هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم؟

چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم؟

دسته بندی : موفقیت
1401/11/10

ما در این مقاله به بررسی این نکته بسیار مهم می‌پردازیم که چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم.

این موضوع را از منظر موفقیت فردی و همچنین روانشناسی بررسی خواهیم کرد. برای شما در این مسیر چند ترفند بسیار عالی خواهیم داشت.

 سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز 😎🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار لازم و ضروری در دنیای ارتباطات و تکنولوژی. شاید با خود فکر کنید که در برنامه ریزی شکست می‌خوریم، چه ارتباطی با تکنولوژی و یا ارتباطات دارد؟ باید به شما بگوییم که در برخی مواقع یکی از محرک‌های اصلی شما برای انجام دادن و یا انجام ندادن یک کار دقیقا همین اینترنت و فضای مرتب با آن می‌باشد. توجه داشته باشید که زمانی که شما برنامه ریزی می‌کنید و به هر دلیل در آن شکست می‌خورید.

 این موضوع نه تنها در زمان شما مشکل ایجاد می‌کند، بلکه در شخصیت شما هم مشکلاتی ایجاد می‌کند. فرض کنید که ما یک برنامه ریزی مفصل انجام داده‌ایم که آموزش زبان انگلیسی را هر صبح انجام دهیم. اما صبح به جای اینکه به آن عمل کنیم، یک پیام و یا چک کردن یک اینستاگرام برای یک موضوع ساده ما را به سادگی از برنامه عقب می‌اندازد. به همین سادگی ما در برنامه ریزی شکست می‌خوریم. البته همیشه موضوعات اینقدر ساده نیست. اما همیشه این موضوعات قابل حدس زدن و بررسی می‌باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که شما هر باری که در برنامه ریزی شکست می‌خوریم. این موضوع باعث می شود که به صورت قابل توجه اعتماد به نفس و عزت نفس شما کاهش پیدا کند. شاید در کوتاه مدت متوجه این موضوع نشوید، اما زمانی که با عواقب درست انجام ندادن کاری خود مواجه می‌شوید، قطعا نظر شما عوض خواهد شد.

برنامه ریزی شما تا چه اندازه منطقی است؟

یکی از مهمترین دلایلی که ما در برنامه ریزی شکست می خوریم این است که شناخت درستی از اهداف و همچنین از ظرفیت‌های خود نداریم. به عنوان مثال ما برنامه ریزی می‌کنیم که صبح ساعت 7 صبح بلند شویم و بلافاصله ورزش کنیم. بعد از آن دوش بگریم و صبحانه بخوریم. در مرحله بعد ساعت 8 صبح مشغول مطالعه شویم و این کار را در تا ظهر ادامه دهیم. اما شما نیم نگاهی به روتین قبل خود داشته باشید. متوجه می‌شوید که صبح‌ها ساعت 9 یا 10 صبح بلند می‌شوید.

شما تا به حال بیشتر از 2 ساعت مطالعه مستمر انجام نداده‌اید. اما برای روز خود یک برنامه ریزی 4 ساعته کرد‌ه‌اید. کاملا واضح و مشخص است که ما در برنامه ریزی شکست می‌خوریم. چرا که اصلا به ظرفیت‌ها و همچنین روتین قبلی خود توجه نداریم. شما اگر هم قرار است که تغییر داشته باشید و صبح زود از خواب بلند شوید. بهترین استراتژی این است که به مرور زمان شروع به تغییر کنید. در این صورت می‌توانید یک نتیجه بسیار عالی دریافت کنید. دقت کنید که برای موفقیت در برنامه ریزی باید گام به گام برنامه خود را تغییر دهید.

از طرفی شما برای اینکار بهتر است که به صورت میانگین برنامه روتین یک هفته گذشته خود را بررسی کنید و سپس مهمترین نقاط آن را برنامه ریزی کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برنامه ریزی در زمان امتحانات شما ممکن است که از هم سختتر باشد. اما نکته بسیار مهم این است که شما قرار است برای یک یا دو روز به این برنامه پایبند باشید. شما نمی توانید برنامه ریزی بلند مدت کنکور خود را بدون توجه به ظرفیت توانایی خود طراحی کنید.

تا چه اندازه قدرت اراده خود را به کار میگرید؟

زمانی که به دنبال دلایل شکست خود در برنامه ریزی می‌باشید، اولین و مهمترین عامل استمرار در برنامه ریزی را نباید فراموش کنید. امروزه شخصی که اراده کافی ندارد، نمی‌تواند ادعا کند که در زندگی شخصی خود موفق می‌شود. چرا که او نمی‌تواند در انجام وظایف خود انضباط شخصی داشته باشد. زمانی که شما بررسی می‌کنید، متوجه می‌شوید که برنامه ریزی افراد به دلیل کنترل نکردن محرک‌های داخلی و یا خارجی شکست می‌خورد. حال اگر فرد یک برنامه ریزی مناسب انجام دهید و سعی کند که قدرت اراده خود را به مرور زمان تقویت کند، می‌تواند اطمینان پیدا کند که در برنامه ریزی خود نیز موفق می‌شود. به عنوان مثال فرض کنید که شما برنامه ریزی می‌کنید که هر روز صبح راس یک ساعت خاص از خواب بلند شوید و اندکی ورزش کنید.

 اما شب ها تا دیر وقت مشغول بررسی فضای مجازی خود می‌باشید. در این صورت کاملا طبیعی است که در برنامه ریزی خود شکست بخورید. به همین دلیل است که افراد حرفه‌ای معمولا قبل از انجام یک برنامه ریزی برای لایف استایل خود قبل از هر چیزی میزان توانایی خود را بررسی می‌کنند. سپس بر اساس آن یک برنامه ریزی بلند مدت انجام می‌دهند و ظرفیت خود را در نظر می‌گیرند. از طرفی عواملی که روی قدرت اراده آن ها تاثیر می‌گذارد را در تا جای ممکن کم می‌کنند. به عنوان مثال خواب کافی و خوردن شیرینی می‌تواند به صورت مستقیم روی قدرت اراده شخص تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که افراد سعی می‌کنند، این موضوع را تا جای ممکن کاهش دهند.

شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا علاوه بر برنامه ریزی منطقی عواملی که قدرت اراده شما را کاهش می‌دهد را نیز کم کنید. سعی کنید عواملی که احتمال شکست شما در برنامه ریزی را کاهش میدهد تا جای ممکن کاهش دهید. در این صورت از قدرت اراده خود نیز بهتر بهره می‌برید و در صورت به وجود آمدن عوامل تحریک کننده خارجی واکنش مناسبی از خود نشان خواهید داد.

برنامه ریزی شما تا چه اندازه منطقی است؟

از یک همراه و منتور در این مسیر کمک بگیرید

زمانی که شما قرار است برای زندگی کاری و یا تحصیلی خود یک برنامه ریزی داشته باشید. یک همراه و یا منتور می‌تواند نقش بسیار مهمی در این مسیر بازی کند. البته لازم نیست که این شخص از بیرون باشد و شما می‌توانید از خانواده و یا دوستان خود هم استفاده کنید. به عنوان مثال شما قرار است که صبح‌ها ساعت 8 صبح از خواب بلند شوید. ممکن است که شما با زنگ تلفن خود بیدار نشوید. و یا آنقدر در این کار تعلل کنید که ساعت 9 صبح شود.

بهترین کار در این زمان این است که از یک دوست و یا یکی از اعضا خانواده خود بخواهید که شما را چک کند. از طرفی باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که تعهد شما به یک شخص ثالث باعث می‌شود که پیگیری شما به صورت قابل توجه افزایش پیدا کند. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین رکن برنامه ریزی تعهد داشتن است. چه تعهد شما به برنامه ریزی باشد و چه تعهد شما به یک شخص ثالث برای برنامه ریزی بهتر برنامه های شما.

فرض کنید که قرار است من آموزش وردپرس را مدت یک هفته ببینم. در اینجا منتور و یا همراه من باید در طول هفته یک یا دوبار من را بررسی کنید که آیا به تعهدات خود پایبند بوده ام و یا خیر. در این صورت اگر شما بخواهید که در برنامه ریزی خود اختلال ایجاد کنید. این همراه و یا منتور شما از این کار جلوگیری خواهد کرد. شما باید در زمان برنامه ریزی نقاط تاریک و سخت برنامه خود را مشخص کنید و آن را با همراه و یا دوست خود چک کنید.

برنامه ریزی شناور را امتحان کنید

ممکن است که شما به این موضوع فکر کنید که چرا در برنامه ریزی شکست می‌خورید و این موضوع برای شما بارها و بارها تکرار می‌شود. یکی از دلایل آن به وجود آمدن کارهای غیر منتظره است. فرض کنید که شما برنامه ریزی کرده‌اید که در ساعت 4 بعد از ظهر به باشگاه بروید. اما در این زمان دقیقا برق میرود و شما برای استفاده از خدمات باشگاه نیاز به برق دارید. « به عنوان مثال استفاده از تردمیل » کاملا طبیعی است که این زمان را به کار دیگری اختصاص دهید. اما در برنامه ریزی شناور شما چند کار با اولویت بندی مشخص دارید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما قرار است که در روز 5 کار را به صورت روتین انجام دهید. اولویت 1 تا 5 شما مشخص است و از طرفی مدت زمان حدودی آن نیز مشخص است. شما با یک برنامه ریزی شناور می‌توانید آن ها را جابه‌جا کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که منظور ما از جابه‌جایی، تغییر برنامه بین همین 5 مورد است و نه انجام امور اضافی بدون برنامه ریزی قبلی. فرض کنید که من قرار است که امروز آموزش فتوشاپ را به عنوان اولویت دوم خود انجام دهم. اما در زمان انجام کار من برق میرود.

من در اینجا حق ندارم که با تلفن همراه خود بازی کنم و یا با یک دوست قدیمی گفتگویی داشته باشم. من باید بررسی کنم که با این 5 اولویت که دارم، چگونه می‌توانم جابه‌جایی داشته باشم و بیشترین استفاده از زمان خود را ببرم. اگر این آخرین اولویت من بود، من در این زمان می‌توانم استراحت کنم و منتظر وصل شدن برق بمانم. حتی اگر 4 ساعت هم برق نبود، نباید اولویت جایگزین تعریف کنم. ساده ترین حالت این است که در هفته بعد این موضوع را در برنامه خود لحاظ کنم.

روی هنر « نه » گفتن خود کار کنید

در صورتی که به دنبال پاسخ سوال « چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم » می‌باشید،  دومین و شاید سختترین چیزی که باید به آن توجه نمایید، هنر « نه » گفتن می‌باشد. افراد به دلایل کاملا گوناگونی از انجام کار درست دور می‌شوند. بر اساس برنامه ریزی شخصی یک فرد او تصمیم دارد که ساعت 9 شب مطالعه شخصی انجام دهد و برای کار خود جمع آوری اطلاعات داشته باشد. اما یک شب به مهمانی دعوت می‌شود به برنامه ریزی خود عمل نمی‌کند. شب بعدی دوست او می‌خواهد خرید کند و از او در خواست همراهی دارد. شب بعدی یک اتفاق دیگر رخ می‌دهد که او از برنامه خود جای می‌ماند. از طرفی اگر شما 4 مرتبه به برنامه ریزی خود عمل نکنید، احتمال موفقیت در برنامه ریزی شما به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

به همین دلیل است که افراد با اراده که کمترین شکست در برنامه ریزی را تجربه می‌کنند، معمولا یک هنر بسیار مهم دارند و آن هم « نه گفتن » است. تا زمانی که شما نتوانید به خودتان و یا به دوستانتان نه بگویید، نمی‌توانید انتظار موفقیت در برنامه ریزی خود را داشته باشید. سعی کنید در وهله اول در مورد برنامه ریزی خود به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهید و از آن ها در  خواست که در یک سری زمان خود مزاحم شما و برنامه ریزی شما نشوند. نکته بعدی که باید به آن توجه نمایید، صداقت و رک بودن با خود و دیگران است. شما با اولویت خود را مشخص کنید، آیا عمل کردن به برنامه ریزی برای شما مهم است و یا خیر؟

اگر عمل کردن به برنامه ریزی برای شما مهم است، بهتر است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با استفاده از یک استراتژی سالم و صادقانه به اطرفیان خود « نه » بگویید. البته در بخش مقالات سایت برترآموز، یک مقاله به نام « چگونه در مذاکره نه بگوییم » قرار داده شده است. در صورتی که شما از این مقاله استفاده کنید، پاسخ بسیاری از سوالات خود را دریافت خواهید کرد. دقت کنید که «نه» گفتن نیز نیاز به تمرین و تکرار دارد.

به نابود کنندگان زمان توجه کنید

یکی از مهمترین دلایل اینکه در برنامه ریزی خود شکست می‌خوریم این ست که توجه به نابود کنندگان زمان نداریم. عصر ارتباطات را می‌توان عصر نابود کنندگان زمان نیز نامید. به عنوان مثال چند بار برای شما پیش آمده است که خواستید یک و یا دو بار اینستاگرام خود را چک کنید که آیا پیام جدید داشته اید و یا خیر. سپس نیم ساعت تا یک ساعت بدون هدف در اینستاگرام بوده‌اید. و یا شما قصد کردید که این یک دو دقیقه که فایل شما آپلود می‌شود از فیلم شورت یوتیوب استفاده کنید. اما به خودتان آمده‌اید و دیدید  1 ساعت از زمان شما گذشته است.

شما در عصر تکنولوژی می‌توانید تعداد زیادی از این time killers پیدا کنید. بهتر است که کمی عمیق شویم به این  موضوع فکر کنید که در یک روز زمان شما به چه چیزهایی هدر می‌رود. به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که شما هم در تله آن گرفتاری شده‌اید، بحث‌های سیاسی است. به صورت کلی شما نمی‌توانید کسی را قانع کنید که از عقاید خود دست بردارد. از طرفی دیگران هم نمی‌توانند شما را به این سادگی قانع کنند که تغییر کنید. خوب چرا باید زمان خود را به این موضوع اختصاص دهید. شما می‌توانید از این زمان به صورت مفید در برنامه ریزی خود استفاده کنید.

البته دقت کنید منظور ما این نیست که کل زندگی شما بشود برنامه ریزی در مورد و کلا شبکه سازی قوی نداشته باشید. منظور ما این است که به زمان‌هایی که از دست می‌دهید توجه کنید. اما اگر می توانید زمان خود را جلسات بیهوده و بی‌ارزش از بین نبرید. زمانی که یک جلسه طولانی شرکت می‌کنید، به این موضوع فکر کنید که برآیند این جلسه برای شما چه شد. اگر ما در دام این جلسات گرفتار شویم ، به سادگی در برنامه ریزی خود شکست می‌خوریم.

به نابود کنندگان زمان توجه کنید

شکست جزئی از برنامه ریزی است، امید خود را از دست ندهید

زمانی که یک تک تیر انداز یک اسلحه جدید تحویل می‌گیرد. معمولا یک هفته اول نتایج مثبتی را از تیر اندازی‌های خود دریافت نمی‌کند. اما این موضوع باعث نمی‌شود که او فکر کنید که دیگر تمرکز و مهارت ندارد و باید از این حرفه کناره‌ گیری کند. بلکه او باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا با قلق گیری به قله مهارت‌های خود برگردد. دقیقا این ما این موضوع را طراحی و تدوین برنامه ریزی داریم. زمانی که برنامه ریزی می‌کنیم متوجه می‌شویم که ما چقدر مشکلات و یا چالش‌های بیهوده در زندگی خود داریم.

ما برخی از این مشکلات را رفع می‌کنیم و برخی دیگر از این مشکلات را در برنامه ریزی خود لحاظ می‌کنیم. بنابراین اگر ما در اولین هفته و یا اولین ماه در برنامه ریزی خود شکست می‌خوریم به این معنی نیست که ما برای این کار ساخته نشدیم. بلکه ما باید عواملی که در این مسیر روی شکست ما تاثیر گذاشته است را بررسی کنیم. از طرفی به این موضوع دقت داشته باشید که شما مسئول بررسی و به دست آوردن این نقاط ضعف می‌باشید و نه کسی که برای شما برنامه ریزی می‌کند. اگر شما در کسب و کار خود یک بیزینس کوچ دارید.

نباید تمام مشکلات خود را روی دوش او بگذارید، بناید شکست‌های خود را مرتبط با او بدانید. بلکه باید در اولین گام بررسی کنید که شما در این مسیر چه خطاهایی داشتید. شما در این مسیر چه چالش هایی داشتید که لحاظ نشده است. شما باید در برنامه ریزی بعدی خود این موضوع را به مرور بررسی کنید و برنامه ریزی خود را بهبود بخشید. این مسیر برای همه یکسان است. در نتیجه سعی کنید که روی کیفیت کار خود متمرکز شوید.

در برنامه ریزی خود جدیت داشته باشید

اگر ما میخواهیم در برنامه ریزی شکست می‌خوریم! گاهی به این دلیل است که برای انجام آن جدیت کافی را نداریم. به عنوان مثال من قصد کرده‌ام که در هفته 5 روز به باشگاه بروم. اما زمانی که من در این مسیر برنامه ریزی درستی ندارم، بهترین کار این است سعی کنم آن را اصلاح کنم و به آن پایبند باشم. فرض کنید که من یک روز سخت کاری داشته‌ام. درست و یا غلط نرسیدم که ظهر به باشگاه بروم، الان که شب است و من خسته‌ام باید به باشگاه بروم.

حتی اگر در باشگاه توان کافی ندارم و به درستی تمرین نمی‌کنم مهم این است که من به تعهدات خود پایبند هستم. ممکن است که من برنامه ریزی کرده‌ باشم که رژیم بگیرم. حال ممکن است که به تولید دوستم دعوت شدن باشم و در آنجا کلی شیرینی و کیک خوشمزه باشد. من بدون توجه به نظر دیگران باید با جدیت تمام به شیرینی و کیک نه بگوییم. دیگران هر عکس العملی می‌خواهند داشته باشند، برای من مهم نیست. مهم این است که من به آن‌ها نه گفته‌ام.

این موضوع علاوه بر اینکه روی عزت نفس و اعتماد به نفس من بسیار تاثیر گذار است. از طرفی موجب می‌شود که من در برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت خود نیز موفق‌تر باشم. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ کس برای فقر، چاقی، افسردگی برنامه ندارد، دقیقا این‌ها آثار بی برنامگی است. در نتیجه اگر آینده شما برای شما مهم است، باید به جدیت در برنامه ریزی داشته باشید.

سعی کنید که اندکی مثبت نگر باشید و ظرفیت ذهنی خود را افزایش دهید

ما در برنامه ریزی شکست می‌خوریم، چون ساختار ذهنی بسیار مشخصی نداریم. به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین و رکن برای ما این است در برنامه ریزی حال خوب خود را حفظ کنیم. دقت کنید ما قرار نیست که در این بخش برای شما روانشناسی زرد داشته باشیم و از طرفی به شما بگوییم که مثبت باش همه چیز درست می‌شود. خیر ما قرار است به شما بگوییم که مثبت باشید تا تمرکز بیشتری برای انجام دیگر کارهای خود داشته باشید.

فرض کنید که من در روز 4 اولویت مهم داشتم. اما متاسفانه من به 2 اولویت خود اصلا نرسیدم و یا آن‌ها را به خوبی انجام ندادم. در اینجا روحیه و افکار مثبت به من کمک می‌کند که از این موضوع ناامید نشوم و تمام تلاش خود را به کار گیرم که در بندهای بعد برنامه ریزی خود بهتر عمل کنم. دقت کنید برنامه ریزی یک استراتژی مستقل است. اگر شما در یک بخش خراب کردید، این موضوع به این معنی نیست که کل برنامه ریزی شما از بین رفته است.

شما باید رو خود کار کنید که برنامه ریزی خود را محدود به شخص و یا یک عامل خاص نکنید. معمولا استراتژیست‌های کسب و کار همیشه برنامه ریزی خود را به صورت مستقل و پارامتر، پارامتر تعریف می‌کنند. اگر شما در یک بخش شکست بخورید، بقیه برنامه ریزی شما از بین نمی‌رود. تفکر بازنده به شما می‌گوید که امروز، روز من نیست از فردا برنامه ریزی خود را شروع می‌کنم. اما باید به شما بگوییم که دقیقا همین امروز روز شما است و شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا برنامه خود را به صورت کامل اجرایی کنید.

در برنامه ریزی خود تا چه اندازه از اهرم رنج و لذت استفاده می‌کنید

زمانی که شما کتاب عادات اتمی را مطالعه می‌کنید. به شما می‌گوید که شما برای عادت‌های خود نیاز به دو ابزار دارید. اولین ابزار این است که استمرار تحت هر شرایطی داشته باشید که ما در بخش‌های قبل به آن جدیت گفتیم. اما نکته دوم این است که شما برای خود یک پاداش مناسب و یک تنبیه مناسب نیز تعریف کنید. به عنوان مثال اگر شما صبح ساعت 8 صبح بلند نشدید و از طرفی در کارهای روزانه خود تنبلی کردید، باید به یک دست فروش و یا فقیر مبلغی قابل قبول که برای شما درد دارد کمک کنید.

دقت کنید تمام هدف ما این است که به شما بگوییم زمانی تنبیه برای شما کارساز است که واقعا رنج داشته باشد. فرض کنید که شما درآمد روزانه 200 هزار تومانی دارید. اگر 5 هزار تومان به مستمند کمک کنید. خب برای شما هیچ دردی نداد. از طرفی مقابل برای ما تعجب هم ندارد که چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم. اما اگر شما 600 هزار تومان به یک مستمند کمک کنید، این موضوع برای شما درد دارد. میدانید، چرا چون شما حاصل سه روز کار خود را به خاطر یک موضوع اشتباه از دست دادید.

از طرفی پاداش‌های شما نیز باید برای شما قابل توجه باشد. به عنوان مثال اگر شما یک ماه به تمام تعهدات خود عمل کردید. میتوانید برای خود این پاداش را در نظر بگیرید که یک رستوران بسیار عالی بروید. و یا برای خود یک لباس بسیار زیبا بخرید. اهر رنج و لذت زمانی برای شما کار ساز است که با نتایج آن را به خوبی درک کنید. در این صورت می‌توان گفت که تعهد شما به برنامه ریزی نیز افزایش پیدا می‌کند.

در برنامه ریزی خود تا چه اندازه از اهرم رنج و لذت استفاده می‌کنید

توجیه کردن بزرگترین دشمن برنامه ریزی می‌باشد

اگر ما به دنبال پاسخ به سوال « چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم؟ » هستیم باید بررسی کنیم که تا چه اندازه در برنامه ریزی خود توجیه داریم. به عنوان مثال من امروز مطالعه نکردم چون حالم خوب نبود. از طرفی وقتی حالم خوب نیست، تمرکز کافی برای درس خواندن را ندارم. و یا من امروز باشگاه نرفتم چون احساس کردم کارهای مهمترین دارم. اصلا من امروز رژیم غذایی خود را شکستم چون در مقابل دوستان زشت بود که نه بگویم.

شما هزاران توجیح از این دست در برنامه ریزی خود می‌توانید پیدا کنید. اما باید توجه داشته باشید که مشکل اصلی ما توجیه کردن نیست. بلکه مشکل اصلی ما این است که به توجیح کردن عادت می‌کنیم. ممکن است که یک و یا دو بار توجیح کردن به ما کمک کند که روحیه خود را در طول روز حفظ کنیم. اما زمانی که این موضوع برای ما تبدیل به عادت می‌شود. نتیجه به صورت کلی فرق دارد. به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید این موضوع را به صورت ریشه‌ای حل کنید. بهترین کار این است که قاطعیت داشته باشید.

شما باید قبول کنید که امروز اشتباه کردید. بهتر است که کمی خودمونی و رک با هم صحبت کنیم. ما به امروز به معنای واقعی کلمه خراب کردیم. ما باید خود را به خاطر این موضوع سرزنش کنیم. باید به خودمان پاسخگو باشیم. باید برای سهل انگاری خود یک تنبیه جانانه برای خود در نظر بگیریم. اگر ما یکی دوبار تنبیه شویم، قطعا قطعا این موضوع برای ما بسیار کم رنگ خواهد شد. دقت کنید، شما همه عوامل را رعایت کنید، اما تنبلی خود را توجیح کنید. هیچ کار در برنامه ریزی خو موفق نخواهید شد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی این سوال پرداختیم که چرا در برنامه ریزی شکست می‌خوریم؟ چرا برنامه ریزی ما طبق اصول پیش نمی‌رود و… . شما باید با خود این موضوع را بررسی کنید که چگونه می‌توانید تعهد خود را به برنامه ریزی افزایش دهید. برنامه ریزی جز جدایی ناپذیر در زندگی افراد موفق است. شما نیز در این دسته بندی قرار دارید و باید تمام تلاش خود را به کار گیرید.

اگر شما پیشنهادی برای جلوگیری از شکست در برنامه ریزی دارید و یا یک تکنیک شخصی برای این موضوع دارید. خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید. در بخش کامنت‌ها ما منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم. امیدواریم که از مطالعه این بخش لذت برده باشید و از همه مهمتر نکات آن را در زندگی روزمره و برنامه ریزی خود به کار بگیرید.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *