هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهبود فرآیند عضویت در سایت

بهبود فرآیند عضویت در سایت

1400/11/27

بسیاری از کسب و کارها وجود دارند که با وجود انجام دادن تمامی نکات مهم دیجیتال مارکتینگ و صرف هزینه های زیادی هم از نظر مالی و هم از نظر زمانی باز هم موفق به جذب مخاطب نمی شوند. وقتی از این کسب و کارها راجب به فرآیند عضویت کاربران در سایت سوال می پرسیم اصلا اطلاعاتی در این زمینه ندارند و فکر می کنند فرآیند عضویت در سایت اصلا موضوعی نیست که مخاطبین به آن توجه داشته باشند. امروز در برتر آموز میخواهیم درباره ی بهبود فرآیند عضویت در سایت صحبت کنیم و نکات کاربردی در این زمینه را بیان کنیم. اگر درباره ی فرآیند عضویت در سایت پرسش دارید این مقاله برای شما مفید است. پس با برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • راهکار های مناسب برای بهبود فرآیند عضویت در سایت

راهکار های مناسب برای بهبود فرآیند عضویت در سایت

فرآیند عضویت در سایت از اهمیت بالایی برخورددار است که هر کسب و کاری و هر دیجیتال مارکتری باید بر این موضوع نظارت داشته باشند. بارها سایت هایی را مشاهده کرده ایم که برای جذب مخاطب بسیار تلاش می کنند و حتی ترافیک خوبی را هم از طریق ورودی گوگل و بازاریابی شبکه های اجتماعی دارند اما فرآیند عضویت در سایت این کسب و کارها بسیار کم است. پس باید راهکار های بسیار مناسبی در این زمینه وجود داشته باشد تا بتوانید کاربران هدایت شده به سمت سایتتان را به بهترین نحو ممکن هدایت کنید. میدانید که قیف فروش در فرآیند دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم و تاثیر گزار است و کسب و کارهایی که با قیف فروش پیش میروند در نهایت خروجی بهتری را مشاهده می کنند. اگر با فرآیند قیف فروش آشنایی ندارید در ادامه یک توضیح مختصری را راجب به قیف فروش می دهیم و در ادامه راهکار های مناسب فرآیند عضویت در سایت را بررسی می کنیم.

مرحله اول قیف فروش Brand Awareness یا آگاهی از برند نام دارد. شما باید با بازاریابی محتوا ، چه متنی چه ویدیویی به جامعه هدف مرتبط با کسب و کار برند خود را معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله ریزش شماست در این قسمت شما شاهد ریزش زیادی خواهید بود. مرحله بعدی  Consideration یا جذب مخاطب نام دارد. افرادی که در این مرحله کتار شما هستند اگر روش های اصولی بازاریابی داشته باشید میتوانید همگی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید انجام دهند وارد مرحله Acquisition یا جذب مشتری میشود. مرحله بعدی ریتنشن مارکتینگ است یعنی کاربر در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد. مرحله بعدی Loyalty یا وفاداری گفته میشود. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک کرده و شما را به عنوان یک برندی که برایش مفید هستید در نظر دارد.

Brand Awarenes-Consideration -Acquisition  –Retention -Loyalty 

در فرآیند ثبت نام ساده سازی داشته باشید!

یکی از علت های مهمی که کاربران را از ادامه ی ثبت نام در سایت مورد نظر باز میدارد این است که معمولا فرم های ثبت نام بسیار طولانی است و کاربر از ثبت اطلاعات منصرف میشود. اطلاعاتی را که نیاز ندارید از کاربر دریافت نکنید. مهم ترین نکته در فرم ها نام و نام خانوادگی و شماره تماس و آدرس ایمیل است که باید از کاربر دریافت کنید تا در مواقع بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلفنی و بازاریابی ایمیلی از آن ها استفاده نمایید. مابقی موارد مانند تاریخ تولد، آدرس، تحصیلات و… را اگر نیازی ندارید از کاربر دریافت نکنید زیرا درج این موارد در فرم ها فقط فرآیند را برای کاربر سخت تر میکند. برای مثال سایت های که خدمات دانلودی را به کاربران ارائه می دهند چه نیازی است که آدرس و کد پستی کاربران را  داشته باشند. بنابراین درج این فیلد ها الزامی ندارد و فقط کاربران را از سایت شما دور می کند. حتی اگر از کاربران چنین اطلاعاتی را برای تکمیل بانک اطلاعاتی خود میخواهید فیلد های این موارد را اجبار نگذارید تا در صورتی که کاربر علاقه دارد فیلد های غیر اجبار را پر کند.

فرم های ثبت نام را متمایز طراحی کنید.

فرم های ثبت نام شما باید در یک صفحه فرود جدا (لندینگ پیج جدا) طراحی گردد. اینکه صفحه ثبت نام شما جدا باشد بسیار در ثبت نام کاربران موثر است به علت اینکه وقتی کاربر برای ثبت نام یک تب جدید را باز می کند بیشتر در ذهن او میماند تا وقتی که فرم ثبت نام شما در فوتر وسایت باشد. پیشنهاد میشود که در طراحی فرم ها از رنگ و فونت هایی جدا از رنگ اصلی سایت استفاده نمایید.

پیشنهاد میشود آموزش محصول نویسی را مطالعه نمایید.

راهکار های مناسب برای بهبود فرآیند عضویت در سایت

اجبار در ثبت نام نداشته باشید.

بسیاری از سایت ها را مشاهده کرده ایم که خدمات یا محصولاتی را به کاربر ارائه میدهند و کاربر تا وارد سایت میشود و می خواهد است محصولات را رمشاهده کند همش پاپ آپ تحت عنوان ثبت نام به او ارسال میشود. شاید اصلا کاربر نخواهد از سایت شما خرید انجام دهد چرا باید در سایت شما ثبت نام کند؟ بنابراین اصلا اجباری در ثبت نام سایت نداشته باشید تا زمانی که کاربر بخواهد محصولی را از شما خریداری کند. اگر تا به الان کاربر را اجبار به ثبت نام میکردید همین الان فرم های ثبت نام خود را تغییر دهید و این فرآیند اجباری را حذف کنید.

ترغیب کاربران برای ثبت نام در سایت

شما برای اینکه بخواهید کاربران در سایت شما ثبت نام کنند باید آنها را ترغیب به ثبت نام کنید. همه ی ما آدم ها خدمات رایگان خوب را دوست داریم و علاقه داریم که از این خدمات استفاده کنیم. برای اینکه کاربر ترغیب شود میتوانید پیشنهاد ویژه ای برای او در نظر بگیرید. برای مثال با ثبت نام در سایت شما کد تخفیف X درصدی دریافت کنند. با با ثبت نام در سایت شما به صورت رایگان خبرنامه ها برایشان ارسال میشود. بسته به موضوع کسب و کارتان باید بتوانید خدمت ویژه ای را به کاربران خود ارائه دهید تا این افراد ترغیت شوند در سایت شما ثبت نام کنند.

سهولت در بازیابی رمز عبور

در دنیای امروزه کاربران ممکن است رمز عبور خود را فراموش کنند، به علت اینکه کاربران در فضای مجازی و در سایت های مختلفی عضو هستند امکان فراموشی رمز تا حد زیادی افزایش می یابد. در این جور مواقع شما باید در سایت خود و فرم های ورود ویژه کاربران فرآیند سهولت در بازیابی رمز عبور داشته باشید تا کاربران بتوانند به آسانی در سایت شما رمز خود را بازیابی کنند و دوباره رمز جدید قرار دهند. این موضوع خیلی نکته مهمی است که اکثر کسب و کار ها آن را فراموش می کنند.

امین بودن برای اطلاعات کاربران

بسیاری از کاربران وجود دارند که برای آنکه اطلاعتشان لو نرود در سایتی ثبت نام نمی کنند. شما باید به این دسته از کاربران ضمانت بدهید که حامی اطلاعتشان هستید و به هیچ وجه اطلاعات کاربران جایی درز پیدا نمی کند. در این صورت آن دسته از کاربرانی که نگران این موضوع هستند به شما اطمینان می کنند و در سایت شما عضو میشوند.

پیشنهاد میشود مقاله یک سایت خوب چه ویژگی هایی دارد؟ را مطالعه نمایید.

اعلام کنید که چه تعداد کاربر عضو سایت شما هستند.

وقتی شما اعلام کنید که چه تعداد کاربرانی در سایت شما ثبت نام کردند باعث میشود که کاربران به ثبت نام در سایت شما ترغیب شوند. حتما اگر امکان این را دارید تعداد نفراتی که در سایت شما ثبت نام کرده اند را در سایت درج نمایید. این کار حتی به کاربران اطمینان می دهد تا در سایت شما ثبت نام کنند.

ارور های فرم را واضح به مشتری توضیح دهید.

گاهی اوقات افراد آدرس ایمیل و یا رمز عبور خود را نادرست وارد میکنند و اکثر سایت ها فقط اعلام میکنند که اطلاعات نادرست است. در این مواقع کاربران چون نمی دانند علت اشتباه است پس از چند بار تلاش سایت را ترک می کنند اما پس از اینکه شما به کاربر پر واضح توضیح دهید که کدام فیلد را را اشباه وارد کرده است. در این جور مواقع به راحتی کاربر اطلاعات نادرست را اصلاح می کند و به آسانی در سایت شما عضو میشوند.

به کاربر اجازه دهید به صورت مهمان وارد سایت شما شوند.

در خیلی از مواقع کاربران می توانند به عنوان مهمان وارد سایت شما شوند . این کار هم حس اطمینان به کاربر میدهد هم باعث میشود اگر کاربرانی که میخواهند از سایت شما بازدید کنند به آسانی و به صورت مهمان در سایت عضو شوند.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی بهبود فرآیند عضویت در سایت صحبت کنیم و نکاتی که حائز اهمیت است را بازگو کنیم. سعی کنید از این نکات استفاده نمایید و آنها را در فرم های عضویت خود ثبت کنید. اگر کاربران بتوانند به آسانی در سایت شما عضو شوند باعث میشود درصد تعامل شما با کاربران افزایش پیدا کند. اگر به موضوعات مارکتینگ علاقه مندید پیشنهاد میشود آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید. اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *