه گیری بدون استفاده از بک لینک

بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟

دسته بندی : سئو
1402/03/08

وقتی که یک پروژه سئو را بررسی می‌کنیم تمام تمرکز و انرژی ما روی این است که بتونیم رتبه خوبی رو دریافت کنیم. برای این که رتبه بگیریم بی شک باید عملیات سئو رو به درستی انجام بدیم. حالا این عملیات سئو شامل تولید محتوا و لینک سازی می‌شود. معمولا لینک سازی خارجی و بک لینک گرفتن برای سئوکارها جزء مواردی است که فکر می‌کنند سختی بیشتری داره و سوالی که بوجود میاد این است که اصلا بدون بک لینک هم می‌تونیم موفق بشیم؟ 

بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟ سوالی مهم که می‌خواهیم در برتر آموز آن را بررسی نماییم.

قبل از بررسی هر نکته‌ای شما باید اطلاعات کلی در مورد دانش سئو داشته باشید.

پیشنهاد می‌شود که حتما آموزش سئو بی نظیر محسن حبیبی راد را مطالعه کنید.

اگر اطلاعات شما در مورد سئو به وضعیت نسبی رسید می‌توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات دقیقی را بدست آورید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • چارت کلی سئو چیست؟
  • به عقیده برخی بک لینک پولی است!
  • بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟

چارت کلی سئو چیست؟

قبل از این که بخواهیم به بررسی بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟ بپردازیم بهتر است کمی راجب به چارت کلی موضوع سئو صحبت کنیم.

شما در فرآیند سئو کردن یک سایت نیاز دارید تا یکسری از سرفصل‌ها مثل تولید محتوا و لینک سازی رو رعایت کنید. با توجه به قدمت سایت ، هدف سایت ، رقبا و…. انتخاب این سرفصل‌ها و اولویت بندی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، حالا این موضوع یعنی چی؟

مثلا سایت A را در نظر بگیرید که یک سایت فروش گل و گیاه آنلاین می‌باشد که به تازگی تاسیس شده است. این سایت رقبای زیادی ندارد و به راحتی با چند کلمه کلیدی ساده می‌تواند در SERP قرار بگیرید. متخصص سئو در این لحظه استراتژی سئو سایت خود را با تولید محتوا و لینک سازی داخلی آغاز می‌کند سپس به سراغ بک لینک سازی آن هم در صورت نیاز می‌رود.

حالا سایت B را تصور کنید که یک سالی هست داخل گوگل ایندکس می‌شود و تولید محتوای نسبی هم دارد اما به خاطر رقبای زیاد هنوز نتواسته داخل SERP گوگل قرار بگیرد. در این حالت سئوکار با بررسی کیفیت محتوای سایت و لینک سازی داخلی به سراغ ساخت بک لینک می‌رود.

حالا ما می‌خواهیم بدانیم که اصلا بدون بک لینک امکان پذیر است؟

به عقیده برخی بک لینک پولی است!

شاید یکی از دلایلی که افراد دوست ندارند از بک لینک استفاده کنند این است که فکر می‌کنند باید برای آن هزینه کنند و برای این که هزینه‌های یک مجموعه را کاهش دهند کلا از بک لینک سازی دوری می‌کنند.

بک لینک به دو نوع رایگان و پولی انجام میشه که خوب مسلما هر وبسایتی می‌تواند از این موارد استفاده نماید.

بک لینک‌های رایگان شامل لینک سازی‌های خارجی هستند که به سمت سایت شما اعتبار هدایت می‌کنند. در حالت کلی استفاده از این نوع بک لینک‌ها توصیه میشود و فکر نکنید چون رایگان هستند فایده‌ای ندارند.

بک لینک رایگان!

در مقاله ساخت بک لینک‌ رایگان ما به شما منابع بسیار خوبی برای اینکار معرفی کردیم که می‌تونید آن را مطالعه کنید اما به طور خلاصه شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین مراجع برای لینک سازی خارجی هستند که اصلا هزینه‌ای برای شما ندارد. تنها کافیست وارد این شبکه‌ها شده و برای کسب و کار خود یک پروفایل طراحی نمایید. البته توجه داشته باشید که باید در این شبکه‌ها در راستای محتوای کسب و کار فعالیت کنید.

از بهترین شبکه‌های اجتماعی که بازخورد بالایی هم دارد می‌توان به اینستاگرام ، توییتر ، یوتیوب ، لینکدین و.. اشاره کرد.

از جمله دیگر بک لینک‌های رایگان لینک سازی در وبلاگ‌های معروف است. تنها کافیست شما در این وبلاگ‌ها ثبت نام کرده و تولید محتوای مناسبی را داشته باشید سپس به سایت خود لینک بدهید.

بک لینک پولی!

در کنار این بک لینک‌های پر قدرت رابگان طبیعتا اگر حوزه کاری شما خیلی سخت باشد نمی‌توانید بین رقبا حضور پیدا کنید و باید از بک‌ لینک‌های پولی استفاده نمایید.

خرید رپورتاژ آگهی یکی از این بک لینک‌های پولی ولی موثر است که اگر درست و اصولی انجام بشود نتیجه خیلی خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت. در آموزش رپورتاژ آگهی ما این موضوع را به خوبی برای شما بیان کرده‌ایم.

رپورتاژ آگهی در حالت کلی به این صورت است که شما در وبسایت‌های خبری یک محتوای جامع با کلمه کلیدی و لینک سایت خودتون منتشر می‌کنید و اعتبار از سایت خبری به سمت سایت شما هدایت می‌شود و همین باعث جهش رتبه شما خواهد بود.

قیمت‌های رپورتاژ آگهی‌ها متفاوت است و برای اینکه هز هزینه‌ها مطلع باشید بهتر است به وبسایت‌های مورد نظر سر بزنید. 

یکی از مهم‌ترین نکات این است که باید دقیقا عین اصول رپورتاژ نویسی رفتار کنید وگرنه این لینک سازی خارجی برای شما موثر نخواهد بود.

البته که منظور ما از بک لینک پولی اصلا خرید بک لینک‌های زیاد و بی کیفیت که روزانه تبلیغات زیادی در گوگل دارند نیست!! هزینه برای این نوع بک لینک‌ها نه تنها موثر نخواهد بود بلکه نتیجه منفی هم روی سایت شما دارد و حتی ممکن است سایت شما تا مرز پنالتی شدن پیش برود.

گول این تبلیغات لینک سازی خارجی با قیمت ارزان را نخورید شاید در تایم کوتاهی نتیجه مثبت بگیرید ولی این جزو سئو کلاه سیاه است و گوگل به شدت با آن مبارزه می‌کند.

موفقیت در سئو بدون بک لینک برتر آموز

بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟

خوب پس از توضیحات کلی که در بالا گفتیم حالا می‌خوایم بررسی کنیم که اصلا بدون بک لینک امکانش هست جزو نتایج برتر گوگل باشیم یا خیر!

هیچ قاعده و قانون کلی وجود ندارد که بیان کنیم بلهههه می‌توان بدون بک لینک رتبه خوب گرفت و یا خیییر ! این کار اصلا امکان پذیر نیست. اما می‌توان یک نتیجه گیری مناسبی را در این زمینه داشته باشیم.

در سایت‌هایی که رقبای کمتری دارند و کلمه کلیدی آنها آسون‌تر است ، بله ! بدون بک لینک هم انتظار می‌رود که رتبه خوبی را دریافت کنیم ولی در حوزه‌های کاری پر رقابت و سخت که رقبای خیلی قوی دارد می‌توان گفت که برای داشتن یک جایگاه خوب در گوگل شما به بک لینک نیاز دارید!!

خوب حالا سختی کلمه کلیدی و حوزه کاری رو چه جوری متوجه بشیم؟

ابزارهای سنجش کلمه کلیدی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از این ابزارهای استفاده نمایید. اما یکی از بهترین ابزارها که سختی کلمه را به خوبی نمایش می‌دهد ، KWfinder است. می‌توانید از متخصص سئو خود درخواست کنید تا شما ر در این زمینه راهنمایی کنند.

بررسی روش‌های کسب رتبه بدون استفاده از بک لینک

در ادامه به خوبی تمامی نکات را یادداشت و سپس بررسی نمایید.

1. کلمات کلیدی لانگ تیل را انتخاب نمایید!

همانطور که در قسمت بالاتر هم ذکر کردیم ، انتخاب کلمات کلیدی طولانی این شانس را به شما می‌دهد تا در فضایی که رقابت در آن کمتر است فعالیت کنید. برای مثال کلمه آموزش زبان انگلیسی بیش از 160،000،000 ایندکس داخل گوگل دارد و کلمه‌ای سخت به شمار می‌آید و برای اینکه داخل SERP رتبه بگیرید نیاز به بک لینک دارید.

ولی مثلا با انتخاب آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد ، آموزش زبان انگلیسی تضمینی ، آموزش زبان انگلیسی رایگان در تهران و… می‌توانید بدون بک لینک هم جزو رتبه‌های برتر قرار بگیرید.

اگر با این نوع کلمات کلیدی آشنا نیستید می‌توانید مقاله لانگ تیل کیورد چیست؟ را مطالعه نمایید.

2. تولید محتوای طوفانی داشته باشید!

اگر می‌خواهید بدون لینک سازی کار کنید ، پس روی تولید محتوا خیلی سرمایه گذاری کنید. یک تولید محتوا خوب و با کیفیت می‌تونه رتبه خوبی را به شما بدهد.

چه جوری؟

در محتوا نویسی همیشه دو اصل را رعایت کنید : اول این که باید کاربرپسند باشد و پاسخ سوالات کاربر داده شود ، دوم این که باید بر طبق قوانین الگوریتم‌های گوگل نوشته شود تا بتوانید امتیاز بگیرید.

محتوای صفحات لندیگ و یا حتی مقالات شما باید یونیک و تازه باشد به طوری که کاربر مطلب جدیدی را مطالعه کند. اگر این کار را رعایت کنید که خوشبختانه در مسر درستی قرار گرفته‌اید.

سعی کنید محتوای پرسشی و آماری تولید کنید!

مثلا :

تولید محتوا برای وبسایت چیست؟ / چگونه می‌توان یک سایت طراحی کرد؟ / یادگیری زبان انگلیسی در چه زمانی ممکن است؟

10 تا از بهترین نکات برای سئو سایت / بررسی 5 تا از بهترین ابزارهای کلمه کلیدی سایت و….

این نوع محتواها معمولا سرچ بالایی دارند و توسط کاربران سرچ می‌شود.

کامل و جامع بنویسید. هیچ موقع مثلا با 300 یا 500 کلمه یک محتوا رو رها نکنید و خیلی کامل تمامی موارد را برای مشتری شرح بدهید.

البته که تولید محتوا نیاز به آموزش و تمرین دارد که در آموزش تولید محتوا سعی کرده‌ایم بهترین نکات را به شما یاد بدهیم.

3. تیترهای جذاب بنویسید!

اولین موردی که به چشم کار می‌خورد و برای آن جذاب است عنوان تیترهای شما است. سعی کنید عناوین و تیترهای جذاب بنویسید با این کار شما نرخ کلیک سایت هم افزایش می‌دهید. حتما از کلمه کلیدی داخل تیتر استفاده نمایید!

4. لینک سازی داخلی رو فراموش نکنید!

متاسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند که ما وقتی از بدون بک لینک رتبه گرفتن صحبت می‌کنیم یعنی این که کلا لینک نداشته باشیم! اما اینطور نیست شما باید از لینک سازی داخلی استفاده کنید و یک زنجیره لینک سازی داخل سایت خود ایجاد کنید.

به صورتی که مثلا کاربر محتوایی در مورد نگهداری از کیف چرم را مطالعه می‌کند حالا شما باید به صفحه محصولات کیف چرم لینک بدهید.

لینک سازی‌های داخلی باید کامل درست باشد و لینک خراب و شکسته نداشته باشید.

5. بهبود سرعت سایت!

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید همیشه رعایت شود. کاربر زمانی که وارد سایت شما می‌شود انتظار دارد که در عرض چند ثانیه کاملا سای لود بشود. اگر این نکنه رو رعایت نکنید کاربر بلافاصله سایت رو ترک می‌کند و شما بانس ریت هم دریافت می‌کنید.

روش های افزایش سرعت سایت زیادی داریم که شما می‌توانید با مطالعه این موارد بهترین را انتخاب نمایید و در سایت خود اعمال کنید.

در حالت کلی یکی از بهترین روش‌ها انتخاب یک هاستینگ مناسب و با کیفیت است که حجم و فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین اگر وبسایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس پشتیبانی می‌کند سعی کنید که از افزونه‌های افزایش سرعت سایت استفاده نمایید.

WP Rocket یکی از این افزونه‌های با کیفیت در این زمینه است.

6. سعی کنید از کاربران کامنت و ری اکشن دریافت کنید!

یکی از راه‌هایی که خیلی روی رتبه گیری و جلب نظر گوگل اثر دارد این است که سعی کنید از کاربران بخواهید برای صفحات شما داخل سایت نظر بگذارند. این که چگونه این کار را انجام بدهید بستگی به این دارد که یک باشگاه مشتریان قوی داشته باشید. به هر حال این که کاربران داخل سایت شما نظر بدهند نتیجه خیلی خوبی روی سایت شما خواهد داشت و باعث اعتماد سازی بین الگوریتم‌های گوگل و سایت شما می‌شود.

7. در کنار محتواهای خود دکمه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی قرار بدهید!

وبلاگ‌های زیادی وجود دارد که در کنار محتواهای خود گزینه اشتراک در شبکه‌های اجتماعی دارند. این کار باعث می‌شود تا اگر کاربر به مطلب علاقه مند باشید تنها با یک دکمه آن را در شبکه اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد. شما با این کار می‌توانید بک لینک رایگان و با کیفیت بدست آورید.

8. از Alt برای تصاویر استفاده کنید.

برای تصاویر خود حتما باید از متن جایگزین استفاده نمایید. این alt تصاویر باید شامل کلمه کلیدی شما باشد اگر به هر دلیلی تصاویر شما داخل سایت لود نشد کاربر می‌تواند متن جایگزین را مشاهده نماید. علاوه بر کاربر الگوریتم‌های گوگل هم alt رو ایندکس می‌کنند.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم در مقاله بدون بک لینک می توان از گوگل لینک گرفت؟ به خوبی به تمامی زوایا بپردازیم و راه‌ها و روش‌های رتبه گیری بدون استفاده از بک لینک را بررسی کنیم.

البته که پیشنهاد می‌شود حتما از بک لینک‌های رایگان استفاده نمایید ولی اگر نمی‌خواهید این کار را انجام بدهید طبق اصول بالا سئو داخلی سایت رو به بهترین روش انجام بدید. سعی کنید طبق یک استراتژی خاص پیش بروید تا در انتها بتوانید نتیجه را به خوبی مشاهده کنید. اگر تجربه‌ای در زمینه رتبه گیری بدون بک لینک دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید نظرات شما بسیار ارزشمند است. با تشکر از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *