هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

راهنمای خرید قالب وردپرس | 8 نکته ضروری که باید بدانید + آموزش نصب

دسته بندی : ساخت سایت - وردپرس
1400/10/09

راهنمای خرید قالب وردپرس – بیشتر افراد مبتدی هنگام انتخاب قالب برای سایت وردپرسی خود احساس ناراحتی می کنند. چون هزاران گزینه رایگان و پولی وجود دارد. هر قالب به ظاهر بهتر از دیگری به نظر می رسد. چگونه بهترین قالب برای سایت وردپرسی را انتخاب می کنید؟ سازندگان قالب با استفاده از تکنیک های تبلیغ نویسی محصولات خود را خیلی خوب معرفی می کنند.

در این مقاله در سایت برترآموز 9 اصلی که به هنگام خرید باید در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می گذاریم تا بتوانید با استفاده از راهنمای خرید، بهترین قالب وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید قالب وردپرس: چرا هنگام انتخاب قالب وردپرس باید نکاتی را رعایت کنید؟

همانطور که می دانیم وردپرس برای ساخت انواع وب سایت ها استفاده می شود. به همین دلیل است که هر قالب برای کار متفاوتی ساخته شده است.

قالب سایت وردپرسی شما باید مکمل محتوای سایت شما باشد و باعث شود که زیبایی سایت شما بهبود یابد. به عنوان مثال، اگر در حال راه‌اندازی یک سایت وبلاگی – خبری در مورد مسائل سیاسی یا اجتماعی هستید، یا یک وبلاگ مخصوص نوشتن در مورد کسب و کار هستید، اولویت شما راحت بودن خواندن مقالات و نوشته هاست و می خواهید که یک تم داشته باشید که خوانایی را بهبود بخشد.

 

خیلی از قالب های وردپرس با گزینه های خیلی زیاد برای سفارشی سازی و اختصاصی سازی ارائه می شوند. اگر قالب شما به درستی کدنویسی نشده باشند، مشکلاتی که کدهای سایت دارد می‌توانند تغییر دادن قالب یا استفاده از سایر افزونه‌های وردپرس را برای شما دشوار کنند. برای مثال شما یک قالب می خرید که یک صفحه ساز خیلی پیشرفته دارد. اما این صفحه ساز اختصاصی است و اگر قالب را تغییر دهید دیزاین سایت به هم می ریزد و شما گیر می افتید یا در نهایت باید به یک برنامه نویس برای کمک به تغییر آن پول پرداخت کنید.

در طرف دیگر، برخی از قالب های وردپرس که خیلی عالی به نظر می رسند در واقع می توانند وب سایت شما را بسیار کند کنند. هیچکسی سایت های کند را دوست ندارد، به خصوص گوگل که ترجیح می دهد به سایت های سریع تر رتبه ها و اولویت بیشتری بدهد. در مقاله افزایش سرعت سایت در مورد روش های افزایش سرعت سایت صحبت کردیم.

قالب سایت شما در واقع چهره سایت وردپرسی شما است و نقش مهمی در تجربه کاربری کاربران و همچنین دید موتورهای جستجو در بهینه سازی آن دارد. ضرب المثلی است که می‌گوید «هر چیزی که می‌درخشد طلا نیست» پس هر قالبی که تصاویر خوبی از آن نمایش داده می شود عالی نیست.

دوستی بود که یک قالب را دیده و آن خریده بود. سپس وقتی آن را نصب کرده بود متوجه شده بود که این قالب به صورت کلی فقط با عکس های باکیفیت، زیبا شده است. و خود قالب هیچ چیز خاصی نداشت.

پس با مواردی که به آن ها اشاره کردیم، بیایید نگاهی به این راهنمای خرید وردپرس و مراحلی بیندازیم تا مطمئن شوید بهترین قالب را برای سایت وردپرسی خود انتخاب کردید. البته قبل از همه این ها مطمئن شده باشید یادگیری وردپرس را به خوبی گذرانده اید و می توانید با قالب وردپرسی خود کار کنید. این مورد از آنجایی حائز اهمیت است که ممکن است شما روی قسمتی بخواهید ویرایش کنید ولی بزنید همه تنظیمات قالب را به هم بریزید؛ برای همین بهتر است به صورت کامل با وردپرس بتوانید به خوبی کار کنید.

1. برای خرید یک قالب وردپرسی ساده تلاش کنید 🙂

خیلی از قالب‌ های وردپرسی دارای رنگ‌ های زیاد، طرح‌ بندی‌ های پیچیده، انیمیشن‌های پر زرق و برق و غیره هستند. گاهی اوقات ممکن است به آن المنت ها نیاز داشته باشید، اما در بیشتر موارد واقعاً به همه آن‌ها نیاز ندارید.

سادگی غایت پیچیدگی است.
~ لئوناردو داوینچی

به دنبال خرید قالبی باشید که طرح آن به شما در راستای اهدافتان کمک کند تا با استفاده از آن به اهدافتان برسید. قالبی که می خرید باید خوب به نظر برسد، اما نباید قابلبت استفتاده آسان و سادگی را به خطر بیاندازد. همچنین باید مطمئن شوید که سبک ساخت و ارائه قالب بیش از حد پیچیده نباشد. هدف از طراحی سایت کمک به کاربران در یافتن اطلاعات مورد نیاز و کمک به صاحبان سایت در دستیابی به اهداف خود در همان زمان است.

اگر بک قالب عالی به نظر می‌ رسد اما در بهبود کسب‌ و کار یا افزایش کاربران و بهبود تجربه کاربری آن ها به شما کمک نمی‌کند، پس تم خوبی نیست. همچنین قالب شما باید روان و ساده بوده باشد و قابلیت سرچ خوبی داشته باشد چون زمانی که کاربران شما واقعا نمی توانند راه خود را در سایت شما پیدا کنند، اصلا اتفاق خوبی نیست.

2. Responsive دیگر اختیاری نیست، بلکه اجباری است!

قالب های واکنش گرا چیدمان و اندازه خود را در اندازه های مختلفی که صفحه نمایش ها و دستگاه های مختلف دارند تنظیم می کنند. در واقع در کدنویسی آن ها به جای اینکه اندازه ثابتی برای سایت تعیین شود، آن را استیبل و مقیاس پذیر می کنند که سایت متناسب با هر دستگاه خود را تغییر می دهند.

تعداد قابل توجهی از ترافیک موجود در موتورهای جست و جو از تلفن همراه و سایر دستگاه های مدرن است. بسته به موضوعات وب سایت شما، این عدد می تواند حتی بیشتر از 50 درصد از ترافیک شما باشد. گوگل وب سایت های سازگار با موبایل را در بالای نتایج جستجوی موبایل خود نشان می دهد. صرف نظر از موضوعات و اطلاعاتی که در سایت شما وجود دارد، همه وب سایت ها باید واکنش گرا و کاملاً آماده برای دستگاه های موبایل باشند.

اکثر قالب های وردپرس در حال حاضر به صورت پیش فرض واکنش گرا هستند. اما هنوز هم فروشندگانی هستند که قالب هایی با عرض و اندازه ثابت می‌فروشند که اصلاً سازگار با موبایل نیستند. پس باید مطمئن شوید که موضوعی که برای وب سایت خود انتخاب می کنید سازگار با موبایل باشد.

راهنمای خرید قالب وردپرس: تست قالب برای موبایل فرندلی

ساده ترین راه برای آزمایش پاسخگو بودن یا نبودن یک قالب و اینکه این قالب ریسپانسیو است یا خیر، تغییر اندازه صفحه مرورگر است. می توانید راست کلیک کرده و بر روی گزینه Inspect بزنید و سپس بر روی تصویر موبایل کوچک بالا سمت راست کلیک کنید و سپس اندازه مرورگر تغییر پیدا می کند. همانطور که اندازه صفحه مرورگر خود را تغییر می دهید، متوجه خواهید شد که قالب خود را با عرض صفحه تنظیم می کند. برای آزمایش دقیق‌تر، می‌توانید URL صفحه دمو یا نمایشی قالب را کپی کرده و آن را در ابزار تست موبایل فرندلی Google جای‌ گذاری کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این تست بدون در نظر گرفتن اینکه یک قالب چقدر خوب است، هشدارهایی را نشان می دهد. مراقب هرگونه پرچم قرمز مانند متن بسیار کوچک، محتوای گسترده تر از صفحه نمایش و سایر نکات کوچک و غیره باشید. چون همان چیزهای کوچک هم می توانند شما را به دردسر بیاندازند. در مقاله ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، چند ابزار مهم و کارآمد دیجیتال مارکتینگ را معرفی کرده ایم.

3. راهنمای خرید قالب وردپرس: سازگاری با مرورگرهای مختلف

این را بدانید که کاربران شما از مرورگرهای مختلف استفاده خواهند کرد. ممکن است قالب سایت شما در مرورگری که استفاده می کنید عالی به نظر برسد، اما ممکن است چیزی در مرورگرهای دیگر خراب باشد. اینجاست که بحث سازگاری مرورگر وارد می‌شود. بیشتر توسعه‌ دهندگان قالب وردپرس، قالب های وردپرسی خود را با استفاده از ابزارهای پیچیده تست سازگاری مرورگر به‌ شدت آزمایش می‌کنند.

آنها ممکن است به وضوح نتایج این آزمایش ها را در وب سایت خود ذکر کنند. اما اگر این کار را نکردند، همیشه می‌توانید چند آزمایش اولیه را برای بررسی کارکرد قالب در مرورگرهای مختلف مانند Google Chrome، Firefox، Internet Explorer، Safari و غیره اجرا کنید تا مطمئن شوید که این قالب بر روی همه مرورگزهای مرسوم کار می کند. یادتان نرود که قالب را روی مرورگرهای مختلف روی موبایل نیز تست کنید.

4. پلاگین های پشتیبانی شده

قدرت واقعی وردپرس با پلاگین های وردپرس می آید. این افزونه ها این امکان را برای شما فراهم می کند که هر کاری را با سایت وردپرس خود انجام دهید. در حالی که تعداد زیادی افزونه وردپرس وجود دارد، برخی از افزونه های وردپرس ضروری برای هر وب سایتی هستند. مانند Gravity Forms ،Yoast SEO ،W3 Total Cache و غیره.

مطمئن شوید که قالب وردپرس شما از همه پلاگین های محبوب و ضروری پشتیبانی می کند. اگر مطمئن نیستید، از مشتریان قبلی یا توسعه دهنده قالب در مورد این موضوع سوالات خود را بپرسید.

5. ترجمه + چند زبانه بودن

تعداد زیادی از سایت های وردپرسی به زبان انگلیسی نیستند. ممکن است در حال ساخت سایت به زبان فارسی باشید. یا شاید برنامه هایی برای طراحی یک سایت وردپرسی چند زبانه در آینده ای نزدیک یا دور داشته باشید. اولا که مطمئن شوید که قالب وردپرس شما زبان فارسی را ساپورت می کند یا به زبان فارسی ترجمه شده است و همچنین از افزونه های چند زبانه وردپرس پشتیبانی می کند. بسیاری از قالب های معروف و باکیفیت به زبان فارسی ترجمه شده اند و می توانید آن ها را از طریق مارکت های ایرانی تهیه کنید.

6. راهنمای خرید قالب وردپرس: صفحه سازها و قالب وردپرسی

صفحه سازها پلاگین های وردپرس هستند که به شما اجازه می دهند با استفاده از یک رابط کاربری ساده و با استفاده از قابلیت Drog And Drop یا همان کشیدن و رها کردن، صفحاتی بسازید. بسیاری از قالب های برتر وردپرس با صفحه سازهای از پیش نصب شده ارائه می شوند. برخی از این صفحه سازها فقط توسط آن توسعه دهنده قالب استفاده می شود.

استفاده از چنین صفحه سازهایی برای ساخت صفحات فرود می تواند کدهای ناخواسته زیادی تولید کند. اگر زمانی قالب را تغییر دهید، آن صفحاتی که با صفحه ساز قالب قبلی ساخته اید، به تمیز کردن زیادی نیاز دارند. باید قالب هایی را انتخاب کنید که با یک یا چند مورد از پرکاربردترین افزونه های صفحه ساز ارائه می شوند یا دستکم آن ها را ساپورت می کنند. همچنین می توانید این صفحه سازها را به طور جداگانه خریداری کنید تا با تم های دیگر که خریدید نیز استفاده کنید. ما در مقاله بهترین قالب های وردپرسی، بهترین و باکیفیت ترین قالب های وردپرسی را معرفی کرده ایم.

7. راهنمای خرید قالب وردپرس: سئو دوستانه باشد.

قالب وردپرسی شما نقش مهمی در سئوی سایت شما دارد. یک قالب خوب همچنان می‌تواند کدهای HTML بدی داشته باشد و مسلما این می‌تواند بر عملکرد سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. به همین دلیل است که یکی از مهمترین عواملی که در آموزش سئو رایگان مورد بررسی قرار می گیرد، همین استفاده از قالب مناسب برای سئو است. برای افراد مبتدی ممکن است تجزیه و تحلیل کد منبع یک موضوع به تنهایی دشوار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان قالب وردپرس حرفه ای به شما اطلاع می دهند که صفحات آنها برای سئو بهینه سازی شده است.

همچنین می توانید نگاهی بیندازید تا ببینید آیا کدهای HTML5 مناسبی را رعایت کرده یا خیر. می توانید بررسی آن را با سرویس W3C Markup Validation انجام دهید. با این حال، لطفاً توجه داشته باشید که ابزار W3C هشدارها و توصیه های زیادی را ایجاد می کند که همه آن ها ضروری نبوده و در نهایت جای نگرانی نیست.

8. بررسی و نظرات کاربران

یکی دیگر از شاخصه های خوب برای ارزیابی کیفیت قالب وردپرس، بررسی ها و نظرات ارائه شده توسط کاربران و خریدارن آن است. اگر قالب در یک بازار شخص ثالث مانند تم فارست فروخته شود، نظرات عموما بی طرف مشتریان را مشاهده خواهید کرد.

برای قالب های رایگان وردپرس که در بخش مخزن وردپرس وجود دارند، بخش امتیاز بندی را درست در زیر دکمه دانلود خواهید دید. این بخش تعداد نظرات و ستاره های داده شده توسط کاربران را نشان می دهد. اگر روی 5 ستاره کلیک کنید، تمام نظراتی که به آن قالب 5 ستاره داده اند را به شما نشان می دهد. تقریباً تمام قالب های وردپرس می توانند چند بررسی بد دریافت کنند. اما اگر تعداد نظرات بد به طور غیرعادی زیاد است، باید آنها را با دقت بخوانید تا اگر حق با مشتریان و کاربران قبلی بود از خرید یا دانلود آن قالب پولی یا رایگان صرف نظر کنید.

توصیه های ما

قالب های زیادی وجود دارند که کار ما را به عنوان کاربر سخت می کنندچون انتخاب های فراوانی پیش پای ما وجود دارد. با این حال، همانطور که در بالا ذکر کردیم، پشتیبانی یکی از مهم ترین عواملی است که باید در هنگام انتخاب یک موضوع در نظر گرفت. قالب  های رایگان وردپرس با پشتیبانی و به روز رسانی تضمینی ارائه نمی شوند.

اکثر قالب های برتر وردپرس یک سال پشتیبانی و به روزرسانی همیشگی در مارکت های ایرانی ارائه می دهند. در ادامه چند قالب خیلی باکیفیت وردپرسی را به شما معرفی می کنیم که در زمینه های مختلفی هم کاربرد دارند و می توانید با آن ها سایت های وبلاگی، شرکتی، فروشگاهی، خبری و… راه اندازی نمایید.

  • قالب Astra
  • قالب Divi
  • Themify
  • StudioPress
  • قالب فلت سام
  • قالب جنه

راهنمای خرید قالب وردپرس: نحوه نصب قالب در وردپرس

نصب قالب وردپرس خیلی ساده است. ابتدا باید فایل زیپ قالب را در کامپیوتر خود دانلود کنید. پس از آن وارد قسمت داشبورد وردپرس خود شوید و به صفحه Appearance » Themes یا به فارسی نمایش > پوسته بروید.

در بالای صفحه قالب ها، باید روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید. این گزینه شما را به صفحه اضافه کردن قالب جدید می برد. می توانید از این صفحه برای جستجوی قالب های رایگان برای نصب استفاده کنید. اما از آنجایی که ما قبلا تم وردپرس را دانلود کرده‌ ایم، کافی است روی پیوند آپلود قالب در بالا کلیک کنیم.

اکنون کادر آپلود تم را خواهید دید. بر روی دکمه انتخاب فایل کلیک کنید تا فایل فشرده قالبی را که قبلاً در کامپیوتر خود دانلود کرده اید انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه Install now یا همین الان نصب کنید، کلیک کنید.

حالا قالب وردپرسی را از کامپیوتر خود در وب سایت آپلود کرده و برای شما نصب می کند. پس از انجام این کار، یک پیام موفقیت آمیز با پیوندهایی برای پیش نمایش یا فعال کردن موضوع مشاهده خواهید کرد.

اما اگر نمی‌خواهید به محض نصب از یک قالب استفاده کنید، می‌توانید روی دکمه پیش‌نمایش زنده کلیک کنید تا بدون فعال کردن آن تم را آزمایش کنید. لطفا توجه داشته باشید که برای استفاده از آن در وب سایت خود باید یک تم را فعال کنید.

نتیجه گیری

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب موضوع مناسب برای سایت وردپرس خود کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید مقاله بهترین پلاگین های وردپرس را بخوانید. نکته مهم دیگری که حتما باید رعایت کنید که یک قالب وردپرس ایده آل خریداری یا به صورت رایگان دانلود نمایید راست چین بودن آن است.

پلاگین های خارجی عموما برای زبان انگلیسی ساخته می شوند که زبانی چپ جین است و به این علت احتمال دارد که از زبان های راستچین مانند فارسی و عربی پشتیبانی نکنند و باید به این موضوع توجه داشته باشید تا بهترین و ایده آل ترین قالب را خریداری نمایید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. وردپرس

    بسیار عالی و کارآمد بود

    1. جواد فرازمند

      سلام رفیق
      خوشحالیم که برات مفید بوده:)