هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

آموزش روتوش عکس در فتوشاپ | تصویری

دسته بندی : فناوری
1400/04/13

روتوش عکس در فتوشاپ، فتوشاپ نرم افزاري پركاربرد در دنياي امروزي است كه زمينه هاي كاري خود را دارد و به اصطلاح يك بيزنس در پشت آن خوابيده است؛اين نرم افزار مخصوص افرادي است كه علاقه زيادي به اديت و ويرايش عكس ها دارند و ميتواند با اين نرم افزار كارهاي خود را به صورت حرفه اي بسنجند.

شايد براي شما سوال باشد كه اين نرم افزار فقط براي افرادي كه علاقه به ويرايش عكس دارند ساخته شده؟ جواب خير است ؛ سر تا سر جهان از جمله طراحان سايت و گرافيست ها ؛ چاپخانه ها؛ شركت هاي تبليغاتي و… از اين برنامه استفاده ميكنند. اگر شما آموزش فتوشاپ را دیده باشید به راحتی میتوانید خودتان روتوش عکس در فتوشاپ را انجام بدهید.

روتوش چيشت؟

روتوش به معناي ساده يعني ايجاد تغيير در  تصوير و زيبا ساختن آن؛ روتوشگران با توجه به كم و كاستي تصوير با انجام تغييرات جزيي جلوه بسيار زيبايي به آن ميدهد و ذهن مخاطب را درگير ميكنند .

بايد عنوان كرد كه روتوش عكس با نرم افزار فتوشاپ فقط به معناي ايجاد تغيير نيست بلكه ميشود بعضي از اشتباهات عكاس را با توجه به آن پوشاند و يك تصوير بي نقض ايجاد كر؛ و نكته بسيار جذاب در رابطه با آن اين است كه شمام ميتوايد فضاي نور بكگراند خود را تنظيم كنيد و تصوير خود را درخشان نشان دهيد. روتوش عکس در فتوشاپ یکی از مهمترین بخش های برنامه فتوشاپ است که باید یاد داشته باشید.

 

فضاي فتوشاپ چگونه است؟ سخت يا آسان؟

فضاي فتوشاپ را صاحب نظران به طوري طراحي كردند كه كاربران وقتي وارد آن ميشوند دچار سردرگمي در آن نشوند و با پنل كار آسان روبه رو شوند اگر چه براي آسان كردن كارشان بايد دانشي از اصطلاحات انگليسي را بلد باشند؛ اگر چه كاربرد بسيار اين نرم افزار براي روتوش عكس با فتوشاپ است.

فتوشاپ همانطور كه گفته شد محيطي ساده دارد در ابتداي ورود شما به صفحه آن مانند هر نرم افزاري داراي قابليت جستجو فايل ها را دارد براي انتخاب ؛ در سمت راست آن شما ميتوانيد ويژگي هاي تصوير را بر اساس علاقه خود تغيير دهيد و يا اينكه بر روي آن افكت ايجاد كنيد؛ ويژگي مهم برنامه فتوشاپ كه نظر كاربران را به خود جلب كرده اين است كه با توجه به رنگ مورد علاقه خود فيلتري زيبا براي درخشان كردند تصوير ميتوانيد ايجاد كنيد.

برنامه فتوشاپ روتوش

قابليت نرم افزار فتوشاپ به چه صورتي است؟متوسط يا حرفه اي ؟

روتوش عکس در فتوشاپ جوریست که فتوشاپ همانند هر برنامه ايي كاراي مزايا و معايبي را در بر دارد ولي طي نظر سنجي هاي جهاني كه در سر تا سر دنيا انجام ميگرد اكثريت كاربران اين نرم افزار را به بهترين نرم افزار براي زمينه كاري خود ميدانند.

از جمله مزاياي نرم افزار فتوشاپ ميتوان عنوان كرد:

فتوشاپ همانطور كه در ابتداي اين مقاله گفته شد داراي ايتم هاي قدرتمند ويرايشگر است كه آن را محبوب ترين نرم افزار در دسته برنامه هاي گرافيستي كرده است؛ هر بخش آن داراي پلاگين هاي خاص خود را دارد كه هر كدام كار مخصوص خودشان را انجام ميدهند.

براي توضيح دادن كاربرد هاي نرم افزار فتوشاپ ميتوان عنوان كرد روتوش عكس با نرم افزار فتوشاپ  كه برخي از عكس هاي پرسنلي با توجه به فتوشاپ صورت ميگرد؛ نه بلكه فقط عكس هاي پرسني تبلغات و بنر ها ونشريات و تيتراژ فيلم و سريال ها هم با توجه به نرم افزار فتوشاپ صورت ميگرد؛ و اگر نرم افزار فتوشاپ نبود تمامي اين كار ها به سختي و زماني طولاني انجام ميشد.

تاريخچه فتوشاپ به چه زماني برميگردد؟ چه كسي اولين بار آن را ابداع كرد؟

فتوشاپ را اولين بار توماس نول در سال 1987 به طوري كه تمام مشاغ مشكل ويرايش عكس را داشته اين فرد به ياري آن ها رسيد؛ او دكتراي دانشگاه ميشگان دارد و توانست اولين بارتصوير سياه و سفيد خود را به نمايش در اورد و اولين فردي كه توانستكه روتوش عكس با نرم افزار فتوشاپ را ابداع كند؛ او پيشنهاد هايي در ارصه سينمايي داشته و اينكه در برخي از صحنه هاي فيلم جنگ ستارگان 1 را ساخته است.

توماس نول تنها فردي نبوده كه در اين عرصه همكاري ميكردند بلكه براد او هم بوده و پس از چندي مدت مردم آنها را به برادران نول خطاب ميكردند؛برادران نول تصميم به فروش تصوير و عكس تجاري كردند و اين اتفاق در سال 1988 افتاد و آنها آن را فتوشاپ نامگزاري كردند؛ چيزي نگذشت كه در سپتامبر سال 1988 قرداد خود را با شرگتي ادوبي امضا كردند و توانستند كار خود را براي اولين بار در سال 1990 به بازار وارد كنند.

 

 

اموزش روتوش عكس در فتوشاپ چگونه است؟ سخت يا اسان؟

روتوش عكس در فتوشاپ كاري بسيار سختي نيست ولي اسان هم نيست همانطور كه در ابتداي اين مطالب در مورد روتوش عکس در فتوشاپ توضيح داده شد روتوش عکس در فتوشاپ باعث ميشود كم و كاستي تصوير به طورس بي نقص پاك شود به طوري خيلي جذاب تصوير را نشان دهد.

آموزش روتوش عکس در فتوشاپ به صورت پنج مراحه كه عنوان ميشود صورت ميگيرد:

اولين قدم شما اين است كه بين فولدر هاي مناسبي كيفيتي تصوير مورد نظر خود را انتخاب كرده و وارد پنل كار خود كنيد و اماده ايجاد تغييرات باشيد.

برنامه فتوشاپ

 

مرحله دوم در رابطه روتوش عكس با فتوشاپ شما وارد منوي بالاي پنل كار خود ميشود و وارد پنجره ( ويندو) ميشويد؛ و از بين گزينه هاي نشان داده شده و شما بايد گزينه ( اكشن ) را فعال كنيد.

عکاسی فتوشاپ

در طي سومين مرحله از روتوش عكس با فتوشاپ اين پنجره براي شما باز ميشود(اين تصوير همان اكشني است كه شما انتخاب كرده ايد) شما بايد بكگراند كه ميخواهيد را انتخاب كنيد و اينكه بعد از انتخاب براي شما عدد 1 نشان داده ميشود؛ و در نهايت در پايين گزينه هاي موجود گزينه (پلي ) را بزنيد تا اكشن براي شما انجام شود.

مراحل روتوش عکس

 

در طي چهارمين مرحله با روتوش عكس شما بايد ماسك صورت خود را برداريد(به اصطلاح نمونه برداري از زواياي صورت تصوير براي جبران كم و كاستي) بعد از انجام دادن لايه برداري و نمونه برداري سپس بايد قلم مويي كه در اختيار شما داده شود را برداريد و رنگ سفيد را انتخاب كنيد و رنگ بكگراند را مشكي؛ توجه داشته باشيد ميزان قلم موي خود را زياد بزگ بر نداريد كه دچار مشكل(افراد متوجه فتوشاپ ميشوند).

تبريك ميگويم روتوش عكس با فتوشاپ شما به خوبي پايان رسيده است.

توجه داشته باشيد كه اين اموزش به طور ساده براي جبران كم و كاستي است و اگر ميخواهيد تغيير بيشتري ايجاد كنيد بايد با افزونه فيلتر و افكت اشنا شويد.

در حين كار با نرم افزار فتوشاپ چه مشكلاتي ميتواند پديدار شود؟ ايا قابل جبران هم هستند؟

نرم افزار فتوشاپ همانطور كه گفته شد نرم افزاري بدون كم و كاستي است و از نظر برنامه نويسي بي نقض و عالي پديدار شده است ولي اولين مشكلي كه دامان گير كاربران ميشود مشكل نصب آن است كه بايد قبل از نصب توجه كرد كه ورژن آن چند است و ايا ان به سيستم عامل كامپيوتر خود ميخورد يا نه ؛ مشكل دوم اين است كه برخي كاربران حين انجام كار مشكل كند شدن نرم افزار يا به اصطلاح كرش شدن نرم افزار را دارد و حل اين مشكل ميتوانيد فتوشاپ را يكباره ريستارت بكنيد و اگر مشكل حل نشد نرم افزار خود را بروز كنيد و در غير اين صورت تنظيمالت خود را ريستارت بكنيد؛سومين مشكلي كه ممكن است در حين كار با آن روبه رو شويد مشكل باز نشدن عكس است كه شما ميتوانيد با رفتن به منوي تنظيمات برنامه ان را پاك بكنيد و برنامه را دوباره اجرا بكنيد؛ چهارمين مشكلي كه بين كابران خيلي رايج است اين است كه انها نميتوانند عكس خود را به سياه سفيد تبديل بكند براي اين كار ميتوان گفت كه به بخش رنگ اميزي در منو سمت راست برنامه بروند و رنگ مورد نظر خود را انتخاب و فيلتري را روي آن نمايش بدهند.

 

در امد كسي كه فتوشاپ را به صورت حرفه اي  بلد است چقدر است؟ زياد است يا كم؟

روتوش عكس با فتوشاپ  همانند همه مشاغلي كه با كامپيوتر سر و كار دارند بايد رزومه مناسبي داشته باشند و بتوانند تمام نياز هايي كه ارباب رجوع گفته است را بر طرف بكنند .

از جمله در امد هاي يك فتوشاپ كار حرفه اي ميتوان گفت كه :

1-توليد محتوا در فضاي مجازي(برداشتن هر يك پروژه) 5 ميليون تومان

2-روتوش تصاوير به طور بي نقص (برداشتن هر يك پروژه) 2 ميليون تومان

3-طراحي تبليغات ازجمله تبليغات شركتي و بيلبوردي ( برداشتن هر يك پروژه) از 10 ميليون تا 30ميليون

 

4-طراحي قالب وبسايت و اپليكيشن ( برداشتن هر يك پروژه) 5 ميليون تومان

5-طراحي طرح هاي بنر تبليغاتي ( برداشت هر يك پروژه) 1 ميليون تومان

 

نكته : تمامي قيمت هاي بالا براي فتوشاپ كار حرفه اي است و صرف قيمت پروژه ان ها است.

نویسنده : محمد هادی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *