هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش های پیدا کردن مشتری آنلاین برتر آموز

روش های پیدا کردن مشتری آنلاین

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/10/14

مشتری‌ها پایه‌های اساسی هر کسب و کاری هستن و  فعالیت اونا برای کسب و کارها درست مانند چرخ دنده‌های یک ابزار می‌باشن که اگر درست کار نکنن کل مجموعه دچار مشکل می‌شه. خوب وقتی که مشتری‌ها انقدر برای یک کسب و کارها مفیدند باید بدونیم که چگونه مشتری جذب کنیم و چگونه اوناور حفظ کنیم؟ اگه به دنبال این موارد هستید درست در جای مناسب قرار گرفته‌اید چون می‌خوام همراه برتر آموز به خوبی این موضوع رو بررسی کنم. همراه ما باشید.

روش های پیدا کردن مشتری آنلاین ، موضوع مهمی که قراره به خوبی راجب به آن صحبت کنیم.

اگر شما بودجه زیادی را برای تبلیغات ، طراحی سایت و… موارد دیگر صرف کنید ولی مشتری نداشته باشید عمکلا کسب و کار شما با شکست روبرو خواهد شد.

یکی از مشکلات اساسی استارتاپ‌ها این است که در زمان زیادی به درآمد نمی‌رسند و مجبور می‌شوند به جای حل مشکل کسب و کار خود را جذب کنند.

در تمام طول مدت خواندن مقاله به این موضوع توجه داشته باشید و برای آن ایده داشته باشید بهتر است آموزش دیجیتال مارکتینگ را به خوبی مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • شناخت مشتری از نان شب واجب‌تر!
  • بهترین روش های پیدا کردن مشتری آنلاین

شناخت مشتری از نان شب واجب‌تر!

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که می‌خواهیم قبل از بررسی روش های پیدا کردن مشتری آنلاین به آن بپردازیم این است که باید مشتری را به خوبی بشناسیم. یعنی زمانی که شما شناختی از مشتری نداشته باشید نمی‌توانید روش‌های جذب آن را به خوبی پیدا کنید.

حالا این موضوع یعنی چی ؟

زمانی که شما می‌خواهید مشتری آنلاین پیدا کنید باید بدانید که به دنبال چه مشتری و چه مشخصاتی هستید ، اگر ندانید که به دنبال چه می‌گردید هیچ موقع نمی‌تونید به هدف خود برسید.

پیشنهاد می‌شود که به کمک تیم مارکتینگ حتما به تهیه پرسونای مشتری بپردازید.

با تهیه پرسونا دقیق می‌دانید که به دنبال چه اشخاصی بگردید و این شناخت از جامعه هدف شما را به خوبی به هدفتان می‌رساند.

بهترین روش های پیدا کردن مشتری آنلاین

حالا نوبت به این رسید که بررسی بهترین روش‌های پیدا کردن مشتری آنلاین بپردازیم. دقت داشته باشید که با توجه به موضوع کسب و کارها میزان استفاده از هر کدام از این روش‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

مثلا یک کسب و کار با انجام دو مورد و کسب و کار دیگری باید موارد بیشتری را انجام بدهد. بهتر است که در طول این مقاله به این توجه داشته باشید چه مواردی برای کسب و کار شما مفید است ، البته که ما هم این جا هستیم تا بیشترین راهنمایی را به شما داشته باشیم.

کسب مشتری آنلاین برتر آموز

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بهترین و موثرترین روش !

قبل از این که بخواهیم توضیحات زیادتری بدهیم درست به سراغ اصلی‌ترین مطلب آمدیم و آن این است که در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

شیکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، یوتیوب ، لینکدین و…. پلتفرم‌هایی هستند که کاملا به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند و شما از این پلتفرم رایگان می‌توانید کسب درآمد داشته باشید.

در کدام یک از شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشیم؟

فعالیت در هر یک از شبکه‌‌های اجتماعی به این بستگی دارد که موضوع فعالیت کسب و کار شما چیست و همچنین جامعه هدف شما بیشتر در کجا حضور دارند و این موضوع را به خوبی از پرسونای مشتری می‌توانید بدست بیاورید اما در حالت کلی :

اینستاگرام : این شبکه اجتماعی برای آنلاین شاپ‌ها ، بیزینس‌های B2B و B2C ، هلدینگ‌ها ، بلاگر‌ها ، رستوران‌ها، کسب و کارهای آموزش محور و….. می‌تواند درآمد زا باشد در حالت کلی بیش از هشتاد درصد کسب و کارها باید از اینستاگرام استفاده کنند چون رابط کاربری بسیار بالایی دارد. که البته در بخش آموزش اینستاگرام به خوبی درباره این شبکه اجتماعی توضیح داده‌ایم.

یوتیوب : در این شبکه اجتماعی شما بیشتر کسب و کارهایی را مشاهده می‌کنید که در حال آموزش و یا تولید محتوای ویدیویی هستند ، اگر کسب و کار شم آموزش محور است که یوتیوب مکان طلایی برای شماست و اگر صرفا تولید محتوای ویدیویی دارید حتما سری به این پلتفرم بزنید.

توییتر : این شبکه اجتماعی بسیار میان کاربران محبوب است اما پلترمی نیست که شما بخواهید در آن آنلاین شاپ داشته باشید و بیشتر شرکت‌ها و بیزینس‌ها از این شبکه استفاده می‌کنند. در شبکه اجتماعی توییر به راحتی می‌توانید پس‌های انتقادی بگذارید و بازخورد خوبی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله توییتر چیست؟ را مطالعه نمایید.

لینکدین : قطعا تا به الان هیچ آنلاین شاپی را مشاهده نکردید که داخل لینکدین در حال فروش باشد اما بر عکس بسیاری از دانشگاه‌ها ، اساتید ، کسب و کارهای بزروگ و… در لینکدین در حال فعالیت هستند. اگر کسب و کار شما آموزشی است صاحب آموزشگاه هستید می‌توانید از این پلتفرم کلی دانشجو بدست بیاورید.

به کاربران خدمات رایگان ارائه بدهید.

همه‌ی ما آدم‌ها دوست داریم که خدمات رایگان خوبی را داشته باشیم و خیلی از مواقع سر همین موضوع رایگان با کسب و کار ارتباط گرفته‌ایم ، حالا یعنی چی ؟

یعنی این که اگر برای شما امکان دارد تا حد آشناییت مشتری با کالا و خدمات قسمتی از آن را رایگان ارائه بدهید.

کسب و کارهای آموزشی می‌توانند در این زمینه بهتر از سایرین عمل کنند.

کسب و کارهای آموزشی

اگر شما در زمینه آموزشی فعالیت دارید می‌توانید تحت عنوان دمو قسمتی از خدمات خود را رایگان در اختیار مشتری قرار بدهید. البته که در این قسمت رایگان مشتری باید به خوبی با نحوه تدریس و سایر موارد شما آشنا شود و جوری عمل کنید که کاربر مشتاق به دیدن و خرید کردن سایر پکیج باشد.

کسب و کارهایی که مانند فروشگاه‌های آنلاین هستند طبیعتا در این مورد نمی‌توانند به خوبی مانور بدهند اما می‌توانند کالاهای خود را به خوبی در اختیار مشتری قرار بدهند تا با جزئیات آن آشنا شوند.

مثلا کسب و کارهایی که باید یک پنل در اختیار مشتری قرار دهند می‌توانند یک پلتفرم رایگان ایجاد کنند. این پلتفرم تا حدودی شبیه نسخه رایگان باشد اما اختیارات محدودی را برای کاربر قرار دهد.

مثلا شما فروشنده پنل‌های اسمسی هستید که کاربران با پرداخت n تومن می‌تونن پنل را در اختیار داشته باشن. حالا شما می‌توانید یک نسخه رایگان با اختیارات خیلی محدودتر مثلا ارسال 10 تا اسمس برای مشتری قرار بدهید تا کاربر به خوبی با پنل و ویژگی‌های آن آشنا بشود. این کار کاربر را به خرید نسخه اصلی خیلی تشویق می‌کند.

حالا با توجه به کسب و کاری که دارید باید بتوانید یک نسخه این مدلی رایگان طراحی نمایید.

قسمت بلاگ سایت خود را فعال و مفید نگه دارید!

بزرگترین سایت‌ها و فروشگاه‌های دنیا بخش وبلاگ بسیار فعالی دارند و بنابراین پیشنهاد می‌شود برای این که بتوانید مشتری آنلاین بدست بیاورید برای این بخش برنامه ریزی داشته باشید.

بلاگ سایت شما با توجه به موضوع فعالیت کسب و کارتان میتواند فعال باشد.

مثلا اگر شما در زمینه فروش تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنید ، بلاگ شما باید شامل موضوعاتی مانند شناخت وسایل تجهیزات پزشکی ، شرح کامل هر کدام از وسایل ، راهنمای خرید تجهیزات پزشکی و… باید باشد. هیچ فردی انتظار مطالعه و مشاهده محتوای آشپزی برای شما نخواهد بود.

پشتیبانی قوی!

معمولا خریدهای آنلاین برای کاربران جزو قسمت‌های راحتی نیست زیرا اولین مسئله برای خرید آنلاین اعتماد سازی است که بخش پشتیبانی می‌تواند به خوبی این اعتماد سازی را برای شما انجام بدهد.

کاربران دوست دارند زمانی که می‌خواهند کالایی را تهیه کنند اگر به مشکل برخوردند سریعا آن را با تیم پشتیبانی در اختیار بگذارند.

اگر هنوز برای کسب و کار آنلاین خود تیم پشتیانی ندارید سریعا به فکر برنامه ریزی برای یک تیم پشتیبانی باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه تیم پشتیبانی را راه اندازی کنیم؟ مطالعه نمایید.

کسب مشتری آنلاین با جدیدترین روش ها در برتر آموز

بخش صدای مشتری

صدای مشتری دقیقا جایی است که شما با استفاده از آن می‌توانید به نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات مشتری گوش بدهید ، در واقع صدای مشتریان این قابلیت را بوجود می‌آورد که مشتری هرگاه حس کند با مشکلی مواجه است و یا از سیتمی نارضایتی دارد با خیال راحت در این بخش مطرح کند.

بخش صدای مشتری برای کسب و کارها هم بسیار سودمند است. این بخش دارای دیتاهای بسیار زیاد و مفیدی هستند که همگی آن ها در راستای بهبود کیفیت کالا و خدمات می‌باشد.

در کسب و کارها ما به دنبال این هستیم که همیشه بتوانیم از نظرات مشتریان استفاده کنیم و صدای مشتری دقیقا همین داده‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از قابلیت پوش نوتیفیکیشن!

قطها بارها دقیت کرده‌اید که یک سری اطلاعات و پیام از جانب اپلیکیشن‌های داخلی تلفن همراه برای شما ارسال می‌شود که هر کدام از این پیام‌ها حاوی اطلاعات خاص است ، دقیقا همین مورد توضیح دهنده پوش نوتیفیکیشن است که یکی از راه‌های قوی بازاریالی آنلاین شمرده می‌شود.

در این روش شما می‌توانید کسب و کارتان را به مشتریان یادآور بشوید و با ارائه لیست محصولات خوب و با تخفیف افراد را ترغیب به استفاده از اپلیکیشن و ورود به سایت خود نمایید.

البته که در این روش برای رعایت حق رضایت مشتری باید قبل از ارسال هرگونه اعلانی از مشتری کسب اجازه نمایید تا مطمئن باشید رضایت مشتری را برای این کار دارید.

در غیر این صورت علاوه بر این که تاثیر مثبت ندارید ممکن است تاثیر منفی را داشته باشید.

به سایت خود رسیدگی نمایید!

برخی از کسب و کارها تمامی روش‌های فوق را انجام می‌دهند ولی نتیجه مطلوب را دریافت نمی‌کنند.

زمانی که می‌خواهیم مشکلات را بررسی کنیم به این نکته می‌رسیم که اصلا سایت شما کیفیت مناسب برای جذب مشتری را ندارد.

پس حتما در مرحله اول باید سایت خود را از جوانب مختلف بررسی نمایید.

سرعت سایت

سایت شما باید سرعت خوبی برای ورود کاربران داشته باشد ، یعنی هیچ کاربری نباید تایم طولانی منتظر لود سایت شما باشد. امروزه این سرعت لود سایت ها به زیر صدم ثانیه رسیده و اگر نتوانید این موضوع را رعایت کنید قطعا مشتریان زیادی سایت شما را ترک می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که لفراد ممکن است در ترافیک و یا زمانی که در حال حرکت به محل کار خود هستند بخواهند خرید آنلاین انجام بدهند و در این زمان کوتاه اگر نتوانند خرید خود را نهایی کنند شما یک مشتری بالفعل از دست می‌دهید.

ریسپانسیو بودن سایت

امروزه بیش از هشتاد درصد مشتریان شما از طریق گوشی تلفن همراه وارد سایت شما می‌شوند.

بنابراین سایت شما باید کیفیت لازم برای بارگذاری در موبایل را داشته باشد و در حالت کلی ریسپانسیو با واکنش گرا باشد.

یعنی تصاویر ، آیکون‌ها ، نوشته‌ها و…. باید نمای خوبی در تلفن همراه داشته باشد.

پیشنهاد می‌شود همین الان با گوشی موبایل وارد سایت خودتان شده و مانند یک مشتری تا مرحله آخر پرداخت پیش بروید در این صورت می‌توانید تمام باگ‌های احتمالی را مشاهده نمایید.

باید اعتماد سازی خوبی داشته باشید.

یکی از مواردی که برای روش های پیدا کردن مشتری آنلاین تاثیر گذار است ، این است که شما باید بتوانید اعتماد مشتریان را جذب کنید.

متاسفانه به خاطر انجام فعالیت‌های یک سری افراد سودجو هنوز کسانی هستند که به خرید آنلاین اعتماد ندارند.

در این مورد وظیفه شما این است که بتوانید اعتماد کاربران را در سایت خود جلب نمایید و آن‌ها را به خرید از سایت تشویق نمایید.

هرچه این اعتماد سازی به خوبی انجام بشه شما می‌توانید نتیجه خیلی بهتری را در فروش و تعامل با کاربران داشته باشید.

برای این که بتوانید اعتماد سازی را به بهترین نحو انجام بدهید ، پیشنهاد می‌شود حتما راه‌های جلب اعتماد مشتری برای افزایش فروش را مطالعه نمایید.

کسب و کار خود را در نقشه گوگل مپ ثبت نمایید!

هر کسب و کاری که در فضای آنلاین فعالیت دارد باید آدرس فروشگاه و کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کند.

در این صورت افراد هر موقع که بخواهند می‌توانند در گوگل مپ این کسب و کارها را مشاهده و اطلاعات خوبی را راجب به آن بدست بیاورند.

تازه گوگل مپ امکانات زیادی مانند ساعات شروع و اتمام کسب و کار ، موضوع کسب و کار ، درج عکس و…. را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سخن آخر:

به انتهای مقاله روش های پیدا کردن مشتری آنلاین رسیدیم و امیدواریم که با مطالب بالا بتوانید قدم‌های خوبی برای جذب مشتری داشته باشید.

این موضوع را بدانید که مشتریان بهترین قسمت کسب و کارتان هستند و حفظ کردن آنها اهمیت زیادی دارد.

اگر اطلاعاتی راجب به روش های پیدا کردن مشتری آنلاین دارید لطفا در قسمت کامنت در اختیار دوستان برتر آموزی بگذارید. با تشکر از شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *