هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
حل مشکل باز نشدن سایت ها

10 روش حل مشکل باز نشدن سایت ها در ویندوز، اندروید، ios

دسته بندی : فناوری
1400/08/20

قطعا بسیار برای شما پیش آمده است که یک کار فوری در اینترنت دارید و می خواهید مطلبی را پیدا کنید. اما وقتی به صفحه مورد نظر می رسید، آن صفحه برای شما لود نمی شود و در بسیاری از مواقع به شما ارور No internet  را می دهد. اما پس از بررسی دقیق تر خواهید دید این مشکل از اینترنت شما نیست و به راحتی صفحات دیگر لود می شوند. اما دلیل این مشکل چیست و چگونه می توان به حل مشکل باز نشدن سایت ها پرداخت. امروز در این مقاله در سایت برترآموز علت این ارور و روش های برطرف کردن آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

معنی هر پیام هنگام باز نشدن سایت چیست؟

وقتی یک سایت برای شما باز نمی شود، قطعا علتی دارد و علت باز نشدن سایت به صورت یک پیغام و ارور به شما نمایش داده می شود. آشنایی با این پیغام ها و دانستن آن ها، می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا مشکل را زودتر بفمید و آن را حل کنید. در پایین متداول ترین ارورهایی که هنگام باز نشدن سایت به شما نمایش داده می شود را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ارور No internet

این ارور وقتی نمایان می شود که اتصال اینترنت شما مشکل دارد. البته ممکن بسیاری از مواقع این ارور نمایش داده شود اما مشکل جای دیگر باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • Server not found

این حالت برا زمانی است که سرورهای سایت مقصد احتمالا به مشکل خورده است و دسترسی تمامی افرادی که می خواهند به آن متصل شوند، دچار اختلال است. یعنی فقط مشکل برای شما نیست و برای دسترسی به سایت باید زمانی را منتظر بمانید.

حل مشکل بازنشدن سایت ها در اندروید- برترآموز

یک مورد دیگر از این اتفاق به یک عبارت دیگر به کاربران نمایش داده می شود. این حالت به این صورت است که بسیاری از مواقع شلوغی زیاد یک سرور باعث می شود سایت از دسترس خارج شود، این اتفاق در سایت دیجی کالا جدیدا زیاد میفتد و بسیار پیش می آید که با عبارت site can’t be reached مواجه می شوید و پس از مدتی این مشکل حل می شود.

  •  Forbidden 403

این یعنی شما اجازه و دسترسی ورود به این سایت را ندارید. برای چنین حالتی باید آدرسی که در مرورگر زده اید را چک کنید و سپس مجددا آن را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که ممکن است یک صفحه مخصوصی از یک سایت، برای افراد غریبه بسته شده باشد و فقط یک سری از افراد به آن صفحه دسترسی داشته باشند. پس خیلی تعجب نکنید؛ چرا که چنین چیزی بسیار عجیب نیست.

  • Page Not Found

این ارور همان ارور 404 است و به این معناست که چنین صفحه ای دیگر وجود ندارد. وقتی با این صفحه مواجه شدبد، ابتدا بررسی کنید که آیا لینک وارد شده درست است یا خیر. اگر لینک ایراد داشته که درست شده آن را وارد کنید و مشکل حل می شود. اما اگر مشکل لینک صحیح بود و باز با صفحه 404 مواجه شدید، یعنی مدیر وب سایت این صفحه را به صورت کلی حذف کرده است یا به صفحه دیگری انتقال داده شده است. برای مثال فرض کنید در سایت برترآموز مدیر سایت تصمیم بگیرد صفحه آموزش بلاگری را حذف کند و محتویات آن را به صفحه آموزش ولاگری منتقل کند. در چنین حالتی وقتی وارد لینک آموزش بلاگری شوید، دیگر هیچ چیزی مشاهده نخواهید کرد و ارور 404 برای شما نمایش داده خواهد شد.

  • Internal Server Error 500

این پیغام به صورت مشخص به میزبانی وب سایت مقابل برمی گردد و برای این مورد هیچ کاری نمی توان انجام داد و فقط می توان مدتی بعد مجددا امتحان کرد .

بررسی تنظیمات فایرفاول برای رفع مشکل باز نشدن سایت

راه حل مشکل باز نشدن سایت ها چیست؟

حل مشکل باز نشدن سایت ها در ویندوز 10، ویندوز 7، اندروید، ios  و … خیلی تفاوتی ندارد و شما باید به صورت کلی یک سری مراحل را انجام دهید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید تا مشکل باز نشدن سایت های ایرانی و خارجی را حل کنید. بسیاری از این کارها باید چندین بار چک شود و بعضی نیز باید یکبار تنظیمات آن اصلاح شود و سپس دیگر نیازی به تغییر آن نیست.

1.اتصال به اینترنت را بررسی کنید

ابتدا بررسی کنید که آیا اتصال شما به اینترنت وجود دارد یا خیر. بسیار پیش می آید که کابل قطع شده یا وای فای را خاموش کرده اید و به یاد ندارید و هر دلیل دیگری که باعث می شود اتصال شما به اینترنت قطع شود. برای فهمیدن اینکه اتصال اینرتنت شما وجود دارد یا خیر بهترین کار این است که سایت های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و ببینید برای تمامی سایت ها مشکل بازنشدن وجود دارد یا خیر. اگر ایراد از این مشکل بود راه حل مشکل باز نشدن سایت ها با اتصال مجدد شما به اینترنت از بین خواهد رفت.

2. چک کردن سایت

گاهی اوقات پیش می آید که این مشکل سراسری است و ارتباطی به شما ندارد. برای اینکه این مورد را بررسی کنید سایت های زیادی هستند که با استفاده از آن، می توان متوجه شد که مشکل برای شما است یا تمامی افراد این مشکل را با این سایت دارند. سایت هایی نظیر  downforeveryoneorjustme.com یا Downdetector برای همین به وجود آمده اند. البته ممکن است گاهی اوقات به دلیل فیلترینگ آی پی ایران، اطلاعات درستی ارائه نکند. اما در هر صورت شما یکبار با آی پی ایران و بار دیگر با IP یک کشور دیگر DOWN یا UP بودن سایت مورد نظر را بررسی کنید.

3. بررسی کردن سایت در یک مرورگر دیگر

اگر اتصال به اینترنت دارید و سایت هم بدون مشکل برای دیگران قابل نمایش است، بهتر به سراغ روش بررسی بعدی بروید و بررسی کنید آیا فقط در این مرورگر است که سایت باز نمی شود یا خیر. این کار در ویندوز بسیار متداول است و تفاوتی نمی کند ویندوز 8، 10 و … را بر روی سیستم خود نصب دارید. فقط کافی است مرورگر خود را تغییر دهید و مثلا اگر الان با مرورگر کروم سایت را باز کردید، دفعه بعدی با مرورگر فایرفاکس این کار را انجام دهید.

حالت ایده آل تر آن هم استفاده از حالت ناشناس در کروم است که طبق تصویر زیر از سمت راست بالای صفحه می توانید آن را انتخاب کنید یا با فشردن دکمه های کلیدی Shift +ctrl + N صفحه مورد نظر را باز کنید.

حل مشکل باز نشدن سایت ها با فیلترشکن

4. پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

بسیاری از مواقع پیش می آید که پر بودن حافظه کش مرورگر باعث لود نشدن سایت می شود. برای پاک کردن این حافظه و کش ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد اما به صورت دستی نیز می توان آن را پاک کرد که در مقاله افزایش سرعت گوگل کروم به صورت کامل به آن پرداخته ایم.

5. غیرفعال کردن نرم افزارهایی که آی پی را تغییر می دهند.

سرور بسیاری از سایت هایی که روزانه به آنها سر می زنیم، داخل ایران هستند و خیلی از آن ها اجازه ورود از یک سرور خارجی به سایتشان را نمی دهند. بعضی از این سایت ها طوری کد نویسی می شوند که به محض ورود به شما اطلاع می دهند که سروری که وارد سایت شده اید خارج از ایران است و آن سرور را تغییر دهید. اما اکثر سایت ها به شما چیزی نمی گویند و شما وارد سایت آن ها می شوید اما چیزی برایتان نمایش داده نمی شود.

بنابراین باید بررسی کنید که روی لپتاپ، کامییوتر و گوشی موبایل شما VPN خاصی فعال نباشد تا اجازه دسترسی شما به بعضی سایت ها گرفته نشود. ممکن است بعضی از فیلترشکن‌ها در پس زمینه مشغول باشند و شما اصلا از وجود آن ها اطلاعی نداشته باشید. بنابراین بهتر است قسمت Task Manager سیستم خود را بررسی کنید. نکته ای که بهتر است بدانید؛ این است که بسیاری از مواقع وارد یک سایت می شوید و به صورت قابل ملاحظه ای سرعت سایت برای شما پایین است. این در حالی است که در مراجعات قبلی شما به این سایت سرعت بسیار خوب بوده است. در چنین حالتی نیز امکان دارد vpn بر سرعت سایت شما تاثیر گذاشته باشد. پس بهتر است آن را بررسی کرده و در صورت لزوم خاموش کنید.

6. ریست کردن مرورگر یکی از روش های حل مشکل باز نشدن سایت ها

بسیاری از مواقع با ریست کردن تنظیمات مرورگر می توان مشکل باز نشدن سایت در ویندوز 10 را حل کرد. برای مثال در مرورگر گروم می توانید با استفاده از روش زیر مرورگر خود را ریست کنید.

ابتدا بر روی سه نقطه عمودی بالا در سمت راست مرورگر کلک کنید و سپس گزینه Settings را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Show advanced settings کلیک کنید و سپس Reset settings را بزنید و در آخر Reset را بزنید تا فرآیند ریست کردن مروگر به صورت کامل انجام شود.

7. غیرفعال کردن اکستنشن ها یا همان Add-on های مرورگر

بسیاری از افزودنی های مرورگر هستند که باعث غیرفعال کردن دسترسی ما به یک سایت می شوند. بنابراین می توانید با زدن سه نقطعه عمودی در بالای صفحه و سپس زدن Extension افزودنی های کروم را مورد بررسی قرار دهید و هر کدام که مورد نیازتان نیست را غیرفعال کنید. برای مثال یکی از افزودنی هایی که باعث خواهد شد یک سایت برای ما باز نشود، اکستنشن Ad-Blocker است. بنابراین باید این مورد را مورد توجه قرار دهید تا مشکل باز نشدن سایت ها در ویندوز و اندروید حل شود.

راه حل مشکل باز نشدن سایت ها

8. آنتی ویروس خود را غیر فعال کنید

بسیاری از مواقع پیش می آید که فعال بودن آنتی ویروس باعث می شود یک سایت برای ما باز نشود. البته این کار برای امنیت بیشتر سایت خودتون است و بهتر است ریسک نکنید و این آنتی ویروس را غیرفعال نکنید. اما به صورت کلی فعال بودن آنتی ویروس یکی از مواردی است که باعث می شود سایت باز نشود.

9. حل مشکل باز نشدن سایت ها با حذف برنامه های اضافی و تازه نصب شده

اگر در همین اواخر برنامه ای نصب کرده اید و بعد از آن این مشکلات پدیدار شده است، ممکن است ایراد از آن باشد. بنابراین بهتر است برنامه را حذف کنید و سپس ویندوز خود را ری استارت کرده و سپس بررسی کنید سایت باز می شود یا خیر. قبول دارم که شاید حذف کردن و نصب کردن مجدد برنامه کار سختی باشد. بنابراین می توان برای فهمیدن علت آن، ابتدا کامپیوتر را روی safe boot قرار داده و سپس سایت مورد نظر خود را باز کنید. حالت safe Boot برای این است که کلیه برنامه های روی کامپیوتر شما غیرفعال شوند و فقط برنامه های سیستمی اجزا شود.

اگر پس از اینکه این کار را انجام دادید، مشکل برطرف شد، ایراد از برنامه نصبی است.

10. استفاده از یک وسیله جایگزین

شاید یکی از آسان ترین روش ها، همین استفاده از یک وسیله و ابزار دیگر برای اتصال به نت یا عوض کردن نوع اینترنت است. مثلا اگر شما به اینترنت وای فای متصل هستید، بهتر است نوع اتصال خود را تعویض نمایید و با نت گوشی سعی کنید سایت مورد نظر را باز کنید. اگر با لپتاپ مشغول کار هستید، این کار را با استفاده از گوشی موبایل انجام دهید. بنابراین سعی کنید با عوض کردن نوع اتصال یا وسیله اتصال به نت، مشکل را برطرف نمایید.

سخن پایانی

در بالا روش هایی را مورد بررسی قرار دادیم که با استفاده از آن می توان مشکل سایت هایی که درون ویندوز، گوشی موبایل سامسونگ، شیائومی و … باز نمی شوند، را بررسی و حل کنیم. اگر شما نیز تجربه مشابهی دارید، خشوحال خواهیم شد آن را با ما در میان بگذارید و با اشتراک آن در سایت، به تکمیل روش های حل مشکل باز نشدن سایت ها اقدام کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و مشکل لود نشدن سایت ها برایتان حل شده باشد.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *