هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین قالب های وردپرس

بهترین قالب های وردپرس (نقد و بررسی) + نکات مهم خرید

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/08/26

سایت به خودی خود خشک، بی روح و زشت است. این قالب است که باعث می شود تا یک سایت زیبایی فوق العاده ای به دست بیاورد که هر چشمی را می نوازد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده دارید، مطمئنا با قالب ها آشنایی دارید و احتمالا برخی از آن ها را نیز می شناسید. در این مطلب می خواهم در مورد بهترین قالب های وردپرس صحبت کنم. در ادامه در سایت برترآموز با من همراه باشید.

نکات خرید بهترین قالب وردپرس

قبل از اینکه به معرفی بهترین قالب های وردپرس بپردازیم بهتر است بدانید برای داشتن یک سایت وردپرسی عالی باید حتما نکات و فوت و فن های وردپرس را بدانید و نیاز است که آموزش وردپرس را به خوبی فراگرفته باشید تا بتوانید نکات را روی آن اجرایی کنید. در ادامه و قبل از شروع فرآیند معرفی می خواهم نکاتی مهم در مورد خرید تم های وردپرسی ارائه دهم.

پرفروش

اولین نکته ای که برای خرید قالب در نظر بگیرید این است که از قالب هایی استفاده کنید که فروش بسیار بالایی دارند. این قالب ها چون فروش زیادی دارند، سریعا آپدیت می شوند و ضمن حل مشکلات قبلی، امکانات جدید به آن ها افزوده می شود. همچنین قالب های پرفروش پشتیبانی بهتری ارائه می دهند.

البته به این منظور نیست که قالب هایی که فروش کمتر دارند بد هستند اما وقتی که یک قالب تنها 20 فروش داشته باشد، برای سازنده آن نمی صرفد که خیلی به آن برسد ولی قالب های پرفروش چون سود بالایی را نصیب طراح آن می کنند پس آپدیت های بیشتر داشته و امکانات بیشتری به آن ها اضافه می شود.

به علاوه وقتی یک قالب پرفروش است و مشتریان زیادی دارد، یعنی اینکه این قالب، امتیاز خوبی نزد کاربران داشته است و کارش را به خوبی انجام داده است. یعنی به احتمال خیلی زیاد امکانات مناسب دارد، قیمت مناسب دارد، پشتیبانی خوب ارائه می شود، قالب سبک است یا کدنویسی تمیز و بهینه دارد. همه این ها باعث می شوند تا یک قالب پرفروش شود، پس اگر قالبی پرفروش باشد به احتمال زیاد گزینه خوبی برای خرید است.

با بیزینس شما و سایتی که می خواهید طراحی کنید همخوانی داشته باشد.

قالب جنه بسیار قالب خوبی است. اما این قالب یک قالب خبری است و برای سایت های شرکتی آنچنان مناسب نیست. یعنی می توانید با آن یک سایت شرکتی نیز راه اندازی کنید اما قالب هایی وجود دارند که برای این کار ساخته شده اند و عملکرد خوبی هم دارند چرا از آن ها استفاده نکنیم؟ یا مثلا قالب فلت سام خیلی فوق العاده است، اما برای ساخت یک وبلاگ یا سایت خبری عالی نیست.

یعنی باز می شود با آن هم کارهایی کرد ولی دقیقا برای این کار ساخته نشده است. تازه قالب هایی هستند که ضعیف تر محسوب می شوند و به جز برای کار و حوزه ای که ساخته شده اند به هیچ دردی نمی خورند. پس باید قالبی را انتخاب کنید که بتوانید با آن یک سایت مناسب بسازید.

بهترین قالب وردپرس

امتیاز و نظرات خریداران قبلی

باید قبل از خرید بررسی کنید که قالبی که قصد خریداری آن را دارید چه امتیازی دارد. معمولا امتیازات ستاره ای و از 5 ستاره هستند. همچنین بخش کامنت ها را نیز بررسی کنید. ببینید که خریداران قبلی در مورد این قالب چه می گویند و آیا از تیم راضی هستند؟ اصلا شاید یک قالب خیلی خوب باشد اما پشتیبانی خوب ارائه ندهد یا دیر به دیر به مشکلات شما رسیدگی کنند. امکان دارد که بعضی از تیم ها پس از فروش پاسخگویی خوب نداشته باشند.

امکانات فراوان

سایت ها مانند گذشته نیستند که چند المنت ساده و معمولی داشته باشند. در دوره امروزی اینکه یک سایت امکانات فراوانی داشته باشد، یک کار ضروری است و در مواقعی باعث ایجاد مزیت رقابتی می شود. مثلا اگر یک قالب دکمه ساز هم داشته باشد، نیازی نیست تا از بهترین پلاگین های وردپرس دیگر استفاده کنید. اینطور هم سایت سبک تر می ماند و هم با یک هزینه چندین و چند امکان به دست می آورید.

پس به دنبال قالب هایی باشید که امکانات فراوان داشته باشند تا هر موقع خواستید یک حرکت جالب در سایت پیاده کنید، به راحتی و بدون افزودن ابزارهای دیگر و دوباره کاری آن را انجام دهید. قالب های خیلی زیادی وجود دارند که مثلا برخی از آن ها صفحه ساز دارند، یا دکمه دانلود یا بخش پادکست ها و مواردی شبیه به این که باعث می شوند اگر یک زمانی خواستید تغییراتی در سایت ایجاد کنید آن ها را به سادگی انجام دهید.

بهینه برای سئو

قالبی که انتخاب می کنید باید برای سئو کاملا بهینه باشد تا مواردی که در آموزش سئو یادگرفته اید را به صورت کامل بتوانید در آن پیاده سازی کنید. وگرنه داشتن یک سایت بدون سئو، مانند داشتن یک مغازه در دل کویر است. معمولا قالب های وردپرسی برای سئو بهینه هستند با این حال بهتر است سعی کنین از قالب هایی استفاده کنید تا حد زیادی معروف هستند و امتحان خود را پس داده اند.

خرید از مارکت معتبر

این نکته خیلی مهم است. اولا که بهتر است قالب یا افزونه هایی که خریداری می کنید را به صورت اورجینال و از سایت تم فارست تهیه کنید. اینگونه هزینه بالاتر می رود و حتی باید هزینه های بیشتری برای فارسی سازی یا افزودن فونت به قالب بدهید، اما خیالتان از اورجینال بودن محصول خریداری شده راحت است. البته مارکت های ایرانی مانند ژاکت یا راستچین هم سایت های قابل اعتمادی هستند اما در صورتیکه بودجه و امکانش را دارید آن را از سایت تیم توسعه یا سایت تم فارست تهیه کنید.

وقتی که از سایتی خریداری می کنید دقت داشته باشید که گارانتی عودت وجه داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید پول خود را پس بگیرید. همچنین با تحقیق و بررسی، ببینید که کدام سایت ها، سایت های خوبی هستند. چون حتی سایت هایی مانند ژاکت و راستچین نیز به دلیل ماهیت مارکت پلیس خود (اینکه هر کسی می تواند به عنوان فروشنده ثبت نام کرده و محصولات خود را بفروشد) ممکن است محصول مناسبی ارائه ندهند چون همه فرایند تولید محصول زیر نظر آن ها صورت نمی گیرد و افرادی هم بوده اند که از خرید از این سایت های معتبر نیز ناراضی بوده اند.

خود من یک تجربه شخصی از خرید ژاکت دارم. من یک قالب وردپرسی خیلی معروف و خوب را خریداری کردم اما طراح در بخش داشبورد وردپرس تبلیغ محصول خود را انجام می داد و هیچ طوره هم نمی توانستم آن ها را حذف کنم (چون کدنویسی آنچنانی بلد نیستم) یا اینکه یکبار به دلیل یک مشکل مربوط به قالب، کش سایت به مشکل برخورد و سایت کاملا به هم ریخت. البته احتمالا همه فروشنده ها هم به این شکل نیستند.

پس از خوب بودن سایت و حسن نیت فروشنده اطمینان حاصل کنید و قبل از نصب قالب های رایگان از طریق سایت ویروس توتال از ویروس نداشتن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین بهتر است که قالب های پولی کرک شده و رایگان را دانلود نکنید چون احتمال دارد که در آن ها کدهای مخرب کار گذاشته باشد.

پشتیبانی پس از فروش

معمولا پشتیبانی پس از فروش در قالب بسته های 6 ماهه ارائه می شود و در صورتیکه پشتیبانی تمام شود می توانید دوباره با پرداخت مبلغی، پشتیبانی را تمدید کنید. حتما حواستان باشد که تیم فروشنده پشتیبانی پس از فروش خوبی ارائه دهند. اینکه مشکلاتی در حین کار با قالب به وجود بیاید تقریبا عادی است و پشتیبانی مسئولیت دارد تا به مشکلات و امور مشتریانی که اعتماد کرده اند رسیدگی کند. بهترین راه پرس و جو از خریداران قبلی آن سایت یا آن فرد و تیم هستند. به علاوه بخش های کامنت ها و پرسش و پاسخ صفحه فروش قالب نیز می توانند به شما کمک کنند تا بفهمید یک قالب پشتیبانی پس از فروش خوب ارائه می دهد یا خیر.

پشتیبانی از راستچین

زبان فارسی یک زبان از راست به چپ یا راستچین است و برخی از قالب ها چپ چین هستند چون زبان انگلیسی یک زبان چپ به راست یا چپ چین است. اما قالب های زیادی از زبان های راستچین هم پشتیبانی می کنند ولی هستند قالب هایی که از زبان راستچین پشتیبانی نکنند. پس قالبی را خریداری کنید که از راستچین پشتیبانی کند.

پشتیبانی از المنتور یا ویژوال کامپوسر

المنتور و ویژوال کامپوسر یا کامپوزر دو مورد از بهترین صفحه سازهای وردپرسی هستند که می توانید با آن ها سایت و صفحات بسیار زیبا طراحی کنید. البته بسیاری از قالب ها هیچ مشکلی با این پلاگین ها ندارند اما هستند قالب هایی که خیلی میانه خوبی با صفحه ساز المنتور یا ویژوال کامپوزر ندارند. اگر می خواهید سایت خود را با این صفحه سازها طراحی کنید، باید به دنبال قالبی باشید که ساپورتشان کند. شما برای تولید محتوا و پیاده کردن مواردی که در آموزش تولید محتوا یادگرفته اید نیازی به المنتور یا ویژوال ندارید ولی برای داشتن سایت با ظاهری زیبا حتما باید از این ابزارها استفاده کنید.

سبک بودن

قالبی که خریداری می کنید باید سبک باشد. سبکی یک سایت باعث می شود که سرعت آن افزایش یافته و در مدت زمان سریع تری بارگذاری شود و این یعنی کاربر لازم نیست مدت زمان زیادی برای باز کردن سایت شما منتظر بماند. معمولا سرعت سایت را با سایت GTMetrix می سنجند. برای مثال سایت برترآموز رتبه B را کسب کرده و این یعنی قالب سایت مناسب است.

بهترین قالب های وردپرس

البته سرعت سایت تنها به قالب سایت بستگی ندارد اما بخش زیادی از سرعت سایت مربوط به قالبی است که استفاده می کنیم.

کدنویسی تمیز

کدنویسی تمیز یعنی اینکه سایت مطابق با اصول سئو داخلی باشد. بعضی از کدهایی که به قالب افزوده می شوند کاملا اضافه هستند و کدنویسی تمیر یعنی افزودن کدهای کمتر و بالا بردن استانداردهای سئو یک قالب سایت.

معرفی بهترین قالب های وردپرس

و حالا به بخش اصلی و جذاب این مقاله رسیدیم. معرفی بهترین قالب های وردپرسی…

فلت سام

بهترین قالب های وردپرس: فلت سام – Flatsome

اولین قالبی که قصد معرفی آن را دارم قالب فوق العاده فلت سام است. این قالب بسیار پرسرعت بوده و جز قالب های چندمنظوره قرار می گیرد. البته فلت سام به عنوان یک قالب فروشگاهی عرضه شده است اما آنقدر قابلیت های خوب دارد که هر صاحب کسب و کاری را به وسوسه می اندازد. از جمله مهم ترین امکانات آن می توان به صفحه ساز معروف فلت سام که با نام UX builder شناخته می شود اشاره کرد.

این صفحه ساز هر چیزی که برای ساخت یک سایت زیبا نیاز دارید را به شما می دهد و با استفاده از آن دیگر لزومی به استفاده از صفحه سازها، دکمه سازها، اسلایدرسازها و موارد دیگر نیست چون فلت سام همه این ها را در خود جای داده است. از جمله امکانات صفحه ساز فلت سام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسلایدر ساز
  • دکمه ساز
  • انیمیشن ها و جلوه های ویژه
  • قرار دادن انواع فرم
  • قرار دادن نقشه
  • قرار دادن نمونه کارها
  • بخش مشتریان ما

و بسیاری از امکانات دیگر. به علاوه فلت سام قابلیت شخصی سازی با کدهای CSS را دارا بوده و می توانید تغییرات مدنظر خود را بر روی صفحات مختلف اعمال کنید. یکی از دیگر امکانات برتر فلت سام قابلیت ساخت فوتر و هدرهای گوناگون است که شما می توانید با استفاده از آن هدر یا فوتر مدنظر خود را بسازید.

همچنین یک کتابخانه بسیار بزرگ و غنی از هدرها، فوترها، صفحه های مختلف مانند درباره ما، تیم ما، صفحه اصلی، صفحه فروشگاه، صفحه وبلاگ و غیره در دسترس شماست که با یک کلیک می توانید آن را ایمپورت کرده و سایت خود را به همان شکل در بیاورید. از دیگر نکاتی که حتما باید گفت این است که فلت سام به شما اجازه می دهد که رنگ بندی و پلت رنگی سایت خود را انتخاب کنید.

انفولد

بهترین قالب های وردپرس: انفولد – Enfold

انفولد دومین قالب پرفروش تم فارست است که بیش تر برای ساخت سایت های شرکتی و سازمانی کاربرد دارد. انفولد نیز یک صفحه ساز خیلی خوب دارد که با استفاده از آن می توانید صفحاتی زیبا بسازید. انفولد یک قالب وردپرس با کدنویسی تمیز است که انعطاف بالایی دارد و پاسخگوی نیازهای هر طراح سایت است. وقتی که می خواهید انفولد را نصب کنید می توانید از 18 دموی پیش ساخته یکی را ایمپورت کنید و بدون هیچ دردسر یا طراحی خاصی یک سایت زیبا شبیه به دموی مورد نظر خود داشته باشید.

برخی از امکانات جذاب قالب انفولد

  • انفولد یک صفحه ساز خوب دارد که با استفاده از ویژگی Drag and drop یا کشیدن و انداختن می توانید المنت های زیادی مانند انواع ستون، گالری، تیم، آکاردئون، جداول قیمت، دکمه ها و موارد بسیار بیشتری که در آن قرار داده شده است سایت و صفحاتی زیبا طراحی کنید.
  • یک جست و جوی AJAX در اختیار کاربران است که با استفاده از آن می توانند نتایج جست و جو را بدون بارگیری دوباره صفحه مشاهده کنند که باعث افزایش سرعت عمل سایت می شود.
  • این قالب کاملا با فروشگاه ساز ووکامرس هماهنگی دارد و به راحتی می توانید فروشگاه اینترنتی خود را با انفولد راه اندازی کنید.
  • انفولد با قالب WPML کاملا سازگاری داشته و می توانید یک سایت چندزبانه عالی با استفاده از آن راه اندازی کنید.
  • ریسپانسیو است و سایت شما در همه دستگاه ها به درستی نمایش داده می شود.
  • با استفاده از انفولد می توانید فرم های گوناگون بسازید.

و یکی از مهم ترین ویژگی های این قالب عالی این است که کاملا برای سئو بهینه سازی شده است. بسیاری از قالب ها عالی هستند اما برای موتورهای جست و جو بهینه سازی نشده اند در حالیکه انفولد کاملا برای سئو بهینه شده است.

پابلیشر

بهترین قالب های وردپرس: پابلیشر – Publisher

قالب پابلیشر یک قالب است که توسط تیم ایرانی استودیو بهتر تهیه و تولید شده است. قالب پابلیشر یک قالب مجله ای است که با استفاده از آن می توان هر گونه سایت وبلاگی یا خبری را راه اندازی کنید و هم اکنون بیش از 110 هزار وب سایت از این قالب استفاده دارند. پابلیشر دارای 58 دموی فارسی است که با یک کلیک می توانید آن ها را ایمپورت کنید. همچنین این قالب با پلاگین هایی مانند یوست سئو کاملا سازگاری داشته و می توانید کدهای اسکیما را در آن جایگذاری کنید. یکی دیگر از مزایای پابلیشر، پشتیبانی کامل از Google AMP است.

  • کاملا برای گوگل بهینه شده است.
  • با افزونه Financial Pack Pro می توانید نرخ سهام ها را در سایت خود نمایش دهید.
  • با جایگاه های تبلیغاتی متنوع کسب درآمد کنید.
  • قابلیت ارسال پوش نوتیفیکشن برای بازدیدکنندگان سایت
  • پشتیبانی از افزونه هایی مانند WP-Rocket برای افزایش سرعت سایت

رفایر

بهترین قالب های وردپرس: زفایر – Zephyr

قالب بعدی قالب زفایر است. زفایر نیز یک صفحه ساز با قابلیت Drag and drop دارد که با استفاده از آن می توانید صفحات زیبایی را طراحی کنید. به علاوه صفحه سازهایی مانند ویژوال کامپوسر را نیز ساپورت می کنند. با استفاده از زفایر می توانید از بی نهایت رنگ استفاده کنید و صفحاتی کاملا ریسپانسیو طراحی کنید. با استفاده از هدرساز قدرتمندی که در اختیارتان قرار می گیرد می توانید هدرهای بسیار زیبایی را طراحی کنید.

به علاوه مجموعه ای از دموهای پیش ساخته با زفایر وجود دارد که با یک کلیک می توانید آن ها را ایمپورت کنید. این قالب جذاب نیز کاملا با اصول سئو سازگار است و با انعطاف پذیری فوق العاده ای که دارد می توانید شخصی سازی های بی نهایتی را بر روی آن پیاده کنید. به علاوه انیمیشن های CSS زییا + 1300 آیکون در اختیار شماست تا یک سایت حرفه ای و زیبا بسازید. اگر به یک وبلاگ پیشرفته احتیاج دارید زفایر با امکاناتی که تدارک دیده کارتان را راه می اندازد. به علاوه سیستم ترنسلیت و ترجمه خوانداری زفایر، کار را برای هر فرد با هر زبانی راحت کرده است.

بهترین قالب های وردپرس: جنه

قالب جنه یک قالب مخصوص سایت های خبری و وبلاگی است و برای دوستانی که قصد دارند یک سایت مجله ای، خبری یا وبلاگی راه اندازی کنند سنگ تمام گذاشته است. البته همه چیز به همین جا ختم نمی شود. جنه با نام یک قالب وبلاگی عرضه شده است، اما آنقدر امکانات خوب و جالب دارد که با استفاده از آن می توانید سایت های زیادی را راه اندازی نمایید.

البته بیشتر امکانات این قالب مخصوص سایت های وبلاگی است اما می توانید با کمک صفحه سازهای مختلف و با استفاده از خلاقیت خودتان سایت های دیگری مانند سایت های شرکتی یا شخصی راه اندازی نمایید. یکی از برترین قابلیت های جنه این است که می توانید فونت دلخواه خود را از طریق بخش داشبورد قالب بارگذاری کرده و با چند کلیک فونت سایت را تغییر دهید. یک داشبورد حرفه ای در دسترس شما قرار می گیرد که می توانید به صورت کاملا حرفه ای سایت را مدیریت کنید. از جمله امکانات قالب جنه که از بخش داشبورد مدیریتی و صفحه ساز قابل مدیریت هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک صفحه ساز حرفه ای با قابلیت دراگ اند دراپ و شخصی سازی های فراوان
  • المنت های گوناگون مانند انواع دکمه، آکاردئون، Tab و … که به شما یک سایت وبلاگی با امکانات فوق العاده می دهد.
  • قابلیت مدیریت تبلیغات
  • نصب دموهای بسیار با یک کلیک
  • هدرساز قدرتمند

آوادا

بهترین قالب های وردپرس: آوادا

آوادا پرفروش ترین قالب وردپرس در تم فارست است که قابلیت های گوناگونی دارد. با استفاده از این قالب چندمنظوره می توانید سایت های بسیار زیبا همراه با امکانات فراوان بسازید. با صفحه ساز بسیار ساده و حرفه ای آوادا می توانید سایت خود را همانطور بسازید که خودتان می خواهید. این قالب برای طراحان تازه کار تا حرفه ای برنامه دارد و با امکاناتی که عرضه کرده کار را برای همه و حتی دیجیتال مارکترها ساده کرده است. شما به یک صفحه ساز و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، یک فروشگاه ساز قدرتمند، فرم ساز و مواردی دیگر در اختیار شماست. همچنین یک هدرساز و یک فوترساز حرفه ای نیز در اختیار شماست.

  • بیشتر 120 المنت برای طراحی
  • بیش از 80 وب سایت از پیش طراحی شده برای نصب دمو با یک کلیک
  • 100% موبایل فرندلی
  • برای بیش از 8 سال پرفروش ترین قالب تم فارست

آسترا

بهترین قالب های وردپرس: آسترا

قالب آسترا یک قالب بسیار زیبا و پرامکانات است که بیش از 1,653,898 سایت با آن ساخته شده اند و بدین ترتیب عنوان محبوب ترین تم تمام دوران ها را نصیب خود کرده است. آسترا دموهای زیادی دارد که می توانید آن ها را ایمپورت کنید. همچنین قابلیت سفارشی سازی سایت بدون کد وجود دارد و با استفاده از صفحه سازهای مختلف می توانید یک سایت عالی با آسترا را داشته باشید. هدرساز آسترا به شما این امکان را می دهد که هدرهای زیبا بسازید و همچنین گزینه های شخصی سازی فراوان مانند رنگ سایت، هدر، وبلاگ، آرشیو و موارد دیگر موجود است.

  • سازگار با افزونه های ووکامرس، المنتور، یوست و…
  • سازگار با گوتنبرگ
  • سرعت بسیار بالا و عملکرد عالی در سایت های GTMetrix, pingdom, YSlow و Google Dev

آلترا

بهترین قالب های وردپرس: آلترا

قالب آلترا یک قالب پرامکانات است که با استفاده از آن می توانید سایت خود را از هدر تا فوتر طراحی کنید. سایت های از پیش ساخته زیادی برای کسب و کارها و موسسه های مختلف وجود دارد که می توانید آن ها را ایمپورت کنید. یک صفحه ساز با قابلیت های فراوانی چون پس زمینه های ویدئویی، استایل های سفارشی، انواع انیمیشن و جلوه های ویژه وجود دارد که با استفاده از آن می توانید صفحاتی زیبا و کاملا ریسپانسیو طراحی کنید.

  • هدرساز و فوترساز قدرتمند با طرح های از پیش ساخته شده
  • طرح بندی بلاگ
  • قابلیت تعیین رنگ بندی سایت
  • قابلیت مهم و پرکاربرد مگامنو
  • فیلترهای تصویر
  • بخش نمونه کار
  • و المنت های مربوط به ووکامرس

بخشی از قابلیت ها و امکانات بسیار زیاد این قالب حرفه ای هستند.

نتیجه گیری و پایان

در این مطلب مفصل، سعی داشتم تا شما را با اصول و نکات خرید بهترین قالب های وردپرسی آشنا کرده و سپس بهترین قالب های وردپرس که هواداران بسیاری دارند و افراد زیادی از استفاده از آن ها کاملا راضی بوده اند معرفی کردم. اگر قالبی را از قلم انداخته ایم یا سوال و نظری دارید، در بخش کامنت ها با ما همراه باشید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *