هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین استراتژی اینستاگرام چیست؟ « در زمان محدودیت ها »

بهترین استراتژی اینستاگرام چیست؟ « در زمان محدودیت ها »

دسته بندی : اینستاگرام
1401/11/20

شما با مطالعه این مقاله می‌توانید به صورت کامل و جامع با آموزش بهترین استراتژی اینستاگرام در حوزه فروش، برندینگ، شبکه سازی آشنا شوید.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😎🖐🏻، ما اومدیم با یک مقاله حرفه‌‎ای کاربردی در حوزه اینستاگرام. شاید فکر کنید که با وجود محدودیت‌های به وجود آمده در حوزه اینستاگرام، کار آن تمام شده است. اما باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. زمانی که روی یک برنامه محدودیت ایجاد می‌شود، نظر مردم بیشتر به آن جلب می‌شود. به عنوان مثال اگر شما نیم نگاهی به توییتر داشته باشید، این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. پس از فیلتر شدن توییتر استفاده از آن نزدیک به 75 درصد افزایش پیدا کرد. بنابراین در این زمان به نظر شما بهترین استراتژی اینستاگرام چیست؟

در این زمان که رقبای شما فکر می‌کنند کار اینستاگرام تمام شده است، دقیقا کار شما شروع شده است. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که از این فرصت به صورت ویژه استفاده کنید. در این زمان دقیقا وقتی است که شما می‌توانید از قیمت‌های مناسب و به صرفه استفاده کنید. البته اگر شما در حال حاضر استراتژی مناسب نداشته باشید. در این صورت بود و نبود شما در اینستاگرام برای شما آنچنان تفاوتی ندارد. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که اینستاگرام یک سوشیال سیگنال بسیار قوی برای سئو سایت شما نیز می‌باشد.

قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می‌دهم که از آموزش اینستاگرام ما به صورت اختصاصی استفاده کنید. چرا که الان که همه به فکر بستن پیج خود می‌باشند و در آن فعالیت زیادی ندارند، شما باید تلاش کنید که بدرخشید. معمولا در زمان بحران‌ها همانطور که عده‌ای آسانسوری بالا می‌روند، عده نیز آسانسور پایین می‌آیند. شما با رفتار و استراتژی‌های خود مشخص می‌کنید که در کدام دسته بندی قرار داشته باشید.

مهمترین نکته قبل از شروع به کار مجدد در فضای اینستاگرام چیست؟

زمانی که شما برای یک بازه میان مدت در حدود 20 تا 40 روز فعالیتی نداشتید و قرار است که مجدد فعالیت خود را شروع کنید. بهترین کار این است که به بررسی مخاطبین خود بپردازید و سپس شروع کنید. شما باید بررسی کنید که آیا این مخاطبان شما همان مخاطبان سابق می‌باشند و یا تغییرات زیادی داشته‌اند. زمانی که یک موج بزرگ اجتماعی به وجود می‌آید، معمولا دو قطبی شدن‌ها شروع می‌شود. این موضوع نیز روی استراتژی اینستاگرام شما تاثیر مستقیم دارد. سعی کنید که تمرکز خود را روی جزئیات قرار دهید که بسیار به شما کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال قبل از تعریف استراتژی اینستاگرام خود بهترین کار این است که پرسونای مخاطبین خود را مجدد بررسی کنید. البته هم به صورت داده‌های آماری و هم به صورت میدانی. اگر قصد شما بررسی به صورت داده‌های آماری است که باید مجدد پرسونای مخاطب را بررسی کنید. و اما زمانی که قرار است مخاطبین خود را به صورت میدانی بررسی کنید. بهتر است که به پیج آن‌ها سر بزنید و ببیند که چه استوری‌هایی بیشتر می‌گذارند. آیا مخاطبین شما تحت تاثیر موج ایجاد شده می‌باشند و یا هر یک مشغول زندگی شخصی خود می‌باشند.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که برآیند نظرات جدید مخاطبان شما تعیین کننده نوع و میزان فعالیت شما است. بهتر است که با یک مثال برای شما بهتر توضیح دهیم. زمانی که زلزله خوی اتفاق افتاد برخی از افراد به جای اینکه همدردی کنند و به فکر مردم باشند به فکر فروش محصولات خود بودند. خوب اگر این شخص محصولات به شدت صنعتی و حساس بفروشد، مشکلی نیست. اما اگر این شخص اکسسوری بفروشد، قطعا از سمت مخاطبان خود تنبیه خواهد شد. بنابراین شما باید جهت رفتار خود را بر اساس مخاطبین خود تعیین کنید و لاغیر.

مشخص کردن استراتژی محتوا در اینستاگرام

نکته بسیار مهم در طراحی استراتژی اینستاگرام این است که بخش بخش آن را به صورت مجزا از هم بدانید. زمانی که ما صحبت از استراتژی محتوا اینستاگرام می‌کنیم، منظور ما این است که محتوای استوری، محتوای پست، محتوا لایو و… به صورت کاملا جداگانه طراحی می‌شود. در نتیجه سعی کنید که برای هر بخش یک  استراتژی مجزا داشته باشید و سعی کنید که مخاطبین خود کمک دریافت کنید.

استوری

اگر شما هم از آن دسته افرادی می‌باشید، مدت زمان زیادی را به علت قطعی اینترنت  و یا محدودیت‌های به وجود آمده حضور نداشته‌اید. بهتر است که با توجه به استوری مخاطبان خود شروع به استوری گذاشتن کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که در یک هفته اول شروع به فعالیت خود، نباید هیچ گونه استوری تبلیغی مربوط به کار و یا محصولات خود قرار دهید. چرا که مخاطبان شما از این موضوع بسیار ناراحت می‌شوند و قطعا به شما واکنش تندی نشان خواهند داد. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که از موج ایجاد شده استفاده کنید.

منظور ما این است که شما هم مانند دیگران از قطعی اینترنت و مشکلات به وجود آمده ناراحت باشید و این موضوع را به مخاطبان خود نشان دهید. از طرفی در این زمان بهترین استراتژی اینستاگرام این است که دیگران را تحریک به خشونت نکنید. چرا که در این صورت بسیار ساده راحت پیج شما بسته خواهد شد. این موضوع از سمت پلیس فتا می‌باشد، چرا که شما اقدام خلاف قانون داشته‌اید. از موج به وجود آمده استفاده کنید، اما سعی نکنید که به آن جهت بدهید.

البته بعد از یک هفته استراتژی محتوا در اینستاگرام شما مشخص است و به روال سابق خود باز می‌گردید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که زمانی یک چالش اجتماعی به وجود می‌آید، هیچ وقت آن را نادیده نگیرید. منظور ما این است که شما باید تلاش کنید، که هر روز و یا هر از چندگاهی در مورد آن یک استوری بگذارید. به عنوان مثال ساده‌ترین حالت آن این است که از سرعت اینترنت گله کنید که چرا اینقدر کم است. اگر متوجه شده باشید، این موضوع قبل نیز بوده اما شما در حال حاضر قرار است که آن را بزرگنمایی کنید.

مشخص کردن استراتژی محتوا در اینستاگرام

پست

و اما به نظر شما بهترین استراتژی محتوا در اینستاگرام برای پست گذاشتن در این شرایط چیست. اولین و مهمترین نکته این است که به هیچ وجه پست‌های صفحه خود را تبدیل به پست‌های جناحی و سیاسی نکنید. هدف شما از فعالیت در اینستاگرام فروش کالا و خدمات است. هیچ یک از خدمات شما نیز شامل جهت دهی به جریانات سیاسی و اجتماعی نمی‌شود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که پست‌های شما باید همیشه حالت بشاش و شاداب داشته باشد. شاید فکر کنید که روانشناسی زرد یک انتخاب خوب است.

اما باید به شما بگوییم که این موضوع در کوتاه مدت برای شما مناسب است، این موضوع نمی‌تواند مخاطبین شما را حفظ کند. شما باید پست‌های خود را به نحوی انتخاب کنید که مردم و دیگران را تحریک به حرکت و تغییر شرایط کنید. از طرفی در روزهایی که پست ندارید، مجدد همان حالت موج سواری خود را داشته باشید. به این موضوع توجه کنید که بهترین استراتژی محتوا در اینستاگرام زمانی که جو دو قطبی می‌شود، یک به نعل زدن و یک به میخ زدن نیز می‌باشد.

البته این کار شما باید به صورت غیر مستقیم باشد، در غیر این صورت ممکن است که مخاطبین شما از دست شما ناراحت شوند و شما را فردی دو رو بدانند. اولا به این نکته توجه داشته باشید که هیچ استراتژی اینستاگرامی نیست که همه را راضی نگه دارد. دوما ما در تلاش هستیم که در زمان بحران وضعیت خود را حفظ کنیم و نه اینکه روی افزایش مخاطبان خود نظر داشته باشیم. شما باید سعی کنید که در زمان درست یک انتخاب منطقی و درست داشته باشید.

لایو و IGTV

بهتر است که کمی با هم صادق باشیم، در شرایط موجود که افراد برای باز کردن یک تصویر در استوری شما باید چند دقیقه منتظر بمانند. و یا شما زمانی که می‌خواهید یک کلیپ 15 ثانیه‌ای بار گذاری کنید، باید چندین ساعت منتظر بمانید. بهترین کار این است که از برگزاری لایو و … خودداری کنید. چرا که خود شما آسیب خواهید دید و برند شما ضعیف خواهد شد. فرض کنید که در گذشته شما یک لایو برگذار می‌کردید و در آن در حدود 2 تا 3 هزار نفر حضور داشتند. اما در حال حاضر در لایو شما 100 نفر حاضر نمی‌‌شوند.

این موضوع هم برای شما آزار دهنده است و هم برای مخاطبی که قرار است بعده‌ها اطلاعات شما را بررسی کنید. این موضوع را به این دلیل خدمت شما می‌گوییم که در حال حاضر نیز افراد بسیار زیادی سعی می‌کنند که لایو‌های آموزشی خود را برگذار کنند، غافل از اینکه‌ آیا به درستی عمل می‌کند و یا خیر. آیا در حال حاضر زمان مناسبی برای موضوع است و یا خیر.

تبلیغات در اینستاگرام

فرض کنید که من دوره آموزش زبان انگلیسی دارم، قطعا نیاز است که من به صورت ماهانه و یا هفتگی مخاطبین جدیدی را به سمت پیج خود جذب کنم. برای اینکار نیاز به تبلیغات می‌باشد. اما نکته بسیار مهم این است که در این شرایط تبلیغات شما باید دقت و ظرافت بسیار بیشتری داشته باشد. درست است که هزینه تبلیغات در حال حاضر پایین است. اما سوال اصلی شما باید این باشد که در حال حاضر آیا تبلیغات پاسخگو است؟ به عنوان مثال زمانی که زلزله خوی آمد، شما هر گونه تبلیغ شخصی مربوط به کسب و کار خود میرفتید، بازدهی افتضاحی به همراه داشت.

اما اگر شما یک تبلیغ در راستای کمک به زلزله زدگان خوی می‎‌رفتید و از طرفی واقعا شما کمک هم می‌کردید، یک بازدهی بسیار عالی کسب می‌کردید. ممکن بوده که شما بخواهید دو تا سه میلیون تومان هزینه تبلیغات بدهید. البته این کمترین میزان هزینه تبلیغات پیج‌های خوب می‌باشد. اما اگر شما این هزینه را تبدیل به یک چیز ارزان می‌کردید و برای خوی ارسال می‌کردید بازدهی شما عالی می‌شد. به عنوان مثال شما با ماشین‌هایی که برای کمک به خوی میرفتند وسایل گرمایشی ارسال می‌کردید.

شما با این هزینه می‌توانستید حداقل 5 تا 10 پتوی مخصوص تهیه کنید و دیگران را نیز دعوت به این کار کنید. یا حتی می‌توانستید با تشویق مخاطبین خود به استوری کردن شما، یک کاروان حمایتی برای مردم تهیه کنید و آن را به خوی ارسال کنید. هم یک کار انسان دوستانه انجام داده‌اید و هم کلی مخاطب جدید را به پیج خود دعوت کرده‌اید. دقت کنید شما قرار است که به یک بازدهی مثبت دست پیدا کنید. برای این بازدهی مثبت باید خلاقیت داشته باشید و تکرار یک روش ساده در یک بازه طولانی مدت برای شما نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت.

ارتباط خود با مخاطبین را افزایش دهید

زمانی که کرونا آمد، پیج‌های بیشترین رشد را داشتند که با مردم بیشترین ارتباط را داشتند. این پیج‌ها سعی نمی‌کردند که صرفا محصولات خود را به فروش برسانند. بلکه برای مخاطبین خود برنامه ریزی می‌کردند. شما نیز می‌توانستید که این فرصت استفاده کنید. سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که یک فرد به پیج شما مراجعه می‌کند، شما باید بتوانید که با محتوا خود او را معتاد کنید. البته مجدد تاکید می‌کنم که محتوا زرد برای شما به هیچ وجه بازدهی مناسبی نخواهد داشت. شما باید سعی کنید که یک مسیر مناسب و درست را طراحی کنید.

به عنوان مثال سعی کنید که چالش‌های اینستاگرامی راه اندازی کنید. اگر در این مورد نیز اطلاعات کافی ندارید، به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « آموزش ساخت چالش اینستاگرام 2022 » را استفاده کنید. ساده‌ترین حالت این است که اگر  شما برای مخاطبان خود برنامه ریزی درستی نداشته باشید، دیگران برای مخاطبین شما برنامه ریزی می‌کنند و آن‌ها را به خود جذب می‌کنند. اگر به دنبال قوی‌ترین الگوریتم اینستاگرام می‌باشید. باید به شما بگوییم که قوی‌ترین الگوریتم اینستاگرام بر اساس زمان صرف اینگیجمنت مخاطب و مقدار اینگیجمنت مخاطب با پیج شما طراحی شده است.

هر چقدر شما بتوانید این موضوع را افزایش دهید، قطعا مخاطبین شما بازدهی بسیار مناسبی از این موضوع دریافت می‌کنند. از طرفی خود شما نیز یک فرصت بسیار عالی دارید تا خدمات خود را به آن‌ بفروشید. معروفترین جمله در فروش شبکه‌ای این است « تا زمانی که مخاطب خود شما را خریداری نکند، علاقه‌ای به خرید کالا و خدمات شما نخواهد داشت. » خب این موضوع زمانی مسیر خواهد بود که شما با مخاطبین خود نزدیک شوید و آن‌ها با شما احساس راحتی کنند.

ارتباط خود با مخاطبین را افزایش دهید

مهمترین استراتژی رشد پیج استفاده از محتوای با کیفیت است

در این بازه زمانی همه افراد فکر می‌کنند که به دلیل محدودیت‌های اینترنت بهتر است که محتوایی با کیفیت پایین استفاده کنند. به عنوان مثال فرد قرار است که یک کلیپ 1 دقیقه‌ای بار گذاری کند، اینقدر کیفیت آن را کاهش می‌دهد که شما اصلا متوجه اصل محتوای کلیپ نمی‌شوید. بهترین استراتژی برای این زمان این است که محتوای خود را با کیفیت انتخاب کنید و از یک زمان مشخص قبل بار گذاری را شروع کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که شب ساعت 9 یک پست بارگذاری کنید. با توجه به وضعیت موجود شاید لازم باشد که 10 صبح این کار را شروع کنید.

از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که خود اینستاگرام به صورت هوشمند، کیفیت محتوای شما را بر اساس سرعت و کیفیت اینترنت به مخاطبین نمایش می‌دهد. از طرفی زمانی که شما فایل‌های خود را روی سرورهای اینستاگرام بارگذاری می‌کنید، اینستاگرام یکبار حجم آن را بدون افت کیفیت کم می‌کند.

البته ذکر این موضوع نیز لازم است که به شما بگوییم مخاطب شما همیشه به کیفیت محتوای شما توجه نمی‌کند. در برخی مواقع لازم است که محتوای یونیک و دست اول داشته باشید. تا زمانی که محتوای شما کپی از این پیج و آن پیج است، چه دلیلی دارد که مخاطبین شما، شما را دنبال کنند. زمانی که قرار است محتوای دیگران را به آن‌ها نمایش دهید، به سراغ دیگران می‌روند. چرا که این محتوا را زودتر از شما به آن‌ها نمایش می‌دهند.

در نهایت اگر قرار است که از محتوای دیگران استفاده کنید، بهترین استراتژی این است که پیج‌های خارجی برای این موضوع استفاده کنید. پیچ‌هایی که هنوز خیلی معروف نشده‌اند و امکان ندارد که مخاطب شما آن‌ها را بشناسد. از طرفی آن‌ها را با این اکانت‌خود نیز دنبال نکنید، نا مخاطب شما همیشه محتوای دست اول را از شما دریافت کند.

وارم آپ در اینستاگرام چیست؟

وارم آپ در اینستاگرام یکی از اصطلاحات روانشانسی فروش است که به این حوزه نیز راه پیدا کرده است. زمانی که شما به دنبال فروش یک محصول جدید می‌باشید، قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه نمایید که مخاطبین شما تا چه اندازه آماده استفاده از این محصول می‌باشند. در این صورت می‌توانید برای فروش آن ها یک برنامه ریزی جامع و جذاب انجام دهید. قبل از اینکه یک محصول و یا خدمات خود را به فروش برسانید باید در مورد آن حرف بزنید و از طرفی در ذهن مخاطبین خود ایجاد سوال کنید. در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید که بهترین استراتژی اینستاگرام برای فروش را انتخاب نموده‌اید. از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که مخاطب خود را آزاد ندهید و اجازه دهید که او تشنه محصول شما باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید این است که محصولات خود را به نحوی انتخاب نمایید که مخاطب پذیرش آن را داشته باید و حتی قبل از وارم آپ شما نیز یک دیدگاه اولیه به آن پیدا کرده باشد. در این صورت می‌توانید اطمینان پیدا کنید که محصولات شما به بهترین شکل ممکن در بین مخاطبان پذیرفته خواهد شد. به هر میزان که وارم آپ شما برای معرفی محصول دقیق و با برنامه ریزی باشد، احتمال مقاوت مخاطب برای خرید محصول کاهش پیدا می‌کند. از طرفی به این نکته نیز توجه نمایید که محصولات شما زمانی می‌تواند برای مخاطبین جذاب باشد که با پرسونای مخاطب سازگاری داشته باشد.

برخی از افراد متخصص در طراحی بهترین استراتژی اینستاگرام، از اخبار زرد نیز برای وارم آپ بعد از معرفی محصول نیز استفاده می‌کنند. دقت کنید که این استراتژی برای شما بسیار مهم است و می‌تواند مانند یک تیغ دو لبه باشد. در صورتی که که هنوز نمی‌دانید با اخبار زرد چگونه کار کنید، بهتر است که از این بخش چشم پوشی کنید. چرا که مخاطب امروزه بسیار زرنگ است و اگر بخواهید که از اخبار مرده برای این موضوع استفاده کنید، ممکن است که نتایج مورد نظر خود را به دست نیاورید. البته اکر رقبای شما نیز این تکنیک استفاده می‌کنند، شما آنرا تکرار نکنید.

بازاریابی اینستاگرام یعنی بررسی نرخ تبدیل شما

ممکن است که شما فکر کنید که بازاریابی اینستاگرام یعنی تبلیغات و فروش کالا. در صورتی که این موضوع بخشی از استراتژی اینستاگرام و یا بهتر است که بگوییم که این کار شما بخشی از استراتژی فرعی بازاریابی اینستاگرام شما می‌باشد. موضوع اصلی این است که شما تا چه میزان می‌توانید رفتاری فروش و رفتاری تبلیغاتی خود را بررسی کنید. به عنوان مثال شما باید بررسی کنید که در 5 تبلیغ گذشته شما، نرخ تبدیل شما به چه صورت بوده است. فرض کنید که من دوره آموزش وردپرس را به فروش می‌رسانم.

استراتژی بازاریابی من، استراتژی بازاریابی چند کاناله است و زمانی که تبلیغات انجام می‌دهم یک شبکه تبلیغی ایجاد می‌کنم و در چند سوشیال مدیا شروع به جذب مخاطب می‌کنم. اولین کاری که شما باید بکنید، این است که مخاطبین شما تا چه میزان در کدام فضاها فعال می‌باشند. زمانی که من قرار است دوره مربوط سایت به فروش برسانم بودجه بندی اصلی من باید در حوزه سایت مصرف شود. این موضوع به معنی کاستی من در بازاریابی اینستاگرام نیست. بلکه این موضوع به این معنی است که من تحلیل و بررسی مناسبی از هر فضایی دارد.

شما برای داشتن یک استراتژی اینستاگرام مناسب در حوزه بازاریابی و فروش باید یاد بگیرید که به جای نگاه کردن به مقدار ریالی فروش خود. به نرخ تبدیل خود نگاه داشته باشید و بررسی کنید که در چه صورتی می‌توانید تعداد مخاطبین خود را افزایش دهید، بدون اینکه مخاطبین شما احساس فشار و یا احساس منفی داشته باشند.

منظور ما این است که مخاطبین خود را سعی نکنید که صرفا برای خرید به پیج خود دعوت کنید. بلکه منظور ما این است که مخاطبین خود را به خاطر خدمات رایگان خود و سلاح آن‌ها به پیج خود دعوت کنید. در این صورت فرآیند بازاریابی شما نیز درصد موفقیت بسیار بالاتری دارد.

مهمترین استراتژی رشد پیج استفاده از محتوای با کیفیت است

نکته طلایی در استراتژی اینستاگرام این است که خلاقیت داشته باشید

اگر بخواهیم آخرین نکته استراتژیک در این مقاله را بررسی کنیم، داشتن خلاقیت است. امروز افراد زیادی سعی دارند که از فضای اینستاگرام برای فروش کالا و خدمات خود استفاده کنند. اما نزدیک به 70 درصد این افراد شکست می‌خورند. دلیل آن هم این است که آن‌ها سعی دارند که روی یک مسیر ثابت و ساده حرکت کنند. به همین دلیل است که بازدی مناسبی نیز کسب نمی‌کنند. اما شما باید مسیر خود را به صورت کامل از آن‌ها جدا کنید. شما باید سعی کنید که با خلاقیت خود مخاطبین خود را متعجب کنید.

در غیر این صورت مخاطبین شما، مخاطبینی وفادار برای شما نخواهند بود. در صورتی که شخصی قیمت کالا و خدمات خود را 1000 تومان کمتر از شما بدهد، به سادگی شما را ترک خواهند کرد. دلیل آن هم این است که مخاطبان شما دلیلی ندارند که در کنار شما باشند. باید تلاش کنید که همیشه برای مخاطبین خود یک اتفاق تازه رقم بزنید. در این صورت مشتریان شما حتی برای فرار از روزمرگی نیز به شما مراجعه خواهند کرد.

دقیقا ما در تعریف استراتژی اینستاگرام نیز به دنبال رسیدن به چنین ساختاری می‌باشیم. به دنبال جذب مخاطب جدید بدون هزینه بالا می‌باشیم. ما قصد داریم که مخاطبین خود را به نحوی سازماندهی کنیم که یک ارتباط دو طرفه سازنده با آن‌ها داشته باشیم. اگر شما به مخاطبین خود صرف به چشم کیف پول‌های متحرک نگاه کنید. به شما اطمینان می‌دهم که بازدهی شما در بلند مدت نزدیک به صفر باشد.

توجه به الگوریتم‌های به روز اینستاگرام

اگر به دنبال بهترین استراتژی‌های روز اینستاگرام می‌باشید، حتما به آپدیت‌های الگوریتم‌های اینستاگرام توجه نمایید. نکته بسیار مهمی که شما در بررسی این موضوع باید به آن توجه کنید، این است که همه‌ی این آپدیت‌ها به صورت رسمی اعلام نمی‌شود و برخی از این موضوعات را باید خودتان با زمان گذاشتن به دست آورید. به عنوان مثال تکنیک فالو کردن و شات کردن یک تکنیک منسوخ می‌باشد. چرا که کسانی که روی این تکنیک سرمایه گذاری می‌کنند معمولا بعد از مدت کوتاهی شدو بن می‌شوند و از انجام فعالیت در اینستاگرام محروم می‌شوند. حتی در برخی مواقع نیز اینستاگرام از آن ها در خواست می‌کند که احراز هویت کنند که مجدد این موضوع یک چالش جدید برای آن ها می‌شود. به همین دلیل عدم توجه به این موضوع می‌تواند مشکل ساز شود.

امروزه اینستاگرام به حساب‌های جدید اهمیت بسیار زیادی می‌دهد، به همین دلیل اگر یک حساب قدیمی دارید و مدت زمان زیادی است که از آن استفاده نمی‌کنید، این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید یک حساب جدید راه اندازی کنید تا به یک بازدهی بسیار عالی دست پیدا کنید. از طرفی به این موضوع نیز توجه نمایید که یک فرد حرفه‌ای زمانی در اولین روزهای باز کردن حساب خود به جای فالو کردن افراد با میزان فالوور پایین، به سراغ پیج‌های رقبای خود میرود و با آن ها ارتباط برقرار می‌کند. بعد از مدت زمان بسیار کوتاهی نیز می‌تواند به یک نتیجه بسیار عالی دست پیدا کند و مخاطبین آن ها او را فالو کنند. حال اینکه او چه استراتژی برای این موضوع استفاده کند، خود یک موضوع کاملا مجزا می‌باشد.

نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، این است که امروزه اینستاگرام روی فعالیت منظم و در بخش استوری به شدت حساس است. سعی کنید استوری خود را به همیشه با مطالب جذاب و دست اول سرپا نگه دارید. در این صورت می‌توانید بازدهی پیج خود را به صورت قابل توجه افزایش دهید. برای این کار نیز حتما نباید از رقبا ایده بگیرید، بلکه می‌توانید از پیج‌های فان و یا بلاگرهای خلاق استفاده کنید.

سخن پایانی

 تمام تلاش ما در این مقاله بر این بود که شما را با بهترین استراتژی اینستاگرام در زمان بحران‌ها و چالش‌ها آگاه کنیم. در برخی مواقع ممکن است که عامل این بحران اجتماعی باشد.  و در برخی مواقع نیز عامل بحران ما از جنس اقتصادی باشد. نکته بسیار مهم این است که شما درک کنید در زمان حال رفتار شما و استراتژی شما باید تغییر کند. در غیر این صورت شما نیز در این بحران از بین خواهید رفت.

در بخش کامنت‌ها با ما بیان کنید که در زمان بحران استراتژی شما برای نجات کسب و کارتان چیست؟ چگونه سعی می‌کنید که هدایت فضای مجازی و یا بهتر است که بگوییم فروش آنلاین خود را به عهده بگیرید. توجه داشته باشید که هنر و خلاقیت شما در این زمان مشخص می‌شود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *