هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین سایت های فریلنسری برتر آموز

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی 2023

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/10/26

 شاید اگر تا همین 10 سال پیش راجب به شغلی فریلنسری صحبت میکردیم کمتر کسی از آن اطلاع داشت و یا کمتر اشخاصی آن را به عنوان شغل اصلی به رسمیت می‌شناختند ، ولی امروزه کار کردن به صورت فریلنسر جزو مهم‌ارین مشاغل به شمار می‌رود و افراد زیادی از این طریق در حال کسب درآمد هستند. در شغل فریلنسری مهم این است که شما منبع مناسب برای پیدا کردن شغل را انتخاب نمایید ، پس در ادامه همراه من و برتر آموز باشید چون می‌خواهیم به خوبی این موارد را بررسی و شما منابع خوبی را معرفی نماییم.

بهترین سایت های فریلنسری قطعا جزو مهم‌ترین مواردی است که هر فریلنسری به دنیال آن می‌باشد.

البته که شغل‌های فریلنسری مشکلات مختص به خود را دارد ولی اگر به صورت فریلنسر کار کرده باشید قطعا با مزیت آن آشنا هستید.

فریلنسری دنیای بسیار بزرگی دارد که اگر می‌خواهید وارد آن بشوید باید با بسیاری از مفاهیم آشنا باشید ، البته سعی می‌کنیم در این مقاله به مهم‌ترین موارد اشاره کنیم ولی برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر پیشنهاد می‌شود حتما آموزش فریلنسری را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • فریلنسر کیست؟
  • به عنوان فریلنسر از کجا کار پیدا کنیم؟
  • چرا از سایت‌های فریلنسری استفاده نماییم؟
  • بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی

فریلنسر کیست؟

قبل از این که بخواهیم به سراغ موارد خیلی پیچیده‌تری برویم بهتر است قبل آن مفهوم فریلنسر را کمی مرور کنیم. فریلنسر کسی است که به صورت مستقل در تایم‌های که خودش می‌خواهد و در محیطی که خودش انتخاب می‌کند مشغول به فعالیت است.

فرق فریلنسر بودن و کارمند بودن است است که تایم کاری کاملا توسط شما تعیین می‌شود.

به طور مثال افراد کارمند باید مثلا از تایم 8 صبح تا 5 بعد از ظهر در محل کار حضور داشته باشند اما فریلنسر میتواند ساعات کاری منعطف و حتی شناوری را داشته باشد.

در دنیای امروزه فریلنسر بودن یک انتخاب برای افراد برای پول درآوردن است!

بسیاری از افراد فریلنسر بودن را به عنوان شغل اول و تمام وقت انتخاب می‌کنند و افراد دیگری هستند که برای کارهای پاره وقت و شغل دوم به فریلنسری روی می‌آورند.

مهم‌ترین نکته‌ای که فریلنسرها باید داشته باشند مدیریت زمان است. درست که تایم کاری کاملا شخصی سازی است اما باید بتوانید در زمان مشخصی تارگت مشخصی را داشته باشید.

به عنوان فریلنسر از کجا کار پیدا کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه فریلنسرها به دنبال آن هتسند این است که نمی‌دانند باید از چه طریق و چه مرحله‌ای کار پیدا کنند.

اگر یک فریلنسر نتواند برای خود ، پروژه و شغلی مناسب را پیدا کند طبیعتا هیچ درآمدی هم نخواهد داشت. که این مورد جزو چالش‌های این شغل است.

افراد فریلنسر برای پیدا کردن شغل باید در درجه اول مهارت و توانایی خود را درباره مضووعی کاری بالا برده و سپس به دنبال کار باشند.

حالا یعنی چی؟

اگر یک فریلنسر در زمینه سئو هستی ، قطعا می‌دونی که کارفرماها ازت انتظار دارند تا بتونی روی کلمات مهم در SERP گوگل نتیجه بگیری ، برای این که بتونی موفق بشی باید آموزش خوبی در این زمینه دیده باشی ، مثلا با مطالعه آموزش سئو می‌تونی نکات خیلی خوبی بدست بیاری و حالا به دنبال پروژه مورد نظر بگیری!

اگر می‌خوای پروژه‌های خوبی بهت معرف بشه باید نمونه کارهای خیلی قوی داشته باشی تا کارفرما جذب مهارت‌هایی که داری بشه!

حالا من می‌خواهم بهتون بهترین سایت‌هایی که می‌‌تونید پروژه‌های خفن و درآمد زا بگیرید رو معرفی کنم. همراه برتر آموز باشید.

انجام فعالیت های فریلنسری برتر آموز

چرا از سایت‌های فریلنسری استفاده نماییم؟

سوال مهمی که ممکن است الان برای تمام شما دوستان بوجود بیاید این است که چرا اصلا از این سایت‌ها استفاده کنیم؟ آیا نمی‌توانیم خودمان پروژه‌های متنوع پیدا کنیم؟ در ادامه به مهم‌ترین دلایل رسیدگی خواهیم کرد.

پیدا کردن پروژه در ابتدای مسیر مشکل است!

فرض کنید که شما آموزش وردپرس را به خوبی مشاهده کرده‌اید و حالا در اول مسیر هستید تا بتوانید از این آموزش کسب درآمد داشته باشید. پیدا کردن پروژه‌های خوب برای این افراد کمی دشوار است چون اصلا نمی‌دانند که باید از کجا شروع کنند و مهم‌تر از همه این است که هیچ کارفرمایی این افراد را نمی‌شناسد تا بخواهد پروژه را به او واگذار نماید.

خوب بهترین راه‌ حل این است که شما باید یک منبع را شناسایی کنید تا از طریق آن بتوانید از توانایی و مهارت‌های خود کسب درآمد داشته باشید و سایت‌های فریلنسری دقیقا برای همین موضوع طراحی شده است.

پرداخت به موقع و مطمئن دستمزدها!

زمانی که شما به عنوان دورکاری و پروژه‌ای با کارفرما همکاری می‌کنید قبلا این فرد یا شرکت را نمی‌شناختید بنابراین ممکن است به دلایلی برای پرداخت شما مشکلی بوجود بیاید. سایت‌های فریلنسری به عنوان یک رابط در این میان عمل می‌کنند و واسط شما و کارفرماها هستند تا فرآیندهای پرداخت به درستی انجام بشود.

البته سود و درآمد سایت‌های فریلنسری این است که از همین پرداخت‌ها هزینه‌ای را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند.

درآمد ارزی داشته باشید!

اگر زیان انگلیسی شما خوب است و مهارت‌های لازم کافی در کار خود را دارید می‌توانید خیلی فراتر پیش بروید و با سایت‌های خارجی فعالیت داشته باشید تا درآمد دلاری و یورویی بدست بیاورید. که این مورد جزو مطلوب‌ترین حالت‌های ممکن برای فریلنسرها است. البته اگر سایت‌های فریلنسری خارجی را نمی‌شناسید در ادامه برتر آموز بهترین منابع را به شما معرفی خواهد کرد.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی

برای این که فریلنسرها بتوانند بهترین نتیجه و پروژه‌ها بگیرند یک سری سایت‌ها و پلتفرم‌هایی راه اندازی شده است که شما می‌توانید با انتخا موضوع و حیطه کاری که دارید به دنبال شغل دلخواه بگردید.

یعنی در واقع این سایت‌ها به عنوان یک واسط بین شما و کارفرما عمل می‌کنند که خوب طبیعتا روزانه افراد زیادی از طریق همین سایت‌ها پروژه‌های خیلی خوبی دریافت می‌کنند.

پونیشا

یکی از سایت‌های ایرانی که به خوبی در این زمینه در حال فعالیت است پونیشا نام دارد که در دل خود هزاران پروژه قرار دارد.

راجب به چه موضوعاتی می‌توان در سایت پونیشا فعالیت کرد؟

این سایت دسته بندی تقریبا مناسبی دارد و شما می‌توانید در زمینه‌های زیر به خوبی فعالیت داشته باشید؟

  1. اپلیکیشن اندروید و بازی
  2. برنامه نویسی وب و نرم افزار
  3. تایپ و ترجمه
  4. تولید محتوا
  5. نصب و راه اندازی وردپرس
  6. طراحی گرافیک و لوگو
  7. خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ
  8. طراحی قالب وردپرس

حالا چگونه در پونیشا فعالیت داشته باشیم؟

باید به عنوان فریلنسر در این سایت ثبت نام کرده و برای خود پنل فریلنسری بسازید ، پونیشا برای پنل‌های فریلنسری تعرفه‌های مناسبی را در نظر گرفته است. البته که به صورت رایگان هم می‌توانید پنل داشته باشید اما به طور مثال در طول روز تنها می‌توانید برای 5 کارفرما پیشنهاد کار ارسال نمایید.

پنل‌های کاربری پونیشا به شرح زیر است :

رایگان : اعضای معمولی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و فقط 5 پیشنهاد برای پروژه ها ارسال کنند.

برنزی : اعضای برنزی پروفایل حرفه ای دریافت می‌کنند ، که این پروفایل دارای نشان عضویت برنزی است و می‌توانند 60 پیشنهاد در ماه برای کارفرما ارسال کنند.

نقره‌ایاعضای نقره ای مانند برنزی پروفایل حرفه ای دریافت می‌کنند ، می‌توانند 120 پیشنهاد در ماه برای کارفرما ارسال کنند.

طلایی : اعضای طلایی پروفایل حرفه ای دریافت می‌کنند ، می‌توانند 240 پیشنهاد در ماه ارسال کنند.

حالا از این اشتراک‌ها چگونه استفاده کنیم؟

مثلا یک کارفرمایی پروژه طراحی سایت دارد و پروژه خود را تعریف کرده و داخل سایت پونیشا قرار می‌دهد ، شما این پروژه را مطالعه کرده و با توجه به درخواست‌ها و انتظاراتی که کارفرما دارد آن را بررسی می‌کنید اگر انجام دادن آن برای شما مقدور بود به او پیشنهاد همکاری می‌دهید.

پیشنهادی که شما به کارفرما می‌دهید دارای قسمت و زمان تحویل پروژه است.

حالا کارفرما بر اساس پیشنهاداتی که دارد بهترین را انتخاب کرده و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

تمامی هزینه‌ها در پونیشا انجام می‌شود و شما به طور مستقیم با کارفرما ارتباط مالی ندارید البته که درصدی را باید به عنوان کمیسیون به این سایت بپردازید.

پونیشا سایت بزرگ و معروفی است که اگر مهارت خوبی را داشته باشید قطعا می‌توانید پروژه‌های خوبی را بدست آورید ، در این سایت بیش از 270 هزار فریلنسر فعالیت می‌کنند که قطعا رقابت خوبی را تجربه خواهید کرد.

سایت فریلنسری پونیشا برتر آموز

کارلنسر

این سایت هم یکی از وبسایت‌‎‌های موفق در زمینه پروژه‌های فریلنسری می‌باشد. البته که کارلنسر به معروفی سایر وبسایت‌ها نیست اما خوب می‌توانید پروژه‌هایی با قیمت مناسب را در آن پیدا نمایید.

پروژه‌هایی که در کارلنسر می‌توانید انجام بدهید به شرح زیر است :

  1. طراحی گرافیک
  2. ترجمه
  3. تولید محتوا
  4. عکس ، انیمیشن ، ویدیو
  5. طراحی سایت
  6. دیجیتال مارکتینگ و سئو
  7. برنامه نویسی نرم افزار و اپلیکیشن
  8. منشی و دستیار مجازی
  9. گویندگی ، صوت ، موسیقی
  10. مهندسی و علوم تجربی
  11. تدریس
  12. مشاوره
  13. مالیات
  14. و…..

در این وبسایت هم شما برای این که به کارفرما پیشنهاد کاری بدهید باید در سایت عضو بشوید و اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری برای شما فعال باشد باید پنل خود را ارتقا بدهید.

معمولیتعداد پیشنهاد شما به کاربر در روز 10 بار می‌باشد.

برنزی : تعداد پیشنهاد شما به کاربر در روز 20 بار می‌باشد.

نقره‌ایتعداد پیشنهاد شما به کاربر در روز 40 بار می‌باشد.

طلایی : تعداد پیشنهاد شما به کاربر در روز 60 بار می‌باشد.

سایر موارد و تعرفه‌ها را می‌توانید از وبسایت رسمی کارلنسر مطالعه و مشاهده نمایید.

انجام میدم!

یکی از سایت‌های کهنه کار در این زمنیه انجام مدیم نام دارد که منبع بسیار خوبی برای افراد فریلنسر است. شما به عنوان فریلنسر در این سایت می‌توانید برای خود کار تعریف نمایید ، مثلا شما در زمینه تولید محتوا کار می‌کنید هر کارفرمایی که به کار تولید محتوا نیاز داشته باشد با یک سرچ ساده می‌تواند از شما کمک بگیرد.

یعنی شما می‌توانید محصولات و خدماتی که در آن ماهر هستید را به کارفرما پیشنهاد بدهید.

از سوی دیگر مانند بقیه سایت‌ها کارفرما می‌تواند با توجه به خواسته‌ای که دارد برای شما پروژه تعریف کند و شما با توجه به نیازی که کارفرما می‌خواهد می‌توانید درخواست دریافت پروژه را ثبت نمایید.

البته که هزینه‌ای را به عنوان پورسانت از پروژه‌ها از شما دریافت می‌شود.

پارس کدز

این وبسایت بازار کار آنلاین ایران است که شما به راحتی می‌توانید پروژه‌های بسیار زیادی را در آن پیدا نمایید. ابن سایت بیش از 15 سال سابقه فعالیت دارید بنابراین پروژه‌های مناسبی در آن وجود دارد.

در این سایت می‌توانید مهارت‌هایی که دارید را ثبت کنید و به کارفرماها آن را نمایش بدهید تا افراد با توجه به نیازی که دارند از مهارت‌های شما استفاده کنند.

همچنین کارفرمایان زیادی وجود دارند که نیازهای خود را در قالب پروژه ثبت می‌کنند و شما می‌توانید با مطالعه این موارد بهترین آن‌ها را انتخاب نمایید.

فعالیت‌هایی همچون موارد زیر را می‌توانید در پارس کدز ثبت نمایید:

  1. تایپ
  2. ترجمه ویرایش
  3. طراحی وب
  4. برنامه نویسی
  5. گرافیک
  6. سئو
  7. آموزش
  8. و….

البته که درصدی را باید به عنوان کارمزد به پارس کدز پرداخت نمایید که با مطالعه تعرفه‌ها به راحتی می‌توانید از آن مطلع بشوید.

تایپ ایران

اگر در زمینه تایپ فعالیت دارید و پروژه‌هایی در این زمینه دارید می‌توانید در این سایت تخصصی نتیجه خوبی را دریافت نمایید. در این وبسایت می‌توانید فعالیت‌هایی تحت عنوان زیر را داشته باشید:

  1. تایپ ورد
  2. پاور پوینت
  3. ورد داده به اکسل
  4. صفحه آرایی
  5. تایپ از فایل صوتی
  6. رسم نمودار و چارت
  7. تحقیق و مقاله
  8. spss

البته که برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده تعرفه و کارمزد می‌توانید وب سایت اصلی تایپ ایران را مطالعه نمایید.

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی برتر آموز

دیوار!

البته که سایت دیوار تنها برای خرید و فروش اجناس نیست بلکه افراد زیادی به عنوان فریلنسر در این سایت مشغول به فعالیت هستند. با مشاهده دسته بندی آگهی‌های استخدامی می‌توانید موارد بسیار خوبی را مشاهده نمایید.

در این آگهی‌ها هم افرادی هستند که دنبال پروژه هستند و هم کارفرمایانی وجود دارند که پروژه خود را معرفی کرده‌اند.

فقط کافیست همین الان در قسمت استخدام‌ها پروژه مورد نظر خود را پیدا کنید.

پارس فریلنسر

این سایت هم جزو وبسایت‌های خوبی برای پروژه‌های فریلنسری به کار می‌رود. دسته بندی‌های پروژه در پارس فریلنسر به شرح زیر است:

  1. موبایل
  2. فروش و بازاریابی
  3. محتوا و ترجمه
  4. ویدیو ، انیمیشن
  5. عکاسی
  6. گویندگی و موسیقی
  7. برنامه نویسی و فناوری
  8. کسب و کار
  9. طراحی گرافیک

با چک کردن محتوای این سایت می‌توانید به خوبی تمامی پروژه‌ها را مشاهده و اطلاعات خوبی از نحوه فعالیت و همکاری در آن بدست بیاورید.

پس از معرفی وبسایت‌های داخلی حالا نوبت به وبسایت‌های خارجی می‌رسد. شما می‌توانید به صورت دورکاری و پروژه‌ای با افراد مختلف در سراسر دنیا ارتباط داشته باشید و حتی حقوق ارزی داشته باشید. البته لازمه این مورد این است که زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود آموزش زبان انگلیسی را مطالعه نمایید.

Toptal

یکی از وبسایت‌های معروف برای کشف فریلنسرها در جهان Toptal نام دارد. این سایت بهترین فریلنسرهای جهان را دسته بندی کرده و آن‌ها را به کارفرمایان نمایش می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ دنبا مثل گوگل یا ماکروسافت برای این که پروژه‌های خود را به افراد متخصص بدهند از این سایت استفاده می‌کنند. شما برای این که وارد این سایت بشوید و اسم خودتان را به عنوان فریلنسر ثبت کنید نیاز است تا مواردی مانند بررسی زبان و شخصیت ، آزمون‌های مهارت ، نمایش زنده و پروژه‌های آزمایشی روی شما انجام گیرد.

از بین تمامی فریلنسرهایی که درخواست می‌دهند تنها 3 درصد آنها در سایت دسته بندی می‌شوند و این یعنی سخت گیری سایت برای انتخاب بهترین فریلنسرها بالاست.

اگر فریلنسر تازه کاری هستید پیشنهاد می‌‌شود پس از کسب تجربه در ابن وبسایت عضو بشوید.

معرفی وبسایت های فریلنسری خارجی برتر آموز

Freelancer

این سایت هم جزو سایت‌های مطمئن و خوب برای پیدا کردن پروژه به شمار می‌رود. در این سایت بیش از 250 هزار نفر فریلنسر از تمام کل جهان عضو هستند بنابراین تنوع دریافت پروژه بالاست.

پروژه‌هایی مانند برنامه نویسی ، طراحی سایت ، دیجیتال مارکتینگ و… در این سایت وجود دارد.

البته که ثبت نام در این سایت برای اکانت‌های ایرانی کمی با دشواری روبرو است که با کمی تلاش می‌توانید در آن عضو بشوید.

Up Work

سایت Up Work جزو بهترین سایت‌های خارجی برای دریافت پروژه‌های فریلنسری می‌باشد. نمی‌توان تخصصی را پیدا کرد که در این سایت برای آن پروژه وجود نداشته باشد.

پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی در این سایت وجود دارد.

Fiverr

شیوه کارکرد فریلنسری در سایت Fiverr با دیگر سایت های فریلنسری متفاوت است.

در وبسایت های بالا کارفرما یک پروژه تعیین می‌کرد و برای آن یک عددی را به عنوان دستمزد تعیین می‌کرد و فریلنسرها اگر می‌خواستند برای آن درخواست ارسال می‌کردند.

در این سایت فریلنسرها اعلام می کنند که با N دلار چه کاری می‌توانند انجام دهند و کارفرماها نیز می‌توانند با جستجو در آن ، سفارش خود را برای فریلنسر ارسال نمایند. این سایت یکی از معتبرترین و قدیمی ترین بازارها برای فریلنسرها است که می توانید از طریق آن کسب درآمد اینترنتی واقعی را تجربه کنید.

SolidGigs

در این سایت شما بر خلاف سایت‌های دیگر که پروژه‌های کارفرمایان را بررسی می‌کردید و به دنبال پروژه بودید ، SolidGigs به شما پروژه‌های مرتبط با تخصصی که دارید را معرفی می‌کند.

سخن آخر:

در مقاله بهترین سایت های فریلنسری سعی کردیم بهترین وبسایت‌های موجود رو بهتون معرفی کنیم تا بتونید نتیجه خوبی را بگیرید سعی کنید همین الان داخل چندتا از این سایت‌ها پنل بسازید و برای پروژه‌های کارفرماها پیشنهاد قرار بدید.

به این نکته توجه داشته باشید که در ابتدای مسیر شاید با دریافت پروژه کمی مشکل داشته باشید اما به محض این که فعالیت خود را شروع کنید می‌توانید پروژه‌های بیشتری را داشته باشید.

اگر اطلاعاتی درباره‌ی بهترین سایت های فریلنسری دارید یا شما وب سایت‌های بهتری را می‌شناسید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید زیرا ما همیشه دوست داریم تا با نقطه نظرات شما دوستان عزیز آشنا باشیم.. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *