هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ

ترفند های ديجيتال ماركتينگ + نكات جامع ( بروز شد ) 📋

1400/07/29

امروزه با سخت شدن كار ها و درآمد زايی برای برخی‌ از افراد سخت شده است و آنها نميتوانند كسب كار خود را رونق و يا گسترش بدهند ، تمام راه و چاره شما را در اين مقاله ترفند های ديجيتال ماركتينگ از سايت برتر آموز عنوان خواهيم كرد ، توجه داشته باشيد تمام اين ترفند ها كارساز بوده و اجرای عالی‌ آن به شما بستگی دارد .

در حال حاضر وقتی كلمه ديجيتال ماركتينگ به گوش ما ميرسد ، ناخواسته به ياد استارت آپ هایی می افتيم كه برای كسب كار ها مفيد بوده است ، اما نكته حائز اهميت آن است كه فقط افرادی‌ در اين حوزه پيشرفت ميكنند كه به تمام قوانين آن احترام گذاشته و آن را به درستی اجرا كرده باشند .

آيا ديجيتال ماركتينگ نياز به پيش نياز هایی دارد ؟

نمی توان به اين سوال پاسخ اصلی داد ، شما برای اينكه در حوزه های كسب و درآمد اينترنتی و گسترش آن پيشرفت كنيد قطعا به آموزش هایی‌و پيش نياز هایی نياز داريد ، اما پيش نياز ترفند های ديجيتال ماركتينگ استراتژی شما در اين حوزه است . ( سوال بسياری از كاربران ان است كه منظور از استراتژی چيست ؟ به زبان ساده بايد قوانين خاصی را در حوزه كاری خود داشته باشيد ، امروزه بسياری از افراد بسيار قدرتمند در اين حوزه با وضع كردن برخی از قوانين به حوزه خود بسيار كمك كرده اند ، يكی‌ از استراتژی ها محدود نبودن به بازاريابی آنلاين است ، به آن معنا كه شما بايد در پروژه های بسيار مهم به صورت حضوری هم نقش داشته باشيد )

 

آيا تجربه در ديجيتال ماركتينگ تاثيری دارد ؟

ترفند های ديجيتال ماركتينگ _ برتر آموز سورنا بابایی

قطعا بله ، يكی از دلايل بسيار مهم پيشرفت افراد در هر حوزه ( به ويژه در حوزه های اينترنتی همانند پشتيبانی سايت و سئو و … ) داشتن تجربه افراد ، تجربه به آن معنا است كه شما پيچ و خم راه را به اصطلاح ديده باشيد و از آن درس هایی آموخته باشيد كه به كار خود كمك كند . اما تجربه چگونه كسب كنيم ؟ برای دست يافتن به تجربه بايد به چند نكته بسيار توجه كنيد ،‌يكی‌ از مهمترين آن ها توجه به مخاطبان خود است ( به آن معنا كه برند شما در ميان افراد زبان زد شود و افراد بتوانند از آن استفاده بهينه برده باشند ، با پيشرفت و رواج يافتن خريد های اينترنتی افراد مخاطبان نيز تجربه ایی كسب كردن و آنها ميتوانند با برند محصول ، ارتباط منحصر به فردی برقرار كنيد وشما بايد به اين موضوع بسيار توجه كنيد ) ، دومين عامل بسيار منحصر به فرد برای ايجاد تجربه در اين حوزه ، انجام دادن بسياری از پروژه ها همانند كارشناسی توليد محتوا و پشتيبانی سايت و محتوا نويسی سايت و … است كه به افراد بسيار كمك خواهد كرد . ( شما با ايجاد كار برای خود ميتوانيد در حوزه ایی كه زير مجموعه همديگر هستند تجربه كسب كنيد ، همانطور كه در ابتدای مطلب عنوان شد بايد با پيچ و خم راه آشنا باشيد ) .

 

ترفند های ديجيتال ماركتينگ :

تا به اينجای مقاله آشنایی نسبی به اين موضوع پيدا كرده ايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه شما ترفند های ديجيتال ماركتينگ را فرا بگيريد ، اما قبل از آن بايد به نكات مهمی همچون اجرا كردن آن به صورت دقيق كه زمانبر خواهد بود و مدت زمان منحصر به فرد آن ها توجه كنيد :

نكات ديجيتال ماركتينگ + برتر آموز

  • بارگزاری محتوا با كيفيت : اولين گام از ترفند های ديجيتال ماركتينگ بارگزاری محتوای های با كيفيت و قدرتمند است ، به اين موضوع بسيار تاكيد خواهد شد و اما بايد به موضوعات مورد نظر برای انتخاب كلمات كليدی ( موضوع انتخاب شده ) بسيار دقت كرد ؛ هر محتوا بايد آموزش و يا مقاله‌ ایی‌ در رابطه با موضوعات روز باشد و موضوعات كه بسيار مخاطبان را به سمت كشانده و به اصطلاح پرطرفدار هستند ؛ اما بايد نكات بسيار مهم ديگری هم رعايت شود ( بيشتر سايت ها برای‌ محتوای ‌محصولات خود به طور ميانگين 90 درصد در رابطه با محصول خود صحبت ميكنند ، اما اين عمل به صورت واضح اشتباه است شما بايد به صورت ميانگين 70 درصد در مورد محصولات خود صحبت كنيد و 30 درصد باقی مانده را به نظرات كاربران و تخفيفات و پشتيبانی آن بپردازيد اين عمل باعث دلگرمی مخاطب شده و بازخورد آن را به محصول به مراتب مثبت نمايش ميدهد ) ، اما آخرين نكته از محتوا استفاده لينك های مناسب است ، برای مثال بسياری‌ از سايت ها لينك های فيلتر شده را در محتوا خود قرار ميدهد و مخاطب فكر ميكند كه لينك مشكل دارد و اين عمل باعث زير سوال رفتن محتوای شما خواهد شد ، از اين مورد به شدت بپرهيزيد .

ترفند های ديجيتال ماركتينگ

  • بهينه سازی ‌موتور جست و جو گوگل : بيشتر افراد پا گذاشته به اين حرفه با كلمه سئو و يا بهينه سازی موتور جست و جو گوگل آشنا هستند ، يكی‌ از مهمترين ترفند های ديجيتال ماركتينگ انجام دادن سئو درست و دقيق بر روی سايت است ، اما چگونه از سئو سايت خود اطلاع داشته باشيم ؟ شما با افزودن برخی‌ از افزونه ها ميتوانيد تعاملات كاربران با محصولات و سايت خود را مورد بررسی قرار دهيد ( البته حائز اهميت است كه سئو جنبه های بسيار زيادی از سایت را بررسی می کند ، و به بهینه سازی صفحات و دستگاه ها می پردازد كه بتواند بهرتين ارائه را ايجاد كنيد  ) . گوگل هر چند وقت تغيير خواهد كرد و تمام سايت ها را بررسی ميكند اين بررسی سايت های ضعيف كه واكنش بر روی آنها اثر ندارد را در نتايج گوگل نمايش نميدهد و برند آنها را حذف ميكند ، از اين مورد بايد نكته را گرفته باشيد كه مهمترين عامل در درخشيدن سايت شما در نتايج گوگل برند سازی خاص شما خواهد بود كه كمك بسيار زيادی به ديجيتال ماركتينگ شما خواهد كرد .

 

ديجيتال ماركتينگ به زبان ساده _ برتر آموز سورنا بابایی

  • افزايش تعاملات با رسانه های اجتماعی : به جرعت ميتوان گفت يكی‌ از علل های پيشرفت در ترفند های ديجيتال ماركيتنگ داشتن حساب منحصر به فرد به محصول و برند خود در رسانه های اجتماعی است . اولين قدم آن است كه شما بايد يك حساب برای خود در پرطرفدار ترين نرم افزار اجتماعی ( برای مثال اينستاگرام و تلگرام و … ) ابداع كنيد ، سپس از همان نقطه شروع به كار و افزايش كاربر برای حساب خود شويد ، توجه داشته باشيد كه تمام اين مورد را همچون بهينه سازی موتو رجست و جو گر و پشتيبانی رسانه های اجتماعی به صورت يكنواخت اداره شود و اختلالی در آنها ايجاد نشود به اين دليل كه اين دو بر هم اثرات بسيار مثبتی خواهند گذاشت . برای پيشرفت در اين مرحله در ابتدا بايد استراتژی منحصر به فردی برای‌خود ايجاد كنيد مخصوصا برای فضای مجازی رسانه ها به اين دليل كه برای جذب كاربران بايد از برنامه بسيار منظمی برخوردار باشيد ، پيشنهاد ما به شما اين است كه مستمر كار كنيد ، برای مثال هفتگی 8 ويديو در رابطه با محيط كاری خود و شرايط و … بارگزاری كنيد و نكته ایی كه در تمام آنها بايد رعايت شود آن بالا بودن كيفيت آنها است ، توجه داشته باشيد كه كميت مهم نيست بلكه كيفيت در رده اول قرار دارد .
  • ارائه خدمات تلفنی :‌ تصور كنيد برای يكی از كاربران كه محصول شما را خريداری كرده است در نحوه استفاده از محصول به مشكل برخورد كرده است و ميخواهد جويای مشكل خود شود ، قطعا در هر سايت و بازاريابی اينترنتی راه های ارتباطی نيز وجود دارد ولی بسياری از آنها به مدت زمان های بسيار زيادی محدود شده است كه نارضايتی هایی برای افراد به ارمغان می‌ آورد ، پيشنهاد ما به شما آن است ارائه خدمات تلفنی را به كاربران خود بدهيد برای مثال پاسخگویی به سوالات از ساعت 8 تا 12 ظهر است ، اين عمل نيز باعث افزايش اعتبار شما سايت شما برای كاربر ميشود و علاوه بر آن كاربری كه از شما خريد كرده است دوباره به شما روی می‌ آورد كه اين مورد موفقيتی برای خود محصوب خواهد شد .

نكات كليدی ديجيتال ماركتينگ + برتر آموز سورنا بابایی

  • ويديو ماركتينگ : يكی ديگر از ترفند های ديجيتال ماركتينگ استفاده كردن از ويديو است ، اما اين عمل چه كمكی به بازاريابی اينترنتی شما خواهد كرد ؟ تصور كنيد وارد سايتی شده ايد و قصد خريد محصولی برای خود داريد ، برای مثال محصول مد نظر شما كالای ديجيتال است برای اينكه بتوانيد نمای خوبی از محصول داشته باشيد به ويديو های محصول توجه خواهيد كرد كه باعث جلب رضايت شما از كالا خواهد شد ، شما از اين مورد ميتوانيد نكته بسيار مهمی همانند استفاده از ويديو ماركتينگ را استخراج كيند كه بر فروش شما بسيار تاثير گذار خواهد بود .

 

  • توليد محتوای صوتی : ابتدای اين مقاله استفاده از محتوا بسيار عالی برای شما عنوان شده بود ، اما يكی ديگر از عامل های بسيار تاثير گذار در اين خصوص استفاده از پادكست ها برای محتوا و محصولات شما است ، اما چرا پادكست ؟ برای درك شما از اين موضوع يك مثال ساده عنوان خواهيم كرد ، توجه داشته باشيد ميخواهيد كتابی بخوانيد و حجم اين كتاب برای مثال 50 صفحه است ،‌اگر شما بخواهيد تمام آن را با چشمانتان بخوانيد قطعا طول خواهد كشيد ولی اگر به فايل صوتی آن گوش دهيد ميتوانيد به راحتی موضوع را درك كنيد و استفاده بهينه كنيد ، استفاده از پادكست در محتوا هم همين جنبه را دارد . افراد با انتخاب پادكست های مورد نظر خود كه در رابطه با هر موضوعی است ميتوانند بهترين اطلاعات را برای خود به ارمغان بياورند .
  • پاسخ به نظرات و بررسی انتقادات : هر سايتی برای خود نظرات مختلفی را دريافت ميكند كه هر كدام از آنها تعريف و يا تمجيد يا انتقاد ،‌ سوالاتی مربوطه است كه شما با پاسخ دادن به آنها ميتوانيد نظرات مثبتی را به ارمغان بياوريد . البته در اين خصوص هم بايد نكات لازمه اجرا شود برای مثال افرادی‌ كه از محصول و يا محتوا راضی هستند پيام آنها را پين كنيد كه همانند رضايت است ، و البته در رو به رو شدن با انتقادات آنها را جدی بگيريد و اين عمل به خود شما هم كمك خواهد ،‌ و اما در آخر پاسخ شما به نظرات منفی است ، سعی كنيد با اين موضوع به صورت احساسی برخورد نكنيد به اين دليل كه شايد حرف طرف مقابل صحيح بوده است و شما بايد از مخاطب تشكر هم كرده باشيد .

 

آيا هر سئوكار بايد سر رشته ایی در ديجيتال ماركتينگ داشته باشد ؟

قطعا ، برای اينكه شما بتوانيد نظر ها و ايده هایی در رابطه با ديجيتال ماركتينگ بدهيد قطعا اندك نيازی به دانش سئو خواهيد داشت اما نكته حائز اهميت آن است كه چگونه افراد آموزش سئو را فرا می گيرند ، اگر شما هر دوره آموزشی را به صورت تخصصی فرا نگيريد به اصطلاح نمی توانيد به خوبی در آن رشته مانور دهيد و البته تا به اينجای مقاله حتما آشنا شده ايد كه در اين حوزه بيشتر افراد متخصص و كارشناسان سئو هستند كه به خوبی می توانند اطلاعات و فرايند های مهمی را رغم بزنند . ( برای‌ درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثالی را عنوان كنيم ، به طور قطع هر سئو كاری‌ با ابزار های تحليل گر آشنا است و به خوبی ميتوانيد با آنها كار كنند و اما نكته جالب آن است كه ابزار های ديجيتال ماركتينگ شباهت بسياری به آن ابزار ها دارد و می‌ توان آن نرم افزارها را به گوگل آنالیتیکس و الكسا و … ارتباط داد كه هر سئو كار می تواند به خوبی‌ در آنها مانور دهد ؛ البته اگر شما با اين افزونه ها كار نكرده ايد بهتر است بدانيد كه هر كدام از آنها ابزار رايگان دارد ولی برای استفاده بهتر از آنها بايد اكانت پريميوم خريداری كنيد )

 

نكته : يكی از بهترين استراتژی‌ هایی كه می‌ توايند انجام دهيد آن است كه خود را تبليغ كنيد ولی چگونه ؟ يكی از رايج ترين تبليغاتی كه می‌ توانيد برويد رپورتاژ آگهی است كه امروز بين وبمستران بسيار باب شده است.

البته اين را در نظر داشته باشيد كه برخی‌ از افراد اين روش را اصلا پيشنهاد نميكنند و اعتقاد دارند كه فقط  هزينه گزاف پرداخت ميكنند ؛ در صورتی كه بهترين روشی كه ميتوانيد خود را به كاربران نمايش دهيد همان آگهی ها اينترنتی است كه در سايت های پر بازديد ارائه ميشود و توجه داشته باشيد كه حتما نتيجه اين عمل را خواهيد ديد و اما روش دومی هم كه بسيار كارساز خواهد بود حضور در كمپين های تبليغاتی است.

شما با دريافت مبلغی كه ممكن است خيلی بيشتر از رپورتاژ باشد خود را تبليغات كنيد ولی بايد توجه داشته باشيد كه اين موضوع خيلی با آن فرق ميكند به صورتی كه در اين مورد شما خود را به يك تيم متخصص معرفی كرده و تمام اهداف خود را برای آنها شرح داده ايد و بايد بدانيد كه در چندين انجمن و سايت ها ما را تبليغ خواهند كرد و شما قطعا نتيجه ی بسيار خوبی خواهيد گرفت ، اما پيشنهاد ما به شما آن است كه رپورتاژ آگهی نيز می تواند تمام اين كار ها را انجام دهد و نيازی نيست كه شما هزينه ی زيادی را بپردازيد ) و سومين كار و آخرين كار پيشنهادی ما برای شما آن است كه تبليغات گسترده ایی در زمينه های نوتيفيكيشن برويد .

( اگر شما آشنایی كامل به تبليغات كليكی نداريد و بهتر است بدانيد برخی‌ از مواقع برای شما اعلان هایی مبنی بر تبليغات برای  موبايل خود ارسال ميشود و بهتر است كه بدانيد به اين نوع از حجم تبليغات نوتيفيكيشنی می گويند كه آنقدر برای كاربر ارسال می شود كه مجبور بر كليك بر روی آن خواهد شد )‌

 

سايت هایی وجود دارند كه بازاريابی تخصصی انجام دهند ؟‌

سايت های تخصصی وجود دارند كه با توجه به  ترفند های ديجيتال ماركتينگ ، بازار يابی های موثری را در راستای كار خود انجام می دهند و به اين گونه سايت های نيز آژانس های بازاريابی نيز می گويند ( توجه داشته باشيد كه اين گونه سايت ها كار بسيار سختی را در زمينه های جلب اعتماد كاربران نيز دارند ) و اما ويژگی اين گونه سايت ها عبارت اند از :

1 – اعتماد جلب كردن ( همانطور كه در بخش بالایی برای شما شرح داده شد در ابتدا بايد كاربران مختصی را جلب كنند و اين كار با توجه به طراحی سايت های چشمگير كه با آخرين دانش طراحی وبسايت طراحی شده اند )‌

2 – داشتن ارتباط قدرتمند با افراد ( هر فردی‌ كه به سايت شما وارد می شود در به گونه ایی‌ با آن ها در ارتباط باشيد كه آنها مشتری دائمی شما باشند ؛ با در نظر داشتن جشنواره های مخصوص قادر به عملی شدن اين كار خواهيد شد )

3 – بررسی نياز های مشتريان و بر طرف كردن آنها (‌ يكی‌ از بهترين كار هایی كه می‌توانيد در راستای موفقيت كار خود انجام دهيد آن است كه نياز های مشتريان خود را بشناسيد ولی چگونه ؟ با درج دادن ديدگاه ها و فعالسازی آن برای كاربران می‌ توانيد تمام درخواست ها‌ی افراد را بررسی كرده و در راستای در خواست آنها نياز هايشان را بر طرف كنيد )

4 – استفاده كردن از افراد هنر جو (‌ يكی‌ ديگر از ساز و كار های اين گونه وبسايت ها استفاده ميكنند ، استخدام كردن هنر جو و افراد علاقه مند به حوزه است ، به گونه ایی كه در حال حاضر با پيشرفت در عرصه تكنولوژی و استفاده بسيار زياد افراد از آنها افراد علاقه مند بسياری هم پيدا ميشوند و بهتر است كه از آنها نيز استفاده شود ؛ البته به صورت كار آموز )

از چه نرم افزار هایی ‌ميتوانيم برا‌ی ديجيتال ماركتينگ استفاده كنيم ؟

قطعا برا‌ی راحت شدن هر كاری نرم افزار ساخته شده است كه به افراد كمك ميكند و اطلاعات بسيار زيادی هم ميتوان از آنها استخراج كرد و اما مهمترين دليل انتخاب آنها صرفه جویی در زمان است ( البته توجه كنيد كه برخی از آنها هم دچار اختلال خواهند شد و اطلاعات نادرست ميدهند ) :

1 – گوگل آنالیتیکس ( يكی از بهترين ابزار های مورد نياز برای بهينه سازی است كه فراد ميتوانند از آن استفاده كنند )

2 – گوگل سرچ کنسول ( يكی‌ از بهترين و راحت ترين ابزار های گوگل است كه در اين چند ساله بسيار مخاطبان زيادی را جذب كرده و به نوعی نرم افزار بازاریابی گوگل است )

شرکت در دوره های دیجیتال مارکتینگ چقدر تاثیر گذار است؟

بدون آموزش مناسب هیچ یک از افراد اصلا نمیتوانند در دیجیتال مارکتینگ موفق شوند و بدون آموزش نیز ترفند های دیجیتال مارکتینگ بی تاثیر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما عزیزان آن است که ابتدا باید کسب و کار مد نظر خودتان را انتخاب کنید. به عنوان مثال شما میخواهد کسب و کار خانگی خود را به اینترنتی تبدیل کنید یا آن که کسب و کار ستنی خودتان را به همان روش قبلی پیش بروید؟

برای درک بهتر شما از هر مورد مثالی را عنوان خواهیم کرد. فرض کنید شما فروشگاهی در رابطه با پوشاک دارید که فقط و فقط به صورت حضوری فعالیت داشته اید و حال تصمیم شما مبنی بر آن است که فروشگاه خودتان در بستر اینترنت و شبکه های اجتمایی نیز بنا کنید. اما برای ایجاد یک کسب و کار موفق و درآمد بسیار فوق العاده آموزش و ترفند های دیجیتال مارکتینگ واجب است.

برای ایجاد یک فروشگاه شما باید یک سایت مناسب داشته باشید، وجود ظاهر مناسب و البته نام برند بسیار جذاب و دسترسی آسان کاربران به تمامی بخش های سایت از جمله فاکتور های مهم یک سایت است که در ابتدا باید به آن توجه شود.

علاوه بر این موضوع سئو کردن محصولات نیز مهم است، فرض کنید شما بسیار از محصولات فروشگاهی خود را سئو کرده باشید قطعا که انقدر سفارش از طریق گوگل روانه سایت شما خواهد شد که به اتمام موجودی کالا رو به رو میشوید.

تمام این موارد قدرت دیجیتال مراکتینگ را نشان میدهد که افراد میتوانند در مسیر صحیح با آموزش صحیح از ان استفاده کنند.

قدرت شبکه های اجتماعی هیچگاه فراموش نشود:

برخی از افراد بر این باور هستند که شبکه های اجتماعی فقط و فقط برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت مناسب است؛ در صورتی که اشتباه اکثر افراد این موضوع خواهد بود. به عنوان مثال به نرم افزار اینستاگرام توجه کنید یکی از برنامه های شبکه اجتماعی که بسیار معروف است و کسب و کار های زیادی در آن به صورت فروشگاه و بلاگر و ولاگر و… فعالیت میکنند و البته که درآمد زایی مناسبی هم دارند.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا شما نباید وارد این فضا و درآمد زایی بشوید؟ قطعا که هر کسی میخواهد درآمد زایی از شبکه اجتماعی داشته باشد ولی قبل از آن باید اصول و روش های مارکتینگ هم آموزش دیده باشد.

این نوع از آموزش ها به شما فن مذاکره و انتخاب بیزنس مناسب و روش های تبلیغاتی نوین و… را آموزش میدهد که هر فردی باید برای کسب و کار خود از آن ها بهره مند باشد و در غیر این صورت به مشکل برخور خواهد کرد.

سخن پايانی :

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد ، در انتهای مطلب ذكر چند نكته مهم است كه شما بايد به آنها توجه بسيار زيادی كنيد ، اولين نكته استخدام يك سئو كار حرفه ایی است ، در واقع عامل اصلی پيشرفت سايت شما با اين فرايند امكان پذير است و يا اينكه سئو سايت بر عهده شما است سعی كنيد تمام قوانين را رعايت كرده و آنها را دور نزنيد كه باعث به ضرر كردن سايت خود موجب خواهد شد ، اما مسئله ایی كه يكبار ديگر بايد تكرار شود انتخاب يك فرد مناسب برای اداره حساب رسمی سايت شما در رسانه است ، اين فرد بايد ويژگی های متعددی همچون با نظم بودن و آشنایی با ويرايش و توليد محتوای ويديویی باشد ، اگر تمام اين ويژگی‌ ها باشد آن فرد ميتواند صلاحيت حساب شما را برعهده گيرد در غير اين خصوص حساب شما به مشكل برخورد خواهد كرد .

 

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سعیده

    سلام ، یعنی کامنت گذاشتن هم یکی از ترفند های دیجیتال مارکتینگ هستش ؟؟؟

    1. سورنا بابایی

      بله اصطلاحا كامنت ماركتينگ هم گفته می شود .

  2. ابوالفضل

    سلام ، آيا میتوان سايتی را با بازاريابی تخصصی ايجاد كرد كه با شبكه های اجتماعی ربط داده شود ؟

    1. سورنا بابایی

      سلام دوست عزيز ؛ قطعا بله در بخش های ابتدایی مقاله توضيحاتی كامل در رابطه با اين مورد داده شد است .