هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
شغل های پردرآمد در منزل

شغل های پردرآمد در منزل

دسته بندی : دسته‌بندی نشده
1400/03/13

شغل های پردرآمد در منزل: بالاتر ایده هایی برای کسب درآمد در منزل را معرفی و بررسی کردیم که برای کسب درآمد در منزل بسیار مهم است. اکنون در این بخش میخواهیم لیستی از شغل های پردرآمد در منزل را مورد بررسی قرار دهیم. مطالعه ی این لیست به شما کمک می کند تا در در هنگام انتخاب یک ایده و مسیر مناسب برای شروع کار در منزل بتوانید اولویت بندی بهتری انجام دهید. در لیستی که ارائه خواهیم 7 شغلی را گلچین نموده ایم که با حجم کار کم درآمد بالا داشته باشید و همچنی تغییرات در شرایط موجب از دست دادن شغلتان نشود. با برتر آموز تا پایان این مقاله همراه باشید:)

شغل های پردرآمد در منزل:

شغل های پردرآمد در منزل

به طور کلی برای سنجش میزان درآمد شغل، معیار های بسیاری وجود دارد، و معیارهایی که ما در اینجا در نظر گرفته ایم به این صورت است:

  1. تداوم شغل (تقاضای مداوم)
  2. درآمد بالا با حجم کم کار (عرضه ی راحت)

شغل 1: بسته بندی

اولین شغلی که در لیست شغل های پردرآمد در منزل قرار میدهیم، شغل بسته بندی میباشد. این شغل از هر دو معیار بالا برخوردار است و با وجود اینکه پرطرفدار است و افراد زیادی در آن مشغول به کار هستند همچنان تقاضا برای آن بالاست و شغلی است که همیشه و در هر زمان میتواند مورد نیاز باشد، حتی با توجه به تغییرات شرایط زمانی و مکانی شما نیز میتوانید در محصولات و نوع بسته بندی ها تغییر ایجاد کنید که این یعنی شغل بسته بندی در منزل دست شما را برای پیاده کردن ایده های خلاقانه باز میگذارد و تنها با مقداری خلاقیت رشد چشم گیری در میزان درآمدتان خواهید دید.

شغل 2: تولید محصولات غذایی، آشپزی و…

اگر برای کار در منزل در مسیری پا بگذارید که به شکلی با نیاز خوراک در ارتباط باشد، درواقع در مسیری وارد شده اید که کسب درآمد متداوم در آن گارانتی شده است. دلیلش نیز واضح است، خوراک از نیاز های اولیه ی تمام جوامع میباشد، در نتیجه همیشه راهی برای کسب درآمد از طریق آن وجود خواهد داشت! که در مورد جزئیات اینکه چگونه از طریق آشپزی و تولید محصولات غذایی کسب درآمد کنید قبلا در مقاله ی کار در منزل توضیح داده ایم.

شغل 3: مشاوره

مشاوره یکی دیگر از مشاغلی است که در لیست شغل های پردرآمد در منزل قرار میگیرد. این شغل، شغلی است که هم در منزل و هم در بیرون از منزل میتوان با آن کسب درآمد کرد. پس با رزومه سازی و ثبت سابقه ی کار در رزومه ای که دارید میتوانید بعدا این شغل را به صورت گسترده تر و خارج از منزل ادامه دهید. به هر حال آنچه شما در اینجا نیاز دارید تخصص در یک موضوع پرطرفدار و فن بیان است. این موضوع میتواند هرچیزی باشد. مثلا تحصیلی، خانواده، کامپیوتری، کسب درآمد، شبکه های مجازی، ازدواج و… در مورد هر موضوعی که در آن حرفی برای گفتن دارید میتوانید به دیگران مشاوره دهید و آن ها را در تصمیم گیری یاری کنید. بخش تخصص و تصمیم گیری در مورد موضوع بر عهده ی شماست اما برای بخش فن بیان میتوانید از آموزش فن بیان استفاده کنید و توجه داشته باشید که ممکن است شما در زمینه ای از صفر تا صد تخصص داشته باشید اما اگر نتوانید مشاوره ی خوبی ارائه دهید در این شغل درآمدی نخواهید داشت! مشاوره دادن نیز شغلی است که هر دو معیار را دارد، حجم کار نسبتا کم با درآمد بالا و تداوم در تقاضا (البته این بستگی به موضوعی دارد که انتخاب میکنید مثلا مشاوره ی تخصیلی جز مشاوره هاییست که در ایران همواره مورد توجه بوده است).

شغل 4: کپی رایتر یا کپی نویسی

این یکی از مشاغلی است که میزان درآمدتان در آن تماما بستگی به شما و مهارت نویسندگیتان دارد، به صورت میانگین درآمد یک نویسنده نسخه بردار ۴۷۰۰۰ دلار در سال می باشد و میزان درآمد ۸۰ درصد نویسندگان بین ۳۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰ دلار در سال متغیر است. شرط اینکه بتوانید کپی نویسی را در اولویت شغل های پردرآمد قرار دهید داشتن مهارت نگارشی مناسب، قدرت تحلیل خوب و صبور بودن است. از آنجایی که در مورد این شغل در مقالات قبلی توضیحی ندادیم همین جا آن را مختصرا معرفی میکنم:

  • کپی رایتر کیست؟ کپی رایتر شخصی است که به طور روزمره با کلمات کار می کند و متخصص نوشتن یک نسخه بازنویسی از روی کلمات یک منبع مرجع و ارائه آنها برای پاسخگویی به نیاز مشتری خود است. او نوشتن کپی ایده ها یا مفاهیم خلاق را ارائه می دهد‌، و می تواند ایده مشتری را بگیرد و به آن جوهر‌، جهت و محتوا دهد. کپی رایت ها توسط آژانس ها بصورت آزاد یا دائمی استخدام می شوند و اغلب با مدیران هنری و به عنوان بخشی از یک تیم خلاق همکاری می کنند. این شغل نیاز به داشتن مدرک تحصیلی یا آکادمیک خاصی ندارد و از این رو از مشاغل پرطرفدار است.

شغل 5: آموزش آنلاین یا خصوصی

مورد پنجم یعنی آموزش آنلاین یا برگزاری کلاس های خصوصی نیز یکی دیگر از شغل های پردرآمد در منزل است، این شغل نیز مانند شغل مشاوره جای ارتقا دارد و میتوانید از تجربه ی کاری ای که با آموزش در منزل کسب کرده اید رزومه ی خوبی برای خود بسازید. مساله ای که در آموزش در منزل افراد را دچار نگرانی میکند مساله ی جذب شاگرد است. به این منظور میتوانید از شبکه های مجازی استفاده کنید یا اینکه از وبسایت های کاریابی ای که وجود دارد بهره ببرید. طرز کار این وبسایت ها به این شکل است که شما در مورد مهارت ها و شرایطتان توضیحی مینویسید و یا فرم های موجود در این وبسایت ها را پر میکنید سپس این آگهی ها برای افراد مختلف قابل نمایش خواهد بود، بعضی از این وبسایت ها به ازای هر شاگردی که برای شما پیدا میشود مبلغی دریافت میکنند (مانند وبسایت استاد سلام) یا اینکه برای قرار دادن آگهی مبلغی دریافت میکنند بعضی سایت ها هم هر دو کار را رایگان انجام میدهند. توجه داشته باشید که در این شغل نیز داشتن تخصص کافی، صبر و حوصله و فن بیان حائز اهمیت است.

شغل 6: برنامه نویسی

برنامه نویسی از مشاغلی است که از میان معیار های ما معیار اول را حدودا دارد و معیار دوم را اصلا ندارد. یعنی این شغل در عصر امروز بسیار مورد نیاز جوامع است و حجم کار در آن اصلا کم نیست! با این حال ما برنامه نویسی را به سبب تنوع بالا و درآمد خوب در این لیست قرار میدهیم. ما گفتم که برنامه نویسی از معیار اول حدودا برخوردار است اما چرا از عبارت حدودا استفاده میکنیم؟ دلیل آن این است که تضمین تداوم در این شغل تماما به شما بستگی دارد، برنامه نویسی شغلی است که هر روز تقاضا ها در آن شکل عوض میکنند و دائما در حال پیشرفت است در نتیجه شما باید همواره خودتان، مهارت هایتان و دانشتان را به روز نگه دارید و پا به پای تکنولوژی پیش بروید. این یعنی همزمان با اینکه مشغول به کار هستید باید دائما در حال آموزش دیدن و تحقیق نیز باشد. نکته ی دیگری که در این شغل اهمیت دارد، در برنامه نویسی در منزل شما به عنوان یک فریلنسر در منزل خودتان مشغول به کار هستید اما با این حال نیاز است که حتما دارای روحیه ی انجام کار تیمی باشید. چون یک محصول نرم افزاری از جهات مختلفی تشکیل شده و شما نیاز است با افراد دیگر دخیل در پروژه ارتباط برقرار کنید.

شغل 7: طراح گرافیک

این شغل نیز شغل پردرآمد و جذابی است. برای این کار به ابزار زیادی نیازی ندارید و صرفا با انتخاب یک موضوع در مسیر طراحی گرافیک و یاد گیری نرم افزار متناسب با آن میتوانید وارد این شغل شده و از آن کسب در آمد کنید. این شغل زمانبر است و حجم کاری آن کم نیست! اما باید توجه داشت که شما اگر در ماه فقط یک پروژه هم انجام بدهید درآمد مطلوبی کسب خواهید کرد. به عنوان یک طراح گرافیک شما باید به گرافیک علاقه مند باشید، از صبر و حوصله ی کافی برخوردار باشید، با سلیقه و مرتب باشید و سعی کنید که نیاز های مشتری را به خوبی درک کنید. یکی از کار های طراح گرافیک طراحی و ساخت لوگو می باشد که اگر در آن حرفه ای باشید میتوانید تداوم شغلیتان را تضمین کنید چرا که هر کسب و کاری نیاز به لوگو دارد و برای طراحی هر لوگو نیز درآمد خوبی میتوانید کسب کنید!

شغل 8:  سئو

سئو یکی از شغل های بسیار مهمی در زمینه دیجیتال مارکتینگ هست که میتوانید روی آن کار کنید. با توجه به شرایط کرونا در ایران و دنیا خیلی از کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن رفته اند و داشتن سایت یکی از مهمترین موارد است. اگر کسی سایت داشته باشد باید در گوگل دیده شود و برای دیده شدن در گوگل نیاز به سئو سایت دارید پس خیلی از کسب و کارها به دنبال متخصصین سئو میگردند و اگر شما سئو را بلد باشید به خوبی میتوانید از این راه کسب درآمد بالایی را داشته باشید پیش از این حتما باید آموزش سئو را ببینید که مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

اگر در خانه کسب و کاری دارید و از آن کسب درآمد میکنید برای آن که به افرادی که میخواهند پا در این مسیر بگذارند کمکی کرده باشید میتوانید در بخش نظرات در مورد مهارت های مورد نیاز و سختی های مسیر آن توضیح دهید 🙂

نویسنده : لیلا نیکان

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *