هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سایز پست و استوری اینستاگرام

سایز پست و استوری در اینستاگرام به صورت دقیق

دسته بندی : اینستاگرام
1399/11/08

این روز ها اینستاگرام به یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار و محبوب بخصوص در بین جوانان شده است و بسیاری از افراد برای سرگرمی، انتقال پیام و همچنین کسب درآمد از آن استفاده می کنند از این رو برای این افراد بسیار مهم است که بدانند سایز پست و استوری در اینستاگرام چگونه است تا از نحوه درست آن برای اشتراک گذاری پیام و محتوا اطلاع پیدا کنند. در بخش آموزش اینستاگرام در این مطلب سایت برتر آموز به سایز پست و استوری اینستاگرام میپردازیم.

بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند اطلاع دقیقی از سایز آن در اینستاگرام ندارند و عکس ها و فیلم هایی را که می خواهند به اشتراک بگذارند بدون دقت به سایز پست و استوری در اینستاگرام اقدام به اشتراک گذاری آن می کنند. در این صورت بدون توجه به سایز مناسب عکس یا فیلم کیفیت آن پایین می آید و حالت اصلی خود را از دست می دهد.

ولی با اطلاع از سایز پست و استوری در اینستاگرام چه برای عکس و چه برای فیلم می توانند عکس ها و فیلم هایی با کیفیت را به اشتراک بگذارند.

سایز پست و استوری اینستاگرام

سایز عکس و فیلم برای پست در اینستاگرام

در اینستاگرام به سه صورت مربعی، افقی و عمودی می توانید عکس های خود را به اشتراک بگذارید که در ادامه مطلب سایز پست و استوری در اینستاگرام به آن میپردازیم. در حالت مربعی اندازه پیکسل عکس چه از نظر ارتفاع و چه از نظر عرض با هم دیگر یکسان است یعنی ارتفاع و عرض آن 1080 در 1080 پیکسل است.

اما در حالت افقی ارتفاع عکس از عرض آن بیشتر است یعنی 1080 در 1350 پیکسل است.

در حالت عمودی برعکس افقی عرض بیشتری نسبت به ارتفاع دارد و اندازه آن 1080 در 608 پیکسل است.

اما در مورد سایز فیلم ها باید گفت که برای پست کردن فیلم در اینستاگرام همچون عکس از همان سه قالب مربعی، افقی و عمودی استفاده می شود و تفاوتی هم در سایز عکس و فیلم با هم نیست. پس سایز استوری در اینستاگرام برای عکس و فیلم یکی است.

اما بهتر این است که برای اشتراک گذاری فیلم در پست اینستاگرام چند نکته رعایت شود. اول اینکه اگر می خواهید فیلم خود را به صورت مربعی منتشر کنید باید از گوشی هایی استفاده کنید که از قابلیت فیلم برداری به صورت مربعی برخوردار باشد اگر همچنین امکانی را گوشی شما ندارد نگران نباشید زیرا شما می توانید با دانلود نرم افزار های مخصوص به ویرایش فیلم ویدئو خود را به راحتی ویرایش کنید و به سایز دلخواهتان در بیاورید. شما برای بلاگری و ولاگری در اینستاگرام نیاز دارید که سایز پست هارا بدانید، البته اگر نمیداید بلاگری و ولاگری چیست میتوانید پست آموزش ولاگری و آموزش بلاگری را مشاهده کنید.

سایز عکس و فیلم برای استوری در اینستاگرام

علاوه بر قابلیت پست گذاشتن در اینستاگرام، قابلیت استوری هم در این شبکه اجتماعی محبوب وجود دارد که در آن عکس و فیلم دلخواهتان را می توانید به اشتراک بگذارید و بعد از گذشت 24 ساعت استوری شما خود به خود و به راحتی پاک می شود. همچنین با استفاده از استوری می توانید از قابلیت لایو اینستاگرام بهره ببرید و اتفاقات روزمره زندگی خود را به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای استفاده از این قابلیت ها بهتر است برای این که عکس و فیلم هایی بهتر و با کیفیت تری به اشتراک بگذارید با سایز مناسب هر یک از این ها آشنا شوید.

اندازه مطلوب و مناسب عکس و فیلم در استوری 1080 در 1920 پیکسل است و نسبت عکس بهتر است 16 در 9 باشد. که عکس ها و فیلم های خود را می توانید با نرم افزار های ویرایش عکس و فیلم ویرایش کرده و به این اندازه ها رسانید. پس سایز پست و استوری در اینستاگرام برای اشتراک گذاری عکس و فیلم به این شرح بود.

سایز پست در igtv اینستاگرام

در این بخش از مطلب سایز پست و استوری در اینستاگرام یکی دیگر از قابلیت های اینستاگرام که در سال 2018 به آن افزوده شد قابلیت پست گذاشتن ویدئو با قابلیت igtv  است که به دیگر قابلیت ها اضافه گشت. این قابلیت هم به صورت یک نرم افزار جدا به بازار معرفی گشت و هم در خود اینستاگرام ارائه شد.

این یک قابلیت خوب برای کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنند محسوب می شود که این امکان را به شما می دهد که با استفاده از آن فیلم ها و ویدئو های خودتان را به صورت طولانی تر به اشتراک گذارید. و برای استفاده از آن بهتر است که درباره سایز پست در igtv اینستاگرام مطالبی را بدانید.

تفاوت igtv با پست و استوری در این است که برای به اشتراک گذاشتن فیلم در پست و یا استوری با محدودیت مواجه هستید به طوری که در پست فقط می توانید یک ویدئو 60 ثانیه ای را به اشتراک بگذارید و در هر استوری یک ویدئو که زمان آن 15 ثانیه باشد را به صورت پشت سر هم و پیوسته می توان به اشتراک گذاشت. در صورتی که در igtv امکان این را دارید که از فیلم و ویدئو هایی با زمان طولانی تر استفاده کنید و آن را پخش نمایید.

طرز استفاده از igtv

اگر می خواهید فیلم ها و ویدئو های خود را به صورت igtv منتشر کنید دو راه وجود دارد اول اینکه نرم افزار مربوط به این کار را در گوشی خود دانلود کنید و بعد از نصب آن می توانید برای ورود به این نرم افزار از اکانت اینستاگرامی خود استفاده کنید و یا یک اکانت جدید بسازید و ویدئو های خودتان را به صورت آی جی تی وی به اشتراک گذارید.

راه دوم این است که از خود اینستاگرام استفاده کنید. برای این که این قابلیت در اینستاگرام شما فعال باشد لازم است که جدیدترین نسخه را دریافت کنید و یا اینستاگرام خود را به روزرسانی کنید که بعد از این کار امکان استفاده از این قابلیت برای اینستاگرام شما فراهم خواهد شد. سپس یک ویدئو طولانی بالا یک دقیقه را انتخاب کنید و از گزینه انتشار با igtv  استفاده کنید و از این قابلیت بهره ببرید.

درباره سایز پست در igtv  اینستاگرام باید گفت که حداقل ابعاد و سایزی که می توانید در اینستاگرام برای استفاده از igtv بهره ببرید 4 در 5 می باشد و حداکثر آن 9 در 16 می باشد. اما اگر بخواهیم یک فیلم را به صورت افقی به اشتراک بگذاریم باید سایز آن 1080 در 1350 پیکسل باشد و در صورت عمودی بودن آن باید 1920 در 1080 پیکسل باشد.

درباره حجم ویدئو در igtv اینستاگرام هم می توان گفت که فیلم های زیر ده دقیقه باید حداکثر 650 مگابایت باشد و برای فیلم های زیر شصت دقیقه، حداکثر 6 گیگابایت باشد.

پس اگر از اینستاگرام استفاده می کنید برای به اشتراک گذاری صحیح و دقیق تر بهتر است که از سایز پست و استوری در اینستاگرام و همچنین سایز پست در igtv اینستاگرام اطلاع داشته باشید.

اما در برخی مواقع برای به اشتراک گذاشتن ویدئو و تغییر سایز فیلم ها با igtv با مشکل مواجه می شویم و ممکن است با تغییر سایز کیفیت فیلم پایین بیاید و یا قسمتی از تصویر محو شده باشد برای حل این مشکلات سعی کنید که سایز فیلم هایتان را قبل از انتشار با آی جی تی وی تغییر بدهید.

روش هایی وجود دارد که قبل از انتشار بتوانید ویدئو های خود را ویرایش کرده و به سایز دلخواه خود برسید از جمله استفاده از گوشی های هوشمندی که به تازگی در چند سال اخیر وارد بازار شده اند این قابلیت را دارند که فیلم هایی با سایز 9 در 16 را ضبط کنند فقط کافیست برای فیلم برداری گوشی را به صورت عمودی بگیرید. اما علاوه بر این استفاده از نرم افزار های آنلاین و همچنین استفاده از اپلیکیشن های ویرایش ویدئو این امکان را برای شما فراهم می کنند که فیلم های خود را به سایز دلخواه در آورید.

نویسنده : محسن حبیبی راد

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *