هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
طراحی جدول های قیمت برای سایت ها

طراحی جدول های قیمت برای سایت ها

دسته بندی : ساخت سایت
1401/02/06

یکی از مواردی که در اغلب فروشگاه های اینترنتی با آن مواجه میشویم این است که کارفرما معمولا به دنبال جدول هایی برای قیمت گذاری در سایت خود هستند تا بتوانند تمامی قیمت ها را در سایت به صورت کلی قرار داده و مشتری ها از تمامی قیمت ها مطلع باشند. در واقع جدول ها جزو اولیه و ابتدایی ترین موارد برای هر وبسایت فروشگاهی هستند و این حق مشتری است که قیمت ها را به آسودگی در جدول قیمت گذاری مشاهده و مطالعه نماید. اگر شما در کسب و کار خود به دنبال نمونه هایی ایده آل از جدول های قیمت گذاری هستید و یا وب مستری هستید که کارفرما از شما جداول قیمت گذاری میخواهد در ادامه با مقاله طراحی جدول های قیمت برای سایت همراه برتر آموز باشید تا به توضیح در این زمینه بپردازیم:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • طراحی جدول های قیمت برای سایت ها
  • طراحی جدول های قیمت برای سایت وردپرسی

طراحی جدول های قیمت برای سایت ها

Harvest

در این سایت شما طراحی های زیبا و مدرن برای طراحی جداول را مشاهده میکنید، در harvest علاوه بر طراحی مدرن برای جداول به شما ردیابی زمان، صورتحساب آنلاین،صورتحساب آنلاین و… ارائه میدهد که با آسودگی امکان یررسی صورتحساب کارمندان برای شما فراهم است. تمامی قیمت ها در این سایت با رنگ نارنجی درست مثل رنگ لوگو در هدر سایت نمایش داده میشود که برای کسب و کارهایی که رنگ سازمانی دارند میتواند ایده مناسبی باشد.

Symu

Symo در جدول قیمت‌گذاری خود از رنگ خاکستری استفاده می‌کند که یعنی رنگ خاکستری را رنگ سازمانی قیمت گذاری برای خود انتخاب کرده است. در واقع هر ستون از جدول دارای یک نوار کوچک است که دقیقاً بالای لیست ویژگی‌ها قرار گرفته گرفته است. این نوار نشان می‌دهد با هر طرح چه ویژگی هایی را بدست می آورید و یا چه ویزگی هایی به شما داده میشود. خوب مسلما اینکار توجه شما را جلب می‌کند تا از این طرح ها استفاده نمایید.
البته  مشکلی که به وجود می آید این است که فونت خاکستری روشن ممکن است به راحتی توسط بازدید کنندگان خوانده نشود، بنابراین باید ستون تیم را نیز مطالعه کنند تا به وضوح همه ویژگی‌ها را در یک لیست ببینند.

پیشنهاد میشود مقاله نحوه بررسی سلامت سایت وردپرسی را مطالعه نمایید.

Airtable

در این سایت برای طراحی جدول های قیمت خود از رنگ بندی های متنوعی برای هر بخش استفاده میکنند برای مثال ستون free به رنگ سفید، ستون plus رنگ زرد، ستون pro رنگ آبی و ستون Enterprise رنگ مشکی میباشد. قیمت گذاری ها با فونت مناسب طراحی شده است و باعث میشود شما بلافاصله پس از ورود به قسمت قیمت گذاری، قیمت ها را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی گزینه See all features and compare plans شما میتوانید جدول قسمت گذاری با ریز جزییات آن مطاله نمایید.

SlickPlan

این سایت هم یک جدول قیمت گذاری ساده و در حین حال کاملی را به شما ارائه میدهد،قیمت گذاری در این سایت توسط رنگ نارنجی نمایش داده میشود. در این سایت پیشنهادات ویژه با عبارت MOST POPULAR نمایش داده میشود و به کاربران پیشنهاد میشود که اگر میخواهند برنامه ای تهیه کنند از این پلن استفاده نمایند.

Dropbox

در Dropbox شما یک طراحی منحصر بفردی را مشاهده مینمایید، این سایت در واقع یک سرویس رایگان است که به شما این امکان را میدهد عکس ها، اسناد، فیلم ها و… خود را از هز مکانی بیرون آورده و آن را به اشتراک بگذارید، در جدول قیمت این سایت شما طراحی دکمه را مشاهده می نمایید. قیمت ها و ویژگی هر کدام از سرویس ها به خوبی مشخص است.

Projecturf

با خرید اشتراک در این سایت شما میتوانید در مدیرت پروژه های خود از آن کمک بگیزرید. Projecturf هم یک جدول ساده و در عین حال زیبا برای قیمت گذاری خود استفاده کرده است. پلن های این سایت از سه رنگ تشکیل شده است که برای سطح Basic رنگ نارنجی، سطح Standard رنگ آبی و سطح رنگ سبز قرار داده است که افراد با توجه به نیاز هایی که دارند هر کدام از سطح ها را انتخاب میکنند که البته توضیحات کافی داخل جداول داده شده است.

سون هاست

سایت ایرانی سون هاست هم نمونه خوبی برای ایده گرفت از جدول قیمت گذاری را به شما ارائه میدهد. این سایت هم با طراحی جدولی ساده و در عین حال کار|آمد قیمت محصولات خود را به همراه ویژگی آنها بیان میکند. این شرکت در هر محصول خود یکی از پلن ها را به مشتری های خود پیشنهاد میکند و آن را با رنگ سبز نمایش میدهد که هم متفاوت تر باشد و هم از نظر تجربه کاربری مشتری را جلب کند.

هاست نگار

هاست نگار هم یکی از شرکت های ایرانی ارائه دهنده سرویس های میزبانی تحت وب میباشد که جدول قیمت گذاری منحصر بفردی را طراحی کرده است. هاست نگار در طراحی جدول های خود از رنگ قرمز استفاده کرده و با توضیحات موارد مهم در جدول به درج قیمت هم پرداخته است، سپس پلن های اقتصادی خود را با جدول طوسی رنگ به مشتری ها معرفی کرده است.

Media Temple

Media Templeشرکت ارائه دهنده میزبانی وبسایت میباشد. این شرکت برای جداول قیمت گذاری خود از طراحی 3 بعدی استفاده کرده اند سپس با تعبیه دکمه سبز رنگی این امکان را فراهم کرده است تا اگر کاربری علاقه دارد بیشتر درباره سرویس ها بداند، این دکمه را فشار دهد.

طراحی جدول های قیمت

Algolia

Algolia دارای یک صفحه قیمت‌گذاری شیک با نمادهای رنگارنگ که طرحی متفاوتی را ایجاد کرده است. هر ستون، از رنگ متفاوتی در هدر استفاده می‌کند تا متمایز شود و کنتراست رنگی را ایجاد کند. جداول این سایت بسیار ساده و صد البته تاثیرگذار هستند، به صورتی که به راحتی می‌توان اطلاعات را در یک نگاه دریافت کرد. معمولاً دکمه‌های ثبت‌نام را در پایین هر ستون پیدا می‌کنید، اما Algolia از یک CTA بزرگ در زیر جدول استفاده می‌کند. این کار آن را تمیزتر نشان می‌دهد و نیاز به تکثیر دکمه‌ها در چندین ستون را کاهش می‌دهد.

در قسمت بالا سعی کرده ایم تا مثال زدن چند وبسایت دید شما را برای طراحی یک جدول باز کنیم تا بتوانید ایده های خوبی را پرورش دهید. اگر وبسایا شما از سیتم مدیریت محتوای وردپرس ایتفاده میکند در ادامه همراه برتر آمور باشید زیرا میخواهیم یکسری از افزونه ها را به شما معرفی نماییم که با نصب آن ها و ایجاد تغییرات کوچکی بتواند یک جدول قیمت ساده و در عین حال شیکی را طراحی نمایید.

اگر هنوز رنگ سازمانی خود را مشخص نکرده اید پیشنهاد میشود مقاله راهنمای جامع روانشناسی رنگ ها در دنیای کسب و کار ها را مطالعه نمایید.

طراحی جدول های قیمت برای سایت وردپرسی

اگر سایت شما وردپرس است و به یک افزونه نیاز دارید تا به راحتی جداول قیمت را در سایت خود طراحی کنید، در ادامه چند مورد از افزونه ها یکاربردی را بیان میکنیم. فقط توجه داشته باشید که این افزونه ها را تنها از مخزن وردپرس و یا فروشگاه های معتبر تهیه و دانلود نمایید. زیرا افزونه های که در سطح نت وجود دارد ممکن است حاوی یکسری از بد افزار ها باشد که به وبسایت شما آسیب میرساند و حتی موجب هک شدن میگردد.

Pricing Table

افزونه Pricing Table یکی از افزونه های محبوب میان کاربران وردپرسی ایت که امکانات ویژه ای را برای شما فراهم کرده است. کافیست که این افزونه را دانلود کرده و سپس در سایت خود نصب نمایید. شما در قسمت تنظیمات Pricing Table میتوانید جدول دلخواه خود را با تمامی مواردی که در نظر دارید طراحی نمایید. این افزونه در انتها به شما یک کد ارائه میدهد که می توانید این کد را در جایی که نیاز به جدول دارید درج نمایید. مسلما این افزونه جدول ساده ای را به شما ارائه میدهد ولی این امکان برای شما فراهم شده است تا در صورتی که میخواهید جدول را مطابق سلیقه خود و با رنگ سازمانی طراحی کنید از قسمت Custom CSS این کار را انجام دهید و با درج کد های CSS ای طراحی زیبایی را به وجود آورید.

Easy table price building

این افزونه هم یکی از پلاگین های خوب برای طراحی و ساخت جداول می باشد. این افزونه به شما 10 تا نوع مختلف تم برا یجدول را پیشنهاد می دهید که میتوانید با توجه به سلیقه و طراحی وبسایتتان از این تم ها استفاده نمایید. امکان شخصی سازی با طرح های مختلف برای شما در این افزونه نیز فراهم است. شما میتوانید در جدول خود در صورت نیاز فیلم و یا عکس اضافه کنید! وجود افکت های شناور هم یکی از ویژگی های خوب این پلاگین میباشد.

SS3 Responsive Compare Pricing Tables

این افزونه دو سبک متفاوت برای ساختن جدول در اختیار شما قرار میدهد که 20 نسخه جدول رنگی از پیش تعریف شده هم برای شما وجود دارد، این پلاگین ویژگی های جذابی مانند وجود انیمیشن ها، المان های شناور در طراحی جدول، پنجره های باز شو و….. را در اختیار شما کاربران قرار میدهد. اگر میخواهید جدول خودرا به صورت شخصی سازی طراحی و رنگ آمیزی نمایید از بخش Custom CSS می توانید اقدام به این کار نمایید. این افزونه شامل ویرایشگر در لحظه میباشد که میتوانید موارد مورد ویرایش خود را در لحظه و بدون مشکل مشاهده نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله معرفی افزونه های ثبت نام با شماره موبایل را مطالعه نمایید.

ARPrice

این پلاگین یکی ازافزونه های خوب و کاربردی برای جدول قیمت گذاری میباشد که در ادامه به بررسی ویژگی های مثبت و کاربردی آن میپردازیم:

بیش از 300 الگوی آماده ی جدول قیمت گذاری کاربردی
پنل مدیریت کاملاً ویژه برای تنظیم جدول قیمت گذاری بر اساس هر سطح
دکمه های تغییر قیمت سالانه – ماهانه
دارای انیمیشن برای جداول قیمت گذاری
ARPrice دارای روبان های مبتنی بر CSS و کاملاً قابل تنظیم
تصاویر قابل استفاده برای زبان
پیش نمایش زنده نسخه دسکتاپ، نسخه تبلت و نسخه موبایل
تنظیمات جداگانه برای سربرگ، بدن ، قیمت گذاری و دکمه ها
رنگهای نامحدود برای همه سربرگ ها، قیمت ها، بدنه و دکمه ها
همراه با قلم های پیش فرض مرورگر Google
پشتیبانی عالی از قلم ها و امکان بارگذاری آیکون سفارشی طبق نیاز
پشتیبانی از اسکریپت Paypal و سایر کدهای کوتاه
پشتیبانی از فیلم ها (یوتیوب، vimeo ،dailymotion ،metacafe)
پشتیبانی از صوتی (soundcloud ،mixcloud ،beatport )
پشتیبانی از HTML5 صوتی و تصویری
پشتیبانی از راهنمای برنامه ریزی
رنگهای نامحدود متن راهنما و رنگ پس زمینه
چرخش ستون با گزینه های دیگر
پشتیبانی از ستون های نامحدود
امکان وارد کردن و خروجی گرفتن از الگو ها

استفاده از ویژگی های جدولی المنتور

اگر از صفحه ساز المنتور استفاده میکنید، این صفحه ساز یک گزینه جدول قیمت گذاری در اختیار شما قرار میدهد که میتوانید بدون نصب پلاگین اضافه ای از جدول المنتور استفاده نمایید. به راتی میتوانید جدول خود را شخصی سازی کنید و متناسب با رنگ سازمانی دلخواه آن را طراحی نمایید. مواردی دلخواهی را به آن اضافه و یا از آن کم کنید. یکی از ویژگی های مثبت استفاده از جدول المنتور این است که دیگر نیاز نیست افزونه دیگری را در سایت خود نصب نمایید.

WP Table Builder

این افزونه از قابلیت درگ اند دراپ (رها کردن و کشیدن) استفاده میکند. این جدول رسپانسیو است و در گوشی های موبایل به خوبی نمایش داده میشود.شما میتوانید داده های خود را به جدول از طریق فایل های CSV و XML ارائه دهید. از تصاویر میتوانید در این جدول استفاده نمایید. این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی منتشر شده است که برای اینکه از ویژگی های بیشتر این افزونه استفاده کنید باید نسخه پولی آن را تهیه نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی طراحی جدول های قیمت برای سایت صحبت کنیم و ایده های کاربردی را به شما دوستان بدهیم. اینکه شما بتوانید یک جدول مناسب که با تجربه کاربری همخوانی دارد را طراحی نمایید حتی روی فروش سایت شما تاثیر دارد. فقط سعی کنید که نکات مهم را در طراحی جداول رعایت نمایید. اگر در طراحی جداول تجربه ای دارید که به افزایش رضایتمندی مشتری ها و همچنین افزایش فروش کمک میکند لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *