هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین روش تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار چیست؟

بهترین روش تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار چیست؟

دسته بندی : سئو
1401/12/14

با مطالعه این مقاله می‌توانید به بهترین روش ممکن بازدهی خود رپورتاژ آگهی خود را افزایش دهید.

از طرفی با مهمترین استراتژی‌های وبمستران گوگل در رابطه با تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار در سال 2023 نیز آشنا خواهید شد.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز   👋🏻😃، ما اومدم با یک مقاله بسیار جذاب در حوزه سئو سایت. این روزها معمولا رقابت در حوزه سئو بسیار سخت و نفسگیر شده است. همه با استفاده از اطلاعات روز حوزه سئو و طراحی رپورتاژ آگهی‌های چند لایه به دنبال افزایش بازدهی خود به صورت خیره کننده می‌باشند. اما تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار آنقدرها هم کار ساده‌ای نیست و نیاز به چند استراتژی مشخص دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. اما شما برای اینکه در این مسیر موفق باشید، در وهله اول نیاز به یک آموزش سئو جامع خواهید داشت.

در وهله دوم نیاز دارید که دانش درستی در مورد سایت‌های خبر و همچنین مخاطبان آن داشته باشید. زمانی که شما با سئوکاران مختلف صحبت می‌کنید، اولین چیزی که در مورد آن با شما صحبت می‌کنند، رپورتاژ در سایت‌های خبر مختلف است. اما هر سایت خبر نمی‌تواند پتانسیل یک رشد عالی را برای شما داشته باشد. اما این تمام ماجرا نیست و شما باید چند نکته دیگر را نیز بررسی کنید و سپس استراتژی مورد نظر خود را انتخاب کنید. آخرین نکته که باید قبل از انتشار رپورتاژ آگهی بررسی کنید، ساختار محتوای رپورتاژی شما می‌باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر رپورتاژ آگهی شما به خوبی ساختار بندی نشده باشد و از طرفی محتوای دست اول و جذابی نیز استفاده نشده باشد، کاملا طبیعی است که حتی بعد از تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار نیز نتایج مورد نظر خود را دریافت نکنید. عدم توجه به همین جزئیات ساده می‌تواند، نتیجه نهایی شما را تغییر دهد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

 قبل از اینکه در مورد بهترین روش‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار با شما صحبت کنیم، باید به یک درک جامع از رپورتاژ آگهی دست پیدا کنیم. رپورتاژ آگهی به معنی انتشار یک نوشته در سایت‌هایی با ترافیک بالا می‌باشد. این که چه سایتی را انتخاب کنیم و چه نوشته‌ای را مدنظر قرار دهیم خود از اصول اصلی رپورتاژ نویسی می‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که خرید و فروش رپورتاژ آگهی از نظر گوگل غیر قانونی می‌باشد. چرا که در روند رشد سایت خود به صورت غیرقانونی تغییراتی را ایجاد کرده‌اید.

به همین علت است که گوگل در آخرین اخبار خود اعلام کرده است که تمامی بک لینک‌هایی که تگ تبلیغات دارند، غیر قابل استفاده می‌باشند و ارزش خاصی ندارند. البته توجه داشته باشید که آموزش رپورتاژ آگهی نیاز به شناخت دقیق شما از ساز و کار دیجیتال مارکتینگ و همچنین محتوا مارکتینگ دارد. به همین علت است که هر تولید کننده محتوایی نمی‌تواند برای شما یک مقاله رپورتاژ منتشر کند و به نوعی باید فرد مورد نظر شما یک Content Maker  باشد. یکی از مهمترین نکات در انتشار رپورتاژ آگهی این است که تکنیک‌های شما به صورت غیر مستقیم استفاده شود.

زمانی که شما رپورتاژ آگهی خود را به صورت ضعیف کار کنید، هر چقدر هم که روی تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار کار کنید، نتیجه مورد نظر خود را نخواهید گرفت. از طرفی به رپورتاژ شما باید توانایی و پتانسیل رشد را داشته باشد تا بتوانید بازدهی مورد انتظار خود را افزایش دهید. یک رپورتاژ حرفه‌ای با یک ساختار هدینگ بندی قوی و همچنین کال تو اکشن‌های غیر مستقیم نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. در این زمان است که شما می‌توانید با رپورتاژهای چند لایه نظر مخاطبین خود را به خود جلب کنید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

مهمترین عوامل روی کیفیت رپورتاژ آگهی چیست؟

شما برای اینکه به تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار دست پیدا کنید، باید چند مشخصه بسیار مهم را بررسی کنید و سپس به دنبال افزایش بازدهی رپورتاژ خود باشید. به نکاتی که در این بخش گفته می‌شود، توجه ویژه داشته باشید.

سایت مرجع شما تا چه میزان دامنه قوی دارد

تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار زمانی برای شما ممکن است که رپورتاژ  آگهی خود را در یک سایت معتبر از نظر گوگل منتشر کنید. اگر شما قرار است که چند رپورتاژ روی چند سایت معمولی بروید. پیشنهاد ما به شما این است که یک رپورتاژ آگهی قوی روی یک سایت مرجع در حوزه کاری خود بروید و سپس به دنبال افزایش نتیجه مورد نظر خود باشید. اولین و مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که دامنه سایت مورد نظر شما تا چه میزان اعتبار دارد.

سعی کنید دامنه سایت مورد نظر خود را با ابزار مختلف بررسی کنید، این موضوع به این دلیل است که خطای کار شما افزایش پیدا نکند. به عنوان مثال فرض کنید که شما برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار قرار است که از تکنیک کامنت گذاری استفاده کنید. زمانی سایت مورد نظر شما یک دامنه ضعیف دارد. این تکنیک برای شما آنچنان کار ساز نخواهد بود و در واقع شما به رشد سایت مورد نظر خود کمک بیشتری کرده‌اید تا سایت خود.

سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی تا چه میزان با حوزه کاری شما ارتباط دارد

ما در بخش‌های قبل نیز به این موضوع اشاره کردیم که اولین انتخاب هر سئو کار برای انتشار رپورتاژ آگهی معمولا سایت‌های خبر می‌باشد. اما اگر شما اندک زمان بیشتری صرف کنید و یک سایت مرتبط پیدا کنید، بازدهی کار شما بیشتر می‌شود و از طرفی تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار برای شما نتایج بسیار بهتری در چی دارد. به عنوان مثال زمانی که شما به آموزش زبان انگلیسی در سایت خود می‌پردازید. یک سایت خبری بسیار قوی در مورد آموزش وردپرس به شما هیچ کمکی نخواهد کرد.

اما یک سایت آموزش مکالمه زبان انگلیسی متوسط می‌تواند و قدرت و اعتبار رپورتاژ شما را به صورت چند برابر تقویت کند. نکته بسیار مهم دیگری که باید در این حوزه به آن توجه داشته باشید، انتشار رپورتاژ آگهی در سایت‌های مکمل می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه لوازم آشپزخانه دارید، بهترین سایت برای شما سایت‌های آموزش آشپزی و حتی سایت‌های فروش لوازم خانگی می‌باشد. در این صورت اعتبار کار شما به صورت چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

محتوای قابل قبول استفاده کنید

اگر شما به آموزه‌ها و نکات مهم رپورتاژ نویسی دقت کنید، معمولا اولین چیزی که به صورت جدی به شما آموزش داده می‌شود، محتوای رپورتاژ می‌باشد. سعی کنید که برای محتوای رپورتاژ خود از فردی استفاده کنید که با حوزه کاری شما به خوبی آشنایی داشته باشد و از طرفی با اصول دیجیتال مارکتینگ نیز آشنایی کاملی داشته باشد. در این صورت می‌توان گفت که محتوای رپورتاژ شما قوی است و می‌توان از تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار برای آن استفاده کرد. حتی یک محتوا نویس حرفه‌ای به گونه‌ای محتوای شما را تنظیم می‌کند که اولا چند وجهی باشد و دوما توانایی آپدیت را داشته باشد.

به عنوان مثال یکی از تکنیک‌های مهم تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار استفاده از آپدیت با توجه به اتفاقات روز است. زمانی که شما ساختار محتوا رپورتاژ آگهی شما بسته است. شما نمی‌توانید از یک آپدیت مناسب برای ارتقاء کار خود استفاده کنید. سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که یک دستی و روح محتوای شما بسیار مهم است و باید برای آن یک برنامه ریزی جامع و کامل داشته باشید. در این صورت می‌توان گفت که برنامه ریزی شما برای تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار می‌تواند موثر واقع شود.

اهداف خود را به صورت غیر مستقیم بیان کنید

از مهمترین نکاتی که شما برای نوشتن یک رپورتاژ قوی باید به آن توجه کنید، نوشتن محتوا به صورت چند لایه است. زمانی که محتوای شما فقط به دنبال فروختن یک کالا و یا معرفی یک برند می‌باشد، مخاطب نسبت به آن احساس بسیار خوبی پیدا نمی‌کند. در این صورت تکنیک‌های مکمل تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار به خوبی روی محتوای شما جواب نمی‌دهد. به عنوان مثال زمانی که شما در نقش یک گزارشگر از کسب و کار خود می‌باشید. باید روی فضا سازی رپورتاژ آگهی خود کار کنید و خیلی خود روی نقاط قوت خود مانور ندهید.

اگر قرار است که از مخاطب خود بخواهید که کامنت گذاری انجام دهد و کمک به تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار شما داشته باشد، باید ذهن او را درگیر یک موضوع کنید و سپس از او اقدام خود را بخواهید. به عنوان مثال اگر شما در پایین یک رپورتاژ خبری ورزشی بگویید. ممکن است که بازدهی مورد انتظار خود را به دست نیاورید.

 حال اگر شما یک جنگ ذهنی راه بیندازید و بخواهید که طرفداران استقلال در مقابل طرفداران پرسپولیس در بخش کامنت‌ها از تیم خود دفاع کنند، در این صورت تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار به بهترین شکل ممکن پاسخ خواهد داد. چرا که خود شما در بخش کامنت‌ها این موضوع را داغ و داغتر خواهید کرد. هوشمندی شما هرچه در این بخش بیشتر باشد، اهداف شما قابل دستیابی‌تر خواهد شد.

بررسی بهترین روش‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار چیست؟

در این بخش قرار است مهمترین نکاتی که می‌تواند منجر به تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار شود را آموزش خواهیم داد. شما برای نتیجه گیری بهتر با توجه به نوع سایت خود باید از چند تکنیک به صورت شخصی سازی شده و همزمان استفاده کنید. در صورتی که در مورد هر تکنیک نیز سوال و یا چالشی داشتید، در بخش کامنت‌های این مقاله می‌توانید با ما مطرح کنید.

خرید بک لینک

یکی از تکنیک‌هایی که معمولا برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار می‌توانید از آن استفاده کنید، خرید بک لینک از سایت منتشر کننده است. زمانی که شما یک هزینه قابل توجه برای رپورتاژ آگهی خود پرداخت می‌کنید، بهتر است که برای اعتبار آن نیز یک هزینه حداقلی داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید بک لینک‌های یک ماهه و یا سه ماهه از سایت مخاطب خود بخرید. البته توجه داشته باشید بک لینک‌های خارجی به این مقاله یک استراتژی جداگانه دارد که در بخش‌های بعدی راجب آن با شما صحبت خواهیم کرد.

سعی کنید در خرید بک لینک به کیفیت و همچنین تعداد آن توجه کافی داشته باشید. به عنوان مثال اگر قرار است، سایت منتشر کننده رپورتاژ آگهی شما از یک مزرعه لینک بی کیفیت به شما بک لینک بدهد، نخریدن آن بسیار بهتر خواهید بود. البته خود شما نیز می‌توانید از یک تیم مجرب برای لینک سازی استفاده کنید و با بک لینک‌های حرفه‌ای می‌توانید به تکنیک‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار کمک ویژه‌ای داشته باشید. البته شما برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از مقاله « بک لینک بخریم و یا نه » به صورت کامل و جامع استفاده کنید.

خرید بک لینک

منتشر کردن رپورتاژ آگهی در بخش‌های اصلی سایت

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید برای تاثیر بیشتر و بهتر رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید، انتشار رپورتاژ آگهی در بخش‌های اصلی سایت است و حتی تغییر دسته بندی مقاله شما به دسته‌ بندی‌های اصلی بعد از آپدیت کردن مقاله رپورتاژ، برای درک بهتر این موضوع به مثال بعدی توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال شما یک رپورتاژ آگهی برای آموزش فتوشاپ در یک سایت هنری رفته‌اید. در ابتداء رپورتاژ آگهی شما در بخش خبری سایت قرار گرفته است و توجه کافی ممکن است که به آن صورت نگیرد. بعد از گذشت یک تا دو هفته شروع به تغییر دسته بندی رپورتاژ در سایت کنید.

حال شما رپورتاژ آگهی خود را بعد از آپدیت کردن به دسته بندی اصلی سایت می‌توانید دسته مقالات شاخص باشد، تغییر دهید. البته نکته بسیار مهم این است که شما قبل از منتشر کردن رپورتاژ آگهی خود این موضوع را بررسی کنید و با منتشر کننده سایت هماهنگ کنید. حتی اگر لازم باشد که شما مقدار بیشتری هزینه کنید، پیشنهاد ما به شما این است که اینکار را انجام دهید. اگر شما سایت مناسبی را برای اینکار انتخاب کرده باشید، قطعا موفق خواهید بود.

سعی کنید برای اجرایی کردن این موضوع حتما مخاطبان سایت را نیز بررسی کنید. چرا که ممکن است شما به خاطر تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار نیز هزینه بیشتر انجام دهید، اما بازدهی شما تاثیر مناسبی نداشته باشد. در برخی از سایت‌ها مخاطبین اخبار سایت و همچنین جزئیات را به دقت بررسی می‌کنند. زمانی که دسته بندی مقاله شما تغییر می‌کند، پیگیری این موضوع چند برابر می‌شود. هوشمندانه عمل کردن شما در این بخش مهمترین جزء می‌باشد.

جنگ کامنتی بهتری راه برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار

معمولا یکی از چالش‌هایی که می‌تواند روی رپورتاژ تاثیر زیاد داشته باشد، نداشتن کامنت به اندازه کافی است. برخی از افراد فکر می‌کنند که این موضوع به دلیل سایت منتشر کنند رپورتاژ است. در صورتی که کامنت نداشتن یک مقاله به دلیل محتوای بی کیفیت است. ممکن است که استراتژی شما برای رپورتاژ آگهی، آگاهی از برند باشد و فکر کنید نیاز به کامنت گذاری فعال نیست. اما باید به شما بگوییم که کامنت گذاری فعال یکی از مهمترین موارد برای دیده شدن رپورتاژ آگهی شما می‌باشد. شما برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار باید یک استراتژی مشخص برای این موضوع داشته باشید.

شما باید با توجه به نوع مقاله رپورتاژی خود یکی از سه موضوع « ورزش، سیاست، اقتصاد » را انتخاب کنید و یک موضوع زرد را مطرح کنید و از آن جانب داری کنید. قطعا این موضوع توجهات بسیار زیادی را به خود جلب خواهد کرد. به همین علت است که شما باید در بخش کامنت‌ها یک جنگ تمام عیار را شروع کنید. البته نکته بسیار مهم این است که به اعتبار سایت منتشر کننده آسیبی وارد نشود. از طرفی سایت شما نیز به دلیل جانب داری دچار حملات سایبری قرار نگیرد. دقت کنید که هدف ما بسیار گسترده و مهم است و شما باید به تمامی جزئیات توجه کافی داشته باشید.

معمولا کسانی که از جنگ کامنتی برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار استفاده می‌کنند، به بهترین نحو ممکن دیده می‌شوند. اما نکته بسیار مهم این است که چه تعداد مخاطب به دست می‌آورند و چه تعداد مخاطب نیز از دست می‌دهند. شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا نکات منفی این روش را نیز بررسی کنید و به درستی از آن استفاده کنید. البته جانب‌داری شما از طرفین در بخش کامنت‌ها می‌تواند تا حد زیادی مشکل شما را حل کند.

از یک سوشال سیگنال قوی استفاده کنید

معمولا در مباحث سئو در مورد سوشال سیگنال بسیار صحبت می‌شود، اما کاربران به آن توجهی نمی‌کنند و یا درک درستی از آن ندارند. به همین دلیل است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که اولا استراتژی درستی در استفاده ار سوشال سیگنال داشته باشید.  دوما در زمان مناسب از سوشال سیگنال برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار استفاده کنید. زمانی که رپورتاژ آگهی خود را منتشر کردید، عنوان و دسترسی مستقیم آن را برای مخاطبان خود بیان کنید تا اعتبار مقاله شما برای رپورتاژ افزایش پیدا کند. نکته بعدی این است که عنوان را به نحوی انتخاب کرده باشید که نظر مخاطبان شما به آن جلب شود.

پس از مدت کوتاهی سعی کنید که از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و شروع به تبلیغ و اطلاع رسانی مقاله جدید کنید. به هر میران که روی تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار تمرکز بیشتری داشته باشید، گوگل هم رپورتاژ شما را بیشتر به رسمیت خواهد شناخت و هم سایت شما ورودی ارگانیک بیشتر دریافت خواهد کرد. یکی از شبکه‌هایی که برای سوشال سیگنال حرفه‌ای می‌توانید روی آن حساب کنید، اینستاگرام است.

البته آموزش اینستاگرام شما نیز روی این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارد. دلیل آن هم این است که هر انتخاب شما برای سوشال سیگنال ممکن است که حتی بالاتر از هزینه کل رپورتاژ شما باشد. اگر شما انتخاب مناسبی نداشته باشید در این صورت در تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار شکست خواهید خورد.  شما باید با انتخاب موضوعات جنجالی و همچنین سایت‌های معتبر ارزش رپورتاژ خود را بالا ببرید و توجه مردم و گوگل را به مقاله و سایت خود بیشتر جذب کنید.

استفاده از سوشال سیگنال

از رپورتاژ آگهی‌های رایگان برای تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار استفاده کنید

معمولا سئو کاران برای افزایش ترافیک یک سایت و بهبود رتبه یک سایت از رپورتاژ پولی و رپورتاژ رایگان استفاده می‌کنند. قطعا بازخورد شما از رپورتاژ رایگان به اندازه رپورتاژ پولی نخواهد بود. اما یک نکته بسیار مهم است که وجود دارد و آن استراتژی شما برای استفاده از این دو ابزار می‌باشد. معمولا وبمستران حرفه‌ای زمانی که یک رپورتاژ منتشر می‌کنند. بعد از گذشت 2 الی سه روز با رپورتاژ‌های رایگان و لینک دادن به رپورتاژ اصلی بدون لینک به سایت خود نظر مخاطبان را به رپورتاژ پولی خود جلب می‌کنند.

سئوکاران حرفه‌ای گاهی از یک سایت، مجموعه‌ رپورتاژ خریداری می‌کنند و تمامی اعتبار آن را یک رپورتاژ منتقل می‌کنند. در این استراتژی شما از سایت یک رپورتاژ خریداری می‌کنید. ویژگی سایت اول این است که اعتبار بسیار بالایی دارد و ممکن است که هزینه رپورتاژ آن نیز قابل توجه باشد. اما از سایت دوم شما رپورتاژ مجموعه‌ای چند سایت مختلف را خریداری می‌کنید. اما تمامی بک لینک‌ها را و لینک‌ سازی باید روی سایت شما و روی رپورتاژ اصلی باشد. در این صورت تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار برای شما امری امکان پذیر خواهد بود و سرعت ورودی ارگانیک سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد بهترین روش‌های تقویت رپورتاژ آگهی بعد از انتشار با شما صحبت کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که در برخی مواقع رشد و دیده شدن رپورتاژ سایت شما به ساختار محتوای رپورتاژ و همچنین کیفیت سایت منتشر کننده ارتباط دارد. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که رپورتاژ سایت شما باید چند بار بررسی شود که ساختار آن قابل ارتقا باشد و با مخاطبین سایت منتشر کننده هماهنگی داشته باشد.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که هدف از رپورتاژ این است که به صورت غیر مستقیم اهداف خود را به مخاطبین خود منتقل کنید. چرا که تبلیغات مستقیم و همچنین خریدن بک لینک از نظر گوگل درست نیست و می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. در صورتی که در مورد هر بخش از مقاله سوال و یا چالش داشتید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها با ما مطرح کنید، تا همکاران ما پاسخ آن را به شما منتقل کنند. هنر یک سئو کار استفاده از رپورتاژ‌های زیاد نیست، بلکه هنر او استفاده از رپورتاژ هدفمند با هزینه مناسب است.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *