هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آسان ترين روش تست زنی فيزيك

تكنيك تست زنی فيزيك كنكور + تست زدن به ساده ترين روش ممكن

دسته بندی : تحصیلی
1401/08/09

فيزيك و تست زنی در دروس فيزيك يكی‌از موارد حائز اهميت در دو رشته تجربی رياضی می باشد، در اين مقاله به صورت كامل روش های تست زنی به صورت كامل شرح داده شده و شما می‌توانيد به تست زنی فيزيك مسلط شويد.

تكنيك تست زنی فيزيك كنكور از جمله مواردی است كه تعداد دانش آموزان كنكور بسيار زيادی به دنبال آن بوده و علاوه بر آن دانش آموزان پشت كنكوری نيز به دنبال آن هستند؛ اما منظور ما از نكات تست زنی فيزيك چيست؟ در واقع شما زمانی كه داريد فيزيك مطالعه می‌کنید و البته تست‌های هر مبحث را پاسخ می‌دهید با استفاده از چندين روش قبل از مطالعه و البته بعد از مطالعه؛ قادر به آن خواهيد بود كه تعداد سؤالات زيادی را به‌صورت صحيح پاسخ دهيد چگونگی آن را در ادامه اين مقاله برای شما شرح خواهيم داد فقط توجه داشته باشيد كه در اين مقاله از سايت برتر آموز كه در رابطه با تكنيك تست زنی فيزيك كنكور شما بايد از تمامی بخش‌ها نكته برداری كرده و موارد و پیشنهادت مهم را يادداشت كنيد به اين دليل كه به شما كمك می‌کند.

فيزيك هميشه از جمله دروسی بوده كه تعداد زيادی از دانش آموزان به آن علاقه چندانی ندارند و البته كه اين موضوع هم بسيار عجيب نيست به اين دليل كه گستردگی موضوعات و سؤالات و روابط زياد و  برای هر كدام از آن‌ها نيز روش و فرمولی تعريف شده؛ دانش آموز برای حفظ كردن و يا درك كردن اين نوع موارد ممكن است به مشكل برخورد كند و اين موضوع سبب خواهد شد كه دانش آموزان علاقه چندانی به اين درس اختصاصی نداشته باشند. توجه كنيد كه فيزيك از دروس مهم در كنكور بوده و در رشته تجربی ضريب 7 داشته و در رشته رياضی ضريب 9 را دارد و علاوه بر اين مورد شما با درك كردن هر مفهوم تا حفظ كردن قادر به افزايش تسلط بر روی تست‌ها خواهيد بود.( اگر شما همانند مواردی كه ذكر شد ويژگی مشترك داريد بهتر است كه با ما در اين مقاله همراه باشيد)

بهترين روش تست زنی فيزيك

آموزش مناسب و تأثیر آن بر روی تكنيك تست زنی فيزيك كنكور ( رابطه مستقيم):

هميشه بين آموزش و حل سؤال و نتيجه و كارنامه رابطه مستقيم و دقيقی وجود داشته است، به‌عنوان مثال اگر آموزش مناسب باشد و علاوه بر اين موضوع خود دانش آموزان مطالعه كافی داشته باشد قطعاً نتيجه خواهد گرفت و به عبارتی فرمول موفقيت در آزمون ها همين روند خواهد بود؛ اگر شما ميزان ساعت مطالعه مطلوب و از طرفی مطالعه صحيح داريد و در ادامه برای شما نتيجه ایی حاصل نشد؛ آن زمان شما بايد شيوه آموزش خودتان را تغيير دهيد. پيشنهاد ما به شما آن است كه همان ابتدا آموزش مناسبی را با توجه به سطح خود انتخاب كنيد( به اين دليل كه اگر در بين سال تحصيلی متوجه اين موضوع شويد و بخواهيد آموز را از نو شروع كنيد قطعاً زمان زيادی از شما خواهد گرفت و بهترين كار انتخاب آموزش درست در ابتدای سال تحصيلی است)

سايت ما برای دانش آموزانی كه به دنبال آموزش مناسب هستند؛ آموزش فيزيك  بسيار عالی و ناب ارائه داده است؛ شما با شركت كردن در دوره آموزشی می‌توانید از سطح مبتدی گذر كرده و به سطح پيشرفته دست يابيد و علاوه بر اين موضوع تسلط شما بر روی تكنيك تست زنی فيزيك كنكور هم افزايش می‌یابد.

 

تكنيك تست زنی فيزيك كنكور به‌صورت جامع:

تا به اينجای مقاله موضوعات مبتدی برای شما شرح داده شد و از اين به بعد برای شما موارد مهم‌تر و البته تخصصی دروس فيزيك ذكر خواهد شد؛ فقط بهتر است در هر بخش كه نكات مهم و البته پیشنهادانی ارائه می‌شود از آن‌ها استقبال كرده و در راستای سال تحصيلی خود از آن استفاده كنيد و البته كه اين موضوع به نفع شما خواهد بود:

  • از تبديل یکاها شروع كنيد: فصل اول دهم فيزيك برای دانش آموزان تبديل يكاها را ذكر كرده است شايد در نگاه اول حفظ كردن جدول تبديل يكاها برای شما كمی دشوار باشد ولی بايد بدانيد كه چاره ایی ديگر نخواهيد داشت و اين وظيفه شما است كه جدول مربوط به تبديل یکاها را حفظ كنيد؛ ولی چرا؟ شما برای تبديل كردن سانتی متر به متر و البته كيلو گرم به گرم و يا ليتر به متر مكعب و… بايد تبديل یکاها را فرا گرفته باشيد و اين موضوع به‌صورت 100 درصد در فرايند حل مسئله به شما كمك خواهد كرد و البته در كنكور نيز می‌تواند به شما كمك بسيار زيادی كند؛ علاوه بر اين موضوع توجه داشته باشيد كه يكاها در برخی از موارد به‌صورت si به شما داده می‌شود و در برخی از مواقع عكس اين موضوع خواهد بود.( البته در تست‌ها هميشه si داده نمی‌شود)

اما ربط اين موضوع با تكنيك تست زنی فيزيك كنكور چيست؟ توجه داشته باشيد كه در برخی از سؤالات كنكور و يا آزمون‌های آزمايشی داده‌های سؤال به‌صورت si  نيست و البته كه نياز می‌باشد شما آن‌ها را تبديل واحد كنيد و اگر دانش آموزی به اين موضوع اهميتی ندهيد مشاهده خواهد كرد كه پاسخ سؤال آن در بين گزینه‌ها حضور ندارد و اين موضوع قطعاً به ضرر دانش آموز خواهد بود.( البته می‌توانید در انتهای محاسبات خود تبديل يكا داشته باشيد ولی ممكن است فراموش كنيد و پيشنهاد می‌شود ابتدا حل مسئله اين كار را انجام دهيد)

 

  • مفهوم مهم‌تر از هر چيزی: دومين مورد از تكنيك تست زنی فيزيك كنكور قطعاً تسلط بر روی مفهوم‌ها خواهد بود؛ ولی چگونه بايد تسلط كافی بر روی مفاهيم داشته باشيم و ‌چه كمكی به ما خواهد كرد؟ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثال‌هایی را شرح دهيم؛ در فصل دوم كتاب دهم شما در رابطه با فشار شاره‌ها مطالبی ذكر شده است. توجه داشته باشيد كه مفاهيم زيادی از اين فصل می‌توانید استخراج كنيد و مدام آن‌ها را مطالعه كنيد و اين موضوع به تكنيك تست زنی فيزيك كنكور و تسلط شما هم بسيار كمك خواهد كرد.( البته برای تمامی فصول فيزيك اين گونه بايد فعاليت كنيد) مفهومی در اين فصل وجود دارد كه می‌گوید اگر لوله‌های u شكل از مايع يكسانی پر شده باشند قطعاً كه می‌توانید دو نقطه در اين لوله انتخاب كرده و می‌توانید نتيجه بگيريد كه فشار در هر دو نقطه يكسان است. به اين روش می‌گویند در مفهوم و حال با درك اين نكته می‌توانید تست‌های مايعات يكسان را به‌راحتی پاسخ دهيد.

 

  • از تست زدن نترسيد( منابع زيادی وجود خواهند داشت كه منبع اصلی شما می‌تواند سؤالات كنكور باشد): هميشه دانش آموزان از تست زدن می‌ترسند و البته كه اين موضوع به ضرر آن‌ها تمام خواهد شد؛ ولی اين ترس از كجا پديد می‌آید؟ دانش آموزی كه برای بار اول تست می‌زند ترس از آن دارد كه نتيجه مطلوبی حاصل نشود؛ قطعاً كه نتيجه خوبی حاصل نخواهد شد به اين دليل كه شما با يك بار آزمون دادن نمی‌توانید با شرايط سؤالات و نحوه طرح كردن سؤال از مبحث آشنا شويد و بايد در اين وضعيت چكار كرد؟ کتاب‌های كمك درسی وجود دارند كه تست بعلاوه درس‌نامه برای‌ شما دانش آموزان ارائه داده شده و البته بهتر است بدانيد كه در اين نوع کتاب‌ها با تمامی حالات تست‌ها آشنا خواهيد شد.( هميشه شما زمانی می‌توانيد در تكنيك تست زنی فيزيك كنكور مسلط شويد كه آن‌قدر تست حل كرده باشيد كه اگر با تستی رو به رو شديد انگار كه قبلاً مشابه آن را حل كرديد و البته كه اين موضوع به شما كمك خواهد كرد كه درصد بالایی از فيزيك برای خود ثبت كرده و يا در كنكور موفق شويد)

روش كنكور تست زنی فيزيك

اما سؤالات كنكور بحثی متفاوت با اين موضوع خواهد بود؛ در كنكور نظام جديد طراحان سعی بر اين داشتند كه مفهوم را وارد سؤالات كرده و ذهن دانش آموزان را به چالش بكشند و از آن‌ها خواستار آن باشند كه به سؤالات به‌درستی پاسخ بدهند. اين موضوع سبب شده كه شما دانش آموزان بايد برای موفقيت در كنكور و تكنيك تست زنی فيزيك كنكور قطعاً مطالعه عمقی و مفهومی‌ داشته باشيد و نه روزنامه واری و از طرفی برای كسب نتيجه خلاقيت در حل سؤال برای خودتان به ارمغان بياوريد.( به آن معنا كه به‌صورت نسبتی بتوانيد سؤالات را حل كنيد)

 

  • متن كتاب فراموش نشود: برخی از اشتباهات رايج دانش آموزان آن است كه اصلاً متن كتاب را به‌خوبی مطالعه نكرده و البته كه بر اين باور هستند كه در کنکور از دروسی همانند فيزيك فقط سؤالات مطرح می‌شود در صورتی‌ كه اصلاً اين گونه نيست و شما بايد متن كتاب درسی خودتان را هم مرور كرده و بر نكات آن توجه خاصی را ارائه دهيد. توجه داشته باشيد كه از متن كتاب مفاهيم را بايد استخراج كرده و دائم آن‌ها را مطالعه كنيد. در آزمون‌های آزمايشی و علاوه بر آن در كنكور نيز از اين تيپ سؤال‌ها خواهيد داشت و البته كه به‌راحتی می‌توانید درصد عالی كسب كنيد.( راحت می‌توانید 10 درصد و بيشتر كسب كنيد) در دروسی همانند شيمی هم اين نكته ذكر خواهد كرد؛ شيمی علاوه بر مسائلی كه از آن طرح می‌شود قطعاً كه سؤالاتی از متن كتاب هم استخراج شده و دانش آموز با پاسخ دادن به تك تك آن سؤالات به‌راحتی می‌تواند درصد نسبتاً خوبی بگيرد و برای اطمينان از اين موضوع می‌توانید مقاله تكنيك تست زنی شيمی كنكور  را به‌خوبی مطالعه و نكته برداری كنيد.

 

  • از صورت سؤال‌هایی كه طولانی هستند نترسيد: يكی ديگر از تكنيك تست زنی فيزيك كنكور آن است كه شما از سؤالات طولانی اصلاً نترسيد. به اين دليل كه طراحان كنكور هميشه سؤالات ابتدایی را سخت مطرح كرده كه دانش آموز كمی استرس بگيرد و نتواند به سؤالات ديگر پاسخ دهد و اين موضوع هميشه در سؤالات رايج بوده و شكی بر آن هم نيست. البته در دو سه سال اخير سؤالات طولانی بسيار زياد استفاده می‌شوند؛ به صورتی كه طراح صورت سؤال را وحشتناك طرح كرده ولی در واقع به‌راحتی به آن می‌توانید پاسخ دهيد.( در برخی از شرايط از سؤالاتی كه صورت سؤال كمتری دارند آسان‌تر حل خواهند شد)

 

  • طبقه بندی كردن سؤالات: هميشه مشاوران به دانش آموزان خود كه كنكور را در پيش دارند اين را توصيه می‌کنند كه در آزمون‌ها هميشه بايد طبقه بندی سؤالات را رعايت كنيد تا نتيجه مطلوبی برای شما حاصل شود به آن معنا كه اگر سؤالی سخت بود آن را در انتها پاسخ دهيد و حتی يك ثانيه به آن هم فكر نكنيد؛ طراح سؤال بر خلاف اين را از شما می‌خواهد و البته كه بازی با روان شما سبب می‌شود كه ديگر تمركز كافی برای حل سؤالات بعدی را نداشته باشيد و البته آزمون را به‌اصطلاح خراب كنيد.( با روشی كه برای شما ذكر كرديم به‌راحتی و بالای 90 درصد می‌توانید خونسردی خودتان را حفظ كرده و نتيجه خوبی را مشاهده كنيد.

فرمول مورد نياز تست فيزيك

افزايش ساعت مطالعه و برنامه ريزی درست و صحيح داشته باشيد:

علاوه بر تكنيك تست زنی فيزيك كنكور كه برای‌ شما آن‌ها را ذكر كرديم عوامل مؤثری ديگری‌ هم وجود دارند كه به رتبه برتر شدن شما بسيار كمك خواهد كرد. اولين مورد روش افزايش ساعت مطالعه برای كنكور  می‌باشد كه دانش آموزان بايد با توجه به روش‌های خاصی ساعت مطالعه خودشان را افزايش دهند؛ زمانی كه شما ميزان مطالعه زيادی داشته باشيد قطعاً می‌توانید تنوع درسی زيادی هم داشته و تعداد تست‌های زيادی هم بزنيد. روش برنامه‌ ريزی درسی كنكور نيز امروزه بسيار مهم شده؛ برنامه ایی كه متناسب با سطح دانش آموز بوده و البته كه دانش آموز بتواند آن را اجرا كند و البته كه اجرا كردن برنامه به‌صورت مداوم می‌تواند موفقيت را به ارمغان آورد.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم كه از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و برای‌ دوستان كنكور خود آن را به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است يك نكته را ذكر كنيم.

هميشه آموزش و انتخاب كردن منابع درست برای‌ مطالعه می‌تواند نيمی از مسير را برای شما آسوده كند و البته كه اگر شما اين دو مورد را به‌خوبی انتخاب كنيد قطعاً كه موفقيتی به دست خواهيد آورد و نيمی ديگر به خود شما و مطالعه شما بستگی دارد. اگر شما اراده قوی داشته باشيد شكی نكنيد كه نتيجه مثبتی برای‌ شما حاصل خواهد شد بدون هيچ شك و شب‌هایی.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *