هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
شبکه های اجتماعی ناشناخته

5 مدل از شبکه های اجتماعی ناشناخته برای افزایش آشنایی با برند

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/21

شبکه های اجتماعی ناشناخته را در این پست بررسی می کنیم. رسانه های اجتماعی ارتباطات آنلاینی هستند که به شما امکان می دهد با مشتریان خود در تعامل باشید و اطلاعات را در زمان واقعی به اشتراک بگذارید. می توانید از رسانه های اجتماعی برای موارد زیر استفاده کنید:

  • بهتر به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید
  • ایجاد ارتباطات آنلاین
  • محصولات و خدمات خود را بفروشید و تبلیغ کنید.

با این حال، استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما خطراتی دارد. با دقت قدم بردارید و قبل از شروع، مزایا و معایب آن را بیاموزید.

انواع رسانه های اجتماعی

همه پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب نیستند. با انتخاب پلتفرم های رسانه اجتماعی که مخاطبان هدف شما از آنها استفاده خواهند کرد، در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید. در زیر یک راهنمای مختصر برای کمک به درک برخی از گزینه های موجود آورده شده است.

سایت های شبکه های اجتماعی

سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهند که پروفایل یا صفحه خود را ایجاد کنید، با دیگران ارتباط برقرار کنید و اطلاعات (از جمله تبلیغات، تصاویر و ویدیو) را به اشتراک بگذارید. ایجاد یک پروفایل تجاری می تواند به شما در جذب فالوور، جذب مشتریان جدید و توسعه برندتان کمک کند. نمونه هایی از سایت های شبکه های اجتماعی عبارتند از فیس بوک، پینترست، و اینستاگرام.

سایت های شبکه های شغلی

می‌توانید از سایت‌های شبکه‌سازی شغلی برای ایجاد یک نمایه تجاری حرفه‌ای و ارتباط با شبکه‌های افراد ماهر برای استخدام و توسعه استفاده کنید. یک مثال LinkedIn است.

وبلاگ ها

این ها مجلات آنلاین افکار، مشاهدات، تبلیغات، پیوندها، تصاویر و ویدئوها هستند. وبلاگ ها معمولاً عمومی هستند. آنها به خوانندگان اجازه می دهند تا در مورد پست ها نظر دهند و با شما تعامل داشته باشند. شما می توانید آنها را در خانه یا از طریق یک پلت فرم وبلاگ نویسی که نرم افزار و میزبانی وب سایت را ارائه می دهد میزبانی کنید. برخی از نمونه‌های ابزار رایگان وبلاگ‌نویسی عبارتند از Blogger و WordPress.

میکرو وبلاگ

میکرو وبلاگ ها می توانند پیام های کوتاهی را به شبکه ای از دنبال کنندگان ارسال کنند. اگر کسب و کار شما اطلاعات زیادی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشد، می توانند مفید باشند. به عنوان مثال می توان به توییتر و Tumblr اشاره کرد.

سایت های اشتراک گذاری ویدئو
سایت های اشتراک گذاری ویدیو به شما امکان می دهند ویدیوهای خود را آپلود و به اشتراک بگذارید. سپس کاربران می توانند روی ویدیوهای شما نظر بدهند و با دیگران به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال می توان به YouTube و Vimeo اشاره کرد.

پادکست و وودکست

پادکست ها فایل های صوتی با محتوای سبک وبلاگ یا سخنرانی هستند. وودکست ها پادکست هایی با فرمت ویدیویی هستند. می توانید آنها را برای دانلود، پخش جریانی یا پخش زنده در دسترس داشته باشید.

جوامع خبری اجتماعی

انجمن‌های خبری اجتماعی وب‌سایت‌هایی هستند که اعضای آن اخبار جالب یا پیوندهایی را با دیگران در جامعه به اشتراک می‌گذارند. استفاده از انجمن های خبری اجتماعی برای فروش محصولات و خدمات خود توصیه نمی شود. به عنوان مثال می توان به Digg ،StumbleUpon یا Reddit اشاره کرد.

خدمات شبکه اجتماعی خصوصی

خدمات شبکه های اجتماعی خصوصی به شما امکان می دهد اطلاعات را در شبکه خصوصی خود به اشتراک بگذارید. آنها برای کسب و کارهایی که می خواهند یک شبکه ایمن فقط برای سازمان برای به اشتراک گذاشتن دانش ایجاد کنند مفید هستند. به عنوان مثال Yammer است.

1. سرویس های وبلاگی

Medium

Medium یک پلت فرم وبلاگ نویسی است که به دنبال بالا بردن کیفیت ابزارهای موجود برای وبلاگ نویسان است. پست‌ها را می‌توان توسط کاربران توصیه و به اشتراک گذاشت، به آن‌ها رأی مثبت داد، موضوع‌بندی کرد و براساس موضوع مرتب‌سازی کرد.

پلتفرم Tumblr

Tumblr یک پلتفرم وبلاگ نویسی است که به کاربران امکان ارسال محتوای چند رسانه ای را می دهد. کاربران می توانند پست های خود را برنامه ریزی کنند، آنها را برچسب گذاری کنند و از کد نویسی HTML برای تغییر ظاهر وبلاگ خود استفاده کنند. Tumblr همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که نظر بدهند، دوباره وبلاگ‌نویسی کنند و سایر پست‌های وبلاگ را دوست داشته باشند.

Reddit

یک سایت رسانه اجتماعی بسیار محبوب است و در بین وبلاگ نویسان مشهورترین است. این بر اساس شبکه sub reddit است. می توانید ردیت های فرعی ایجاد کنید و سوالات، وبلاگ ها، اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. برای آن باید کارما بسازید.

2. سرویس های پرسش و پاسخ

Thumb

با Thumb، یک سوال بپرسید و بازخورد دیگر کاربران را در زمان واقعی دریافت کنید. همچنین می توانید نظرات خود را به اشتراک بگذارید و با همسالان خود در مورد موضوعات مورد علاقه گفتگو کنید.

Ask.fm

Ask.fm یک شبکه اجتماعی است که بر اساس فرمت پرسش و پاسخ ساخته شده است. کاربران می توانند از یکدیگر سؤال بپرسند و به سؤالات پاسخ دهند. کاربران همچنین می توانند با عکس ها، فیلم ها و GIF های متحرک پاسخ دهند.

3. کسب و کار و توسعه شخصی

شبکه اجتماعی ناشناخته

زینگ

Xing شبکه ای است برای حرفه ای ها برای اتصال بدون توجه به جایی که هستند. با مخاطبین تجاری در تماس باشید، شرکت ها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید و فرصت های شغلی را با این انجمن بررسی کنید.

About me

About.me می خواهد به شما کمک کند تا صفحه اصلی شخصی شما را به یک کارت ویزیت دیجیتال قابل اشتراک گذاری تبدیل کند. شما می توانید یک رزومه یا “backstory” را متصل کنید و یک بیانیه ماموریت به نمایه خود اضافه کنید. کاربران همچنین به آمار افرادی که از سایت آنها بازدید کرده اند، روی چه چیزی کلیک کرده اند و از کجا هستند دسترسی دارند.

Archetypes

ایجاد یک حساب کاربری در Archetypes نیاز به تکمیل یک آزمون دارد. این آزمایش کهن الگوی کاربر را ایجاد می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات بیشتری را در آن بگنجانند. این یک صفحه وب داستان سفارشی تولید می کند که به مشتریان امکان می دهد دیگران را با شخصیت های مشابه کشف کنند و با آنها در تماس باشند. هدف آن قرار گرفتن در میان وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو بود، اما از این یادداشت فاصله زیادی داشت. این آزمون همچنین خوراک اطلاعات مشتری را مدیریت می کند. این یک سایت شبکه اجتماعی رایگان است که اطلاعاتی را که مطمئناً بیشتر به آنها فکر می کنند برنامه ریزی می کند.

Regarding.me

Regarding.me قصد دارد به شما کمک کند تا صفحه اصلی شخصی شما را به یک کارت تماس الکترونیکی قابل اشتراک گذاری تبدیل کند. احتمالاً می‌توانید یک بازگشت به یا «backstory» را لینک دهید و یک بنر تصویری برای اکانت خود اضافه کنید. مشتریان به همین ترتیب به آماری که بازدیدکنندگان در آن وب سایت آنها کلیک کردند و از کجا هستند دسترسی پیدا می کنند.

Listgeeks

Listgeeks یک پلت فرم اجتماعی برای ایجاد لیستی از چیزهایی است که برای شما مهم هستند. لیست های شما را می توان به اشتراک گذاشت و با سایر کاربران مقایسه کرد. Listgeeks هنوز در مرحله آزمایش بتا است، اما، اگر به این سرویس علاقه مند هستید، می توانید این شبکه اجتماعی را بررسی کنید و حتی نظر بدهید.  

4. روزمرگی

وی چت

WeChat یک برنامه پیام رسانی و تماس است. این برنامه متن رایگان، تماس صوتی و تصویری، لحظات و اشتراک گذاری عکس را ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند از طریق بلوتوث اطلاعات تماس را با دیگران در نزدیکی خود مبادله کنند.

اسنپ ​​چت

اسنپ ​​چت به کاربران امکان می دهد عکس ها و فیلم ها را برای مخاطبین خاص ارسال کنند. زیرنویس ها را می توان اضافه کرد و پس از ارسال محتوا در عرض چند ثانیه ناپدید می شود.

PicsArt

PicsArt یک برنامه اصلاح کننده تصویر است که با یک شبکه رسانه اجتماعی یکپارچه شده است. مشتریان احتمالاً می توانند تصاویر خود را به اشتراک بگذارند، تصاویری را که مشتریان مختلف دیگر پست کرده اند بیابند، مجموعه ای تولید کنند، به صورت مشترک ویرایش کنند و در مسابقات شرکت کنند.

Keek

Keek به شما امکان می دهد به روز رسانی های ویدیویی کوتاه را ضبط و به اشتراک بگذارید. کاربران می توانند ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند، سایر ویدیوهای آپلود شده را مشاهده کنند و از طریق ویدیو و متن چت خصوصی یا گروهی داشته باشند. کاربران همچنین می توانند نظرات ویدیویی خود را ارسال کنند.

5. گفتگو و جوامع آنلاین

دیسکورد

این گروه های آنلاین برای پیام رسانی (صوتی، ویدیویی و متنی) است. Discord دارای گروه‌های فقط دعوت و گزینه‌های پیام مستقیم است. بسیاری از گروه ها و گروه های موجود در دیسکورد، مطالب و گفتگوهای خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

مزایای شبکه های اجتماعی چیست؟

رسانه‌های اجتماعی فرصتی عالی برای رشد کسب و کار شما هستند. در اینجا 5 مزیت استفاده از بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  1. شما به مخاطبان زیادی دست پیدا می کنید
  2. شما ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود دارید
  3. شما می توانید محتوای ارگانیک ایجاد کنید
  4. شما به خدمات تبلیغات پولی دسترسی دارید
  5. شما برند خود را می سازید

1. مخاطبان زیادی را به دست می آورید

میلیون ها نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این یک فرصت عالی برای کسب و کار شما است تا به گروه زیادی از افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات شما دسترسی پیدا کند.

به گفته  مرکز تحقیقاتی پیو ، اینها درصدی از بزرگسالان در جهان است که از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین یا موبایل استفاده می‌کنند:

  • یوتیوب: 73٪
  • فیس بوک: 68٪
  • اینستاگرام: 35%
  • پینترست: 29%
  • اسنپ ​​چت: 27%
  • لینکدین: 25%
  • توییتر: 24%

کاربران اینترنت از بسیاری از این سایت ها استفاده می کنند، که فرصت های خوبی برای کسب و کار شما ایجاد می کند تا به سرنخ ها برسد. شما فرصت های زیادی برای دستیابی به سرنخ ها دارید و می توانید آنها را در این پلتفرم های مختلف درگیر کنید. همچنین پلتفرم های ناشناخته دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها قادر هستید ارتباطات بیشتری ساخته و سرنخ های بیشتری به دست آورید.

2. شما ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود دارید

رسانه های اجتماعی یکی از معدود استراتژی های بازاریابی است که به شما امکان می دهد مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما می دانید چه کسی به کسب و کار شما علاقه مند است زیرا آنها انتخاب می کنند حساب رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند.

این مزیت رسانه های اجتماعی به روش های متعددی به کسب و کار شما کمک می کند:

  • شما آنها را بهتر می شناسید:  وقتی مخاطبان خود را بهتر بشناسید، می توانید محتوای ارزشمندتری را به آنها ارائه دهید. شما محتوا را با علایق آنها شخصی‌تر می‌کنید، که منجر به تعامل بیشتر در صفحه و کسب‌وکار شما می‌شود.
  • شما خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهید:  ارتباط مستقیم با مخاطبان به شما امکان می دهد مسائل را آسان تر حل کنید. می‌توانید شخصاً به آنها رسیدگی کنید، با مشکلات آنها یک به یک برخورد کنید، و در این فرآیند، برند خود را در یک نور مثبت ایجاد کنید.
  • شما  بینش ارزشمندی در مورد مشتریان خود به دست می آورید:  ارتباط مستقیم با مخاطبان به شما کمک می کند مخاطبان خود را بهتر بشناسید. شما می بینید که چه کسی با پست های شما تعامل دارد و چگونه با آنها ارتباط برقرار می کند. این به شما کمک می کند تا استراتژی خود را برای بهتر کردن آن برای دنبال کنندگان خود تطبیق دهید.
  • می بینید که مخاطبان شما چگونه کسب و کار شما را درک می کنند:  همیشه خوب است که بدانید دیگران چگونه به کسب و کار شما نگاه می کنند. با بازاریابی رسانه های اجتماعی، می دانید که مخاطبان شما در مورد شرکت شما چه فکری می کنند. این یک مزیت بزرگ بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است زیرا می‌توانید از جنبه‌هایی که مردم در مورد کسب‌وکارتان دوست دارند سرمایه‌گذاری کنید و عناصری را که دوست ندارند اصلاح کنید.

ارتباط مستقیم با مخاطبان شما راهی عالی برای بهبود کلی کمپین بازاریابی شماست. از طرفداران خود بینش دریافت خواهید کرد و می توانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهتر با نیازهای آنها تطبیق دهید.

3. شما می توانید محتوای ارگانیک ایجاد کنید

امکان ارسال محتوای ارگانیک به صورت رایگان یک مزیت باورنکردنی رسانه های اجتماعی برای تجارت است. این فرصت های زیادی را برای شرکت شما باز می کند تا بدون هیچ هزینه ای با سرنخ های ارزشمند ارتباط برقرار کند. این یکی از دلایلی است که باعث می شود شرکت ها از این پلتفرم ها استفاده کنند.

شما می توانید به اندازه ای که می خواهید محتوا را ارسال کنید تا مخاطبان خود را نیز جذب کنید.

این پلتفرم‌ها به شما امکان می‌دهند تا عکس‌ها، ویدیوها و موارد دیگر را بسته به شبکه‌های اجتماعی پست کنید. این یک راه عالی برای نشان دادن نام تجاری خود در مقابل افراد علاقه مند به کسب و کار شما و کمک به آنها برای آشنایی بیشتر با آن است.

4. شما به خدمات تبلیغات پولی دسترسی دارید

اگر می خواهید فراتر از ارسال ارگانیک بروید، گزینه ای برای اجرای تبلیغات پولی وجود دارد. هر پلتفرم اجتماعی شکل خاص خود را از تبلیغات پولی ارائه می دهد. قابلیت های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی شما بسته به پلتفرم شما متفاوت خواهد بود.

تبلیغات پولی به کسب و کار شما این فرصت را می دهد که با سرنخ های علاقه مندی که هنوز کسب و کار شما را پیدا نکرده اند ارتباط برقرار کند. پلتفرم های رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که تبلیغات خود را طوری تنظیم کنید که در فید افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند ظاهر شود.

این یک فرصت عالی برای کسب و کار شما ایجاد می کند تا دامنه خود را گسترش دهد و سرنخ های جدید به دست آورد. شما به سرنخ های علاقه مند بیشتر کمک می کنید تا کسب و کار شما را پیدا کنند، که منجر به دنبال کنندگان جدید و همچنین تبدیل برای کسب و کار شما می شود.

5. شما برند خود را می سازید

یکی از مزیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی توانایی ایجاد برند شماست. وقتی با سرنخ های علاقه مند ارتباط برقرار می کنید، آنها را در معرض نام تجاری خود قرار می دهید. امکان ارسال محتوای ارگانیک به صورت رایگان به شما این امکان را می دهد که برند خود را به طور مکرر با مخاطبان خود به رسمیت بشناسید. این باعث ایجاد وفاداری به برند می شود. هرچه افراد بیشتر با برند شما آشنا شوند، بیشتر با آن آشنا می شوند. آشنایی با برند منجر به تبدیل‌های بیشتر می‌شود زیرا مردم تمایل دارند از برندهایی که خوب می‌شناسند خرید کنند.

مزایای رسانه های اجتماعی برای کسب و کار

رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و بفهمید که مردم در مورد کسب و کار شما چه می گویند. همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، هدایای تبلیغاتی و اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی می توانند به کسب و کار شما کمک کنند:

  • جذب مشتری، دریافت بازخورد مشتری و ایجاد وفاداری مشتری
  • دسترسی به بازار خود از جمله بازارهای بین المللی را افزایش دهید
  • تحقیقات بازار انجام دهید و هزینه های بازاریابی را کاهش دهید
  • افزایش درآمد با ایجاد شبکه های مشتریان و تبلیغات
  • برند خود را توسعه دهید
  • تبادل ایده برای بهبود روش کسب و کار
  • استخدام کارکنان ماهر، به عنوان مثال از طریق سایت های شبکه کاری مانند لینکدین
  • ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و رتبه آن را در موتورهای جستجو بهبود بخشید
  • مراقب رقبای خود باشید و آن ها را آنالیز کنید.

استراتژی شبکه های اجتماعی

مطمئن شوید که از پلتفرم های مناسب برای خود استفاده می کنید

انتخاب پلتفرم مناسب به عنوان هدف گذاری برای خود بسیار مهم است. مهم است که با تلاش برای معروف شدن در هر پلتفرمی که می‌روید، خود را غرق نکنید. اگر در صنعت تجارت هستید، فیس بوک، توییتر و لینکدین ممکن است برای شما بهترین باشند، در حالی که اگر یک عکاس یا هنرمند هستید، شاید پلتفرم های بصری بیشتری مانند اینستاگرام و پینترست سودمندتر باشند.

اگر کمی گیر کرده اید که از کجا شروع کنید، پس تمرکز خود را روی فیس بوک و اینستاگرام بگذارید. هر دو پلتفرم با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه تنها در فیسبوک بیشترین استفاده را در جهان دارند. به مخاطبان خود اطلاع دهید که در شبکه های اجتماعی حضور دارید.

هر پلتفرم موفقی با یک فالوور شروع می‌شود، و زمانی که از صفر شروع می‌کنیم، می‌توان آن را به دست آورد. در حالی که برخی از پلتفرم ها به شما امکان می دهند دوستان خود را دعوت کنید تا صفحه شما را لایک کنند، باید به مشتریان خود نیز اجازه دهید تا شما را در کجا پیدا کنند.

گنجاندن دسته‌های اجتماعی خود در کمپین‌های ایمیلی یا چاپی می‌تواند راه خوبی برای اطلاع از آنلاین بودن شما باشد. می‌توانید به راحتی پروفایل‌های اجتماعی خود را به وب‌سایت خود پیوند دهید یا اگر در یک مکان فیزیکی مانند یک فروشگاه یا جشنواره هستید، همیشه می‌توانید علامت «ما را دنبال کنید!» قرار دهید.

پروفایل های خود را بهینه کنید

کلمه «بهینه‌سازی» می‌تواند کار سختی به نظر برسد، اما برای متمایز کردن برندتان در رسانه‌های اجتماعی، کاری آسان و ضروری است.

اطمینان از اینکه صفحات شما دارای تمام اطلاعات صحیح پر شده و در برندسازی خود هستند، کلیدی است. یک صفحه نیمه تمام فیس بوک با تصاویر ضعیف چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت. این مهم است که هر کسی که تصادفاً به صفحه شما برخورد می کند، فوراً شما را تشخیص دهد و فکر کند “این افراد حرفه ای به نظر می رسند و می دانند که دارند چه می کنند”. اگر کمی به کمک نیاز دارید، راهنماهای آنلاین زیادی با نکات گام به گام در مورد نحوه بهینه سازی برای پلتفرم های خاص وجود دارد.

مراقب الگوریتم ها و به روز رسانی ها باشید

همانطور که همه ما می دانیم، فیس بوک اولین کسی بود که یک الگوریتم جادوگر را پیاده سازی کرد، ظاهراً ذهن شما را می خواند و تصمیم می گرفت چه محتوایی را به شما نشان دهد. با توجه به اینکه اکثر پلتفرم ها اکنون از سطحی از الگوریتم استفاده می کنند، استفاده از قدرت الگوریتم می تواند حضور شما را تقویت کند.

به عنوان مثال، فیس بوک به محتوای جذاب بصری نسبت به محتوای کمتر بصری، مانند متن ساده، اولویت می دهد. صرف افزودن یک عکس به به‌روزرسانی وضعیت می‌تواند تفاوت زیادی با تعداد افرادی که پست شما را می‌بینند ایجاد کند. همین امر در مورد سایت‌هایی مانند توییتر نیز صدق می‌کند که زمان‌بندی بیشتری دارند. دانستن اینکه چه زمانی مخاطبان شما احتمالاً توییت شما را می بینند، می تواند تفاوت بین 10 یا 100 ریتوییت باشد.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *