هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
پلاگین کش

بهترین پلاگین های کش در بازار (معرفی 5 پلاگین و روش مناسب در 2022)

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/21

آیا به دنبال بهترین پلاگین های راه اندازی سیستم کشینگ وردپرس هستید؟ فعالسازی کش سایت به شما کمک می کند سرعت سایت وردپرسی خود را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود دهید. در این مقاله راهنما، ما بهترین پلاگین های فعالسازی کش وردپرس را به شما ارائه می دهیم.

پلاگین کش

کش چیست؟

قبل از شروع کار بیایید با کش آشنا شویم. کش شامل مجموعه ای از داده های ذخیره شده به صورت موقت برای دسترسی سریع در صورت درخواست دوباره است. بهتر است یک مثال بزنیم:

شما وارد یک سایت می شود که حجم صفحه آن سایت 2 مگابایت است. بخشی از این حجم مخصوص درخواست های مربوط به مروگر و سرور است و نمی توان آن ها را ذخیره سازی کرد. اما بخش های دیگر مانند متن و کدهای سایت توسط مرورگر لود می شوند تا سایت بالا بیاید. این بخش از سایت را می توان ذخیره کرد تا سری بعد که کاربر، یعنی شما به این سایت سر زدید، نیاز به لود حجم کمتری از سایت برای باز شدن باشد (چون بخشی از سایت در مرورگر شما ذخیره شده است). بدین ترتیب سایت با سرعت بالاتری لود می شود.

در کامپیوترها، اطلاعات معمولاً روی هارد دیسک ذخیره می شود. هنگامی که درخواست می شود، یک کامپیوتر باید چند فرآیند را قبل از ارائه اطلاعات سایت بررسی و اجرا کند. حافظه پنهان یا همان کش این مشکل را با پردازش اطلاعات درخواستی مکرر و سپس ذخیره آن در یک حافظه موقت یا حافظه حل می کند. یعنی اطلاعاتی که قابل ذخیره شدن هستند و مکررا درخواست می شوند، در سیستم کاربر ذخیره می شود. این به کامپیوترها کمک می کند تا به سرعت به آن فایل دسترسی پیدا کنند.

همین کشی که درباره اش حرف زدیم را می‌توان توسط سایت وردپرسی نیز برای بهبود عملکرد و لود سریع تر سایت شما استفاده کرد. بینید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای داینامیک است. بدین معنی که هر بار کاربر از سایت شما دیدن می کند، وردپرس اطلاعات درخواستی را از دیتابیس دریافت می کند و سپس چندین مرحله دیگر را قبل از ارسال صفحه وب به مرورگر کاربر اجرا می کند.

این فرایند باعث می شود زمانی که کاربران زیادی به طور همزمان در سایت شما حضور پیدا می کنند، سایت شما کندتر از سایر مواقع لود شود. فعالسازی سیستم کش به سایت وردپرسی شما اجازه می دهد تا بخش زیادی از مراحل زیادی را رد کند. به جای اینکه هر بار کل فرآیند باز کردن سایت را اجرا کند، پلاگین کش سایت شما پس از لود اولین بار در دستگاه کاربر، از صفحه کپی کرده و سپس آن نسخه کش شده را برای بازدیدهای بعدی ارائه می دهد.

پلاگین کش

چرا ذخیره سازی حافظه پنهان یا کش سایت مهم است.

فعالسازی کش سایت مهم است چون بار درخواست روی هاست یا سرور مجازی شما را کاهش داده و باعث می شود سایت شما سریع تر لود شود. برای بهبود سرعت و همچنین عملکرد سایت وردپرسی خود نیاز به تنظیم کش مناسب دارید.

یک سایت سریعتر، تجربه کاربری بهتری برای کاربران شما رقم می زند و کاربران را تشویق می کند تا از صفحات بیشتری در سایت دیدن کنند. فعالسازی کش همچنین به شما کمک می کند تا تعامل و زمانی که کاربران در سایت شما صرف می کنند را افزایش دهید. چون وقتی سایت سرعت بیشتری دارد، استفاده از آن راحت تر بوده و در نتیجه کاربر تعامل بیشتری انجام می دهد.

برای مثال، کاربران می توانند راحت تر از المنت جستجو استفاده کنند و در سایت بچرخند یا به فرم های شما پاسخ بدهند و به همین علت تجربه کاربری در سایت شما بهتر شده و به طبع تعامل نیز بالاتر می رود.

خودتان می دانید که گوگل چقدر عاشق تعامل کاربران است. داشتن سایت سریعتر به شما کمک می کند تا ترافیک بیشتری را از طریق سئو جذب کنید. سرعت یکی از فاکتورهای قابل توجه سئو است و گوگل نیز اهمیت قابل توجهی به وب سایت های سریعتر می دهد که به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

در ادامه به نقد و بررسی 5 مورد از بهترین پلاگین های فعالسازی کش در سایت می پردازیم پس با ما همراه باشید.

1. WP Rocket

پلاگین کش

WP Rocket بهترین پلاگین فعالسازی کش در وردپرس است. این پلاگین آسان ترین پلاگین ذخیره حافظه پنهان بوده و برای کسانی که تازه کار هستند کاربرد بسیار بالایی دارد. این پلاگین به دلیل آنکه خیلی رابط کاربری ساده ای دارد، برای دوستان مبتدی عالی است و اگر اصطلاحات فنی مورد استفاده برای فعالسازی بخش های مختلف کش را بلد نیستید، می تواند به شما کمک بزرگی بکند. می توانید با چند کلیک و زدن تیک ساده، سیستم کش سایت خود را راه اندازی نمایید. ضمن آنکه در زیر هر یک از گزینه ها توضیحات مختصری در مورد آن گزینه و اینکه برای چه مواقع مناسب یا نامناسب است داده می شود که برای خیلی ها می تواند مفید و قابل توجه باشد.

این پلاگین به کاربران اجازه می دهد تا سایت خود را با یک کلیک فورش کش کنند. موشک وردپرس داری یک خزنده اتوماتیک است که به طور خودکار صفحات سایت وردپرسی شما را خزیده و برای ایجاد کش بررسی می کند. سپس این پپلاگین به طور خودکار تنظیمات کش وردپرس توصیه شده مانند فشرده سازی gzip، فعالسازی کش صفحه و پیش بارگیری کش را روشن می کند. کار موشک وردپرس به گونه ای است که به هنگام نصب آن بدون انجام هیچ کاری، سرعت سایت تا 60 درصد و حتی بیشتر بهبود می یابد.

WP Rocket همچنین دارای ویژگی‌ های اختیاری است که می‌توانید برای بهبود عملکرد بیشتر تیک آن ها را زده و روشن کنید. این موارد شامل، بارگذاری تنبل تصاویر یا Lazy load، پشتیبانی CDN، بارگیری اولیه DNS، فشرده سازی فایل ها و موارد دیگر می‌شود.

به همین دلیل است که ما WP Rocket را به عنوان اولین پلاگین کش سایت معرفثی می کنیم.

2. WP Super Cache

پلاگین کش

WP Super Cache یکی دیگر از پلاگین های دوست داشتنی برای فعالسازی کش در وردپرس است. این پلاگین برخلاف وردپرس راکت، رایگان است و توسط بسیاری از شرکت های مطرح در حوزه هاست های وردپرسی به شدت توصیه می شود.

پلاگین WP Super Cache دارای تمام ویژگی های فعالسازی کش توصیه شده است که برای افزایش سرعت سایت خود نیاز دارید. این موارد شامل فشرده سازی gzip، فعالسازی کشینگ صفحه،  پیش بارگیری کش، فعالسازی CDN در صورت نیاز، پیش بارگذاری کش پیشرفته و موارد دیگر می شود. این پلاگین شامل یک بخش برای تنظیمات جامع به همراه یک تب دیگر برای تنظیمات آسان توسط افراد تازه کار است.

3. W3 Total Cache

پلاگین کش

W3 Total Cache یکی دیگر از بهترین پلاگین های ایجاد کش برای سایت های وردپرسی است. این پلاگین یک پلتفرم جامع راه اندازی کش وردپرس با تعداد گزینه های زیاد است که ممکن است برای افراد تازه کار کمی ترسناک به نظر بیاید 🙂 اما می توان با کمی کار کردن با آن، تنظیمات و اصطلاحا قلق کار را یاد گرفت.

این پلاگین شامل تمام ویژگی هایی است که برای ساخت و تنظیم درست سیستم کش وردپرس به آن نیاز دارید. مواردی که در پلاگین W3 Total Cache تعبیه شده، شامل حافظه پنهان صفحه، کش فایل های سایت، فشرده سازی gzip، فشرده سازی محدود، ارائه CDN و چند مورد دیگر می شود. استفاده از این پلاگین به دلیل تنظیمات حرفه ای و رابط کاربری سخت آن، برای مبتدیان کمی سخت است که در این صورت پیشنهاد می کنیم از سایر موارد لیست دیدن کرده یا با نصب پلاگین و کمی تمرین، کار با آن را یاد بگیرید.

4. Sucuri

پلاگین کش

Sucuri بهترین پلاگین فایروال وردپرس بوده که در بخش پلاگین های امنیتی حرف های زیادی برای گفتن دارد. در مقاله افزایش امنیت سایت و معرفی بهترین پلاگین های افزایش امنیت سایت در مورد این موارد صحبت کردیم. Sucuri به عنوان فایروال سایت کار می کند اما دارای یک گزینه داخلی برای ذخیره محتوای سایت شما و فعال کردن فشرده سازی gzip با یک کلیک بر روی دکمه تنظیمات مربوط است.

این بهترین گزینه برای هر سایت است. زیرا Sucuri یک فایروال سطح DNS است. بدین معنی است که این پلاگین می توانند محتوای کش شده را حتی قبل از اینکه درخواست کاربران به سایت شما برسد، به آن ها ارائه دهد. این ویژگی جذاب به سایت شما عملکرد فوق العاده ای می بخشد.

5. افزونه های کش داخلی از هاستینگ

پلاگین کش

برخی از هاست ها و خصوصا هاست های وردپرس و ووکامرس، خدمات بهتری ارائه می دهند. آن ها گزینه هایی برای فعالسازی کش وردپرس دارند. در مقالات زیر در مورد خرید هاست، انواع هاست و انواع سرور مجازی صحبت کرده ایم.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله سعی داشتیم 5 مورد و روش فعالسازی کش وردپرس را به شما معرفی کنیم. بهترین گزینه استفاده از wp rocket است اما اگر شما به دنبال یک افزونه رایگان هستید پیشنهاد می کنیم از WP Super Cache استفاده کنید که ضمن رایگان بودن، خدمات مناسبی ارائه می دهد و نکته مهم این است که رابط کاربری آسانی داشته که تجربه کاربری مناسبی را فراهم می کند و دوستان مبتدی می توانند به راحتی از آن استفاده داشته باشند.ب

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *