هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
راه های افزایش سیو

راه های افزایش سیو در اینستاگرام – چگونه Save را بالا ببریم؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/22

در این مقاله به راه های افزایش سیو در اینستاگرام می پردازیم. با ما همراه باشید. لایک‌ها و کامنت‌ها مدت‌هاست که نشان‌دهنده موفقیت یک پست در اینستاگرام بوده و نشان می‌دهد که این پست در بین مخاطبان طنین‌انداز می‌شود. با این حال، این پلتفرم اکنون در حال آزمایش حذف لایک ها در بازارهای مختلف است، بنابراین شرکت ها ممکن است به معیارهای دیگری برای ارزیابی عملکرد خود نیاز داشته باشند. یکی از این معیارها، ذخیره‌ها است که نشان می‌دهد چند نفر پست را به اندازه کافی جالب می‌دانند که بعداً دوباره آن را مرور کنند. این راهنما 11 روش اثبات شده برای بهینه سازی پست های شما و ترغیب افراد بیشتری را برای اضافه کردن آنها به ذخیره های اینستاگرام خود ارائه می دهد.

تعامل

تعامل به این صورت است که وقتی محتوایی را در حساب خود پست می کنید، مردم ممکن است به آن پست واکنش نشان دهند. چگونه آنها محتوا را دوست دارند، به اشتراک می گذارند و در مورد آن نظر می دهند. اکنون در اینجا یک مورد جدید معرفی شده است که جلسه را ذخیره می کند! به دلیل تنها فرآیند، یک فرد یک محتوا/تصویر را به دلیل آنچه در مورد آن دوست دارد ذخیره می کند. اینستاگرام قبلاً فضایی برای دیدن مواردی که قبلاً ذخیره کرده بودیم داده است. می توانید آنها را بر اساس دسته بندی جمع آوری کنید.

نرخ تعامل = ( لایک+نظر+ذخیره شده)  * 100 / نمایش

صرف زمان برای یک پست

اگر مردم پست شما را برای مدت بیشتری تماشا کنند، احتمال انتشار آن پست به دیگران نیز وجود دارد. شما باید محتوا را مانند یک سبک اینفوگرافیک ببینید که نه تنها به یک روش قابل استفاده است. همراه با عنوانی که باید با کلمه کلیدی همراه باشد تنظیم کنید. و سعی کنید آن را برای مرجع بعدی ذخیره کنید.

حساب های مورد علاقه

اگر من اکانتی داشته باشم که باید مرتباً از آن بازدید کنم، احتمال اینکه آن حساب را به طور مرتب برای شما ببینم نیز مانند اولویت شماست. در واقع، ما باید تمرکز کنیم که مردم باید حساب ما را به عنوان یک حساب مورد علاقه انتخاب کنند. به طوری که ویدیوها/تصاویر ما به طور مرتب به دست مردم برسد.

زمان

هنگامی که پست خود را پست می کنید، اگر زمان تعامل بسیار زیاد است، بهترین زمان برای ارسال محتوا است. زمان یک عامل بزرگ در میان همه اینها است.

محتوا

شما باید روی محتوایی تمرکز کنید که مخاطب دوست دارد داشته باشد. اگر آنها بیشتر بر محتوای اینفوگرافیک یا بیشتر به نوع محتوای ویدیویی تمرکز می کنند، چنین محتوایی را بیشتر با روزهای برنامه ریزی شده ارسال کنید. برای ساده‌تر کردن فرآیندهای مختلف، از ابزارهایی برای ارسال پست به اینستاگرام از رایانه شخصی استفاده کنید تا کارها ساده شود. در مقاله افزایش موفقیت در اینستاگرام به راه هایی پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توانید در اینستاگرام موفق تر واقع شوید.

حساب های جستجو شده

اگر حساب‌ها را در قسمت جستجو شده اینستاگرام جستجو کرده باشید، استوری‌ها و پست‌های آن حساب‌ها در فید خبری شما بیشتر نشان داده می‌شوند. اکانت های اینستاگرام به دلخواه شما سفارشی سازی را انجام خواهند داد.

پیام مستقیم (DM)

DM راه خوبی برای ایجاد یک رابطه خوب با مردم است. شخصی که برای شما DM ارسال می کند، شخصی است که پروفایل شما را به طور منظم مشاهده می کند. می توانید به افرادی که در مورد ویدیوهای شما نظر می دهند پیام مستقیم ارسال کنید. برای آنها پیام مستقیم ارسال کنید. آنها با شما تعامل خواهند داشت.

نکاتی برای افزایش ذخیره اینستاگرام

این شش استراتژی هستند که باید هنگام قرار دادن محتوا در اینستاگرام دنبال کنید. که برای درازمدت مفید خواهد بود.

شروع به ارسال محتوای اینفوگرافیک کنید، نباید در یک سایت مصرف شود. مردم از چنین محتوایی برای استفاده بعدی استفاده خواهند کرد. سعی کنید از هشتگ های جدید استفاده کنید.

محتوای طولانی محتوا باید زیرنویس های غنی و جذاب با اطلاعات بیشتر باشد. مردم سعی می کنند آن را ذخیره کنند و بعداً مصرف کنند.

سعی کنید یک نوع محتوای همیشه سبز منتشر کنید. بنابراین هنگام انتشار چنین محتوایی، مردم دوست دارند هر زمان که بخواهند مرجع دریافت کنند، آن را ذخیره کنند.

استفائه از هایلایت های اینستا

استفاده از ویژگی هایلایت های اینستاگرام در اینستاگرام را شروع کنید. تنظیم مجدد هایلایت های اینستاگرام می تواند به شما در جلب توجه بیشتر کاربران کمک کند. وقتی به آن فکر می‌کنید، کاملاً طبیعی است که کاربران تمایل داشته باشند که هایلایت‌های استوری اینستاگرام خود را به شیوه‌ای خاص یا سفارش دهند. اما اینستاگرام در حال حاضر قابلیتی برای این کار ندارد. بنابراین چگونه می توانم ترتیب هایلایت های خود را ویرایش کنم، چگونه می توانم هایلایت های خود را در اینستاگرام جابجا کنم؟ نگران نباشید، زیرا ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید هایلایت های تک و چندگانه در اینستاگرام را به ترتیبی که می خواهید تغییر دهید.

بنابراین، بسیار ساده است که یک هایلایتاستوری اینستاگرام را به جلوی لیست خود منتقل کنید. اما اگر بخواهید چندین نقطه برجسته را در یک ترتیب مشخص مجدداً مرتب کنید چه؟ شما می توانید با استفاده از تکنیک بالا چندین بار این کار را انجام دهید! ترفندی که باید به خاطر بسپارید این است که اینستاگرام آخرین هایلایت تغییر یافته را به جایگاه اول می برد. بنابراین، باید حرکات خود را به ترتیب معکوس برنامه ریزی کنید. ابتدا یک استوری را به هایلایت اینستاگرام که می خواهید به آخرین موقعیت منتقل کنید اضافه کنید.

اضافه کردن استوری

سپس یک استوری را به هایلایت اینستاگرام اضافه کنید که می‌خواهید به موقعیت آخر منتقل کنید و به همین ترتیب. هنگامی که به موقعیت اول رسیدید، می توانید به هر هایلایت اینستاگرام برگردید و استوری مکان نگهدار را بدون تأثیر بر ترتیب جدید آنها حذف کنید.

نقل قول ها بعدی خواهد بود. اگر نقل قول ها را قرار دهید بسیار مفید و موثر هستند. اگر بتوانید قیمت ها را بر اساس شرکتی که دارید ارسال کنید، این بهترین است. می توانید سلیقه مخاطب را ببینید.

از مخاطب بخواهید پست را ذخیره کند. در حالی که چنین درخواست هایی برخی از پست ها ذخیره می شوند. چون کارهایی را انجام می دهیم که اکثر مخاطبان به آن نیاز دارند. این می تواند یک امتیاز برای روند طولانی مدت شما باشد.

شما هک ها و نکات را پست می کنید. هنگام ارسال چنین مطالبی، افراد می توانند هر زمان که در آینده نیاز داشته باشند، مجموعه ای از آنها را داشته باشند.

نحوه ذخیره اینستاگرام نشان دهنده تعامل

سیوهای اینستاگرام برای اولین بار حدود دو سال پیش به عنوان راهی برای کمک به کاربران برای نگه داشتن پست های مورد علاقه خود در یک مکان معرفی شدند. ذخیره یک پست واقعا آسان است: فقط روی نماد “نشانک” در گوشه سمت راست پایین زیر یک پست کلیک کنید. به پست‌های ذخیره شده شما اضافه می‌شود، جایی که می‌توانید در هر زمان دوباره آن را پیدا کنید.

همچنین می توانید پست های ذخیره شده را بر اساس موضوع، نویسنده و … دسته بندی کنید و مجموعه های مختلفی ایجاد کنید. این یک راه عالی برای سازماندهی محتوا و آسان کردن آن است.

راه های افزایش سیو

می‌توانید تعداد ذخیره‌ها را با ضربه زدن روی «View insight» در زیر پست خود بررسی کنید. در آنجا، تعداد لایک‌ها را با نماد قلب، تعداد نظرات با نماد ابر فکر، تعداد اشتراک‌گذاری‌ها با نماد صفحه کاغذی و تعداد ذخیره‌ها را با نماد نشانک مشاهده خواهید کرد.

راه های افزایش سیو

بنابراین، چرا باید ذخیره‌های اینستاگرام را ردیابی کنید و پست‌های خود را بر این اساس بهینه کنید؟ اول، آنها بسیار بیشتر نشان دهنده ارتباط یک پست برای مخاطب هستند تا لایک. یک لایک ساده به این معنی است که کاربر پست شما را دیده و از آن لذت برده است، اما ذخیره نشان می دهد که انتشار ارزش واقعی دارد و کاربر می خواهد بعداً به آن بازگردد.
دوم، اینستاگرام حذف لایک ها را در برخی بازارها آزمایش می کند، بنابراین ممکن است به زودی به معیار دیگری نیاز داشته باشید تا بفهمید آیا محتوای شما با مخاطبان شما طنین انداز می شود یا خیر.

در نهایت، ذخیره‌های اینستاگرام سیگنال مهمی برای الگوریتم پلتفرم است. تعداد ذخیره‌های زیاد به الگوریتم پلتفرم نشان می‌دهد که پست شما مفید است و ارزش نمایش دادن به افراد بیشتری را دارد، بنابراین ممکن است حتی در صفحه «کاوش» برای سایر کاربران ظاهر شود.

نحوه دریافت سیوهای بیشتر در اینستاگرام

برای اینکه افراد بیشتری بتوانند پست های شما را ذخیره کنند، باید ارزش واقعی را به ارمغان بیاورید که باعث شود کاربران بخواهند بارها و بارها به آن پست بازگردند. در اینجا 11 روش اثبات شده برای تشویق مخاطبان خود به کلیک بر روی “ذخیره” آورده شده است.

1. اینفوگرافیک ایجاد کنید

در حالی که عکاسی با کیفیت خوب در اینستاگرام بسیار خوب عمل می کند، تصاویر آموزشی می توانند برای مدت طولانی تری توجه را به خود جلب کنند. افراد برای پردازش اطلاعات به زمان نیاز دارند، بنابراین ممکن است بخواهند پست را ذخیره کنند تا بعداً به آن برگردند.

برای ایجاد این نوع تصاویر و ترغیب کاربران به ذخیره پست‌ها از اینستاگرام، از بهترین ابزار اینفوگرافیک مانند Canva ، PiktoChart یا Easel.ly استفاده کنید. آنها الگوهای زیادی برای استفاده برای ایجاد گرافیک خیره کننده در تنها چند دقیقه دارند. با این حال، بیشتر اینفوگرافیک ها به صورت تصاویر طولانی ایجاد می شوند، بنابراین برای مشاهده تلفن همراه ناخوشایند هستند. در عوض، می توانید تصویر را به چند قسمت تقسیم کنید و آن را به عنوان یک پست چرخ فلک منتشر کنید.

کپشن های طولانی بنویسید

کپشن‌ها در اینستاگرام به شما فرصتی می‌دهند تا اطلاعات ارزشمندتری را به اشتراک بگذارید و توجه را برای مدت طولانی‌تری جلب کنید. این پلتفرم اجازه می دهد تا حداکثر 2200 کاراکتر در یک عنوان وجود داشته باشد، بنابراین میکروبلاگینگ اغلب توسط اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه خود و ایجاد ارزش استفاده می شود. از این فضا استفاده کنید تا شانس فالوورها برای ذخیره پست شما برای بعد افزایش یابد.

محتوای همیشه سبز را به اشتراک بگذارید

با وجود محتوایی که اینستاگرام هر روز انباشته می شود، سخت است که کاربران را برای مدت طولانی روی پست خود نگه دارید، چه رسد به اینکه آنها را وادار کنید آن را دو بار بررسی کنند. راه حل این است که محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما دوست دارند بارها و بارها به آن بازگردند. بنابراین، مطمئن شوید که پست هایی را منتشر کنید که برای هفته آینده، ماه آینده و شاید حتی سال آینده مرتبط باقی بماند تا به دنبال کنندگان دلیلی برای ذخیره آنها ارائه دهید. می توانید مقاله محتوای همیشه سبز ما را مطالعه کنید.

برای وبلاگ نویسان سفر، ارائه مناظر پرطرفدار و مکان های ضروری در مقاصدی که برای مخاطبانشان مرتبط است، و همچنین ابزارها و برنامه های مفید برای سفر، یک برد-برد است.

یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید

دعوت به اقدام یا CTA ابزاری قدرتمند برای تشویق خوانندگان به دنبال کردن راهنما است. در صورتی که کاربران کار شما را دوست داشته باشند، می تواند یادآوری دوستانه ای برای ذخیره پست خود باشد، زیرا ممکن است به سادگی این گزینه را فراموش کنند، بنابراین CTA در این مورد به خوبی عمل می کند. برای مثال، می‌توانید چیزی مانند «اگر می‌خواهید پست را بعداً بررسی کنید، حتماً ذخیره کنید» یا «این نکات را در هر زمان با ذخیره این پست در مجموعه خود بررسی کنید» را در پایان کپشن های خود اضافه کنید. در مقاله فراخوان برای اقدام CTA را توضیح داده ایم.

برای تشویق ذخیره بیشتر، می توانید یک کمپین ویژه راه اندازی کنید، به عنوان مثال، یک سری پست در مورد مقاصد مختلف ایجاد کنید، از فالوورها بخواهید یکی را که می خواهند بیشتر بازدید کنند ذخیره کنند و در مورد دلیل آن نظر بگذارند. سپس، یک سری پست برای مقصدی ایجاد کنید که بیشترین تعامل را داشته باشد تا به وفاداری و تلاش فالوورها پاداش دهید.

نکاتی را به اشتراک بگذارید

نکات و ترفندها معمولاً با استقبال گرم مخاطبان مواجه می شوند، زیرا بینش عملی ارائه می دهند و به افراد کمک می کنند چیزی یاد بگیرند.

از تصاویر عالی استفاده کنید

در حالی که اینستاگرام پر از تصاویر بصری چشم نواز است، مواردی که احساسات را تحریک می کنند بسیار ذخیره می شوند. بنابراین هدف پست شما هرچه که باشد، مطمئن شوید که تصویر از کیفیت مناسبی برخوردار است تا مردم بخواهند بارها و بارها به آن نگاه کنند. به عنوان مثال، وبلاگ نویسان سفر می توانند تصاویر مقاصدی را که درباره آن می نویسند به اشتراک بگذارند و اگر در آینده از آن مکان بازدید کنند، دنبال کنندگان آنها را ذخیره خواهند کرد.

ایده دیگر به اشتراک گذاشتن عکس های فوری غیرمعمولی است که دیگران مایل به بازتولید آن هستند.

از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید که امکان ایجاد تصاویری با کیفیت بالا را فراهم می کند. برای مثال، PicMonkey به رفع سلفی‌ها و ایجاد عکس‌های منظره عالی کمک می‌کند. Canva یک ابزار جامع برای ایجاد گرافیک رسانه های اجتماعی از ابتدا است، زیرا تعداد زیادی قالب قابل تنظیم و گزینه های ویرایش زیادی را ارائه می دهد. یکی دیگر از برنامه‌های اینستاگرام Framatic است که ده‌ها طرح‌بندی اینستاگرام، حاشیه‌های قدیمی و افکت‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توانید روی عکس‌های خود اعمال کنید تا آنها را از بقیه محتوای موجود در پلتفرم متمایز کنید.

با مخاطبان خود مرتبط بمانید

هر نوع پستی که به اشتراک می گذارید، هماهنگی با برند و مخاطبانتان ضروری است. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ نویس سفر هستید، کاربران از شما انتظار محتوای مرتبط با سفر مانند مقاصد محبوب، نکات برنامه ریزی سفر، اخبار و غیره را دارند. در غیر این صورت، پست های نامربوط ممکن است درگیر اندکی شوند و فالو شوند.

پست های بامزه را به اشتراک بگذارید

از چاشنی محتوای اینستاگرام خود با پست های خنده دار دریغ نکنید. مردم سرگرم شدن را دوست دارند و ممکن است تعجب کنید که چقدر تصاویر خنده دار را ذخیره می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که هر چند وقت یکبار چنین محتوایی را به اشتراک بگذارید یا حتی الگوهای رفتاری خود را ایجاد کنید.

پست ورقه ای

اگر تصاویری عالی برای به اشتراک گذاشتن دارید، از پست های ورقه ای در اینستاگرام استفاده کنید. آنها به شما اجازه می دهند تا حداکثر 10 عکس را در یک پست منتشر کنید و توجه کاربران را برای مدت طولانی تری حفظ کنید.

پست های ورقه ای همچنین فرصتی عالی برای ایجاد راهنماهای جامع برای یک مقصد می دهد، زیرا می توانید چندین عکس را در یک پست برای راحتی کاربران جمع آوری کنید.

محتوای الهام بخش را به اشتراک بگذارید

بر کسی پوشیده نیست که اینستاگرام منبعی بی پایان از ایده های خلاقانه است و بسیاری از افراد برای یافتن انگیزه برای آینده به این پلتفرم می آیند. از این اشتها برای الهام گرفتن استفاده کنید و محتوایی را منتشر کنید که فالوورهای شما را تشویق به سفر کند. مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

همچنین می‌توانید از زیرنویس‌ها برای به اشتراک گذاشتن اشتیاق خود برای سفر استفاده کنید و دیگران را تشویق کنید که از شما پیروی کنند. به دنبال کنندگان بگویید چه چیزی شما را به سفر، ماجراجویی و حرکت به سمت ناشناخته ترغیب می کند. چه کسی می داند، شاید کسی پست شما را ذخیره کند تا قبل از انجام یک حرکت بزرگ، آن را دوباره بخواند.

چگونه ذخیره های اینستاگرام خود را ردیابی کنیم؟

در حالی که اینستاگرام به طور آشکار تعداد لایک‌ها و کامنت‌های پست‌های شما را نشان می‌دهد، ردیابی ذخیره‌ها نیاز به جابجایی به یک حساب تجاری دارد که کاملاً رایگان است. سپس، می‌توانید روی «مشاهده اطلاعات بینش» در زیر هر یک از پست‌های خود ضربه بزنید و تعداد دفعاتی را که کاربران محتوای شما را ذخیره کرده‌اند، مشاهده کنید.

پست های خود را مرور کنید و ببینید کدام یک بیشترین تعامل و به خصوص ذخیره را داشته اند. این نشانه واضحی است که فالوورهای شما واقعاً از محتوا لذت برده اند، که می توانید در استراتژی خود برای رسیدن به آن تلاش کنید. سعی کنید الگوهایی را در میان پست‌هایی که اغلب ذخیره می‌شوند، جستجو کنید، و در صورت وجود، آن‌ها را در انتشارات بعدی خود اعمال کنید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که پست‌هایی با زیرنویس طولانی اغلب ذخیره می‌شوند، بنابراین می‌توانید متن بیشتری برای هر عکس بنویسید و غیره.

چگونه در اینستاگرام ذخیره بیشتری داشته باشیم؟

لایک‌ها و کامنت‌ها مدت‌هاست که برای تخمین تعامل در اینستاگرام استفاده می‌شود، اما اکنون برندهای بیشتری به دنبال تعداد ذخیره‌ها برای این منظور هستند. این معیار نشان می‌دهد که فالوورها واقعاً از محتوا لذت می‌برند و می‌خواهند بعداً دوباره آن را مشاهده کنند، که نشانگر واضحی است که پست با مخاطبان طنین‌انداز می‌شود و ارزش واقعی به ارمغان می‌آورد. بهینه‌سازی محتوای خود به شما کمک می‌کند تا دنبال‌کنندگان پست‌های اینستاگرام را ذخیره کنند، که الگوریتم پلتفرم را تشویق می‌کند تا محتوای شما را به کاربران بیشتری در فید یا تب کاوش نشان دهد.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *