هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تفاوت هدفون هدست هندزفری

تفاوت هدست، هدفون و هندزفری یک بار برای همیشه :)

دسته بندی : فناوری
1400/10/30

تفاوت هدفون هدست هندزفری – حتما تا به حال برای خیلی از ماها پیش آمده که دو چیز کمی مشابه را با هم اشتباه بگیریم. از جمله خودم 🙂 هدست و هندزفری از آن دست زوج هایی هستند که شامل این موضوع می شوند. در این نقد و بررسی می خواهیم به تفاوت میان هدست و هندزفری بپردازیم.

تفاوت هدفون هدست هندزفری

اگر شما هم مثل من تفاوت برخی چیزها (مانند این سه دیوایس) را نمی دانید، اصلا نگران نباشید چون به شما قول می دهم در آخر این محتوا، لااقل تفاوت هدست و هندزفری را به خوبی درک کرده و یکی از دغدغه های ذهنی خود را رفع کنید.

هدفون چیست؟

بهتر است از هدفون آغاز کنیم. با وجود پیشرفت علم همیشه باید منتظر ظهور دستگاه های جدید یا آپدیت شدن دستگاه های نسل قدیم و ظهور نسل های جدیدتر باشیم. هدفون یک دستگاه است که زیرمجموعه هایی مانند هدست و هندزفری دارد. با اینکه خود هدفون یک دستگاه جداگانه است اما سایر دستگاه ها نیز زیرمجموعه آن حساب می شوند.

در واقع می توان هدفون را مادر هدست و هندزفری دانست. هدست و هندزفری نوعی هدفون با کاربری های متفاوت هستند. پس اولین نکته این است که هدفون شامل هدست و هندزفری می شود که هر کدام از آن ها باز زیرمجموعه های خود را دارا هستند.

تفاوت هدفون هدست هندزفری

هدفون دستگاهی است که دارای دو بلندگو است که بر روی دو گوش قرار می گیرد. از طرف دیگر، هدفون به یک دستگاه اصطلاحا مولد وصل می شود که صداهایی را به هدفون ارائه می دهد و بدین طریق می توان با استفاده از هدفون موسیقی شنید و به پادکست ها و صداهای گوناگون گوش فرا داد.

دیوایس های هدفون دارای انواع گوناگونی هستند که در در مقاله هدفون چیست؟ انواع هدفون بدان پرداخیتم. در این بخش به چند مورد از مهم ترین انواع هدفون اشاره خواهیم داشت.

  • هدفون پشت بسته
  • هدفون پشت باز
  • هدفون روی گوش
  • هدفون Over-Ear
  • هدفون داخل گوش
  • هدفون بلوتوثی
  • هدفون حذف نویز

هدفون ها مادر موارد دیگر در این لیست هستند. در ساده ترین شکل، یک جفت هدفون دو بلندگوی ساده است که به یک باند متصل شده اند. سپس به بالای سر کاربر قرار می گیرد. این بدان معنی است که بلندگوها مستقیماً روی گوش قرار می گیرند. این یک تجربه شنیداری شخصی و همه جانبه را فراهم می کند که در آن منبع صدا، می تواند صوت را مستقیماً به گوش برساند. تجربه گوش دادن به هدفون در مقایسه با اسپیکرهای سنتی که بخش‌ بزرگی از هوا را در اتاق به لرزه درمی‌آورند تا صداهایی را ایجاد کنند، تا حدودی منحصر به‌ فرد است.

در مقابل، هدفون ها تنها مقدار نسبتا کمی هوا را در اطراف گوش شنونده حرکت می دهند. این به ایجاد یک صحنه صوتی محدودتر و شخصی تر کمک می کند. هدفون ها معمولاً حذف نویز بهتری نیز ارائه می دهند. آنها به عنوان نوعی عایق شنوایی عمل می کنند و صدای تولید شده توسط هدفون را در تلفن خاموش نگه می دارند و در عین حال صداهای مزاحم خارج را مسدود می کنند.

تفاوت هدفون هدست هندزفری: معنی دیکشنری

هدفون به دستگاه نسیتا کوچکی گفته می شود که بر روی سر نصب شده و قابلیت انتقال صدا را در بهترین حالت ممکن دارند. معنی دیکشنری Headphone به معنای گوشی سر است. بهتر است بگوییم یک گوشی که بر روی سر قرار می گیرد.

Headset (هدست) معمولا دارای دو نوع دوگوشی یا تک گوشی است که بر روی سر نصب می شوند. آن ها همچنین به یک میکروفون مجهز هستند. همچنین هدست به صورت صفتی به هر وسیله ای گفته می شود که روی سر نصب می شود. البته این یک صفت است و ما به مفهوم نام هدست کار داریم.

Hands-free نیز داری دو مفهوم است. واژه هندزفری به معنای دستان آزاد است و دارای دو مفهوم صفت و نام است. مفهوم صفتی آن به هر وسیله ای گفته می شود که برای استفاده از آن نیازی به دست نیست. اما مفهومی که با آن کار داریم، مفهوم نامی آن است. هندزفری در مفهوم نام، به دستگاه های شنیداری کوچکی گفته می شود که بر روی گوش ها قرار می گیرد.

هدست چیست؟

هدست در اصل مجموعه ای از هدفون های مجهز به میکروفون است. میکروفون هدست ممکن است یک میکروفون بوم باشد که به موجب آن میکروفون به یک بوم متصل می شود که می تواند به دلخواه جابجا شود و به دلخواه در موقعیت قرار گیرد. یا ممکن است دارای یک میکروفون درون خطی باشد. این نوع میکروفون به سیمی متصل می شود که هدست را به کامپیوتر یا دستگاه دیگری متصل می کند.

تفاوت هدفون هدست هندزفری

هدست یک دستگاه است که به خط تلفن یا کامپیوتر متصل می شود. هدست به کاربر اجازه می دهد که در یک بحث (شامل شنیدن و صحبت کردن) فعال باشد، در حالیکه نیازی به استفاده از دستهایش ندارد. در یک کلام هدست دستگاهی ست که می تواند به خط تلفن یا کامپیوتر متصل شود. کاربر از طریق هدستی که روی سر نصب می شود قادر است بشنود و صحبت کند.

هدست ها برای طیف وسیعی از کارهای مختلف ایده آل هستند. آنها انتخاب طبیعی برای ارتباطات صوتی از طریق IP با خدماتی مانند اسکایپ و همچنین ارتباط با سیستم تلفن هستند. هدست ها همچنین برای انجام بازی های آنلاین با ارتباطات صوتی عالی هستند. با یک هدست، شنوندگان یک تجربه شنیداری خیلی خوب و ایده آل را تجربه خواهند کرد.

تفاوت هدفون هدست هندزفری: چه کسانی از هدست استفاده می کنند؟

هدست ها معمولا در مراکز پشتیبانی و ارائه خدمات، توسط کارمندان اپراتور استفاده می شود. هدست به آن ها اجازه می دهد تا به صورت همزمان با کاربر گفت و گو کرده و با دستان خود به تایپ یا جستجوی اطلاعات در کامپیوتر بپردازند.

هدست ها همچنین توسط گیمرها مورد استفاده قرار می گیرند. به این علت که آن ها می توانند با سایر بازیکنان به بحث بپردازند، در حالیکه از دستان خود برای کار با ماوس و کیبورد استفاده می کنند.

هدست ها دارای در دو نوع دوگوشی و تک گوشی موجود هستند هستند. از نوع تک گوشی آن مواقعی استفاده می شود که کاربر می خواهد یک گوشش آزاد بوده تا صداها و وقایع اطراف را تحت نظر داشته باشد. از نوع تک گوشی هدست زمانی استفاده می شود که کاربر نیاز دارد یکی از گوش هایش آزاد باشد تا صدای اطراف را تحت نظر داشته باشد.

هندزفری چیست؟

همانگونه که گفتیم هندزفری دو مفهوم دارد و ما با دیوایس های هندزفری سر و کار داریم. هندزفری ها یک ابزار سبک هستند که بر روی گوش نصب می شوند. همچنین دارای دو نوع دو گوشی و تک گوشی هستند.

هندزفری سخت افزار کوچکی است که برای گوشی های همراه استفاده می شود. از هندزفری ها معمولا برای موارد گوناگون استفاده می شود. از گوش دادن به موزیک گرفته تا پاسخ دادن تماس و ضبط صدا.

تفاوت هدفون هدست هندزفری

نوع دو گوشی آن بیشتر به منظور انجام کارهای روزمره مانند شنیدن صداهای گوشی، گوش دادن به موزیک یا ضبط صدا استفاده می شود. از نوع تک گوشی آن بیشتر برای پاسخ دهی به تماس ها استفاده می شود.

ایده ساخت هندزفری برای این بود که استفاده از دستان را حین کارهای مهمی چون رانندگی راحت تر کند. اما با گذشت زمان هندزفری ها پیشرفته تر شدند. برای کسانی که مشغله زیادی دارند و نمی توانند سر کار یا حین رانندگی، گوشی خود را در دست بگیرند، هندزفری های تک گوشی انتخابی ایده آل هستند.

ایده ساخت هندزفری زمانی به وجود آمد که نیاز به استفاده از دست در هنگام رانندگی کمتر شود. اما با گذشت زمان بازهم کار با هندزفری راحتتر و پیشرفته تر شد. افرادی که مشغله زیادی دارند و نمی توانند در حین انجام کار گوشی را به دست بگیرند، اکنون می توانند از هندزفری های تک گوشی بدون سیم استفاده کنند.

هندزفری های نسل قبل دارای سیم بودند، اما به مرور زمان جای خود را به هندزفری های بی سیم دادند. هر چند که در حال حاضر نیز از هندزفری های سیم دار استفاده می شود، اما نوع بدون سیم آن در حال گسترش است. هندزفری های بی سیم بلوتوثی بوده و به همراه یک شارژ ارائه می شوند.

تفاوت هدفون هدست هندزفری: انواع هندزفری

هندزفری اصطلاحی است که برای توصیف تکنولوژی هایی استفاده می‌شود که از ویژگی‌های مختلفی برای تطبیق با توانایی کاربر برای برقراری ارتباط بدون استفاده از دست استفاده می‌کند. بسیاری از این فناوری‌ها برای استفاده در حین کار با وسیله نقلیه ساخته شده‌اند، اما همانطور که می دانید در بسیاری از مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند تا به افراد اجازه دهند چند کار را به طور مؤثرتری انجام دهند.

برای مثال می توان با هندزفری موزیک گوش داد یا مکالمات تلفنی موثر انجام داد در حالیکه نیازی به استفاده از دست ها نباشد. فناوری‌های هندزفری از همان نوع سیستم‌های بی‌سیم استفاده می‌کنند که در فناوری‌های تازه ظهور دستگاه‌های تلفن همراه و دیگر شبکه‌های بی‌سیم استفاده می‌شوند. کاربر معمولاً با یک قطعه سخت افزاری در نزدیکی ارتباط برقرار می کند که صدا یا سایر داده ها را به عنوان بسته های دیجیتال ارسال و دریافت می کند.

هندزفری ها انواع گوناگونی دارند که در این بخش به آن می پردازیم.

تفاوت هدفون هدست هندزفری: هندزفری های سیم دار

هندزفری ها دارای انواع بسیار گوناگونی هستند که مهم ترین آن ها هندزفری های سیم دار هستند. در واقع هندزفری های سیم دار اولین هندزفری هایی بودند که همراه گوشی های دکمه دار نسل قدیم به بازار عرضه شدند. همانطور که گفته شد، هدف آن بود که به هنگام انجام کارهایی مانند رانندگی که به دو دست احتیاج است، دستگاهی مانند هندزفری وجود داشته باشد تا کاربر بدون نیاز به استفاده از دستان، بتواند به مکالمات تلفنی خود برسد یا کارهای دیگر را انجام دهد.

هندزفری های بلوتوثی

یکی از انواع رایج فناوری هندزفری، هندزفری های بلوتوثی است، استاندارد تکنولوژی بیسیم باز اختصاصی برای تبادل داده در فواصل کوتاه. ابتدایی‌ ترین فناوری‌های هندزفری با جایگزین کردن گیرنده‌ های سنتی دستی با هدست، مکالمات تلفنی را انجام می‌دهند. سایر ویژگی‌های جدیدتر هندزفری نیز به کاربران اجازه می‌دهند تا کارهای مختلف را از طریق فرمان صوتی انجام دهند. پیشرفته ترین ویژگی های هندزفری به کاربران این امکان را می دهد که شماره تلفن ها را شماره گیری کنند، از اینترنت به اطلاعات دسترسی داشته باشند و انواع عملکردهای ارتباطی را از این طریق انجام دهند.

هندزفری های بلوتوثی نسل جدید هندزفری ها هستند که به صورت بیسیم به بازار عرضه شده اند. با استفاده از این هندزفری ها می توانید به راحتی آهنگ گوش داده و گیر سیم های پیچ شده هندزفری های قدیمی نیفتید 🙂 ضمنا برای وصل شدن این هندزفری ها به گوشی تنها به یک اتصال بلوتوثی احتیاج است.

مزیت و شاید نقص هندزفری های بلوتوثی این است که شارژی هستند و امکان دارد که شارژ تمام کنند. پس باید همیشه مکانی برای شارژ آن ها داشته باشید. در مقاله انواع پاوربانک در مورد انواع پاوربانک صحبت کردیم که با استفاده از آن می توانید در مکان هایی بدون دسترسی به برق گوشی، هندزفری و سایر اشیای برقی خود را شارژ نمایید.

تفاوت هدفون هدست و هندزفری

احتمالا تا الآن تفاوت این سه را خیلی خوب متوجه شده اید.

  • هدفون: هدفون را می توان مادر هدست و هندزفری نامید چرا که هدست و هندزفری نوعی هدفون با کاربری های متفاوت هستند.
  • هدست: ابزاری کاربردی برای گفتگوی بدون نیاز به دست که در گوشی موبایل قابل استفاده نیست
  • هندزفری: ابزاری مخصوص گوشی های همراه و در مواردی کامپیوترها. با این ابزار می توان گفت و گو انجام داده، موزیک یا صدا گوش داد یا از آن به عنوان میکروفن استفاده کرد.

تفاوت هدفون هدست هندزفری: نتیجه گیری و پایان

هدفون هدست و هندزفری سه ابزار مختلف هستند که در این نقد و بررسی، به تفاوت آن ها پرداختیم. برای خیلی از ما پیش آمده که چند چیز شبیه هم باشند و نتوانیم تشخیص دهیم نام و کار هر یک چیست 🙂 هدفون، هدست و هندزفری جز آن موارد هستند و در این راهنمای جذاب و جالب سعی داشتیم در مورد تفاوت هدفون هدست هندزفری با هم صحبت کنیم. اگر سوال یا نظری دارید. یا توضیحاتی دارید که فکر می کنید تکمیل کننده توضیحات ارائه داده شده باشد، در بخش کامنت های همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *