هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین روش های تبلیغات وب سایت برتر آموز

بهترین روش های تبلیغات وب سایت 2022 (رایگان+غیر رایگان)

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/09/11

کسب و کارهای آنلاین همواره تلاش می‌کنند تا بتوانند از طریق تبلیغات به جذب مخاطب بپردازند ، این جذب مخاطب در انتها برای این کسب و کارها افزایش درآمد نیز به همراه خواهد داشت. دیجیتال مارکترها همواره تلاش می‌کنند تا بهترین راه و روش‌ها برای تبلیغات وب سایت را پیدا کرده و از آنها برای پیشرفت کسب و کارشان استفاده کنند. این روش‌های تبلیغات گاهی اوقات به صورت رایگان و غیر رایگان می‌باشد که خوب مسلما شما با توجه به بودجه و نیازی که برای کسب و کار خود دارید یکی از انواع این روش‌های تبلیغات را استفاده می‌کنید. شاید فکر کنید که شما برای پیشرفت کسب و کارتان نیاز به تبلیغات زیاد و عجیبی دارید ولی با بررسی روند ثابتی متوجه می‌شوید که مسیر آسانی را در پیش دارید اگر به درستی رفتار و عمل نمایید.

بهترین روش های تبلیغات وب سایت معمولا جزو مهم‌ترین تیترهایی است که سئو کاران و دیجیتال مارکترها دوست دارند همواره درباره‌ی آن بدانند و بهترین روش‌ها را در سایت خود پیاده سازی نمایند.

با توجه به موضوع و حجم کسب و کارتان شما به تعداد روش‌های تبلیغات مختلفی نیاز دارید.

برخی از کسب و کارها هستند که تنها با یک الی دو تبلیغ نتیجه دلخواه خود را می‌گیرند.

و تعدادی دیگر با ده‌ها تبلیغ هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.

البته دقت داشته باشید که اگر روند تبلیغاتی شما موفق آمیز نبود باید به طور کلی فرآیند تبلیغاتی را بررسی نمایید و مشکلات را پیدا نمایید.

گاهی اوقات شما در اصل موضوع تبلیغات اشتباه کرده‌اید که نتیجه خوبی را نگرفته‌اید.

در حالت کلی تبلیغات بهترین راه پیشرفت برای کسب و کارها می‌باشد.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • تبلیغات وب سایت چیست؟
  • بهترین روش های تبلیغات وب سایت

تبلیغات وب سایت چیست؟

فرآیندی که شما با پرداخت هزینه و یا بدون پرداخت مبلغی به نشان دادن کسب و کار خود در فضایی متفاوت می‌پردازید تبلیغات وب سایت گفته می‌شود.  با استفاده از تبلیغات شما می‌توانید جامعه هدف جدیدی را به سمت سایت خود منتقل نمایید و  خوب در نهایت اگر تمام موارد را رعایت کرده باشید شما به درآمد خواهید رسید. تبلیغات وب سایت راه‌ها و روش‌های مختلفی را دارد که شما باید در این زمینه دانش و تجربه کافی را داشته باشید.

برخی از کسب و کارها وجود دارند که الان سالهاست در مسیر تبلیغاتی به خوبی عمل می‌کنند و درآمد بالایی هم دارند. شاید کسب و کارهای نوپا از هزینه‌های تبلیغات کمی ترسیده باشند ولی خود مطمئن باشید اگر اصولی و با دقت انجام بدهید قطعا برای شما صرفه خواهد داشت. توصیه می‌شود که به تبلیغات به چشم یک سرمایه گذاری کوتاه مدت فکر کنید که چندین برابر آن به کسب و کار شما باز می‌گردد .

بهترین روش های تبلیغات وب سایت

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی بهترین روش های تبلیغات وب سایت بپردازیم که شما می‌توانید در این قسمت ، روش‌‌هایی را که برای سایت و کسب و کارتان مناسب است را انتخاب نمایید.

تبلیغات بنری در سایت‌های مختلف

یکی از روش‌های تبلیغاتی معروف که در میان کسب و کارها هم بسیار رواج دارد ، تبلیغات بنری در وبسایت‌های مختلف است.

حالا یعنی چی؟

یعنی این که شما بنر سایت خود را در سایت دیگری قرار می‌دهید و از مخاطبین آن سایت دعوت می‌کنید تا با کلیک روی بنر شما به سایت شما نیز سر بزند.

الان با خوندن این جمله فکر می‌کنید که عالییهههه الان بنر سایتم رو به چهار تا سایت درست و حسابی بدم و از ورودی هاشون استفاده کنم و فروشم رو بترکونم!!! ولی خوب داستان به همین سادگی‌ها هم نیست ، اول باید سایت‌های که تبلیغات بنری را قبول می‌کنند پیدا کنید که در ادامه لیستی از اونارو بهتون می‌گیم ، بعد باید ببنید که این سایت‌ها بنر شما را در کدام قسمت سایت قرار می‌دهند ، جایگاه مناسبی را پیدا کنید ، سایت رو با ابزارهای آنالیز بررسی کنید که ورودی‌های سالم داشته باشه!

در انتها حالا تصمیم می‌گیری که سایت خودت رو برای تبلغیات بنری معرفی کنی با خیر!!

تبلیغات بنری در سایت‌های مختلف رایگان نیست!

البته که تبلیغات بنری هزینه ثابتی ندارد و هر سایتی یک هزینه جداگانه در نظر می‌گیرد:

حالا این هزینه به چه مواردی بستگی دارد؟

  1. تعداد کلیک روی بنر شما ، مثلا هر 1000 تا کلیک مبلغ N تومان
  2. جایگاه بنر شما ، مثلا در صفحه اصلی بالای صفحه و یا در ساید بارها
  3. تعداد بار نمایش به مشتری ، مثلا بنر شما N بار نمایش داده شده است

این هزینه‌ها و تعرفه‌ها برای هر سایتی متفاوت است

مزایا: 

این نوع تبلیغات نرخ بازده بالایی دارد

کاربران زیادی با برند شما آشنا می‌شوند

تنوع در تبلیغات بالاست یعنی شما با هر بودجه‌ای یک جایگاه تبلیغاتی دارید

معایب:

این روش تبلیغات رایگان نیست.

نکات هنگام استفاده از تبلیغات بنری :

حتما باید بهترین بنر را برای تبلیغات سایت خود استفاده نمایید ، گاهی اوقات شما بودجه کافی را برای این کار در نظر می‌گیرید به علت این که بنر مناسبی را طراحی نکردید نمی‌توانید به جذب مخاطب بپردازید.

حتما از بهترین تصاویر و شعارهای تبلیغاتی خود برای بنر استفاده کنید چون شما برای هر ورودی هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و اگر نتوانید آن را به مشتری بالفعل تبدیل کنید تبلیغات شما نافرجام است.

نکته مهم دیگر این است که سعی کنید سایت‌هایی را پیدا کنید که به موضوع فعالیت شما مرتبط باشید. اگر جامعه هدف مشترکی را داشته باشید احتمال موفقیت کسب و کار شما بالاتر است.

پیشنهاد می‌شود با مطالعه مقاله آموزش تبلیغات کلیکی با انواع این تبلیغات آشنا بشوید.

معرفی وب سایت‌های معتبر برای تبلیغات بنری

یکی از سوالاتی که همیشه برای کاربران مهم است این است که در کدام وب سایت‌های مطرح تبلیغات بنری خود را انجام بدهیم که در ادامه لیستی از این سایت‌ها به شما داده می‌شود:

ورزش 3

ورزش 3 یکی از وب سایت‌های معروف در زمینه تبلیغات بنری می‌باشد که همین الان  مراجعه به این سایت جایگاه‌های مختلف تبلیغات بنری را مشاهده خواهید کرد. هزینه جایگاه هر کدام از این بنرها متفاوت خواهد بود.

این سایت بازدید بسیار بالایی در طول روز دارد که خوب مسلما می‌توانید از جامعه هدف و ترافیک این سایت به نفع خودتان استفاده نمایید.

در تصویر زیر جایگاه‌های مختلف بنر تبلیغاتی نمایش داده شده است.

تبلیغات بنری در سایت ورزش 3 برتر آموز

شبکه اطلاع رسانی طلا ، سکه و ارز

کمتر کسی را در این روزها می‌توان پیدا کرد که حداقل یک بار به طراغ قیمت ارز و سکه نرود ، بنابراین یکی از سایت‌های پر بازدید و پر بازده برای مخاطبین ، سایت شبکه اطلاع رسانی ارز یا tgju می‌باشد. این سایت نیز علاوه بر اطلاع رسانی برای قیمت ارز و موارد مختلف یکسری جایگاه بنر تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید بنرهای خود را در این سایت قرار داده و مخاطب جذب نمایید.

ویژگی مثبت این است این است که طیف جامعه هدف و مخاطبین آن بسیار زیاد گسترده است و کسب و کارهای زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند. تغرفه تبلیغات در این سایت با توجه به جایگاه آن متفاوت است.

نی نی سایت

بعید است که یک سوال در مورد حوزه سلامت ، کودکان و بانوان داشته باشید در نی نی سایت جواب آن را پیدا نکرده باشید ، نی نی سایت یک منبع معتبری است که در ماه میلیون‌ها بازدید دارد و خوب یک فضای خوبی برای تبلیغات شما می‌باشد. تعرفه‌های بنری در این سایت متفاوت می‌باشد.

نمناک

نمناک یک سایت در زمینه اخبار ، فرهنگی ، ورزش ، سلامت و…می‌باشد که نیاز افراد زیادی را برطرف می‌کند و شما می‌توانید از این جامعه هدف به نفع خوتان استفاده نمایید و تنها کافیست که بنر تبلیغاتی سایت خود را در این سایت قرار بدهید.

تبلیغات در موتورهای جست و جو از جمله گوگل

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات برای سایت‌های مختلف این است که از طریق موتور جست و جو به تبلیغ بپردازیم. موتورهای جست و جوی زیادی از جمله گوگل ، بینگ ، یاندکس و… وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آنها به تبلیغات بپردازید.

یکی از معروف‌ترین این تبلیغات ؛ تبلیغات Ad در موتور جست و جوی گوگل می‌باشد.

تبلیغات کلیکی گوگل اینگونه است که شما چند تا کلمه کلیدی را در نظر می‌گیرید و به گوگل می‌گویید که در ازای سرچ شدن هر کدام از این کلمات شما را در صفحه نتایج نشان بدهد و به ازای کلیک هر کاربر یک مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کنید. فقط در این قسمت در کنار آدرس سایت شما کلمه Ad قرار می‌گیرد و کاربران متوجه می‌شوند که شما از تبلیغات ادورز استفاده کرده‌اید

با این روش‌هم می‌توانید مخاطبین زیادی را جذب نمایید و آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

سعی کنید که موارد مهم در سایت خود مانند سرعت سایت ، ریسپانسیو و… را چک نمایید و سپس تبلیغات کلیکی انجام بدهید ، زیرا در صورت وجود کوچکترین مشکل شما تبلیغات خود را از دست می‌دهید.

همانطور که در بالاتر ذکر شد این روش تبلیغات رایگان نیست و شما باید هزینه پرداخت نمایید. البته که اگر سئو قوی داشته باشید نیازی ندارد که برای قرار گرفتن در SERP گوگل هزینه پرداخت نمایید بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما آموزش سئو را مطالعه نمایید.

متاسفانه به علت تحریم‌ها شما نمی‌توانید به طور مستقیم از سرویس گوگل ادورز استفاده نمایید و باید با سایت‌های رابط در این زمینه فعالیت داشته باشید.

مزایا :

در این روش می‌توانید سریع‌تر به جذب جامعه هدف بپردازید.

اگر سایت شما با کلمه کلیدی سرچ شده مطابقت داشته باشید احتمال فروش بالاست.

معایب :

معمولا هزینه‌های تبلیغات گوگل ادورز بالا است.

تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یکی از رکن‌های اصلی و اساسی در تبلیغات وب سایت‌ها می‌باشد که این امکان برای شما فراهم است تا از دو طریق هم به صورت رایگان و هم به صورت غیر رایگان به تبلیغات بپردازید.

اکثر برندهای بزرگ شبکه اجتماعی قوی دارند و از طریق این شبکه‌ها به سمت وب سایت خود نرافیک هدایت می‌کنند.

نکته مهم در تبلیغات شبکه اجتماعی این است که باید در شبکه‌ای تبلیغ کنید که بیشترین میزان مخاطبین شما در آن حضور دارند. البته بر اساس آمار و ارقام بدست آمده ارموزه بسیاری از مردم در شبکه اجتماعی اینستاگرام اکانت داشته و تایم زیادی را در این شبکه میگذارنند و شما با تبلیغات در این پلتفرم قطعا نتیجه خوبی را رقم خواهید زد.

اگر با پلتفرم اینستاگرام آشنایی ندارید پیشنهاد می‌شود آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.

البته جز اینستاگرام شبکه‌های خوبی مانند توییتر ، یوتیوب ، تلگرام ، لینکدین وجود دارد که تبلیغات در آنها می‌تواند برای شما تاثیر گزار باشد.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی رایگان است یعنی شما نیاز به پرداخت هزینه ندارید اما تبلیغات در این شبکه‌ها غیر رایگان است و شما باید یک هزینه پرداخت نمایید.

مزایا :

نرخ تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل در شبکه‌های اجتماعی بالاست.

شما با تعداد انبوهی از جامعه هدف مواجه هستید که می‌توانید برند و محصولات خود را به آنها معرفی نمایید.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی رایگان است.

معایب :

هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی رایگان نیست و باید تعرفه‌های تبلیغات مختلف را پبرسید. برای مثال با مطالعه مقاله راهنمای کامل تبلیغ در اینستاگرام می‌توانید اطلاعات کاربردی زیادی را بدست آورید.

تبلیغات آنلاین برتر آموز

تبلیغات پیامکی

اسمس مارکتینگ یکی از ویژگی‌هایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید به تبلیغ وب سایت خود بپردازید. اسمس مارکتینگ به تنهایی برای افزایش فروش و آگاهی از برند نیز تاثیر گزار است.

تبلیغات پیامکی تاثیر گزار بالایی دارد به شرطی که درست استفاده شده و رضایت کاربران را داشته باشد. اگر کاربران از ارسال اسمس به آنها رضایت نداشته باشند بازاریابی پیامکی شما با شکست مواجه خواهد شد. برای این منظور لازم است تا با بازاریابی اجازه‌ای آشنایی داشته باشید.

برای این کار به بانک اطلاعات نیاز دارید که شماره و اطلاعات مشتریان در آن نوشته شده باشد این بانک اطلاعاتی را خودتان می‌توانید در طول سال‌های کارکرد بدست بیاورید و توصیه می‌شود که تا حد امکان از خرید بانک‌های آماده دوری نمایید.

اگر حجم ارسالی پیامکی شما بالاست میتوانید از پنل‌های ارسال پیامک استفاده نمایید.

مزایا :

نرخ تبدیل مشتری در این روش بالاست.

می‌توانید تخفیفات و و جشنواره‌های خود را به راحتی در قالب پیامک ارسال نمایید.

معایب : 

تنها می‌توانید محتوای متنی محدودی را در ایمیل مارکتینگ ارسال نمایید.

تبلیغات پیامکی شامل هزینه است اما می‌توانید پنل‌هایی را پیدا نمایید که تعرفه‌های آن بصرفه است.

اگر به می‌خواهید اطلاعات تکمیلی راجب به این روش بدست آورید حتما مقاله راهنمای جامع بازاریابی پیامکی را مطالعه نمایید.

تبلیغات ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های معروف در دنیای دیجیتال مارکتینگ است که الان توسط برندهای خیلی معروف و معتبر استفاده می‌شود و شما می‌توانید از آن استفاده نمایید. ایمیل مارکتینگ روش‌ها و راه‌های زیادی را دارد که اگر بتوانید بهترین آن را پیدا کنید نتیجه خوبی را برای شما به همراه داشت.

سعی کنید از بانک اطلاعاتی آماده استفاده نکنید و خودتان ایمیل‌های سالم و صحیحی را پیدا نمایید.

مزایا :

با ایمیل مارکتینگ می‌توانید به مشتری‌های زیادی دست پیدا کنید.

امکان ارسال تصویر و ویدیو در ایمیل مارکتینگ فراهم است.

در تایم کوتاه می‌توانید برای تعداد زیادی مشتری ایمیل ارسال نمایید.

می‌توانید از پنل‌های رایگان برای ارسال ایمیل استفاده نمایید.

معایب :

برخی از مشتریان ممکن است اصلا ایمیل خود را مشاهده نکنند.

شاید ایمیل اشتباه داشته باشید.

اگر نتوانید از پنل‌های رایگان استفاده نمایید برای این کار باید هزینه پرداخت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

سخن آخر:

در مقاله بهترین روش های تبلیغات وب سایت سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی بهترین روش‌های تبلیغات بپردازیم . شما می‌توانید با توجه به موضوع کسب و کارتان و مقدار بودجه‌ای که دارید از هر کدام این روش‌های تبلیغاتی استفاده نمایید.

تبلیغات را جدی بگیرید و حتما در کسب و کار خود از این تبلیغات استفاده نمایید.

اگر تجربه‌ای در زمینه بهترین روش های تبلیغات وب سایت دارید ، لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. با تشکر از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *