هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام

روش های افزايش سرعت موبايل با بهترين ترفند ها و نكات ناب

دسته بندی : فناوری
1400/06/03

سرعت موبايل چه اهميتی دارد ؟ آيا برای كاربران مهم است ؟

روش های افزايش سرعت موبايل تضمينی

موبايل يكی از كالای ديجيتال مهم است كه امروزه تبديل به پر فروش ترين محصول دنيا شده است و در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر اين داريم كه تمام ويژگی های اين كالا را در نظر گرفته و در مورد روش های افزايش سرعت موبايل اظهار نظری بكنيم.

سرعت موبايل يكی از عامل های مهم امروزی است كه وقتی افراد برای خريد موبايل رفته اولين سوال را در رابطه با اين موضوع ميپرسند ( برای مثال : آيا سرعت اين گوشی خوب است ؟ هنگ ميكند ؟ در برخی از نرم افزار ها گير ميكند ؟ و … ) و اما بحث ديگر در مورد كند شدن دستگاه است كه افراد را بسيار ناراضی ميكند به طوری كه افراد ديگر قادر به كار كردن با موبايل خود نيستند ؛ و اما چند نكته در رابطه با اين مقاله برای شما بگوييم كه شما بايد مو به مو اين مقاله را تا به انتها گوش كرده و منتظر پاسخ روش ها باشيد تمام مورداتی را كه ما عرض ميكنيم از روی تجربه بوده است و شما ميتوانيد از آنها به طور بسيار عالی استفاده بكنيد . (‌يكی ديگر از عامل ها برند موبايل و مدل آن است )

كند شدن موبايل چه ثمراتی را در پی دارد ؟

در مورد اين موضوع بايد پاسخ قاطعانه ایی به شما بدهيم و مهم ترين عامل اين مشكل ورود ويروس است و وسروس ها میتوانند با لينك های آلوده و يا نرم افزار هایی كه طراحی نسبتا بد دارند به وجود بی آيند و اما مهم ترين عامل بد تر از اين موضوع ناآگاهی فرد است كه باعث به وجود آمدن مشكلات ميشود برای مثال وقتی افراد به اين مشكل برمیخورند ابتدا به موبايل خود را روت كرده و يا ريست ميكند و اين كار باعث پاك شدن اطلاعات آنها شده و شايد دوباره اين مشكل برای آنها پيش بيايد و پيشنها ما در رابطه با اين موضوع اين است كه بايد مشكل را اساسی حل كرد .

 

روش های افزايش سرعت موبايل :

تا به اينجای مقاله در رابطه با افزايش سرعت موبايل تمام جوانب برای شما بررسی شده است و نكات مهم عرض شده است ؛ و قبل از اينكه به سراغ روش ها برويم بايد نكته ديگری در رابطه با اجرا كردن اين ترفند ها داشته باشيد ، نظر ما بر اين است كه شما حتما ابتدا مصلب را چند بار بخوانيد و بعد از درك كردن آن به اجرا آن بپردازيد :

  • مديرت فايل های مهم و غير متفرقه : اولين قدم بر روش های افزايش سرعت موبايل مديريت مناسب شما بر دستگاه است ؛ و اما اين عامل چرا مهم است ؟ ابتدا بايد شما آگاهی نسبی به موبايل خود داشته باشيد كه مقدار حافظه آن چقدر است و اگر كم است بايد آن را مديريت كرده و در غير اين صورت به صورت بسيار مهم به مشكلات بسيار مهم بر خورد خواهيد كرد و اما اين امر را چگونه حل بكني ؟ ابتدا بايد به نظيمات موبايل خود رفته و مقدار حافظه اشغال شده را نگاه كنيد و بعد از انجام اين كار اگر مشاهده كريديد كه فضا نداريد بايد چند برنامه مهم را حذف بكند ( بر اساس حجم آنها ) و اگر مشاهده كرديد كه حافظه اشغال است بايد بدانيد كه در حافظه پنهان موبايل خود چندين برنامه ويروسی و يا به انتخاب شما در آنجا هستند و بايد به موضعات در رابطه با آن تحقيق بكنيد .

 

  • ريست فكتوری كردن موبايل : در قدم دوم از روش های افزايش سرعت موبايل ريست فكتورز موبايل شما است كه برای شما بسيار گران تمام خواهد شد به اين دليل كه تمام اطلاعات شما پاك خواهد شد و اما پيشنهاد ما در مورد اين موضوع اين است كه اگر شرايط شما بسيار حاد بود و اگر نتوانستيد آن را كنترل بكنيد دست روی اين گزينه بگزاريد و در غير اين صورت به هيچ وجه اينكار را نكنيد. سوالی كه كاربران در آن گير ميكند اين است كه چگونه ميتوان موبايل خود را ريست كنيم ؟ ابتدا وارد منوی تنظيمات شده و در گزينه های انتخابی بازنشانی به حالت كارخانه را انتخاب كرده و وقتی وارد اين بخش شده ايد چند مورد برای شما به نمايش در می آيد كه برای هر موبايل متفاوت است ؛ اولين مدل اين گونه است كه چند عدد كد برای شما به نمايش در آمده و شما بايد آنها را وارد كرده و ريست انجام ميشود ؛ در مورد دوم بايد انتخاب از روی كارت حافظه را برداشته و بر روی حافظه سيستم قرار دهيد و در مورد سوم شما بايد كد مربوطه را در صفحه تماس گرفته و بازنشانی صورت بگيرد .

 

  • حذف ويجيت های غير ضروری : اين مورد يكی از مواردی است كه افراد زياد به آن دقت نميكند و اما ابتدا ما چند نكته برای شما عنوان ميكنيم ، اولين نكته اين است كه كاربر نبايد فقط فكر بكند كه نرم افزار هميشه باعث اشغال شدن موبايل ميشود بلكه تمام مرورگر ها و صفحه های باز شده در انها و موارد ذخيره شده هم از نوع اشغال حافظه به حساب می آيد و مورد بعدی در مورد همان ويجيت ها است كه اغلب كاربران به آن بسيار بيتوجهی ميكند و بايد گفت كه وقتی شما ويجيت های اضافی طراحی ميكنيد بايد به آن توجه داشته باشيد كه برای انتقال صفحه به آنها زمانی بسيار كمی صورت ميگرد و اما بعضی از مواقع موبايل شما درگير خواهد شد و اغلب افراد (‌تنها 33 درصد ) از كاربران اين مورد را ناديده ميگيرد و اما ويجيت ها به چه صورت هستند ؟  درای فضای زيبا كه رنگ و لعاب خاصی به صفحه اصلی موبايل شما ميدهند و علاوه بر اين موضوع استفاده از تاريخ در صفحه و دما و ثانيه شمار و كورنومتر و… به حساب می آيد ؛ و موضوع ديگری كه بايد به آن توجه بكنيم به تصوير زمينه ها هم برميگردد به آن صورت كه امروزه نرم افزار هایی با طراحی منحصر به فرد خودشان تصوير زمينه های بسيار زيابیی و علاوه بر آنها تصوير زمينه های زنده هم اجرا ميكند ؛ و اين امر بسيار باعث كند شدن ميشود و گاهی به سياه شدن صفحه موبايل منجر خواهد شد ولی چگونه ؟ شما وقتی با موبايل خود كار ميكنيد و ناگهانی موبايل شما هنگ ميكند و يكی از عامل های درگير شدن بر روی تصوير زمينه است به اين دليل كه از نرم افزار پشتبانی ميشود و در انتها اين كورد بايد عرض كنيم كه اين ويجيت ها و نرم افزار های تصوير زمينه را حذف بكنيد .

 

  • بررسی حجم های اختصاص داده شده به سابقه مرورگر : در قدم چهارم از روش های افزايش سرعت موبايل به نكته بسيار ظريفی اشاره خواهيم كرد كه به موضوع مرورگر ها ازجمه گوگل و كروم و در موبايل های سامسونگ نرم افزار خاص خود و در آيفون هم نرم افزا خود ؛ كه بيشتر كاربران هم متاسفانه به اين موضوع اصلا بازتابی نميكنند و اما بيشتر كند شدن دستگاه موبايل شما همانطور كه در مقدمه ی اين مقاله برای شما توضيح داده شد به لينك های آلوده و ويروسی بر ميگردد ؛ ولی چگونه ؟ به آنطور كه شما وارد سايت های مختلف شده ايد بيشتر سايت ها ابتدا از شما اجاره اعلان ها را ميدهند كه برای شما تبليغات خاصی و يا اطلاعات روز دنيا را ارسال بكند و اگر شما به آنها اجرازه دهيد موبايل شما درگير اين موضوع خواهد شد به اين دليل كه دستگاه حافظه ایی در رابطه به اين موضوع اختصاص داده و آن را پيگير ميكند و اما موضوع بعدی لينك های آلوده دانلودی است ؛ وقتی شما آهنگی و يا نرم افزاری را ميخواهدي دانلود كنيد به ويژه در گوگل كروم ابتدا به شما چند اعلان مبنز بر سالم بودن لينك دانلود ارسال ميشود كه اجازه شما را در رابطه با اين موضوع خواهن و ترجيهان شما نايد آنها را قبول كنيد ولی افراد بی خبر آنها را قبول كرده و دستگاه آن ها كند خواهد شد و اما چگونه تبليغات خود را حذف كرده و يا حافظه آن را حذف كنيد ابتدا برای شما دو راه حل در نظر گرفته ايم ، اولين راه حل در شما بايد به منوی تنظيمات موبايل خود رفته و به بخش نرم افزار ها دسترسی پيدا بكنيد و بعد از پيدا كردن شما بايد به دنبال نرم افزار كروم رفته و بر روی آن كليك كنيد و بعد از امام اين كار بايد گزينه ( حذف داده های غير ضروری )‌را انتخاب كرده و آن ها را حذف بكنيد ؛‌و در روش دوم بايد به فايل منيجر خود وارد شده (‌مديريت فايل ها ) و به بخخش كروم وارد شويد و بعد از اين كار تمام داده ها را پاك كنيد و آماده نتيجه گيری در مورد اين موضوع شويد .

 

  • نصب برنامه هایی در رابطه با (‌سرچ ويروس و يا نرم افزار های مزاحم ) : خب اين بخش نسبتا ساده است و اينكار باعث آن ميشود كه ديگر با اين مشكل مواجه نشويد و يا اصلا برای شما پيش نمی آيد و اما اين نرم افزار ها چگونه كار خود را انجا ميدهن ؟ در برنامه هایی كه برای ويروس يابی طراحی ‌شده است شما بايد پرداخت درون برنامه ایی داشته باشيد ( البته اي مورد برای همه ی نرم افزار ها صدق نميكند ) و بعد از پرداخت برای شما ويژگی های از جمله اسكن كل دستگا و يا اسكن مرورگر ها و يا اسكن سايت ها و شبكه های اجتماعی و محتوا ويدويی و .. است و در مورد دوم كه با نرم افزار های سرچ برنامه های غير كابردی سر و كار دارد و اما شيوه استفاده از اين نرم افزار ها به صورتی است كه شما بايد در ابتدا به آ« اجازه تمام نظارت را بر روی سيستم خود صادر بكنيو درباره چگونگی آن برای شما اعلان هایی ارسال ميشود و بعد از اتمام اين موضوع مورد های خود را سرچ كرده و‌ از داخل برنامه هم ميتوانيد آن ها را حذف بكنيد و نرم افزار هایی كه در رابطه با موضوع ويروس يابی و اسكن برنامه های غير قابل نياز هستند عبارت اند از :
  1. Q cleaner در رابطه با پاك سازی محتوا است .
  2. Security Master آنتی ويروس موبايل است .

نكته : پيشنهاد ما به شما اين دو عدد محصول است كه ميتواند به شما بسيار كمك بكنند و از كند شدن موبايل شما بسيار جلوگيری خواهد كرد .

 

  • غير فعال كردن آپشن همگان سازی : اين مورد هم يكی از آپشن های‌ مفيد موبايل و هم ميتوان مضر عنوان كرد و اما دليل اين فرضيه ها بر چه اساس است ؟ وقتی شما موبايل خود را تازه دريافت كرده ايد ابتدا بايد به تنظيمات گوگل رفته و اطلاعات حساب خود را وارد و آماده كنيد و همگام سازی در آن زمان بايد روشن باشد و اما در زمان های غير نياز خاموش در غير اين صورت دستگاه شما دائم در حال بازيابی و درگير شدن با اين موضوع است و اكثر افراد هم از اين موضوع بی اطلاع هستند ؛ اندروید از قابلیتی تحت عنوان Auto Sync بهره می‌برد که به موجب آن اطلاعات اکانت های مختلف کاربر به صورت خودکار همگام سازی می‌شوند. متاسفانه اگر تعداد زیادی اکانت در گوشی اندرویدی شما فعال باشد، قابلیت Auto Sycn می‌تواند منجر به افزایش مصرف شارژ باتری و کاهش سرعت گوشی اندرویدی شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که برای دستیابی به سرعت عملکرد بیشتر در اندروید، قابلیت Auto Sync آن را غیر فعال کنید .

 

نكته : ‌در انتهای اين مطلب برخی از عوامل مهم را دوباره بازگو خواهيم كرد  ؛ شما بايد با توجه به موارد و نكاتی كه برای شما ذكر شده آنها را اجرا كنيد و در مسئله بعدی در مورد زمان اجرا كردن آنها است كه سعی نكنيد همه ی آنها را پشت سر هم در زمان فشرده انجام دهيد به اين دليل كه باعث درگير شدن خود دستگاه ميشود .

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *