هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راه اندازی سايت + برترآموز سورنا بابایی

راه اندازی سايت چه مزایی دارد؟ ويژگی های سايت داشتن

دسته بندی : سئو - ساخت سایت
1401/03/26

بسياری از افراد هنوز از مزيت راه اندازی سايت خبر ندارند و نمی دانند كه چه درآمد های عالی می توانند به دست آورند؛ در اين مقاله به صورت مختصر مزيت های راه اندازی سايت عنوان شده است.

راه اندازی سايت امروزه بر هر موردی برای كسب و كار ها واجب تر از نان شب شده است، اما تا به حال اين سوال را از خود پرسيده ايد كه چرا فضای مجازی برای كسب و كار آنلاين بسيار مناسب است؟ ما در اين مقاله از سايت برترآموز راه اندازی سايت و دلايلی كه آن را واجب می كند را برای شما عنوان خواهيم كرد و بهتر است كه شما از اين مقاله فاكتور گيری را برای كسب و كار انجام دهيد.

همانطور كه همه ی ما افراد می‌ دانيم استفاده فضای مجازی امروزه بيشتر از هر موردی، در دسترس تمام اقشار جامعه می باشد و فعاليت های بسياری از ايرانيان نير در فضای مجازی شكل گرفته. ديگر نيازی نيست به اين كه شما برای داشتن كسب و كار منحصر به فرد خود مغازه ایی و با دخل و خرج بالا ايجاد كنيد و كافی است كه فروشگاه اينترنتی منحصر به فرد خود با برند نام تجاری خود را داشته باشيد، قطعا شايد در ابتدا اين موضوع كمی برای شما گنگ باشد ولی در ادامه اين مقاله به تمامی سوالات مربوطه به آن خواهيم پرداخت.( برای راه اندازی سايت می توانيد به طراحان سايت مراجعه كنيد و يا اينكه به سراغ آموزش طراحی سايت رفته و خود شما دست به كار شويد، برای فروش بيشتر محصولات خود نيز بهتر است دوره های آموزش سئو را تهيه كنيد)

راه اندازی سايت + برترآموز

 

برای ايجاد يك سايت به چه مواردی‌ نياز است؟

برای راه اندازی يك وبسايت كافی است كه شما ابتدا يك سرمايه اندكی داشته باشيد تا اينكه سايت شما ساخته شود، مهمترين موضوعی كه راه اندازی سايت را پيچيده می كند طراحی آن و بالا آمدن رتبه آن در نتايج گوگل می باشد، به عبارتی طراحی سايت يك قدمی است كه شما برمی داريد و در پی يك قدم بايد قدم های ديگر را نيز وابسته و پيوسته طی كنيد.

ابتدا شما به يك طراح سايت حرفه ایی نياز خواهيد داشت و اگر می خواهيد خود شما به صورت تخصصی طراحی سايت را فرا بگيريد كجا بهتر از سايت برترآموز كه برای شما در اين دوره ها صفر تا صد طراحی سايت عنوان شده، علاوه بر طراحی سايت خود نيز می توانيد سايت بسياری ديگر از افراد را هم طراحی كرده و كسب درآمد دومی داشته باشيد. قطعا شما بعد از طراحی سايت بايد تمامی نياز های كاربر را برطرف كنيد كه مربوط به پشتيبانی سايت شما می شود.( به اين دليل كه بعد از ثبت سفارش توسط مشتريان حال نوبت آن فرا رسيده است كه سفارش آن ها، به دست خودشان برسد و برای اينكه بايد از تيم عالی برخوردار باشيد و قطعا با افزايش شهرت سايت شما ممكن است ترافيك سايت افزايش يابد و اتمام موجودی محصول هم پيدا كنيد)

 

مراحل راه اندازی سايت:

تا به اينجای مقاله با موارد از پا پيش افتاده آشنا شده ايد و حال نوبت‌ آن فرا رسيده است كه به سراغ مراحل راه اندازی سايت برويم، توجه داشته باشيد كه در هر بخش موارد مهمی برای شما ذكر خواهد شد و بهتر است شما آن ها را يادداشت كنيد و يا در فرايند كاری خود از آن ها استفاده كنيد:

  • انتخاب طراح سايت و يا يك منبع آموزشی درست برای طراحی سايت: اولين قدم از راه اندازی سايت آن است كه شما به اختصار به دنبال يك طراح سايت باشيد و يا اينكه خودتان را به طراح سايت تبديل كنيد، قطعا انتخاب كردن گزينه دوم برای‌شما معقول خواهد بود به اين دليل كه شما از طريق طراحی سايت نيز می توانيد هم سايت منحصر به فرد و فروشگاه و يا آموزشی و… خود را داشته باشيد و هم می توانيد پروژه های زيادی را هم قبول كرده و كسب درآمد برای خود ايجاد كنيد؛ اما نكته طلایی آن است كه آموزش های درستی را انتخاب كرد و با داشتن يك مدرس و منبع عالی به راحتی می توانيد وارد حوزه طراحی سايت شويد و هيچ رقيبی هم نداشته باشيد.

 

  • داشتن يك نام برند و دامنه برای سايت: دومين كاری كه بايد انجام دهيد آن است كه قبل از طراحی سايت شما يك نام و برند تجاری برای خودتان تعيين كرده باشيد و يا اينكه دامنه سايت خود را انتخاب كرده باشيد( دامنه سايت همان آدرس سايت شما می باشد همانند سايت ديجی كالا و سايت برترآموز كه هم نام برند و دامنه يكی است)؛ نكته كليدی برای ثبت دامنه آن است كه شما دامنه و نام برند تجاری خود را مرتبط با حوزه كاری خود انتخاب كنيد و به آن صورت نباشد كه نام برند شما نا مرتبط با حوزه كاری باشد و قطعا اين موضوع ممكن است ضربه ایی به شما و ديجيتال ماركتينگ شما بزند.

 

  • از ابتدا حوزه سايت خود را مشخص كنيد: انتخاب كردن حوزه سايت خيلی مهم می باشد برای راه انداز‌ی‌ سايت ، حوزه های مختلفی وجود دارد همانند حوزه های آموزشی و فروشگاهی و… كه طراحی سايت بر روی هر يك از آن ها انجام می شود؛ حال به عنوان مثال اگر شما بخواهيد يك فروشگاه اينترنتی راه اندازی كنيد كافی است كه برای خريد قالب سايت خود و افزونه هایی كه می خواهيد استفاده كنيد كمی دقت كنيد به اين دليل كه هر يك از آن ها ممكن است تاثيری بر روی سايت شما بگذارند.

 

  • انتخاب قالب سايت: انتخاب قالب سايت پيرو همان انتخاب كردن حوزه سايت شما می باشد، به اين دليل بعد از مشخص كردن حوزه سايت می توانيد قالب هایی كه برای آن حوزه طراحی شده است را انتخاب كنيد( پيشنهاد می شود برای خريد قالب سايت از سايت های ايرانی استفاده كنيد به اين دليل كه فارسی سازی شده و قابل پشتيبانی هم است) توجه داشته باشيد كه قالب ها تا يك حدی می توانند خدماتی را ارائه كنند و اگر شما بخواهيد سايت بسيار عالی با خدماتی منحصر به فردی داشته باشيد كافی است كه قالب اختصاصی برای خود ايجاد كنيد.( قالب اختصاصی بايد برنامه نويسی شود، و قطعا برنامه نويسان به راحتی می توانند تغييراتی برای قالب جديد ايجاد كنند و اين موضوع قطعا قالبی خاص ايجاد می كند)

 

  • طراحی ui و ux: داشتن فضای رابط كاربری مناسب يكی‌ ديگر از اهداف مهم برای راه اندازی سايت است، به آن منظور كه كاربران به راحتی بتوانند به بخش های جديد سايت منتقل شوند و قطعا به نوعی ارتباط بسيار قدرتمندی عنوان می شود. توجه داشته باشيد كه ظاهر سايت بسيار مهم می‌ باشد و قطعا اولين موردی كه سبب شده يك كاربر برای دقايق بسياری در يك سايت بماند آن است كه سايت شما ظاهر بسيار مناسبی داشته باشد.( داشتن بخش ديدگاه برای سايت بسيار مهم خواهد بود و قطعا كه می توان با توجه به آن سايت خود را خودآزمایی كنيد و نظرات كاربران را هم مشاهده كنيد:

راه اندازی سايت به صورت صفر تا صد برترآموز

  • وقت فروش می باشد( سئو كردن): شما می توانيد با سئو كردن سايت قطعا می توانيد آن را به فروش برسانيد، سئو اصلا چيست؟‌ شما با فرايند هایی كه بر روی سايت انجام می دهيد به راحتی سبب خواهد شد كه سايت شما رتبه خاصی داشته باشد و با توجه به آن ها به فروش برسيد. توجه داشته باشيد كه سئو كردن سايت فروشگاه و آموزشی و… به نوعی سئو كردن سايت ها بسيار ساده هم نخواهد بود به اين دليل كه بر روی برخی‌ از حوزه ها كسب درآمد بسيار زياد می باشد و شما با رتبه گرفتن بر روی حوزه های سخت به راحتی می توانيد درآمد زایی عالی را برای خود به ارمغان بياوريد.

 

  • ارتباط آسان با مشتريان: شما می توانيد پس از راه اندازی سايت به راحتی با كاربران خود ارتباط برقرار كنيد؛ قطعا يكی از اهداف راه اندازی سايت آن است كه شما با توجه به سايت مشتريان دائمی را برای خود رغم زنيد؛ ولی چگونه؟ تا به حال به آن دقت كرده ايد برای‌ خريد از يك سايت بايد عضو آن سايت شويد و اينكه شماره تماس و يا ايميل خود را وارد كنيد، سپس بعد از عضو شدن كاربران با اين شيوه می توانيد پيام هایی را در رابطه با محصولات جديد خود و يا اينكه آموزش های جديد خود را برای كاربران ارسال كنيد و آن ها ترويج به خريد از سايت شما كنيد.

 

 

نكته: در تمامی مواردی كه مطالعه كرديد به صورت كلی صفر تا صد راه اندازی سايت برای شما به صورت خلاصه عنوان شده است و قطعا برای ريزه كاری ها و وارد شدن جزئيات نيز بايد آموزش های تخصصی را فرا بگيريد، توجه داشته باشيد كه با دانستن مواردی كه عنوان شد می توانيد كلياتی در ذهن خود داشته باشيد.

 

سئو كردن سايت به چقدری اهميت دارد؟ آيا با سئو نكردن سايت هم می توان به درآمد رسيد؟

اگر بخواهيم به اين سوال به صورت واقع بينانه نگاه كنيم، قطعا با سئو نكردن سايت نمی توان فروش را برای سايت به ارمغان آورد. توجه داشته باشيد كه اگر كاربران وارد سايت شما نشوند قطعا نمی‌ توانند محصولات شما را هم مشاهده كنند و آن ها را در صورت رضايت خريداری كنند، شما با سئو كردن سايت و نام برند و محصولات خود قطعا می توانيد كاربران بسيار زيادی را وارد سايت خود كنيد و فروش را به ارمغان بياوريد.( برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است مثالی را عنوان كنيم، حوزه فروش مبل ماهانه 8000 بار سرچ می شود و قطعا شما با سئو كردن سايت اگر از اين تعداد افراد كه سرچ می كنند فقط 100 نفر محصولات مبل شما را خريداری كنند قطعا می توانيد درآمد زایی فوقالعاده ایی داشته باشيد)

 

چگونه يك سايت عالی راه اندازی كنيم؟

شايد تا به الان اين سوال هم برای شما مطرح شده باشد و البته راه اندازی سايت بايد با توجه به معيار های خاصی انجام شود كه در ادامه برای شما آن ها را ذكر خواهيم كرد؛ راه اندازی سايت ابتدا با يك انتخاب cms همراه خواهد بود؛ امروزه وردپرس يكی از بهترين cms های موجود در بستر وب خواهد بود و البته كه امكانات زيادی هم به همراه دارد.

برای طراحی سايت قطعا شما به دو صورت می توانيد به راحتی اقدام كنيد؛ ابتدا آن كه می توانيد به سايت های فريلنسری مراجعه كرده و در بخش های مختلف اين گونه از سايت ها آگهی منتشر كنيد تا افراد خبره در اين حوزه با شما ارتباط برقرار كنند و روش دوم آن است كه شما آموزش های مرتبط با طراحی سايت را فرا بگيريد.

اما سوال اصلی آن است كه كدام يك از روش های بالا بهتر خواهد بود؟ قطعا اولين روش و مراجعه كردن به افراد متخصص در اين حوزه می تواند به شما كمك كند و البته كه بايد هزينه های قابل توجهی هم شما پرداخت كنيد؛ اما روش دوم بايد زمان نسبتا زياد برای آموزش بگذاريد و در پايان آموزش ها می توانيد سايت خودتان را به صورت اختصاصی طراحی كنيد؛ از طرفی توجه داشته باشيد كه با فرا گرفتن اين نوع از آموزش ها می توانيد پروژه دريافت كرده و البته درآمد خوبی هم برای خود به دست آوريد كه بسيار عالی خواهد بود.

پيشنهاد ما به شما آن است كه آموزش وردپرس سايت ما را فرا گرفته و در دوره های آن به صورت كامل شركت كنيد و البته راه اندازی سايت خودتان را به بهترين نحو انجام دهيد.

 

راه اندازی سايت چقدر هزينه خواهد داشت؟

هزينه های سايت به نوعی سرمايه گذاری خواهد بود؛ به صورتی كه اگر شما هزينه های متوسط و به ويژه صحيح داشته باشيد شكی نخواهيد داشت كه در نهايت می توانيد درآمد چندين برابر به دست آوريد. اما هزينه های طراحی سايت چقدر است؟ اگر شما بخواهيد يك طراح سايت استخدام كنيد و يا آن كه پروژه خودتان را به يك فرد بدهيد هزينه ایی از 3 ميليون تومان الی 15 ميليون تومان برای‌ شما رغم خواهد زد؛ توجه داشته باشيد كه افزايش قيمت با توجه به امكانات سايت شما رغم خواهد خورد.

اگر شما آموزش های مرتبط را فرا بگيريد و بخواهيد به تنهایی سايت طراحی كنيد حداكثر هزينه ایی كه صرف خواهد شد 2 ميليون تومان خواهد شد و شكی در اين موضوع نيست.( توجه داشته باشيد كه اين قيمت ها ممكن است با توجه به بازار كار تغيير كند و اين نوع قيمت ها حدودی خواهد بود)

 

چرا داشتن بخش بلاگ سايت انقدر مهم شده است؟ ويژگی آن ها در چه مواردی است؟

شما با بخش بلاگ خود به راحتی می توانيد كاربران بسيار زيادی را جذب كنيد و البته علاوه بر جذب كاربران می توانيد بر روی سئو سايت خود نيز با لينكسازی اثرات مثبتی را بگذاريد؛ ولی چگونه؟ فرض كنيد شما با انتخاب يك موضوع داغ و پر سرچ می توانيد مقاله ایی سئو شده منتشر كنيد و بعد از سئو شدن آن در مدت كوتاهی شاهد آن خواهيد بود كه بازديد هایی از طرف بخش بلاگ شما نمايش داده می شود و قطعا با ايجاد يك فضای رابط كاربری به راحتی می توانيد محصولات خود را بفروشيد.( نبايد بخش بلاگ را دست كم بگيريد، قطعا سايت های بسيار بزرگ همانند ديجی كالا نيز بخش بلاگ بسيار قدرتمندی دارد و با توجه به آن بخش بلاگ نيز بازديد هایی از طرف گوگل جذب و البته كاربرانی كه وارد سايت می شوند سبب خواهند شد كه ترافيك سايت افزايش يابد)

آموزش صفر تا صد برای راه اندازی سايت

 

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم  از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است چند نكته مهم را برای شما بازگو كنيم. اگر شما زمان كافی را برای طراحی سايت و يا آموزش طراحی سايت داريد بهترين پيشنهاد ما به شما آن است كه خودتان را به يك طراح سايت قهار تبديل كنيد و البته كه می توانيد تغييراتی در سايت خودتان به شيوه خوتان اجرا كنيد و البته كه می توانيد با دريافت پروژه های گوناگون نيز درآمد زایی را به دست آوريد، دومين نكته مهم حائز اهميت برای طراحی سايت؛ سئو كردن محصولات و يا بسته های آموزشی و يا خدماتی كه می خواهيد ارائه كنيد می باشد. همانطور كه خود شما می دانيد سئو كردن فرايندی زمان بر خواهد بود و بسيار حساس قطعا هزينه های زيادی ممكن است برای سئو سايت صرف شود و قطعا بايد برای آن دقت لازمه را به عمل آورد به اين دليل كه فروش را برای شما به ارمغان می آورد.( پيشنهاد می شود برای اينكه هزينه های سايت خود را به حداقل برسانيد در دوره سئو سايت برترآموز شركت كنيد و يكی از دانش جو های دوره تخصصی سئو باشيد)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *