هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل

چرا تصاویر گوشی موبایل تار می شود؟ راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل

دسته بندی : فناوری
1400/09/10

گوشی های موبایل امروزه یکی از پرکاردترین ابزارهایی که است که افراد از آن اتسفاده می کنند. احتمالا بسیار برایتان پیش آمده است که در یک دورهمی دوستانه یا خانوادگی قرار دارید و تعدادی عکس از خودتان یا دیگران می گیرید اما پس از اینکه عکس ها را مشاهده می کنید، کاملا ناامید می شوید، چرا که تمامی عکس ها تار شده اند و نتوانسته اید خاطراتی که دارید را به خوبی ضبط کنید. ما امروز در این مقاله در سایت برتر آموز می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا عکس در گوشی موبایل تار می شود؟ و راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل چیست.

بسیاری از افراد هستند که هزینه زیادی برای گوشی های گران قیمت می کنند، اما باز هم گرفتار تار شدن تصاویر گرفته شده خود هستند. بنابراین عکس تار شده اتفاقی است که هم در گوشی های اندروید و هم در گوشی های آیفون می افتد.

چرا عکس گوشی تار می شود؟

علت تار شدن تصاویر موبایل چیست؟ علت تار شدن تصاویر در گوشی سامسنوگ چیست؟ علت تار بودن دوربین گوشی چیست؟ و … اینها تماما سوال هایی هستند که افراد وقتی عکسشان تار می شود، می پرسند. اما واقع علت اصلی تاری در تصاویر چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد.

1.کثیف بودن لنز گوشی موبایل

بهتر است قبل ازاینکه به راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل بپردازیم، علت های تاری را مورد بررسی قرار دهیم. علت های مختلفی برای تاری در عکس های گرفته شده وجود دارد، اما ابتدایی ترین و پایه ای ترین دلیلی که برای تاری عکس گرفته شده با دوربین موبایل وجود دارد، کثیف بودن لنز است. چرا که هر باری که گوشی را درون جیب خود قرار می دهید یا با آن صحبت می کنید، احتمال کثیفی دوربین سلفی و پشت گوشی وجود دارد. این اتفاق در تابستان بسیار زیادتر است. چرا که در این فصل تعریق و گرما نیز اثر بیشتری بر کثیفی لنز خواهد گذاشت.

راه حل برای تمیز کردن لنز گوشی، استفاده از دستمال مخصوص است تا آلودگی ها را از بین ببرد. دقت کنید تمیز کردن لنز را با هر پارچه ای انجام ندهید، چرا که ممکن است خط و خش بر روی لنز بیندازد و آسیب جدی به لنز وارد کند که در اینصورت عملا از دوربین موبایل نمی توان استفاده کرد.

پاک کردن لنز گوشی موبایل برای حل تاری عکس

2. خراب شدن لنز گوشی علت دیگر تار شدن تصاویر موبایل

اگر لنز گوشی شما دچار ضرب دیدگی یا شکستگی شود، احتمالا تصاویر شما دچار تار شدن می شود. در بسیاری از مواقع نیز رطوبت وارد لنز موبایل می شود و این رطوبت باعث می شود تصاویر تار شود و گاهی فقط با باز کردن دوربین و برطرف کردن این رطوبت، مشکل تار شدن تصاویر داخل گوشی اندروید و آیفون حل خواهد شد.

3. محافظ روی لنز را بردارید

وقتی یک گوشی موبایل نو خریداری می کنید، بر روی آن یک محافظ لنز وجود دارد و بسیاری از افراد فراموش می کنند این محافظ را از روی دوربین گوشی خود بردارند و وقتی عکس می گیرند، عکس آن ها تار شده و کیفیت لازم را ندارد. اگر تازه گوشی موبایلتان را خریداری کرده اید، به عنوان راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل محافظ لنز دوربین را چک کنید که برداشته شده باشد.

4. تکان خوردن دست متداول ترین علت تار شدن عکس موبایل

یکی از علت هایی که باعث تار شدن عکس گوشی موبایل در سامسونگ، آیفون و شیائومی می شود این است که هنگام گرفتن عکس، دست شما لرزش دارد و تکان می خورد. معمولا گوشی های پیشرفته امروزی سعی می کنند این لرزش ها را تا حد امکان در نظر بگیرند. این لرزش بیشتر در محیط هایی که دارای نور کم هستند خودش را نشان می دهد و با کوچکترین لرزش کاملا عکس تار می شود. یکی از اصولی که در آموزش عکاسی به افراد آموزش داده می شود، ترفندهایی برای جلوگیری از لرزش دست مانند استفاده از ابزارهایی مانند سه پایه است. به صورت کلی سعی کنید هنگام عکس برداری دست خود را ثابت نگه دارید و یا اگر می توانید از دو دست خود برای نگه داشتن گوشی استفاده کنید.

جلوگیری از تار شدن تصاویر

5. تداخل دوربین با لنز گوشی موبایل

بعضی مواقع پیش می آید که لنزی که برای گشوی موبایل خود می خرید، استاندارد نیست و باعث می شود عکس هایی که گرفته می شود، نصفه باشد و عملا نتوانید عکس باکیفیتی بگیرید. برای راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل حتما هنگام خرید قاب موبایل به استاندارد بودن آن دقت کنید و تست کنید که با دوربین گوشی شما تداخل نداشته باشد.

6. نداشتن توانایی های لازم برای عکاسی با موبایل

بسیاری از مواقع هست که هیچ چیزی دچار ایراد یا مشکل نیست و این شما هستید که بی حوصله اید یا وقت کافی برای عکاسی خود نمی گذارید. امروزه یکی از وسایلی که با آن برای هر چیزی می توان عکس گرفت و تولید محتوا کرد، گوشی موبایلی است که در دستان شماست. کسانی که در حوزه های آموزش اینستاگرام و آموزش تولید محتوا می پردازند، یکی از مهم ترین ابزارهایی که در اختیار دارند، گوشی موبایل است و به خوبی می توانند از گوشی های خود استفاده کنند.

شما نیز باید سعی کنید، اصول کار کردن با گوشی موبایل خود را بیاموزید تا حداقل بتوانید برای خودتان عکس های جذاب و زیبا بگیرید. می توانید مقاله ترفندهای حرفه ای عکاسی با موبایل را بخوانید که به شما آموزش داده ایم چگونه با همین گوشی موبایل بهترین عکس ها را بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد که با همین گوشی که در دست دارید با دیدن آموزش بلاگری و آموزش ولاگری و تخصص در این حوزه می توانید میلیونی و میلیاردی پول به دست آورید. کاری که بلاگرهای مختلف در اینستاگرام در حال انجام آن هستند.

7. فوکوس نکردن گوشی موبایل و گیر کردن آن

بسیاری از مواقع فوکوس در دوربین گوشی موبایل کار نمی کند و اگر عکسی بگیرید، از آنجایی که فوکوش بر روی آن انجام نشده است قطعا کیفیت لازم را نخواهد داشت. برای اینکه فوکوس را به حال اول برگردانید، بین قسمت های مختلف دوربین جابجا شوید، یعنی از روی عکس معمولی به عکس پرتره بروید و یا از قسمت فیلمبرداری را باز کنید و سپس به قسمت عکس برگردید. با این کارها احتمال خیلی زیاد شمکل فوکوس حل خواهد شد. اما اگر حل نشد، آخرین راهکار روشن خاموش کردن گوشی موبایل است که آن را انچام دهید.

تار شدن تصاویر در اندروید

8. کش دوربین را خالی کنید

سعی کنید به صورت مرتب کش دوربین را خالی کنید و هنگامی که دوربین عکس های تاری می گیرد، خالی کردن کش دوربین می تواند تاثیر زیادی در بهتر کردن کیفیت عکس کند. برای پاک کردن کش دوربین، از طریق تنظیمات (Setting) وارد قسمت App شده و سپس گزینه Camera  را انتخاب کنید. بعد از آن از قسمت Storage  روی Clear the cache لمس کرده تا کش داخلی دوربین پاک شود.

9. به روز رسانی نسخه قدیمی سیستم عامل موبایل

اگر با انجام موارد بالا مشکل شما حل نشد؛ می توانید این راه را تست کنید. یکی از مواردی که به عنوان راه جلوگیری از تار شدن تصویر در موبایل مورد استفاده قرار می گیرد، این است که سیستم عامل گوشی موبایل خود را به روزترین حالت ممکن ارتقا بدید. ممکن است بسیاری از مواقع باگ هایی در سیستم نرم افزاری وجود داشته باشد و شرکت ارائه دهنده، با انجام آپدیت هایی این مشکل را حل کرده باشد. بنابراین شما نیز می توانید با آپدیت کردن سعی کنید مشکل تاری تصاویر در گوشی موبایل را رفع کنید.

10. اشکالات سخت افزاری

ابتدا باید تمامی روش های بالا را مورد بررسی قرار دهید و اگر هیچ کدام از آن ها مشکل تار بودن تصویر موبایل را برای شما حل نکرد، می توانید به عنوان آخرین اقدام آن را به یک متخصص نشان دهید؛ چرا که احتمالا دوربین گوشی شما مورد آسیب واقع شده است.

از چه نرم افزارهایی برای از بین بردن تاری عکس گرفته شده استفاده کنیم؟

همانگونه که گفته شد، بسیاری از مواقع پیش می آید به هر دلیلی عکس گرفته شده و باید تار بودن آن را برطرف کنیم. در چنین حالتی کاری باید از یک سری نرم افزار حذف تاری عکس آیفون و اندروید استفاده کنیم. در کنار آن از نر افزارهای ادیت نیز می توان استفاده کرد.

1.استفاده از فوتوشاپ

یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای ادیت عکس فوتوشاپ است که با استفاده از آن، می توان عکس های مختلف را ادیت کرد یعنی در واقع می توان گفت فتوشاپ در کنار تمام ویژگی های عالی که دارد، برنامه واضح کننده عکس است. در آموزش فتوشاپ برطرف کردن تاری عکس، کنتراست نوری و … جزو مواردی است که به آن پرداخته می شود.

راه حل تار نشدن تصاویر موبایل

2. Fix Photo Blur برنامه واضح کننده عکس برای اندروید

چگونه عکس تار را در اندروید واضح کنیم، این سوالی است که می شود با این برنامه به آن پاسخ داد. این برنامه یکی از بهترین برنامه هایی است که با داشتن هوش مصنوعی و الگوریتم های پیچیده به راحتی تاری تصاویر را از بین خواهد برد و با داشتن این برنامه شما دیگر نگران تاری تصاویر خود نیستید.

برای از بین بردن تاری عکس خود با این برنامه نیاز نیست مهارت خاصی را بدانید. بعد از باز کردن این برنامه عکس خود را درون آن قرار می دهیدو دو گزینه مقابل شما است. Fix Blur برای کم کردن تاری تصاویر است که با استفاده از آن می توانید تاری تصاویر خود را تا حد امکان پایین آورید و دیگر گزینه Fix Noise است که با کم و زیاد کردن آن، مشکلات مربوط به نویز تصاویر را بهبود می بخشد.

یکی از گزینه های جذابی که در این برنامه وجود دارد، این است که به صورت همزمان هم تصویر اصلی و هم تصویر ادیت شده را به شما نمایش می دهد تا تغییرات آن را به صورت کاملا عینی ببینید.

3. اپلیکیشن رمینی Remini  برنامه واضح کننده عکس برای آیفون

در پاسخ به سوال چگونه عکس تار را در اندروید واضح کنیم، این برنامه بهترین پاسخ است که می توانید آن را از اپ استور دانلود کرده و با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر تار شما را حد زیادی بهبود می بخشد.

بنابراین در این مقاله به بررسی روش های مختلف برای جلوگیری از تار شدن عکس ها کردیم و اگر شما نیز راهی به ذهنتان می رسد، خوشحال خواهیم شد آن را با ما به اشتراک بگذارید تا مقاله نوشته شده هرچه کامل شود. در ادامه نیز رو شهایی را مورد بررسی قرار دادیم تا اگر شما عکسی دارید و می خواهید تاری آن را برطرف کنید، بدون هیچ ذغذغه ای این کار را انجام دهید. امیداورم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *