هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
دلایل استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

5 دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

1401/06/08

امروزه اگر شما بخواهید فروش قابل توجه داشته باشید، به صورت قطعی نیاز است که از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید. دیجیتال مارکتینگ به منزله افزایش فروش است، دیجیتال مارکتینگ به منزله برندینگ صحیح است. دیجیتال مارکتینگ به منزله آنالیز پیوسته کسب و کار است. دیجیتال مارکتینگ به منزله سیستم سازی دقیق و مناسب کسب و کار است. امروزه بازار فروش آنلاین دوست شما است و شما می­‌توانید با تبلیغات مناسب و استفاده از فضای آنلاین به مزایای قابل توجهی دست پیدا کنید. اگر اطلاعات دقیقی درباره دیجیتال مارکتینگ ندارید، می توانید به صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید. اما سوال اصلی این است که چرا برخی از افراد با وجود دانستن این موارد نمی‌­توانند آنطور که باید از این ابزار کاربردی استفاده کنند و یا بهتر است بگویم چرا برخی افراد نمی­‌توانند با وجود سرمایه گذاری در دیجیتال مارکتینگ در فضای کسب و کار خود نتیجه مناسبی نمی‌­گیرند؟

علت این موضوع این است که آن­­‌­­ها درک درستی از روش‌­های صحیح دیجیتال مارکتینگ ندارند و به عبارت دیگر این افراد نمی‌­توانند به درستی از ابزار دیجیتال مارکتینگ در زمان درست و در مکان درست استفاده کنند و کاملا نیز طبیعی است که آن­‌ها نتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند. همان­طور که فضای دیجیتال مارکتینگ، یک موقعیت برای رشد تساعدی است از طرف دیگر اگر شما تسلط درست روی این فضا نداشته باشید دقیقا به این صورت است که شما با مقداری عسل بخواهید آب یک دریاچه را شیرین کنید. در ادامه شما را بیشتر با این فضا آشنا خواهیم کرد. استراتژی استفاده شما از دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم تر از میزان منابعی است که شما برای آن صرف می­‌کنید، در نتیجه شما نیازمند هوشمندی و خلاقیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستید نه منابع مالی زیاد. امروز می خواهیم در این مقاله به بررسی 5 دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها بپردازیم.

اگر شما به فکر افزایش فروش خود هستید یکی از مهم ­ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که به شدت می­‌تواند برای شما مهم باشد، داشتن یک وب­سایت اینترنتی قوی می‌­باشد و از طرفی شما برای این که یک وب­­سایت قوی داشته باشید نیاز دارید که بتوانید یک سایت بی نظیر طراحی کنید. برای این منظور باید یاد بگیرید که سایت خود را به درستی و اصولی طراحی کنید. به همین منظور می توانید از آموزش وردپرس و آموزش طراحی سایت در سایت برتر آموز استفاده نمایید.

1. بازار آنلاین رقیب درجه یک و مهم شما است

اگر بخواهیم به مهم­ ترین دلیل شما برای استفاده از دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم، باید بگویم مشتریان آفلاین و قدیمی شما دیگر با اینترنت و خرید آنلاین کالا و خدمات آشنا شده‌­اند و از طرفی شما اگر ورود درست به این فضا ندارشته باشید به این منزله است که شما باید با مشتریان قدیمی خود به مرور زمان خداحافظی کنید. زمانی که شما در بازاری فعالیت می­‌کنید که تعداد مشتریان با کیفیت شما و توانایی آن­ها برای خرید از شما رو به افول است، این موضوع به این منزله است که شما در حال حذف شدن از بازار فروش می­‌باشید و از طرفی برند شما نیز در حال فراموشی می­‌باشد. حال شاید شما به امروز کسب و کار خود نگاه کنید، مشتریان خود را داشته باشید و از میزان خرید آن­ها نیز راضی باشید.

آینده قطعا به این صورت نیست چرا که شما به مشتری با کیفیت دسترسی ندارید. جالب است که بدانید امروزه برای خرید و فروش قابل توجه یا به اصطلاح بازاری آن خریده و فروش عمده شما نیاز به یک مسیر ارتباطی مجزا و شخصی سازه شده دارید تا دسترسی این دو گروه به یک دیگر آسان شود. شما اگر بتوانید به مشتریان عمده دسترسی داشته باشید، قطعا یک سود عالی با میزان کار کم­تر و از طرفی کیفیت بالاتر می‌­تواند نصیب شما می­‌شود و از طرفی فروش شما را به صورت تساعدی افزایش می­دهد و این موضوع به این منزله است که شما می­‌توانید کسب و کار خود و برند سازی خود را بواسطه دیجیتال مارکتینگ توسعه دهید.

امروزه به واسطه تلفن‌­های هوشمند و اینترنت در دسترس میزان خرید آنلاین به نسبت میزان خرید آفلاین درصدی تقریبا 50 – 50 دارد اما پیش ­بینی می­‌شود تا سال 2035 این عدد به صورت 80 – 20  به نفع خرید آنلاین تغیر کند و شما چگونه می‌­توانید به فروش آنلاین دسترسی داشته باشید، فقط و فقط با استفاده کاربردی از دیجیتال مارکتینگ و داشتن استراتژی‌­های مناسب دیجیتال مارکتینگ که در ادامه بیشتر راجب آن توضیح خواهیم داد. به شما توصیه می­کنم برای درک بیشتر و بهتر این بخش به قسمت مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و از مقاله « چگونه کسب و کار سنتی خود را به آنلاین تغیر دهیم » استفاده کنید و درک خود را نسبت به این بخش بالاتر ببرید و همچنین سرنخ­‌هایی برای چگونگی شروع تغیر کسب و کار خود از آفلاین به آنلاین داشته باشید.

دلایل استفاده از دیجیتال مارکتینگ

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که حیات کسب و کار شما و همچنین آینده کسب و کار شما فروش شما بستگی دارد، چرا که جریان نقدی کسب و کار شما است که به شما اجازه ادامه کسب و کار را می­‌دهد، از این رو شما باید تمام تلاش خود را کار بگیرید تا از جریان­‌های نقدی خود حفاظت کنید و این موضوع بدون استفاده از دیجیتال مارکتینگ قطعا بدون معنی و کاری نشدنی است. بازار آنلاین اگر به درستی درک شود یک شریک تجاری عالی برای شما است و اگر به درستی درک نشود یک دشمن نامرئی برای شما است که روز به روز بخشی از کسب و کار شما را نابود می­کند.

  1. بهینه سازی سیستم کسب و کار شما

یکی از دلایل دیگری که شما را تشویق به استفاده کاربردی از دیجیتال مارکتینگ می­‌کند، بهینه سازی سیستم کسب و کار شما است، چرا که شما نمی‌­توانید در یک سیستم با  کسب و کار مجهول از استراتژی­­‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. بهینه سازی سیستم کسب و کار شما اولین هدفی که دارد حداقل سازی هزینه­‌های شما و هزینه­‌های مشتری شما است. در نتیجه این یک بازی برد – برد است که برای مشتریان شما نیز جذاب است و کمک به ورود بیشتر و بهتر شما می­‌کند. از طرفی این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که شما برای توسعه کسب و کار خود نیاز به چابکی دارید که این مزیت با توجه به دیجیتال مارکتینگ به شما هدیه داده می­شود.

در بهینه سازی سیستم کسب و کار به واسطه دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از مزایایی که شما بدست می­‌آورید بهینه سازی زمان شما است. به عنوان مثال زمانی که شما می­‌خواهید در سیستم کسب و کار آفلاین تغییر دکوراسیون داشته باشید معمولا برای مدتی کسب و کار شما تعطیل است و مراجعات شما به شدت کاهش پیدا می­‌کند. اما زمانی که شما کسب و کار آنلاین را انتخاب کرده‌­اید می­‌توانید بزرگترین تغیرات بصری را به صورت زیربنایی استفاده کنید و کسب و کار شما مشغول فعالیت باشد و در زمان انتقال از بستر قدیمی به بستر جدید در مدت زمان بسیار کوتاهی کسب و کار شما متوقف شود. از طرفی شما برای انتخاب طرح مناسب برای تغیرات دکوراسیون در کسب و کار آفلاین خود نیازمند صرف هزینه و زمان بیشتری خواهید بود، اما در کسب و کار آنلاین شما این موارد را به صورت نیمه آماده و پیش فرض در درسترس خواهید داشت.

از طرفی شما برای تبلیغات و برندینگ نیز مقدار زمان کم­تری را صرف می‌­کنید، شما به عنوان مثال برای برندینگ در گذشته نیازمند تبلیغات دهان به دهان و یک تابلو ورودی خاص و تعدادی تراکت و بیلبورد در سطح شهر بودید که این پروژه برای اجرایی شدن حداقل 1 تا 6 ماه زمان لازم داشت، اما امروزه برای برندینگ و تبلیغات بواسطه دیجیتال مارکتینگ شما می­توانید یک کمپین تبلیغاتی را در مدت یک هفته برنامه ریزی و اجرا کنید و همان نتیجه­‌ای که کسب و کار آفلاین در 1 تا 6 ماه به شما می­داد، شما درمدت زمان یک هفته با هزینه کم­تر به آن دسترسی خواهید داشت.

و در آخر به یاد داشته باشید به هرمیزان که سیستم کسب و کار شما بواسطه دیجیتال مارکتینگ بهینه تر باشد، به این منزله است که شما مدت زمان کم­تری لازم دارید تا کسب و کار خود را مدیریت کنید و از طرفی این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید، شما به هرمیزان مدت زمان حضور خود را در کسب و کار خود کاهش دهید به این منزله است که شما می­‌توانید زمان بیشتری را به خود اختصاص دهید؛ و چه بهتر است که این زمان را به رشد فردی خود اختصاص دهید، چرا که هر چه شما بیشتر روی خود سرمایه گذاری کنید به این معنی است که روی توسعه بلند مدت کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده‌­اید. شما برای توسعه فردی بهتر خود می‌­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن از مقاله « بهترین کتاب­های توسعه شخصی در 2022 » استفاده کاربردی و جامع داشته باشید.

3. آنالیز دقیق و سریع کسب و کار

اگر شما امروزه به رشد کسب و کار خود و یا حفظ شرایط فعلی فکر می‌­کنید، باید به صورت مستمر و دقیق به پایش کسب و کار خود مشغول باشید و از طرفی شما باید تلاش خود را به کار گیرید صحت سنجی این بررسی‌ها را نیز مد نظر قرار دهید. شما اگر به آنالیز دقیق و سریع کسب و کار خود اهمیت می‌­دهید قطعا می‌­توانید از ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و این روش برای شما دو هدف را پوشش می‌­دهد، اول این که شما بواسطه این روش دید مناسبی از کسب و کار خود خواهید داشت و در صورت بروز هرگونه هزینه پنهان و یا اصطحلاک تعریف نشده سریع به اصلاح و برنامه ریزی مجدد آن می‌­پردازید و از طرف دیگر شما به واسطه این روش می‌­توانید برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای تبلیغات آنلاین کسب و کار خود داشته باشید.

آنالیز کسب و کار در دیجیتال مارکتینگ

شما بواسطه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌­­توانید سیستم کسب و کار خود را بهبود ببخشید و از طرفی می­‌توانید در هزینه­‌های خود نیز صرفه جویی معناداری داشته باشید. این موضوع را مد نظر قرار دهید که شما بواسطه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌­­توانید آنالیز تبلیغات خود را نیز در سریع­ترین زمان ممکن داشته باشید و در مراحل بعدی تبلیغات خود را به صورت هدفمندتر و دقیق­ تر اجرا کنید که این موضوع به منزله تبلیغات موثرتر می‌­باشد.

شما بواسطه آنالیز دقیق و سریع در کسب و کار خود می‌­توانید نرخ تبدیل تبلیغات خود را به دست بیاورید و استراتژی­‌هایی از دیجیتال مارکتینگ را استفاده کنید که نرخ تبدیل شما را به صورت پیوسته بهینه می‌­کند و آن را رشد می­‌دهد. امروزه دنیای کسب و کار نیاز به پایش دقیق و مستمر دارد و شما برای دست یابی به این هدف می­توانید از ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. به یاد داشته باشید که سرعت و دقت آنالیز و بررسی شما است که می­تواند آینده کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچین شما برای درک دقیق ­تر این بخش می‌­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و از مقاله « موفقیت در دیجیتال مارکتینگ » استفاده کنید و دید خود را نسبت به این موضوع عمیق تر کنید.

4. دسترسی به مخاطب هدف برای شما آسان­تر است

یکی از چالش‌­های همیشگی و مهم در هر کسب و کاری دسترسی به مخاطب هدهمند است. چرا که مخاطب هدهفمند خرید نهایی را انجام می­‌دهد، چرا که مخاطب هدفمند به خلق برند شما کمک می­‌کند. چرا که مخاطب هدفمند به صورت خودکار تبلیغات شما را می­‌کند. چرا که مخاطب هدفمند … . اگر بخواهیم درمورد مزایای مخاطب هدفمند با شما صحبت کنیم، قطعا ساعت‌­ها می‌­توان راجب آن صحبت کرد. ما در این بخش به بررسی این موضوع می­‌پردازیم که آیا دسترسی به مخاطب هدف در کسب و کار سنتی آسان ­تر است است و یا در دیجیتال مارکتینگ؟ در کدام روش شما بازدهی بالاتری دارید؟ در کدام روش شما صرفه جویی در منابع بیشتری دارید؟ در کدام روش شما نیاز به صرف زمان کم­تری دارید؟ در کدام روش شما نیاز به تحلیل داده بیشتری دارید؟

پاسخ تمام سوالات بالا فقط و فقط دیجیتال مارکتینگ است، شما به بازاریابی افلاین دقت کنید که برای دسترسی به مخاطبان هدف چه راهکاری به شما توصیه می‌­کند؛ به شما توصیه می­‌کند که در مکانی مغازه خود را خریداری و یا اجار کنید که شهره به موضوع کسب و کار شما است، به عنوان مثال شما برای تاسیس یک مغاره طلا فروشی باید در پاساژ طلا فروشی مغازه خریداری کنید. اما در دیجیتال مارکتینگ شما صرفا با یک سایت می­‌توانید به بی نهایت مخاطب هدفمند با استراتژی­‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ دسترسی داشته باشید. در یک مغازه شما باید تقریبا چند ماهی مشغول به کار باشید تا بازار شما را به عنوان یک کاسب و فروشنده با انصاف و خوش نیت درک کند، اما در دیجیتال مارکتینگ این گونه نیست و شما در مدت زمان کوتاه­تر می­‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

روش های استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

از طرفی یکی از چالش­‌هایی که در کسب و کار سنتی همیشه چالش برانگیز است این است که شما زمانی که یک بار مخاطب هدف خود را به مرحله فروش رساندید برای بعد از آن چه برنامه و چه ساختاری مدنظر شما است؟؟ اما در دیجیتال مارکتینگ داستان کاملا متفاوت است زمانی که شما یک مشتری پیدا می­‌کنید و یک بار از شما خرید می‌­کند شما باید بواسطه باشگاه مشتریان و یا به عبارت بهتر بواسطه مدیریت ارتباط  مشتریان « CRM » مشتری خود را در چرخه خرید نگه می­‌دارید و به همین واسطه شخص به مشتری وفادرا شما تبدیل می­‌شود. در چرخه مدیریت ارتباط مشتری هر مشتری راضی می­‌تواند تا 5 مشتری به شما معرفی کند و هر مشتری ناراضی تا 15 مشتری می‌­تواند از شما بگیرد. با توجه به اهمیت موارد بیان شده شما باید در کسب و کار آفلاین و یا آنلاین خود برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشید. اگر شما راجب مدیریت ارتباط با مشتریان اطلاعات کافی ندارید به شما توصیه می­‌کنم به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آن از مقاله « CRM  چیست » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید.

با توجه به موارد بیان شده شما به این درک رسیدید که ما در دیجیتال مارکتینگ علاوه بر اینکه به دنبال مشتری هدفمند هستیم، از طرفی زمانی که مشتری هدفمند خود را پیدا کردیم تمام تلاش خود را به کار می‌­گیریم تا آن را حفظ کنیم. این موضوع را نیز مدنظرقرار دهید که هزینه دسترسی به مشتری هدفمند در دیجیتال مارکتینگ با کسب و کار آفلاین قابل مقایسه نیست. به نوعی هزینه دسترسی به مخاطب هدفمند در دیجیتال مارکتینگ نسبت به کسب و کار آفلاین به شدت پایین ­تر است و از طرفی بازدهی بالاتر در مدت زمان کوتاه ­تری نیز دارد که این موضوع از هر منظر به سود شما است.

5. دسترسی به کانال­ های مختلف تبلیغاتی و ابزار­های به روز

در این بخش اگر بخواهیم به آخرین دلیل نیاز شما به دیجیتال مارکتیگ اشاره کنیم، باید بگوییم شما در دیجتال مارکتینگ به انواع مسیر­های تبلیغاتی مانند جیمل مارکتینگ، پیامک مارکیتنگ، تبلیغات در شبکه‌­های مجازی، دسترسی به اینفلوئنسرها و… دارید. شما اگر به روز کار نکنید و خود را با پیشرفت سریع تکنولوژی هماهنگ نکنید به این منزله است که از دنیای رقابتی فروش کنار گذاشته خواهید شد. به هر میزان که کالای شما با کیفیت و ارزان باشد، چون مشتری از حضور شما آگاه نیست پس در نهایت شما محکوم به نابودی خواهید بود. از طرف دیگر یکی از بزرگترین مزایای این روش این است که شما برای نتیجه فوق العاده گرفتن نیاز به هزینه آنچنانی ندارید بلکه شما با خلاقیت خود از کاربران استفاده می‌­کنید و با وایرال شدن محتوای تبلیغاتی خود به نتایج فوق العاده دست پیدا خواهید کرد. شما به هر میزان که خلاقیت و هوش تجاری خود را در این زمینه به کار بکار بگیرید به این معنی است که شما از رقبا خود یک گام جلوتر خواهید بود.

این موضوع را نیز به یاد داشته باشید که یکی از بهترین و کاربردی­ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ استفاده از ابزار سئو سایت است. اگر بخواهیم راجب اهیمت سئو برای شما صحبت کنیم، چندین مقاله و ویدیوی آموزشی نیاز است که شما با مراجعه به بخش مقالات برترآموز و سرچ کلمه سئو می­توانید به این مقالات درسترسی داشته باشید. از طرفی سئو یک ابزار بسیار مناسب برای مطرح شدن در نتایج برتر گوگل و دسترسی به مخاطب هدفمند است، که به جهت اهمیت این موضوع ما برای شما یک دوره به شدت کاربردی و جامع تحت عنوان « آموزش سئو » طراحی کرده‌­ایم که می­تواند دید شما و استفاده شما را از این ابزار کاربردی به صورت قابل توجه‌­ای عوض کند.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

شما در این مقاله به صورت کلی با دلایل استفاده از دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید. حال ما قصد داریم در این بخش به بررسی اجزای دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.  به این نکته توجه داشته باشید که اجزای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است و با پیشرفت تکنولوژی این اجزا بیشتر نیز می‌شود. ما در این بخش به بررسی برخی که مهمترین اعضای دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم، شما نیز باید توجه داشته باشید که از این اجزا با توجه به علم روز استفاده کنید. چرا که ممکن است در طول زمان الگوریتم استفاده از این ابزار تغییر پیدا کند.

 

مهمترین جزء دیجیتال مارکتینگ سایت

شما با مطالعه این مقاله به صورت کلی با سایت آشنا شده‌اید. اما به این نکته توجه داشته باشید، که اگر بخواهیم مهمترین جزء دیجیتال مارکتینگ را برای شما نام ببریم. قطعاً باید به سایت اشاره داشته باشیم.  چرا که اگر شما بخواهید یک مغازه آنلاین داشته باشید، قطعا به یک سایت نیاز خواهید داشت. شاید با خود فکر کنید که با استفاده از شبکه مجازی نیز می‌توانید به اندازه وب سایت درآمد داشته باشید. و حتی از طریق شبکه مجازی به درآمد بیشتر نیز دست پیدا کنید.

 جالب است بدانید که آمار فروش و درآمد سایت با شبکه‌های مجازی اصلا قابل مقایسه نیست. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما به مدت یکسال روزی 3 ساعت روی سایت خود فعالیت داشته باشید به طور میانگین با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهید به درآمد روزانه 50 دلار دست خواهید یافت. حال شما به این فکر کنید که اگر این مدت زمان را در شبکه‌های مجازی صرف کنید، چه بازخوردی در انتظار شما خواهد بود. به این نکته توجه داشته باشید که شما قرار است که در مقیاس بین المللی فعالیت داشته باشید.

شما برای دستیابی به چنین جایگاهی آیا می‌توانید که از شبکه مجازی استفاده کنید. به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید، در فضای آنلاین یک برند برای خود ایجاد کنید. البته ما منکر استفاده از فضای مجازی نمی‌شویم. چه بسا یکی از اجزاء دیجیتال مارکتینگ نیز شبکه‎های مجازی می‎باشند. اما از آن نمی‎توانیم به عنوان مهمترین اجزاء دیجیتال مارکتینگ نام برد. به این نکته توجه داشته باشید که آینده تجارت جهانی خرید و فروش از طریق سایت است. شما اگر بخواهید کار خود را در فضای دیجیتال مارکتینگ نیز آغاز کنید، کام اول شما راه اندازی سایت است.

تولید محتوا

شما اگر سایت را به عنوان یک مغازه در فضای دیجیتال مارکتینگ در نظر داشته باشید، تولید محتوا به منزله انرژی مغازه شما می‌باشد. آب و برق و تلفن شما تولید محتوا شما است. به این نکته توجه داشته باشید که سوخت و انرژی شما در فضای آنلاین تولید محتوا است. به این نکته توجه داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید کسب و کار خود متحول کنید. نیاز خواهید داشت که تا نظر مردم را به خود جلب کنید. به عنوان مثال فرض کنید که شما در یک بازار بزرگ و شلوغ مغازه دارید.

شما برای اینکه بتوانید نظر مردم را به خود جلب کنید، از یک گوی نور بزرگ و جذاب استفاده کرده‌اید. حال مردم از هر قسمت از بازار می‌توانند نور گوی نور شما را مشاهده کنند. شاید این مثال برای شما اندکی عجیب باشد. اما توجه داشته باشید که شما می‌توانید به واسطه تولید محتوای جذاب نظر همه را به خود جلب کنید. از طرفی به این نکته نیز توجه داشته باشید که دیگران نیز به دنبال شما خواهند بود. افراد زیادی قصد دارند که در فضای مجازی درجه یک باشند. تنها زمانی می‌توانند که تولید محتوای درجه یک داشته باشند.

به این نکته توجه داشته باشید که هر چه که فضای دیجیتال مارکتینگ بزرگتر می‌شود. محتوای تولیدی در آن نیز افزایش پیدا می‌کند. شما اگر می‌خواهید که نفر اول در این مسابقه بسیار بزرگ باشید باید کیفیت داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر شما تولید محتوای درجه یک داشته باشید. در این صورت می‌توانید هر کار و خدماتی را به فروش برسانید. زمانی که شما به بازار بی‌نهایت دسترسی داشته باشید، ثروت برای شما یک واژه کوچک و معمولی به نظر می‌رسد. مجدد تاکید می‌کنم دروازه این بازار راه اندازی یک سایت است.

اجزای دیجیتال مارکتینگ

سخن پایانی

شما در این مقاله با اهمیت دیجیتال مارکتینگ به صورت کاربردی آشنا شدید و قطعا قانع شدید که استفاده از دیجیتال مارکتینگ امروزه به معنای بقاء کسب و کار شما می‌­باشد. از طرفی شما بواسطه دیجیتال مارکتینگ می‌­توانید مسیر برندینگ که امری زمان بر و پرهزینه است زودتر و سریع ­تر به اهداف خود دست پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که دیجیتال مارکتینگ به معنای تبلیغات زرد برخی از اینفلوئنسر­ها و یا پیکیج فروش‌­های اینستاگرامی نیست. دیجیتال مارکتینگ به معنی چراغ جادویی نیست که شما را در مدت یک ماه معروف­ترین برند در حوزه کاری شما کند. بلکه به این معنی است که نسبت مسیر بازاریابی آفلاین تا حدودی راه را همواتر می‌کند و زمان دستیابی شما به اهداف را کوتاه ­تر می‌­کند.

از طرفی ما در این مقاله چندین مرتبه به این نکته اشاره کردیم که با توجه به حجم تبلیغات و سرعت رشد ابزارهای تبلیغاتی شما زمانی بهترین بازخورد را کسب می­کنید که اولا در زمان درست اقدام به تبلیغات کنید و ثانیا محتوای تبلیغاتی جذاب و متفاوت به کاربران ارائه دهید، در این صورت شما می­توانید به اهداف تبلیغاتی خود دست پیدا کنید. چرا که کاربران نیاز به یک محتوای جدید برای واکنش مناسب دارند در این صورت شما با دیگران چه تفاوتی دارید و چرا مخاطب باید شما را نتخاب کند. سعی کنید در دیجیتال مارکتینگ هیمشه و همیشه مزیت رقابتی خود را به مخاطبان خود اعلام کنید تا کاربر بتواند با شناخت درست از شما و با اطمینان کامل شما را انتخاب کند و به دیگران نیز شما را معرفی کند. چنانچه این مقاله برای شما مفید بود خوشحال خواهیم شد تا آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید و اگر سوالی درباره این مقاله دارید، در قسمت کامنت ها از ما بپرسید تا در سریع ترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *