هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

تولید محتوای همیشه سبز چیست؟ آموزش آن + 17 ایده برای نوشتن

1400/11/14

محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، محتوایی است که ارتباط خود با کاربران را حفظ می‌کند، به زمان حساس نیست و مدت‌ها پس از اولین انتشار به افزایش بازدید سایت ادامه می‌دهد. در این مقاله در مورد تولید محتوای همیشه سبز صحبت هایی داشته ایم و به شما کمک می کنیم تا محتواهای همیشه سبز عالی تولید کنید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو است که همیشه با موضوع خاصی مرتبط است و برای خوانندگان در مدت زمان طولانی “تازه” می ماند – همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتواهای آنلاین پایدار است. اما بیشتر پست های وبلاگی و محتواهای دنیا پس از مدتی به فراموشی سپرده می شودند. اما محتوای همیشه سبز متفاوت است. چنین محتوایی مدت‌ هاست که از تاریخ انتشارش گذشته است و با این حال هنوز ترافیک دریافتی از موتورهای جستجو در طول زمان افزایش می‌یابد، چونکه همچنان با موضوع شما مرتبط است.

محتوای همیشه سبز ارتباط زیادی به تحقیق کلمات کلیدی موثر دارد.

فرمت های رایج همیشه سبز

در زیر چند فرمت رایج همیشه سبز وجود دارد که ممکن است بخواهید محتوای همیشه سبز خود را بر آن اساس ایجاد کنید:

  • فهرست ها، در فهرست ها شما فهرستی از موضوعات گوناگون را در محتوای خود با دیگران به اشتراک می گذارید.
  • نکات پیرامون یک موضوع
  • نحوه تولید محتوا
  • نظرات مربوط به انواع محصول
  • (برخی از) ویدیوها

تولید در این قالب‌ها که در موردشان توضیحات مختصری ارائه شد، به‌ طور خودکار محتوای شما را همیشه سبز نمی‌کند، اما این نوع محتوا بیشتر از سایر قالب‌ها تمایل به نوشتن محتوای همیشه سبز دارد. فیلم‌های آموزشی که اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهند، مانند نحوه تعویض لاستیک، ماندگاری بیشتری نسبت به ویدیوهای کمتر کاربردی دارند.

اکنون که برخی از قالب‌های کلیدی برای ایجاد محتوای همیشه سبز را یاد گرفته اید، در ادامه نحوه عملی کردن آنها آورده شده است.

راه هایی برای ایجاد یک مقاله یا وبلاگ همیشه سبز

  • به سوالات متداول کاربران/شخصیت های خود پاسخ دهید، چیزی که توسط بیمه لیموناد استفاده می شود.
  • نکات مربوط به حوزه کاری خود، توضیحات مربوط به آن یا مشاوره “چگونه” را ارائه دهید.
  • مفاهیم رایج حوزه کاری که ممکن است برای خوانندگان گیج کننده باشد را توضیح دهید. برای مثال ما در مورد سئو خارجی که یکی از مفاهیم آموزش سئو است محتوا تولید کرده ایم.

نمونه هایی از محتوای همیشه سبز

در اینجا چند نمونه خاص از محصولات همیشه سبز برای صنایع مختلف آورده شده است:

  • راهنمای ضروری برای بازاریابی شبکه های اجتماعی – این می تواند از نظر دامنه مخاطبان محدود بوده و به صورت نیچ مارکتینگ کار کنید. ضمن آنکه برای افرادی که در توسعه و اجرای کمپین ها در شبکه های اجتماعی جدید هستند بسیار ارزشمند باشد.
  • چگونه از یک توله سگ جدید مراقبت کنیم – حیوانات و اینترنت ترکیب بسیار قوی هستند، اما قطعاتی مانند این برای صاحبان حیوانات خانگی جدید سرگرم کننده و آموزنده است.
  • 10 راه برای لذت بردن از شکلات داغ – با آمدن به ماه های سردتر، محتواهایی مانند این می تواند ترافیک را افزایش دهد. چرخش در آموزش های کلاسیک های قدیمی می تواند یک نقطه شروع عالی برای یک مقاله همیشه سبز باشد.

البته، برخی یا همه این موضوعات به کسب و کار شما مرتبط نخواهد بود. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب خاص شما ارزش ایجاد کند. بخش دشوار محتوای همیشه سبز این است که بیشتر محبوب ترین موضوعات حوزه کاری شما قبلاً حتی صدها بار پوشش داده شده است. بدین ترتیب باید محتوای جذابی تولید کرده و بر روی سئو محتوای آن تمرکز کنید. چرا که در بین رقبای بسیاری که وجود دارند، تنها سئو کردن و دیده شدن در صفحات اول گوگل می تواند موجب بهبود بازدید سایت شما شود.

در این مورد که برخی محتواها قبل از شما کار شده اند، باید توضیحات منحصر به فرد خود را روی موضوع اضافه کنید یا با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، عبارت های طولانی را جستجو کنید که ترافیک مناسبی دارند اما رقابت چندانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما ارزشمندتر شود و احتمال اینکه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه های بهتری کسب کند، بیشتر می شود.

محتوای همیشه سبز چیست؟

برای توضیح بیشتر اینکه محتوای همیشه سبز چیست، بیایید ببینیم که چه چیزی نیست.

برای روشن شدن بهتر اینکه چه نوع نوشته ای “همیشه سبز” در نظر گرفته می شود، می توانیم بررسی کنیم که چه نوع محتواهای خاصی همیشه سبز نیستند.

  • مقالات خبری
  • آمار یا گزارش هایی که به سرعت منسوخ شده یا غیرقابل استفاده می شوند.
  • مقالاتی با تمرکز بر فرهنگ باب یا یک روند فعلی که احتمال دارد به فراموشی سپرده شود.
  • روندهای فعلی لباس و مد

به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روندهای بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای محبوبی باشد، اما به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته نمی شود.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

اکنون که می‌دانید محتوای همیشه سبز قطعا چیست و چه چیزی نیست، همراه با انواع موضوعاتی که در این زمینه بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد:

  1. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید . قبلاً به طور خلاصه اشاره کردیم که کلمات کلیدی طولانی ممکن است بهترین باشند. اگر مردم به دنبال آن موضوع نباشند، حتی ماندگارترین محتوای همیشه سبز ارزش چندانی ندارد، پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.
  2. بهینه سازی برای سایت و سئو محتواهای نوشته شده هنگامی که کلمات کلیدی خود را به دست آوردید، فراموش نکنید که از بهترین شیوه های سئو برای بهینه سازی سئو داخلی استفاده کنید. تگ ALT را به تصاویر اضافه کنید، و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در سراسر متن قرار دهید – اما تحت هیچ شرایطی بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نداشته باشید. همچنین باید مقالات همیشه سبز مرتبط را به یکدیگر لینک دهید تا رتبه بندی سایت خود در SEO را بهبود بخشید.
  3. برای افراد تازه کار و مبتدیان بنویسید: ممکن است نیاز داشته باشید که تخصص خود را در مقالات همیشه سبزی که می نویسید به اشتراک بگذارید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که برای مبتدیان نیز جوابگو باشد. به احتمال زیاد افراد زبده و حرفه ای در مورد موضوعات گسترده جستجو نمی کنند، و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای یک جامعه بزرگ مخاطب که بیشتر آن ها به صورت تکراری مبتدی هستند تولید کنید.
  4. اجتناب از زبان بیش از حد فنی: در همان رگه یادداشت قبلی باید بگوییم که مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را درک نمی کنند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن اجتناب کنید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن یک مقاله در مورد کسب و کار اینترنتی چیست؟ نیازی نیست تا از واژه های خیلی پیچیده دیجیتال مارکتینگ استفاده داشته باشید.
  5. محتوای خود را تغییر دهید: هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را کمی تغییر داده و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید تا آن محتوا را آپدیت کنید. پس به شما پیشنهاد می کنیم که از مقاله 30 ایده برای تولید محتوای برترآموز دیدن کرده تا اطلاعات بیشتری در مورد ایده های جذاب برای تولید محتوا بدست آورید.

محتوای همیشه سبز تنها راه موفقیت نیست

محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که هر چیزی که ایجاد می کنید باید محتوای همیشه سبز باشد. محتواهای به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این محتواها برای کمپین‌های بازاریابی کوتاه‌مدت مناسب هستند، زمانی که می‌خواهید در مدت زمان کمی ترافیک و مشتریان زیادی را جذب کنید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز ماندگار و مقالاتی است که بر روی موضوعات دیگر کار کرده اند.

محتوای همیشه سبز را در وبلاگ خود دفن نکنید

هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را ایجاد کردید، آن را به سادگی در وبلاگ خود دفن نکنید. بدین معنا که محتوای همیشه سبز نوشته، آن را قرار داده و سپس اگر محتوای خود را منتشر کنید و «آن را قرار دهید و فراموش کنید»، به نتایجی که انتظارش را دارید نخواهید رسید. در عوض، باید تلاش کنید تا محتوای ارزشمند همیشه سبز خود را برجسته کنید تا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان سایت دیده و در دسترس باشد. چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • صفحات راهنمای آموزشی را در وب سایت خود بسازید که برای مبتدیان حوزه کاری هدف قرار می گیرد و به مخاطبان شما کمک می کند تا به سرعت و به راحتی به مطالب و اصطلاحاتی که لازم دارند را جستجو کنند.
  • پست های وبلاگ همیشه سبز خود را در نوار کناری وبلاگ یا در یک بنر در صفحه اصلی خود برجسته کنید.
  • پست‌ های همیشه سبز برتر را به صورت دوره‌ای (با به‌روزرسانی‌ها، در صورت لزوم) در وبلاگ خود مجدداً نمایش دهید تا کار خود را به بیشترین مخاطبان نشان دهید.
  • یک صفحه “از اینجا شروع کنید” در وب سایت خود ایجاد کنید که به افراد در زمینه اصول و ویژگی های محتوای آموزشی کمک می کند.
  • یک کمپین رسانه اجتماعی پیرامون محتوای خود، در تمام شبکه های اجتماعی خود ایجاد کنید.

همچنین باید سئو را به عنوان یک کانال برتر برای جذب ترافیک بیشتر در نظر بگیرید.

محتوای همیشه سبز را به طور منظم به روز کنید

علاوه بر برجسته کردن محتوای خود در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، باید از بروز بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. در حالی که برای به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز نباید کار زیادی انجام دهید، یافته‌ های جدیدی که به آن مقاله همیشه سبز ارتباط دارند، مقاله‌ های جدیدی که می‌توانید به آن‌ها لینک دهید و سایر پیشرفت‌های جدیدی که وجود خواهد داشت می تواند کمک کند که یک محتوای همیشه سبز، همیشه آپدیت و جذاب داشته باشید.

علاوه بر این، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای سئو به رتبه بندی سایت شما کمک کند. این یک استاندارد ثابت است که چگونه به‌روزرسانی محتوای همیشه سبز می‌تواند برای رتبه‌بندی سئو بسیار مفید باشد، وقتی که محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که گویی یک محتوای جدید است. اینگونه می توانید بازدهی آن محتوا را بالاتر ببرید.

برای اینکه ببینید آیا محتوای شما در طول زمان در رتبه بندی جستجو کاهش یافته است و قطعا باید به روز شود، می توانید از رنک ترکرها و ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول استفاده داشته باشید.

همچنین می توانید از رنک ترکر Aherfs استفاده داشته باشید. با استفاده از این ابزار، می توانید ایمیل هایی که حاوی خلاصه گزارش کار هفتگی شما هستند را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید محتوای خود را در صفحات برتر گوگل نمایش دهید، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی همیشه در حال به وجود آمدن است و برخی از آن‌ها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت می‌کنند. شما باید محتوای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در صدر نتایج باشید.

هنگام به‌روزرسانی محتوا، عناصر زیر را در نظر داشته باشید:

  • سودمندی (آیا کاربران می توانند با استفاده از این محتوا چیزی یاد گرفته، فوراً اقدام کنند و یک کار مفید انجام دهند؟)
  • وضوح (آیا اصطلاحات گیج کننده ای وجود دارد؟ آیا محتوا به طور منطقی نوشته شده است؟)
  • لحن (آیا نوشته شما دوستانه، قابل دسترس و سرشار از توصیه های تخصصی است؟)
  • قابلیت اشتراک گذاری (آیا خوانندگان می توانند به راحتی محتوا را از طریق برنامه ها یا روش های اشتراک گذاری یا موارد دیگر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟)

ایده های بیشتر برای محتوای همیشه سبز

هنوز هم مغز خود را برای برخی از ایده های تولید محتوای همیشه سبز که برای کسب‌ و کار شما مفید است درگیر می‌کنید؟ در اینجا یک لیست جامع وجود دارد که ممکن است کمک کند. وقتی گیر کردید دوباره به این لیست مراجعه کنید. تولید محتوای همیشه سبز باید یک هدف دائمی برای کسب و کار شما باشد، بنابراین به احتمال زیاد در برخی مواقع از اکثر فرمت ها استفاده خواهید کرد.

  1. پژوهش های اصلی حول محور یک موضوع
  2. مطالعات موردی موفق
  3. مطالعات موردی “که محققان در آن دچار اشتباهاتی شدند”.
  4. چگونه برای مبتدیان
  5. چگونه برای کاربران پیشرفته
  6. چک لیست
  7. نحوه انتخاب بهترین محصول
  8. چگونه کاری را در طول زمان انجام دهیم؟
  9. فهرست منابع
  10. لیست بهترین ابزارهای رایگان و پولی
  11. بهترین کتاب ها برای یک هدف خاص
  12. اشتباهات رایج در یک نیچ یا حوزه کاری خاص
  13. تاریخچه یک موضوع یا محصول
  14. یک جمع بندی بزرگ در مورد موضوعی شناخته شده و دارای ابهام. به عنوان مثال نوشتن در مورد مثلث برمودا…
  15. بهترین یا بدترین کارها برای رسیدن به یک هدف خاص
  16. واژه نامه کامل یک موضوع یا نیچ خاص. به عنوان مثال اصطلاحات سئو
  17. هر آنچه باید درباره ____ بدانید.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد محتواهای همیشه سبز نکات بسیار جالبی را ارائه دادیم. مهم ترین نکته این مقاله آن است که همیشه سبزها کارآمدی زیادی داشته که می توانند موجب بهبود بازدید سایت شما و رشد کسب و کارتان شوند.

با این حال باید در نظر داشته باشید که محتوای همیشه سبز یک راه حل تنها و نهایی برای پیشبرد اهداف نیست. در دنیای کنونی رقبا بسیار زیاد شده و رقابت نیز سخت تر شده است. با سرمایه گذاری ها و نوآوری ها و ابتکارهایی که از رقبا می بینیم، تنها داشتن یک استراتژی کافی نیست. به جای آن بهتر است از تلفیق روش های مختلف بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم. ضمن آنکه پیشنهاد می کنیم مقاله موفقیت در تولید محتوا را مطالعه کرده تا دیدی بهتر در مورد تولید محتوا به دست آورید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. طرز استفاده ماسک ورقه ای

    خیلی مقاله آموزنده ای بود واقعا لذت بردم. هم در دوره سئوی برتر آموز و هم از این مقاله یاد گرفتم که چجوری من هم در کسب و کارم از محتوای همیشه سبز استفاده کنم. مثلا حوزه کاری وبسایت من فروش انواع ماسک های صورت ورقه ای هست که می تونم با مقاله ای درباره طرز استفاده از ماسک ورقه ای یک محتوای همیشه سبز داشته باشم و با بروزرسانی اون رو عالی کنم.
    سپاسگزارم از شما

    1. جواد فرازمند

      سلام
      دقیقا درسته، محتوایی که همیشه کاربر به دنبالش هست، میتونه به سئوی سایت شما کمک زیادی بکنه