هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

بهترين دانشگاه های كانادا + تصاوير محيط آنها و توضيحات مختصر

دسته بندی : تحصیلی
1400/05/21

كانادا چگونه كشور است ؟ آيا برای تحصيل كشوری مناسبی است ؟

 

كانادا يكی از كشور های دارای آموزش عالی در زمينه های دانشجویی و دانشگاهی است ؛ اين كشور دارای سه قلمرو پهناور است و اينكه در تمام اين كشور دموكزاسی فرياد ميزند .

شما با خواند اين مقاله از سايت برتر آموز با بهترين دانشگاه های كانادا آشنا خواهيد شد و تمام خصوصيا آنها را برای شما شرح خواهيم داد ؛ برای پذيرش در تمام دانشگاه هاز اين كشور لازم به ذكر است كه شما د ابتدا بايد به سايتی رجوع بكنيد و اينكه در اين سايت شما بايد تمام مدارك تحصيلی و رزومه خود را بارگزاری كرده و منتظر پاسخ افراد باشيد و البته اين كار برای افرادی است كه از كشور های ديگر قصد مهاجرت به اين كشور را دارند .

اگر بخواهيم دانشگاه هاز كانادا را با دانشگاه های انگستان و آمريكا قابل مقايسه قرار بدهيم كشور كانادا پذيرش اسوده تری نسبت به آنها دارند و همين امر سبب سير عظيمی از دانشجويان به اين كشور شده است و تنها دليل در رابطه با اين مورد اين است كه كشور هایی كه از نظر مالی ضعيف هستند به دنبال دريافت بورسيه های تحصيلی در اين زمينه خواهند بود. ( البته كشور آلمان هم از اين نظر مناسب خواهد بود )

 

بهترين دانشگاه های كانادا :

دانشگاه يك

 

  • دانشگاه تورنتو

    : رتبه اول به دانشگاه تورنتو اختصاص يافته است و اينكه اين دانشگاه بر اسا اصول ساخت دانشگاه های انگلستانی ساخته شده است و سيستم نظام آموزشی آن بر اساس دانشگاه های كالج لندن توسعه يافته است ؛ و اما موضوع بعدی در مورد رشته های موجود در اين دانشگاه است كه تمام رشته های پزشكی و مهندسی و علم كامپيوتری و برنامه نويسی است و افراد بر اساس علايق های خود ميتوانند تمام رشته ها را ليست بندی بكنند ؛ علاوه بر تمام موردات ذكر شده بايد اين را هم عنوان كرد كه شما اگر دانشجو اين دانشگاه هستنيد ميتوانيد در يك ترم چند تا رشته را انتخاب كرده و با توجه به تلاش و اراده خود آنها را مديريت بكنيد.

مبحث بعدی در مورد تمام رشته های اين دانشگاه است كه در حال حاضر دارای 700 رشته و 648 رشته تخصصی است و دارای 62000 نفر دانشجو است كه تقريبا 37 درصد از آنها از كشو های ديگر به اين دانشگاه رجوع كرده اند ، در سال 2020 دانشگاه تورنتو با یک پله سقوط به طور مشترک با دانشگاه ملی استرالیا در رتبه 29 جهان قرار گرفته است.

 

  • دانشگاه مك گيل

    : در رتبه دوم از بهترين دانشگاه های كانادا ؛ دانشگاه مك گيل قرار دارد ؛ اين دانشگاه 1821 توسط مك گيل تاسيس شد و هدف اصلی اين دانشگاه علوم تحقياتی و علوم فناوری و اطلاعات در حوزه های بين المللی است ؛ نام ديگر اين دانشگاه نيز هاروارد كانادا است كه بيشتر به اين نام شناخته شده است ولی برای احترام به مك گيل نام اين دانشگاه است ؛ در اين دانشگاه دانشجويانی بالغ بر 150 كشور در اين دانشگاه قرار دارند و دارای 49000 نفر دانشجو فعال در حوزه تحقيقاتی دارد ، کمپ اصلی دانشگاه واقع در مرکزی ترین نقطه مونترال است. کمپ دیگر واقع در سنت در 30 کیلومتری غرب کمپ اصلی است. دانشگاه مک گیل سالانه پذیرای تعداد زیادی دانشجوی خارجی است.

و اما دستاورد های اين دانشگاه رتبه 35 در تمام دنيا است و پذيرش بسياری از دانشجويان بين المللی است .

  • دانشگاه بريتيش كلمبيا

    : در رتبه سوم از بهترين دانشگاه های كانادا ؛ دانشگاه بريتيش كلمبيا قرار دارد و اين دانشگاه ؛ در سال 1915 توسط يك مركز جهانی كه بر حوزه های سياسی و تحقيقاتی دستاورد داشته تاسيس شده است و دارای دو پرديس است يكی از آن ها در ونكوور و كلونا است ( البته بايد اين هم عنوان كرد كه پرديس اصلی در ونكوور قرار دارد ) و اين دانشگاه دارای 70000 دانشجو فعال در حوزه علوم تحقيقاتی دارد و رشته های معدن و رشته های ورزشی نقاط قوت تحصیل در این دانشگاه محسوب میشوند . ( شما برای راه يافتن ه اين دانشگاه بايد مقاله ایی در رابطه با حوزه های كاری در اين دانشگاه حاضر كنيد )

  • دانشگاه آلبرتا

    : در رتبه چهارم دانشگاه آلبرتا قرار دارد ؛ اين دانشگاه تمام تلاش خود را برای اقتصاد استان دارد و يكز از منابع های مالی فعال در اين استان است ، اين دانشگاه دولتی است و در زمينه های تحقيقات علم به صورت بسيار پيشرو و پيشرفته است و افراد با تمركز با دست يافتن به نمرات بالا در اين دانشگاه جواز اسم و رسم دار شدن در اين دانشگاه را ميتواننند داشته باشند ؛ يكی از ويژگی های مهم در اين دانشگاه اين است كه شما با توجه به بورسيه ميتوانيد به مت بسيار طولانی در اين دانشگاه تحصيل بكنيد و اين امر سبب افزايش دانشجويانی در رابطه با بورسيه هستند . ( برخی از دانشجويان علت اين كار دانشگاه را نميدانند و در پاسخ برای آن دسته از افراد بايد بگوييم كه ميزان رشد بورسيه برای افرادی كه وضعيت مالی درست و حسابی ندارند در دستور كار اين دانشگاه قرار دارد ولی علت آن چيست ؟ تمام دليل آن اس كه از همان اول با شما توافق نامه ایی امضا خواهد شد كه شما با توجه به تمام كردن دوره های آموزشی بايد برای اين دانشگاه كار بكنيد و تمام امر های آن ها را انجام بدهيد و اينكه انتخاب را برای دانشجويان بسيار سخت خواهد كرد )

  • دانشگاه مك مستر

    : در پنجمين رتبه جايگاه دانشگاه مك مستر قرار دارد ؛ اين دانشگاه دارای يك آكادمی تحقيقاتی در هميلتون است كه اين دانشگاه را در رتبه 140 در دانشگاه های برتر در جهان قرار ميگرد ؛ علت آن جایگاه و اعتبار دانشکده پزشکی این دانشگاه میباشد. دانشگاه مک مستر تاکنون موفق به پرورش افراد و کسب افتخاراتی از جمله 3 برنده جایزه نوبل، رهبران کسب و کار جهانی، نوآوران تکنولوژی، سیاستمداران برجسته، روشنفکران عمومی، بشر دوستان و هنرمندان شده است.

( و اما در مورد دانشكده های آن بايدبگوييم كه دارای دانشكده های پزشكی و مهندسی و برنامه نويسی و مهندسی مواد، مهندسی الکتریک، مهندسی مکانیک، مهندسی بیومدیکال، مهندسی نرم افزار، مهندسی شیمی است ؛ تمام اين دانشكده ها داری رنگيك بسيار بالای نسبت به دانشگاه های سرتاسر دنيا است و شما با ثبت نام در آنها ميتوانيد به معلومات خودتان افزايش دهيد)

 

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *