هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
رزومه نویسی چیست

رزومه نویسی چیست و چرا اهمیت بالایی دارد؟ نکات مهم + مثال های کلیدی

دسته بندی : کسب و کار - موفقیت
1400/09/04

رزومه و رزومه نویسی چیست؟ رزومه فایلی است که شما اطلاعات شخصی و کاری خود را در آن درج می کنید و با ارائه آن به کسب و کارهای مختلف برای بررسی، احتمال یافتن یک شغل مناسب با حرفه و روحیات شما را افزایش می دهد.

resume

رزومه چیست؟

رزومه یک کلمه فرانسوی به معنای خلاصه است که در ایران و زبان فارسی آن را کارنامک ترجمه کرده اند، هرچند که تقریبا همه آن را با همان نام رزومه می شناسند. در رزومه مواردی مانند اطلاعات شخصی، اطلاعات کاری، تخصص ها و توانایی ها و مواردی مانند این قرار می گیرد که در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم.

انواع رزومه نویسی

رزومه چیز خیلی جدیدی نیست و از قرن نوزدهم اختراع شده است و در اوایل رزومه به صورت کاغذی مرسوم بود اما هم اکنون با گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی، رزومه ها در انواع و اشکال مختلفی ارائه می شوند. برخی از شیوه های ارائه رزومه در حال حاضر به شرح زیر هستند:

  • کاغذی
  • ایمیلی
  • آنلاین و بر روی وبسایت
  • فرمت PDF
  • اینفوگرافیک
  • ویس
  • ویدئو

که البته از بین همه موارد گفته شده، فرمت بیشتر رزومه ها یا PDF است یا به صورت آنلاین و بر روی وبسایت قرار می گیرد.

چرا داشتن رزومه و رزومه نویسی مهم و مفید است؟

داشتن رزومه مزایای خیلی زیادی دارد که بخشی از آن ها به شرح زیر هستند:

کار حرفه ای

داشتن یک رزومه یک کار حرفه ای است و باعث می شود که شما را به عنوان فردی متخصص بشناسند.

نمایش یک دید کلی از شما به کارفرما

با داشتن رزومه می توانید یک دید کلی از خودتان به کارفرما ارائه دهید. بهترین روش برای استخدام ارسال رزومه توسط کارجو و بررسی رزومه توسط کارفرما است. چون اینگونه هم کارجو شرایط خود را اعلام کرده و ضمنا باعث دیدی مختصر و کلی از خود نزد کارفرما می شود و هم کارفرما به صورت راحت تر و طبقه بندی شده تر می تواند درخواست های شغلی را بررسی کند و بهترین ها را انتخاب کند.

برای مثال در رزومه باید آدرس و منطقه ای که در آنجا زندگی می کنید یا قصد کاریابی در آنجا را دارید قید کنید. اگر موقعیت مکانی کارجو با موقعیت مکانی آن کسب و کار مغایرت داشته باشد، برای هر دو مفید نخواهد بود. چون هم وقت هر دو طرف گرفته خواهد شد و هم در صورت استخدام هر دو طرف با مشکلاتی مواجه خواهند شد. پس بهترین راه بررسی اطلاعات از طریق رزومه و تفکیک مناسب ترین هاست. اهمیت رزومه مخصوصا در استخدام های فریلنسری بسیار مهم است چرا که معمولا شما نمی توانید به صورت حضوری با کارفرما دیدار کنید و رزومه مهمترین نوع معرفی شماست. مثلا برای کسانی که بعد از مدت ها زمان گذاشتن و دیدن آموزش هایی مث آموزش وردپرس، آموزش فتوشاپ و آموزش سئو می خواهند وارد بازار کار شوند، نوشتن رزومه مناسب کار بسیار مهمی است.

نمونه کارها و سابقه کار منسجم شده در یک فایل

فرض کنید که تا به حال با 70 فرد و شرکت مختلف کار کرده اید. آیا شدنی است که همه آن ها را به یاد داشته باشید؟ خیر. یا احتمال دارد که بخشی از آن ها را گم کنید یا خراب شوند و هر اتفاق دیگر. اما با داشتن رزومه کاری می توانید تمامی نمونه کارها و سابقه کارهای خود را در یک فایل واحد داشته باشید و کارفرما نیز می تواند به راحتی همه نمونه کارها و سابقه کارهای شما را مشاهده کند.

البته بهتر است که برای نمونه کارها یک سایت طراحی کنید و آن ها را در سایت خود آپلود کنید یا آن ها را در یک آپلودسنتر آپلود کرده و لینک آن ها را در رزومه قرار دهید. چون رزومه چیزی نوشتاری است و برای مثال اگر شما نمونه کار گویندگی دارید، کار درستی نیست که آن ها را در رزومه قرار دهید اما می توانید آن ها در یک فضای اینترنتی قرار داده و لینکشان را در رزومه ضمیمه کنید.

برای سابقه کار نیز اگر شما سابقه کار فراوان و نزد افراد و شرکت های گوناگون دارید بهترین حالت این است که

  1. مهم ترین و جدیدترین سابفه کارها را در رزومه قرار دهید. مثلا مهم ترین سابقه های 7 سال گذشته را قرار دهید.
  2. یک سایت بزنید و باقی سابقه کارها را در سایت قرار دهید و مانند بخش نمونه کارها، لینک آن را در رزومه قرار دهید. البته بهتر است سابقه کارهای مهم و اصلی خود را در رزومه قید کرده و برای مشاهده سابقه کار بیشتر، با یک لینک کارفرما را ارجاع دهید.

لازم نیست هر دفعه توضیحات و نمونه کارهای مختلفی را ارائه دهید.

فرض کنید فریلنسر هستید و هفته ای 5، 6 کارفرما به شما مراجعه کرده و از شما نمونه کار می خواهند. کار سختی است که بخواهید برای هر بار برای فرد جدید یا همه آن ها توضیحات و نمونه کارهای مختلفی ارائه دهید اما با داشتن یک رزومه و گرد هم آوردن نمونه کارها و سابقه کارها در یک فایل می توان خیلی راحت اطلاعات قبلی خود را در اختیار کارفرمایان جدید بگذاریم.

گرافیک زیبا و تاثیرگذاری بیشتر + قابلیت شخصی سازی های فراوان

می توان بر روی رزومه شخصی سازی های فراوان انجام داد و گرافیک آن را بهتر کرد یا برای هر بخش عنوان و زیرعنوان قرار داد، در حالیکه اگر بخواهید در یک پیام رسان با کارفرما چت کنید دستتان به این راحتی باز نیست.

رزومه

به هنگام رزومه نویسی چه چیزهایی باید قرار داد؟

در ادامه می خواهم به این بپردازم که در یک رزومه نویسی حرفه ای باید چه نکاتی را رعایت و چیزهایی قرار دهیم؟

رزومه نویسی: اطلاعات شخصی + راه های ارتباط و تماس

در بخش اطلاعات شخصی باید موارد زیر را قرار داد:

  • نام و نام خانوداگی
  • سن
  • وضعیت تاهل
  • وضعیت سرباری (در ایران یا کشورهایی که لازم است)
  • آدرس و منطقه سکونت
  • شماره تلفن همراه یا ثابت
  • ایمیل
  • اکانت های شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

رزومه نویسی چیست؟ تحصیلات و دوره های گذرانده شده

در بخش تحصیلات و دوره های گذرانده شده باید تحصیلات خود شامل

  • سال های تحصیل
  • مقاطع تحصیلی
  • مدارس و دانشگاه های محل تحصیل
  • همچنین به جز قرار دادن موارد آکادمیک و رسمی می توانید دوره ها، سمینارها، وبینارها و سایر موارد اینچنینی را نیز قرار دهید.

نکات رزومه نویسی: سابقه کاری

در بخش سابقه کار باید مطابق آنچه که گفتیم، سوابق کاری خود را درج کنید. سوابقی به شیوه های فریلنسری، دورکاری و کارآموزی نیز می تواند در بخش سابقه کاری قرار بگیرد.

رزومه نویسی چگونه است؟ بخش مهارت ها شامل تخصص های کاری و حرفه ای

در این بخش باید به مهارت های اصلی و جانبی خود اشاره کنید:

  • تخصص های اصلی
  • مهارت های جانبی

مثلا شما یک مهندس نرم افزار هستید و تخصص ها و مهارت هایی دارید. در این صورت باید در بخش مهارت ها موارد زیر را قرار دهید:

– برنامه نویسی با پایتون

– برنامه نویسی با جاوا

– تکواندو

– زبان عربی

ویژگی های رزومه نویسی نمونه کارهای انجام شده

در بخش نمونه کارها، به مهم ترین و مرتبط ترین ها اشاره کرده و بقیه نمونه کارها را یا به کل نادیده بگیرید یا آن ها را در فضایی اینترنتی آپلود کنید و لینک آن را در بخش نمونه کارها قرار دهید.

بخش متفرقه

در بخش متفرقه می توانید موارد متفرقه مانند علایق، میزان حقوق درخواستی یا شکل فعالیت در محل کار اشاره کنید. البته بخش متفرقه به اهمیت برخی دیگر از بخش ها نیست، اما به ما کمک می کند تا رزومه ای پربارتر داشته باشیم. البته این را در نظر بگیرید که رزومه هر چه کوتاه تر باشد، بهتر است و اگر دیدید بخش متفرقه یا سایر بخش هایی که به نسبت بخش های اصلی از اهمیت کمتری برخوردار هستند اما دارند به وجهه اصلی رزومه لطمه می زنند یا حواس خواننده را پرت می کنند بهتر است آن را حذف کنید.

رزومه چیست

چکار کنیم تا یک رزومه عالی داشته باشیم؟

در ادامه به چند نکته خیلی ساده اما فوق العاده تاثیرگذار اشاره می کنم که اگرچه ساده هستند، اما استفاده از آن ها، رزومه شما را حرفه ای تر جلو می دهد.

موارد مربوط فونت حرفه ای

کارفرمایی که رزومه شما را بررسی می کند زمان کمی برای پرداختن به رزومه شما دارند پس باید اطلاعات رزومه واضح بوده و خواندن آن آسان باشد. بهتر است از یک یا نهایتا 2 فونت استفاده کنید و فونت های نوشتاری را برای استفاده در رزومه خود انتخاب کنید. فونت هایی مانند

  • ایران سنس
  • نازنین
  • یکان
  • یکان بخ
  • دانا
  • وزیر
  • شبنم

فونت های زیبا و خوانایی هستند. همچنین اندازه فونت نیز مهم است. بهتر است که اندازه فونت خود را بین 10 تا 18 نگه دارید اما با توجه به اینکه هر فونت در سایز متفاوتی خوانایی بهتری دارد بهتر است تست کنید و بهترین اندازه ممکن را انتخاب کنید. مثلا فونت نازنین در اندازه 14 نمای خوانا و شکیلی دارد. به هر حال انتخاب یک فونت زیبا و حرفه ای رزومه شما را حرفه ای تر نشان می دهد.

به علاوه باید مطئمن شوید که فضای خالی بین کلمات و جملات را به خوبی تنظیم کرده و فضاهای اضافی را کاهش داده یا حذف کنید. فضای خالی بیش از حد رزومه شما را کم نشان می دهد و حواس مخاطب را پرت می کند و احتمالا باعث رد شدن رزومه شما می شود. وقتی فضاهای خالی را کاهش می دهید، خواندن رزومه راحت تر می شود و تمرکز کارفرما فقط بر روی مطالعه رزومه شما جمع می شود. اندازه فونت خود را در مقداری قرار دهید که ضمن زیبا و خوانا بودن، بخش های خالی رزومه شما را پر کند. بخش های اضافی مانند علایق یا مهارت های جانبی می توانند رزومه شما را پربارتر کنند.

قرار دادن مرتبط ترین اطلاعات + درج مهم ترین اطلاعات در ابتدا

ممکن است شما تجربه کاری یا تحصیلی گسترده ای داشته باشید اما لازم نیست که همه آن ها را در رزومه قرار دهید. بهتر است که روزمه خود را پر کنید، اما با اطلاعات خیلی ضروری و مرتبط با کسب و کاری که رزومه را برای آن ها ارسال کرده اید و نه با موارد اضافه. می توانید مطابق همان راه حلی که به شما ارائه کردم، مهم ترین اطلاعات را در رزومه قرار داده و سپس لینک بقیه اطلاعات را در هر بخش مناسب پیوست کنید.

متاسفانه مدیران استخدام و کارفرماها وقت زیادی را برای مطالعه رزومه شما صرف نمی کنند و طبق تحقیقات صورت گرفته، مدیران استخدام تنها 6 ثانیه برای هر روزمه وقت می گذارند و اگر رزومه شما نتواند حواس مدیر استخدام را به خود جلب کند، احتمالا استخدام شما شکست خورده است. لازم نیست اطلاعات قدیمی مانند مشاغل 10 سال گذشته یا اطلاعات نامربوط به حوزه کاری آن شرکت و دستاوردهای جزئی را در رزومه درج کنید.

بهترین کار این است که فقط مواردی مانند تجربه کاری، دستاوردها، تحصیلات و مهارت هایی را در رزومه خود درج کنید که بیشتر به کارفرما مربوط می شود. با مطالعه دقیق آگهی های استخدام در سایت های استخدامی می توانید مرتبط ترین ویژگی ها را پیدا کرده و سپس آن ها را در رزومه خود قرار دهید. برای جلب توجه به مهارت ها و دستاوردهای مهم و کلیدی خود، باید اطلاعاتی که اهمیت بیشتری دارند را در رزومه خود اولویت بندی کنید. در یک کلام، اصلا لازم نیست که یک رزومه واحد داشته باشید و آن را برای هر کسب و کاری ارسال کنید، بهترین کار این است که رزومه خود را مطابق با هر فرصت شغلی ویرایش و موارد درج شده در آن را اولویت بندی کنید.

واضح بنویسید

لازم نیست از ادبیات قلمبه سلمبه استفاده کنید یا واژه های خیلی ادبی یا قدیمی را در رزومه خود به کار ببرید. مثلا نیازی نیست که بنویسید: “اینجانب رضا محمدنوری، در سابه الطاف الهی از شما استدعا دارم که…”

به جای این بهتر است که واضح و امروزی صحبت کرده و البته به صورت نوشتاری متن خود را بنویسید و نه محاوره ای. همچنین رزومه خود را نباید با کلمات اضافه پر کنید. مثلا نیازی نیست از دو واژه مشابه یا هم خانواده یا افعال مشابه و کلماتی که کاربردشان مشابه یکدیگر است استفاده کنید: “من می خواهم با علم و دانشی که دارم، در شرکت ها و کسب و کارهای ایرانی استفاده کنم”

دیدیم که چند واژه هم کاربرد، در یک جمله به کار برده شده بود و این درست نیست چون گفتیم که کارفرما یا مدیر استخدام وقت خیلی زیادی برای مطالعه رزومه شما نمی گذارد. همچنین بهتر است که با صلابت و قدرت رزومه خود را بنویسید و از واژه هایی که شما را قدرتمند نشان می دهد استفاده کنید. مثلا بنویسید: موفقیت های به دست آمده، یا فعالیت های تکمیل شده یا همکاری های صورت گرفته و به طور کلی از واژه ها، افعال و جملاتی استفاده کنید که شما را قدرتمند و کاردوست جلوه می دهد.

برای مثال:

به جای اینکه بنویسید

مدیر سئو برترآموز” بهتر است که بنویسید “رهبری تیم سئو در شرکت برترآموز”

یا به جای اینکه بنویسید “در طی مدتی که با برترآموز همکاری کردم توانستم با همکاری سایر اعضای تیم به رتبه های برتر در سئو دست پیدا کنم”

بهتر است که بنویسید “با رهبری تیم سئو در شرکت برترآموز و ارائه برنامه های دقیق و قدرتمند توانستم که این سایت را در بیش از 30 رتبه برتر سئو نمایش دهم”

همچنین درست نویسی و رعایت اصولی چون نیم فاصله رزومه شما را حرفه ای تر نمایش می دهد و قبل نهایی سازی و نمایش رزومه به افراد دیگر، غلط های نوشتاری و املایی آن را بگیرید چون اگر رزومه شما مشکل نوشتاری یا املایی داشته باشد احتمالا وجهه خوبی نخواهد داشت.

توجه را به سمت سابقه کار و دستاوردهای مهم جلب کنید

اصلا لازم نیست که 0 تا 100 موفقیت های زندگی کاری و تحصیلی خود را در رزومه لبست کنید. بهتر است دستاوردهای مهم را در هر سمت شغلی که داشته اید لیست کنید و به سایر دستاوردها کاری نداشته باشید.

مثلا شما تا به الآن در 3 موقعیت شغلی طراح سایت، سئوکار و کارشناس تولید محتوا کار کرده اید. لازم نیست که به همه موفقیت های خود در این بخش ها اشاره کنید. مثلا اگر تا به حال 20 سایت طراحی کرده اید، بهتر است 3، 4 مورد از بهترین سایت های طراحی شده را اعلام کنید و پس از آن بزنید و بیش از 15 پروژه طراحی سایت دیگر. یا تا به حال 9 پروزه سئو داشته اید، به جای اینکه همه آن ها بنویسید کلمات مهمی که سئو کرده اید را قرار دهید و پس از آن بنویسید و کسب رتبه در بیش از 50 واژه کلیدی دیگر.

یا قبلا کارشناس تولید محتوا بودید بنویسید سابقه کارشناسی تولید محتوا در برترآموز و چند مورد از بهترین محتواهای خود را قرار داده و بنویسید بیش از 30 محتوای دیگر. همچنین استفاده از اعداد هم توصیه می شود و اگر تجربیات، سابقه کار و دستاوردهای بسیاری دارید بهتر است مهم ترین ها را اعلام کرده و سپس با عدد بقیه را نیز اعلام کنید. مثلا بنویسید تجربه تولید محتوا در بیش از 10 شرکت معتبر. و یک نکته دیگر این است که اگر می خواهید هم مهارت ها و تخصص های شما و هم تجربیات و دستاوردهایی که دارید برجسته باشند، می توانید آن ها را دو جدول قرار دهید.

نکات مهم رزومه نویسی: لازم نیست حتما فقط یک رزومه داشته باشید.

این را در بخش های قبلی مقاله نیز توضیح دادم اما آنقدرها مهم است که لازم شد در بخشی جداگانه به آن بپردازیم. قبل از اینکه یک رزومه را برای کارفرمای خود ارسال نمایید، باید از خود بپرسید: “آیا این رزومه را تا حدی که امکان دارد برای کارفرما آسان و مرتبط بوده است تا مرا واجد شرایط ببیند؟” به مثالی که قبلا زدیم برمی گردم. فرض کنید که شما سابقه کاری طراحی سایت، سئو و تولید محتوا را دارید. اما شرکتی که می خواهید در آن استخدام شوید، شرکت تولید محتوا است یا موقعیت شغلی درخواستی آن شرکت تولید محتوا است.

در این حالت خوب است که از طراحی سایت و سئو نیز به عنوان تخصص، تجربیات یا دستاوردهای خود نام ببرید اما بهتر است فوکوس ویژه ای بر روی سابقه کار تولید محتوای خود و تجربیات و سوابق کاری مهم خود داشته باشید. بهترین حالت این است که به فرض اگر شما 3 تخصص دارید، 3 رزومه با ویژگی های متفاوت و مربوط به هر حوزه کاری ارسال نمایید تا هم هر موقع نیازی به اصلاح رزومه نباشد و هم راحت تصمیم بگیرید که مرتبط ترین رزومه را برای فرصت های شغلی مناسب ارسال نمایید.

رزومه شما اغلب مواقع اولین قدمی است که برای استخدام در یک شرکت برمی دارید و باید مطمئن باشید که مرتبط ترین اطلاعات در این رزومه قرار دارند و نظر مدیر استخدام را با زمان کمی که برای بررسی رزومه شما می گذارد در چند ثانیه جلب کنید و این کار با قرار دادن اطلاعات کاملا مرتبط، سابقه کارهای قدرتمند و استفاده از اعداد و جملاتی است که شما را قوی نشان می دهد به طوریکه صاحب آن کسب و کار بتواند به شما اعتماد کند.

رزومه شما اغلب اولین قدم برای مصاحبه با یک کارفرما است. اطمینان حاصل کنید که مرتبط ترین اطلاعات را در رزومه خود گنجانده اید، آن را طوری سازماندهی کنید که مهم ترین اطلاعات را برجسته کرده و خطاها را به دقت بررسی کنید. هنگامی که رزومه شما صیقل داده شد و نهایی شد، به شما کمک می کند تا تماس ها، مصاحبه ها و پیشنهادهای شغلی بیشتری دریافت کنید.

بهترین رزومه ساز رایگان

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کامل با اصول رزومه نویسی آشنا شدید. شاید برای شما این سوال ایجاد شده باشید که چگونه می‌توانید از یک رزومه ساز رایگان مناسب استفاده کنید. و یا ممکن است که به دنبال فرم خام رزومه کاری Word  باشید. بهتر است که به از سایت‌هایی که در این بخش به شما می‌گوییم استفاده کنید و سعی کنید از اصولی که برای شما ترسیم کردیم بهترین استفاده را داشته باشید.

رزومه ساز جابینجا

یکی از بهترین سایت‌هایی که برای رزومه سازی می‌توانید از آن استفاده کنید، سایت رزومه ساز جابینجا است. این سایت برای سما چند نمونه بسیار عالی و مناسب قرار داده است. از طرفی برای شما چند پیشنهاد کاری عالی نیز خواهد داشت. زمانی که شما در این سایت رزومه خود را بارگذاری می‌کنید، به شرکت‌های بسیار زیادی دسترسی خواهید داشت. به این نکته توجه داشته باشید که شما برای این که بتوانید بهترین بازدهی را از رزومه خود دریافت کنید.

می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و در آنجا از مقاله « چگونه بدون داشتن تجربه شغل پیدا کنیم؟ » به صورت جامع و کامل استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هر کسی باید از یک جایی شروع کند. در نتیجه سعی کنید که یک رزومه حرفه‌ای پا به دنیای کسب و کار بگذارید. سعی کنید رزومه خود را با نقاط مثبت و منفی خود کامل کنید. اگر شما فقط از مزایای خود و نقاط مثبت خود در کار بگویید. احتمال جذب افراد به سمت خود را به صورت قابل توجه‌ای کاهش خواهید داد، در نتیجه سعی کنید به صورت واقع بینانه خود را معرفی کنید.

رزومه نویسی جابینجا

رزومه ساز انگلیسی

ممکن است که شما قصد داشته باشید که برای یک شرکت انگلیسی رزومه خود را ارسال کنید. در این صورت نیاز به یک رزومه ساز انگلیسی خواهید داشت. در وهله اول می‌توانید از سایت جابینجا استفاده کنید. ممکن است که شما نیاز داشته باشید که از یک رزمه ساز تخصصی‌تر استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از سایت cvbuilder استفاده کنید. البته باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه آن را برای شما توضیح خواهیم داد. قبل از هرچیزی زمانی که شما قصد دارید که یک رزومه به زبان انگلیسی بسازید باید

تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید.

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که به بخش آموزش‌های برترآموز مراجعه کنید و در آن بخش از « آموزش زبان انگلیسی » استفاده کنید. توجه داشته باشید که شما برای این که بتوانید یک رزومه انگلیسی مناسب ارائه دهید باید به قواعد گرامری و زبان محلی شرکتی که قرار رزومه خود را ارسال کنید؛ آگاه باشید. از طرفی شما باید رزومه تحصیلی و رزومه کاری خود را بر اساس فرهنگ اون کشور طراحی و تدوین کنید. هر کشوری با توجه به زبانی که دارد و با توجه سطح آموزشی که دارد ممکن است که از شما بخواهد مدارک خود را به زبان و فرهنگ اون کشور ترجمه کنید. توجه داشته باشید که این کار باید توسط افراد متخصص انجام شود و صرفا یک رزومه ساز انگلیسی نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

شما باید به خوانایی متن خود توجه داشته باشید بنابراین نمی‌توانید صرفا از گوگل ترنسلیت برای ترجمه سوابق خود و یا مهارت‌های خود استفاده کنید. شما باید از یک نیتیو برای این مورد استفاده کنید و از او بخواهید که سوابق شما را بررسی داشته باشد تا صورت که نیاز به تغییرات داشت آن را برای شما اعمال کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فونتی که شما از آن برای رزومه انگلیسی خود استفاده می‌کنید و یا فاصله بین خطوط برای رزومه شما مهم است و نشان از حرفه‌ای بودن شما دارد.

اگر قرار است که به صورت دورکاری مشغول به فعالیت شوید که راجب قوانین و شرایط مهاجرت خود لازم نیست که موضوعی را مطرح کنید. اما اگر قرار است که استخدام شوید باید به صورت مجزا یک پروفایل مهاجرتی به صورت پیوست برای کارفرمای خود ارسال کنید. در این صورت آن‌ها برای شما یک پوینت مثبت در نظر خواهند گرفت در صورت نیاز خود آن‌ها شما را به یک وکیل مهاجرتی مناسب وصل خواهند کرد. در آخر توجه داشته باشید که بهترین کار این است که از چند رزومه موفق دیدن کنید.

نتیجه گیری و پایان

رزومه یک چیز همیشگی نیست و گاها باید آن را مطابق شرایط اصلاح کرد. هر از چندگاهی رزومه خود را بررسی کرده و موارد مهم تر را برجسته و خطاهای موجود را حذف کنید. وقتی رزومه شما در حالت مرتبط ترین رزومه برای یک حوزه کاری خاص تبدیل شد و تمامی خطاهای آن گرفته شد به شما کمک می کند تا تماس های استخدامی، مصاحبه ها و پیشنهادهای شغلی بیشتری دریافت کنید. امیدواریم که از این مطلب مفصل استفاده برده باشید و اگر سوال، تجربه یا نظری دارید در بخش کامنت های همین مقاله برای ما بنویسید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *