هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تكنيك تقويت حافظه برای كنكور + برترآموز

تكنيك تقويت حافظه برای كنكور +‌آموزش كامل تقويت حافظه

دسته بندی : تحصیلی
1401/05/23

تكنيك تقويت حافظه برای كنكور يكی‌ از روش‌های كارآمد برای دانش آموزان می‌باشد كه بايد از آن استقبال كنند؛ در ضمن وجود حافظه ایی قدرتمند برای كنكور الزامی خواهد بود و البته كه ممكن است كه تمامی دانش آموزان ممكن است از حافظه‌ی خوبی برخوردار نباشند و در اين بين با انجام دادن تمرين و استفاده از تکنیک‌های خاصی به‌راحتی می‌توانند اين مورد را اجرایی كنند، داشتن حافظه قدرتمند برای به ياد ماندن مطالب و البته درك سريع مطالب و فرمول‌ها و… نياز بوده و به شما در سال تحصيلی و سال‌های دانشگاهی بسيار كمك كننده می‌باشد؛ ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد تكنيك تقويت حافظه برای كنكور را برای شما شرح داده و روش‌های خاص آن‌ها را ذكر كنيم؛ البته بهتر است از پیشنهادهای ما هم به‌خوبی استفاده كنيد.

حافظه از ابتدای متولد شدن ما تكامل يافته است و البته قادر به تجزيه و تحليل مطالب سخت و سنگين نمی‌باشد كه اين مورد به‌مرور زمان گسترده و افزايش می‌یابد، البته از يك سنی به بعد ما افراد بايد خودمان افزايش حافظه را با انجام تمرین‌هایی به دست‌ آوريم؛ نمونه بارز آن را می‌توانید در سال تحصيلی و به‌ویژه موقع كه كنكور داريد مشاهده می‌شود؛ هيچ نگران نباشيد؛ فقط و فقط با ما تا انتهای اين مقاله همراه باشيد.

اهميت استفاده از تكنيك تقويت حافظه برای كنكور چيست؟ چرا آن‌قدر مهم شده؟

سؤالی كه بسيار پر تكرار می‌باشد آن است كه چرا تقويت حافظه و استفاده از تكنيك تقويت حافظه برای كنكور بسيار مهم شده؛ قطعاً كه اين نوع از تکنیک‌ها همان‌طور كه در مقدمه ذكر شد از يك بازه زمانی به بعد ديگر از پيش نیازهای ما محسوب می‌شود؛ نمونه‌ی بارزی كه برای شما شرح داده شد قطعاً كنكور سراسری بود و البته كه برای پذيرش در كنكور شما بايد مباحث سه سال تحصيلی خود را مطالعه كنيد كه يك ذهن ساده از اهميت اين موضوع قطعاً ناچيز است و تنها راه حل آن است كه ذهن و حافظه خودتان را افزايش دهيد؛ توجه داشته باشيد كه اين موضوع هم بايد با روش‌های اصولی انجام شود و به‌اصطلاح دل بخواهی نيست.

دروسی همانند عربی كه در رشته انسانی و مابقی رشته‌ها تدريس می‌شود قطعاً برای مسلط شدن به آن بايد حافظه‌ی خوبی داشته باشيد؛ آموزش عربی مناسب برای كنكور بسيار می‌تواند به شما كمك كند در كنار تكنيك تقويت حافظه برای كنكور.( از اهميت و ضريب دروس ها هيچگاه غافل نشويد؛ به عنوان مثال درس عربی يكی‌ از دروسی است كه در رشته انسانی ضريب مناسبی دارد و شما می‌توانيد با تلاش و آموزش مناسب به راحتی درصد های خوبی را كسب كنيد و البته كه توجه كافی داشتن به آن به شما بسيار كمك خواهد كرد)

تكنيك تقويت حافظه برای كنكور

آموزش صحيح درست مكمل تكنيك تقويت حافظه برای كنكور :

اگر به آمار قبول شدگان كنكور توجهی به‌صورت دقيق داشته باشيد متوجه آن خواهيد بود كه مدارس دولتی سهميه كمتر از مابقی مدارس دارند؛ البته كه با اين آمار می‌توانید متوجه شويد كه اختلاف تدريس موج می‌زند؛ سايت ما برای شما دانش آموزانی‌ كه بسيار حساس هستيد دوره‌های آموزشی تهيه كرده است؛ آموزش زيست شناسی يكی ديگر از آموزش‌های مناسب می‌باشد و البته كه اين نوع از آموزش بسيار كليدی است كه توسط اساتيد برتر تدريس خواهد شد.( آموزش انيميشنی بسيار باب شده است و البته خيلی هم پر كاربرد در تمامی حوزه ها؛ البته افرادی كه از اين نوع آموزش ها استفاده كرده اند رتبه‌ی خوبی دريافت كرده اند و پيشنهاد می شود شما هم از اين نوع آموزش استفاده كنيد)

البته اگر شما آموزش انيميشنی فرا بگيريد قطعاً در حافظه و نيمكره سمت مغز شما جای خواهد گرفت و اين روش سبب افزايش حافظه شما خواهد شد كه در ادامه با آن بيشتر آشنا خواهيد شد در بخش‌های تكنيك تقويت حافظه برای كنكور به‌صورت كامل.

 

صفر تا صد تكنيك تقويت حافظه برای كنكور :

تا به اينجای مقاله با موضوعاتی متنوعی آشنا شده ايدو حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ تكنيك تقويت حافظه برای كنكور برويم؛ توجه داشته باشيد كه در هر بخش نكات و پيشنهادات مهمی شرح داده می‌شود؛ تكنيك تقويت حافظه برای كنكور عبارت‌اند از:

  • پيشخوانی مطالب از قبل: اولين مورد از تكنيك تقويت حافظه برای كنكور پيشخوانی كردن می‌باشد؛ اما دقيقا پيشخوانی چيست و برای چه زمانی نياز خواهد بود؟ شايد اين مورد برای شما هم سؤال باشد؛ پيشخوانی يعنی اينكه شما يك مطالعه‌ی ريز داشته باشيد. روش مناسب برای اين مورد آن است كه شما اگر می‌خواهيد سراغ يك مطلب سخت برويد ابتدا يك روخوانی‌ از آن كنيد و البته در مراحل بعدی سراغ حفظ و درك آن برويد. برای‌ روخوانی داشتن ابتدا به‌صورت چشمی و بعد با صدای كم مطالب را مطالعه كنيد.

 

  • مطالعه كردن با صدای بلند: شايد شما دانش آموزانی را ديده باشيد كه با صدای بلند هميشه در حال مطالعه هستند و قطعاً اين موضوع از عادت‌های آن‌ها است، اما برای شما تا به حال سؤال پيش آمده است كه چرا با صدای بلند درس می‌خوانند؟ قطعاً مطالعه با صدای بلند كمك كننده و تثبيت كننده صدا و مفهوم در مغز انسان‌ها می‌باشد. پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر عادت به اين موضوع نداريد بهترين گزينه آن است كه در اتاق خود تمرين كنيد؛ ابتدا به‌صورت ذهنی و چشمی مطالعه داشته باشيد و برای چندمين دفعه نوبت آن است كه با صدای بلند مطالعه داشته باشيد و اين روش به شما كمك می‌کند كه در حافظه شما برای هميشه محفوظ بماند، اين تكنيك تقويت حافظه برای كنكور خيلی مهم بوده و بهتر است از آن غافل نشويد.

 

  • نوشتن مطالب را هرگز فراموش نكنيد: شايد راز رتبه برترهای كنكور را ندانيد و راز اصلی آن است كه هميشه در حال نوشتن هستند و البته معجزه اصلی كنكور نوشتن خواهد بود؛ برای تكنيك تقويت حافظه برای كنكور نوشتن مؤثر است به‌عنوان مثال نوشتن دائم فرمول‌ها سبب تثبيت شدن آن‌ها در ذهن شما می‌شود البته نوشتن واژه‌های زبان و نوشتن مفاهيم و نوشتن نكته و قیدها و… از جمله مواردی هستند كه می‌توان به آن‌ها اشاره كرد و البته كه با اين روش به تنهای می‌توانید رشد چشمگيری داشته باشيد. دوباره نويسی هم مؤثر است؛ هنگامی كه شما يادداشتی داريد و يا نكاتی را استخراج کرده‌اید می‌توانيد آن‌ها را دوباره نويسی كنيد و اين دوباره نويسی كردن سبب می‌شود كه شما دائم آن‌ها را مرور كرده و البته در اين زمينه موفق شويد.

آموزش كامل تكنيك تقويت حافظه برای كنكور

  • تجسم متن بعد از خواندن: شايد اين مورد برای شما بسيار عجيب باشد و كمی غیرممکن ولی در اين بخش از تكنيك تقويت حافظه برای كنكور به‌صورت كلی تجسم كردن را به شما خواهيم آموخت. پس از مطالعه چشمی شما و خواندن كلی مطالب و مبحث‌ها قطعاً نوبت آن فرا رسيده است كه چشمان خودتان را ببنديد و شروع كنيد به‌مرور كردن مباحث؛ البته در اين موقع ذهن شما به‌صورت خودكار به شما مطالب را يادآوری خواهد كرد و البته كه اين موضوع بامطالعه كردن زياد به دست خواهد آمد.( خواندن نکته‌های متن به‌صورت ريز به ريز و البته نگاه به كليات متن‌ها می‌تواند به شما و تجسم سازی بسيار كمك كند).

يكی از دغدغه‌های دانش آموزان شکل‌های كتاب خواهد بود و اينكه چگونه بتوانيم آن‌ها را درك كنيم؛ بهترين روش درك كردن شکل‌ها و يا نمودارها و… قطعاً نگاه كردن دائم به آن‌ها و مرور نكات و يادداشت كردن نكات خواهد بود؛ برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را ذكر كنيم. در دروس زيست شناسی مبحثی و فصلی به‌عنوان قلب وجود دارد و البته كه تصاوير مربوطه به قلب در آن وجود دارد و دانش آموزان بايد به آن‌ها توجه داشته باشند. يادداشت كردن نكات؛ بررسی كردن نکته‌ی تستی برای هر بخش از آن و البته هايلات كردن بخش‌های مهم و بخش‌هایی كه زود آن‌ها را فراموش می‌کنید به شما كمك خواهد كرد كه آن‌ها دیرتر فراموش كنيد.

  • كنفرانس دادن به افراد خيالی: يكی از عجیب‌ترین و پر کاربردترین بخش تكنيك تقويت حافظه برای كنكور كنفرانس دادن به افراد خيالی است. زمانی که شما مطالبی را خوانده‌اید و می‌خواهید از خود مطمئن شويد كه آيا به متن مسلط شده‌اید و يا اينكه مطلب را فراموش کرده‌اید يا نه؛ نوبت آن فرا رسيده است كه به سراغ كنفرانس دادن برويد. كنفرانس دادن شما بايد به گون‌ه هایی باشد كه تنها مورد كوچكی هم از پيش پا نيندازيد و برای اين مورد بهتر است كتاب خودتان را به همراه داشته باشيد؛ نيازی نيست كه به زبان كتابی صحبت كنيد و البته به زبان معياری صحبت كردن و احساس راحت بودن به شما دست خواهد داد و البته درك شما از مفاهيم بيشتر خواهد شد. توجه داشته باشيد كه ممكن است با چند بار كنفرانس دادن خسته شويد، باکمی استراحت كردن اين موضوع حل خواهد شد و از طرفی بهتر است بدانيد كه تأثیر اين موضوع برای تقويت حافظه بسيار خوب و مؤثر واقع خواهد شد.
  • استراحت و خواب منظم و كافی: شايد به اين موضوعات كمتر كسانی توجه كنند و البته همان ميزان افرادی كه توجه كنند شاهد نتيجه مثبت آن هم خواهند شد؛ استراحت دادن به مغز يكی از روش‌های مهم برای تكنيك تقويت حافظه برای كنكور می‌باشد. پس از مطالعه داشتن به‌صورت كامل نوبت آن رسيده است كه استراحت بين مطالعه ایی داشته باشيد؛ اين نوع از استراحت‌ها سبب خواهد شد كه مغز شما ریکاوری و البته شما سر حال تر باشيد. خواب منظم به‌صورت 8 ساعت روزانه خيلی مهم است؛ اگر شما خواب درستی نداشته باشيد خسته هستيد و البته كه اين نوع از خستگی شما سبب می‌شود كه دروس را بهتر مطالعه نكنيد و درك بهتری هم داشته باشيد.( تغذيه مناسب و البته غذاهایی كه ارزش غذایی مناسبی دارند اولويت شما بايد باشد)

نحوه افزايش و تقويت حافظه

  • انتخاب زمان مناسب برای مطالعه: زمانی‌ كه شما بازدهی مناسب داشته باشيد و يا زمانی‌ كه شما متوجه شويد كه چه ساعاتی بازدهی عالی داريد آن زمان نوبت مطالعه كردن در آن زمان‌ها می‌باشد و البته كه تأثیر مثبتی هم خواهد داشت. اين موضوع به عادت‌های شما هم ربط خواهد داشت؛ به اين دليل كه برخی از افراد صبح عادت دارند كه مطالعه داشته باشند و برخی ديگر از افراد عادت دارند بعد از ظهر و عصر مطالعه داشته باشند؛ پيشنهاد ما به شما آن است كه هميشه صبح‌ها مطالعه خودتان را شروع كنيد به اين دليل كه استفاده از تكنيك مديريت زمان برای كنكور بسيار مهم است و بهتر است شما از آن‌ها استفاده كنيد.

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده و برای دوستانتان آن را به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است چند نكته مهم را بازگو كنيم.

اولين نكته ایی كه بايد برای شما به‌صورت مجدد ذكر شود؛ آموزش صحيح و مناسب است. آموزش مناسب امروزه با توجه به آن كه تمامی افراد مدرس شده‌اند بسيار سخت شده؛ قطعاً پيدا كردن آموزش مناسب هم سخت است ولی سایت‌های برتری همانند برتر آموز برای شما دوره‌های خاص و البته كامل را ارائه داده؛ شما با بررسی محصولات سايت ما و توضيحات محصول می‌توانید دوره‌ها را انتخاب كنيد و البته آموزش خودتان را شروع كنيد.

تجسم شكل و متن و… از بخش‌های مهم تكنيك تقويت حافظه برای كنكور است كه كمتر دانش آموزی به آن توجه دارد؛ برای حرفه ایی شدن در اين موضوع بهتر است كه تمرين كنيد و به شکل‌ها بسيار توجه كنيد؛ پيشنهاد ما به شما يادداشت كردن مطالب خواهد بود؛ يادداشت كردن مطالب و موضوعات سبب افزايش پيشرفت شما و حافظه شما شود.( بخش كنفرانس دادن را به هيچ وجه فراموش نكنيد و البته كه استمرار داشتن در آن باعث پيشرفت خواهد بود؛ ممكن است كه بعد از چند دقيقه احساس خستگی كنيد ولی باکمی استراحت كردن می‌توان اين مورد را حل كرد؛‌ انتخاب دروس مهم برای كنفرانس و مباحث مهم تأثیر گذار است)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *