هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کال تو اکشن چیست؟

فراخوان عمل یا Call To Action  چیست

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/05/22

قطعا شما تجربه‌­ی خرید به صورت حضوری از فروشگاه­‌های مختلف و یا مغازه­‌های مختلف رو داشته­‌اید. زمانی که شما مشغول نگاه کردن به محصولات هستید احتمالا یک فروشنده به سمت شما می­‌آید و سعی در برقرار ارتباط با شما دارد. سپس بعد از اندکی گفت وگو با شما به شما پیشنهاد استفاده و تست محصول را ­می­­دهد و بعد از آن از شما دعوت به خرید می­‌کند و معمولا شما هم به دلیل برخورد مناسب شخص، نیاز خود و عوامل دیگر خرید را انجام می­‌دهید. به کاری که فروشنده انجام می­دهد فراخوان عمل یا Call To Action می­گویند.

این مثال در دنیای واقعی بارها و بارها اتفاق می­ افتد. اما در دنیای خریدهای اینترنتی، فروشنده­‌ای نیست که با شما ارتباط بگیرید. فرض کنید من در سایت برترآموز مشغول بررسی دوره آموزشی آموزش افترافکت  هستم. این دوره تقریبا مناسب کار من است. اما من شک دارم که شاید دوره بهتری پیدا کنم. ( در اینجا نیاز به یک کال تو اکشن قوی داریم ) در حال حاضر فروشنده نیست که ابهامات من را برطرف کند. درست است که من توضیحات زیادی در مورد محصول می­خوانم. اما همه­‌ی ما انسان‌­ها برای خرید معمولا نیازمند یک محرک هستیم. این محرک می­‌تواند به صورت عوامل مختلفی نمایان شود.

ما در این مقاله می­خواهیم با شما در مورد فراخوان عمل یا Call To Action صحبت کنیم. ما در این مقاله می­خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه در سایت خود از محرک­‌های مختلف استفاده کنید تا فراخوان عمل یا Call To Action به بهترین نحو ممکن کارساز شود.

امروزه شما برای فروش در دنیای وب باید سعی خود را بکنید که به بهترین شکل ممکن، از امکانات خود و علم روز بازاریابی استفاده کنید. زمانی که شما در مورد بازاریابی نوین و دیجیتال مارکتینگ تحقیق می­‌کنید. معمولا راجب CTA  ( فراخوان عمل یا Call To Action ) مطالب زیادی به چشم شما می­خورد.

فراخوان عمل یا Call To Action به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

با پیشترفت اینترنت فضای وب سرشار از محتواهای مفید و غیرمفید شد. در نتیجه به دلیل بمباران تبلیغات و اطالاعات ما دچار یک چالش شدیم. کابران و بازدید کنندگان به تبلیغات و برخی از مطالب توجه می­کردند اما اقدامی انجام­ نمی­دادند. در این هنگام بازاریابی نوین شروع به تعریف سرفصلی  به نام CTA  کرد. این عبارت خلاصه  فراخوان عمل یا Call To Action می ­باشد یا به عبارت بهتر به معنی دعوت کردن می­باشد.

کال تو اکشن در اینستاگرام

قطعا شما هم مشاهده کرده‌­اید زمانی که در حال استفاده از اینستاگرام و مشاهده استوری افراد معروف هستید، هنگام مشاهده استوری­‌های تبلیغاتی، بلاگر و یا مجری از عبارت « بکش بالا !!! » استفاده می‌­کند. یا هنگامی که شما مشغول استفاده از یک وب­سایت هستید در کنار تبلیغات آن عبارت « اینجا کلیک کنید » را مشاهده کرده­‌اید. یا در برخی از وب­سایت­‌های خرید محصول نیز یک عبارت وسوسه انگیز مانند بدون ضامن­ وام سنگین بگیرید مشاهده می­‌کنید و در کنار آن یک عبارت متحرک « برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید » مشاهده می­‌کنید.

ما می­‌توانیم تعداد بیشماری از این دست عبارات را بیان کنیم. تمامی این وب­سایت­ ها و اپلیکیشن­‌ها در حال استفاده از تکنیک فراخوان عمل یا Call To Action می­‌باشند و شما را دعوت به یک عمل می­‌کنند. عملی که برای آن­ها منجر به سود و مزایا می­‌شود. زمانی که شما از ابزار نوین برای فروش استفاده می­‌کنید به قوانین و شرایط آن نیز باید آگاه باشید تا یک فروش مناسب و عالی داشته باشید. شما برای این که یک کال تو اکشن خوب داشته باشید نیاز دارید تا از عبارات مناسب و جذاب استفاده کنید که در ادامه به بررسی آن­ها می­‌پردازیم.

به چه علت کال تو اکشن برای ما امری حیاتی است؟

همان­طور که می­دانید قلب تپنده هر کسب و کاری فروش است. شما برای فروش در دنیای دیجیتال و در دنیای واقعی تعدادی قوانین دارید که در صورت توجه و عمل به این قوانین به فروش عالی و با کیفیت دست پیدا می­‌کنید. یکی از قوانین فروش در بستر اینترنت داشتن کال تو اکشن­‌های قوی و مناسب است. در صورتی که شما از کال تو اکشن مناسب استفاده نکنید و یا به عبارت کلی­تر شما از قوانین فروش در این بستر پیروی نکنید طبیعی است که فروش مناسبی هم نداشته باشید. شما حتی اگر بهترین محصول را با مناسب­ترین  قیمت و با بهترین محتوای تبلیغاتی برای مخاطب خود آماده کنید، در صورتی که محرک مناسب برای دعوت از کاربر نداشته باشید، کاربر ترغیب به خرید از شما نمی­‌شود.

در صورتی که شما آمار  فروش مناسب نداشته باشید، کسب و کار شما توسعه پیدا نمی­‌کند. شما دچار زیان می‌­شوید و این سیکل معیوب شما را برای مدت زمان طولانی درون خود نگه می­دارد تا شما را از بازار فروش آنلاین حذف کند. با توجه به دلایل و توضیحات بالا قطعا شما به استفاده هرچه بیشتر و کاربردی­تر از فراخوان عمل یا Call To Action متقاعد شدید با ما همراه باشید تا شما را با این ابزار بازاریابی نوین بیشتر و بهتر آشنا کنیم.

همان­طور که می­دانید شما برای کال تو اکشن داشته باشید نیازمند ورود کاربر به وب­سایت خود می­باشید و برای این منظور شما باید در تاپ فایو جستجو­های گوگل در صفحه اول حضور داشته باشید. به این منظور شما باید سئو سایت خود را قوی کنید. مجموعه برترآموز اقدام به طراحی و تدوین یک دوره فوق العاده کاربردی و باکیفیت تحت عنوان  آموزش سئو   نموده است. برای استفاده از این دوره کاربردی و جذاب روی متن آبی کلیک کنید. شما به عنوان کارفرما و یا به عنوان یک فرد جویای کار می­‌توانید از این فرصت استفاده کنید و یا با پشتیبانی واتساپ که شماره آن داخل سایت است تماس حاصل نمایید.

کال تو اکشن مناسب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم­ترین دلایلی که شما به کال تو اکشن نیاز دارید، این است که شما بواسطه این ابزار نرخ تبدیل ( تبدیل بازدید کننده و یا کاربر به مشتری ) به صورت قابل توجه­‌ای افزایش می­‌دهید. این موضوع می­‌تواند به صورت جدی فروش و کسب و کار آنلاین شما را متحول کند. البته کال تو اکشن فقط فروش شما را بیشتر نمی­کند بلکه می‌­تواند، به رشد پایگاه داده مشتریان شما نیز به صورت قابل توجه­ای کمک کند و این موضوع در بلند مدت می­­تواند منجر به توسعه پایدار کسب و کار شما شود. از مهمترین نکات استفاده از کال تو اکشن، استفاده خلاقانه از ابزار است که در بخش­های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه یک Call To Action کاربردی طراحی کنیم؟

در طراحی یک فراخوان عمل یا Call To Action عوامل زیادی موثر است. ما در این بخش سعی می­‌کنیم مهم­ترین عوامل را به صورت چهار گام کاربردی آموزش دهیم. شما باید با توجه به نیاز خود و محصولی که قرار است به فروش برسانید این چهار گام را شخصی سازی کنید. شما برای درک بهتر و شخصی سازی بهتر این بخش می­توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و در آن از مقاله « پرسونال برندیگ یا برند سازی شخصی چیست؟ » استفاده کنید. چرا که شخصی سازی شما باید بر اساس برند شما تعریف شود و نه بر اساس حالت ایده آل مد نظر شما.

مکان و زمان کال تو اکشن خود را تعریف کنید

با توجه به محتوای تبلیغاتی شما باید تصمیم بگیرید که بر اساس نیاز خود زمان و مکان کال تو اکشن شما به چه صورتی باشد. معمولا رایج است که در تبلیغات ویدیویی کال تو اکشن پس از پایان محتوا نمایش داده می­‌شود. اما یکی از جذاب­ترین و کاربردی­ترین کال تو اکشن­‌ها برای محتوای ویدویویی به این صورت است که کال تو اکشن را معمولا در ابتدای محتوا قرار می­‌دهند و شخص برای دیدن محتوای  اصلی باید یک درخواست پاسخ دهد.

به عنوان مثال شما اگر دقت کنید در وب سایت­‌های نمایش آنلاین مانند یوتیوب و یا آپارات، شما زمانی که می­خواهید یک فیلم را تماشا کنید باید گزینه پایان نمایش یک محتوای تبلیغاتی را بزنید تا بتوانید به محتوای اصلی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. اگر محتوای شما به صورت متنی تعریف شده باشد، شما نیاز دارید تا مکان قرار گرفتن کال تو اکشن خود را در این مرحله مشخص کنید. یکی از دلایلی که به شما توصیه می­‌شود در این مرحله مکان کال تو اکشن خود را مشخص کنید این است که شما زمانی که مقدار فضا و مکان کال تو اکشن خود را از قبل مشخص کرده باشید. می­توانید با توجه به مکان و زمان شروع شدن کال تو اکشن خود از محتوای جذاب برای آن استفاده کنید و همچنین می­توانید بواسطه شناخت دقیق خود از جزئیات ، کال تو اکشن خود را کاربردی و جذاب طراحی کنید.

اقدام در خواستی از کاربر را مشخص کنید

شما در این مرحله باید مشخص کنید که پس از کال تو اکشن شما کاربر چه اقدامی را انجام دهید. برای مثال

  1. با شما تماس بگیرد.
  2. به شما ایمیل بزند.
  3. به شما پیامک بزند.
  4. برای خبرنامه شما ثبت نام کند.
  5. محصول مورد نظر را خریداری کند.
  6. نظرات خود را ثبت کند.
  7. از لندینگ پیج شما استفاده کند.
  8. عضو سایت شما شود.

شما با توجه به نوع محتوای تبلیغاتی خود می‌­توانید از چندین کال تو اکشن استفاده کنید اما به یاد داشته باشید شما با این کار مخاطب خود را خسته می­‌کنید و احتمال نتیجه گرفتن از فعالیت خود را کاهش می­‌دهید. همچنین شما باید اقدام خود را به صورت قابل توجه­ ای برای مخاطب ساده سازی کنید. برای مثال اگر قرار است مخاطب شما به شما پیامک بزند اشتباه ترین کار این است که شما شماره خود برای او بگذارید و به او بگوید این عبارت را به این شماره پیامک بزن.

شما باید تمام این کار را به صورت اتوماتیک برای مخاطب طراحی کنید. منظور ما این است که شما، مخاطب را به این سمت و سو سوق دهید که با زدن یک دکمه تمام این کارها را انجام دهد. شما برای این کار می­توانید یک فرمان طراحی کنید. زمانی که شخص روی بستن آگهی شما کلیک کرد به صفحه ارسال پیامک خود برود و متن به صورت اماده باشد و شماره شما به صورت آماده باشد و خود شخص فقط دکمه ارسال را بزند. در این صورت احتمال به نتیجه رسیدن تبلیغات شما بیش از 50 درصد افزایش پیدا می­کند.

انواع مختلف کال تو اکشن ها را بررسی کنید

شما برای اینکه بتوانید خلاقیت خود را افزایش دهید و یک کال تو اکشن جذاب طراحی کنید باید انواع مختلف آن را بررسی کنید. شما می­توانید به وب سایت رقبا خود سر بزنید و ببیند رقبا شما چگونه از این فرصت استفاده می­‌کنند. شما می‌­­توانید به تبلیغات مختلف در اینستاگرام، فیسبوک، تلوزیون و… نگاه کنید. شما با این کار ایده انجام کار پیدا می­‌کنید و بواسطه این کار می­توانید به بهترین نحو ممکن فعالیت­ های خود را طراحی کنید.

روش های کال تو اکشن

‌همچنین شما می‌­توانید با یوتیوب گردی نیز به منبع فراوانی از ایده­‌ها برای انجام این کار دسترسی داشته باشید. به یاد داشته باشید به هر میزان که شما در این مرحله انرژی و زمان صرف کنید کال تو اکشن نهایی شما از کیفیت بالاتری برخوردار است.

عبارات مختلف را بررسی  کنید

شما در این مرحل باید ایده نهایی خود را طراحی کنید. سعی کنید برای این منظور تمام گزینه­‌هایی که به ذهن شما می‌­رسد را بررسی کنید و سپس از دیگران نظرخواهی کنید.

از دیگران سوال کنید که واکنش آن­ها به این کال تو اکشن چیست؟

به صورت کاملا بی­طرف خود را جای کاربر بگذارید، آیا کال تو اکشن شما برای کاربران جذاب است؟

آیا کال تو اکشن شما به مکانی که قرار استفاده شود مرتبط است؟

شما باید برای سوالات بالا پاسخ­های کاملا واضح و روشن داشته باشید. سعی کنید زمانی که ایده نهایی خود را استفاده کردید در بازه­‌های زمانی تعریف شده و کوتاه بررسی و آنالیز کنید و به مرور زمان آن را بهبود ببخشید.

نکات تکمیلی به جهت بهینه سازی فراخوان عمل یا Call To Action

ما در این بخش به بررسی نکات نهایی می‌­پردازیم که می­تواند کال تو اکشن شما را جذاب و تاثیر پذیر کند. نکته مهم در این بخش قدرت خلاقیت شما است. شما باید این موارد را با یک دیگر ترکیب کنید تا به یک کال تو اکشن عالی و منحصر به فرد دست پیدا کنید.

رنگ ها را درک کنید

 شما برای یک کال تو اکشن حرفه­‌ای نیاز دارید که از رنگ­بندی مناسب استفاده کنید. رنگ­ بندی شما باید به نحوی باشد که مخاطب شما را به خود جذب کند.  شما می­توانید برای کال تو اکشن خود از تضاد رنگی استفاده کنید. زیرا هر رنگی جذابیت خاص خود را دارد و شما با تضاد رنگی می­توانید ذهن مخاطب خود را بیشتر به خود مشغول کنید. شما می­توانید برای اطلاعات بیشتر و درک بهتر مفاهیم مرتبط با هر رنگ به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کرده و در آن از مقاله « راهنمای جامع روانشناسی  رنگ­ها در دنیای کسب و کار » استفاده کنید. به یاد داشته باشید این هنر شما است که مخاطب را به نحوی تحریک به انجام اقدام مدنظر خود کنید که مخاطب احساس نارضایتی نداشته باشد. رنگ­‌ها از مهم­ترین ابزارهای هر طراحی کال تو اکشن می­باشد.

ارزش افزوده شما چیست

زمانی که قرار است فرد بواسطه کال تو اکشن شما عملی انجام دهد، چه چیزی بدست می­‌آورد. اگر قرار است شما یک کال تو اکشن هوشمندانه طراحی کنید باید نیازهای فرد را به درستی درک کنید و یک ارزش افزوده برای فرد ایجاد کنید. شما بواسطه ارزش افزوده­‌ای که برای فرد ایجاد می‌­کنید، محرک قوی­تری برای فرد ایجاد می­‌کنید. به عنوان مثال اگر قرار است که کاربر در سایت شما عضو شود چه ارزش افزوده‌­ای به او تلعق می­‌گیرد؟ شما می­توانید به عنوان ارزش افزوده برای فرد به پیشنهاد تخفیف بدهید. یا می­توانید به فرد ارسال رایگان پیشنهاد دهید. این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که فرد ممکن است برای کار دیگری به شما مراجعه کرده باشد.

در مثال قبل فرض کنید کاربر به سایت شما مراجعه کرده است که تا فقط قیمت­‌ها را مقایسه کند و یا فرد به شما مراجعه کرده است تا نظرات دیگران درمورد این محصول را مطالعه کند. این هنر شما است که فرد را نگه دارید و نظر او را تغیر دهید.

قبل از اینکه سوال کنند، پاسخ دهید

ما در بخش­‌های قبل بارها به این موضوع اشاره کردیم که شما باید نیازهای مخاطب و کاربر خود را به درستی بشناسید. شما زمانی که درخواستی از کاربر خود دارید بهتر است قبل از اینکه کاربر به واسطه سوالات خود از انجام اکشن منصرف شود، به سوالات او پاسخ دهید. به عنوان مثال شما از من درخواست دارید تا اپلیکیشن شما را نصب کنم. در این هنگام این سوالات برای من ایجاد می­شود.

  1. آیا منبع امنی مانند بازار، سیبچه، اپ استور، مایکت و… وجود دارد که از آن­ها این برنامه را نصب کنم؟
  2. آیا نصب این برنامه برای من مستلزم هزینه است؟
  3. چرا باید از این برنامه استفاده کنم؟
  4. نصب این برنامه برای من چه مزایایی دارد؟
  5. آیا این برنامه با مشخصات فنی تلفن همراه من سازگار است؟

شما می‌­توانید در صفحه‌­ای که مربوط به نصب اپلیکیشن است، تمامی این سوالات را با پاسخ­‌های آن­ها در همان صفحه قرار دهید. تا در صورت نیاز کاربر به آن­ها درستری داشته باشد و احتمال انجام اقدام توسط فرد افزایش پیدا کند. به یاد داشته باشید اگر  شما پاسخ سوالاتی از این دست را قبل از اینکه  مخاطب از شما بخواهد به او بدهید، با این کار حسن خود را به طرف مقابل نشان داده­‌اید و مخاطب به شما راحت تر اطمینان می‌­کند و این یکی از کلیدهای طلایی خرید موفق است.

تعداد کال تو اکشن­های خود را کنترل کنید

اگر شما به برخی از نشریات علمی بین ­المللی نیاز داشته باشید، می­‌دانید که برای استفاده از آن­ها باید هزینه پرداخت کنید و گاها این هزینه­‌ها ممکن است عدد قابل توجه­‌ای باشد. به همین دلیل برخی از سایت­‌های این نشریات به صورت غیر قابل کپی و آنلاین در اختیار شما قرار می‌­دهند ( البته به صورت غیرقانونی ). اما جالب است بدانید که استقبال زیادی از آن ها نمی­شود!! به نظرشما علت این کار چیست؟ علت این موضوع در این است که این سایت­‌ها به دلیل ورودی رایگانی که دارند، از کال تو اکشن­‌های زیادی استفاده می­کنند. این موضوع باعث می­شود مخاطب هزینه پرداخت کند و به صورت پولی استفاده کند اما از دست این کال تو اکشن­‌های مزاحم در امان باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده به یاد داشته  باشید زمانی که انتخاب­‌های فرد از تعداد مشخصی بیشتر می‌­شود، باعث می­‌شود که فرد نتواند تصمیم درستی بگیرد و گاها ممکن است که فرد کلا از انجام این موضوع منصرف شود. قطعا برای شما هم پیش آمده است زمانی که به برخی از فروشگاه‌ها برای خرید مراجعه می­‌کنید. به دلیل تنوع بسیار زیاد انتخاب برای شما سخت شده باشد و شما برای انتخاب نیاز به مشاروه داشته باشید و یا کلا از خرید منصرف شده باشید.

رعایت تعادل در هرچیزی باعث افزایش بهره­‌وری می­شود. سعی کنید به جای اینکه تعداد کال تو اکشن­ های خود را افزایش دهید، کیفیت آن­ها افزایش دهید. در این صورت بازخورد نهایی شما نیز بیشتر و بهینه­‌تر می­شود.

کال تو اکشن در شبکه‌های اجتماعی  ( کال تو اکشن در اینستاگرام )

زمانی که صحبت از کال تو اکشن می‌شود، یکی از بهترین جاهایی که می‌توان از آن استفاده کرد در اینستاگرام است. کال تو اکشن در اینستاگرام می‌تواند برای شما معجزه کند. همانطور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره کردیم، کال تو اکشن زبان صحبت شما با مخاطب است. البته دقت داشته باشید مطالبی که در این بخش بیان می‌شود، فقط شامل اینستاگرام نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید با شخصی سازی آن در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، توییتر و… نیز از آن استفاده کنید.

شما برای اینکه بتوانید کال تو اکشن هدفمند داشته باشید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید. برای اینکه یک تولید محتوای هدفمند داشته باشید، لازم است که به اصول هرم بازاریابی محتوا تسلط داشته باشید. برای منظور می‌توانید به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « هرم بازاریابی محتوا » استفاده کنید. به یاد داشته باشید که محتوای شما به قدری برای مخاطب شما انجام باشد، که او به دنبال محتوای شما باشد و نه این که شما به دنبال مخاطب برای محتوای خود.

به یاد داشته باشید، شما برای اینکه یک کال تو اکشن مناسب در شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید، لازم نیست که حتما یک لینک فعال ایجاد کنید. بلکه شما می‌توانید یک کال تو اکشن PASSIVE داشته باشید. به عنوان مثال فرض کنید که من تلگرام یک کانال خدمات رایانه‌ای دارم. شما برای من در انتهای هر یک از متن، فیلم، موزیک و عکس‌های خود همیشه برای شما یک دستور العمل می‌گذارم. به عنوان مثال به شما می‌گویم در صورتی که شما از محتوای کانال استفاده می‌کنید، برای ادامه فعالیت ادامه فعالیت ما باید ربات ما را دنبال کنید.

کال تو اکشن مناسب اینستاگرام

شما برای اینکه یک تبلیغات هدفمند داشته باشید، باید تمامی محتوای تبلیغاتی خود را مارک گذاری کنید. به عنوان مثال شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا استوری تبلیغاتی شما در پیج بلاگرهای اینستاگرام یکی از چند کال تو اکشن اصلی که شامل، لینک لندینگ پیج شما، آدرس سایت شما، صفحه مستقیم عضویت شما، صفحه مستقیم خرید شما و… را داشته باشد.

به جای استفاده کال تو اکشن در کپشن خود از کال تو اکشن مناسب در ابتداء و یا پایان ویدیوهای خود استفاده کنید، چرا که درصد کمی از افراد به مطالعه کپشن می‌پردازند. در نتیجه شما نیز باید کال تو اکشن خود را در بخشی قرار دهید که بیشتر استقبال را دارد. اگر از عکس نوشته استفاده می‌کنید. سعی کنید که آخرین اسلاید خود را اختصاص به کال تو اکشن مناسب بدهید. شما برای کال تو اکشن مناسب همیشه باید راه‌های ارتباطی خود را به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس افراد قرار دهید. سعی کنید به صورت تصادفی در هر مرحله از کال تو اکشن‌های خود یکی از راه‌های ارتباطی خود را قرار دهید. چرا که ممکن است که چشم مخاطب شما از حجم مطالب خسته شود.

در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که اینستاگرام می‌تواند، برای شما بهترین کال تو اکشن‌ها را به صورت بهینه ثبت کند. اما برای این که شما بتوانید به درستی از آن استفاده کنید، نیاز است که آن را به خوبی بشناسید. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهم که به بخش آموزش سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از « آموزش اینستاگرام » به صورت اصولی و حرفه‌ای استفاده کنید. در این صورت شما می‌توانید بهترین بازدهی خود را به ثبت برسانید. شما برای این که بتوانید از اینستاگرام یک نتیجه مناسب داشته باشید، باید آن را اصولی بشناسید.

سخن پایانی

زمانی که صحبت از بازاریابی نوین می­کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشیم که روز به روز مفاهیم این حوزه گسترش پیدا می­کند. شما به عنوان یک کاربر فعال در این حوزه باید همیشه خود را با مطالعه به روز نگه­دارید. کال تو اکشن نیز مانند هر ابزار دیگری در دیجیتال مارکتینگ به مرور زمان تغیر می­‌کند و به روز می­‌شود. شما باید سعی کنید با بهینه سازی به موقع این ابزار کاربردی به رشد فروش و افزایش نرخ تبدیل خود کمک ویژه­ای کنید.

به یاد داشته باشید کال تو اکشن بیش از آنکه یک ابزار مارکتینگ باشد یک تکنیک روانشناسی است در نتیجه شما برای طراحی این ابزار باید به زیبایی بصری آن و نکات روانشناسی آن توجه­ ویژه­ای داشته باشید. امروزه فروش امری میان رشته­ای است و شما برای افزایش فروش خود و افزایش بازدهی خود بهتره است، این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کنید و آموزش ببینید. چنانچه سوالی درباره این مقاله داشتید خوشحال خواهیم شد تا آن را در قسمت کامنت ها بپرسید. ما نیز در سریع ترین زمان به آن پاسخ خواهیم داد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *