هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

شبکه اجتماعی لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی : فناوری
1400/08/05

شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان با آن کار کرد؟

اگر نگاهی به زندگی روزانه خود داشته باشیم، خواهیم دید زمان زیادی در طول روز را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی مختلف مشغول هستیم. شاید فکر کنید که اکثر شبکه‌های اجتماعی برای تفریح و خوشگذارنی ما ایجاد شده‌اند. اما در صورتی که شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. برای مثال لینکدین، یکی از این ابزارهای آنلاین است که روش خوبی برای آموزش کسب و کار و ایجاد ارتباط با افراد مختلف در کسب و کارهای مختلف است. امروز در برترآموز می‌خواهیم به سوالاتی نظیر شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟ چه کاربردی دارد و چگونه می‌توان با آن کار کرد؟ پاسخ دهیم و علاوه بر آن، به بررسی ترفندهای حرفه‌ای برای استفاده بهتر از این شبکه اجتماعی می‌پردازیم.

شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟

یک شبکه اجتماعی که دارای 100 میلیون عضو فعال است و روز به روز نیر بر تعداد آن افزوده می‌شود. علاوه بر آن، این شبکه اجتماعی برای افرادی که در حوزه خاصی متخصص هستند و خود را جزو افراد حرفه‌ای می‌دانند، لازم و ضروی است. چرا که محلی است برای متخصصین هر کاری و این تعداد متخصص را در یک جا نمی‌توان به راحتی پیدا کرد. برای مثال کسی که متخصص در حوزه آموزش سئو یا آموزش اینستاگرام است؛ خیلی راحتی می‌تواند دیگر افراد متخصص در این حوزه را در لینکدین پیدا کند.

در سالیان نچندان دور، افراد باید در انجمن‌ها به دنبال متخصصین حوزه خود می‌گشتند که این انجمن‌ها دارای مشکلاتی بودند. در این انجمن‌ها افراد زیادی وجود نداشتند و اگرهم تعداد بالایی در آن حضور داشتند، بازهم امکان حضور در آن‌ها به راحتی امکان پذیر نبود و باید برای وارد شدن به این جمعع‌ها خیلی تلاش می‌کردید. اما امروزه، با وجود شبکه اجتماعی لینکدین، به راحتی می‌توانید با هزاران نفر از متخصصین حوزه کاری خود در ارتباط باشید.

در لینکدین می توانید علاوه بر پیدا کردن افراد حرفه ای، حتی به دنبال استخدام افراد مختلف یا حتی استخدام شدن باشید. برای باور این صحبت فقط کافی است، پروفایل خود را در لینکدین بسازید و پروفایل شرکت‌ها را در آن ببینید.

شبکه اجتماعی لینکدین

روش ثبت نام در شبکه اجتماعی لینکدین

برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی، ابتدا باید به سایت اصلی لینکدین به آدرس https://www.linkedin.com/ مراجعه کنید و یا نرم افزار مربوط به این سبکه اجتماعی را بر روی گوشی موبایل خود نصب نمایید. پس از ورود به سایت اصلی یا نصب لینکدین، فرمی برای پر کردن به شما نمایش داده خواهد شد و پس از تکمیل آن، گزینه Join Now را بزنید تا اطلاعات ورود شما در سایت LinkedIn تکمیل شود. پس از آن، ایمیلی از طرف لینکدین به ایمبل معرفی شده از سمت شما در فرم ابتدایی ارسال خواهد شد و شما با کلیک بر روی لینک داخل ایمیل، حساب کاربری خود را فعال میکنید.

پس از ثبت نام باید چه کارهایی را انجام داد؟

پس از اینکه پروفایل خود را درون لینکدین ساختید، باید یک سری کارها را انجام دهید تا هرچه زودتر پروفایل شما، در بین افراد مورد علاقه شما نمایان شود و شما نیز بتوانید با افرادی که حوزه کاری نزدیک به شما دارند، ارتباط برقرار کنید.

  1. پروفایل خود را جدی بگیرید.

این شبکه اجتماعی مانند فیسبوک یا اینستاگرام نیست که شما بخواهید عکس‌هایی که با فوتوشاپ ادیت کرده اید را داخل آن قرار دهید و لایک و کامنت بابت آن‌ها دریافت کنید. برعکس اگر اگر مهارت آموزش فوتوشاپ را دارید، باید بتوانید پروفایل خود را جوری بنویسید که افراد متوجه شوند که شما چه نوع مهارتی دارید و بتوانند از این طریق با شما ارتباط راحت تری برقرار کنند. برای اینکه پروفایل شما در ایده‌آل ترین حالت خودش قرار بگیرد، بهتر است مواردی که در پایین به آن اشاره می‌کنیم را رعایت کنید.

  • مشخصات شخصی درست و کامل : پس از ساخت اکانت در شبکه اجتماعی لینکدین، باید ابتدا مشخصات خود را کامل کنید تا افراد بتوانند به راحتی با شما راتباط برقرار کنند و اعتماد بیشتری نیز به شما و پروفایل شما سرایز شود.
  • عکس مناسب را فراموش نکنید : در لینکدین، حتما از عکس خودتان استفاده کنید و از قرار دادن عکس منظره یا عکس‌های نامعلوم از خودتان اجتناب کنید. علاوه بر آن، بهتر است از یک عکس کاملا مناسب برای پروفایل خود استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به پروفایل شما بدهد.

عکس پروفایل در لینکدین

  • عنوان درست : عبارتی که زیر نام کاربری شما نشان داده خواهد شد و تا حدودی نشان دهنده فعالیت و تخصص شما است. برای مثال اگر کسی هستید که در حوزه سرمایه گذاری اقدام به آموزش می‌کنید، بهتر است در عنوان بنویسید آموزش سرمایه گذاری تا افراد دیگر بدانند حوزه تخصصی شما چه چیزی است و بتوانید راحت‌تر با افرادی که در حوزه آموزش سرمایه گذاری فعال هستند، ارتباط برقرار کنید.
  • جوایز و افتخاراتی که در کارنامه دارید : اگر در کارنامه حرفه‌ای خود، جوایزی دارید، حتما آن را در لینکدین قرار دهید و از نشان دادن به دیگران نترسید. افرادی که به پروفایل شما مراجعه می‌کنند اگر دستاورد و جوایزی را در صفحه شما مشاهده کنند، آن را به عنوان یک توانایی و مهارت فوق العاده به حساب می‌آورند و شما را جزو افراد خبره در حوزه کاری خودتان قلمداد می‌کنند.
  • مهارت ها و توانایی‌ها : هر مهارت و هر توانایی که دارید باید به تماشای عموم افراد در لینکدین بگذارید تا همه آن‌ها، این مهارت‌ها را ببینند.

     2. فعال کردن قابلیت عمومی بودن پروفایل شما برای افراد

این شبکه اجتماعی مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی، روشی برای پرایوت کردن یا همان خصوصی اکانت شما در اختیارتان قرار می‌دهد. اما در شبکه اجتماعی لینکدین که مهم ترین کار آن، معرفی کسب وکار خود به دیگران است، باید پروفایل شما در معرض دید بقیه باشد و اگر در حالت خصوصی آن را قرار دهید، بدانید که موقعیت‌های بزرگ کسب و کار را از خود دور می‌کنید.

برای تغییر تنظیمات این قسمت پس از ورود به صفحه خود گزینه Edit your public profile را بزنید و پس از آن از قسمت سمت راست صفحه  Make my public profile visible to everyone را بزنید تا پروفایل شما در معرض دید همگان قرار گیرد.

     3. ارتباط گرفتن با افراد حوزه کاری خود

همانطور که از ابتدا گفته شد، مهم‌ترین مزیت لینکدین ایجاد ارتباط با افراد مختلف در حوزه‌های کاری گوناگون است. بنابراین باید سعی کنید هرچه بیشتر ارتباطات خود را قوی‌تر کنید که این امر مستلزم صرف کردن زمان زیادتری است.

برای پیدا کردن افراد مختلف باید از قسمت My Network اقدام به جست و جو کنید و با بررسی پروفایل‌های افراد مختلف، در صورتی که تمایل داشتید از قسمت Contact با آن ها ارتباط خود را آغاز کنید.

استفاده از LinkedIn چه مزیت‌هایی به همراه دارد؟

از لینکدین می‌توان در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد و این شبکه اجتماعی می‌تواند برای تمامی کسب و کارها مفید باشد و به بهبود آن ها کمک کند.

  • ایجاد ارتباطات حرفه ای و مفید در حوزه کاری

با استفاده از لینکدین، می‌توانید ارتباط کاری زیادی بسازید و با استفاده از آن روابط خود را زیاتر و مستحکم‌تر کنید. علاوه بر آن، ایجاد ارتباطات و داشتن پروفایل حرفه‌ای در لینکدین، می‌تواند باعث ایجاد فروش و افزایش مشتریان در شما شود. همانطور که گفته شد، افراد زیادی هستند که طالب خدمات شما هستند و برای پیدا کردن فرد مورد نظر خود در لینکدین، به دنبال آن می‌گردند.

  • استفاده از سایت LinkedIn برای فرآیند سئو

بسیاری از سئوکارها، برای ایجاد بک لینک‌های خود از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده می‌کنند و ارزش آن را بسیار بالا می‌دانند و 1 بک لینک گرفتن از این سایت را مساوی با چندین بک لینک از سایت‌های دیگر می‌دانند. شما همانند شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید لینک سایت خود را در لینکدین بگذارید و سیگنال قوی از سمت گوگل برای سایت خود دریافت کنید.

این موضوع غیر از انجام فرایند کلیک کردن بر روی سایت شما خواهد بود که آن نیز امتیاز ویژه و مخصوص به خود را دارد.

سئو در لینکدین

  • استخدام شوید یا کارمند خود را از شبکه اجتماعی لینکدین پیدا کنید

یکی از بزرگترین فضاهای کسب و کاری و استخدامی در کشور، می تواند لینکدین باشد. در این فضا بسیاری از افراد هستند که به دنبال نیروهای متخصص می‌گردند و برای پیدا کردن آن افراد کافی است در پروفایل‌ها به دنبال افراد مختلف بگردید که آگهی برای استخدام قرار داده اند. مطمئن باشید که به راحتی و با کمی گذراندن وقت می‌توانید کار مناسب با شخصت و توانایی‌های خود را پیدا کنید.

همچنین می‌توانید در صورتی که کارفرما هستید و برای داشتن نیروهای واقعا متخصص دغدغه دارید، از بین افراد لینکدین، فرد مورد نظر خود را پیدا کنید. در فضایی که تعداد افراد خبره در حوزه‌های مختلف وجود دارند، قطعا پیدا کردن فردی برای شما کار سختی نخواهد بود.

  • کمک به افزایش برندینگ کسب و کارها

اگر کسب و کاری دارید و می خواهید آن را به صورت رایگان تبلبغ کنید؛ یکی از بهترین فضاهایی که به صورت رایگان برای شما وجود دارد، قطعا لینکدین است. شما در این فضا می‌توانید پست‌های کسب و کار خود را قرار دهید و سعی در افزایش فروش و برندینگ کنید.

  • ساخت گروه در شبکه اجتماعی لینکدین

یکی از جذابییت‌های هر شبکه اجتماعی، دارابودن گروه‌های مختلف هم فکر و هم تراز ار منظرهای مختلف است. لینکدین هم دارای چنین ویژگی است و با چندین کلیک می‌توانید یک گروه لینکدینی برای خود ایجاد کنید. برای این کار در منوی بالای صفحه سایت اصلی لینکدین، به دنبال کلمه Works بگردید و سپس Group را انتخاب کرده و گروه خود را بسازید.

 

ساخت گروه در لینکدین

Endorse  در لینکدین به چه معناست؟

همانطور که بالاتر گفته شد، لینکدین محلی مناسب برای نشان دادن مهارت‌ها و تخصص‌های شما است. اما نشان دادن و قراردادن مهارت‌ها نیمی از مراحل کار است. شاید با افرادی روبه‌رو شده باشید که برخلاف رزومه‌ای که ارائه می‌دهند، اطلاعات و توانایی خوبی ندارند. برای همین در لینکدین این قابلیت وجود دارد که افراد توانایی‌های دیگران را تضمین کنند. برای مثال کسی که آموزش دیجیتال مارکتینگ دارد، می‌تواند توسط افراد دیگر تایید شود و بدین صورت کارفرماهای بیشتری به پروفایل وی اهمیت می‌دهند و از آن بازدید می‌کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد به صورت کامل درباره شبکه اجتماعی لینکدین و پاسخ به سوال چگونه در لینکدین فعالیت کنیم صحبت کنیم و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم شما با فعالیت مفید و مسمتر در LinkedIn بتوانید هرچه بیشتر روابط کاری خود در زمینه‌های مختلف را گسترش داده و به پیشرفت روز افزون خود کمک کنید. اگر شما نیز تجربه‌ای در استفاده از لینکدین دارید، خوشحال خواهیم شد آن را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و با انتشار آن در سایت، به دیگر افراد کمک کنیم.

نویسنده : جواد فرازمند

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *