هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راه اندازی درگاه بیت کوین

آموزش راه اندازی درگاه بیت کوین و درگاه ارزهای دیجیتال وردپرس

دسته بندی : وردپرس
1401/05/22

به خاطر داشته باشید که ایجاد یک وب‌سایت بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. با ابزارهایی که در دست شماست – پلاگین ها، اسکریپت‌ها، تم‌ها و قالب‌ها – ایده کسب‌وکار شما در کمترین زمان به واقعیت تبدیل می‌شود. شما می‌توانید وب‌سایت ارزهای دیجیتال نهایی را برای ورود به دنیای آنلاین با تقریباً هیچ کاری تنظیم کنید. از این افزونه‌های بیت کوین و ارزهای دیجیتال به نفع خود استفاده کنید و وب‌سایت‌های وردپرسی برجسته‌ای ایجاد کنید.

رمزارزها در چند سال اخیر به شدت محبوب شده‌اند. واقعیت این است که به عنوان یک روش پرداخت همچنان محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر به فکر افزودن بیت کوین به وردپرس بوده‌اید، یک افزونه عالی وجود دارد که به شما کمک می‌کند این کار را به راحتی انجام دهید.

بیت کوین چیست؟

به زبان ساده، بیت کوین یک ارز دیجیتال، یک ارز مجازی یا یک ارز دیجیتال است. این هر سه است. کریپتوکارنسی نوعی پول است که برخلاف پول نقد که فیزیکی است، کاملاً مجازی است.

این یک نسخه آنلاین پول نقد است که می‌توانید از آن برای خرید محصولات و خدمات استفاده کنید. در حالی که بسیاری از مکان‌ها هنوز درگاه پرداخت بیت کوین ندارند یا به بیت کوین به عنوان روش پرداخت اجازه می‌دهند، تعداد مکان‌هایی که دارند در حال افزایش است و این تعداد همچنان در حال افزایش است.

به همین دلیل است که باید به فکر اضافه کردن درگاه پرداخت بیت کوین به وب‌سایت خود باشید. دادن گزینه پرداخت به مشتریان برای کالاها، خدمات و دانلودهای آنلاین شما، تنها فرصتی را برای شما ایجاد می‌کند که به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید. در مقاله رمزارز چیست در مورد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و سازوکار آن‌ها صحبت کردیم.

راه اندازی درگاه بیت کوین

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

اغلب اوقات، تصویری از بیت کوین را می‌بینید. این در واقع فقط یک تازگی است، زیرا بیت کوین بدون کدهای خصوصی چاپ شده در داخل آن‌ها بی‌ارزش است. اساساً هر بیت کوین یک فایل کامپیوتری است که در یک کیف پول ذخیره می‌شود. این کیف پول‌ها در واقع برنامه‌های کیف پول دیجیتالی هستند که می‌توانید از چندین مکان از طریق رایانه یا تلفن هوشمند دریافت کنید.

شما می‌توانید بیت کوین (یا بخشی از آن‌ها) را به این کیف پول‌های دیجیتال ارسال کنید. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را برای افراد دیگر ارسال کنید. هر تراکنشی که انجام می‌شود در یک لیست عمومی ثبت می‌شود که به آن “بلاک چین” می‌گویند.

تنها به همین دلیل، ارز را ایمن می‌کند زیرا امکان ردیابی تاریخچه بیت کوین وجود دارد. این کار مردم را از خرج کردن سکه‌هایی که مالک آن نیستند باز می‌دارد و به طور موثر از تقلب و کپی کردن جلوگیری می‌کند. می خواهید از بیت کوین و سایر رمزارزها درآمد داشته باشید؟ کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

آیا باید درگاه پرداخت بیت کوین داشته باشید؟

پاسخ کوتاه اینجاست؟ بله! دادن توانایی پرداخت به کاربران سایت برای کالاها و خدمات با استفاده از پرداخت بیت کوین وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که به مشتریانی در سطح جهانی دسترسی پیدا کنید که در غیر این صورت از سایت شما با استفاده از USD خرید نمی‌کردند. میلیون‌ها نفر کیف پول‌های دیجیتالی راه‌اندازی کرده‌اند که انواع ارزهای دیجیتالی مختلف را در داخل خود دارند. در آمار ارزهای دیجیتال این موضوع را شرح داده‌ایم.

واضح است که محبوب‌ترین آن‌ها بیت کوین است. معامله امن، سریع و آسان برای رسیدگی خواهد بود. همان‌طور که گفته شد، راه‌اندازی اولیه برای اجازه دادن به مردم برای پرداخت در وب‌سایت شما با استفاده از بیت کوین در گذشته بسیار دشوار بود اما الان می توانید خیلی ساده این کار را انجام دهید.

کسب درآمد از درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال

با توجه به اینکه ایران تحریم است و درگاه‌های بانکی بین‌المللی به ایرانیان سرویس نمی‌دهند و با توجه به فراگیر بودن ارزهای دیجیتال می توان از درگاه ارزهای دیجیتال استفاده کرد. به این علت که این ارزها غیرمتمرکز بوده و تحت کنترل هیچ کشوری نیستند، آمریکا یا سایر کشورها توانایی ایجاد محدودیت برای ایرانیان را نخواهند داشت و شما می‌توانید سایت جهانی خود را راه‌اندازی کرده و با فعال‌سازی درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال با سایر کاربران خارجی تجارت کنید.

سناریوی فعلی ارزهای دیجیتال

پلاگین درگاه بیت کوین در وردپرس

به طور خلاصه، کریپتو یک ارز دیجیتال است که می‌توانید برای پرداخت کالاها و خدمات از آن استفاده کنید. اگرچه در سطح جهانی تنظیم نمی‌شود، برندها، شرکت ها و کشورهای بیشتری آن را به عنوان پول قانونی می‌پذیرند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌ها ارزهای خود را منتشر کرده‌اند (اغلب به آن‌ها توکن گفته می‌شود) که می‌توانند به طور خاص برای خدمات یا کالاهایی که شرکت ارائه می‌کند معامله شوند.

Blockhain یک فناوری غیرمتمرکز است که در بسیاری از رایانه‌ها که معاملات را مدیریت و ضبط می‌کنند، پخش شده است. این همان چیزی است که ارزهای دیجیتال را خاص می‌کند. امنیت و دسترسی به این فناوری از جذاب‌ترین ویژگی‌هاست.

اگر فکر می‌کنید فناوری بلاک چین چهره خرید و فروش را تغییر می‌دهد و به شما امکان کنترل ثروتتان را می‌دهد، پس مستقیماً می‌بینید. ارزش بازار فعلی بیت کوین بالای 756 میلیارد دلار است و بیش از 19000 بیت کوین دارد. این بیش از اندازه کافی می‌گوید.

داده‌های Blockchain.com می‌گوید که بیش از 82 میلیون کیف پول وجود دارد و تا به امروز بیش از 728 میلیون تراکنش انجام شده است. زمانی که وارد یک بازار دیجیتال متمرکز می‌شویم و از فناوری بلاک چین برای انجام تراکنش های خود بدون هیچ نهاد واسطه‌ای استفاده می‌کنیم، ممکن است زودتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنیم. بنابراین اگر یک حساب وردپرس پولی دارید یا یک وب‌سایت WooCommerce دارید، ارتباط با ارزهای دیجیتال یک قدم جلوتر به شما می‌دهد.

درگاه پرداخت بیت کوین GoUrl

درگاه پرداخت بیت کوین GoUrl یک درگاه پرداخت بیت کوین/آلت کوین منبع باز است. هیچ هزینه‌ای با آن مرتبط نیست. شما می‌توانید قیمت‌های خود را برای محصولات به 100 زبان برای مشتریان در سراسر جهان تعیین کنید. پرداخت با یک روش خودکار انجام می‌شود و شما وجوه را مستقیماً به کیف پول بیت کوین/آلت کوین خود دریافت خواهید کرد.

جدا از بیت کوین/آلت کوین، دروازه‌ها طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را برای فروشگاه وردپرس شما می‌پذیرند. به علاوه، کاربران هرگز وب‌سایت شما را ترک نمی‌کنند. همچنین گزینه‌هایی برای سفارشی‌سازی عضویت مانند پرداخت به ازای محصول و پرداخت به ازای عضویت – برای کاربران ثبت‌نام شده ایمیل و پرداخت به ازای دانلود و پرداخت به ازای هر مشاهده/صفحه – برای کاربران ثبت‌نام نشده ارائه می‌دهد.

آموزش افزونه

افزونه را نصب و فعال کنید

برای شروع پذیرش بیت کوین در وردپرس، ابتدا باید افزونه را نصب و فعال کنید. می‌توانید این کار را با رفتن به صفحه افزونه‌ها در داشبورد مدیریت وردپرس خود انجام دهید. به سادگی نام افزونه را جستجو کنید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه، باید به صفحه تنظیمات اصلی دسترسی داشته باشید تا همه آن را تنظیم کنید. برای انجام این کار، روی GoUrl Bitcoin > Settings کلیک کنید. این را در قسمت منوی سمت چپ داشبورد خود خواهید یافت. بیایید با هم نگاهی به راه‌اندازی این افزونه بیندازیم و شما را در مسیر پذیرش پرداخت های بیت کوین در وب‌سایت وردپرس خود قرار دهیم.

درگاه پرداخت بیت کوین را اضافه کنید

اکنون که در صفحه پیکربندی اصلی هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلیدهای عمومی/خصوصی رایگان GoUrl خود را دریافت کنید. این فرآیند ثبت‌نام اطلاعاتی را که برای وارد کردن کلیدها در انواع مختلف ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید برای پرداخت در وب‌سایت خود مجاز کنید، به شما می‌دهد.

در این مورد، ما قصد داریم راه‌اندازی بیت کوین را نشان دهیم. اما این مفهوم برای افزودن کلید به هر یک از ارزهای دیجیتال موجود که می‌خواهید راه‌اندازی کنید و برای پرداخت در وب‌سایت خود استفاده کنید، یکسان است.

هنگامی‌که در صفحه پیکربندی اصلی فرود آمدید، برخی از پیوندهای موجود را مشاهده خواهید کرد. می‌توانید روی پیوند «دستورالعمل‌ها در اینجا» کلیک کنید و به فهرستی برای دریافت کلیدهای خصوصی و عمومی هدایت شوید، یا می‌توانید به وب‌سایت اصلی افزونه کلیک کرده و مراحل را دنبال کنید.

حساب رایگان خود را ثبت کنید

در این صورت، بیایید با کلیک بر روی پیوند «GoUrl» و رفتن به فرآیند ثبت، کلیدهای خود را دریافت کنیم. روی لینک کلیک کنید و به صفحه تائید انسانی هدایت خواهید شد. ادامه دهید و روی دکمه “من یک انسان هستم” کلیک کنید و ادامه دهید.

شما به صفحه اصلی ثبت‌نام افزونه هدایت می‌شوید. برای ثبت‌نام رایگان مراحل را دنبال کنید.

هنگامی‌که صفحه ثبت‌نام را با اطلاعات مربوطه پر کردید، پیامی دریافت خواهید کرد که می‌گوید یک لینک ایمیل به آدرسی که شما ارائه کرده‌اید ارسال شده است. به آن ایمیل بروید و آدرس را تائید کنید.

روی لینک موجود در ایمیل خود کلیک کنید و با اطلاعات کاربری خود وارد حساب کاربری خود شوید. صفحه اصلی حساب شما باز می‌شود و اطلاعات کمی را مشاهده خواهید کرد.

یک Pay box ایجاد کنید

به راحتی می‌توانید تمام این لینک ها را در مسیر کاوش کنید و شرکت‌های وابسته خود و هر چیز دیگری را که می‌خواهید تنظیم کنید. با این حال، در حال حاضر، ما بر روی دریافت اطلاعات مورد نیاز برای راه‌اندازی بیت کوین در وردپرس تمرکز می‌کنیم. صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید تا دکمه آبی رنگ “Create a New Payment Box for Your Website” را مشاهده کنید. پیش بروید و روی آن کلیک کنید.

صفحه دیگری ظاهر می‌شود که می‌خواهید تمام اطلاعات مربوطه را که برای پر کردن جعبه پرداخت بیت کوین خود به آن نیاز دارید وارد کنید. از هر ورودی، جعبه‌های بازشو دستورالعمل دقیقی وجود خواهد داشت. بنابراین اگر در مورد چیزی به کمک نیاز دارید، روی آن‌ها کلیک کنید تا پاسخ شما را دریافت کنند.

توجه: در صفحه پیکربندی افزونه در سایت وردپرس خود، «URL برگشت به تماس» خود را پیدا خواهید کرد. ادامه دهید و آن را کپی و پیست کنید.

وقتی کارتان تمام شد، ادامه دهید و کادر “تائید هویت شما” را با اجازه دادن به آن‌ها یک کد به ایمیل شما پر کنید. کد ارسالی را کپی کرده و در قسمت مربوطه قرار دهید. پس از انجام این کار، روی دکمه “ذخیره” در سمت راست‌بالای فرم کلیک کنید. یک کلید عمومی و خصوصی بیت کوین به طور خودکار تولید می‌شود و جعبه پرداخت بیت کوین جدید شما برای وردپرس اکنون تولید می‌شود.

تنظیمات صندوق پرداخت را پیکربندی کنید

اکنون که جعبه پرداخت بیت کوین خود را ایجاد کرده‌اید، نوبت به مرحله نهایی رسیده است. به داشبورد مدیریت وردپرس خود برگردید. تنظیمات صندوق پرداخت خود را همان‌طور که می‌خواهید پیکربندی کنید.

چند ردیف اول شامل موارد زیر خواهد بود:

  • نوع صندوق پرداخت
  • تم جعبه پرداخت
  • لوگوی شرکت (برندینگ)

آن‌ها را هر طور که مناسب می‌دانید پر کنید.

حالا کمی به پایین اسکرول کنید. اگر می‌خواهید ارزهای دیگری را بپذیرید، می‌توانید یک مبدل ارز ایجاد کنید تا با استفاده از پیوند ارائه‌شده در وب‌سایت خود نشان دهید. هنگامی‌که آن API را دریافت کردید، آن را در فیلد قرار دهید. در غیر این صورت، مستقیماً به کادر «پرداخت های بیت کوین» بروید و کلیدهای خصوصی و عمومی بیت کوین را که هنگام ایجاد جعبه پرداخت ایجاد کرده‌اید، اضافه کنید.

توجه: می‌توانید همان مراحل بالا را برای هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید انجام دهید. اگر توسط افزونه ارائه‌شده باشد، می‌توانید آن را قبول کنید.

در نهایت، تمام مسیر را به سمت پایین و از کنار همه جعبه‌های رمزنگاری اسکرول کنید و بقیه تنظیمات جعبه پرداخت را که در آنجا می‌بینید پر کنید.:

  • iFrame Sizing را انتخاب کنید
  • سبک های جعبه
  • پیام های پرداخت
  • تصاویر صندوق پرداخت
  • سایر سوابق در مورد دانلود و عضویت

اطمینان حاصل کنید که پس از اتمام بر روی دکمه “ذخیره تنظیمات” واقع در سمت راست ‌بالای صفحه کلیک کنید. و اکنون شما با موفقیت یک باکس پرداخت بیت کوین برای وردپرس ایجاد کردید. اکنون می‌توانید این ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت در وب‌سایت خود بپذیرید.

پی باکس دیجیتال

PayBox دیجیتال همچنان در CodeCanyon به فروش می‌رسد. این افزونه به مشتریان امکان می‌دهد برای مواردی که قابل دانلود هستند هزینه پرداخت کنند. مشتریان روش پرداخت خود را از PayBox Created انتخاب می‌کنند و بیت کوین یکی از آن‌هاست. این از تمام کارت‌های اعتباری / بدهی اصلی پشتیبانی می‌کند. مشتری می‌تواند مبلغی را که می‌خواهد بپردازد را بپردازد، اما شما همچنین می‌توانید حداقل محدودیتی را تعیین کنید یا نرخ ثابتی را برای محصول دانلودی تعیین کنید.

Coin Market Cap & Crypto Prices

بهترین پلاگین های راه اندازی درگاه ارزهای دیجیتال در وردپرس

این یکی کوتاه و واضح است. با استفاده از Coin Market Cap & Crypto Prices، می‌توانید:

  • 1000+ توکن رمزنگاری را در سایت وردپرس خود نشان داده و مرتب کنید.
  • ستون جزئیات را سفارشی کنید.

پلاگین Stripe Payment Gateway برای ووکامرس

پلاگین Stripe برای وردپرس یک درگاه پرداخت سنتی است که از کارت‌ها، کیف پول ها و ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت برای سایت وردپرس شما پشتیبانی می‌کند. این باید همه‌کاره‌ترین دروازه با مشتریانی باشد که کارت اعتباری، کارت‌های نقدی، Apple pay، Alipay و بیت کوین دارند. به همین دلیل داشتن این افزونه به عنوان درگاه پرداخت شما یک موقعیت برد-برد است.

در اینجا ویژگی‌های اضافی این افزونه که ساخت شرکت XAdapter بوده آمده است :

  • پشتیبانی از اشتراک ووکامرس
  • پشتیبانی از مبدل ارز و WPML
  • پشتیبانی پرمیوم با 30 روز ضمانت بازگشت وجه

درگاه پرداخت بیت کوین TripleA

درگاه پرداخت TripleA برای WooCommerce جدید و تازه در بازار است. این پرداخت بیت کوین را برای همه تجار آنلاین وردپرس تسهیل می‌کند. راه‌اندازی تنها چند دقیقه طول می‌کشد و بسیار انعطاف‌پذیر است. هیچ بیت کوین یا دانش فنی لازم نیست. پس از راه‌اندازی افزونه، همه چیز به خودی خود اجرا می‌شود – نیازی به نگرانی در مورد چیزی نیست. به علاوه، کاربران نهایی از یک تجربه پرداخت روان لذت می‌برند. آن‌ها حتی وب‌سایت شما را در حین تراکنش‌های پرداخت ترک نمی‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی‌های TripleA عبارت‌اند از:

  • یکپارچه شده با ووکامرس؛
  • تراکنش‌های رایگان بیت کوین به بیت کوین با یک سیستم غیر حضانت؛
  • فقط 0.8٪ کارمزد ثابت پس از برداشت به ارزهای محلی، بدون هزینه نصب یا اشتراک بیشتر.
  • اعلان ایمیل برای هر تراکنش؛
  • نرخ‌های تبدیل لحظه‌ای برای تبدیل بیت کوین به ارز؛
  • افزونه اهدای بیت کوین موجود است.

TripleA راه‌حل عالی برای صاحبان مشاغلی است که قبلاً کیف پول بیت کوین دارند. بدون واسطه و بدون هزینه. اگر می‌خواهید پول نقد دریافت کنید، TripleA به صورت روزانه در اکثر ارزهای اصلی جهان عمل می‌کند و نیازهای هر اندازه کسب‌وکار را برآورده می‌کند.

برای کسانی که فروشگاه آنلاین وردپرس ندارند، TripleA همچنین یک API بسیار آسان و واضح برای توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد.

NOWPayments برای WooCommerce

NOWPayments یک افزونه پرداخت ارز دیجیتال WooCommerce قابل اعتماد برای تجار و مشاغل دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهد بیش از 100 ارز را بپذیرند. فقط باید یک حساب کاربری رایگان ثبت کنید، آدرس کیف پول خود را مشخص کنید، یک کلید API دریافت کنید و طبق دستورالعمل‌ها افزونه را در وب‌سایت خود نصب کنید. سیاست کارمزد شفاف است: در صورت نیاز به مبادله، شامل 0.5% کارمزد تراکنش به‌اضافه 0.5% کارمزد مبادله می‌شود.

فواید:

  • معاملات سریع، امن و خصوصی؛
  • بدون دخالت بانکی – وجوه مستقیماً به کیف پول شما می‌رود.
  • تبدیل خودکار سکه؛
  • نصب آسان.

CryptoWoo

CryptoWoo یک افزونه پذیرش ارزهای دیجیتال برای WooCommerce است که به بازرگانان اجازه می‌دهد انواع ارزهای دیجیتال را بپذیرند. این افزونه یکپارچه‌سازی یکپارچه با وب‌سایت و سرور فراهم می‌کند. مشتریان نیازی به ترک وب‌سایت شما در طول معاملات ندارند. این افزونه همچنین نرخ ارز را در زمان واقعی ارائه می‌دهد و کیف پول‌های HD را ارائه می‌دهد.

Mollie Payments برای WooCommerce

Mollie Payments یک افزونه پرداخت متن‌باز است. در کشورهای اروپایی بسیار محبوب است. اما مشتریان خود را در سراسر جهان دارد. این افزونه به صاحب فروشگاه اجازه می‌دهد تا از کارت‌های اعتباری/دبیت بین‌المللی، کارت‌های اعتباری/دبیت خاص کشور و بیت کوین پرداخت‌ها را بپذیرد. این افزونه بیش از 30000 نصب فعال دارد. این افزونه که توسط توسعه‌دهندگان ادعا می‌شود ایمن است، به نظر می‌رسد که تراکنش‌های امن را به همه این فروشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

ویژگی‌های اصلی Mollie Payments:

  • پرداخت مکرر در دسترس با اشتراک WooCommerce.
  • فقط کارمزد هر تراکنش؛
  • از بین برنامه‌های پرداخت انعطاف‌پذیر انتخاب کنید.
  • پشتیبانی WPML؛
  • پشتیبانی مشتری.

Easy Digital Downloads

Easy Digital Downloads یک درگاه پرداخت منبع باز است. این یکی از پرکاربردترین افزونه‌های رایگان برای پذیرش بیت کوین، Payza و سایر ارزهای دیجیتال است. مشتریان می‌توانند محصولات را از فروشگاه شما دانلود کرده و با استفاده از کارت یا بیت کوین خود پرداخت کنند. در حال حاضر فقط محصولات قابل دانلود پشتیبانی می‌شوند.

نتیجه‌گیری و پایان

در این مقاله در مورد راه‌اندازی درگاه بیت کوین در وردپرس و مهم‌ترین پلاگین‌های راه‌اندازی درگاه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در وردپرس صحبت کردیم و پلاگین هایی معرفی شدند که با استفاده از آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی وردپرسی خود را به درگاه نای ارزهای دیجیتال متصل کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید متشکریم. پیشنهاد می‌کنیم از سایر مقالات سایت ما نیز دیدن کنید و درصورتی‌که نظر یا پیشنهادی دارید آن را از طریق بخش کامنت ها مطرح کنید. همچنین اگر شما روش‌های دیگری برای ایجاد درگاه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در وردپرس بلد هستید یا پلاگین نای بیشتری می‌شناسید، در بخش کامنت ها مطرح کنید تا در آپدیت ها بعدی به مقاله اضافه شده و سایر دوستان نیز بتوانند از درگاه‌ها و روش نای دیگر استفاده کنند.

دیگر مقالات مرتبط که مطالعه آن‌ها پیشنهاد می‌شود:

رمزارز چیست؟ آموزش رمزارز + سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی

استخراج بیت کوین چگونه انجام می گیرد؟ پاسخ به سوالات شما

بلاک چین چیست؟ 0 تا 100 آموزش بلاکچین به همراه کلیه نکات

آموزش خرید بیت کوین + نکات مهم خرید

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *