هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

معرفی بهترين نرم افزار های آموزش مجازی + بررسی تمام جوانب

دسته بندی : فناوری
1400/07/05

برگزاری كلاس های های مجازی به چه عواملی بستگی دارد ؟

بهترين نرم افزار های آموزش مجاز‌ی بررسی جوانب

همه ما در مورد برگزاری كلاس های‌ آنلاين و يا آموزش های مجازي و يا وبينار ها و … شنيده ايم و آيا اين آموزش ها وهمايش ها با كمك چه نرم افزاری امكان پذير است ؟ ما در سايت برتر آموز قصد بر معرفی نرم افزارهای آموزش مجازی را داريم و در ادامه تمام موارد مهم آنها را بررسی كرده و نتيجه را اعلام خواهيم كرد .

در پاسخ به سوال اصلی ما ( برگزاری كلاس های آنلاين به چه عواملی بستگی‌دارد ؟ )‌بايد عنوان كنيم كه شما قبل از برگزاری آموزش بايد پيش نياز های مورد نياز را فراهم كرده و بعد شروع به كار كنيد ، پيش نياز های مورد نظر در اين حوزه در ابتدا يك كالای ديجيتال داشته باشيد ( اگر لپ تاپ يا كامپيوتر باشد بهتر است ) در قدم دوم شما بايد دارای اينترنتی با سرعت نسبتا بالا باشيد ، در قدم سوم بايد لينك سازی‌های مربوطه را فرا گرفته باشيد . ( اگر شما از داشتن برخی از پيش نياز ها معذور هستيد پيشنهاد ما به شما اين است كه از اين حوزه كناره گيری كنيد )

 

محيط آموزش مجازی چگونه است ؟

پديدار شدن ويروس كرونا باعث تعطيل شدن برخی‌از مراكز آموزشی شد ، ولی اين مشكل باعث پسرفت مراكز آموزشی نشد و اينكه آنها با سيستم های آموزش مجازی قادر به تدريس بوده اند ، و در راه آموزش از نرم افزار های بسيا ر قدرتمندی هم استفاده كرده اند كه بتوانند خدمات را ارائه كنند ، برخی‌ از مزايا های كلاس های مجازی در نرم افزار های مرتبط ا آن عبارت اند از :

 

  1. داشتن تخته مجاز‌ی ( داشتن تخته مجازی ‌يا به اصطلاح وايت بورد آنلاين يكی از ويژگی های كلاس مجازی بوده به اين دليل كه افراد ميتوانند مبحث مهمی را در محل مورد نظر عنوان كنند )
  2. دارای چت روم مناسب ( يكی ديگر از ويژگی های اين نوع نرم افزار ها  ؛ اين است كه از محل مناسبی برای چت روم ساخته شدن ، چت روم صرفا برای حضور غياب و سوال پرسيدن از اساتيد و … است )
  3. استريم گرفتن آنلاين (‌در برخی از مواقع اگر شما سوال تخصصی در رابطه با موضوعی را داشته باشيد ، استاد ميتواند شما را به گفتگو تصويری و يا صوتی اضافه كند كه به يكی از مهمترين ويژگی‌ های كلاس مجازی تبديل شده است )

 

نرم افزار های كلاس مجازی چيست ؟

در ابتدای مقدمه اين مقاله برای شما عنوان شده بود كه با پديدار شدن ويروس های كرونا برنامه نويسان نرم افزار هایی در رابطه با آموزش آنلاين طراحی كرده و آنها را وارد بازار های اپليكيشنی وارد كردند ؛‌ و اما اين نرم افزار ها قادر به ارائه بهترين خدمات نسبت به سرعت ارتباط با سرور مورد نظر و اينترنت هستند و علاوه بر آنها دارای ويژگی های مناسب كه عبارت اند از :

  • برگزاری آزمون :‌ برخی‌ از نرم افزار ها دارای روم مناسبی‌ برای برگزاری آزمون هستند و به آن صورت كه قبل از كلاس های آموزشی در محل و يا باكس آزمون سوالات را وارد كرده اند و با تاييد استاد آزمون شروع خواهد شد ، يكی‌از ويژگی ها آن است كه استاد ميتواند در طول آزمون تصوير تمام افراد را باز كرده و از آنها گزارشی در دست داشته باشد .
  • اتصال سريع به واسطه مرورگر : برای برقراری اتصال به سرور های مورد نظر شما بايد از مرورگر های بروز استفاده كنيد به اين دليل كه كلاس های آموزشی با ديتا بيس های جديد مرورگر ها در ارتباط هستند و اگر مرورگر شما بروز نباشد نرم افزار به اختلال برخورد ميكند .
  • Real-time code editor : برنامه نويسان با طی نظر سنجی كاربران مورد نظر خود به اين نتيجه رسيدند كه بخشی برای افراد به وجود آورند كه افراد بتواند كد های برنامه نويسی را جهت تغيير در اجرای اپليكيشن وارد كرده و از ارائه خدمات بهتری برخور دار شوند . ( البته برای ويرايش آنها بايد به زبان هآی برنامه نويسی تسلط كافی داشته باشيد )
  • ريكورد جلسه : در آموزش های آنلاين در برخی از مراكز بسيار بزرگ همانند دانشگاه های كشور در طول ريكورد ويديو افراد قادر به ريكورد كردن‌آن هستند به اين دليل كه شايد برخی از مباحث تدريس شده را از ياد ببرند و با رجوع كردن به آنها جويای پاسخ خود شوند .

( تمام ويژگی های عنوان شده مهمترين عوامل هستند كه برای شما ذكر شدن و اما ويژگی های نرم افزار های آموزش مجازی بيش از اين نكات هستند )

 

معرفی نرم افزار های آموزش مجازی :

تا به اينجای اين مقاله برخی‌ از جوانب ها برای‌ شما عنوان شده است و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ معرفی نرم افزار های آموزش مجازی برويد ، قبل از معرفی بايد چند نكته را گوشزد كنيم كه عبارت اند از در ابتدا تمام نكات مهم را يادداشت كنيد و در ضورت به وجود آمدن سوال به جويای پاسخ آن بپردازيد كه به مشكل بزرگی برخورد نكنيد :

بهترين نرم افزار های آموزش مجاز‌ی بررسی جوانب

  • فراروم : در اولين نرم افزار های آموزش مجازی بايد به سامانه فراروم بپردازيم به اين دليل كه به يكی‌ از بزگرترين سامانه های آموزش مجازی و قدرتمند ترين آنها لقب گرفته است ، محدوديت سازمانی ندارد و تمام ارگان ها ( دبستان ها ، دبيرستان ها در دوره اول و دوم ، دانشگاه ها‌ ، مجتمع آموزشی ها و … )‌ميتواند از اين سازمان استفاده كرده و نتيجه بسيار خوبی بگيرند ، اما نكته مهم در رابطه با اين نرم افزار آن است كه دارای پشتيبانی منحصر به فردی است به آن صورت كه اگر شما در يكی‌ از مراحل به مشكل برخورد كنيد ميتوانيد با تماس گرفتن با پشتيبانی جويای حل مشكل خود شويد .

برخی ويژگی های اين نرم افزار عبارت اند از :

  1. دارای آپارتمان گفتگو مناسب ( شما ميتوانيد با تمام كاربران حضور يافته در كلاس و يا وبينار ارتباط برقرار كرده و با هم صحبت كنيد ، می توانيد در آپارتمان گفتگو با برگزار كننده كلاس ارتباط تصويری برقرار كنيد ( در صورت تاييد اساتيد )
  2. داشتن تخته مجازی ( دارای بروز ترين تكنولوژی های آموزش آنلاين كه برگزار كننده ميتواند در صورت توضيح دادن مبحثی باكس مورد نظر را باز كند )

بهترين نرم افزار های آموزش مجاز‌ی بررسی جوانب

  • اسكای روم : يكی ديگر از نرم افزار های آموزش مجازی اسكای روم است ، اين سامانه در ابتدای آبان ماه سال 1397 ساخته شد و به امروزه به يكی‌ از پردانلود ترين و پر استفاده ترين نرم افزار ها تبديل شده است ، اين سامانه تحت وب باز خواهد شد و شما ميتوانيد به سرور های اينترنتی به صورت مستقيم ارتباط برقرار كرده و بهترين ارائه خدمات را دريافت كنيد ، اسكای روم محدود به ارگان های نيست و تمام سازمان ها ميتوانند از آن استفاده كرده و وبينار و سمينار و … را در آنجا برگزاری كنند ، تمام  امكانات يك نرم افزار برگزار كننده كلاس های آموزشی را دارد و اينكه ميتواند با ارائه كردن برخی از ويژگی ها نظرات كاربران را دريافت كند ( تا به امروزه اسكای روم به يكی از نرم افزار هایی تبديل شده است كه بهترين نطرات كاربران را به خود اختصاص داده است ) و اما برخی از ويژگی های اين نرم افزار :
  1. ارتباط شنيداری و تصويری به صورت مستقيم : برگزار كننده روم ميتواند با فعال كردن آپشن همگانی افراد تصوير آنها را در مرورگر خود باز كرده و بتوانند تمام افراد را چك كرده و در صورت نياز ارتباط صوتی از هر دو طرفين آغاز شود .
  2. نمايش فايل ها : يكی ‌از ويژگی ‌های مهم اسكای روم آن است كه استاد ميتواند فايل های مورد نظر را آپلود كرده و از آنها استفاده كند ولی چگونه ؟ در اسكای روم باكسی مخصوص به همين امر طراحی شده است كه افراد ميتواند با رجوع كردن به آن در قسمت آپلود فايل مورد نظر ( فرقی نميكند كه ورد باشد و يا پاورپوينت و … ) را بارگزاری و در صفحه دسكتاپ اشتراك گذاری كنيد .
  3. تنظيم كيفيت محتوا : اگر شما از اينترنت بسيار بالایی برخوردار هستيد و ميخواهيد كيفيت ويديو ها به آخرين حد ممكن برسد ميتوانيد با تنظيم دستی‌ آن را ويرايش كرده و از كيفيت بسيار بالایی برخورد دار شويد . ( پيشنها ما به شما آن است كه اگر از اينترنتی با سرعت بالا استفاده نميكنيد كيفيت ويديو را در حد حساب بگزاريد و اينكه با اين كا در اينترنت خود هم ميتوانيد صرفه جویی كنيد )
  4. سرور های مورد نظر : نرم افزار های‌ اسكای روم در ابتدای ورود خود به بازار نرم افزاری در فكر آن بودند كه از سرور های خارجی استفاده كنند ، ولی بنا به دلايلی از سرور های داخلی استفاده ميكنند .

بهترين نرم افزار های آموزش مجاز‌ی بررسی جوانب

  • سی روم : در سومين نرم افزار های آموزش مجازی‌ سی روم قرار دارد ، اين سامانه دارای بكگراند خاصی است كه تمام نظرات افراد را جلب كرده و از خصوصيات بسيار والایی هم برخوردار است ؛ اين سامانه دارای‌ ويژگی های زير است :
  1. دارای سرور پر سرعت ( به صورت كلی اگر شما به سرعت سيستم خود اهميت ميدهيد قطعا بدانيد كه اين سامانه ميتواند انتخاب مناسب شما باشد ، و شما را باسرور سريع تطبيق دهد )
  2. استفاده كردن از دسكتاپ ( برگزار كننده وبينار ميتواند از صفحه دسكتاپ خود برای معرفی برنامه ایی‌ و يا اينكه آموزش خاصی را عنوان كند می تواند از اين آپشن استفاده كند )
  3. دارای تالار عمومی و خصوصی ( برگزار كننده جلسه ميتواند گفتگو ها را به دو صورت ( عمومی و خصوصی ) تنظيم كند و هر كدام يك از آنها كارایی مخصوص خود را در بر دارد .
  4. دسترسی به مجوز های دسترسی ( در ابتدای اشتراك گذاری لينك در ابتدای ورود به سی روم شما بايد با كاربری جديد و اطلاعاتی كه در سيستم وارد شده است مجوز ورود پيدا كنيد ، اما ويژگی ‌اين آپشن آن است كه هر كسی نميتواند وارد روم شود )

( نكته بسيار مهم آن است كه تمام نرم افزار های آموزش مجازی با آخرين آپديت مرورگر ها كار ميكنند ، توجه داشته باشيد كه به اين مورد قطعا دقت كنيد و در غير اين صورت به مشكل عدم اتصال و اختلال در برقراری ارتباط مواجه خواهيد شد )

آيا سامانه های ديگر ميتوانند همانند نرم افزار های آموزش مجازی عمل كنند ؟

قطعا بله ، بسياری از سايت های ايرانی هستند كه تمام ارائه خدمات آموزش مجازی را برای تمام افراد ارائه ميكنند و فرقی بين آنها و سن آنها نيست ، برای مثال سايتی همانند فرادرس با ارائه بهترين خدمات آموزشی از تمام مباحث ( از مبتدی و مقدماتی تا پيشرفته و تخصص ) البته در آن سايت ها هم كلاس های خصوصی برگزاری خواهد شد كه نظرات دانش آموزان را در آنها لحاظ ميكنند ) .

آيا كلاس های آموزشی آنلاين رايگان هم وجود دارد ؟

در پاسخ به اين سوال بايد عنوان كرده ايم كه برخی از سازمان ها برای گسترده كردن كسب و كار خود در ابتدا فعاليت های خود را رايگان به نمايش در می آورند ، اما برخی از سامانه ها هم كلا به صورت رايگان هستند ،‌همانند ادوبی كانكت كه ميتوانيد با مرورگر كروم آن را باز كرده و از آن استفاده كنيد .

 

سخن پايانی :

اميدوار هستيم كه از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب بايد برخی‌ از نكات مهم را گوشزد كنيم ، در ابتدای تمام نكات مهم اشاره شده را يادداشت كنيد و در صورت به مشكل خوردن به آنها رجوع كنيد ،‌ همانطور كه در معرفی سامانه عنوان شد شما بايد مرورگر خود را به آخرين بروزرسانی آپديت كنيد و دليل آن هم در قسمت قبلی اشاره شده است ، توجه داشته باشيد در آموزش مجازی قطعا پر سرعت ترين سرور را انتخاب كنيد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *