هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تیم سازی در پروژه‌ های سئو به چه صورت است؟

تیم سازی در پروژه های سئو به چه صورت است؟

دسته بندی : سئو
1401/12/06

با مطالعه این مقاله با تکنیک‌های تیم سازی در پروژه‌ های سئو آشنا خواهید شد و از طرفی می‌توانید یک تیم چابک با بهره وری بالا و هزینه شبکه سازی پایین را  مدیریت کنید.

تیم سازی یک پروژه سئو در موفقیت و همچنین بازدهی آن بسیار موثر است.

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و کاربردی در حوزه سئو. امروزه نیاز به متخصص سئو بسیار زیاد است و از طرفی فرد کار بلد نیز به سختی پیدا می‌شود. اما نکته بسیار مهم آن این است این افراد همیشه سرشان شلوغ است و نمی‌توانند به صورت همزمان چند پروژه سئو قبول کنند. به نظر شما علت این موضوع چیست؟ علت این موضوع این است که درک درستی از تیم سازی در پروژه های سئو ندارند.

تیم تحقیقاتی برترآموز با توجه به این که به صورت تخصصی در حوزه سئو مشغول به فعالیت است. تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا برای شما یک آموزش بسیار عالی در این حوزه ارائه دهد. اما قبل از هر چیزی به این نکته توجه داشته باشید که شما به عنوان یک متخصص سئو باید همیشه علم خود را به روز نگه دارید. با توجه به این موضوع اگر هنوز از دوره آموزش تخصصی سئو برترآموز استفاده نکرده‌اید. پیشنهاد ما به شما این است که هر چه سریعتر شروع کنید.

چرا که زمانی که شما دانش خود را در این حوزه افزایش دهید، در این صورت می‌توانید تیم سازی بسیار بهتری نیز داشته باشید. زمانی که شما تیم سازی در پروژه های سئو به درستی انجام دهید کمترین حالت آن این است که درآمد شما بین 3 تا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند، چرا که شما به صورت مولتی تسکنیگ می‌توانید کار کنید. در نهایت نیروی وفادار شما نیز بیشتر می‌شود.

مزایای تیم سازی در پروژه های سئو چیست؟

اگر بخواهیم در مورد مزایای تیم سازی سئو برای شما صحبت کنیم، باید برای شما چندین و چند مقاله آماده کنیم. اما در این نکته برای شما چند موضوع را به صورت اجمالی مطرح خواهیم کرد.

  1. میزان زمان آزاد بسیار بیشتری پیدا خواهید کرد.
  2. شاید فکر کنید که تیم سازی در پروژه های سئو درآمد شما را کاهش می‌دهد؛ اما تعداد پروژه های بیشتر سئو این موضوع را برای شما جبران خواهد کرد.
  3. درآمد شما به صورت یک تابع لگاریتمی افزایش پیدا خواهد کرد.
  4. اعتبار شما در صنف شما افزایش پیدا خواهد کرد، دلیل آن هم این است که شبکه سازی شما به صورت چند لایه انجام خواهد شد.
  5. شما فرصت مطالعه و بروز کردن دانش خود را خواهید داشت.
  6. زمانی که یک چالش روانی با کارفرما دارید می‌توانید آن را بهتر و سریعتر مدیریت کنید.
  7. بهره‌وری در رسیدن به اهداف بسیار بیشتر خواهد شد.
  8. از جمله مزایای تیم سازی در پروژه های سئو این است که خلاقیت شما نیز افزایش پیدا می‌کند.
  9. معمولا زمانی که شما یک تیم قدرتمند دارید، اعتماد سازی شما بسیار بهتر و بیشتر انجام خواهد شد.
  10. شما به درآمد غیر فعال دسترسی خواهید داشت.
  11. مقیاس کارهای شما افزایشی پیدا خواهد کرد.
  12. و….

مزایای تیم سازی در سئو چیست؟

برای یک تیم سازی در پروژه های سئو موفق به چه کسانی نیاز است؟

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که در یک تیم سازی در پروژه های سئو به چه کسانی نیاز داریم و چگونه باید آن‌ها را انتخاب کنیم. در این بخش به شما تمام اعضای یک تیم سئو را معرفی خواهیم کرد. یک سئو کاری حرفه‌ای کسی است که بتواند به صورت جزیره‌ای تیم سازی کار کند. با ما همراه باشید تا شما را با دنیای سئو بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

1.    مدیر سئو

اولین شخصی که در تیم سازی در پروژه های سئو لازم است حضور داشته باشد یک مدیر سئو آشنا به اصول دیجیتال مارکتینگ است. زمانی که شما مارکت را به خوبی نشناسید، دلیل برای موفق شدن شما وجود ندارد. یک مدیر سئو موفق باید بداند که محدود وظایف و توانایی یک گرافیست چیست. در این صورت می‌تواند برنامه ریزی درستی برای کارهای خود داشته باشد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که یک مدیر سئو زمانی می‌تواند بهترین و بیشتر بازدهی را داشته باشد که ارکان یک سایت را به خوبی بشناسد.

یک مدیر سئو علاوه بر آموزش سئو نیاز به آموزش وردپرس و همچنین آموزش زبان انگلیسی نیز دارد. چرا که شما لازم است علم خود را از منابع به روز، آپدیت کنید، در غیر این صورت ممکن است که بازدهی مورد نظر را دریافت نکنید. به عنوان مثال اگر شما از آپدیت‌های محتوایی گوگل با خبر نباشید، چه کسی قرار است به محتوا نویس شما مسیر درست را نشان دهد. از طرف مقابل ممکن است که محتوا نویس شما نکاتی را به شما گوشزد کند و شما به دلیل مقام بالاتر خود آن را قبول نکنید.

در این صورت کل پروژه سئو است که با مشکل روبرو می‌شود. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که تیم سازی سئو زمانی برای شما کاربرد دارد که مدیر سئو شما شخصی باشد که توانایی حل بحران‌های کار گروهی را داشته باشد. و تا جایی که ممکن است که هر بخش را به صورت مستقل از بخش دیگر نگه دارد و یک چرخه مناسب برای کار طراحی کند. در غیر این صورت شما نخواهید توانست به بازدهی مورد نظر خود دست پیدا کنید. دقت کنید مدیر سئو قرار نیست که پروژه را انتخاب کند، در برخی مواقع مدیر سئو می‌تواند به عنوان مشاور حضور داشته باشد.

2.    گرافیست خلاق

همانطور که می‌دانید فروش یک امر احساسی است، از طرفی قوی‌ترین محرک‌هایی که یک فرد ممکن است تجربه کند از طریق چشمان او به او منتقل می‌شود. به همین علت است که اگر شما در فروشگاه‌های حرفه‌ای و باکلاس محرک‌های دیداری بسیار زیادی را می‌بینید. به همین علت است که زمانی که شما قصد تیم سازی در پروژه های سئو دارید باید یک گرافیست حرفه‌ای در کنار خود داشته باشید. شاید فکر کنید که با یک آموزش فتوشاپ می‌توانید کار خود را پیش ببرید. اما باید به شما بگوییم که اشتباه می‌کنید. یک گرافیست حرفه‌ای دید هنری که دارد شما ندارید.

یک گرافیست حرفه‌ای زمانی که برای مدیریت یک پروژه گرافیکی و یا تحقیق در مورد اهداف گرافیکی خود صرف می‌کند را شما ندارید. شما ممکن است که برای طراحی یک لگو با فتوشاپ 3 الی 4 ساعت را صرف کار با برنامه فتوشاپ کنید. اما یک گرافیست حرفه‌ای معمولا 6 الی 7 ساعت زمان صرفا برای ایده گرفتن در حوزه مورد نظر شما زمان صرف می‌کند. گرافیست سایت شما همان کسی است که قرار است سایت شما را متحول کند و دیزاین شما را انجام دهید.

از طرفی به این موضوع توجه داشتید باشید که چهره برند شما توسط گرافیست تیم شما ثبت می‌شود. به هر اندازه که قرار است تیم سازی در پروژه های سئو خود را محدود و چابک کنید. نقش یک گرافیست را نمی‌توانید از آن حذف کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما برای تبلیغات بیرونی و همچنین برای جلب نظر مخاطب جدید نیز، نیاز به یک گرافیست حرفه‌ای خواهید داشت. در ساده‌ترین حالت می‌توانید با یک فرد به صورت پروژه‌ای کار کنید. در غیر این صورت ممکن است که نتایج مورد نظر خود را کسب نکنید.

3.    برنامه نویس متخصص

اگر شما یک نیم نگاهی به سایت‌های حرفه‌ای در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو داشته باشید. در تیم سازی در پروژه های سئو خود همیشه از یک برنامه نویس حرفه‌ای استفاده می‌کنند. دلیل آن هم این است که برخی از باگ‌های موجود در ورد پرس فقط و فقط با کمک برنامه نویس امکان پذیر است. از طرفی شما برای یک بررسی برخی از المان‌های یک سایت نیز، نیاز به حضور یک برنامه نویس خواهید داشت. به عنوان مثال زمانی که شما قصد بررسی بک لینک‌های یک سایت را دارید، ممکن است که از نظر سئو چندین و چند ساعت زمان صرف کنید.

ما با یک برنامه نویس حرفه‌ای می‌توانید در یک الی دو ساعت به صورت کامل یک گزارش عالی داشته باشید. از طرفی شما برای برخی از مسائل سئو تکنیکال نیز نیاز به حضور یک برنامه نویس در تیم سازی در پروژه های سئو خود خواهید داشت. به عنوان مثال زمانی که شما قصد دارید سرعت یک سایت را افزایش دهید، این موضوع بدون حضور یک برنامه نویس تقریبا امری محال خواهد بود. اگر شما بخواهید که برای تیم سازی خود 4 نفر را انتخاب کنید یکی از این 4 نفر برنامه نویس شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که یک تیم سئو حرفه‌ای معمولا بین 8 تا 16 نفر عضو خواهد داشت.

البته شما به عنوان یک مدیر سئو نیز باید دید درستی نسبت به برنامه نویس و قابلیت‌های او داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است که نتوانید استفاده کافی و درست از آن را داشته باشید. زمانی که کار شما رشد پیدا کرد، شما برای افزایش راندمان و همچنین برای توسعه پایدار سایت خود نیاز به یک برنامه نویس خبره و با تجربه خواهید داشت. در نهایت سعی کنید برای تیم سازی در پروژه های سئو خود از برنامه نویسی استفاده کنید که سابقه کار در حوزه شما و یا علاقه به این موضوع را داشته باشد.

از یک محتوا نویس حرفه‌ای و همچنین کار بلد استفاده کنید.

4.    از یک محتوا نویس حرفه‌ای و همچنین کار بلد استفاده کنید.

اگر شما به دنبال افزایش راندمان و همچنین بهبود بازدهی تیم سازی در پروژه های سئو می‌باشید. یکی از نکاتی که باید به صورت ویژه به آن توجه داشته باشید، تولید محتوای شما است. متاسفانه یکی از پازل‌های گم شده در تیم‌های سئو ایرانی حضور یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای می‌باشد. اگر شما از یک محتوا نویس اکسپرت و آشنا با سئو استفاده نکنید، شما در کار خود موفق نخواهید شد. دقت کنید محتوا نویس تایپیست نیست و باید درک درستی از حوزه کاری شما داشته باشد. در سال 2023 الگوریتم قدرتمند MUM  معرفی شد.

از طرفی الگوریتم EAT نیز یک آپدیت قوی ارائه می‌دهد، در نهایت به این موضوع توجه کنید که چند الگوریتم گوگل بر اساس کلمه کلیدی  و همچنین کیفیت محتوا طرح ریزی شده است. در نتیجه اگر یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای در کسب و کار شما وجود ندارد، به نوعی می‌توان گفت که 60 درصد از کار شما بازدهی عالی نخواهد داشت. یک محتوا نویس حرفه‌ای باید یک دید جامع نسبت به بازار فروش داشته باشد. این موضوع به این جهت اهمیت دارد که بتواند کال تو اکشن قوی طراحی کند.

تیم سازی در پروژه های سئو زمانی برای شما آسان است که شما یک فرد متعهد در تولید محتوا داشته باشید که نیاز شما را درک کند. ممکن است که شما تجربه برون سپاری محتوا را داشته باشید. در این صورت بررسی کنید که چه تعداد از این محتواها برای شما در زمان مناسب ارسال شده است. بهتر است که بررسی کنید چه تعداد از این محتواها به صورت یونیک نوشته شده است. از طرفی محتواهای شما تا چه میزان دارای امضاء و نشان محتوایی « استفاده از یک جمله خاص و یا یک تکنیک ادبی خاص » می‌باشد.

5.    مدیر دیجیتال مارکتینگ

ممکن است که شما به عنوان یک مدیر سئو دانش فنی بسیار بالایی داشته باشید و یک سایت عالی نیز طراحی کنید. اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد و آن هم این است که شما برای رشد در کسب و کار خود نیاز به طراحی پلن تبلیغاتی دارید. اما سوال من از شما این است که تا چه میزان با بازاریابی چند کاناله آشنا هستید. تا چه میزان با بازاریابی آفلاین آشنا می‌باشید. درست متوجه شدید بازاریابی آفلاین نیز برای سئو یک سایت مهم است. چرا که شما از این طریق می‌توانید به مشتریان هدف بیشتری دسترسی داشته باشید.

شما برای تیم سازی در پروژه های سئو باید از یک مدیر دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید که آشنایی کاملی با ترند‌های روز داشته باشد. وظیفه یک مدیر دیجیتال مارکتینگ است که برای شما گاو بنفش « یک تکنیک بازاریابی برای وایرال شدن » طراحی کند. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید بتواند هزینه تبلیغاتی شما را مدیریت کند. شاید با خود بگویید که من یک مدیر سئو می‌باشم و می‌دانم که در کدام پیج اینستاگرام برای سوشال سیگنال تبلیغات کنم. من با توجه به سابقه خود می‌دانم که در کدام سایت‌ها می‌توانید رپورتاژ با بازدهی بالا بروم.

ما نیز تمام گفته‌های شما را تصدیق می‌کنیم، اما سوال اصلی ما این است که نرخ تبدیل شما به چه صورت است. این که شما در میدان اصلی شهر بزرگترین بیلبورد را تهیه کنید، هنر خاصی نیست. اما سوال اصلی ما از شما این است که چند نفر به واسطه آن از شما خرید می‌کنند. ممکن است که با یک دهم هزینه آن و تبلیغات در یک پیج اینستاگرامی درست نرخ تبدیل، فروش و برندینگ ده برابر داشته باشید. دقیقا این جا هنر مدیر دیجیتال مارکتینگ شما مشخص می‌شود.

6.    توسعه دهند وب

برای تیم سازی در پروژه های سئو کوچک ممکن است که استفاده از یک توسعه دهنده وب کار درستی نباشد. چرا که تهیه و طراحی زیر ساخت‌های سئو به اندازه کافی از شما زمان، سرمایه خواهد گرفت. اما زمانی که سایت شما به یک استقلال مناسب دست پیدا کرد و از طرفی توانست که به یک جایگاه نسبی دست پیدا کند، دقیقا این جا همان جایی است که شما باید تلاش کنید تا از یک توسعه دهنده وب استفاده کنید. زمانی که شما چند پروژه سئو به صورت همزمان دارید برای تیم سازی در پروژه های سئو می‌توانید از یک توسعه دهنده وب برای طراحی استراتژی استفاده کنید.

یک توسعه دهنده وب حرفه‌ای با علم روز آشنا است به همین دلیل نیز می‌تواند برخی از اشتباهاتی که ممکن است در یک سایت نوپا رخ دهد را کنترل کند. یک مدیر توسعه دهنده وب می‌تواند با استفاده از آپدیت‌های گول و یا تغییرات در دنیای برنامه نویسی به یک استراتژی پایدار است دست پیدا کند. به عنوان مثال برنامه Chat GPT یک پروژه جدید می‌باشد. شاید برای شما جالب باشید که بدانید برخی از سایت‌های در بخش‌های برای بدست آوردن دیتای قوی و دست اول از آن استفاده می‌کنند.

برای یک تیم سازی در پروژه های سئو به صورت موفق لازم است که همه جانبه نگاه کنید. همانطور که می‌دانید سئو یک دانش به روز و پویا می‌باشد. کسانی در این حوزه دام خواهند آورد که از یک استراتژی درست و بهینه استفاده کنند. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که توسعه دهنده وب می‌تواند حتی در هزینه‌های شما نیز صرفه‌ جویی قابل توجهی داشته باشد. چرا که برخی از استراتژی‌هایی که در حوزه بازاریابی و سئو سایت شکست خورده را می‌شناسد و یا در این حوزه تجربه دارد.

7.    تحلیلگر وب

معمولا در تمامی سایت‌های مطرح یک تحلیلگر وب وجود دارد که تحت واحد سئو کار می‌کند. او کسی است که دیتای مورد نظر مدیر سئو و همچنین توسعه دهنده وب را تهیه می‌کند. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که تمامی تحلیل‌های کلان و تغیرات اصلی بدون دیتای این واحد غیر قابل انجام است. فرض کنید که شما می‌خواهید یک قابلیت جدید به محصولات خود اضافه کنید. در این صورت باید یک مقداری هزینه کنید و از طرفی یک مقدار نیز ارزش کالا و بهای کالای خود را افزایش  دهید. در این صورت چه کسی قرار است که تحقیقات بازار شما را انجام دهد.

 قطعا تحلیلگر وب باید این برنامه ریزی برای شما را داشته باشد. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که بهترین شخص برای تحلیل رقبا و همچنین تحلیل کلان داده‌های کسب و کار شما تحلیلگر وب می‌باشد. شما به عنوان یک مدیر سئو همیشه لازم دارید که تصمیماتی را اتخاذ کنید. بنابراین برای این کار لازم است که از یک تیم سازی در پروژه های سئو استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که برای تیم سازی در پروژه های سئو بزرگ و متوسط می‌توانید از چنین فردی استفاده کنید.

چرا که معمولا دستمزد این افراد به شدت بالا است و دیتایی که استفاده می‌کنند نیز به صورت انحصاری است و فقط یکبار می‌تواند آن را به فروش برساند. به همین دلیل است که دیتای خود را به سادگی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. حتی اگر قرار است که به صورت پروژه‌ای با یک تحلیلگر وب کار کنید، پیشنهاد ما به شما این است که زمینه تیم سازی خود را برنامه ریزی کنید. در این صورت می‌توانید با قیمت بهتری از این اطلاعات استفاده کنید و از طرفی سرعت کار شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

تحلیلگر وب

8.    حسابدار

شاید فکر کنید که برای تیم سازی در پروژه های سئو نیاز به یک حسابدار ندارید. چرا که قرار است مقداری پول را بین پروژه‌های مختلف و اعضای تیم خود تقسیم کنید. اما باید به شما بگوییم که زمانی که حجم کار افزایش پیدا می‌کند و درآمد شما نیز به طبع آن افزایش پیدا می‌کند، دقیقا این جا احتمال خطای حسابداری شما افزایش پیدا می‌کند. فرض کنید که پروژه ایکس در زمان مقرر هزینه خود را پرداخت کرده است و از طرفی توانسته است که تعهدات مالی خود را برای بلند مدت نیز برنامه ریزی کند.

حال پروژه « Z » در وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تزریق سرمایه است. از طرفی کارفرمای آن نیز در زمان‌های مناسب به شما پول نمی‌دهد. شاید فکر کنید که استفاده از منابع مالی دیگر پروژه‌ها برای استارت این کار خوب است. اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه می‌باشید. دلیل آن هم این است که این پروژه به لحاظ ساختاری مشکل دارد و شما باید برای آن یک حاشیه امن تعیین کنید. در غیر این صورت نمی‌توانید برآیند مالی درستی داشته باشید.

از طرفی در تیم سازی در پروژه های سئو هر کسی با توجه به میزان کاری که انجام می‌دهد و با توجه به توانایی‌هایی که دارد از شما در خواست مالی خواهد داشت. این وظیفه حسابدار است که در هزینه یک پروژه را برآورد کند و از طرفی به متغیرهای کلان اقتصادی نیز توجه داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است که شما نه تنها در تیم سازی در پروژه های سئو موفق نباشید بلکه شکست سنگینی را نیز تجربه کنید و مجبور شوید که پس انداز خود را برای رفع مشکلات به وجود آمده، استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کامل و جامع به بررسی تیم سازی در پروژه های سئو پرداختیم. به نظر شما تیم سازی در حوزه سئو دیگر چه مزایای دارد و از طرفی در این تیم سازی چند نفر دیگر قابلیت اضافه شدن و همکاری دارند. نظرات خود را در مورد تیم سازی در پروژه های سئو با ما در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *