هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام | چگونه در اینستاگرام فروش میلیونی داشته باشیم (راهنمای قطعی)

دسته بندی : اینستاگرام
1400/09/27

اگر از آن دست افرادی هستید که دوست دارید فروش در اینستاگرام را تجربه کنید این راهنما برای شماست. خیلی ها می گویند این بازار اشباع شده است، در حالیکه اینطور نیست. در بدترین حالت ممکن، حدود 50% بازار اشباع شده است و در برخی حوزه های کاری که اصلا فردی درست و حسابی ورود هم نکرده که بخواهیم بگوییم اشباع شده است.

در این مقاله در سایت برترآموز می خواهیم در مورد چند نکته مهم برای فروش در اینستاگرام صحبت کنیم که استفاده از آن ها باعث می شود، فروشتان افزایش یابد. البته بهتر است با مطالعه مقالات رشد پیج در اینستاگرام و رمز موفقیت در اینستاگرام، دانش خود را در این زمینه بالاتر ببرید. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

فروش در اینستاگرام

 

فروش در اینستاگرام: محتوایی در خور توجه تولید کنید

مورد اول فروش در اینستاگرام محتواست. اصلی وجود دارد که می گوید جمله: به چشمانت بیاموز هر کسی ارزش دیدن ندارد از بین نمی رود بلکه از پشت نیسان به واقعیتی در اینستاگرام تبدیل می شود! این روزها هیچکس حال و حوصله دیدن پیج هایی با پست های غیراستاندارد ندارد. همه خودشان را عقل کل می دانند و راجع به مباحث زیادی به بحث و جدل می پردازند.

محتوای پیج های مختلف هم سوژه خوبی است تا کاربران مقداری روی آن وقت صرف کرده و به بررسی کلی و اجمالی آن بپردازند. همانگونه که به صورت مختصر در بخش اشتراک پست توضیح دادیم، افراد زیادی مشتاق مشاهده پست هایی غیرجذاب، چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ محتوایی نیستند.

همه زیبایی را دوست دارند و به لطف ولخرجی های گردن کلفت های عرصه تجارت الکترونیک در ایران همچون خانواده دیجی کالا، تخفیفان یا دیگر سایت های معروف، چشم همه به دیدن پست ها و استوری های با کیفیت و گرافیک بالا عادت کرده است. به همین دلیل استفاده از فتوشاپ و یادگیری فتوشاپ یکی از مهمترین چیزهایی است که برای سایت تصاویر باکیفیت و زیبا باید در دستور کار خود قرار دهید.

مهم نیست کار شما به چه حوزه ای مرتبط است همه کاربران دنبال کننده شما به دنبال محتوایی درست و حسابی هستند. اما تعریف محتوای درست و حسابی چیست؟ محتوای ایده آل به محتوایی می گویند که آنقدر کاربر را محو کیفیت خود کند که انگشت مبارکش را بر روی دکمه مقدس فالو گذاشته و شما را دنبال کند.

اگر به دنبال فالوورهای زیاد و با ارزش هستید باید نکاتی را رعایت کنید. ما برخی از این نکات را (که مطمئن هستیم نسبت به سایر فاکتورها مهم تر است) توضیح می دهیم. راستی این را به خاطر داشته باشید این مقاله همیشه بروزرسانی می شود، پس سعی داشته باشید تا همیشه سرکی هم به اینجا بکشید.

محتوای هدفمندانه تولید کنید

در ذهن خود فردی را تصور کنید که از سر کار برگشته و حال و حوصله آن چنانی ندارد و تنها هدفش این است که با گوشی اش ور برود تا به خواب عصرانه فرو برود. به نظرتان این فرد حاضر است صفحه ای را که هر لحظه دم از سخنی می زند را دنبال کرده یا اصلاً به درستی به مطالبش نگاهی بیاندازد؟! مطمئناً نه! پس با توجه به این مورد سعی داشته باشید محتوایی هدفمند و مربوط به یک قشر خاص یا بازار هدف تولید کنید. یکی از مواردی که در آموزش تولید محتوا به صورت کامل به آن پرداخته شده است، همین نوع محتوایی است که باید برای هر شبکه اجتماعی درست کنید. مثلا برای ساخت ویدئوهای باکیفیت و عالی، می توانید از آموزش اینشات و یا آموزش پریمیر استفاده کرده و سعی کنید محتواهایی هرچه جذاب تر بسازید.

محتوای هدفمندانه این نیست که شما هر روز در بازه زمانی مشخص چیزی به پست ها یا استوری های پیج خود اضافه کنید، بلکه تعریف تولید محتوای هدفمندانه این است که شما چیزی را تولید کنید که کاربرانتان مشتاق آن هستند. معمولاً کاربران محتوای آموزشی و رایگان حوزه کاری یا حوزه مورد علاقه خود را می پسندند. برای کاربران خود محتوای هدفمندانه و دوست داشتنی تولید کنید و منتظر بازخوردهای خوب باشید. شاید بهترین و ارزان ترین روش برای اینستاگرام مارکتینگ تولید محتوای هدفمند است.

فروش در اینستاگرام: سبک شخصی اما همراه با تخصص داشته باشید

امروزه صفحات بسیار زیادی در حوزه های کاری متنوع راه اندازی شده است. افراد یا کسب و کارهایی که حرفه ای تر هستند بر روی دو چیز به صورت حرفه ای کار کرده اند: سبک شخصی و کار تخصصی. یکی از بهترین نمونه ها برای بررسی اصولی این مورد، پیج صدف بیوتی است. صدف بیوتی با به کارگیری کلماتی مختص به خود به خوبی خود را در دل مخاطب جا می کند، محتوایی خوب تولید می کند و بهترین ها را پیشنهاد می دهد و این یعنی برند سازی بی قید و شرط!

پیج شما بیانگر هویت شما و کسب و کارتان است. شما دوست دارید هویت خود و برند خود را چگونه به دیگران معرفی کنید؟ مطمئناً افراد زیادی از پیج های هم حوزه که همگی به یک صورت و در یک حوزه کاری فعالیت می کنند خوششان نمی آید.

برای بهبود شرایط و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام باید محتوایی عالی تولید کنید و برای شخصی سازی آن از مواردی همچون کلمات، رفتارها و منطقه ای خاص و مختص خودتان استفاده کنید. تخصصی کار کردن نیز به این صورت نیست که شما همیشه و پشت سر هم محتوا تولید کنید بلکه به این صورت است که شما محتواهایی کمتر اما پر ملات تر استفاده کنید.

این را در نظر داشته باشید که در اینستاگرام مارکتینگ باید همیشه، سر کمیت را فدای وجود کیفیت کنید و در این مورد شکی نداشته باشید. اگر بخواهیم تلفیق سبک شخصی و تخصص را شرح دهیم باید بگوییم سبک شخصی یعنی برند سازی و تخصصی کار کردن نیز یعنی اعتمادسازی.

یک کاربر پیجی را فالو می کند که در آن محتواهایی خاص اما جذاب و حرفه ای مشاهده می کند. هیچ کاربری در اینستاگرام پیج های معمولی را دوست ندارد و به دنبال چیزهای خوب و به قول خودش توپ می گردد. پس سعی کنید که پیج خود  را با توجه به موارد گفته شده توپ کنید. توپی که با بازی سازی در میدان، به رشد و گل زدن شما کمک بزرگی خواهد کرد. برای اینکه بتوانید تحولی را در فروش خود شکل دهید، بهتر است از پکیج آموزش اینستاگرام استفاده کنیدکه به صورت کامل موارد مربوط به فروش در آن آورده شده است.

محتوایتان باید کیفیتی قابل مکث کردن داشته باشد!

چه اتفاقی پیش آمد؟ شاید فکر می کنید که دچار هزیان گویی شده ایم، اما اینگونه نیست. ما موضوع این بخش را کنایه آمیز نوشته ایم. محتوای قابل مکث یعنی محتوای با کیفیت! کاربران بسیار سرسری از پست های اینستاگرامشان رد می شوند. دلیلی هم دارد، آن دلیل که اتفاقاً اثبات هم شده است کم حوصلگی فراوان افراد در اینترنت است.

شاید شما برای خرید یک کفش یا یک شال دو ساعت وقت خود را در کوچه و خیابان های شهر و بازارهای مختلف به هدر دهید. اما وقتی که می خواهید همان محصول را از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید نهایتش 5 تا 10 دقیقه از وقت مبارک را صرف این کار خواهید کرد. محتوای قابل مکث یعنی محتوایی که کاربر را وادار به ایستادن، مشاهده پست، گردش در صفحه شما و نهایت فالو کردن شما کند. پس در تولید محتوای قابل مکث یا همان با کیفیت از هیچ چیزی کوتاهی نکنید. محتوای شما اگر هم دارای مطالب عالی و جذاب باشد اما بدون کیفیت کافی مطالب، همه تلاش هایتان نابود می شود.

عکس های صفحه شما تعیین می کنند که کاربر شما را فالو کند یا خیر، به دنبال کردن شما ادامه دهد یا خیر و از شما خرید کند یا خیر! پس در این مسئله توجه کافی به خرج دهید. برای ساخت عکس و ویدئوهای زیبا لازم نیست حتماً فتوشاپ یا ادوبی پریمیر بلد باشید (هر چند که تخصص در این ابرارها هم بسیار خوب است). با همین برنامه های اندرویدی که بعضاً رایگان هستند نیز می توانید کار خود را انجام بدهید. برنامه های ساده و کاربردی در سطح وب و سایر مارکت های ایرانی و خارجی کم نیستند. اینستاگرام مارکتینگ شما باید تر و تمیز بباشد تا بتوانید فالوورهای واقعی جذب کنید.

فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام: در پیج خود مسابقه راه اندازی کنید

راه اندازی مسابقات اینستاگرامی به منظور اینستاگرام مارکتینگ دو حسن بزرگ دارد. حسن اول راه اندازی مسابقات جذب فالوور بیشتر و حسن دوم تبدیل شما صفحه اینستاگرامتان به فرد یا کسب و کاری مورد اعتماد کاربران است. امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی مهم در ایرن به برگزاری چنین مسابقاتی در صفحات اینستاگرام خود می کنند. آنها کاربران را تشویق به رقابت کردن با یکدیگر، مشارکت در بحث ها و بررسی موضوعات می کنند.

باید سعی داشته باشید که هدایای ارزنده ای را برای برنده ها تدارک ببینید. محصولی که ارزش آن را داشته باشد که کاربران به خاطرش به جدالی دوستانه بپردازند. این جایزه می تواند یک کوپن تخفیف یا یک محصول رایگان باشد. همچنین اگر پیج شما تبلیغاتی است است می توانید به عنوان جایزه برنده، تبلیغ آن ها یا کسب و کارشان را در صفحه خود قرار دهید.

در راه اندازی مسابقات در اینستاگرام همیشه چیزی را به یاد داشته باشد و آن دعوت از کاربران برای انجام یک کار است. اگر کاربران را به انجام دادن یک فعالیت همچون منشن کردن دوستان خودشان زیر پست های شما عادت دهید، همیشه باید منتظر فالوورها تازه و باکیفیت باشید.

پس همانطور که متوجه این بخش شدید برگزاری مسابقات باکیفیت و همراه با جوایز ارزنده و قابل جدال می تواند نقش بسزایی را در افزایش فالوورهای مطلوب بازی کند. این را فراموش نکنید که هرازگاهی به برگزاری مسابقات بپردازید. بهترین موقع برگزاری مسابقات مناسبت های ملی و مذهبی شاد و بسیار معروف است مثلا نوروز یا عید فطر زمانهایی مناسب برای راه اندازی مسابقات اینستاگرامی خواهد بود و مطمئناً بازدهی مطلوب خواهد داشت.

نکته ای که می بایست توجه کرد برنامه ریزی قبل از شروع مسابقه است. سعی خود را بر این بگذارید که تمامی ظرفیت ها و جوایز را از قبل آماده کرده و به علاوه خودتان نیز آمادگی برگزاری آن را داشته بباشید. هر چقدر راحت تر و طبیعی تر عمل کنید نتایج بهتری نصیبتان می شود.

فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام: از سایت یا وبلاگتان استفاده داشته باشید

استفاده از سایت و وبلاگ شخصی یا کسب و کارتان مورد خوبی جهت افزایش فالوور واقعی اینستاگرام است مخصوصاً اگر سایت یا وبلاگی که هر روز بازدیدکنندگان جدیدی دارد. یکی از امکانات خوبی که سرویس های ارائه وبلاگ رایگان دارند نمایش وبلاگ شما در صفحه اصلی پس از ارائه هر پست جدید به عنوان جدیدترین نوشته است، برای همین می تواند که افراد زیادی از کاربران را به سمت وبلاگ شما بکشاند و این مورد بسیار خوبی است. موارد ارجاع کاربران به شبکه های اجتماعی زیاد هستند ولی ما در اینجا به چند مورد بارز آنها اشاره خواهیم داشت.

فروش در اینستاگرام: قرار دادن آدرس اینستاگرام در صفحه اصلی سایت یا وبلاگ

شما می تواند با اجرای چندین کار ساده لینک اینستاگرامتان را در صفحه اصلی سایت یا وبلاگ خود درج کنید. این گزینه بسیار کارساز است چون شما سایت یا وبلاگ خود را در سایتها و شبکه دهای اجتماعی دیگر تبلیغ می کنید، کاربران به صفحه اصلی سایت یا وبلاگ مراجعه کرده و لینک اینستاگرام شما را در آنجا مشاهده می کنند. قرارگیری آدرس اینستاگرام اگر به صورت یک بنر گرافیکی باشد، نسبت به یک لینک خشک، ترغیب کنندگی بیشتری دارد.

قرار دادن بنر در سایدبار یا زیرمقالات

یک روش دیگر برای معرفی اینستاگرام، قرار دادن عکس یا بنری با لینک صفحه اینستاگرامتان در سایدبار یا زیر مقالات است. این روش حسن زیادی دارد چون هم شانس شما را در جذب مخاطب افزایش می دهد و هم با تولید مقالات و محتوای جذاب افراد زیادی را با سئو برای گوگل مخاطبین فراوانی را جمع آوری می کنید.

راستی! یادتان هم نرود عکس بنری را که انتخاب یا طراحی می کنید عکسی جذاب و کاربرپسند باشد، تا کاربران را حتی برای یکبار هم که شده به اینستاگرام، یا سایر شبکه های اجتماعیتان همچون تلگرام بگشاند. لازم نیست کارهای زیادی انجام دهید فقط کافی اصست تا از خودد کمی خلاقیت به خرج دهید تا عکس هایی موردپسند ایجاد کنید.

قرار دادن آدرس صفحه در امضای ایمیل ها

یک راه خلاقانه دیگر قرار دادن آدرس اینستاگرامتان در زیر ایمیل هایی است که به صورت خبرنامه یا دوره ای برای کاربرانتان ارسال می کنید، سرویس میلرلایت یا میل چیمپ که مورد استقبال و استفاده طیف بزرگی از ایرانیان هستند، ابزارهای خوبی برای این کار هستند که قابلیت درج لینک به عنوان امضا را دارا هستند.

برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی کردن کاری بسیار خوب است. با برنامه ریزی می توانید که فرایندها را تسریع کرده و دقیقتر کار کنید. همچنین درنظر داشته باشید که با برنامه ریزی مطلوب و حرفه ای، بازدهی کارها نیز بالاتر خواهد رفت. برای برنامه ریزی کردن لازم نیست کار زیادی انجام دهید.

ما یک چک لیست را در اختیارتان قرار می دهیم که در آن کاملاً همه چیز را برایتان شرح داده ایم، همچنین با استفاده از آن می توانید برای کسب و کار خود در اینستاگرام به صورت کوتاه مدت (روزانه) و بلندمدت (ماهانه یا بیشتر) استفاده کنید.

فروش در اینستاگرام: از سایر ابزارها و امکانات آنلاین استفاده کنید

یکی دیگر از روش های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام و جذب هواداران دو آتیشه اینست که از دیگر امکانات و دسترسی های آنلاینی که دارید استفاده مطلوب داشته بباشید. برای مثال دیگر شبکه های اجتماعی که احتمالاً در بیشتر آن ها حساب فعال دارید به صفحه اینستاگرامتان لینک دهید.

همچنین می توانید با استفاده از آنها پیج خود را به آنان معرفی کنید. برای مثال یکی  از شبکه های اجتماعی قابل تحسین و بسیار موثر توئیتر است. شما می توانید با استفاده از توئیت های خود ایستاگرامتان را به سایرین معرفی کنید.

تلگرام هم گزینه ای عالی است برای جذب و افزایش فالوور اینستاگرام است. چون همه بخش بیو دارد و هم قابلیت ایجاد گروه و کانال. پس گزینه ای فوق العاده برای تبلبغ پیج است.

یکی دیگر از روش های خلاقانه افزایش فالوور اینستاگرام اینست که هر وقت در یک سایت یا انجمن عضو شدید، در بخش لینک وبسایت به صفحه اینستاگرامی خود لینک دهید، اگر فردی فعال و حرفه ای به نظر بیائید افراد به پیج شما سرکی خواهند کشید. همچنین در فعالیت های خود در انجمن از ایسنارگام خود نیز یاد کنید.

همچنین هنگامیکه در سایر سایت های دیگر (همچون اخبار رسمی) پست مهمان منتشر می کنید، به معرفی صفحه خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازید.

راه دیگری نیز برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام وجد دارد و آن معرفی صفحه فعالتان در عکس ها، ویدئوها، پادکست، اینفوگرافیک ها و سایر مدیاهای تولید شده توسط شماست. در بسیاری ار مواقع اگر کاربران از محتوای شما راضی باشند، علاقمند خواهند شد تا کار شما را پیگیری کنند و با شما بیشتر در تعامل باشند، پس به راحتی به به فالوورهای اینستاگرامتان تبدیل می شوند. این را نیز در نظر داشته باشید که محتوای های صوتی و ویدئویی مخاطبان بسیار بیشتری دارند.

فروش در اینستاگرام

فروش در اینستاگرام: پیج های رقبا را آنالیز کنید و از آنها الهام بگیرید

برای یک برند یا کسب و کار، بسیار حیاتی است که بداند رقبایش، برای حفظ بقا، پیشرفت و موفقیت، به چه کارهایی دست می زنند. پس شاید یکی دیگر از ایده های جالب و البته پربازده این باشد که ابتدا رقبای خود را مشخص کنید، سپس به دنبال صفحات فعال آنان در اینستاگرام بگردید و در نهایت بهترین صفحات قابل بررسی را پیدا کنید چون معمولاً همه رقبا فعالیتی مستمر و مطلوب را در شبکه های اجتماعی نمی کنند.

از موارد قابل بررسی، بررسی پست ها، میزان لایک و کامنت و البته تعامل کسب و کار با کاربران است. هر وقت که کلیه مواردی را که به نظرتان ارزش بررسی های مختصر یا مفصل را داشتند بررسی کردید نوبت این است که از مزیت هایی که پیج رقیب به منظور رقابت با سایر رقبا تدارک دیده الهام بگیرید و از آن ها در پیج خود استفاده لازم را ببرید. اگر بتوانید مواردی که ارزش اجرا را داشته باشند در صفحه اینستاگرامی خود پیاده سازی کنید، مطمئناً نتیجه ای خوب خواهید گرفت.

فروش در اینستاگرام: تبلیغات کنید

بدانید و آگاه باشید که تبلیغات یکی از قدرتمندترین و پربازده ترین روش های افزایش فالوورهای هواردار و پربازده است، افراد زیادی بوده اند که با تبلیغات، آن هم در فضای اینستاگرام، کسب و کار خود را به کل دستخوش تغییراتی بس مثبت کرده اند. برای تبلیغات می توانید از همه پلتفرم ها و ظرفیت های حوزه وب و تکنولوژی استفاده کنید ولی اگر در خود اینستاگرام صفحه تان را تبلیغ کنید بهتر است، چون همانطور که عرض کردیم، کسی حال و حوصله درست حسابی برای انتقال از یک سایت یا اپلیکیشن دیگر به اینستاگرام را ندارد. تبلیغات اینستاگرام چندین نوع مختلف دارند که ما در اینجا به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

روش اول: اینفلوئنسر مارکتینگ

قبل از شروع بیاید بررسی کنیم اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر فردی است که با تولید محتوای جذاب و کاربردی در مورد یک حوزه کاری خاص در صفحه خود و همچنین تعامل مناسب با کاربران به فردی تأثیرگذار در آن حوزه کاری تبدیل شده اند. اما فرد تأثیرگذار یعنی چه؟ تبدیل شدن به فردی مؤثر در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر به رسیدن به نقطه ای از عرفان می گویند که در آن مرحله همه افراد به او اعتماد دارند و همه کارهایی را که دستور می دهد اجام می دهند یا محصول و خدماتی را که او معرفی می کند با دیده منت خریداری می کنند. به نظر می آید تا الآن فهمیده باشید باید چکار کنید.

درست است! باید با این افراد تأثرگذار یا اینفلوئنسر تماس بگیرید و از آن درخواست کنید که محصول شما و خدماتتان را در پیج خود و در مقابل دیدگان هزاران یا صدها هزار نفذ معرفی کنند. یکی از حسن های این روش تبلیغاتی پربارده بودن آن است، چون همانطور که عرض کردیم افراد زیادی پیدا می شوند که به دستورات یا تبلیغات این افراد گوش بدهند و چیزی را که به معرفی ان پرداخته اند تهیه کنند پس اگر می خواهید برای پیج خود یا سایت، محصولات یا خدماتی که دارید و یا به هر دلیل دیگر تبلیغاتی سفارش دهید، سعیتان را بر روی اینفلوئنسر مارکتینگ بگذارید.

اما قبل از اینکه به بررسی موارد بعدی بپردازیم لازم می دانیم که مطلبی را خدمتتان عرض کنیم. این را مورد توجه خود قرار دهید که تعداد فالوورها، لایک و کامنت ها یا بازدید بالای استوری های یک فرد معروف اینستاگرامی تأئید کننده این نیست که او یک اینفلوئنسر است. افراد زیادی وجود دارند که با انجام کارهایی نامتعارف و جلف یا طنزپردازی های زننده فالوورهای زیادی پیدا کرده اند و مشارکت ها در پیجشان بالاست. راستش را ببخواهید همه ما حداقل دوسه نفری از آنها را برای روزمرگی و گذراندن اوقات فراغت دنبال کرده ایم! اما این دلیل درستی نیست که آن ها را به عهنوان اینفلوئنسر قبول کنیم. ممکن است فردی 90 هزار فالوور داشته باشد اما در عین حال یک اینفلوئنسر به تمام معناست. پس در انتخاب اینفلوئنسر مبلغ خود تحقیق کرده و بهترین مورد را انتخاب کنید. چون با تبلیغ کسب و کار خود توسط افراد نادرست تنها همگان را از برند خود متنفر کرده و آن را بی اعتبار می کنید.

روش دوم: تبلیغات در صفحات پرطرفدار

صفحات زیادی هستند که با محوریت های موضوعی گوناگون فعالیت می کنند و توانسته اند تا علاقمندان زیادی را جذب کنند. آنها فالوورهای بسیار زیادی دارند و درآمدشان نیز از راه تبلیغات است پس طبیعی است که تبلیغات شما را قبول کنند. این روش علاوه بر چندین معایب خود حسن هایی زیادی نیز دارد. برای مثال این صفحات به این دلیل که تعداد بسیار زیادی دنبال کننده دارند، مقصدی خوب برای تبلیغات هستند چون افراد زیادی را می توان یافت که به حوز کاری شما علاقمند باشند پس به صفحه شما سر زده و در صورت رضایت از محتوای شما اقدام به فالو کردن شما می کنند. تبلیغات در صفحات پرطرفدار چندین نوع دارد که در هر کدام ممکن است طریقه محاسبه هزینه آن نیز متفاوت باشد.

کلام پایانی

خب دوستان ما سعی کردیم تا در این مقاله طولانی، شما را با روش هایی آسان و رایگان برای فروش در اینستاگرام آشنا کنیم. امیدواریم که مطالب گفته شده بتواند به شما کمک کند. از این که با مطالعه این مقاله با ما همکاری کردید متشکریم. راستی یادتان نرد که نظرات ارزشمند خود را در مورد این مقاله با همه به اشتراک بگذارید. این مقاله باز هم آپدیت خواهد شد.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *