هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟

بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟

دسته بندی : سئو
1400/10/24

سایت الکسا یکی از ابزار های کاربردی برای سئو کاران و وب مستران بوده است که در تاریخ 1 می 2022 قصد دارد به کار خود پایان دهد و به قول معروف می خواهد خود را بازنشسته اعلام کند. حالا سئوکاران به دنبال ابزار کاربردی برای جایگزین کردن الکسا هستند و مدام سوال بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟ در ذهن آنها نقش می بندد. اگر با الکسا آشنایی اولیه ندارید پیشنهاد میشود مقاله علت افت رتبه الکسا سایت را مطالعه نمایید. البته در ابتدا توضیحات مختصری را راجب به الکسا داریم و در ادامه به توضیح جایگزین های آن می پردازیم.

اگر شما جزو آن دسته از وب مسترانی هستید که با الکسا رابطه خوبی داشتید و دیتای خوبی را بدست می آورید، بهتر است این مقاله را بهتر و با دقت مطالعه کنید تا جایگزین آن را انتخاب نمایید.

پس با برتر آموز همراه باشید تا به پرسش بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟ پاسخ دهیم و به بررسی و تجزیه و تحلیل بپردازیم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • الکسا چیست؟
  • بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟

الکسا چیست؟

سایت الکسا در سال 1996 میلادی توسط افرادی به نام کیل و گلیت طراحی و توسعه داده شده است. جالب است بدانید در سال 1999 میلادی شرکت آمازون سایت الکسا را خریداری کرد و در همان ابتدا ایده این که الکسا را به موتور جست و جو تبدیل کنند شکل گرفت. آمازون روی این ایده مصمم بود اما پس از توسعه موتور جست و جو گوگل متوجه شد که این پروژه ممکن است با شکست مواجه شود بنابراین تصمیم بر آن شد که الکسا به صورت تخصصی بر روی رتبه بندی وبسایت ها و آنالیز آنها بپردازد.

سایت الکسا در زمینه رتبه بندی و آنالیز وبسایت ها هر سری پیشرفت می کرد و آپشن های جدیدی را به خود اضافه میکرد. برای مثال اعداد و ارقامی درباره ی نرخ پرش یا بانس ریت ، میزان بازدید کنندگان وبسایت، پر بازدید ترین صفحات سایت و… را به خود اضافه کرد. همین آپشن ها باعث شد تا الکسا بین وب مستر ها و متخصص های سئو محبوب شود.

اما متاسفانه این پلتفرم در تاریخ 1 می سال 2022 به کار خود پایان می دهد و در ابتدا به بررسی جایگزین های مناسب آن می پردازیم که شما فعالیت خود را متوقف نکنید.

الکسا چیست؟

الکسا چیست؟

پیشنهاد میشود مقاله کوتاه کننده لینک چیست؟ را مطالعه نمایید.

بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟

سایت سیمیلار وب SimilarWeb

سایت SimilarWeb یکی از ابزار های مناسب و کاربردی در زمینه بررسی و آنالیز رقبا و چک کردن بک لینک ها و جایگزین مناسب سایت الکسا است که از سال 2007 میلادی تا کنون فعالیت می کند. این سایت به صورت تخصصی در زمینه آنالیز دیتا های مربوط به سئو فعالیت می کند و بسیار محبوب سئو کاران است.

با استفاده از SimilarWeb می توانید داده های دقیق شامل بررسی تعداد و نوع بک لینک ها، ترافیک سایت، موقعیت جفرافیایی بازدید کنندگان سایت و جالب تر از همه تحلیل کمپین های تبلیغاتی که توسط شبکه های اجتماعی هدایت می شود را بررسی کنید. پیشنهاد میشود مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ را مطالعه نمایید.

این سایت در حالت رایگان اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهید اما اگر می خواهید داده های مهمتری مانند دستگاه های مورد استفاده کاربران هنگام ورود به سایت شما، اطلاعاتی درباره ی ترافیک شبکه های اجتماعی و…. داشته باشید باید حتکا با صرف هزینه ای SimilarWeb خود را به SimilarWeb نسخه Pro ارتقا دهید.

این ویژگی دستگاه های مورد استفاده کاربران این امکان را به شما می دهد که در ریسپانسیو سازی دقت بیشتری را داشته باشید. پیشنهاد می شود حتما مقاله ریسپانسیو چیست؟ را مطالعه نمایید.

در حالت کلی این سایت رایگان است و سایت های ایرانی هم پوشش می دهید و به راحتی و بدون مشکلی از آن استفاده نمایید.

سایت spyfu

سایت spyfu یک سایت خوب و کاربردی جایگزین الکسا برای بررسی و بهینه سازی سایت است که از این سایت برای بهینه سازی سئو استفاده می کنند. اگر شما مداوم به آنالیز و بررسی رقبای خود می پردازید و یک ابزار کاربردی در این زمینه می خواهید سایت spyfu بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با spyfu می توانید به مقایسه وبسایت ها ، بررسی کلمات کلیدی، بررسی سابقه دامنه سایت و… بپردازید.

البته با اینکه این ابزار بسیار کاربردی است اما جزئیات دقیق از کلمات کلیدی را به شما ارائه نمی دهد. این ابزار کاملا رایگان است و با سایت های ایرانی سازگاری دارد و به راحتی بدون پرداخت هزینه می توانید از اطلاعات spyfu استفاده نمایید . به بهینه سازی سایت خود کمک کنید.

سایت semrush

سایت semrush یک ابزار قوی و کاربردی برای سئو و بهینه سازی وبسایت است. semrush را می توانید به عنوان جایگزین الکسا استفاده کنید. یکی از ویژگی های خوب semrush این است که وبلاگ و جلسات وبینار آنلاین کاربردی دارد که به توضیح دانش سئو می پردازد. semrush یک ابزار مشترک برای متخصص های سئو در سرتاسر دنیا است و هر وب مستری حداقل یک بار از سمروش استفاده کرده است. این ابزار گزارش های جامعی برای بهود سایت و گزارش های جامعی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ استفاده میشود در اختیار شما قرار می دهد.

پیشنهاد میشود آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه نمایید.

از semrush برای آنالیز رقبا ، تحقیق درباره ی کلمات کلیدی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، آنالیز رقبا، بازاریابی محتوا، سئو، دیجیتال مارکتینگ و… استفاده میشود. برای اینکه از semrush اسفاده کنید می توانید در این وبسایت ثبت نام نمایید و به مدت یک ماه رایگان از داده ها استفاده نمایید . پس از آن باید با پرداخت ماهانه و یا سالیانه از semrush استفاده نمایید.

سایت semrush

سایت semrush

سایت Moz

با  سایت moz میتوانید به تجزیه و تحلیل سایت بپردازید و این ابزار را جایگزین الکسا کنید. moz یکی از قدیمی ترین سایت ها در این زمینه است که بیش از نیم میلیون کاربر در آن عضو هستند و از اطلاعات آن استفاده می کنند. از اطلاعات بی نظیر وبلاگ های Moz می توانید دانش سئو سایت خود را افزایش دهید و این اطلاعات رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. اگر میخواهید از امکانات سایت Moz استفاده نمایید کافیست وارد این سایت شده و در آن ثبت نام کنید تا به مدت یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده نمایید، اما پس از یک ماه با پرداخت هزینه ماهانه و سالانه می توانید از امکانات Moz استفاده کنید.

سئو کاران از این وبسایت برای بررسی بک لینک ها، بررسی کلمات کلیدی و آنالیز وبسایت ها می پردازند. یکی از ویژگی های مهم این سایت این است که با ثیت نام در آن وقتی وارد هر وبسایتی که شدید با فعالسازی نوار ابزار Moz bar اطلاعاتی مانند DA ، PA و اسپم اسکور را بدست می آورید.

سایت های ارائه دهنده اشتراک زیادی وجود دارد که می توانند برای شما این اشتراک را تهیه کنند. با استفاده از سایت Moz شما دو آپشن مهم به نام دامین آتوریتی DA و پیج آتوریتی PA را مشاهده می کنید که به معنای اعتبار دامنه و اعتبار پیج است.

Moz یکی از ابزار های کاربردی برای بهبود سئو سایت است و می تواند جایگزین خوبی برای الکسا نیز باشد.

سایت ahrefs

سایت ahrefs برای بررسی ترافیک سایت و بک لینک ها استقاده میشود. این سایت یک ابزار بسیار قوی در زمینه سئو سایت است و می توانید به عنوان جایگزین الکسا به آن نگاه کنید. از ahrefs می توانید اطلاعاتی نظیر آنالیز سایت رقبا، آنالیز سایت خود، بررسی ترافیک سایت، بررسی کلمات کلیدی، بررسی یک صفحه خاص در سایت، ساخت بک لینک و…. استفاده نمایید. این سایت به شدت برای استفاده وب مستران توصیه می شود.

خیلی راحت می توانید در این وبسایت ثبت نام نمایید و به مدت محدودی از خدمات آن رایگان استفاده نمایید. ولی پس از مدتی باید اشتراک ماهیانه و سالانه تهیه کنید که شرکت های واسط ایرانی وجود دارند که بتوانند برای شما اشتراک تهیه کنند.

پیشنهاد میشود از سایت ahrefs حتما برای آنالیز وبسایت خود و رقبا، ساخت بک لینک ها، استراتژی لینک سازی استفاده نمایید. جالب است بدانید که اطلاعات سایت ahrefs هر 30 دقیقه آپدیت میشود و خزنده های آن مدام در حال ایندکس شدن هستند و همواره شما اطلاعات جدید را می توانید داشته باشید. متاسفانه این سایت درباره ی سایت های ایرانی زیاد آپدیت نیست ولی استفاده از آن خالی از لطف نیست و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند.

سایت rankwatch

سایت rankwatch هم یک ابزار مفید و جایگزین سایت الکسا است. سئو کاران می توانند از این سایت برای بررسی بک لینک ها، بررسی رتبه سایت ها ،تحقیق کلمات کلیدی و… استفاده کنند. rankwatch لیستی از رقبا با کلمه کلیدی آنها در اختیار شما قرار می دهد که ابزاری بسیار کاربردی است. پس برای شناسایی رقبا خود rankwatch پیشنهاد مناسبی برای شما می باشد.

داده های این ابزار هر 24 ساعت یک بار آپدیت میشود که همین نکته بسیار حائز اهمیت است. شما برای اینکه از ویژگی های rankwatch استفاده کنید نیاز است در این سایت ثبت نام نمایید و به مدت 14 روز به صورت رایگان از ویژگی های آن اسفاده نمایید. همچنین با پرداخت حق اشتراک ماهیانه و سالیانه می توانید از ویژگی های آن استفاده نمایید. نکته مهم این است که حق اشتراک این ابزار نسبت به سایت های دیگر کاملا معقول است و از سرویس های ارائه دهنده ایرانی می توانید برای داشتن این اشتراک استفاده نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله نکات کلیدی برای بهبود رتبه سایت را مطالعه نمایید.

سایت rankwatch 

سایت rankwatch

سایت dareboost

سایت dareboost هم ابزار کاربردی و خوبی برای جایگزینی الکسا است. با dareboost می توانید سرعت سایت، آنالیز کردن سایت، مانیتور کردن سایت و… را استفاده نمایید. از این ابزار برای آنالیز کردن سایت خود می توانید تنها 5 بار در ماه استفاده کنید. نسخه رایگان dareboost اطلاعاتی را در اختیار شما می گذارد اما اگر می خواهید از تمام امکانات استفاده کنید در این سایت ثبت نام نمایید و اطلاعات خود را ثبت کنید.

این سایت ابزار صد در صد کاملی نیست اما نکات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.

سایت quantcast

سایت quantcast روی وبسایت ها به منظور بدست آمار دقیق کاربران تجزیه و تحلیل انجام می دهد. این سایت هم مانند الکسا سایت ها را رتبه بندی می کند و برای آنها امتیاز در نظر میگیرد. quantcast. ابزار خوبی است که از داده های آن استفاده کنید ولی توجه کنید که نمی توانید به عنوان جایگزین اصلی الکسا از آن استفاده نمایید.

سایت builtwith

این سایت بر اساس ورودی کاربران ، ترافیک و…. به سایت ها امتیاز می دهد و بر اساس آن امتیاز بندی انجام می دهد. داده های این ساعت به صورت هفتگی به روز رسانی میشود و در اختیار شما قرار میگیرد. درست که این سایت درباره ی کلمات کلیدی و آنالیز رقبا بررسی انجام می دهد اما در نظر بگیرید به علت اینکه دقت آن پایین است؛ نمی توان آن را منبعی مناسب برای جایگزاری الکسا در نظر گرفت.

شما با ابزار های گوگل هم می توانید به آنالیز سایت خود بپردازید که از مهم ترین آن ها می توان به گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس اشاره کرد.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی بهترین درگاه پرداخت های ایران را مطالعه نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی سایت های مناسب برای جایگزین الکسا بپردازیم و به پرسش بهترین جایگزین های الکسا کدام سایت ها هستند؟ پاسخ دهیم. الکسا می خواهد به کار خود پایان دهد پس شما باید یک جایگزین مناسب برای آن انتخاب کنید تا از نگرانی کارفرما و صاحبین کسب و کار کم کنید. هر کدام از سایت های گفته شده ویژگی خاص خودش را دارد پس بهتر است از قبل با تعدادی از آنها کار کنید تا بتوانید بهترین ابزار را تشخیص دهید.

اگر شما جایگزین الکسای خود را پیدا کردید لطفا در قسمت کامنت با همراهان برتر آموز به اشتراک بگزارید و درباره ی نقاط و ویژگی های آنها بحث و گفت و گو کنید. ما ابزار های کاربردی را معرفی کردیم منتهی انتخاب بهترین ابزار با خود شماست.

ممنون از اینکه همراه برتر آموز بوده اید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *