هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
ساخت بک لینک های رایگان

ساخت بک لینک های رایگان

دسته بندی : سئو
1401/02/19

لینک سازی یکی از اصول مهم و اساسی هر سئو کاری به شمار میرود، اینکه شما بتوانید برای سایت خود لینک های با کیفیت و خوبی را ایجاد کنید از اهمیت بالایی برخورددار است. هر سال در آپدیت سالانه گوگل اهمیت لینک سازی و به خصوص لینک سازی خلرجی بیشتر و بیشتر میشود. پس یادگرفتن لینک سازی خارجی مهم ترین هنر یک سئو کار میباشد. امروز در برتر آموز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه میتوانید لینک های خارجی سایت خود را به صورت رایگان ایجاد کنید تا امتیاز سایت خود را نزد گوگل افزایش دهید. پس در ادامه با مقاله ساخت بک لینک های رایگان همراه من و برتر آموز باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • بک لینک چیست؟
  • ساخت بک لینک های رایگان
  • هنگام دریافت بک لینک به چه نکته ای توجه کنیم؟

بک لینک چیست؟

خوب قبل از اینکه به سراغ توضیحات ساخت بک لینک های رایگان برویم میخواهیم توضیح دهیم که بک لینک چیست؟ بک لینک،لینک هایی هستند که از سایت دیگری به سایت ما اشاره می کند و در پی این کار به سایت ما اعتبار میدهند.در واقع بک لینک ها جزو ساختار off page seo به شمار میرود. بک لینک ها مزایای زیادی دارند. یکی از مهمترین مزایای بک لینک این است که برای سایت شما ترافیک می آورد. ترافیک هایی که ارزشمند هستند و برای سئو ی سایت بسیار عالی عمل می کنند. از دیگر مزایای بک لینک می توان به بالا بردن رنک سایت شما و اعتبار دامنه سایت شما اشاره کرد. دریافت بک لینک ها از 2 طریق رایگان و پولی انجام میشود که رایگان آن را در ادامه بررسی میکنیم و بک لینک های پولی بک لینک هایی که از سایت های رپورتاژ و یا فوتر سایت ها دریافت می کنید، میشود.

پیشنهاد  میشود مقاله آموزش تکنیک های سئو مدرن را مطالعه نمایید.

ساخت بک لینک های رایگان

خوب در این مرحله میخواهیم راجب به ساخت بک لینک های رایگان صحبت کنیم. در واقع نیازی نیست که شما برای ساخت بک لینک ها همیشه هزینه نمایید و بودجه صرف کنید بلکه میتوانید به صورت رایگان هم لینک دریافت کنید. دریافت بک لینک های رایگان موثر است و امتیاز خوبی را برای سایت شما به همراه می آورد. قبل از اینکه بخواهید از بک لینک استفادهه کنید اگر لینک صفحات سایت شما طولانی است و  ظاهر مناسبی برای دریافت بک لینک های ایجاد نمیکند میتوانید برای جلوگیری از این کار از سرویس های کوتاه کننده لینک استفاده نمایید.

کوتاه کننده های لینک ابزاری هستند که شما با استفاده از آنها لینک های خود را مرتب می کنید و با ظاهری آراسته در سایت ها قرار دهید. کوتاه کننده های لینک ابزار هایی بسیار کاربردی و در عین حال ساده هستند زیرا اگر تا به حال با آنها کار نکردید به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید و نیاز به دیدن آموزش خاصی ندارد. حتی سرویس های ارائه دهنده ایرانی بسیار با کیفیتی هم در این زمینه وجود دارد که به راحتی می توانید از آنها استفاده کنید.

پیشنهاد میشود برای اطلاعات بیشتر مقاله کوتاه کننده لینک را مطالعه نمایید.

دریافت بک لینک از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، نامی آشنا که امروزه میان کاربران بسیار گسترده است میتواند برای شما بک لینک های رایگانی را به وجود آورد. در ابتدای شروع هر کسب و کاری در کنار استارت یک سایت ما به کارفرما توصیه میکنیم که از شبکه های اجتماعی با کیفیت استفاده نمایند. شبکه های اجتماعی میتوانند هم برای این کسب و کارها درآمد زایی کند هم از نظر لینک سازی میتواند مفید واقع شود. شما از شبکه های اجتماعی میتوانید لینک های با کیفیت و معتبری را به صورت رایگان دریافت کنید! تنها کافیست در این شبکه ها عضو شوید و لینک سایت خود را در آنجا قرار دهید.. در شبکه‌های اجتماعی می توانید با کمک بک لینک و سوشال سیگنال ها به بهبود سئو سایت کمک کنید. می‌توانید با افزایش میزان دنبال کنندگان خود در صفحات اجتماعی و هدایت آن‌ها به وب سایت میزان ترافیک سایت را افزایش دهید.

توصیه میشود به جای استفاده از تمامی شبکه های اجتماعی سعی کنید بهترین و مرتبط ترین آنها را با کسب و کار خود پیدا کنید و روی آنها فعالیت انجام دهید تا بتوانید نتیجه خوبی را هم از لحاظ لینک سازی و  هم برای افزایش ترافیک سایت خود بگیرید.

دریافت بک لینک از وبلاگ ها

اگر قبلا جزو تولید کنندگان محتوا بوده باشید کاملا با وبلاگ ها آشنایی دارید، شما میتوانید با فعالیت در وبلاگ ها و تولید محتوا در انتها و یا ابتدای متن لینک سایت و یا صفحات مورد نظر خود را قرار دهید، همین کار باعث میشود تا از طریق این وبلاگ ها به سمت سایت شما لینک داده شده و اعتبار داده شود. شاید سوال پیش بیاید که آیا میتوان در همه وبلاگ ها فعالیت کرد؟ در پاسخ باید گفت که در واقع شما باید وبلاگی را انتخاب کنید که ویژگی های زیر را داشته باشد:

معتبر باشد!

همانطور که از تعریف بک لینک ها مشخص بود شما باید بتوانید لینک مفید و معتبری را به سمت سایت خود هدایت کنید. پس باید وبلاگی را پیدا کنید که معتبر باشد و از امتیاز اعتبار دامنه خوبی برخورددار باشد.

پیشنهاد میشود مقاله آموزش جست و جوی حرفه ای در گوگل را مطالعه نمایید.

بازدید داشته باشد!

شما باید بتوانید علاوه بر امتیازی که از بک لینک ها میگیرید، ترافیک خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید.این انتقال کاربران به سایت شما زمانی اتفاق میفتد که وبلاگ مورد نظر از بازدید خوبی برقرار باشد.

از معروف ترین وبلاگ ها میتوان به سایت های بلاگفا،میهن بلاگ، بلگ،رز بلاگ، بلاک اسکای، پرشین بلاگ،پارسی بلاگ، فارسی بلاگ و… اشاره کرد.

ساخت بک لینک

دریافت بک لینک از طریق کامنت مارکتینگ

در واقع کامنت مارکتینگ بدین معناست که بخواهید به عنوان کاربردر سایت دیگران شما  بگذارید و ازاین قابلیت نظر دادن در سایت دیگران، برای معرفی برند، تعامل، ایجاد رابطه و افزایش اعتماد کاربران استفاده کنید،که تمامی این کار ها در نهایت منجر به افزایش ترافیک و فروش سایت و کسب و کار شما می‌شود.

شما میتوانید در قسمت کامنت سایت ها یک محتوای ارزشمند بنویسید و به سایت خود لینک دهید. حتما تاکید میکنم محتوای ارزشمند را خلق کنید. لینک شما در صورتی ارزش پیدا می کند که محتوای جذابی را داشته باشد. در بخش دیگر نحوه نوشتن محتوای مناسب برای لینک گذاری را توضیح میدهیم.دقت کنید در بیشتر سایت ها برای اینکه کامنت خود را منتشر کنید نیازمند این است که شخصی کامنت ها را تایید کند. ارزشمند بودن محتوای شما زمینه ساز تایید شدن کامنت و لینک سازی میشود. صرفا اگر شما نظری ساده قرار دهید و لینک خود را بگذارید بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و ممکن است ادمین آن را تایید نکند. در دیگر سایت ها هم که کامنت گذاری آن باز است میتواند از همین روش استفاده کنید.

 نکته : به محتوای سایت هایی که میخواهید در آن ها کامنت مارکتینگ انجام دهید دقت کنید. این سایت ها در مرحله اول نباید سایت زرد باشد ( یعنی محتوای زرد داشته باشد ) دوم نباید مزرعه لینک باشد یعنی انقدر در این سایت ها لینک گذاری کرده اند که از طرف گوگل به نام مزرعه لینک شناخته میشود، در این صورت کامنت شما علاوه بر اینکه ارزشی نخواهد داشت بلکه امتیاز منفی هم ممکن است بگیرید.

دریافت بک لینک از طریق سایت های منتشر کننده ویدیو

یکی از پلتفرم هایی که شما میتوانید از طریق آنها بک لینک معتبر دریافت کنید، از طریق سایت های منتشر کننده ویدیو میباشد. در صورت امکان در کسب و کارتان و داشتن موضوع مربوط میتوانید به تولید محتوای ویدیویی بپردازید و با اشتراک گذاشتن در این سایت ها بک لینک معتبر دریافت نمایید. شما میتوانید این کار را هم از طریق سایت های ایرانی مانند آپارات، تماشا،نمایش و… و هم از طریق سایت های خارجی مانند یوتیوب و…. انجام دهید.

دریافت بک لینک رایگان از سایت های دانشگاهی با دامنه edu

سایت های آموزشی و دانشگاهی از اعتبار دامنه بسیار بالایی برخورددار هستند که با دریافت بک لینک از آنها میتوانید اعتبار خوبی را به سایت خود بدهید. معمولا دریافت بک لینک از سایت های دانشگاهی کار آسانی نیست و باید بتوانید سایت دانشگاهی را پیدا کنید که امکان درج بک لینک در آن وجود داشته باشد.

دریافت بک لینک رایگان از طریق سایت های سوال و جواب

یک سری از سایت ها وجود دارند که از طریق آنها کاربران به پرسش و طرح مشکلات اقدام می نمایند و کاربران دیگری که پاسخ این پرسش ها را میدانند به کاربران پاسخ میدهند. نمونه خارجی و ایرانی این سایت ها وجود دارد. حالا چه جوری از طریق این سایت ها لینک بگیریم؟ شما میتوانید پرسش های کاربران را مطالعه نمایید و اگر پاسخ این پرسش ها را در وبسایت خود داشتید میتوانید به صورت لینک در اختیار دیگر کاربران قرار دهید. از نمونه های این سایت میتوان به سایت https://javabkoo.com/ اشاره کرد.نکته مهم در لینک سازی در سایت های سوال و جواب این است که اولا حتما باید لینک مرتبط به سوال را درج کنید. در غیر این صورت جواب شما منتشر نمی شود. نکته مهم دقیقا اینجاست که چون روی لینک شما ممکن است کلیک زیاد شود باید مرتبط با موضوع سوال باشد.

پیشنهاد میشود مقاله طراحی جدول های قیمت برای سایت ها را مطالعه نمایید.

دریافت بک لینک توسط سایت های رزومه ساز آنلاین

یکسری از سایت ها وجود دارند که برای شما روزمه های آنلاینی میسازند. شما میتوانید از طریق این سایت ها برای سایت خود لینک دریافت نمایید. از طریق این سایت ها می توانید به صورت آنلاین در یک تک صفحه رزومه خود را بسازید و به اشتراک بگذارید. بسیاری از رزومه ساز ها فیلد مربوط به آدرس وب سایت دارند و بعضی های دیگر هم در داخل توضیحات در چند پاراگراف امکان درج لینک را می دهند. پیشنهاد میشود از روزمه ساز های خارجی برای گرفتن بک لینک های موثر استفاده نمایید.

دریافت بک لینک های محتوایی

یکی دیگر از روش های خوب برای دریافت بک لینک ها استفاده از بک لینک های محتوایی میباشد.

سایت های ایرانی بسیار کاربردی ای در این زمینه وجود دارند که شما با بازنشر مقالات خود در آن ها و درج لینک منبع به سادگی می توانید برای سایت خود بک لینک بسازید و  اعتبار برای سایت خود کسب کنید. ویژگی مفید این سایت ها این است که بازدید بالایی در روز دارند و مقالات شما قطعا توسط کاربران دیده  و مطالعه می شوند. همین موضوع باعث میشود که ورودی سایت شما از طریق بازنشر محتوا در این سایت ها هم ممکن است بالا برود. و این قضیه ارزش بک لینک های شما را بالا می برد. سایت ویرگول یکی از سایت های خوب محتوایی ایرانی است که شما با عضویت در این سایت می توانید به راحتی مقالات خود را باز نشر کنید و بک لینک رایگان بگیرید. نکته مهم این است که حتما لینک منبع را هم درج کنید چون سایت ویرگول معمولا مقالاتی را که لینک ندارند تایید نخواهد کرد.

هنگام دریافت بک لینک به چه نکته ای توجه کنیم؟

قبل از اینکه بخواهید بک لینک دریافت کنید، مخصوصا زمانی که میخواهید بک لینک خریداری کنید باید به اعتبار دامنه سایت مورد نظر توجه داشته باشید. بک لینک در ترافیک سایت شما زمانی موثر خواهد بود که . پیج اتوریتی و دامین اتوریتی وب سایت عدد بالایی باشد. اتوریتی یا همان قدرت دامنه باید از سایت شما بالاتر باشد تا بتواند در اتوریتی دامنه شما نیز تاثیر مثبتی داشته باشد. بنابراین در انتخاب سایت برای دریافت بک لینک بیشتر دقت کنید. حالا چگونه این دامین اتوریتی ها را بررسی نماید؟ سایت MOZ به شما کمک خواهد کرد که توسط آن عدد دامین و پیج آتوریتی وب سایت های مختلف را مشاهده نمایید. علاوه بر MOZ وبسایت های دیگری وجود دارند که این آمار را در اختیار شما بگذراند، اما وبسایت MOZ منبع قوی تری برای شما خواهد بود. بعد از اینکه بک لینک های خود را تهیه کردید برای آمار بک لینک ها میتوانید به سرچ کنسول سایت خود مراجعه کنید و در قسمت لینک های سایت خود بک لینک ها را مورد بررسی قرار دهید.

سخن آخر:

سعس کرده ایم به طور کامل درباره ی ساخت بک لینک های رایگان صحبت کنیم و نکات کاربردی ای را برای شما در این زمینه بیان کنیم. اگر سایت ها و روش های دیگری را برای ساخت بک لینک های رایگان میشناسید و تجربه کار کردن در این زمینه را دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سئو سایت

    من به عنوان سئوکار به این بک لینک ها نیاز داشتم با سپاس

    1. محسن حبیبی راد

      سلام خواهش میکنم

  2. گروه مهندسی آژمان

    سلام خسته نباشید بابت مقاله زیباتون.
    یک بحثی که در مورد بک لینک های پروفایلی هستش اینه که با اینکه معمولا آتوریتی بالایی دارند اما گوگل خیلی خوب بک لینک های پروفایلی رو کروال نمیکنه در این بابت راهکار چیه؟

    1. جواد فرازمند

      سلام ممنونم بابت نظرتون
      برای اینکار میتونین بک لینکای لایه ای برای همون پروفایلی بزنین تا سریع تر ایندکس بشن (ینی برای خود اون پروفایل بک لینک بسازین)

  3. خرید فالوور اینستاگرام

    ممنون از شما ، مطلب عالی و کاربردی