هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
زبان مناسب برنامه نويسی +‌برترآموز سورنا بابایی

زبان مناسب برنامه نويسی + چه زبان را برای شروع برنامه نويسی انتخاب كنيم؟

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/12/25

يكی از بهترين شغل های دنيا و البته يكی‌ از پردرآمد ترين شغل ها، برنامه نويسی خواهد بود. برنامه نويسی را قطعا تمامی ما افراد با آن آشنا هستيم و البته كه برای حرفه ایی شدن در آن بايد تلاش های زيادی را انجام دهيد. حوزه برنامه نويسی قطعا حوزه ایی پيجيده خواهد بود و برای پيشرفت در آن بايد تحقيقات گسترده ایی را انجام دهيد و البته در اين راه سوالات بسيار زيادی هم برای شما ايجاد خواهد شد كه برای پاسخ دادن به آن ها بايد سراغ افراد با تجربه برويد( ممكن است پاسخ برخی از سوالات روند كاری شما را به صورت خودكار تغيير دهد) ما در اين مقاله از سايت برترآموز قصد بر آن را داريم كه زبان مناسب برنامه نويسی را در سطح خود شما عنوان كنيم و البته صفر تا صد‌ كاركرد آن ها را هم عنوان كنيم.

زبان های همچون پايتون و جاوا و سی شارپ و… را حتما تمامی ما شنيده ايم و در مطالب و مقالات گوناگونی هم با آن ها مواجه شده ايم، اما كدام از اين زبان ها بسيار كاربردی تر است؟ كدام يك از آن ها ميزان درآمد بيشتری را برای ما رقم می زند؟ قطعا تمامی اين موارد سوالات مهمی هستند كه در ادامه به آن ها پاسخ خواهيم داد.( با فرا گرفتن دوره ی‌ آموزش برنامه نويسی می توانيد صفر تا صد برنامه نويسی را به صورت كامل فرا بگيريد و قطعا در اين حوزه بی نظير شويد)

 

زبان های برنامه نويسی به چند دسته تقسيم می شود؟

زبان مناسب برنامه نويسی قطعا به چند دسته تقسيم می‌ شود كه استفاده هر يك از آن ها می تواند در روند پروژه های شما تاثير مستقيم بگذارد، همانطور كه شايد شنيده باشيد زبان های برنام نويسی بر اساس سه سطحخ تقسيم می شود( مبتدی متوسط و حرفه ایی) شما و افرادی كه تازه وارد هستيد و يا ايتنكه تازه می خواهيد وارد اين حوزه شويد بهتر است كه سطح خود را در رابطه با اين موضوع تعيين كنيد و با توجه به سطح خود زبان مورد نظر خود را انتخاب كنيد، اكثر افراد مبتدی هستند و البته كه سوالات زيادی را در ذهن خود دارند( برای مثال اينكه چه زبانی ار انتخا كنند و ادامه دهند كه پروژه های زيادی را دريافت كنند، قطعا بايد بدانيد كه شما قطعا بايد چند زبان بلد باشيد و در ادامه كار خود قطعا با زبان های ديگر برنامه نويسی هم سر و كار خواهيد داشت و بهتر است به اين موضوع واقع بينانه نگاه كنيد) و اما مبحث بعدی كه بسيار بازتاب دارد نوع علاقه شما خواهد بود.

علاقه در فرايند آموزش بسيار مهم بوده و آن را تسريع خواهد كرد به اين دليل كه علاقه باعث تسويه و جهت دادن می شود، برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه مثال هایی‌ در اين مورد عنوان كنيم: توجه بفرماييد افراد بسيار زيادی هستند كه می خواهند هوش مصنوعی ساخته و در صنعت های بسيار حساس از آن استفاده كنند( برا‌ی اين بخش بايد از زبان های پايتون استفاده كنيد) اما يادگير‌ی اين زبان برای افراد مبتدی ممكن است سخت باشد و بهتر است كه زبان ++C را در نظر داشته باشيد.

زبان مناسب برنامه نويسی + برترآموز

بهترين نوع آموزش برنامه نويسی كدام است؟( حضوری و يا مجازی)

سوالی كه از طرف كاربران بسيار پر تكرار است و البته كه بسيار هم مطرح می شود و در رابطه با نوع آموزش خواهد بود، پاسخ دادن به اين سوال قطعا جوابی يكسان نخواهد داشت به صورتی كه برخی از افراد می توانند با آن مخالفت كنند اما تمامی‌ اين موضوعات به خود شما بستگی خواهد داشت كه با كدام يك از اين موارد بسيار راحت هستيد، شرايط آموزش حضوی امروزه با فرايند ويروس كرونا قطعا سخت شده است و شما بايد اين مورد و البته رفت و آمد خود را هم در نظر داشته باشيد. پيشنهاد ما به شما آن است كه در آموزش های غير حضوری و يا مجازی شركت كنيد به اين دليل كه در فرايند كار خود و البته هر موقعی كه بخواهيد می توانيد دوره های آموزش را دريافت كنيد و در هر زمانی‌ كه دوست داشتيد نگاه كنيد.( يكی از موارد بسيار مثبت كه بايد به آن اشاره شود قطعا در رابطه با در رابطه با نوع پشتيبانی دوره ها خواهد بود به صورتی كه پس از دريافت دوره افراد می‌ توانند به صورت تخصصی از پشتيبانی سوالات خود را مطرح كنند و منتظر پاسخ افراد باشند، همانند سايت برترآموز كه برای تمامی دوره ها پشتيبانی قرار داده شده است كه پس از دريافت بتوانيد سوالات مربوطه در رابطه با آن را مطرح كنيد)

 

زبان مناسب برنامه نويسی:

قطعا تا به اينجای  مقاله آشنایی كامل نسبت به اين موضوعر ا پيا كردهايد و حال نوبت آن فرا رسيده است كه سراغ زبان مناسب برنامه نويسی بريم، اما قبل از‌آن بايد عنوان كنيم كه در هر بخش پيشنهادات و نكات مهم عنوان خواهد شد كه با در نظر گرفتن آن در راستای آموزش خود قطعا تاثيرات مثبت را احساس خواهيد كرد:

راه و روش های برای زبان مناسب برنامه نويسی

  • پایتون (Python): اولين زبان و يا شناخته شده ترين زبان در حال حاضر دنيا پايتون خواهد بود، پايتون از سال 1991 عرضه شده است كه مناسب ترين زبان برای تمامی حوزه است به اين صورت كه در تمامی حوزه می ‌توانيد از آن استفاده كنيد، اين زبان يكی از زبان های‌ مورد علاقه افراد هكر خواهد بود به اين صورت كه افراد می‌ توانند با اين زبان اسكن و رديابی و شناسایی داده‌ ها را انجام دهند. ابتدای عرضه زبان پايتون قطعا اولويت اصلی بالا رفتن خواندن كد ها بوده است به صورتی كه فاصله كه در نوشتن كد ها ايجاد می شود معنایی به آن می دهد و قطعا عوامل موثر بر آن هم حذف شده است همانند آكولاد ها كه بسيار دردسر ساز بودند.

در حال حاضر بسياری از شركت ها و سازمان های بزرگ دنيا از اين زبان استفاده می كنند و قطعا ويژگی های متن باز آن به آن ها كمك بسيار زيادی را می انجامد( شركت هایی همچون گوگل، یوتیوب، فیسبوک، ناسا، یاهو، دراپ باکس) نظم دادن به كد ها يكی از عواملی است كه اين زبان را به بهترين و زبان مناسب برنامه نويسی می كند، شما با ايجاد هر بلاك كد می‌ توانيد در درون فضای بستری نظمی به صورت خودكار به آن ها را ايجاد كنيد و البته كه با توجه به آن ها می‌ توانيد فضای زيادی را هم ايجا كنيد.

ويژگی های زبان پايتون بسيار زياد هستند كه به برخی از آن ها اشاره خواهيم كرد:

1-از هر نوع سيستمی‌ اين زبان پشتيبانی می شود، حال فرقی نمی كند كه سيتسم قدرتمند باشد و يا ضعيف.( ترجيها قدرتمند بودن سيستم فرايند كار شما را تسريع خواهد كرد)

2-ايجاد و حل كردن سخت ترين مقياس ها يكی‌ از نكات بسيار مهم است كه بايد به‌ آن توجه كنيد ، شما با اين زبان مناسب برنامه نويسی می توانيد سخت ترين نرم افزار ها را ايجاد كنيد و با توجه به آن ها فعاليت كار آن ها را هم با هوش مصنوعی تقويت كنيد.

3-اگر شما زبان های ديگر برنامه نويسی را فرا گرفته ايد بهتر است كه به اين زبان هم دسترسی پيدا كنيد و البته آموزش های لازمه را هم فرا بگيريد به اين دليل كه در پروژه های شما قطعا تاثيرات مثبت خواهد گذاشت.

 

نكته: يادگير‌ی اين زبان برای افراد مبتدی پيشنهاد می شود و البته كه با يادگيری آن می توانيد شروع بزرگی را داشته باشيد البته اين شروع ممكن است در ابتدا برای شما سخت باشد، شما می‌توانيد نرم افزار های كسب و كاری را طراحی كنيد و علاوه بر آن ها سازماندهی منظم به كد ها را هم به راحتی انجام خواهيد داد.( ميزان درآمد اين زبان هم بسيار خوب است و برای درآمد بسيار بالا بايد نمونه كار قوی و البته تجربه داشته باشيد، فريلنسر بودن در اين زمينه درآمد شما را افزايش خواهد داد)

زبان مناسب برنامه نويسی و انواع اقسام زبان های مورد نظر آن

  • جاوا: دومين زبان مناسب برنامه نويسی كه به شما پيشنهاد می شود جاوا است. جاوا زبانی است كه طراحی شی گرا را انجام می دهد و قطعا شما با آن ها می‌ توانيد بخش طراحی ها را افزايش دهيد و با قدرت ادامه دهيد؛ اما اين زبان بسيار با گذر زمان معروفيت خاصی را به خود اختصاص داد و در حال حاضر با پشتيبان گيری از حافطه و البته ذخيره خودكار يكی از بهترين ساز و كار ها را برای خود ايجا كرده است.

كاركرد زبان جاوا بسيار سخت نيست و شما با تعريف كردن كد ها و بايت ها می توانيد ماشين مجازی را فعال كنيد و با توجه به آن خروجی های كامل را دريافت كنيد؛  تمامی كد های زبان جاوا كه کدنویسی شده ‌اند برای عملکرد خود به سیستم عامل خاصی نیاز ندارند. شما با استفاده از اين زبان می توانيد همه چيز را يك باره اجرا كنيد به بهترين نحو ممكن؛ همين مورد باعث شده است كه امروزه اين زبان در تمامی نظر سنجی های معتبر دنيا رتبه يك را به خود اختصاص دهد.(‌ اين زبان برای افرادی كه تازه وارد هستند و البته به دنبال كد های ساده بسيار مناسب خواهد بود و به عنوان زبان مناسب برنامه نويسی تلقی خواهد شد)

ويژگی‌ های اين نرم افزار عبارت اند از:

1-كتابخانه بسيار قدرتمند قطعا يكی‌ از عوامل موثر است كه متن باز بودن اين زبان را تاييد خواهد كرد و استفاده از اين ويژگی قطعا مهم خواهد بود.

2-دائم در حال آپديت خواهد بود و البته كه سرعت كار شما را هر دفع با اين بروز رسانی ها افزايش خواهد يافت.

 

نكته: يادگير‌ی اين زبان برنامه نويسی سخت تر از پايتون است ولی يادگيری آن شيرين تر است و البته آسان تر خواهد بود؛ ميزان درآمد در اين زبان بسيار خوب است و شما بهتر است به صورت فريلنسری كار كنيد.

توضيحات كامل برای زبان مناسب برنامه نويسی

  • سی پلا پلاس(++C): اگر شما به دنبال زبان همه كار هستيد بهترين زبان ممكن برای شما (++C) خواهد بود، شما با اين زبان می توانيد شی گرا، طراحی‌ گرا و… شما می توانيد با ان زبان شی را به نحوه بسيار عالی تعريف كنيدو قطعا فضا سازی‌ مورد نظر را ايجا كنيد.

يكی از بهترين ويژگی های اين زبان را می‌ توان تحليل شی دانست همانطور كه در سطر بالاتر خوانديد ايجاد شی بر قالب های متنوع بر پايه Object – based programming ممكن خواهد بود به صورتی كه اختلالاتی ايجاد نشود.

اين زبان ويژگی های متعدد و مهمی  را دارد كه بايد آن ها را در نظر داشته باشيد نظير موارد زير است:

1-کتابخانه‌ها و کامپایلرهای محبوبيت برنامه نويسان شده است و البته كه زبان سی پلاس را افزايش داده است.

2-اگر شما به زبان های جاوا مسلط باشيد قطعا می توانيد در اين موضوع بسيار پيشرفت كنيد.

 

نكته: پيشنهاد ما به شما آن است كه اگر مبتدی هستيد اين زبان برنامه نويسی را انتخاب نكنيد به اين دليل كه دشوار است و البته كه ميزان درآمد آن زياد است اگر كه بايد به صورت فريلنسری كار كنيد.

 

سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برترآموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت‌ آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد، در انتهای مطلب بايد يك نكته مهم را بگوييم و آن كه بايد جوانب در نظر بگيريد به اين دليل كه نوع سخت افزار های شما و البته نوع تحقيقات شما جزء عوامل مهم خواهند بود و البته كه بسيار تاثير گذار خواهند بود. پيشنهاد ما به شما آن است كه ابتدا بر روی دانش خودتان كار كنيد و علاوه بر آن روی درآمد، به اين دليل كه با انتخاب پروژه ها بدون تجربه بسيار ريسك بزرگی برای شما خواهد بود.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *