هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چگوه میان زندگی خود و فریلنسری تعادل ایجاد کنیم؟

تعادل بین زندگی شخص و دورکاری (فریلنسری )

1401/06/07

با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی و بیزینس­‌های تکنولوژی محور امروزه مشاغل زیادی به صورت دورکاری ( فریلنسری ) انجام می­‌شود. شما امروزه با طراحی یک اکوسیستم صحیح برای کسب و کار خود می‌­توانید بیش از 70 درصد از کار خود را به صورت دورکاری انجام دهید. در نتیجه تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری ( فریلنسری ) از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما یک فریلنسر باشید و در حال مطالعه این مقاله در سایت برترآموز باشید، قطعا به اهمیت این موضوع پی برده‌­اید که چرا شما زمانی که کارمند یک بیزنس شخصی و یا دولتی هستید، معمولا باید بر اساس چهارچوب خاصی وظایف خود را انجام دهید. این چهارچوب می­‌تواند پوشش، قوانین نشستن و استفاده از وسایل و… باشد. اما زمانی که شما یک فریلنسر و یا یک دورکار هستید این گونه نیست.

شما به محض این که چشمان خود را باز می­‌کنید، پای لپ­تاپ خود را باز می­‌کنید و مشغول انجام کار می­‌شوید و قطعات در این میان شما مولتی تسکنیگ هم انجام خواهید داد که این رفتار دشمن تمرکز و بازدهی است. شما هم کیفیت کار خود را پایین می­‌آورید و هم به ذهن و بدن خود آسیب ­می‌زنید، در نتیجه ما در این مقاله قرار است لایف استایل دورکاری شما را بهبود بخشیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌­ایم تا بازدهی شما را به صورت قابل توجه افزایش دهیم. این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که شما صرفا با خواندن این مقاله نمی­‌توانید تغیرات شگرفی ایجاد کنید. تغیرات شگرف زمانی ایجاد می­‌شود که شما تمام تلاش خود را به کار گیرید تا این موارد را به صورت قانون به کار بگیرید. دقیقا مانند یک کارمندی که برای ادامه کار خود موظف است که با قوانین سازمانی که در آن کار می­‌کند احترام بگذارد.

برنامه ریزی شناور داشته باشید

زمانی که شما شغل فریلنسری را انتخاب کرده‌­اید، این موضوع به این منزله است که شما قرار است در منزل خود و یا در یک محیط شخصی دیگر مشغول به کار باشید. زمانی که شما برای خود یک برنامه ریزی سرسختانه مدنظر قرار می­‌دهید، این موضوع به این منزله است که احتمال بروز هرگونه مشکلی را تقریبا صفر قرار می­‌دهید. در صورتی که دنیای واقعی این­ گونه نیست. شما باید با این تصویر فانتزی و جذاب خداحافظی کنید که مثلا شما ساعت 6 صبح از خواب بلند می­‌شوید و 6:30 دقیقه صبحانه خورده و تا ساعت 1 ظهر مشغول کار هستید، چرا که شما یک انسان هستید و کار شما با زندگی شخصی شما گره خورده است ، البته این موضوع را یادآورشویم. در حالت نرمال شما دقیقا طبق برنامه خود جلو می‌­روید.

اما اگر شب قبل شما مهمان داشته باشید چطور؟ اگر صبح روز بعد مریض شدید چطور؟ اگر روز بعد سیستم شما درچار نقص فنی شد چطور؟ اگر کار شما با چالش‌­هایی مواجه شد چطور؟ اگر شرایط محیطی شما مناسب نبود چطور؟ و… . این موضوعات را به این دلیل بیان می­‌کنیم که شما همیشه عوامل پیشبینی نشده را در برنامه خود مدنظر قرار دهید. چرا که زمانی که شما یک برنامه شکننده طراحی می­‌کنید و در آن هیچ­ گونه تایم اضافه مدنظر قرار نمی­‌دهید؛ در صورت بروز هرگونه ناهماهنگی شما از برنامه خود عقب هستید و از طرفی این موضوع برای شما یک فشار عصبی ایجاد می­‌کند که باعث می­‌شود کیفیت کار شما کاهش پیدا کند، در این صورت شما داخل یک سیکل معیوب قرار گرفته‌­اید که ممکن است کل روز شما را تحت تاثیر قرار دهید. اما راه حل چیست؟

چگونه بین زندگی شخصی و فریلنسری تعادل ایجاد کنیم؟

شما در این مواقع به جای تنظیم ساعت باید زمان انجام کار خود را به صورت گسسته با مجموع مشخص برنامه ریزی  کنید. برای مثال فرض کنید که من یک طراح معمار هستم و به صورت دورکاری مشغول به طراحی سازه با تری­دی مکس می­‌باشم. (ا گر شما به طراحی سه بعدی علاقه دارید و می­‌خواهید به صورت فریلنسری به درآمد مناسبی دست پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌­دهم به بخش محصولات سایت برترآموز مراجعه کنید و از آموزش 3D Max تری­دی مکس به صورت حرفه‌­ای و کاربردی استفاده کنید. )

من برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و فریلنسری خود تعیین می­‌کنم که در روز به مدت 7 ساعت فعالیت داشته باشم. برای تایم صبح من بین 3 الی 4 ساعت مشغول به کار هستم و به مدت هر 1 الی 2 ساعت یک تایم استراحت کوتاه در نظر می­‌گیرم و برای بعد از ظهر نیز من برای خود یک تایم کاری 4 الی 3 ساعته در نظر می­‌گیرم. البته این موضوع به این معنی نیست که من هر زمان که بخواهم از خواب بلند می­‌شوم و به زمان بندی روزانه خود اهمیت نمی­‌دهم، بلکه این سبک برنامه­ ریزی  به این معنی است که من زمان دقیق مشخص نمی­‌کنم بلکه بازه زمانی مشخص می­‌کنم به عنوان مثال من صبح بین ساعت 7 تا 7:30 از خواب بلند میشوم و… . من بواسطه این فرمت کاری اگر برای تایم صبح به هر دلیلی نتوانم کار خود را انجام دهم می‌­توانم تمامی کارهای خود را به مدت یک نیم روز جابه­ جا کنم. منظور ما این است که کار صبح را بعدازظهر انجام دهم و کار  بعدازظهر را شب انجام دهیم. در این صورت اگر مشکلی هم برای برنامه ریزی من پیش بیاید بازهم می­‌توانم به کار های خود برسم و هیچ­گونه فشار عصبی رو من نیست.

از طرفی به شما پیشنهاد می‌­دهیم اگر می­‌خواهید برنامه ریزی شما اصولی ­تر و دقیق ­­تر باشد، به شما توصیه می‌­کنم که یک روز آینده را همیشه زودتر انجام دهید و یک روز از برنامه ریزی خود همیشه جلوتر باشید، یک روز استراحتی خود را مشغول به کار شوید و در این صورت شما می­‌توانید در صورت بروز هرگونه چالشی آن را به بهترین شکل می­‌توانید مدیریت کنید. این موضوع را نیز به یاد داشته باشید، که زمانی که می­‌خواهید یک پروژه تحویل بگیرید و در مورد زمان تحویل آن مذاکره کنید، سعی کنید در حالت بدبینانه زمان تحویل پروژه را  تعین کنید. این موضوع به این دلیل است که شما درصورت زودتر انجام دادن آن با خوش قولی خود حسن خود را به کارفرمای خود نشان داده‌­اید.

برای سلامت خود ارزش قائل باشید

همه ما کار می­‌کنیم تا به یک رفاه و آرامش نسبی دست پیدا کنیم و از آن لذت ببریم اما به یاد داشته باشید، در صورتی که شما به سلامت خود اهمیت ندهید قطعا رفاه و آرامشی در کار نیست، چرا که یکی از ارکان آرامش را از دست داده­‌اید. شما برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری ( فریلنسری ) باید برای سلامت خود برنامه ریزی داشته باشید. ما در این بخش به شما توصیه‌­های ساده انجام می‌­دهیم اما در صورت عمل به آن نتایج فوق العاده ­ای کسب خواهید کرد، این موارد باید به قوانین زندگی و کار شما تبدیل شود.

  1. به طور پیوسته آب بنوشید

اگر بخواهیم راجب خواص آب نوشیدن در طول روز صحبت کنیم، قطعا ده‌­ها مقاله می‌­توانیم برای شما نقل کنیم؛ اما به همین میزان بدانید که آب برای بدن انسان بهترین و پاک ­ترین سوخت است. به شما کمک می‌­کند که تمرکز بالایی داشته باشید، سیستم قلب و عروق قوی داشته باشید، به علت نشستن زیاد دچار برخی از بیماری­‌های اسکلتی و عضلانی نشوید، از طرفی به شما کمک می‌­کند که آرامش بیشتری هنگام انجام کار داشته باشید. سعی کنید به مدت هر 1 ساعت و یا 45 دقیقه یکبار یک لیوان متوسط آب بنوشید، اگر فکر می­‌کنید که فراموش می­‌کنید، می­‌توانید برای آن آلارم تنظیم کنید و از آن لذت ببرید. انجام این کار برای شما ضروری است حتما به آن اهمیت بدهید.

  1. زمان میل کردن میان وعده و غذای خود را مشخص کنید

متاسفانه یکی از مواردی که بین فریلنسر­های بسیار شایع است عدم توجه به زمان میل کردن ناهار و شام است، و در حالت کلی به صبحانه نیز اهمیتی نمی‌­دهند. هر زمان که دل­درد و یا سرگیجه سراغشان آمد متوجه می­‌شوند که چیزی را از قلم انداخته‌­اند و در طول روز به صورت کلی به حدی در کار خود غرق می­‌شوند که زمان را به طور کلی فراموش می­‌کنند. شما برای اینکه بتوانید به درستی کار کنید، نیاز دارید که در زمان‌­های مشخصی غذا دریافت کنید، چرا که سوخت شما دقیقا همین غذا خوردن شما است ولاغیر.  شما برای رسیدن به این منظور در وهله اول باید با خانواده خود هماهنگ کنید که در ساعات مشخصی به شما مراجعه کنند و برای شما میان وعده‌­ای بیاورند. اگر شما به صورت مستقل زندگی می­‌کنید، زمانی که می­‌خواهید مشغول کار شوید لازم است در ابتدای کار با خود مقداری میوه و مغزیجات به اتاق کار خود ببرید و برای مصرف آن نیز آلارم نتظیم کنید. اگر شما می­‌خواهید به صورت کاربردی بین زندگی شخصی و دورکاری خود تعادل برقرار کنید باید به خوراک خود هنگام کار نیز اهیمت بدهید.

  1. به شرایط نشستن خود توجه کنید.

یکی از مهم­ترین مواردی که شما باید به عنوان یک فریلنسر به آن توجه کنید، این است که به مدل نشستن و مدت زمان نشستن خود توجه­ ویژ­ه­‌ای داشته باشید. شما باید سعی کنید، به صورت مداوم مدل نشستن خود را چک کنید و سعی کنید به صورت اصولی بنشینید. چرا که در صورتی که شما به این موضوع بی­توجه باشید، در زمان جوانی خود دچار انواع مشکلات اسکلتی و عضلانی خواهید شد. سعی کنید محل نشستن خود را اندکی شخصی سازی کنید و حتما از زیر نشیمن و پشت کمری استفاده کنید. مهم نیست که شما سالم هستید و یا دچار عارضه خواستی هستید، شما باید برای سلامت خود به این نکات توجه کنید. همچنین سعی کنید بعد از هر 45 دقیقه الی یک ساعت نشستن از جای خود برخیزید و چند قدمی راه بروید و یا این که به صورت ایستاده چند حرکت نرمشی انجام دهید. این موضوع برای  سلامت جسم  و ذهن شما از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک می­‌کند که شما بهتر متمرکز باشید و بازدهی بالاتری داشته باشید و ازطرفی گردش خون شما را نیز بهبود می‌­بخشد.

 متمرکز کارکنید

اگر شما به دنبال افزایش راندمان کاری خود و همچنین برقرار تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری خود هستید، باید به صورت متمرکز کار خود را در مدت زمان تعیین شده انجام دهید. متاسفانه یکی از وسیله­‌هایی که دشمن تمرکز و بازدهی شما است تلفن همراه شما است. شما در زمان کار کردن باید نوتیفیکیشن تلفن همراه خود را ببنید. شما باید و تلفن همراه خود را در مدت زمان انجام کار روی حالت بیصدا دور از محل کار خود قرار دهید. شما برای انجام کار باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا به صورت متمرکز روی کار خود زمان بگذارید. اگر شما بخواهید پاسخ یک دوست را بدهید و یا بخواهید برای استراحت تا لود شدن پروژه یک کلیپ در اینستاگرام تماشا کنید، کلی زمان روزانه خود را از دست می­‌دهید.

همچنین شما برای افزایش تمرکز خود می­‌توانید قبل از کار در مدت زمان کوتاهی مدیتیشن انجام دهید، برای این منظور می‌­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و ازمقاله « انواع مدیتیشن » استفاده کاربردی کنید. شما با داشتن ذهنی آرام می­توانید به صورت جدی بازدهی خود را افزایش دهید.

نحوه ایجاد تعادل بین زندگی فریلنسری و شخصی

ورزش کنید

شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشد که چرا ورزش کردن را در بخش سلامتی نیاودیم، تا پایان این بخش پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد. شما برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری خود باید به صورت منظم حداقل 3 جلسه در هفته تمرین کنید. شما ورزش را فقط برای سلامتی خود انجام نمی­‌دهید بلکه ورزش را جهت تخلیه افکار و ذهن خود انجام می­‌دهید.

بدن ما انسان­‌ها به جهت یک­جا نشستن و کار کردن طراحی نشده است و زمانی که شما این رویه را انتخاب می­‌کنید، علاوه بر آسیب به بدن خود به ذهن خود نیز آسیب می‌زنید، شما با ورزش کردن کمک به تنظیم افکار خود می­‌کنید و از طرفی شما با ورزش کردن کمک به ساخت یک لایف استایل سالم برای خود می­‌کنید. شما برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و فریلنسری خود باید به المان‌­های متفاوتی توجه کنید که یک از کاربردی‌ترین و مهم­ترین آن­ها تخلیه افکار و تعادل روح شما است که بواسطه ورزش کردن به این موضوع دست پیدا می­‌کنید. از طرفی شاید برای شما جالب باشد که بدانید شما با ورزش کردن به جهت افزایش گردش خون خود به صورت ناخودآگاه خلاقیت و انرژی ذهنی خود را افزایش می‌­دهید که این موضوع برای یک فریلنسر اهمیت بالایی دارد.

به خانواده و دوستان خود اهمیت بدهید

کار کردن خوب است اما شما انسان هستید و انسان نیز ذاتا موجودی اجتماعی می­‌باشد، شما برای برقرار تعادل بین زندگی شخصی خود و  فریلنسری خود باید برنامه ریزی برای دیدن عزیزان و دوستان خود داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌­توانید دو شب در هفته را برای تجدید دیدار با خانواده و دوستان خود قرار دهید. شما با این کار هم زندگی ­می­‌کنید و هم کار می­‌کنید، این موضوع اشتباه است که شما فکر کنید با بیشتر کار کردن و دوری از همه می­‌توانید زودتر موفق شوید. شما برای قطع کردن صد درخت باید هر از گاهی تبر خود را تیز کنید و سپس به ادامه کار مشغول شوید در غیر این صورت شما با انرژی زیاد و اصطحکاک زیاد مشغول پرداخت هزینه پنهان زیادی هستید و از طرفی شما زمان زیاد­تری نیز برای انجام این کار قرار می‌­دهید.

تبر تیز برای شما ذهن و افکار شما می‌­باشد، از طرفی شما با توجه به دوستان و آشنایان خود شبکه ارتباط اجتماعی خود را قوی­ تر می­‌کنید. شما با این کار زندگی آرام­تر و جذابی را تجربه می­‌کنید. به شما توصیه می­کنم به بخش مقالات وب­سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « شبکه سازی چیست » استفاده کنید. شما با مطالعه این مقاله به اهمیت بیشتر موارد بیان شده در این بخش پی­ خواهید برد.

از « نه گفتن » بیشترین استفاده را داشته باشید

یکی از باور­های اشتباهی که معمولا  برخی از اطرفیان افراد فریلنسر دارند این است که چون این دوستان دورکار هستند، هر زمانی که آن­‌ها به شما نیاز دارند، باید کار خود را رها کنید و به نیاز آن­ها پاسخ دهید. در صورتی که اصلا این گونه نیست. حتی گاها برخی از خانواده افراد فریلنسر نیز به دلیل جهلی که نسبت به این موضوع دارند ممکن است که از شما در خواستی خارج از برنامه ریزی شما داشته باشند. اگر شما می­‌خواهید بین زندگی خود و دورکاری خود تعادل برقرار کنید باید به صورت قاطع به آن­ها نه بگویید، همچنین شما می‌­توانید علت کار خود را نیز برای آن­ها توضیح دهید که چرا به این موضوع واکنش منفی نشان داده‌­اید.

شما باید برای آن­ها توضیح دهید دورکاری به معنی بیکاری نیست و آن­ها باید به برنامه شما احترام بگذارند. در غیر این صورت شما نمی‌­توانید به تعهدات خود پاسخگو باشید. در این زمان شما باید به صورت کاملا واضح عواقب این موضوع را برای آن­ها توضیح دهید. همانطور که می­دانید یک انسان با نه گفتن می­‌تواند به صورت میانگین بین 5 تا 15 درصد بازدهی برنامه ریزی خود را بالاتر ببرد و این نتیجه برای شما به عنوان یک فریلنسر می­‌تواند گزینه جذابی باشد.

سعی کنید همکاران خود را پیدا کنید

شما به عنوان یک فریلنسر اگر می­‌خواهید بین زندگی شخصی و دورکاری خود تعادل برقرار کنید، بهتر است همکاران و رقبا خود را بشناسید و با برخی از آن­ها دوست شوید. چرا که این موضوع علاوه بر ساختن شبکه ارتباطی قوی می­‌تواند به شما کمک کند در زمان­‌هایی که حجم کاری شما بیش از اندازه است، حجم کاری شما را کم­تر کند و با برون سپاری بخشی از کار خود هم پروژه را حفظ کرده‌­اید و هم به همکار خود سود رسانده‌اید. این موضوع برای شما نیز به صورت متقابل است، زمانی که شما به همکار خود بخشی از کار خود را منتقل می‌­کنید، او نیز در مدت زمانی که تایم شلوغ ­تری  دارد به شما مقداری از کار خود را منتقل می‌­کند. از طرفی شما با همکار خود می‌­توانید به اشتراک گذاری مهارت­‌ها و سوابق خود بپردازید و به این واسطه شما می‌­توانید هم در زمان یادگیری خود صرفه جویی کنید و هم روابط اجتماعی سالم و با کیفیتی داشته باشید.

تعادل میان زندگی فریلنسری و شخصی

از اهرم ترس و لذت استفاده کنید

شما تا این بخش موارد مهم و قابل توجهی برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و فریلنسری آموختید، اما نکته مهم این است که تا چه اندازه به این موارد عمل می­‌کنید، شما برای اینکه بتوانید این موارد را به قانون­‌هایی سودمند تبدیل کنید، لازم است روزانه کم­تر از 5 دقیقه برای آن زمان بگذارید. سعی کنید برای خود یک چک لیست از موارد ذکر شده تهیه کنید و سپس هر روز به بررسی آن­ها بپردازید در صورتی که شما تمامی موارد را عمل کرده بودید برای خود یک پاداش در نظر بگیرید تا برای شما این قوانین به عادت مبدل شود، در صورتی که به این قوانین عمل نکرده بودید باید برای خود یک جریمه و تنبیه سازنده در نظر بگیرد.

به عنوان مثال شما می­‌توانید برای تنبیه خود یکی از تفریحات خود را چشم پوشی کنید و بودجه آن را نیز به افراد مستمند بدهید، شما با این کار نه تنها از تفریحات خود محروم شده‌­اید بلکه بودجه آن را نیز از دست داده‌­اید و در آینده نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

به خود پاداش بدهید

زمانی که شما شغل دورکاری را برای خود انتخاب کرده‌اید، از این موضوع آگاه می‌باشید که این شغل برای شما معایب و مزایایی دارد. خوب سوال اصلی این است که ریشه این مزایا و معایب چه چیزی می‌باشد. یکی مشکلاتی که ممکن است شما بواسطه دورکاری به آن مبتلا شوید افسردگی است. شما برای اینکه بتوانید افسردگی خود را کنترل کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برای زندگی خود یک برنامه منظم داشته باشید. منظور ما این است که شما باید برای انجام کارهای خود علاوه بر دلیل انجام آن نتیجه مورد انتظار آن را نیز پیشبینی کنید و برای بعد از آن نیز برنامه داشته باشید.

به عنوان مثال امروز قرار است که از ساعت 10 صبح تا ساعت 15 یک مقاله را به صورت ترجمه شده و نگارش شده به کارفرمای خود تحویل دهید. در صورتی که شما این پروژه را زودتر انجام دادید و یا در انجام این پروژه ناتوان بودید باید علت آن را بررسی کنید. اگر شما پروژه خود را به دلیل غیر منطقی مانند گشت و گذار در اینستاگرام، صحبت کردن با تلفن غیر ضروری و… داشتید. باید یکی از تفریحات آن روز خود را به عنوان جریمه لغو کنید. انجام کار به این دلیل ضروری است که شما بواسطه آن می‌توانید ار اهرم رنج و لذت استفاده کنید. در صورتی که شما بخواهید فقط به خود لذت بدهید، ممکن است که بازدهی این موضوع اندکی کاهش پیدا کند.

از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که ما در بخش بعدی به بررسی این موضوع می‌پردازیم که برای انجام چه موضوع باید از اهرم لذت و برای انجام چه موضوعی از اهرم رنج استفاده کنیم. سعی کنید از نکات مهم این بخش حتما نت برداری کنید. در این صورت شما می‌توانید رشد خود را به صورت قابل ملاحضه‌ای افزایش دهید.

برنامه ریزی کاری خود را منسجم کنید

شما برای اینکه بتوانید به خود پاداش بدهید و روحیه خود را حفظ کنید. باید بدانید که برای چه کاری باید به خود پاداش بدهید و از طرفی باید برای انجام چه کاری خود را مؤاخذه کنید. از این رو شما باید یک برنامه کاری منسجم داشته باشید که مشخص کند در طول روز چه کارهایی انجام دهید. درست مانند همان مطالبی که در بخش اول به آن اشاره شد. در میان انجام کار خود برای اینکه بتوانید تمرکز خود را حفظ کنید. باید برای خود استراحت‌های کوتاه مدت قرار دهید. به عنوان مثال به ازای هر 2 ساعت کار کردن می‌توانید به مدت 15 دقیقه از یوتیوب استفاده کنید.

از طرفی اگر شما به بیش از این 15 دقیقه زمان خود را به یوتیوب و یا هر کار دیگری اختصاص دادید. باید مدت زمان استراحت بعدی خود را لغو کنید. در این صورت ذهن شما به صورت ناخودآگاه به شما کمک می‌کند، که ساده‌تر به قوانین خود پایبند باشید. این پاداش‌های کوتاه مدت شما باید منجر به یک پاداش بلند مدت نیز بشود. به عنوان مثال اگر شما مدت زمان مطالعه خود را افزایش دهید، به شرطی که بازدهی شما حفظ شود. در این صورت شما می‌توانید به دیدن یکی از دوستان خود بروید و با او نیم روزی وقت بگذرانید.

در نهایت برای سفر کردن خود برنامه ریزی داشته باشید. شما کار می‌کنید که از یک رفاه نسبی برخوردار باشید. در صورتی که شما نتوانید بواسطه کار کردن خود این رفاه نسبی را به دست آورید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا بفهمید که مشکل کار از کجا است. به یاد داشته باشید که کسانی که در حوزه دورکاری فعالیت می‌کنند، بیش از دیگران در خطر بیماری روانشناسی می‌باشند. در نتیجه شما باید برای تفریحات خود یک برنامه مشخص داشته باشید.

سخن پایانی

برقراری تعادل بین زندگی شخصی و دورکاری برای هر فریلنسری از خوراک واجب ­تر است، در صورتی که شما برای زندگی شخصی خود برنامه و هدفی نداشته باشید، زندگی کردن را فراموش می­‌کنید و شما با این کار نه تنها به آرامش و سلامتی خود آسیب می‌­زنید بلکه به حرفه خود نیز آسیب‌­های قابل توجه‌­ای می‌زنید. شما به عنوان یک فریلنسر باید به تفریح بپردازید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. به یاد داشته باشید، شما در فریلنسری رئیس و کارفرمای حاضری ندارید و هر زمان که بخواهید می­‌توانید به هر صورت که می­‌خواهید به انجام کار مشغول شوید اما این موضوع می­‌تواند به روان شما آسیب بزند. چرا که ذهن ما از بی برنامگی و آشوب رنج می‌­برد و شما با انجام این کار ذهن و مغز خود را دچار تنش می­‌کنید و این تنش ممکن است در آینده­ای نه چندان دور برای شما گران تمام شود.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *