هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم؟ + تکنیک‌های مقاله سئو شده

برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم؟ + تکنیک‌های مقاله سئو شده

دسته بندی : سئو
1402/02/14

امروزه کسب و کارهای مختلف زمانی که قصد رشد فروش و همچنین برندینگ دارند، از ابزار سئو استفاده می‌کنند. 🧐

 سئو نیز برای کسب نتیجه ایده‌آل نیاز به مقالات با کیفیت و با ارزش دارد. با مطالعه این بخش می‌توانید به بررسی بهترین استراتژی تعداد مقاله مورد نیاز برای هر سایت پی ببرید. 😃

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز،😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جامع و جذاب در حوزه سئو. در این مقاله قرار است که به بررسی بهترین استراتژی‌های سئو داخلی بپردازیم. امروز ه قرار است که پاسخ سوال شما کاربران عزیز « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم؟ » بپردازیم. قبل از شروع به این نکته توجه داشته باشید که تعداد مقالات شما به کیفیت مقالات بستگی دارد. البته تحلیل رقبا و توانایی فنی سایت شما نیز بی تاثیر نخواهد بود. شما در این مقاله با پارامتر‌هایی آشنا خواهید شد که به صورت ویژه می‌تواند کسب و کار شما را متحول نماید. 😯

نکته بسیار مهم در این است که شما نیز تا چه اندازه دانش و توانایی در حوزه سئو دارید. به عنوان مثال، دانشجویان دوره آموزش سئو همگی با پارامترهای اصلی تحلیل رقبا آشنایی دارند و بودجه محتوایی خود را نیز بر اساس آن تغییر می‌دهند. 😉 ممکن است که دانش شما به اندازه دانش این افراد نباشد، اما شما نیز می‌توانید با بررسی کلی هر پارامتر یک نتیجه گیری کلی داشته باشید. به یاد داشته باشید که تعداد مقالات مورد نیاز برای هر سایت به نسبت سایت دیگر متفاوت است.

ممکن است که دو سایت به لحاظ ظاهری یکسان باشند و حتی در یک حوزه نیز به رقابت بپردازند. از نظر یک سئو کار حرفه‌ای سایت اول نیاز به 5 مقاله هزار کلمه‌ای در هفته دارد 😏 و سایت دوم نیاز به 3 مقاله 3 هزار کلمه‌ای دارد. برای یک سئو کار بی تجربه ممکن است که هر دو سایت یکسان باشد و یک بودجه محتوایی تعریف کند. 😐 نتایج زحمات این دو سئو کار در آینده به صورت آماری کاملا مشخص خواهد بود.

تدوین استراتژی سئو در رابطه با تعداد مقالات مورد نیاز هر سایت

زمانی که یک سایت نو پا در یک حوزه با میزان رقابت متوسط و ضعیف راه اندازی می‌شود. به صورت کلی 3 تا 4 مقاله در هفته کفایت می‌کند. البته به نوع کلمات کلیدی سایت نیز بستگی دارد. زمانی که قصد دارید روی کلمات چند رشته‌ای رشد کنید، تعداد کلمات مقاله بین 1000 تا 1500 کلمه کفایت می‌کند. البته نوع محتوای شما نیز باید با توجه به قواعد و قوانین سئو داخلی تعریف شود. از طرفی به این موضوع نیز توجه داشته باشید که تولید کننده محتوای شما باید با الگوریتم‌های به روز آشنایی داشته باشد. اگر شما از یک تایپیست استفاده نمایید که از سئو الگوریتم قدیمی را می‌شناسد. قطعا به یک بازدهی عالی دست پیدا نخواهد کرد.

اما اگر شما سئو یک سایت با سابقه متوسط را به دست گرفتید و رقابت نیز در این حوزه بالا بود. بهترین استراتژی در این است که تعداد مقالات سایت خود را به نحوی مدیریت نمایید که روی ایندکس سایت شما تاثیر منفی نداشته باشد. شما بهتر است که یک روز مقاله جدید منتشر کنید و روز بعد به فکر آپدیت محتوایی خود باشید. در این صورت علاوه بر اینکه قدرت سئو سایت شما افزایش پیدا می‌کند. نظر مخاطبین نیز با توجه به اطلاعات به روز شما افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال یکی از سایت‌های آموزش زبان انگلیسی در که توسط مشاورین سئو برترآموز مدیریت می‌شد. با همین استراتژی توانست به سادگی از صفحه 3 به صفحه 1 تغییر جایگاه دهد.

زیر ساخت و قدرت سایت شما باید به نحوی باشد که بتوانید این استراتژی را پیدا سازی نمایید. اگر بخواهیم یک مثال دیگر برای شما بیان کنیم. یک سایت در حوزه  آموزش وردپرس بودجه بندی محدودی داشت و از طرفی زیر ساخت‌های آن نیز به شدت ضعیف بود. استراتژی مناسب برای این سایت 5 روز در هفته آپدیت 250 کلمه‌ای و 2 روز در هفته نیز محتوای یونیک و تخصصی رو کلمات کلیدی چند رشته‌ای بود. این سایت نیز توانسته با همین استراتژی از صفحه 3 به صفحه اول منتقل شود.

تدوین استراتژی سئو در رابطه با تعداد مقالات مورد نیاز هر سایت

برای بهینه سازی محتوای سئو شده از سایت‌ های آموزش تولید محتوا استفاده کنید

ممکن است که این سوال برای شما ایجاد شود که استفاده از سایت های آموزش تولید محتوا چه ارتباطی با سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » دارد؟ باید به شما بگوییم که کیفیت مقالات شما روی تعداد مقالات شما به صورت قابل توجه تاثیر دارد. ممکن است که شما هر روز برای سایت خود یک محتوای کاربردی منتشر کنید. اما این محتوا از نظر خوانایی، سئو، الگوریتم MUM ، الگوریتم E A T و هوش مصنوعی گوگل کیفیت بالایی نداشته باشد. در این صورت شما تنها هزینه بسیار بالایی کرده‌اید و محتوای شما بازدهی مناسبی از جنبه سئو ندارد. بر اساس تحقیقات تیم تولید محتوای سئو یکی از سایت‌های آموزش فتوشاپ، از محتوای بسیار تخصصی استفاده کرده بود، اما نکات سئو داخلی آن شرایط مناسبی نداشت. به طبع این سایت رتبه مناسبی نیز به دست نیاورده بود.

زمانی که از تیم مشاوره سئو برترآموز درخواست کمک و مشاوره کرد. یکی از اعضای تیم فنی سایت برترآموز به صورت ویژه روی ویراستاری مقالات و همچنین آپدیت صفحات دسته بندی او زمان صرف کرد. پس از آن آپدیت‌های 200 کلمه‌ای در دو تایم روزانه داخل سایت ثبت شد. بعد از گذشت تقریبا دو هفته عملکرد این سایت به صورت ویژه تغییر کرد و توانست یک بازدهی بسیار عالی به دست آورد. این سایت بدون اینکه به دنبال پاسخ سوال «برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم» باشد. صرفا با تغییر عملکرد توانست به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کند.

شما نیز برای بهینه سازی محتوای سئو شده خود باید به دنبال سایت‌های آموزش تولید محتوا باشید. البته آموزش تولید محتوای تخصصی و نه آموزش تولید محتوای عمومی. چرا که همه افراد با هد بندی و همچنین تراکم کلمه کلیدی و انکر تکست آشنایی دارند. اما اشخاص کمی از آپدیت‌های گوگل و الگوریتم‌های گوگل برای رشد محتوایی استفاده می‌کنند. شما نباید در دسته بندی این افراد قرار بگیرید. بلکه شما باید به صورت ویژه روی سایت‌هایی تمرکز کنید که می‌تواند دانش فنی شما را افزایش دهد. در این صورت شما با تولید محتوای کمتر می‌توانید به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید.

آیا تعداد کلمات کلیدی در مقاله به تعداد مقالات در هفته ارتباط دارد؟

زمانی که سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » مطرح می‌شود. معمولا سوال ما از سئو کار این است که استراتژی شما برای استفاده از کلمات کلیدی به چه صورت است؟ آیا استراتژی شما استفاده از کلمات کلیدی به صورت کیبورد استفاده است. آیا تمرکز شما روی تمرکز کلمه کلیدی پایین و خوانایی بالا می‌باشد. از همه مهمتر روی چه دسته این از کلمات کلیدی قرار است که تولید محتوا صورت بگیرید. آیا کلمات کلیدی شما تک کلمه‌ای با میزان رقابت بسیار بالا می‌باشد. و یا کلمه کلیدی شما چند کلمه‌ای با رقابت پایین می‌باشد. زمانی که شما به پاسخ این سوال‌ها فکر می‌کنید، پاسخ سوال اول نیز تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

 با احتساب این موضوع زمانی که کلمات کلیدی شما به صورت لانگ تیل استفاده می‌شود، بهتر است که روزانه یک مقاله 700 تا 1000 کلمه‌ای برای سایت‌های نو پا استفاده شود. البته تراکم کلمه کلیدی در آن نیز 3 تا 5 بار کفایت می‌کند. اما زمانی که قرار است کلمات کلیدی شما تک حرفی با میزان رقابت بالا باشد. در این صورت هر 300 تا 400 کلمه یک بار از کلمه کلیدی اصلی و هر 400 تا 600 کلمه بهتر است که کلمات کلیدی مکمل آن استفاده شود. تعداد کلمات این مقاله حداقل 2000 کلمه و حداکثر 3400 کلمه باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که زیر ساخت سایت شما نیز باید قوی باشد. در غیر این صورت بازدهی سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد.

از طرفی به این نکته توجه داشته بشاید که مقالات قبلی شما نیاز به آپدیت دارد و نباید به صورت یکجا آن را بارگذاری نمایید. مقاله‌ای که در حدود 3000 کلمه است و در حدود 10 بار کلمه کلیدی نیز در آن تکرار شده است. باید در سه مرحله در طی یک ماه بار گذاری شود. شاید بهتر باشد که 500 کلمه از آن را نیز نگهداری کنید و بعد از یک ماه آن را بارگذاری نمایید. درا ین صورت بازدهی مقاله شما افزایش پیدا می‌کند. از طرفی قدرت سئو آن را نیز به صورت قابل توجه در سایت خود مشاهده خواهید نمود.

تدوین استراتژی سئو با توجه به بخش وبلاگ

یکی از مهمترین نکاتی که شما برای سئو سایت‌های نوپا و یا سایت‌های با سابقه باید به آن توجه داشته باشید، داشتن استراتژی مشخص برای سئو سایت می‌باشد هدف ما از این موضوع صرفا وبلاگ و یا صرفا سئو خارجی و تبلیغات نیست. بلکه تعریف یک استراتژی منسجم سئو است که برای شما به صورت کاربردی ورودی مناسب و همچنین قدرت سئو بالا به همراه داشته باشید. شما برای طراحی استراتژی سئو دو راه خواهید داشت. اولین راه این است که یک آنالیز بسیار دقیق و کاربردی از وضعیت سایت داشته باشید و در وهله بعدی از کمک یک مشاوره متخصص سئو برای طراحی استراتژی سئو استفاده نمایید. در مرحله بعد نیز شما به عنوان یک اپراتور تمامی این مراحل را انجام دهید و پیگیری نمایید.

از طرفی ممکن است که شما به عنوان سئو کار یک فرد متخصص باشید و به دیگران نیز مشاوره سئو بدهید. در این صورت کار شما اندکی سخت خواهد شد. چرا که شما باید به صورت تخصصی و دقیق روی استراتژی سایت خود و همچنین تحلیل استراتژی سئو رقبا کار کنید. به عنوان مثال اگر رقیب سایت شما به صورت تخصصی در حال رفتن رپورتاژ می‌باشد. شما باید استراتژی سایت خود را به صورت تخصصی بر اساس وبلاگ و همچنین سوشال سیگنال تعریف نمایید. در این صورت می‌‍توانید یک بازدهی بسیار عالی به دست آورید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که استراتژی سئو سایت شما باید به سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » پاسخ بدهد.

متاسفانه برخی از سئوکاران بی تجربه زمانی که در حال تعریف استراتژی سئو می‌باشند، به بودجه بندی محتوایی توجه کافی ندارند. دقت کنید که منظور ما از بودجه بندی محتوایی تعداد کلمات و ساختار محتوا است و نه هزینه محتوا. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته بشاید، مهارت و قدرت تولید کننده محتوای تیم شما می‌باشد. ممکن است که شما در سایت خود از یک فرد با دانش متوسط استفاده کنید و از طرفی این فرد نیز حاضر به رشد نباشد. در این صورت هزینه این موضوع روی کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

تدوین استراتژی سئو با توجه به بخش وبلاگ

آیا با دوره تولید محتوای تخصصی برای بخش Content Marketing می‌توان تعداد مقالات را سایت را کاهش داد؟

زمانی که به دنبال پاسخی جامع برای سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » بودیم، به یک نکته بسیار جالب دست پیدا کردیم. سئو کاران مطرح سایت‌های حوزه تکنولوژی با یک استراتژی کاربردی به دنبال کاهش تعداد مقالات سایت‌های خود بودند. آن‌ها برخی از مقالات را به صورت کنونیکال کرده و برخی دیگر را ریدایرکت نمودند. دلیل این کار نیز بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بوده است. تا این بخش کار شاید استراتژی آن‌ها قابل حدس و درک باشد. اما قدم بعدی آن‌ها بسیار جالب و کاربردی بود. آن‌ها تولید محتوای سایت را متوقف کردند و تیم تولید محتوا را برای یک دوره جدید و تخصصی آماده نمودند. استراتژی آن‌ها بر این بود بخش کانتنت مارکتینگ را مانند بخش بازاریابی برای یک هک رشد آماده نمایند.

در این صورت تعداد مقالات منتشر شده در هفته به 2 مقاله کاهش پیدا کرده و از طرفی آپدیت‌ها نه تنها به صورت متنی بلکه به صورت گرافیکی انجام شده است. با توجه به افزایش سرعت اینترنت و همچنین با توجه هوش مصنوعی گوگل. بخش وبلاگ دیگر با تولید محتوای متنی قوی نمی‌تواند جایگاه بسیار عالی به دست آورد. البته دقت داشته باشید که با توجه به قدرت سئو برخی سایت‌های داخلی این موضوع صادق نیست و می‌توان با محتوای متنی به یک جایگاه بسیار عالی دست پیدا کرد. منظور بر این است که سایت‌ را بر اساس  حوزه فعالیت خود روی استراتژی تولید محتوای خود نیز کار کند.

به عنوان مثال اگر شما قصد فروش دوره آموزش اینستاگرام را دارید، بهترین کار بر این است علاوه بر تولید محتوای متنی به تولید محتوای صوتی و تصویری نیز بپردازید. هفته‌ای یک مقاله منتشر کنید. اما آن را با صورت جامع با پارامترهای مختلف تعریف نمایید و از همه مهمترین آپدیت‌ آن‌ را نیز به صورت برنامه ریزی شده انجام دهید. در این صورت با یک دوره تولید محتوای تخصصی گرافیکی می‌توانید به نتایج باورنکردنی در حوزه سئو دست پیدا نمایید.در حوزه سئو تمام تلاش  شما باید روی این موضوع باشد که چگونه در زمان درست دانش خود را افزایش دهید و از رقبا پیشی بگیرید.

آیا 4 مقاله 2 هزار کلمه‌ای در هفته می‌تواند سئو را تضمین کند؟

پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر! در صورتی می‌توان انتظار داشت که مقالات سئو یک سایت را تضمین کند که به چند نکته بسیار مهم توجه شده باشد. در ادامه به صورت کلی به بررسی پارامترهای بسیار مهم روی سئو و بخش وبلاگ خواهیم پرداخت. با این حال به یاد داشته باشید که پاسخ سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » همیشه یک پاسخ چند وجهی است. شما بدون داشتن دیگر بخش‌های آن به درستی نخواهید توانست که به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. با این حال به این نکته توجه داشته باشید خلاقیت در حوزه سئو و توجه به تغییرات ساز و کار موتورهای جستجو به صورت ویژه روی نتیجه نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

1.    مقاله را برای خواننده بهینه سازی کنید

معمولا زمانی که صحبت از یک مقاله خوب می‌شود، همه به دنبال بهترین ساز و کار برای سئو مقاله می‌باشند. اما باید به شما بگوییم که واقعیت اندکی متفاوت است. از نظر گوگل مقاله‌ای خوب است که بتواند مخاطب را برای مدت زمانی قابل توجه به خود مشغول کند. از طرفی بک لینک‌هایی که به مقاله داده می‌شود، نیز مهم خواهد بود. اگر شما بررسی کرده باشید، یوآست چراغ سبز خوانایی را فقط به جهت اهمیت نظر گوگل قرار داده است. در همین راستا سال 2023 گوگل نسخه جدید هوش مصنوعی خود را با آپدیت هسته گوگل برای درک بهتر محتوا به زبان‌های مختلف راه اندازی نمود. از طرفی اگر شما نیم نگاهی به تغییر و آپدیت الگوریتم‌ها داشته باشید، با نکات جالبی مواجه خواهید شد.

همانطور که می‌دانید، گوگل چندین و چند الگوریتم دارد که همگی می‌توانند به سئو سایت شما برای رشد بهتر کمک کنند. اما نکته قابل توجه آن در این است که در حال حاضر الگوریتم‌هایی از سمت گوگل بیشترین آپدیت را دارند که به درک گوگل از نوع محتوا کمک می‌کنند. حتی الگوریتم EAT یک الگوریتم چند مرحله‌ای برای درک کیفیت محتوا می‌باشد، به صورت ویژه تمرکز خود را روی در زبان محلی قرار داده است. البته ذکر یک نکته بسیار مهم را نیز باید مد نظر قرار داده باشید. شما باید الگوریتم‌های گوگل را با توجه به حوزه کاری خود بسنجید.

به عنوان مثال زمانی که شما در حال تولید محتوا برای حوزه گیمینگ می‌باشید. لحن و ادبیات محتوای شما به هر میزان که خودمانی و با نمک‌تر باشد، قطعا از نظر گوگل اعتبار و امتیاز بیشتری به دست خواهید آورد. اما زمانی که قرار است در حوزه آموزش زبان آلمانی تولید محتوا داشته باشید. از طرفی سطح زبان آلمانی شما نیز پیشرفته است. بهترین و مهمترین توصیه بر این است که ادبیات متن شما ترکیبی از زبان عامیانه و زبان رسمی باشد. در این صورت به بهترین شکل ممکن نظر مخاطب را به خود جلب خواهید کرد.

Optimize the article for the reader

2.    محتوای شما باید لینک سازی قوی داشته باشد

زمانی که شما یک متخصص سئو داخلی باشید، می‌دانید که تولید محتوا به صورت هرمی می‌باشد. هرم بازاریابی محتوا ویژه مارکتینگ نیست، بلکه هدف اصلی آن کمک به نقشه سایت و همچنین کمک به درک بهتر موتورهای جستجو می‌باشد. از طرفی این موضوع به صورت مستقیم روی کیفیت و درک مخاطب نیز تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل است که مخاطب نیز مدت زمان بیشتری را به شما اختصاص خواهد داد و به صورت ناخودآگاه نیز به هدف اولیه خود دست پیدا می‌کنید. دقت داشته باشید که لینک سازی محتوای شما نیز باید به صورت طبقه بندی شده و با توجه به پرسونای مخاطبین سایت باشد.

شما باید از دو وجه به لینک سازی خود نگاه کنید، یکی از اهداف شما باید این باشد که مخاطب شما درک بهتری از محتوای تولید شده داشته باشد. دومین هدف شما باید این باشد که مدت زمان حضور مخاطب در سایت را بیشتر کنید. برخی از افراد با لینک سازی بسیار زیاد باعث گیج شدن مخاطبین می‌شوند. دقت کنید که این کار نه تنها به سئو سایت شما کمک نمی‌کند، بلکه حتی این موضوع را سئو سایت نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. به این نکته توجه داشته باشید که وبلاگ سایت زمانی برای شما ارزشمند خواهد بود که مخاطب شما و همچنین گوگل از آن استقبال کند. در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد نیاز شما کسب نشود.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع و کامل به دنبال پاسخ سوال « برای موفقیت در سئو چند مقاله در هفته بنویسیم » بودیم. اگر شما اندک آشنایی با مباحث سئو داشته باشید، قطعا پاسخ آن را درک کرده‌اید. اما نکته بسیار مهم در این است که محتوای موجود سایت خود را نیز بررسی کنید. در برخی مواقع نیاز به تولید محتوا نیست. بلکه شما اگر بتوانید محتوای سایت خود را صرفا آپدیت کنید. در حوزه سئو به نتایج بسیار عالی دست پیدا خواهید کرد. با این حال اگر در مورد هر بخش از این مقاله سوال و یا چالشی داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح نمایید. متخصصین سئو در برترآموز نیز در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد. در صورتی که از مطالعه این مقاله لذت بردید، برترآموز را در شبکه‌های اجتماعی خود به دیگران معرفی کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *