هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ / معرفی بهترین کتاب های بازاریابی 2022

1400/10/24

شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر نیاز دارید همواره دانش خود را افزایش دهید. برای اینکه دانش و مهارت خود را بالا ببرید باید با کلاس های متنوع، انواع پکیج ها، کتاب ها و یا وبینار ها سمینار ها شرکت کنید. اگر هر کدام از گزینه های بالا را انتخاب کنید، می توانید با صرف زمان و انرژی کسب علم کنید ولی یکی از راه هایی که شما را به دانش مورد نظرتان سریع تر می رساند، خواندن کتاب های معروف در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. پس شما به یک منبع خوب برای معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید.

چرا خواندن کتاب از شرکت در کلاس سریع تر است؟؟ شما با عنوان متخصص دیجیتال مارکتینگ با دانش بازاریابی آنلاین آشنا هستید و فقط می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتر و نکات کاربردی کسب کنید. با شرکت در کلاس ها ممکن است شما با محتوا های تکراری روبرو شوید و از همه مهم تر زمان بیشتری را باید برای اینکار اختصاص دهید و حتی هزینه بیشتری را باید برای کلاس ها صرف کنید.

ولی با تهیه و خواندن کتاب ها در زمان خود صرفه جویی می کنید زیرا می توانید در ایام بیکاری، وقتی در تاکسی و مترو هستید این کتاب ها را همراه خود داشته باشید و آن را مطالعه نمایید. از همه مهم تر هزینه تهیه کتاب، بسیار ارزان تر از شرکت در کلاس ها است و حتی می توانید این کتاب ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و هزینه کمتری هم پرداخت کنید.

تا به این جا از مزیت مهم کتاب های دیجیتال مارکتینگ صحبت کردیم، اگر به فضای دیجیتال مارکتینگ علاقه مندید پیشنهاد میکنم ابتدا آموزش دیجیتال مارکتینگ برتر آموز را مطالعه کنید. پس در ادامه همراه برتر آموز باشید تا به معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اگر بخواهیم خیلی خلاصه به توضیح دیجیتال مارکتینگ بپردازیم باید بگوییم که بازاریابی دیجیتال مارکتینگ یک نوعی از بازاریابی است که از آن از اینترنت و ابزار های آنلاین مانند کامپیوتر، گوشی تلفن و… استفاده میشود. دیجیتال مارکتینگ فقط به کسب و کار هایی که وبسایت دارند نیست بلکه هر نوع کسب و کاری با هر موضوعی می توانید در فضای دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد.

برای مثال شما یک فروشگاه پوشاک دارید که نه سایت و مه پیج اینستاگرامی برای آن تهیه کرده اید، شاید فکر کنید که دیجیتال مارکتینگ ممکن است برای شما بیخود باشید اما اگرکمی در مفهوم دیجیتال مارکتینگ عمیق شویم متوجه این خواهیم شد که شما با بازاریابی هایی مانند، اسمس مارکتینگ، بازاریابی های بیلبوردی، موبایل مارکتینگ، بازاریابی چریکی، بازاریابی چابک و…. می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و در نهایت به فروش برسید.

اگر فروش ویژه ای دارید با یازاریابی پیامکی به مشتریان و جامعه هدف خود می توانید اطلاع رسانی کنید و یا اگر قصد نصب بنر یا بیلبورد را دارید قبلش بازاریابی چریکی را مطالعه نمایید.

اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید حتما پیشنهاد میکنم مقاله بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید تا با این ابزار ها آشنا شوید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به قسمت مهم معرفی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ رسیده ایم و در ادامه لیستی از کتاب های پر مفهوم ایرانی و خارجی را برای شما معرفی می کنیم پس با برتر آموز همراه باشید:

1.کتاب گاو بنفش (Purple cow) اثر ست گودین

با خواندن این کتاب شما به این نکته دست می یابید که کسب و کار خود را از طریق برتر و بهتر بودن دگرگون کنید. کناب گاو بنفش کتابی موثر در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که به هر فردی که در این حوزه در حال فعالیت است پیشنهاد می دهیم یک بار مطالعه نماید. این کتاب در سال 2003 منتشر گردید و در همان سال ها اول نسخه های زیادی از این کتاب خریداری شد.

در این کتاب شما می توانید راز های موفقیت شرکت هایی معروفی همچون اپل، استارباکس و…. را مطالعه نمایید و از راهکار های این شرکت ها در جهت رشد و کسب و کارتان اسفاده نمایید. با مطالعه این کتاب نویسنده به شما نشان می دهد با تکنیک های بازاریابی بتوانید کسب و کار خود را متمایز نشان دهید و جامعه هدف را به سمت خود جلب کنید تا در این میان مشتری های بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل گردد.

2. کتاب کسب و کار مبتنی بر کلان داده ها اثر راسل گلس و سین کلاهان

فضای اینترنت سرشار از داده ها و دیتا های کلان کاربران است اما نکات حائز اهمیت این است که چگونه این داده ها را دسته بندی کنیم و چگونه از آنها در کسب و کارمان اسفاده کنیم. این کتاب در واقع این کار را برای شما کسب و کار ها انجام داده است. فقط شما کافیست با مطالعه این کتاب متوجه شوید که چگونه از این کلان داده ها برای کسب و کار های خود استفاده نمایید. که استفاده از این داده ها به مهارت و تجربه شما دیجیتال مارکتر عزیز وابسته است.

حتما مطالعه این کتاب توصیه میشود.

3.برند ها چگونه تبدیل به نماد می شوند اثر داگلاس بی هولت

این کتاب نامزد یکی از بهترین کتاب های بازرگانی در زمان خود است. اگر می خواهید برند خود را به برند معتبر تبدیل کنید و به یک نماد تبدیل شوید و به مشتری های خود این برند را معرفی کنید، خواندن این کتاب به شما توصیه میشود. در واقع اگر به دنبال برند سازی هستید این کتاب گزینه خوبی برای شماست. نویسنده این کتاب استاد سابقه مدرسه بازرگانی هاروارد است که مطالعه تجربیات و دانش ایشان می توانید قدم بزرگی در کسب و کار خود بردارید.

در این نکات برند های نمادین همچون Volkswagen،Budweiser و…. برای تدوین یک استراتژی بازاریابی بیان میشود که بتوانید بین برند و مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید که بتوانید آن ها را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

4. کتاب راهنمای جامع پرسونا در بازاریابی درونگرا ترجمه مهدی مبشری

اگر شما صاحب کسب و کار آنلاین هستید که می خواهید از طریق بازاریابی اینترنتی محصولات خود را به فروش برسانید مطالعه این کتاب به شما توصیه میشود. پیشنهاد میشود مقاله بازاریابی درونگرا چیست؟ را مطالعه نمایید.

در این کتاب بررسی میشود که چه شکلی مشتری خود را بشناسید و در ادامه بر اساس شناخت مشتری استراتژی فروش کالا تعیین کنید و همانطور که می دانیم بدون شناخت مشتری و جامعه هدف این کار ممکن نیست. اگر مشتری را بشناسید می توانید بر اساس ویژگی های آن پرسونا تهیه کنید. با استفاده از این پرسونا می توانید به شناخت مشتری ها و توانایی های آن ها بپردازید. اگر با شناخت پرسونا آسنا نیستید در این کتاب به بررسی کامل نوشتن و نحوه تهیه پرسونا توضیح داده شده است. پس خواندن این کتاب به شما برای شناخت مشتری توصیه میشود.

5. کتاب بازاریابی دیجیتال اثر راس هنبری

این کتاب برای آموزش دیجیتال مارکتینگ از مجموعه For Dummies است و اگر می خواهید با مفهوم بازاریابی دیجیتال اصولی آشنا شوید این کتاب به شما پیشنهاد میشود. اگر به تازگی ها می خواهید با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید پیشنهاد میشود این کتاب را مطالعه نمایید تا از نکات آن بهره مند شوید. در این کتاب هم به مبحث پرسونای مشتری پرداخته است، که مهم ترین مسئله هم همین پرسونای مشتریان است. زیرا اگر شما نتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید نمی توانید به فروش برسید. روش های تولید محتوا، روش های بلاگری و… هم در این کتاب توضیح داده شده است.

6. کتاب بازاریابی خرده فروش دیجیتال اثر دارید شیپوس

اگر شما هم با کسب و کار آنلاین سر و کار دارید و به فروش محصولات مشغول هستید خواندن این کتاب به شما توصیه میشود.در این کتاب بیشتر به موضوع بازاریابی محتوا پرداخته شده است. می توانید در این زمینه مهارت خود را بیشتر کنید. پیشنهاد میشود آموزش تولید محتوا برتر آموز را مطالعه نمایید.

معرفی بهترین کتاب ها

7. کتاب هنر سئو (The Art of SEO)

اگر می خواهید دیجیتال مارکتر ماهری شوید باید بر مبانی سئو آشنایی کامل داشته باشید و بر این اساس توصیه می شود حتما کتابی موثر در این زمینه را مطالعه نمایید و به همین منظور کتاب The Art of SEO را به شما معرفی می نماییم. این کتاب راهنمای کاملی برای مرجع سئو در نظر گرفته میشود. با این کتاب می توانید استراتژی های سئو را به خوبی فرا گیرید. پیشنهاد میشود حتما در زمینه سئو هم این کتاب را بخوانید.

8. کتاب Digital Marketing: Strategy, Implementation & Practice

با مطالعه این کتاب می توانید جزئیات کاملی درباره ی دیجیتال مارکتینگ مطالعه نمایید. در این کتاب مثال های کاربردی راجب به کسب و کار ها ، مصاحبه های برند ها را می توانید مطالعه نمایید. اگر شما کارآفرین هستید و برند خود را ثبت گردید مطالعه این کتاب به شما توصیه میشود. این کتاب یکی از بهترین منابع دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

9. کتاب Youtility اثر جی بئر

این کتاب در مقابل کتاب گاو بنفش قرار میگیرد. چراا؟ در کتاب گاو بنفش بیان شده بود که کسب و کار خود را از طریق بهتر و برتر بودن متمایز کنید و باعث شوید کسب و کارتان رشد کند، اما در کتاب Youtility بیان میشود که احتیاجی به برتر بودن و پر سر و صدا بودن کسب و کارتان نیست، بلکه هدف دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما فراهم کردن رفاه بیشتر برای جامعه هدف و مشتری های بالقوه است.

10.کتاب تو بهترین مشتری من هستی!

این کتاب از نتایج یک پروژه نوشته شده است که توسط ویراستاران مختلف و با نام‌های گوناگون به چاپ رسیده است. هر بازاریاب اینترنتی باید حداقل یک بار این کتاب را مطالعه نماید.

نکته اصلی این کتاب این است که شما باید بتوانید کاری کنید که مشتری احساس ارزشمند بودن بکند و مطمئن باشد در قبال پرداخت هزینه، محصول ارزشمندی را دریافت خواهد کرد.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. سعی کنید در طول دوره مارکتینگ خود حداقل چندین کتاب در این زمینه مطاله نمایید تا بتوانید دانش خود را ارتقا دهید و با استفاده از این دانش بتوانید کسب و کار خود و یا پروژه ها را ارتقا دهید و به سمت پیروزی سوق دهید. اگر شما کتاب های بیشتری را در این زمینه می شناسید لطفا در قسمت کامنت با ما برتر آموزی ها به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *