هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ برتر آموز

بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

دسته بندی : سئو
1401/12/22

بارها راجب به این که محتوا پادشاه سئو است و تاثیر زیادی برای بهبود سایت دارد صحبت کردیم ولی تا حالا به این فکر کردید که با همه حجم محتوای تولید شده چی کار کنیم؟ آیا این محتواها مانند روز اول تاثیر گزاری خوبی روی سئو سایت ما دارند و یا باید پس از انتشار محتوا هم برای آن‌ها استراتژی خوبی را داشته باشیم. در این مقاله به همراه من و برتر آموز باشید زیرا می‌خواهیم چاره‌ای اساسی برای محتوای سایت شما بچینیم.!

بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ سوالی مهم که امروزه هر متخصص محتوایی به دنبال پاسخ به آن است!

تولید محتوای در دنیای سئو و مارکتینگ آنقدر اهمیت دارد که در برخی از شرکت‌ها تیم‌های خیلی قوی و خوبی وجود دارد.

با یک تولید محتوای حرفه‌ای و مناسب به دنبال کسب رتبه‌های خوب از موتور جست و جوی گوگل باشید!

ما در دوره آموزش تولید محتوا به شما بهترین و جدیدترین تکنیک‌های تولید محتوا را آموزش داده‌ایم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • آیا محتوانویسی فقط برای کسب رتبه از گوگل اهمیت دارد؟
  • بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
  • بررسی تکنیک‌های بروزرسانی محتوا
  • الگوریتم فرشنس گوگل
  • چه زمانی محتواهای وبسایت را آپدیت کنیم؟

آیا محتوانویسی فقط برای کسب رتبه از گوگل اهمیت دارد؟

زمانی که در مورد محتوانویسی و ویژگی‌های مثبت آن در مورد سئو سایت صحبت می‌کنیم، برخی از تولید کنندگان محتوا تصور می‌کنند که فقط برای گوگل باید محتواد بنویسند و همین نکته باعث می‌شود که یک محتوای 2000 کلمه کاملا سئو شده با تکرار دقیق کلمات کلیدی تولید بشود و رتبه یک را در SERP گوگل نماید.

خوب تبریک میگم چون بسیار عالی این کار را انجام دادید ولی به این فکر کنید که کاربر قرار است روی وب سایت شما کلیک کرده و محتوای نوشته را مطالعه نماید! این محتوای رتبه یکی که شما نوشتید فقط باب میل الگوریتم‌های گوگل بوده است و مخاطب اصلا کلمه‌ای از آن را متوجه نمی‌شود بنابراین با یک خداحافظی سایت شما را ترک می‌کند.

آنقدر تعداد این بانس ریت‌ها بالا می‌رود که الگوریتم‌های گوگل به خاطر نارضایتی کاربران رتبه برتر از SERP را از شما می‌گیرند!

تولید محتوای شما می‌تواند در راستای فهم کاربر و رضایت الگوریتم‌های گوگل باشد.

با آموزش اصول برنامه نویسی و داشتن یک تیم تولید محتوای قوی خیلی راحت می‌توانید این دو مسیر را در کنار هم ادامه بدهید و هر دوی این عزیزان یعنی گوگل و کاربر را راضی نگه دارید!

اگر مانند ماشین‌های کامپیوتری صفر و یک عمل کنید یا رضایت کاربر را از دست می‌دهید یا رضایت گوگل که هر دوی این مورد نتیجه مثبتی را برای سایت شما نخواهد داشت.

بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

یکی از نکات کلیدی در بروزرسانی محتوای سایت این است که شما با این کار به سئو سایت هم کمک می‌کنید. سئوکاران و تیم تولید محتوا باید در کنار هم و در راستای یک هدف کار کنند.

چرا؟ُ

سئوکاران اغلب به خاطر این که به طور مرتب سرچ کنسول را بررسی می‌کنند می‌دانند که از طریق چه کلماتی ورودی داریم و با چه کلماتی در SERP نمایش داده می‌شویم اما ورودی کافی دریافت نمی‌کنیم.

بررسی همین اعداد و ارقام باعث می‌شود تا متخصص سئو همیشه بین محتواهای سایت در گردش باشد.

متخصص سئو تلاش می‌کند تا همواره لیستی از مقالات قدیمی که هنوز در گوگل سرچ می‌شود را در اختیار تیم تولید محتوا بگذارد تا این تیم پس از بررسی به آپدیت بپردازد!

حالا چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟

متاسفانه سئوکاران کمترین توجه را به مقالات قدیمی دارند و در تلاش‌اند که با تولید محتوای جدید نظر موتور جست و جوی گوگل را جذب کنند ولی این کار نادرست است!

هیچ موقع ارزش مقالات قدیمی روی سئو سایت را دست کم نگیرید.

باعث بازدید دوباره الگوریتم‌های گوگل از سایت شما می‌شود.

شما زمانی که هر تغییر کوچکی را در سایت خود ایجاد می‌کنید ، یک تغییر در فایل robot.txt سایت ایجاد می‌شود و این یک فراخوان برای بازدید الگوریتم‌های گوگل است. طبیعتا خیلی راحت با ویرایش و آپدیت محتواها می‌توانید دوباره از گوگل رتبه دریافت نمایید.

یعنی انرژی که شما برای آپدیت مقالات می‌گذارید طبیعتا کمتر از تولید محتوای جدید است اما نتیجه بهتری را به شما نشان می‌دهد.

آپدیت محتوا تاثیر آن بر سئو برتر آموز

نرخ کلیک سایت شما افزایش می‌باید!

زمانی که شما یک محتوا را در گوگل منتشر می‌کنید یک رتبه را دریافت می‌کنید اگر رتبه شما خوب نباشد و در SERP حضور نداشته باشید خوب مسلما درصد کاربران که روی سایت شما کلیک می‌کنند کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید خیلی راحت با شناسایی این مقاله‌ها به فکر آپدیت کردن آنها باشید تا رتبه بهتری را بدست آورید.

با داشتن رتبه بهترین نرخ کلیک شما هم افزایش پیدا می‌کند.

دانستن تمامی این موارد برای یک سئو کار الزامی است و در آموزش سئو ما به خوبی این موارد را مطرح کرده‌ایم.

بررسی تکنیک‌های بروزرسانی محتوا

ما به خوبی راجب به اهمیت بروزرسانی محتوا صحبت کردیم ولی نکته مهم این است که اصلا منظور از بهینه سازی و بروزرسانی محتوا چیست؟ و اصلا چه تکنیک‌هایی را ما لازم داریم.

درج تعداد واژه‌های جدید به محتوا

یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌ها برای بروزرسانی محتوا درج تعداد واژه‌‌های جدید در مقاله است. حالا یعنی چی ؟

مثلا محتوای شما 2000 کلمه است حالا برای آپدیت محتوا شما می‌توانید 500 الی 600 کلمه را به آن اضافه کنید. البته که اضافه کردن محتوا هم قوانین خاص خودش را دارد و شما نمی‌توانید محتوای بدون هدف را اضافه کنید.

لطفا محتواهایی را اضافه کنید که اطلاعات کاربردی‌تری را به کاربر می‌دهد و شامل مطالب جدیدتری است.

برای مثال اگر مقاله شما در مورد آموزش وردپرس است خوب می‌دانید که با هر آپدیت ممکن است یک ویژگی جدیدی به این سیستم مدیریت محتوا افزوده شود بنابراین در هر بروزرسانی محتوا می‌‌توانید این موضوع را اعمال نمایید.

مقالات سایت‌های انگلیسی معمولا جدیدترین آپدیت‌ها را نمایش می‌دهند می‌توانید رقبای انگلیسی زبان خود را پیدا کنید و با ترجمه بخش بلاگ آنها به عملکرد و کسب رتبه محتواهای خود کمک نمایید.

آپدیت تصاویر و محتوای ویدیویی

یکی از راه‌های آپدیت محتواها درج محتوای تصویری جدید و محتوای ویدیویی جدید می‌باشد.  این محتوای ویدیویی می‌تواند شامل ویدیوهای جدیدی باشد که شما تولید کرده‌اید. اگر هاست سایت شما حجم مناسبی را دارد و باعث کند شدن سایت نمی‌شود حتما از این نوع محتوا استفاده نمایید.

اضافه کردن پادکست

افراد زیادی هستند که روزانه تایم کافی برای مطالعه محتوای موجود در وبسایت‌ها ندارند و ترجیح می‌دهند تا به جای شنیدن موسیقی پادکست‌های مفید را گوش بدهند. شما با این کار می‌توانید به سلیقه این افراد احترام بگذارید و محتوای خود را آپدیت کنید.

از کلمات کلیدی استفاده کنید!

سعی کنید که در محتوایی که جدید قرار می‌دهید از کلمات کلیدی استفاده کنید. شما با این کار به الگوریتم‌های گوگل یادآور می‌شوید که اهمیت این کلمه کلیدی برای شما بالاست و همین باعث می‌شود که بتوانید رتبه بهتری را کسب نمایید. البته فراموش نکنید که در این کار زیاده روی نکنید! استفاده از کلمات کلیدی در یک محتوا یک تعداد مشخصی دارد. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید بهترین Keywords ها را انتخاب نمایید.

لینک سازی داخلی فراموش نشود!

سعی کنید محتواهای جدید سایت خود را طوری بنویسید که نیاز باشد تا از لینک سازی داخلی استفاده نمایید. این لینک داخلی می‌تواند بین مقالات ، محصول و یا لندینگ پیج شما باشد و انتخاب این موضوع بستگی به استراتژی سئو شما دارد.

الگوریتم فرشنس گوگل

این الگوریتم وظیفه بررسی و رتبه دهی به جدیدترین محتواهای گوگل را دارد پس اگر در تولید محتوا آپدیت هستید و مقالات جدید را تولید می‌کنید ، بدانید که الگوریتم فرشنس گوگل دائما به سایت شما سر می‌زند.

یکی از سوالات بسیار مهمی که الان برای کاربران بوجود می‌آید این است که چگونه الگوریتم فرشنس را به سایت خود دعوت کنند تا بتوانند امتیاز خوبی از این الگوریتم دریافت نمایند.

محتواهای قدیمی را آپدیت نمایید!

برای این که یک محتوای جدید را تولید کنید شاید بازه زمانی 2 الی 3 ساعته برای شما زمانبر باشد تا محتوا منتشر شده و الگوریتم فرشنس به سایت شما خزش کند ولی با آپدیت یک محتوا در تایم خیلی کوتاهتری می‌توانید این الگوریتم را به سایت خود دعوت نمایید. البته که دقت داشته باشید باید تکنیک‌های بروزرسانی محتوا را به خوبی انجام بدهید. در واقع با آپدیت مقاله شما باید یک اعتبار جدیدتری را به سایت بیافزایید.

از روش‌های مختلف تولید محتوا استفاده نمایید.

زمانی که ما راجب به تولید محتوا صحبت می‌کنیم ، منظور فقط تولید محتوای متنی نیست و باید حتما در مورد سایر موارد یعنی تولید محتوای تصویری، ویدیویی و پادکست هم تمرکز داشته باشیم. الگوریتم فرشنس به این موارد هم بسیار زیاد اهمیت می‌دهد.

پس سعی کنید با تولید محتوا به روش‌های غیر تکراری به گوگل ثابت کنید که شما همواره به دنبال افزایش رضایت کاربران هستید.

آپدیت محتوای بلاگ برتر آموز

محتواهای فرش منتشر کنید.

تقریبا تمامی کاربران در سراسر دنیا به دنبال اخبار روز هستند و تلاش می‌کنند تا با وب گردی به مطالب جدید دسترسی داشته باشند ، با تولید محتوای جدید می‌توانید هم رضایت کاربران را داشته باشید و هم امتیاز خوبی از الگوریتم فرشنس دریافت کنید. حالا یعنی چی ؟

مثلا کمپانی سامسونگ رونمایی از گوشی S23 را داشته است ، الان دقیقا زمان این است که یک نقد و بررسی قوی در مورد سامسونگ S23 بنویسید تا کاربران ویژگی این موبایل را در بلاگ شما مطالعه نمایند.

اگر یک نقد و بررسی در مورد گوشی سامسونگ S9 دارید می‌دانید که این محتوا تقریبا منسوخ شده می‌توانید از این مقاله به مقالات جدید لینک بدهید. با این کار هم از صفحات قدیمی به صفحه جدید سایت خود لینک داده‌اید و هم محتوای قدیمی را آپدیت کرده‌اید.

در زمینه کاری خود محتوا منتشر کنید!

کاربران هیچ علاقه‌ای ندارند در بلاگ یک صفحه آشپزی در مورد آموزش زبان انگلیسی مطالعه کنند. حتما در زمینه فعالیت خودتون محتوا تولید کنید و شاخ و برگ‌های زیادی را ایجاد نکنید.

چه زمانی محتواهای وبسایت را آپدیت کنیم؟

یکی از سوالات بسیار مهم این است که اصلا چه محتواهایی جزو آپدیتی‌ها به شمار می‌رود؟

آیا برای این کار قاعده و قانون خاصی وجود دارد یا هر زمانی که دوست داشتیم هر محتوایی را آپدیت کنیم؟

البته که یک قانون کلی برای این موضوع صدق نمی‌کند و تمام این موارد بستگی به نوع محتوای شما دارد.

یعنی چی؟

اگر محتوای شما آموزشی است معمولا تایم آپدیت سریع نیست. شما زمانی می‌توانید یک محتوای آموزشی را آپدیت کنید که یک متن جدید و قسمت جدیدی را آموزش بدهید ولی مثلا در مورد محتواهای خبری شما باید هز زمان که خبر تغییر پیدا کرد و یا تکمیل‌تر شد روی آن آپدیت لحاظ کنید.

یکی دیگر از فاکتورهای آپدیت محتوا بازدید و بازخورد آن توسط کاربران است. اگر محتوای شما توسط کاربر دیده نشده و بازخورد خوبی را در رتبه گیری از گوگل دریافت نکردید می‌توانید با آپدیت آن این نتیجه را عوض کنید. معمولا این آمار و ارقام را از طریق سرچ کنسول می‌توانید بدست بیاورید.

برای آپئیت محتواها بازه زمانی 3 الی 6 ماهه را در نظر بگیرید و با برنامه ریزی مناسب آن را آپدیت نمایید.

اگر محتواهایی دارید که کاملا متن آنها منسوخ شده و دیگر هیچ کاربردی ندارد ولی رتبه خوبی را در گوگل گرفته می‌توانید با یک آپدیت مناسب بازخورد خوبی را دریافت کنید.

شما نیازی نیست همه محتواهای موجود در سایت خود را آپدیت کنید بلکه با بررسی باید محتواهایی را انتخاب نمایید که با تلاش و زمان گذاری می‌تواند برای شما نتیجه بخش باشد.

توصیه می‌شود یک لیست کامل از محتواهای موجود در سایت به همراه تاریخ انتشار آنها داشته باشید در این زمان بهتر می‌توانید برای آپدیت هر کدام از مقالات تصمیم گیری بهتری را داشته باشید.

سخن آخر :

در مقاله بروزرسانی محتوا چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ سعی کرده‌ایم به طور کامل در مورد بروز رسانی محتوا و اهمیت آن صحبت نماییم. هدف اصلی این محتوا این بود که به مقالات قدیمی سایت خودتون بها بدید و ارزش این مقالات را کم نکنید.

شما برای این که یک محتوا در گوگل ایندکس بشود باید یک تایمی را صبر کنید و امتیاز بگیرید ولی مقالات شما در گوگل ثبت شده‌اند و فقط کافیه که با آپدیت کردن آن‌ها از الگوریتم‌های گوگل بخواهید تا به سایت شما سر بزنند.

اگر تجربه‌ای در زمینه آپدیت کردن محتواهای سایت دارید و یا روش‌های بهتر بلد هستید ، لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *