هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
الگوریتم اینستاگرام

جدیدترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام + چطور به اکسپلور بریم؟

دسته بندی : اینستاگرام
1400/08/20

از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در این روزها می توان به اینستاگرام اشاره کرد. اینستاگرام نه تنها یکی از برنامه‌های مناسب برای گذراندن اوقات فراغت است، بلکه برای رشد کسب و کارها نیز بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل اطلاع از تغییرات الگوریتم اینستاگرام به شما کمک می کند تا سریع تر در آن رشد کنید و بتوانید کسب و کار خود را رونق ببخشید. از آنجاکه اینستاگرام همواره آپدیت های متنوعی را برای برنامه خود ارائه می دهد، لذا در این حوزه همواره باید به روز باشید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

ممکن است تا حالا بارها شنیده باشید که پشت اینستاگرام یک هوش مصنوعی قرار دارد. وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام به میان می آید در واقع صحبت از این است که این ماشین چگونه عمل می کند. هوش مصنوعی اینستاگرام به این صورت است که در هر لحظه داده‌های میلیون ها کاربر از سراسر جهان را آنالیز می‌کند و پس از آن تشخیص می دهد که چه محتوای جدیدی را باید به هر فردی نمایش دهد و به همین دلیل است که الگوریتم این شبکه اجتماعی همواره در حال تغییر می باشد. در ابتدا اینستاگرام پست ها را بر اساس زمان منتشر شدن آنها به نمایش می گذاشت اما هم اکنون الگوی دیگری را تکرار می‌کند. اگر توجه کنید معمولاً در اینستاگرام شما پست های پیج هایی که بیشتر طرفدار آنها هستید، را ابتدا مشاهده می کنید و پس از آن پست‌های دیگر پیچ ها به شما نمایش داده می شود. البته که هم اکنون در اینستاگرام پستهای برخی از پیچ هایی که شما آنها را دنبال نکرده‌اند نیز به نمایش گذاشته می‌شود. این ویژگی به کسب و کارها کمک می‌کند تا از طریق پست اینستاگرام خود مخاطب بیشتری جذب کنند و بتوانند پیج خود را رشد دهند.

نکاتی که درباره الگوریتم اینستاگرام باید بدانیم!

در خصوص الگوریتم اینستاگرام شایعه‌های زیادی وجود دارد که برخی از این شایعه ها را در اینجا عنوان می‌کنیم و پاسخ آن را نیز در ادامه می‌دهیم. از جمله مهم‌ترین شایعه‌هایی که ممکن است شما شنیده باشید این است که پیج ما بلاک شده است و برای خروج از این حالت، در کامنت ها، یک کامنت معنادار انگلیسی یا فارسی بگذارید.باید بگوییم که اینستاگرام هیچ تفاوتی بین کامنت معنا دار، کامنت بی معنی و یا حتی کامنت ایموجی نمی گذارد و تمامی این کامنتها را به عنوان یک تعامل از کاربر دریافت می کند. پس اگر نیاز به کامنت های بیشتری در پست ها دارید تا بتوانید تعامل پیج خود را افزایش دهید، باید بدانید که هیچ تفاوتی میان یک کامنت معنادار و بی‌معنی وجود نخواهد داشت. مسئله بعدی که در شایعه های مرتبط با اینستاگرام زیاد عنوان می‌شود این است که عکس ها کمتر از ویدئو ها به کاربران نشان داده می شود. باید بگوییم که اینستاگرام به مدت زمانی که یک کاربر برای دیدن پست شما اختصاص می دهد، بسیار توجه می کند. پس از آنجا که ویدئو ها مدت زمان بیشتری کاربر را درگیر می‌کنند لذا بیشتر از عکس مورد توجه قرار میگیرند. به همین دلیل از طرف الگوریتم اینستاگرام، تعامل بالاتری برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در حالت کلی در الگوریتم اینستاگرام هیچگونه تفاوتی میان عکس و ویدیو وجود نخواهد داشت.

 

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام

دقت کنید که اینستاگرام می تواند ربات هایی که برای شما کامنت، لایک و یا فالوور فیک می زنند را شناسایی کند و پس از آن پیج شما را بلاک کند. پس تا حد ممکن سعی کنید از تعامل‌های فیک به طور جدی دوری کنید. یکی از صحبت هایی که ممکن است بسیار از کارشناسان و حتی مردم عادی در خصوص اینستاگرام شنیده باشید، این است که اینستاگرام اکانت های بیزینسی را بالاتر از اکانتهای شخصی قرار می‌دهد. باید بگویید که در الگوریتم اینستاگرام با توجه به گفته های شرکت اینستاگرام، هیچ تفاوتی بین دو این دو اکانت وجود ندارد و اگر تعامل در پیج های بیزینسی بیشتر باشد، آن پیج ها، امتیاز بیشتری در الگوریتم می گیرند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد می‌گویند که پیج های بیزینسی در الگوریتم اینستاگرام بهتر از پیج های شخصی هستند.

هر آنچه از الگوریتم اینستاگرام جدید باید بدانیم

همانطور که بالاتر هم ذکر کردیم شناخت الگوریتم اینستاگرام به ما کمک می‌کند تا بتوانیم کسب و کار خود را رشد بدهیم و محتوایی که برای اینستاگرام و برای کاربران اینستاگرام مناسب باشد را تولید کنیم. تولید محتوای متناسب با الگوریتم اینستاگرام به ما کمک می کند تا یک فروش هیجان انگیز از این پلتفرم را تجربه کنیم. پس بیایید با جدیدترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام آشنا شویم.

اینستاگرام با توجه به تعاملی که شما با یک فرد دارید تشخیص می‌دهد که شما به آن فرد علاقه مند هستید و به آن محتوا اهمیت می دهید. به همین دلیل است که این الگوریتم پست های افرادی که شما با آنها ارتباط بیشتری دارید را بالا تر از دیگر پست ها نشان می‌دهد. این که چه افرادی را فالو کنید و یا اینکه چه پست هایی را لایک، سیو یا شیر می کنید، سبب میگردد تا اینستاگرام بفهمد که شما چه سبک از مطالب را می پسندید و به این ترتیب محتوا های بیشتری در این حوزه به شما نمایش می دهد. در واقع اینستاگرام به دنبال سرگرم کردن تعداد بیشتری از مردم است تا بتواند کسب و کار خود را رشد دهد پس با توجه به این موضوع به سمت نمایش پست هایی می رود که شما بیشتر آنها را می پسندد. به همین دلیل است که زمانی که وارد این پلتفرم می‌شوید، معمولاً خارج شدن از آن برای تان مشکل خواهد بود.

از آنجا که هوش مصنوعی اینستاگرام بسیار دقیق طراحی شده است لذا این این هوش می تواند رابطه شما با فالوور های تان را تشخیص دهد. این شناسایی بیشتر از طریق تعاملاتی که شما با افراد انجام می دهید، صورت می پذیرد. به طور مثال پیام هایی که در دایرکت مبادله می کنید و یا نام افرادی که در سرچ اینستاگرام می آورید به نحوی به هوش مصنوعی اینستاگرام نشان می دهد که شما به این افراد نزدیک هستید. این پلتفرم تشخیص می‌دهد که شما با چه افرادی، ارتباط بیشتری دارید و با تشخیض این وضعیت، محتواهای آن افراد را بیشتر از دیگر محتوا به شما نشان می دهد. به همین دلیل است که زمانی که فردی و یا پیجی را به تازگی فالو می کنید، تعداد زیادی از محتواهای آن پیج در صفحه اول شما به نمایش گذاشته می شود. اگر شما تعامل خوبی با پست های این فرد داشته باشید، اینستاگرام معمولاً اولویت را با پست های آن شخص قرار می دهد اما اگر اینستاگرام متوجه شود که شما علاقه چندانی به پست‌های آن فرد ندارید، معمولاً آن پست ها را در آخر فید شما به نمایش خواهد گذاشت.

تغییرات اینستاگرام

برای اینکه در اینستاگرام پست بگذارید، سه حالت وجود خواهد داشت. اولین حالت، حالتی است که تنها یک اسلاید عکس و یا ویدئو می‌گذارید. دومین حالت حالتی است که پست را به صورت اسلایدی تا ده اسلاید قرار می‌دهید و سومین حالت نیز که از جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام است، استفاده از آی جی تی وی خواهد بود. آی جی تی وی مربوط به ویدئوهاییست که بالای یک دقیقه هستند و شما می توانید تا یک ساعت ویدیو را در این بخش قرار دهید. معمولا ویدیوهای IGTV، کمترین تعامل در اکسپلورر را دارند. اگر دقت کنید اکسپلور شما، شامل انواع محتواست که ویدیوهای IGTV در آن کمتر دیده می‌شود.  نمایش فایلهای IGTV در الگوریتم اینستاگرام نیز به مانند الگوریتم دیگر پست ها می باشد. این یعنی شما اول پست های آی جی تی وی مربوط به افرادی را مشاهده خواهید کرد که بیشتر به آن ها علاقه مند هستید. یعنی شما با آن شخص ارتباط بیشتری برقرار می‌کنید و تعامل بیشتری داشته اید.  پس از آن IGTV هایی که با فالوورهای شما تماشا می‌کنند، به شما نمایش داده می شود و در آخر ویدیو های ترند و IGTV های محبوب تمام کاربران اینستاگرام به نمایش گذاشته خواهد شد. در حالت کلی از آن جا که IGTV ها طولانی هستند و بیشتر مردم به دنبال تفریح بیشتر به اینستاگرام می آیند، لذا این سبک از ویدیوها کمتر دیده می شود. اما حضور IGTV ها در پیج شما به منظور ایجاد تعادل در الگوریتم اینستاگرام ضروری خواهد بود.

پست هایی که در اکسپلور قرار دارند بیشتر در فرمت ویدیوهای یک دقیقه ای هستند. معمولاً اکسپلورر بهترین روش رشد پیج شما خواهد بود. به همین دلیل بیشتر پست های شما که به اکسپلور وارد می شود، می توانند در رشد بی نظیر شما تاثیرگذار باشند. اگر دقت کنید، اکسپلور شما با دیگر افراد کاملا متفاوت است و اینستاگرام سعی می‌کند تا حد امکان آنها را شخصی سازی کند. این شخصی سازی به شما کمک می کند تا بیشتر پست هایی که دوست دارید را تماشا کنید و با پیج های جدید آشنا شوید. با توجه به پردازش ویدیویی، تصویری و صوتی که هوش مصنوعی اینستاگرام برای پست ها، به کار می گیرید، موضوع پست شما تشخیص داده می شود. البته نکته ای که در این بخش وجود دارد این است که متاسفانه گاهی اوقات اینستاگرام موضوع پست شما را اشتباه تشخیص می دهد. به همین دلیل لازم است تا در عکسی که در کاور استفاده می کنید، به نحوی موضوع پست خود را به نمایش بگذارید. تشخیص موضوع سبب می شود تا پست شما به اکسپلور افرادی برود که به موضوع پست شما علاقه مند هستند. این افراد می توانند به دنبال کننده های واقعی شما تبدیل شوند.

 

رشد در اینستاگرام

حال که تا اینجا با نکات مثبتی از الگوریتم اینستاگرام آشنا شدید، سعی کنید تا با به کار گیری این موارد در پیج خود، به رشد سریع تر پیجتان کمک کنید. دقت کنید که الگوریتم اینستاگرام ثابت نیست و همواره در حال تغییر می باشد، پس بهتر است تا شما هم همواره اطلاعات خود را در این زمینه به روز نگه دارید.

حذف شدن برخی از پست ها با توجه به قوانین اینستاگرام

در جدیدترین قوانین اینستاگرام، گاهی برخی از پست ها بدون هیچ اطلاعی حذف می گردند. البته حذف کردن استوری ها نیز در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است. دقت کنید که پیش از فعالیت در هر فضایی بهتر است تا با قوانین این مجموعه آشنا شوید. البته گاهی حذف پست ها به طور کامل اتفاق نمی افتد بلکه تنها پست شما به اکسپلور و یا هشتگ ها وارد نمی شود که این موضوع خود نیز برای رشد پیج شما خطرناک خواهد بود. برای این که این وضعیت برای شما به وجود نیاید بهتر است تا برخی از این قوانین را بیان کنیم. دقت کنید که اگر از قوانین اینستاگرام سرپیچی کنید، ممکن است که اکانت شما تعلیق گردد. از طریق بخش شرایط استفاده از اینستاگرام می توانید از قوانین کلی این اپلیکیشن مطلع شوید و به این شیوه از حذف پست های خود جلوگیری خواهید کرد. اما برخی از محتواها هستند که اینستاگرام بر روی آن ها بسیار حساس است و سریعا آن ها را حذف می کند. از جمله این پست ها می توان به تصاویری که در آن ها برهنگی وجود دارد اشاره کرد. برهنگی کامل در اینستاگرام به عنوان خط قرمز شناخته می شود و برای استفاده از محتواهایی که به هر دلیل شامل این صحنه ها هستند باید حتما از سانسور استفاده کنید. عکس هایی که دارای کپی رایت هستند و همچنین استفاده از آهنگ هایی که دارای حق کپی رایت هستند، سبب حذف پست شما خواهند شد. دقت کنید که اینستاگرام بسیار به قانون کپی رایت حساسیت دارد. استفاده از بات ها یکی دیگر از عوامل مهم در حذف پست شما در پیج خواهد بود. اینستاگرام سریعا بات هایی که کامنت های اسپم می گذارد را شناسایی می کند و اگر احساس کند که شما از بات ها استفاده می کنید، اکانتان را حذف خواهد کرد!

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در این بخش ارائه شد، از اهمیت الگوریتم اینستاگرام آگاه شدیم و متوجه شدیم که با تولیثد محتوای کاربرپسند، می توانیم دراینستاگرام رشد داشته باشیم. رشد در اینستاگرام به معنای فروش بیشتر است و در نهایت رونق کسب و کارتان را به دنبال خواهد داشت. اگر مطابق با الگوریتم اینستاگرام عمل کنید، مطمئنا پس از مدتی، شاهد افزایش آمار پیج خود خواهید بود اما اگر برخلاف این موضوع عمل کنید، ممکن است حتی پیج شما از الگوریتم خارج گردد. پس برای فعالیت در اینستاگرام، حتما همواره به دنبال آموزش در این زمینه باشید.

نویسنده : فاطمه اکبرزاده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *