هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/01

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و بسیار آن را می پرسند، این است که چرا هشتگ کار نمی کنه یا چرا هشتگ اینستاگرام برای من بالا نمیاد؟ این سوال ها عمدتا هنگامی پیش می آید که افراد می خواهند در پست یا استوری خود از هشتگ ها استفاده کنند و در عین ناباوری هیچ هشتگی برای آن ها کار نمی کند. این مسئله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و امروز می خواهیم در برتر آموز پاسخی مناسب برای حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام پیدا کنیم.

اگر بار اولتان است که می خواهید پستی در اینستاگرام منتشر کنید و هنوز آشنایی کافی با آن ندارید، توصیه می کنم روش گذاشتن پست در اینستاگرام و آموزش استوری اینستاگرام را مشاهده کنید تا به صورت کامل با فرآیند پست و استوری گذاشتن آشنا بشید. اما ما فرض را بر این قرار می دهیم که شما با پست گذاشتن و استوری گذاشتن کاملا آشنایی دارید و سعی می کنیم روش هایی را به شما پیشنهاد دهیم تا مشکل کار نکردن هشتک برای شما کاملا برطرف بشود. هشتگ ها یکی از ابزارهایی است که به شما کمک می کند در اینستاگرام به صورت کاملا رایگان و هیچ گونه هزینه اضافی دیده شوید. فقط کافی است کمی هوشمندانه این هشتگ ها را انتخاب کرده و در پست و استوری خود به نمایش درآورید. در مقاله روش های افزایش فالوور در اینستاگرام به صورت کامل روش های رایگانی که می توانید مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، مورد بررسی قرار داده شده است. آن را از دست ندهید.

همانطور که در آموزش اینستاگرام به صورت کامل توضیح داده ایم، داشتن یک استراتژی صحیح برای استفاده از هشتگ گذاری شما را در میان انبوهی از پست ها بسیار راحت به افراد نشان خواهد داد و علاوه بر اینکه محتوای شما بازدید بهتری خواهد داشت، به رشد برند و افزایش مشتری هدف نیز کمک زیادی خواهد کرد. اما موارد زیر گاهی باعث می شود شما از قابلیت بسیار فوق العاده نتوانید استفاده کنید.

علت کار نکردن هشتک در اینستاگرام

1.پیج شما شادوبن یا اسپم شناخته شده است

قبل از اینکه به بحث هشتک بپردازیم، می خواهیم توضیح کوتاهی درباره شادوبن بدهم و ببینیم اصلا شادوبن چیست؟ شدوبن وقتی اتفاق می افتد که شما از طرف خود اینستاگرام جریمه شده باشید و بدین ترتیب دسترسی شما به بسیاری از قابلیت ها محدود می شود. قبل ترها اینستاگرام محدودیت و سخت گیری زیادی روی هشتگ ها نداشت اما در آپدیت های جدیدی که ارائه داده است، هرچه بیشتر به موضوع هشتگ اهمیت می دهد. سوالی که بسیار متداول است و افراد می پرسند این است که چرا پستام داخل هشتگ نمیره؟ دلیل آن دقیقا همین جریمه و شدوبن است که از طرف اینستاگرام بر روی اکانت فرد ایجاد شده است.

اگر پیج شما اسپم spam شناخته شود، دسترسی به هشتگ ها برای شما کمی مشکل خواهد شد چرا که اینستاگرام روی پیج شما زوم کرده است و اگر از شدوبن خارج شوید و کاری غیر عادی انجام دهید، مجددا وارد شدوبن خواهید شد. اما چه دلایلی باعث شدوبن شدن در اینستاگرام می گردد و خارج شدن از شادوبن اینستاگرام چگونه است؟

  • استفاده بیش از حد از هشتگ هایی که صرفا پربازدید هستند و هیچ ارتباطی به شما ندارد، به راحتی می تواند پیج شما را شدوبن کند. مثلا کسی که در حوزه آموزش وردپرس فعالیت می کند، نباید از هشتگ های مربوط به حوزه آموزش زبان انگلیسی استفاده کند چرا که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. اگر تابحال چنین کاری را انجام می دادید، آن را حذف کنید و به پست های قبلی خود رفته و هر نوع هشتگ گذاری به این صورت را از بین پست های خود حذف کنید.
  • استفاده از یک هشتگ مشخص در پست هایتان نیز باعث ایجاد شادوبن می شود. سعی کنید یک لیستی از هشتگ ها داشته باشید و به صورت گردشی از آن ها استفاده کنید تا هم مخاطبان بیشتری را به سمت خود بیاورید و هم اینکه از شر جریمه اینستا در امان باشید.
  • از هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید. قبل از این که پست خود را منشتر کنید، در سرچ اینستاگرام هشتگ مورد نظر را سرچ کرده و بررسی کنید که هشتگ ممنوعه نباشد.

این ها کوچکترین دلایلی هستند که پیج شما به عنوان شادوبن و اسپم شناخته می شود و با رعایت اصول آن، دیگر نگران چنین چیزی نباشید و حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام به راحتی اتفاق می افتد. تصویر زیر یک نمونه از آمار پیجی است که دچار شادوبن شده است.

شادوبن در اینستاگرام

 

2. استفاده از هشتگ های بی ارتباط با حوزه کاری

یکی از دلایلی که ممکن است اینستاگرام محدودیت هایی برای شما در استفاده از هشتگ گذاشته باشد، استفاده از هشتگ های پرطرفداری است که هیچ ارتباطی به حوزه کاری شما ندارد. در قسمت شادوبن اشاره ای به این موضوع کردیم اما از آنجایی که این علت بسیار متداول است و افراد زیادی این کار را انجام می دهند، دوباره به آن اشاره ای می کنیم.

قبلتر شاید این به عنوان یک ترفند و تریک استفاده از هشتگ در اینستاگرام به کار می رفت، اما امروزه هیچ کاربردی ندارد و حتی باعث اسپم شدن پیج شما خواهد شد. از طرفی خودتان را جای کاربر بگذارید؛ مثلا شما داخل هشتگ اینستاگرام سرنا امینی که سرچ زیادی دارد را سرچ می کنید، اما مطالب آموزش سرمایه گذاری برای شما نمایش داده می شود. چه حالی خواهی شد؟ قطعا اصلا خوشتان نخواهد آمد. به همین دلیل نیز اینستاگرام محدودیت های بسیار شدیدی را برای این قسمت در نظرگرفته است. علاوه بر اینستاگرام شما با این کار خطر ریپورت شدن توسط افراد مختلف را بسیار بالا خواهید برد که تعداد زیاد آن می تواند باعث بسته شدن پیج شما شود.

3. استفاده از هشتگ های ممنوع را کنار بگذارید

شاید برایتان جالب باشد اما اینستاگرام چیزی حدود 100 هزار هشتگ ممنوعه داخل خود دارد یعنی اگر از آن ها به هر دلیلی استفاده کنید، اکانت خود را در معرض خطر قرار داده اید و ممکن است به عنوان اسپم شناسایی شده و دیگر هیچ فعالیتی نتوانید بکنید. پس بهتر است هشتگ های ممنوعه را قبل از پست گذاری شناسایی کنید. اما چگونه می توان این هشتگ ها را پیدا کرد؟ نیازی نیست وقت بگذارید و تمامی صدهزار هشتگ اینستا را مورد بررسی قرار داده و آن ها را حفظ کیند. فقط کافی است در قسمت سرچ اینستاگرام هشتگی که قصد استفاده از آن را دارید، را سرچ کرده و اگر پیغام زیر برایتان به نمایش درآمد؛ یعنی این هشتگ ممنوعه است. به همین راحتی! البته که خیلی مواقع هشتگ مورد نظر برای شما نمایش داده نمی شود که این نیز دلیلی بر ممنوعیت آن هشتگ است.

اگر دوست دارید از ابزارهای بیرون از اینستاگرام استفاده کنید، سایت  MetaHashtags.Com سایتی مناسب برای بررسی هشتگ های ممنوعه است.

نکته جالب این است که بسیاری از کلماتی که حتی فکرش را هم کسی نمی کند، به عنوان هشتگ های ممنوعه حساب می شود. مثلا کلمه desk هیچ چیز موردداری در آن وجود ندارد اما به عنوان هشتگ ممنوعه شناسایی می شود.

شناسایی هشتگ ممنوعه در اینستاگرام

4. از هشتگ های با موضوعات گسترده استفاده نکنید

تمامی ما دوست داریم در کلمات و هشتگ های کلی دیده شویم و تعداد زیادی مخاطب هدف برای خود به ارمغان بیاوریم. اما استفاده بیش از حد از این کلمات هیچ منفعتی برای ما نخواهد داشت. اگر در بین این هشتگ های با موضوعات وسیع دیده شوید، ممکن است مخاطبانی را برای خود جذب کنید اما هرچه هشتگ های انتخابی شما تخصصی تر باشد، بهتر می توانید به جذب افراد هدفمند روی بیاورید.

5. تعداد مجاز استفاده از هشتگ در هر پست

گاها پیش می آید که کپشن پست خود را در نوت گوشی وارد کرده و سپس وارد اینستاگرام می کنیم و اصلا حواسمان نیست که چه تعدادی از هشتگ ها را در کپسن خود قرار داده ایم. در چنین حالتی اینستاگرام اجازه آپلود پست را به ما نمی دهد. تعداد مجازی که می توانید از هشتگ ها در کپشن خود استفاده کنید، 30 عدد است و تعداد بالاتر از آن امکان استفاده ندارد. البته تمامی افراد متخصص در حوزه آموزش اینستاگرام، توصیه می کنند از 30 تا ظرفیت نباید استفاده کرد و به صورت نرمال بین 5 تا 8 هشتگ در هر پست مناسب است و نهایتا 10 تا تعداد خوبی است. البته که باز هم کسی نمی داند چه تعدادی واقعا مناسب است و با تست و تجربه و حوزه کاری باید به تعداد مناسب آن رسید. این ساده ترین راهی است که برای حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام می توانید آن را بررسی نمایید.

6. از هشتگ های متنوع استفاده کنید

بارها پیش آمده است شخصی در 30 پستی که می گذارد، به صورت مداوم چندین هشتگ را تکرار می کند و هیچ تغییری در آن نمی دهد. شما جای اینستا باشید چه می کنید؟ احتمالا می گویید که این پیج یک ربات یا اسپم است که هیچ تغییری در ساختار هشتگ های آن به وجود نمی آید. پس اجازه استفاده از هشتگ را در پست ها به او نمی دهم و بدین صورت مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام پیش می آید.

برای اینکه دچار چنین حالتی نشوید، سعی کنید هشتگ های پر بازدید و در عین حال هدفمند حوزه کاری خود را دربیاورید و تعدادی از آن ها را به صورت گردشی در هشتگ پست اینستاگرام خود به کار برید تا دایره ای گسترده از افراد را به سمت خود جذب کنید. سایت هشتگ گذاری زیادی وجود دارد که هشتگ اصلی خود را به آن می دهید و لیستی از هشتگ های مرتبط با حوزه کاری شما را به شما نمایش می دهد که می توانید از بین آن انتخاب کرده و در کپشن پست خود قرار دهید. مهم ترین نکته در هشتگ گذاری تجربه است و باید هشتگ های مختلف را تست کنید و ببینید چه هشتگ هایی بهترین بازخورد را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

7. استفاده از هشتگ های بسیار رقابتی

وقتی یک هشتگ به خصوص را سرچ می کنید، دو قسمت برای آن وجود دارد. یکی قسمت recent و دیگری قسمت top. در قسمت recent معمولا پست هایی به نمایش در می آید که در چند دقیقه یا حتی چند ساعت اول تعداد زیادی لایک، کامنت و … یا به اصطلاح دیگر تعامل خوبی گرفته است. در حوزه های سخت، که تعداد پست بسیار زیادی به آن وارد می شود، ماندن در آن بالا تقریبا کاری نشدنی است و پست شما در حد چند ثانیه در قسمت recent وجود دارد و حذف خواهد شد. در واقع شما با استفاده از کلمات سخت و پربازدید، فرصت خود برای دیده شدن را سوزانده اید، حال آنکه با استفاده کلمات نیچ تر و بهتر می توانید فرصت دیده شدن محتوای خود را به دیگر افراد بدهید.

هشتگ پربازدید در اینستاگرام

 

8. مشکلات فنی و خطای انسانی عاملی مهم در حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

تمامی مواردی که در بالا بررسی کردیم بیشتر مربوط به استراتژی هر پیج است و با رعایت آن ها تا حد زیادی می توانید در هشگ های اینستاگرام دیده شوید. اما گاهی پیش می آید که علت در جای دیگری است و مثلا شما هشتگ هایی که می زنید دارای غلط املایی است و به همین دلیل است که کسی نمی تواند شما را ببیند. مثلا استفاده از آندرلاین در هشتگ بسیار مهم است(برای عبارات چند کلمه ای) یا همچنین طرز صحیح کلمات نیز بسیار اهمیت دارد و اگر اشتباه تایپی داشته باشید، مورد قبول واقع نخواهد شد و عملا هشتگ برای شما بی استفاده است.

یکی از آسان ترین راه هایی که بتوانید بفهمید هشتگ درست استفاده شده است یا نه، توجه به رنگ آن در کپشن است. وقتی پست را انتشار دادید، یکبار دیگر پست را مجددا بررسی کنید و ببنید آیا هشتگ ها به صورت آبی رنگ هستند یا مانند دیگر قسمت های متن به رنگ مشکی درآمده اند. اگر رنگ مشکی داشتند؛ یعنی ایرادی در نوشتن وجود دارد و باید آن را بررسی و حل کنید.

کلام پایانی

امروز سعی کردیم تمامی روش هایی که برای حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید هرچه بهتر از هشتگ های اینستاگرام استفاده کنید. حال نوبت شماست تا مقاله ما را تکمیل کنید. اگر راهی برای دیده شدن هرچه بیشتر از طریق هشتگ اینستاگرام به ذهنتان می رسد، خوشحال می شویم آن را با در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا با انتشار آن به دیگر افراد نیز در بهبود استفاده از هشتگ کمک کنیم. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

 

 

 

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دانیال

    سلام من هر چی هشتگ استفاده میکنم اصلا داخل ریسنت نمیره دلیلش چی میتونه باشه شادوبن هم نیستم چند بار چک کردم

    1. جواد فرازمند

      سلام دانبال جان
      ببین سعی کن از هشتگ های خیلی بزرگ استفاده نکنی، چون اینجوری پست خیلی سریع میاد داخلش و شمارو نشون نمیده
      هشتگ های کوچک تر در حد 5000 تا یا 1000 تا رو تست کن حتما

  2. سعید مهدوی راد

    چرا من هشتک هارو که سرچ میکنم اون بالاش قسمت تاپ پست و ریلز و ریسنتلی اینا رو نداره؟

    1. جواد فرازمند

      سلام سعید عزیز
      کلا اینستا اینارو دیگه برداشته ؛ آپدیت های اخیرش به این صورته

  3. سمیرا برزی

    سلام روز بخیر.من هشتگهای مرتبط با حوزه کاریمو می زنم که اکثرا بازدیدهای بالا دارن ولی تو نیم ساعت اول پستم تو recsnt هست ۲تا بازدید می خوره حذف میشه از هشتگها ویدئو و ریلزهام که اصلا نیس تو هشتگها چیکار کنم میشه راهنماییم کنین؟

    1. جواد فرازمند

      سلام امیدوارم خوب باشین 🙂
      بهتره از هشتگ هایی استفاده کنین که خیلی زیاد سرچ نشن و یه جورایی هشتگ طولانی تر باشن، چون داخل اون هشتگ ها رقابت خیلی بالاست و عادیه بعد از چند دقیقه کلا جذف بشه مگر اینکه پست شما خیلی خوب باشه که داخل تاپ قرار بگیره
      در کل هم سعی کنین هشتگ ها رو برای هر پست متفاوت بزنین، در کنارش از هشتگ های مرتبط فقط استفاده کنین

  4. eli

    من هشتگ اصولی میزنم ولی وقتی روی هشتگ ها کلیک میکنم و میرم توی قسمت top پست خودم نمیبینم
    فقط هم واسه ویدیو اینجوریه عکس که میذارم هشتگ هامو محاسبه میکنه
    هم با پیجی که داشتم امتحان کردم هم یه پیج جدید زدم
    اینستامو هم اپدیت کردم ولی واسه ویدیو هشتگامو حساب نمیکنه
    اگه میشه راهنماییم کنین

    1. جواد فرازمند

      سلام الی عزیز
      تاپ پست ها فقط برای پست هایی هست که خیلی تعامل خوبی با کاربر گرفته و لزوما اینجوری نیست که شما هر هشتگی که میزنین داخل اون تاپ پست نمایش بده
      همون موقع که پست رو میذاری، داخل قسمت recent میتونی پستت رو داخل اون هشتگ ببینی

  5. حسام همتی

    سلام
    حالا که این مشکل را داریم ، چگونه به اینستاگرام اطلاع دهیم که دیگر اشتباهات رخ نمیدهد که ایستاگرام ما را جهت هشتم آزاد کند و یا باید زمان خاصی طی شود ؟

    1. محسن حبیبی راد

      سلام عموما بازه محدودت که مشخص شده تموم شه میتونید استفاده کنید

  6. الناز پناهی

    پستم برای خودم هست ولی اژ بهش recent بعد چن دقیقه پاک میشه چرا؟!

    1. محسن حبیبی راد

      باید صبر کنید زمان محدودیت شما بگذره