سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
تبلیغات سایت فروشگاهی، بهترین استراتژی برای تبلیغ سایت فروشگاهی در 2025

تبلیغات سایت فروشگاهی، بهترین استراتژی برای تبلیغ سایت فروشگاهی در 2025

دسته بندی : سئو
1404/04/25

شاید با خود فکر کنید که در عصر هوش مصنوعی بهترین روش تبلیغات سایت فروشگاهی استفاده از اینستاگرام است، باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کنید. با مطالعه این پست آموزشی بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی مبتنی بر AI را خواهید شناخت.

درود بر دنبال کنندگان سایت برترآموز ما اومدیم با یک پست آموزشی جنجالی و جذاب در مورد بهترین روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی در سال 2025 که در پایان شما را شگفت زده خواهد کرد. متاسفانه اغلب سئوکاران دیدگاه مناسبی نسبت به سئو و همچنین پارامترهای تاثیر گذار بر آن ندارند و در نتیجه نمی‌توانند نتیجه مناسبی از آن دریافت کنند. اگر بخواهید از فروش و برندینگ یک سایت فروشگاهی نتیجه ایده‌آلی به دست آورید باید سعی کنید که تبلیغات خود را به صورت هوشمند انجام دهید و به طبع از آنالیز حرفه‌ای هوش مصنوعی نیز بهره‌مند گردید.

درست متوجه شدید، تاثیر هوش مصنوعی در سئو، تعریف استراتژی تبلیغاتی و همچنین تحلیل آن ها بسیار زیاد است به شرطی که اصولی از آن استفاده نمایید. در بخش‌های بعدی تکنیک‌های تبلیغات هدفمند و رشد سریع در حوزه وب سایت را به شما آموزش خواهیم داد. با این حال دوره آموزش سئو استاد محسن حبیبی نیز می‌تواند جزئیات بیشتری در این باره به شما آموزش دهد. تا پایان با ما همراه باشید تا کاربردی‌ترین روش‌های تبلیغاتی در سال 1404 را به سادگی هرچه تمام آموزش ببینید.

جدول بازدهی روش‌های تبلیغات سایت فروشگاهی در سال 2025

داخل جدول زیر می‌توانید نتیجه بررسی تبلیغات بیش از 500 سایت فروشگاهی را مورد نقد و بررسی قرار دهید. جدول زیر صرفا روش‌های تبلیغاتی را مورد نقد و بررسی قرار داده است، اما در ادامه به شما کمک خواهیم کرد که هر روش را بهینه کنید و با دیگری ترکیب نمایید. در سال 2025 سرمایه گذاری یک روش بازاریابی نتیجه چندان مطلوبی ندارد و بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا هر روش با استفاده از هوش مصنوعی بهینه کنید. حال اینکه کدام روش می‌تواند بازدهی بهتری به دنبال داشته باشد و برای کسب و کار شما بهتر است در بخش‌های بعدی بررسی خواهیم کرد.

روش تبلیغاتی میزان موفقیت در فروش (بازدهی) میزان سرمایه‌گذاری اولیه (تومان) میزان محبوبیت منابع اصلی نقاط قوت نقاط ضعف
بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) بسیار بالا (در بلندمدت) ماهیانه از ۱۰ تا بیش از ۱۰۰ میلیون بسیار بالا تیم سئو، آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ ترافیک ارگانیک و هدفمند، برندسازی قوی، ROI پایدار و بلندمدت، ایجاد اعتماد. زمان‌بر بودن (حداقل ۶ ماه)، نیاز به دانش فنی و تولید محتوای مستمر.
تبلیغات کلیکی (PPC) بالا و قابل اندازه‌گیری از ۵ میلیون به بالا بسیار بالا گوگل ادز، یکتانت، مدیااد نتیجه‌گیری سریع، هدف‌گیری دقیق مخاطب، کنترل کامل بر بودجه، اندازه‌گیری دقیق ROI. هزینه بالا در کلمات پررقابت، توقف ترافیک با قطع بودجه، نیاز به مدیریت مداوم.
بازاریابی محتوا بالا (در میان‌مدت و بلندمدت) ماهیانه از ۷ تا ۵۰ میلیون بالا تیم محتوا، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی ایجاد ارتباط عمیق، تقویت برند، بهبود سئو، جذب مشتریان وفادار. نیاز به صبر و استمرار، دشواری در اندازه‌گیری مستقیم بازگشت سرمایه.
تبلیغات در مارکت‌پلیس‌ها (مانند دیجی‌کالا و ترب) بالا متغیر (بر اساس کمیسیون و هزینه تبلیغات داخلی) بسیار بالا (مرسوم در ایران) پلتفرم‌های دیجی‌کالا، ترب، ایمالز، باسلام دسترسی به ترافیک میلیونی و آماده به خرید، کاهش هزینه‌های جذب مشتری، استفاده از اعتبار پلتفرم. رقابت شدید، حاشیه سود پایین‌تر (به دلیل کمیسیون)، عدم برندسازی مستقل، وابستگی به قوانین پلتفرم.
اینفلوئنسر مارکتینگ متوسط تا بالا از ۳ میلیون تا بیش از ۲۰۰ میلیون بسیار بالا اینفلوئنسرهای اینستاگرام، یوتیوب، توییتر دسترسی سریع به جامعه هدف، افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتماد از طریق توصیه. ریسک انتخاب اینفلوئنسر نامناسب، هزینه‌های سنگین، دشواری در سنجش دقیق نتایج فروش.
بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی متوسط تا بالا ماهیانه از ۵ تا ۴۰ میلیون بسیار بالا اینستاگرام، لینکدین، توییتر، کانال‌های تلگرام تعامل مستقیم با مشتری، هدف‌گیری دقیق در تبلیغات، افزایش وفاداری مشتریان. نیاز به فعالیت و تولید محتوای روزانه، محدودیت دسترسی ارگانیک توسط الگوریتم‌ها.
بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) متوسط از ۱ میلیون تومان به بالا بالا (مرسوم در ایران) پنل‌های ارسال پیامک انبوه هزینه بسیار کم، ارسال سریع و انبوه، دسترسی مستقیم به مخاطب، ایده‌آل برای اطلاع‌رسانی فوری. نگاه منفی بسیاری از کاربران (اسپم)، نرخ تبدیل پایین در جذب مشتری جدید، محدودیت در محتوا.
تبلیغات بنری در سایت‌های پربازدید پایین تا متوسط (بیشتر برای آگاهی از برند) ماهیانه از ۵ تا بیش از ۱۰۰ میلیون متوسط (مرسوم در ایران) آژانس‌های تبلیغاتی، رسانه‌های پرمخاطب (ورزش سه، خبرآنلاین و…) افزایش گسترده آگاهی از برند، هدف‌گیری مخاطبان سایت‌های خاص، امکان بازاریابی مجدد (Retargeting). پدیده “کوری بنر” (نادیده گرفتن تبلیغ)، نرخ کلیک (CTR) پایین، هزینه نسبتاً بالا.
ایمیل مارکتینگ متوسط تا بالا از ۱ میلیون تومان به بالا متوسط پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ (نجوا، میلرلایت) هزینه بسیار پایین، ROI بالا (در صورت داشتن لیست باکیفیت)، شخصی‌سازی پیام‌ها، کانال ارتباطی مستقیم. نیاز به جمع‌آوری لیست ایمیل، احتمال اسپم شدن، نرخ باز شدن پایین در صورت عدم جذابیت محتوا.
بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate) متوسط پرداخت درصدی از فروش (معمولاً ۵ تا ۳۰ درصد) متوسط پلتفرم‌های همکاری در فروش پرداخت هزینه فقط به ازای فروش موفق، گسترش دامنه بازاریابی بدون هزینه اولیه بالا. کنترل کمتر بر نحوه نمایش برند، نیاز به سیستم دقیق رهگیری، ریسک تقلب توسط برخی ناشران.

بهترین استراتژی فروش در سایت‌های فروشگاهی ویژه 2025 « ساخت استراتژی موثر تبلیغات سایت »

در جدول بالا به صورت دقیق روش‌هایی که بازدهی بالایی دارد و می‌تواند فروش سایت شما را چند برابر کند مورد بررسی قرار دادیم. حال اینکه چگونه روش‌ها را بر اساس کسب و کار خود بهینه کنیم در ادامه مورد بررسی قرار میدهیم. دقت کنید صرفا آشنایی با هر روش کافی نیست و باید تلاش کنید که هر روش را بر اساس کسب و کار خود شخصی سازی کنید.

بهترین استراتژی فروش در سایت‌های فروشگاهی ویژه 2025 « ساخت استراتژی موثر تبلیغات سایت »

تعریف داستان کسب و کار بر اساس پرسونای مشتریان

در بخش وبلاگ سایت برترآموز چندین و چند مقاله در مورد نحوه شناسایی پرسونای مشتریان و تعریف محتوای مناسب قرار دادیم. اگر از بهترین استراتژی‌های تبلیغاتی استفاده کنید اما به صورت صحیح محتوای سایت خود را شخصی سازی نکنید بازدهی ایده‌آل را مشاهده نخواهید کرد. به عنوان مثال هر زمان اگر قرار است سئو سایت خود را به یک متخصص سئو واگذار کنید از او ایده تبلیغاتی و همچنین استراتژی سئو مرتبط کسب و کار خود بخواهید. دقت کنید که سئو از سه بخش سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی تشکیل شده است که هر یک از آن ها قوانین خاص خود را دارد.

سئو تکنیکال برای همه سایت‌ها یکسان است و قوانین سئو خارجی و سئو داخلی می‌تواند بر اساس شرایط کسب و کار شما تعریف گردد. اگر این موضوع را به درستی درک کنید و ایده‌های سئوکارتان را بر اساس کسب و کار خود بسنجید قطعات موفق خواهید شد. حال در این مسیر می‌توانید از هوش مصنوعی نیز برای بهینه سازی هر ایده‌ کمک بگیرید. با توجه به محدودیت‌های جدی هوش مصنوعی نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه چیز بر اساس نظر او انجام شود، بلکه قرار است با تعریف دستورات مناسب قوانین را شخصی سازی کنید.

آنالیز و بررسی استراتژی تبلیغاتی ترکیبی

اگر بخواهیم به روش سئوکاران کلاسیک فرآیند تبلیغات سایت فروشگاهی را دنبال کنیم، نیاز به یک شبکه اجتماعی و همچنین وب سایت فروشگاهی داریم. اما این روش در حال حاضر باید بهینه گردد و به دنبال شبکه اجتماعی باشیم که کاربران شما در آن فعال هستند و از همه مهمتر شبکه اجتماعی را با سایت خود لینک کنید. زمانی که یک بازه 3 ماهه پشت سرگذاشتید زمان آن رسیده است که نتایج تبلیغات خود را به صورت دقیق مورد نقد و بررسی قرار دهید و ببینید که تا چه اندازه رشد شما فروش به دنبال داشته است.

درست متوجه شدید رشدی که فروش به دنبال ندارد و صرفا هزینه تبلیغات شما را افزایش می‌دهد مطلوب نیست. دقت کنید که منظور از فروش صرفا فروش از طریق وبسایت نیز فروش شبکه‌های اجتماعی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. البته یک استثنا وجود دارد و آن هم راه اندازی و ایندکس سایت‌های تازه تاسیس شده در یک بازه 6 تا 12 ماه است. تا زمانی که سایت شما رشد اولیه خود را تجربه نکرده است نمی‌توانید انتظار فروش داشته باشید.

استفاده از استراتژی‌های تبلیغات خودکار بر اساس هوش مصنوعی

امروزه برخی از شرکت‌های تبلیغاتی از هوش مصنوعی برای تبلیغات خودکار استفاده می‌کنند. در این روش شما می‌توانید علاوه بر تعریف کلمات کلیدی و همچنین تعریف پرسونای مشتریان به هوش مصنوعی نیز اجازه بازاریابی دهید. دقت کنید که چنین استراتژی‌های تبلیغاتی که بر مبنای هوش مصنوعی می‌باشند معمولا درصدی خطا نیز به دنبال دارند و شما باید تلاش کنید که این درصد خطا را تا جای ممکن کاهش دهید.

استفاده از تبلیغات کلیکی هوشمند و یا نمایش ویدیو تبلیغاتی در اپلیکیشن‌های مرتبط یکی از صدها استراتژی تبلیغاتی این حوزه است. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در این حوزه دارید داخل بخش نظرات با ما در ارتباط باشید و در این باره به گفتگو بپردازید. امروزه شرکت‌های بسیار کمی در این باره خدمات کاربردی بسیار خوبی ارائه می‌کنند که در مقالات بعدی مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

ارتباط با مشتریان و جامعه آماری کاربران سایت

معمولا هرچه رشد می‌کنید تعداد کاربران بیشتری با شما آشنا می‌شوند و می‌توانید مسیر ارتباطی با آن ها را ایجاد کنید. سعی کنید با تماس تلفنی در مورد محصولات و خدمات خود از مشتریان نظر سنجی انجام دهید. شاید این روش به نظر شما سنتی و قدیمی به نظر برسد اما تاثیر قابل توجهی در درک نیاز مشتریان شما دارد. هر چه فرآیند تبلیغات خود را بهتر شخصی سازی کنید به مراتب نتایج بهتری مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل است که ارتباط مشتریان و جامعه آماری کاربران باید به صورت مستقیم باشد تا بر اساس نظرات آن ها هرچه بهتر برنامه تبلیغاتی خود را شخصی سازی کنید.

ارتباط با مشتریان و جامعه آماری کاربران سایت

البته این تمام ماجرا نیست پس از اینکه گفتگوهای مختلف انجام دادید زمان آن رسیده است که داده‌های خود را با هوش مصنوعی به اشتراک بگذارید و از او بخواهید که داده‌ها را تحلیل کند. دقت کنید که مرحله تحلیل داده‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نمی‌توان از کنار آن ساده عبور کرد. برخی از آژانس‌های بازاریابی و تبلیغاتی اطلاعات طبقه ‌بندی ‌شده برای کسب و کارهای مختلف به شما ارائه می‌دهند که تا حدودی به رشد شما کمک می‌کند. اما رشد اصلی زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات مورد نیاز کاربران خود را استخراج کنید در غیر این صورت رشد انفجاری را تجربه نخواهید کرد.

استفاده از Big Data  و تحلیل داده‌های کلان

یکی از استراتژی‌های تبلیغاتی بسیار جذاب که می‌تواند در تبلیغات سایت فروشگاهی شما تاثیر بسزایی بگذارد، استفاده از Big Data می‌باشد. دسترسی به این اطلاعات ارزان نیست و می‌تواند هزینه قابل توجهی به دنبال داشته باشد، اما می‌تواند نشانه‌ها و سرنخ‌های آن را در کسب و کارهای بزرگ جستجو کنید. اغلب سایت‌های فروشگاهی بزرگ مانند آمازون، دیجی کالا و … از بیگ دیتا و تحلیل عمومی آن ها استفاده می‌کنند تا کسب و کار خود را ارتقاء دهند و تعداد مشتریان بیشتری داشته باشند. شما نیز می‌توانید از همین قاعده استفاده کنید و کسب و کار خود را متناسب با استراتژی‌های تبلیغاتی آن ها رشد دهید.

به عنوان مثال، یکی از روش‌های موثر در سال 2025، ایمیل مارکتینگ است. شاید فکر کنید که این روش در ایران چندان جذاب نیست، اما هنوز هم کسب و کارهای بزرگ از آن استفاده می‌کنند و کالا و خدمات خود را نیز به فروش می‌رسانند. اگر شما هم به دنبال دیده شدن هستید می‌توانید از این استراتژی استفاده کنید. به شرطی که به صورت اصولی آن را شخصی سازی کرده باشید. البته اغلب استراتژی‌های تبلیغاتی کسب ‌و ‌کارهای بزرگ معمولاً به‌ صورت غیرمستقیم انجام می‌شود و تبلیغات مستقیم معمولا کمتر انجام می‌دهند. به همین دلیل نقد و بررسی استراتژی‌های تبلیغاتی آن ها باید در چندین مرحله صورت گیرد تا تغییرات تبلیغاتی آن ها قابل تحلیل باشد.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار بستیم تا خارج از چارچوب کلاسیک گذشته به استراتژی‌های نوین تبلیغات سایت فروشگاهی بپردازیم. در سال 2025 نمی‌توان یک سایت فروشگاهی راه اندازی کرد و به استراتژی‌های قدیمی سئو به یک نتیجه ایده‌آل دست پیدا کرد. در عصر حاضر با وجود هوش مصنوعی باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید که با ترکیب و بهینه سازی استراتژی‌های تبلیغاتی و بهینه سازی آن ها به رشدی پایدار دست پیدا کنید. در صورتی که هنوز برای شروع استراتژی تبلیغاتی سایت فروشگاهی خود سوال دارید حوزه کسب و کاری خود را کامنت کنید تا راهنمایی‌تان کنیم.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *