هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
زمان استراحت كنكوری ها چگونه می باشد؟ برترآموز

زمان استراحت كنكوری ها به چه ميزان می باشد؟‌

دسته بندی : تحصیلی - موفقیت
1401/05/20

زمان استراحت كنكوری يكی از دغدغه‌هایی است كه به‌جرئت می‌توان گفت پس از گذشت سال‌ها هنوز مشاوران زمان دقيقی برای آن پيدا نکرده‌اند و ما در اين مقاله از سايت برتر آموز قصد بر آن داريم كه صفر تا صد زمان استراحت کنکوری‌ها را برای شما شرح داده و نكات و فن‌های مهمی هم برای شما کاربران عزيز شرح دهيم. قبل از هر موردی بايد بدانيد كه كنكور يكی از آزمون‌های بزرگ در ايران است كه سرنوشت هر دانش آموز را می‌تواند تعيين كند با قبول و پذيرش شدن در دانشگاه‌های مطرح كشور، طبیعتاً برای اين آزمون بايد برنامه ریزی‌های منظم و دقيقی در بازه زمانی و پروسه زمانی‌های مختلفی داشته باشيد و از طرف تداخل در برنامه‌های شما باعث می‌شود كه در اين آزمون بزرگ موفق نشويد.

اما زمان استراحت در كجای اين برنامه قرار دارد؟ قطعاً تا به حال به اين مورد فكر کرده‌اید كه اگر همش در حال مطالعه كردن و درس خواندن باشيد، شايد پس از گذشت چند ماه به افسردگی شديد دچار شويد و  اين موضوع می‌تواند برای شما نگران كنند باشد؛ حال بايد از زمان استراحت كنكوری خود استفاده كنيد؛ نوع اين زمان و نوع استراحت و ميزان آن در ادامه برای شما به‌صورت صفر تا صد شرح داده خواهد شد و ديگر جای هيچ نگرانی نيست.

 

دليل نياز به زمان استراحت کنکوری‌ها چه مواردی می باشد؟

در مقدمه‌ی اين مقاله به‌صورت مختصر بخش از اين مورد شرح داده شده است، به وجود آمدن زمان استراحت کنکوری‌ها برای جلوگيری از افسرده شدن دانش آموزان می‌باشد به اين دليل كه همان‌طور كه خود شما  هم می‌دانيد فشار درسی و البته شايد فشار اجتماعی و خانواده و فاميل از جمله مواردی هستند كه فشار روانی را به سمت دانش آموزان كنكوری می‌آورد و از طرفی اگر اين فشارها بسيار زياد باشد قطعاً دانش آموزان نمی‌توانند آن‌ها را تحمل كنند و از طرفی در برخی‌ از موارد منجر به خودكشی می‌شود؛ در اين بين بايد از زمان استراحت كنكوری خود استفاده كنيد؛ اين زمان بايد به گونه ایی تنظيم شود كه شما بتوانيد به تفريحات خود  در كنار مطالعه برسيد و اين مورد سبب افسرده نشدن شما خواهد شد.

نكته مهم آن است كه نبايد زياده روی كنيد در اين مورد، به‌اختصار زمان استراحت کنکوری‌ها بايد به‌قدری باشد كه روحيه دانش آموزان تقويت شود و البته زياده روی در آن سبب تنبل شدن و اجرا نكردن برنامه هم خواهد شد. ( برای اين مورد بايد برنامه ایی بسيار دقيق داشته باشيد و البته نوشتن اين نوع از برنامه‌ها نياز به دانش دارد و البته كه می‌توانید بامطالعه كردن برخی از موضوعات به‌راحتی اين نوع از برنامه‌ها را نگارش كنيد)

 آيا هميشه آموزش مناسبی را انتخاب كرده ايد؟

يكی از سوالات بسيار مهم اين است كه آيا آموزش هایی‌كه فرا ديده ايد مناسب بوده است؟ در صورت خير بهتر است سريعا به بخش آموزش های سايت ما مراجعه كنيد و آموزش تمامی دروس را فرا بگيريد. به عنوان مثال آموزش زيست شناسی يكی‌از بهترين اموزش های سايت ما می باشد كه توسط افراد برتر نيز تدريس شده است.

زمان استراحت كنكوری ها + برترآموز

زمان استراحت کنکوری‌ها در سالی كه كنكور را در پيش داريد :

تا به اينجای مقاله سؤالات و نكات مهمی عنوان شده است و حال نوبت آن فرا رسيده است كه برويم سراغ زمان استراحت کنکوری‌ها توجه داشته باشيد كه در هر بخش توضيحاتی مهم برای شما شرح داده شده و البته كه بايد از آن‌ها در راستای كار خود استفاده كنيد:

  • تماشا كردن آموزش مناسب: آخرين مورد از زمان استراحت كنكوری آن است كه شما وقت خود را برای‌ آموزش استفاده كنيد به عبارتی می توانيد آموزش های سايت برترآموز همانند آموزش فيزيك را تماشا كنيد و البته كه با فرا ديدن اين نوع از دوره ها علاوه بر افزايش دانش شما و فرا ديدن نكات جديد قطعا می توانيد درصد های خوبی هم در رابطه با فيزيك در كنكور به ثبت برسانيد.
  • استراحت بين دروس‌ها: اگر شما فردی هستيد كه اصلاً از زمان مطالعه و زمان استراحت كنكور هيچ چيزی نمی‌دانید بايد اين بخش را به‌خوبی مطالعه كنيد؛ استراحت بين دروس يكی از موارد بسيار مهم است برای اينكه شما بازدهی عالی از مطالب داشته باشيد. برای درك بهتر شما از اين موضوع بهتر است كه چندين مثال صحيح عنوان كنيم، فرض كنيد شما با دروسی همانند رياضی روز خود را آغاز کرده‌اید، پس از مطالعه 75 دقیقه حال نوبت آن است كه 20 دقيقه استراحت كنيد و اين موضوع سبب می‌شود كه شما زمان استراحت كنكوری برای‌ دروس خود داشته باشيد و البته كه بازدهی شما برای درس‌های بعدی هم به ميزان يكسان خواهد بود. (نكته مهم آن است كه افراد فكر می‌کنند ساعت پشت سر هم مطالعه داشته باشند و از طرفی پس از پايان سه ساعت مطالعه حال نوبت آن است كه 1 ساعت استراحت كنند؛ البته كه اين روش به‌کلی اشتباه  است ولی چرا؟ زمان استراحت كنكوری برای آن ايجاد شده كه شما بازدهی عالی برای مطالبی ديگر را به همراه داشته باشيد و البته كه سه درس را به اين مدت زمان مطالعه كنيد قطعاً ميزان بازدهی شما كاهش خواهد يافت)

 

  • در برنامه خود تماشا كردن فيلم هم اضافه كنيد: شايد اين سؤال هم برای شما پيش بيايد كه آيا اصلاً وقت می‌شود كه فيلم تماشا كنيم؟ قطعاً خير، اگر بخواهيم منطقی به ميزان مطالعه روز در سال كنكور نگاه كنيم شايد اصلاً وقتی برای تماشا كردن فیلم‌ها نباشد ولی بايد برنامه خودمان در اين صورت اصلاح كنيم؛ به اين دليل كه اگر اين موارد را از اوقات فراغت خود برداريد به‌اصطلاح عادت‌های روزانه شما دچار تغيير خواهد شد و مغز و روحيات شما اين عادت‌ها را درك می‌کند و مرور زمان شايد شما دچار افسردگی شويد؛ بهترين راه آن است كه در برنامه‌ی درسی خود بخشی برای اوقات فراغت در زمان استراحت كنكوری خود وصف كنيد به اين صورت كه به ازای 7 ساعت مطالعه وقت آن فرا رسيده است كه يك فيلم بسيار زيبا تماشا كنيد.( توجه داشته باشيد كه نوع فيلم شما نبايد غمگين باشد و بهتر است فیلم‌های انگيزشی برای خودتان انتخاب كنيد)

 

  • شركت در مهمانی‌ها (به‌صورت استثنا): يكی‌ ديگر از موارد زمان استراحت کنکوری‌ها آن است كه در مهمانی‌ها شركت كنند ولی چه زمانی اين مورد مناسب است؟ اين بخش بسيار مهم است و بهتر است شما به آن توجه داشته باشيد ؛ابتدا بهتر است بدانيد كه اين مورد برای زمانی مناسب است كه شما از برنامه درسی خود بسيار جلوتر باشيد و به عبارتی نيمی از مسير و دروس كنكور خود را طی كرده باشيد( به آن معنا كه بعد از دو الی سه ماه می‌توانید اين بخش را اجرایی كنيد) حضور يافتن در مهمانی‌ها شايد برای شما عجيب نباشد ولی به‌کلی برنامه درسی شما را بر هم خواهد زد و البته كه شما در روزی كه در مهمانی هستيد شايد نتوانيد چندين ساعت مطالعه داشته باشيد و البته كه برنامه درسی شما به‌کلی عوض خواهد شد و اما موقع مناسب كی است؟ زمانی‌ كه شما مطالعه خوب داشته باشيد پس از چند ماه نوبت آن است كه در مهمانی‌ها شركت كنيد و البته كه اين موضوع سبب تقويت روحيه شما خواهد  شد و از اين موضوع اطمينان خاطر داشته باشيد و اصلاً استرس هم نداشته باشيد.

 

  • پياده روی كردن: شايد شما هم شنيده باشيد كه فاميل و برخی از افراد ذكر می‌کنند كه در سالی كه كنكور را در پيش داريد اصلاً نبايد بيرون از خانه برويد و هميشه در حال مطالعه باشيد؛ قطعاً اين جمله به‌اختصار اشتباه می‌باشد و البته كه در اين بخش آن را تصحيح خواهيم كرد. برای درك بهتر شما از اين موضوع به‌صورت مثال گونه اين مورد را برای شما شرح خواهيم داد،‌فرض كنيد شما ساعت 7 صبح پس از ميل كردن صبحانه شروع به مطالعه کرده‌اید و البته تا ساعت 12( با رعايت كردن استراحت بين مطالعه ايی) مطالعه داشته‌اید؛ حال در اين وقفه زمانی شما می‌توانید برای پياده روی به بيرون از خانه برويد و به مدت 2 ساعت پياده روی داشته باشيد و بعد به خانه برگرديد و مطالعه خودتان را دوباره آغاز كنيد؛ قطعاً اين نمونه از برنامه می‌توانید سه روز در هفته برای شما مناسب باشد و البته كه با رعايت كردن برنامه خود و مطالعه داشتن به مدت كافی.

 

  • خوابيدن نوعی ديگر از استراحت: هميشه نمی‌توان بيرون رفتن و وبگردی و… را استراحت دانست و البته بخش اعظم استراحت شما در روز می‌تواند زمانی‌ باشد كه خواب هستيد، زمان استراحت کنکوری‌ها در سال كنكور خود می‌تواند خواب مناسب در روز باشد ولی چه زمانی برای‌ خواب مناسب واقع خواهد شد؟ بهترين زمان برای خوابيدن ظهر خواهد بود، البته به صورتی كه شما از ساعت 7 صبح شروع به مطالعه كرده باشيد و 12 ظهر وقت آن فرا رسيده است كه 1 ساعت بخوابيد و البته كه اين موضوع باعث ريكاوری شدن مغز شما خواهد شد و از طرفی شما سرحال خواهيد بود و باقدرت می‌توانید مطالعه‌تان را شروع كنيد.

زمان استراحت كنكوی ها چند ساعت می باشد؟

 

چه زمانی ديگر نياز به مطالعه كردن نيست و می‌توان به‌راحتی استراحت كرد؟

پاسخ به اين سؤال بسيار آسان است، زمانی كه شما در كنكور سراسر شركت کرده‌اید زمان استراحت كنكوری شما خواهد بود؛ به اين دليل كه بعد از مطالعه طولانی مدت كه در سال گذشته داشته‌اید حال نوبت آن فرا رسيده است كه استراحتی نسبتاً طولانی مدت داشته باشيد. توجه داشته باشيد كه در اين زمان شما قادر هستيد تمامی اوقات فراغت‌ها همانند مهمانی رفتن و يا وبگردی و… را انجام دهيد و هيچ مانعی برای اين نوع تفريحات نخواهيد داشت.

البته بعد از اعلام شدن نتايج كنكور ممكن است كه تغييراتی در رفتار شما شكل گيرد؛ اول آن كه ممكن است شما رتبه‌ی عالی داشته باشيد و يا بلعكس؛ در صورت بلعكس بودن بايد برنامه ایی جديد برای‌ خود تنظيم كنيد و پس از گذشت چندين هفته دوباره مطالعه خودتان از شروع كنيد.( البته كه شما می‌توانید به‌راحتی كلی استراحت كنيد و بعد مطالعه مجدد را شروع كنيد)

 

اگر رتبه‌ی خوبی به دست نياورديم از چه زمان استراحت كنكوری را به اتمام برسانيم؟ چه فعاليتی بايد انجام دهيم؟

شايد اين سؤال هم برای‌ شما پيش آمده باشد كه رتبه‌ی خوبی را به دست نیاورده‌اید و حال بايد چه‌کاری كنيد؛ برای پاسخ دادن به اين و سؤال بايد ذكر كرد زمان اعلام نتايج كنكور اگر رتبه‌ی خوبی به دست نیاورده باشيد قطعاً استرس زيادی خواهيد گرفت ولی پيشنهاد ما به شما  آن است كه اصلاً استرس نداشته باشيد و به  دنبال برنامه ایی بهتر برای خود باشيد؛ اما برای موفق در كنكور بايد به اين موارد توجه كنيد:

1- كجای فعاليت شما اشتباه بوده است؟ پاسخ دادن به اين سؤال از طرف شما قطعاً بسيار مهم است به‌عنوان مثال شايد شما مطالعه كمی داشته‌اید و شايد اين مورد سبب شده است كه شما رتبه‌ی خوبی به دست نیاورده‌اید.( البته بعد از مشخص كردن اين بخش بايد بدانيد كه دليل شما آيا دست است يا نه؛ برای اين موضوع بهتر است به يك مشاور درسی مراجعه كنيد)

2- برنامه ایی مناسب داشته‌اید؟ قطعاً يكی ديگر از سوا لاتی كه بايد از خود بپرسيد آن است كه برنامه ایی‌ كه تنظيم شده برای شما آيا مناسب بوده؟ قطعاً اگر برای شما مناسب بوده و شما به آن به‌صورت كلی عمل كرده باشيد قطعاً می‌توانستید رتبه‌ی عالی به دست آوريد ولی شايد نبود برخی‌ از موارد در برنامه شما ممكن است باعث قبول نشدن شما باشند.( به‌عنوان مثال اگر در برنامه‌ی خودتان بخشی برای تحليل كردن تست‌ها نداشته باشيد قطعاً نمی‌توانید در كنكور موفق شويد)

نحوه و آموزش زمان استراحت كنكوری ها

3- آيا هميشه استراحت در برنامه خودتان داشته‌اید؟ قطعاً برای بازدهی بسيار بالا بايد در بين دروس و زمانی که مطالعه انجام می‌دهید استراحت كافی هم داشته باشيد و اين موضوع بسيار مهم است. البته كه اگر بازدهی كامل نداشته باشيد قطعاً نمی‌توانيد بهره دست از مطالعه خود ببريد.

جمع بندی و سخن پايانی:

اميدوار هستيم از اين مقاله از سايت برتر آموز نهايت بهره را كسب كرده باشيد و در صورت رضايت آن را برای دوستانتان به اشتراك بگذاريد؛ در انتهای مطلب بهتر است كه چند نكته مهم را بازگو كنيم.

اولين نكته حائز اهميت آن است كه برای زمان استراحت كنكوری خود بايد به توصیه‌های همه‌ی افراد عمل نكنيد و البته كه برای انتخاب كردن نوع استراحت بهتر است عملكرد خودتان را بسنجيد و اگر با توجه به برنامه‌ی خودتان اگر پيشرفت بسياری داريد حال می‌توانيد استراحت كنيد و در غير اين صورت پيشنهاد نمی‌شود و از طرفی برای مشاوره گرفتن بهتر است كه از افرادی با رزومه عالی استفاده كنيد.( به اين دليل كه امروزه افراد مشاور افزايش یافته‌اند و شما بايد بهترين آن‌ها را انتخاب كنيد)

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *