هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس برتر آموز

دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس 2023

دسته بندی : وردپرس
1401/12/20

بیشتر وب سایت‌های امروزه در سراسر دنیا از سیسم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند و همین محبوبیت باعث شده تا افراد زیادی برای یادگیری وردپرس اقدام کنند. شما در سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکانات زیادی را در اختیار دارید اما این سیستم مدیریتی اشکالات خاص خود را دارد که طبیعتا می‌توانیم با آموزش خوب آن‌ها را از بین ببریم. یکی از مشکلات عمده که بیشتر وب مستران با آن مواجه هستند ف کند شدن پنل مدیریت وردپرس است که در ادامه همراه من و برتر آموز باشید تا به بررسی بهترین نکات بپردازیم.

دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس سوال مهمی است که امروزه اکثر وب مسترها می‌خواهند آن را بدانند.

متاسفانه سیستم مدیریت محتوای وردپرس با توجه به ویژگی‌های بسیار مثبتی که دارد ممکن است در برخی از موارد برای شما مشکل ایجاد نماید.

اما در صورت وقوع مشکل اصلا نگران نباشید چون راهنماهای بسیار زیادی برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد.

در آموزش ورپرس برتر آموز با سعی کرده‌ایم هر آنچه که شما از وردپرس نیاز دارید را در اختیار شما قرار بدهیم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • چرا پنل مدیریتی وردپرس؟
  • دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس چیست؟

چرا پنل مدیریتی وردپرس؟

شاید به این فکر کنید که چرا اصلا پنل مدیریتی وردپرس؟ قطعا بارها آگهی‌های استخدامی زیادی را مشاهده کرده‌اید که یکی از توانایی مهم درآن کار کردن با پنل مدیریتی وردپرس بوده است.

سایت‌های بزرگی در دنیا وجود دارد که از سیستم تولید محتوا استفاده می‌کنند و بسیار هم موفق عمل کردند. پس فکر نکنید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم ضعیف است!

وردپرس رایگان است!

اگر بخواهید یک سایت را به صورت اختصاصی طراحی کنید باید هزینه‌های زیادی را برای کد نویسی پرداخت کنید و در انتها هم یک شخص ماهر را استخدام کنید تا بتواند از پس پنل مدیریتی بربیاید.

خوب تمام این موارد برای شما هزینه خواهد داشت. به خصوص اگر استارتاپ تازه کار هستید قطعا بودجه محدودی را برای کارهای خود دارید بنابراین به شما سیستم‌های مدیریت محتوای رایگان از جمله وردپرس پیشنهاد می‌شود.

آموزش وردپرس سریع و راحت است!

برای این که بخواهید در زمینه وردپرس متخصص و ماهر بشوید تنها کافیست در مدت زمان کوتاهی آموزش‌های خوب وردپرس را مشاهده کرده و در کار از آن استفاده کنید ولی برای یادگیری هر کد نویسی نیاز دارید چند سال به خوبی تلاش کنید تا نتیجه دلخواه کسب کنید.

دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس چیست؟

حالا که علت استفاده از پنل مدیریت وردپرس را متوجه شدیم به بررسی علت‌های مهم برای کند شدن پنل می‌پردازیم. با توجه به پروژه و سایتی که در دست دارید ممکن است با همین علت اول مشکل شما حل بشود بنابراین توصیه می‌شود که حتما تا انتها مقاله دلایل را به خوبی بررسی نمایید و در پروژه‌های خود پیاده سازی نمایید.

1. استفاده از افزونه‌های زیاد

یکی از مشکلات عمده و اساسی که در تمامی سایت‌ها مشترک است، این است که معمولا سئوکار ، دیجیتال مارکتر و… برای راحت بودن کار یکسری افزونه نصب می‌کنند.

هرچه قدر شما تعداد بیشتری افزونه روی سایت خود نصب کنید دچار کند شدن پنل مدیریتی وردپرس و در نتیجه کند شدن سایت می‌شوید.

اگر سایت شما کند بشود و سرعت لود بسیار پایینی داشته باشد که تاثیر مستقیمی روی سئو سایت ، از دست دادن جایگاه فعلی در SERP و از دست دادن مشتری بالقوه می‌شود. پس حتی برای جایگاه خود در گوگل هم باید مدیریت افزونه داشته باشید.

حالا برای رفع این مشکل چی کار کنیم؟

همین الان از طریق پنل مدیریتی وردپرس وارد بخش افزونه‌های سایت بشوید و لیستی از افزونه‌ها را تهیه نمایید. افزونه‌ها را به تفکیک بررسی کنید. اگر می‌توانید با کد نویسی اختصاصی کار این افزونه‌ها را انجام بدهید می‌توانید خیلی راحت این افرونه را از سایت خود پاک کنید. در حالت کلی هر افزونه‌ای را نباید سریع به سایت اضافه کنید.

معرفی افزونه‌هایی که موجب کندی سایت می‌شوند؟

برای این که بدانید کدام یک از افزونه‌ها موجب کند شدن در سایت شما می‌شوند در ادامه لیستی کوتاه از محبوب‌ترین افزونه‌ها که موجب کندی در پنل مدیریتی وردپرس می‌شوند را مطرح می‌کنیم:

قطعا در این لیست افزونه‌های مهمی را مشاهده می‌کنید که نمی‌توانید آن‌ها را از سایت حذف کنید. بهترین کار این است که با داشتن این افزونه‌ها به فکر روش‌های افزایش سرعت سایت خود باشید.

افزونه وکامرس 

پلاگین فروشگاهی وکامرس که جزو یکی از پایه‌های اساسی سایت‌های امروزه است متاسفانه حجم بسیار بالایی را دارد که خوب حذف کردن این پلاگین از سایت‌های فروشگاهی عملا غیر ممکن است بنابراین با حذف افزونه‌های غیر ضرروی ببه سرعت سایت خود بهبود ببخشید.

افزونه Disqus Comment System

Disqus Comment System جزو پلاگین‌های بسیار خوبی است که برای نمایش کامنت در سایت استفاده می‌شود و در عین حال بسیار زیاد موجب کند شدن پنل مدیریتی وردپرس شما می‌شود.

افزونه‌های صفحه ساز در وردپرس 

قطعا در بسیاری از سایت‌های وردپرسی ما شاهد افزونه صفحه ساز محبوب المنتور هستیم. این پلاگین ویزگی‌های خیلی خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما در عین حال باعث کند شدن سایت شما می‌شود. حذف این پلاگین از سایت امکان پذیر نیست اما اگر می‌خواهید از آن استفاده نمایید به فکر راهکارهای افزایش سرعت سایت خود باشید.!

2. همکاری با هاستینگ‌های ضعیف!

یکی از عوامل بسیار مهمی که موجب کند شدن پنل مدیریتی وردپرس می‌شود و شاید به دید وب مستر مهم نباشد استفاده از هاست‌های نامناسب است. زمانی که با کارفرما در مورد هزینه‌های هاست سایت صحبت می‌کنیم ترجیح می‌دهند که کم‌هزینه‌ترین سرویس را داشته باشند اما نمی‌دانند که در ادامه چه عواقبی را برای آن‌ها و صد البته سایت دارد.

لطفا کارفرما را قانع کنید که هزینه‌ی معقولی را برای هاست سایت پرداخت نماید.

لطفا به این مورد فکر کنید که یکی از کاربران مهمی که وارد سایت شما می‌شود و می‌خواهد سایت را بررسی نماید ربات‌های گوگل هستند و اگر سایت شما کند باشد این ربات‌ها عملا نمی‌توانند وارد سایت شما تا به شما امتیاز لازم را برای حضور در SERP گوگل بدهند بنابراین با تمامی تلاش‌های سئوکار شما نمی‌توانید بین رقبا به خوبی عمل کنید. در آموزش سئو ما به خوبی این موارد را به شما توضیح داده‌ایم.

هاست سایت شما باید کاملا با حجم و ورودی‌های کاربران همخوانی داشته باشد و در صورت مغایرت در هر یک از این موارد شما با اختلال و ارورهای 500 مواجه خواهید شد.

اگر به فکر تعویض هاست سایت خود هستید و مشکل را شناسایی کردید پیشنهاد می‌کنیم که حتما با شرکت‌های معتبر هماهنگی و همکاری موفق داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله هاستینگ برتر ایران را مطالعه نمایید.

از کجا متوجه بشویم که مشکل از هاست سایت است؟

وارد پنل مدیریت هاستینگ خود بشوید ، اگر از سی پنل استفاده می کنید باید بررسی کنید منابع زیادی از هاست شما مصرف می شود یا خیر.! تنها کافیست مطابق تصویر زیر وارد سی پنل بشوید و آمار و ارقام را بررسی کنید.

اگر کنترل پنل هاست شما دایرکت ادمین، پلسک و … است می توانید از پشتیبانی سرور خود این موضوع را سوال بپرسید. اگر بعد از بررسی منابع سرور مشخص شد لود هاست و سرور بالا است و بیش از 60 درصد از منابع هاست شما در حال مصرف می باشد حما باید به فکر تغییر سرویس هاست خود باشید.

البته اگر هنوز نمی‌دانید کدام پنل مدیریتی هاست سایت را انتخاب کنید ، پیشنهاد می‌شود حتما مقاله هاست سی پنل یا دایرکت ادمین؟ را مطالعه نمایید.

بررسی سی پنل برای حجم سایت برتر آموز

3. مشکل در کد نویسی قالب سایت!

در وبسایت‌های وردپرسی معمولا قالب‌های آماده‌ای که وجود دارند دارای مشکلات زیادی در کد نویسی هستند که همین موضوع موجب کند شدن پنل مدیریتی وردپرس در سایت شما می‌شود!

حتما طراح سایت خود در جریان این موضوع بگذارید و از او بخواهید که تمامی کدهای سایت را با دقت مطالعه کند و در صورت وجود مشکل آن را برطرف نماید.

همچنین برای این که دچار این مشکلات نشوید به شما پیشنهاد می‌شود که از وبسایت‌های معتبر ، قالب‌های معتبری را خریداری کنید تا این قالب‌ها آپدیت‌های خوب و درستی را ارائه بدهند.

از نصب قالب‌های رایگان خودداری کنید!!

4. از آخرین نسخه PHP استفاده نمی‌کنید!

سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاملا بر پایه و اساس PHP طراحی شده است. شما باید از آخرین نسخه php استفاده کنید!

چرا؟

هر نسخه جدیدی از php که معرفی می‌شود باگ‌ها و نواقص گذشته را برطرف می‌کند بنابراین اگر مدت‌ها در نسخه قدیمی بمانید مطمئن باشید که سایت شما علاه بر کند شدن پنل مدیریتی وردپرس دچار مشکلات عمده دیگری از جمله مشکلات امنیتی می‌شود. پیشنهاد می‌شود مقاله امنیت سایت چیست؟ را مطالعه نمایید.

حتما از طراح سایت و یا وب مستر خود بخواهید به محض آپدیت جدید PHP آن را به روزرسانی نماید. مطمئن باشید همین الان بیش از 50 درصد وبسایت‌ها را اگر بررسی نماییم هیچکدام از آخرین نسخه php استفاده نمی‌کنند و حتی به آن اهمیت نمی‌دهند که سایت باید از بالاترین نسخه php برخورددار باشد.

5. هسته وردپرس را آپدیت نمایید!

وردپرس در طی سال چندین آپدیت را معرفی می‌کند و از کاربران می‌خواهد که این آپدیت‌ها را انجام بدهند ، در واقع با این کار وردپرس تمامی نواقص موجود را در سیستم مدیری محتوای خود برطرف می‌کند و با درج قابلیت‌های جدید باعث افزایش سرعت سایت و پنل کاربری شما می‌شود.

حتما بروزرسانی‌های وردپرس را جدی بگیرید. البته که قبل از بروزرسانی از سایت خود حتما بکاپ داشته باشید و سپس بررسی کنید که آیا افزونه‌های شما با وردپرس نسخه جدید سازگاری دارند یا خیر!

6. پر شدن دیتا بیس سایت

هر روزه در پایگاه داده سایت شما اطلاعات زیادی ذخیره می‌شود و این باعث می‌شود که پایگاه داده وردپرس پر از داده‌های غیر ضروری شود. اگر وبسایت شما فروشگاهی است و از وکامرس استفاده می‌کنید بیشتر شاهد این مورد هستیم زیرا دیتا بیس جایی است که که تعداد زیادی از اطلاعات منقضی شده در آن ذخیره می‌شود و موجب کند شدن سایت و پنل مدیریت سایت شما می‌شود.

پس داده‌های اضافی و بدون کاربرد را از پایگاه داده خود حذف کنید تا پنل وردپرس شما دچار مشکل سرعت نشود.

7. ویجت‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید!

ویجت‌هایی مانند سلام و احوال پرسی ، اخبار و اطلاعات داغ و….. این دست موارد را شما در پنل پیشخوان وردپرس مشاهده می‌کنید که شاید اصلا برای شما اهمیت نداشته باشد ولی حضور این ویجت‌ها هم باعث می‌شود کوئری‌های وردپرس افزایش پیدا کند و باعث کند شدن پنل مدیریتی شما می‌شود.

بنابراین اگر به این ویجت‌ها نیازی ندارید می‌توانید آن‌ها را غیر فعال نمایید!

کند شدن پنل مدیریتی وردپرس برتر آموز

8. وجود مسائل امنیتی!

یکی از راه‌های هک و نفوذ به سایت مخصوصا سایت‌های وردپرسی این است که هکر به قدری درخواست‌ها و کوئری‌های زیادی را به سمت سایت شما هدایت می‌کند که سایت مختل شده و عملا دسترسی آن برای شما محدود می‌شود.

این مسائل زمانی اتفاق می‌افتد که سایت شما از لحاظ امنیتی بسیار پایین باشد و اسپمر یا هکر بتواند خیلی راحت به سایت نفوذ کند. حتی اگر هکر نتواند وارد سایت شما بشود به شد باعث کند شدن فضای وردپرس می‌شود.

پس مسئله امنیت سایت را بسیار زیادی جدی بگیرید و هر روزه سعی نمایید تا آن را به خوبی تقویت کنید. می‌توانید مقاله راه‌های افزایش امنیت سایت‌های وردپرسی را مطالعه نمایید.

9. گزینه محافظت از لینک سایت فعال نیست.

اگر عمدتا تصاویر موجود در وبسایت شما کیفیت بالایی را دارند ، ممکن است افراد سعی کنند تصاویر را از وب سایت شما در سایت خودشان کپی/پیست کنند. شاید باورکردنی نباشد ولی این کار می‌تواند پنل پیشخوان وردپرس شما را به طرز چشمگیری کندتر نماید زیرا پهنای باند بیشتری مصرف خواهد شد.

چه جوری از این کار جلوگیری کنیم؟

می‌توانید با فعال کردن گزینه محافظت از لینک مستقیم در تنظیمات خود یا استفاده از افزونه های اختصاصی برای انجام این کار از لینک های خود محافظت کنید.

سخن آخر :

در مقاله دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی مهم‌ترین مسائل برای کند شدن پنل مدیریت وردپرس بپردازیم. پیشنهاد می‌شود که اگر چنین مشکلاتی را دارید حتما سعی کنید تا آن را برطرف نمایید.

وبسایت شما مهم‌ترین دارایی کسب و کارتان است پس حفاظت و رسیدگی به آن بسیار زیاد اهمیت دارد. اگر در زمینه دلیل کند شدن پنل مدیریت وردپرس تجربه‌ای دارید و یا علت‌هایی جزء موارد بالا بلد هستید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *