هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

ترفند های گوگل شيت + راهنمایی درباره اين آپشن گوگل

دسته بندی : فناوری
1401/01/29

شاید شما به تازگی شروع به استفاده از سرویس گوگل شیت کرده‌اید درجریان باشید این سرویس قابلیت های فراوانی دارد شما دراول کار شاید تا حدودی گیج شوید این مقاله  از سايت برترآموز به شما کمک خواهد کرد خلاصه‌ای از نکات مهم را برای شما مطرح می‌کنیم و البته كه بهتر است آن ها را در راستای كار خود مد نظر داشته باشيد و از آن ها بی بهره نشويد.( بهتر است در راستای اين مقاله آموزش آفيس را هم را بگيريد)

 

گوگل شیت چیست؟

ترفند های گوگل شيت + برترآموز سورنا بابایی

یک برنامه و صفحه گسترده‌ای است که از طرف گوگل به عنوان بخشی از مجموعه نرم‌افزار آفیس برای رقیب بودن بامایکروسافت آفیس عرضه شده. سرویس اصلی این مجموعه عبارت از گوگل داک وگوگل اسلاید است.بایدبدانیدگوگل شیت از انواع فایل ها پشتیبانی می کند.همان طور که بیان کردیم گوگل شیت یک برنامه صفحه گسترده آنلاین است به شما این توانایی را میدهد که یک سند را با افراد مختلفی به اشتراک بگذارید و همه باهم روی آن کار کنید و همه تغییرات را بررسی کنید.وپیشنهادهای خود را به صورت آنلاین بگویید .

ثبت نام حساب کاربری

شما باید بدانید که اولین کاری که در گوگل شیت باید انجام دهید ثبت نام یک حساب گوگل است.برای این کار باید در صفحه ایجاد حساب نام.نام خانوادگی.نام کاربری را وارد کنید، باید بدانید که شما بایدشماره تلفن خودراتایید کنید.تاگوگل شیت مطمئن شودشمایک انسان هستید نه یک ربات وبه یادداشته باشید در صفحه بعد شماباید آدرس ایمیل و تاریخ تولد وجنسیت خودراتایید کنید.وقتی همه این مراحل را طی کردید.شما صاحب یک حساب درگوگل می شوید.

ایجاد سندمالی درگوگل شیت

وقتی شما یک حساب گوگل داشتیدحالا باید یک اسپردشیت ایجاد کنید .شما نوار ادرس را واردکنید واینتررابزنید به صورت خودکار یک اسپر دشیت خالی درست می شود.

ایمپورت کردن صفحات گسترده مایکروسافت اکسل

اگر شما برای بار اول است که ازگوگل شیت استفاده می کنید حتملا چندفایل مایکروسافت اکسل دارید .که از آنها استفاده می کردید .یاهنوز هم می خواهید ازان استفاده کنید.دراین صورت باید این کار انجام دهید.همه اسناد اکسل خودرااپلود کنید.تاگوگل شیت خودش بقیه کارها را انجام دهد.شایدگوگل شیت از قابلیت پیشرفته ترویاجلوه های اسپردشیت ها مایکروسافت اکسل پشتیبانی نکند.اماحتملا کارکردمناسبی دارد وبه مرور به قابلیت هاش اضافه می شود.وقتی شمایک سند اکسل راایمپورت می کنید ازگوگل شیت برای آپلود فایل ها استفاده کنید.فایل ها را ازرایانه خود مستقیم به مروگر وب انتقال دهید.به این صورت به سادگی آپلود کنید.وقتی شما به صفحه اصلی گوگل شیت برویدفایل های ازنوع اسپردشیت رانمایش می دهد.

کار تیمی روی یک سند گوگل شیت

انواع و اقسام ترفند های گوگل شيت به صورت كامل و بدون نقض

یکی ازامکانات گوگل شیت ایجاد لینک که قابل اشتراک گذاری باشد این قابلیت رادارد که سندتان رابا همه افرادی که می خواهید با هم مشاهده کنید یا آن را ویرایش کنید باید بدانید که شما می توانید تمام پیشنهاد ها را به صورت یکباره روی آن اجرا کنید . انگار که همه افراد به صورت همزمان روی یک رایانه کار می کنند .تنها تفاوتش این است که هرفرد ورود متن خاص خود را دارد .انگار که رایانه شخصی اش است.

محافظت ازسلولها در اسناد گوگل شیت
یکی ازناب ترین و بهترین قابلیت گوگل شیت توانایی اشتراک وکارتیمی روی سندها است . گاهی وقتها شما می خواهید یکپارچگی سلولها راحفظ کنید و همه سعی وتلاش خود را می کنید ازتغییر دادن آن جلوگیری کنید.سپس بایداسپردشیت راباگروهی ازکاربران به اشتراک بگذارید.واگر میخواهیدازویرایش سلولهای خاص جلوگیری کنید .سپس شما می توانید مجوز دسترسی را باطل کنید.

مشاهده همه تغییرات یک سند

وقتی که شما سندهارا با کاربران دیگر به اشتراک میگذارید.وقتی در زمان تغییرحاضر نباشید شما حتملا می توانید تمام تغییرات را ردگیری کنید.گوکل شیت این امکان راباتاریخچه بازبینی به شما معرفی می کند .باید بدانید که گوگل شیت همه تغییرهای یک سند اتفاق افتاده را نگهداری می کند.وانها را براساس دوره زمانی گروه بندی می کند تاازشلوغی جلوگیری کند.هرتغییراتی که از سوی اعضای تیم باشد بارنگ های متفاوت نشان می دهد.

استفاده آفلاین در گوگل شیت

حتملا ازخود تا حالا پرسیده اید اگر بخواهم به گوگل شیت دسترسی داشته باشم چه اتفاقی رخ می دهد؟بایدازان به صورت آفلاین استفاده کرد و برای استفاده از آفلاین گوگل شیت یک اکستنشن برای مرورگر دانلود کنید.وبدانید که فایل مورد نظر شما که هرتغییری در آن ایجاد کرده اید در زمان متصل شدن اینترنت روی آن انجام خواهد شد .

ترجمه مستقیم متن ها و کلمات درگوگل شیت

شما می توانید برخی از کلمات از ♠یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید گوگل شیت این قابلیت را دارد که ترجمه مستقیم یک کلمه یاحتی دسته ای از کلمات ازگوگل شیت استفاده کنید.وقتی می خواهید متنی را ترجمه کنید کلمات را مستقیم درون فرمول وارد کنید.ودرسلول کلمات را قرار دهید .به هرزبانی پس اینتررابزنید.نتیجه کارراخواهید دید استفاده از سرویس مترجم گوگل شیت بسیار راحت و آسان است.

حذف موارد تکراری

یکی از ساده‌ترین کاردرگوگل شیت حذف کردن دسته های مدخل های تکراری است به سادگی می توان این کار را کرد چون این سرویس قابلیت این کاررادارد .برای انجام این کار به اجرای دستی آن یانوشتن اسکریپت ندارید اکرمی خواهید سلولهای که موارد تکراری دارند حذف کنید dataرا انتخاب وکلیک کنید تا حذف شود.

اصطلاحات رایج در شیت

شما باید با اصطلاحات رایج شیت آشنا بشوید مادراینجا اصطلاحات رایج در شیت را برای شما بازگو می کنیم .۱ردیف به معنی این است مجموعه ای افقی از سلولها ۲ستون،مجموعه ای عمودی از سلولها می باشد ۳عملکرد.،یک عمل غیرقابل انتقال از نرم افراز که می توان برمحاسبه ی سلول ستون .داده ها،وغیره استفاده کنیم۴برگه ی کار،مجموعه نام گذاری از سطرهاوستونها که صفحات گسترده شیت راتشکیل داده‌اند ۵صفحه گسترده،تمام اسناد ی که حاوی همه ی برگه های کاراست.۶فرمول ترکیب ردیف ها.ستون ها.عملکرد.سلولها صرفا برای بدست آوردن یک نتیجه خاص.

چگونه برطوراتوماتیک درگوگل شیت نمودار ایجاد کنیم

باید بدانید که در ابتدا واردهوم پیچ گوگل شیت شوید ویک اسپردشیت موجود یا جدید رابا زکنید ویک صفحه جدید برایتان باز می شود باید بدانید که آن خانه ها راباگزینه های مناسب پر کنید.سپس گزینهchart. رابزنید سپس باید نوع نمودارخودرا انتخاب کنید شمامی توانید انتخاب بین ۳۰نوع چارت راداشته باشید حالا فقط آن است خانه هارادرنمودارظاهرکنید این کارها به صورت دستی می شود ویابانگه داشتن وکلیک کردن انجام می شود بعد ازنمودار باتمام داده ها موجود شما پر می شود شما حتملا می دانید که گوگل نمودارهاوجدول رادرسراسر پلتفرم مدیریت می کند.اگر می خواهید آن ها رادراسلاید پروژه ویا گوگل داک استفاده کنید از اینکه همه قسمتها قابل مشاهده هستند مطمئن شوید هرنمودارگوگل به صورت یک تصویر ذخیره می شود بعد آن رادرنمودار قراردهید.بایدبدانید اگر قصد داشتید اندازه نمودار خودراتغییر دهید نمودار شما شاید تاروناقض شود.همچنین باید اطلاع داشته باشید هرتنظیماتی که روی داده های اعمال شده به صورت اتوماتیک آپدیت می شود.وشکل نمودار تغییر می کند پس شما نیازی به دوباره وارد کردن ویا رفرش صفحه ندارید.

ایجاد یک تابع های سفارشی شخصی درگوگل شیت

برای اینکه بتوانید یک تابع سفارشی ایجاد کنید باید ویرایشگر اسکرین رابا زکنید برای این کار به مسیرtools بروید شما باید در این مرحله این کارانجام دهید محتوای پنجره راباتابع سفارشی خودجایگزین بکنید.می دانید که نام تابع باید همان نامی که درسال مربوط تایپ کرده اید باشد تابع رادرپنجره کد وارد کنید.وحتملا به یاد داشته باشید نام پروژه راهم انتخاب کنید وبعدok رابزنید.وقتی این مراحل را طی کرده اید شما دارای اولین تابع اختصاصی خودتان درگوگل شیت هستید بااین آموزش شما می توانید تابع های جالبی وباسرعت برای خود ایجاد کنید.

بارگیری داده ها درگوگل شیت

گاهی شما می خواهید یک فایل را برای همکاران خارجی خود بفرستید یک فایل رادرسیستم دیگری آپلود کنید یاحتملا ازنسخه ی پیشتیبان بک آپ داشته باشید گوگل شیت امکان این را دارد که گزینه های مختلفی برای فرستادن فایل ها به خارج در اختیار شما بگذارد معروفترین فرم فایل های خروجی xlsاست اگر هنوز مطمئن نیستند از کدوم فرمت باید استفاده کنید نظرمااین است بهترین گزینه csvاست این گزینه بهترین انتخاب شما خواهد بود.

دیدن فیلم آموزشی گوگل شیبت

ماسعی کردیم دراین مقاله خلاصه ای از آموزش گوگل شیت رابه شما آموزش دهیم اگر شما فکر می کنید که به آموزش خیلی بیشتر نیاز دارید حتملا ازاموزش های ویدئو بی استفاده کنید چون دراین آموزشها به صورت کامل ابتدا روش ایجاد حساب گوگل و دسترسی محیط گوگل شیت کاملا آشنا می کنند بعد مرحله به مرحله ساخت فایل جدید ویرایش فایل وصفحه گسترده ودرج اطلاعات چاپ اسپردشیت ها،تنظیمات فایل، شما را کاملا اشنا می کنند.ومرحله های بعد هم به این ترتیب که باروش قالب بندی فایل ،درج اطلاعات وکاربافرمول رابه شما آموزش میدهند و در اخر آموزش های ویدئویی بحث مدیریت داده ها دراسپردشیت های گوگل شیت بررسی می کنند و به شما آموزش می دهند به صورت کامل آماده خداحافظی با کاغذهای تان.

شرح دادن ترفند های گوگل شيت به صورت كامل و البته با نكات طلایی

بزرگترين رقيب گوگل شيت كدام نرم افزار است؟ نحوه تفاوت و شباهت آن ها در چيست؟

قطعا بزرگرين رقيب گوگل شيت نرم افزار اكسل خواهد بود، اكسل مايكروسافت همانطور كه همه ی ما با‌ آن آشنا هستيم قطعا نوعی‌ از نرم افزار های پايه برای محسبات و… خواهد بود كه با تب های گوناگون می توان از آن استفاده كرد، اما بزرگترين فرق بين دو سامانه معروفيت آن ها خواهد بود. به اصطلاح گوگل شيت شناخته شده نسبتا به اكس نيست به اين دليل كه اكسل به مدت زمان های طولانی در ويندوز بوده است و به طور كلی پايه آفيس هم محسوب خواهد شد.

مهمترين موضوع در رابطه با تفاوت اين دو در بحث امنيت است، در گوگل شيت همانطور كه خود شما اگر تحقيق كرده باشيد متوجه هستيد كه تمامی اطلاعات شما در فضای ابری و ايميل و… بارگزاری خواهند شد و اين موضوع دسترسی آسان را به شما خواهد داد ولی با گسترش علم هكر ها می تواند به ذخيره های ايميل شما دسترسی پيدا كرده و در نهايت اطلاعات شما را دريافت كنند، ولی در اكسل اين گونه نخواهد بود. تنها ماهانه آپديت های خاصی برای شما ارائه داده می شود كه از سايت رسمی مايكروسافت می توانيد آفيس خود را ارتقا دهيد و اين موضوع خيلی به نفع شما است و هيچ نقض امنيتی رخ نخواهد داد و البته كه داشتن آنتی ويروس در اين زمينه هم بی‌ تاثير نخواهد بود.

نحوه قيمت گذاری برای گوگل شيت و اكسل از زمين تا آسمان بسيار تفاوت خواهد داشت، در آپديت هایی كه امروزه در اكسل رخ داده و قيمت محصولات را به قيمت های قابل توجهی افزايش داده است و قطعا اين موضوع كمی طرفدارن اين نرم افزار را آزرده خاطر كرده و شما قطعا می توانيد يا قيمت های بالا اين محصول را خريداری كنيد ولی برخلاف آن گوگل شيت رايگان است و به خوبی در تمامی زمان ها با اختلال كمتر قابل اجرا است.

 

ابزار های مشابه در اكسل و گوگل شيت:

ابزار های متوعی در گوگل شيت و اكسل وجود دارد كه برخی از آن ها شبيه به هم هستند و قطعا اين نوع از ابزار های مشابه خيلی به چشم كابران خواهند آمد به اين دليل كه برخی از ابزار هایی كه در اكسل وجود دارد در گوگل شيت به صورت پيشرفته آپديت شده اند، برخی از اين ابزار ها عبارت اند از:

  1. Data Table( انجام كليه محاسبات، بيشتر توسط شركت ها مورد استفاده قرار می گيرد)
  2. فرمول های متنوع( داشتن فرمول های متنوع و يكسان يكی از عوامل موثر بر گوگل شيت خواهد بود كه بسيار مورد استفاده قرار می گيرد)
  3. auto fill( بارگزاری جدول های به صورت يكسان و بدون خطا كه يكی از موارد اصلی در اكسل و گوگل شيت است، قطعا دسته بندی و ستون بندی موارد يكی از موراد مهم است)

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراگ بگذاريد، در انتهای مطلب بهتر است دو نكته اساسی را عنوان كنيم. اولين نكته در رابطه با دانلود كردن نسخه تحت وب گوگل شيت است كه ما آن را به شما پيشنهاد نمی دهيم به اين دليل كه در خود وب اصل می‌ توانيد از ابزار ها با طيف گسترده ایی استفاده كنيد، هميشه ذخيره سازی را در ايميل خود اعمال نكنيد و اين مورد به ضرر شما خواهد بود.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *