هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاریم و یا نوفالو 😃

لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاریم و یا نوفالو 😃

دسته بندی : سئو
1402/02/16

لینک سازی یکی از مهمترین ابزارها در سئو داخلی و حتی سئو خارجی می‌باشد. 🙄

لینک سازی یکی از پارامترهای تحلیلی است که به شما کمک می‌کند تا سرعت رشد سایت خود را به مراتب افزایش دهید. 😯

اما سوال اصلی در این است که لینک سازی شما با چه استراتژی « فالو و یا نوفالو » انجام شود. 🤔

سلام بر دنبال کنندگان سایت برترآموز، 😍🖐🏻 ما اومدیم با یک مقاله بسیار جذاب و جامع در مورد لینک سازی مقالات وب سایت. ممکن است که شما بخواهید لینک سازی مقاله خود را با استراتژی‌هایی انجام دهید که قدرت سئو دو صفحه را افزایش دهید. در برخی مواقع ممکن است که لینک سازی سایت شما با هدف جلب رضایت کاربر انجام شده باشد. 😉 به همین دلیل شما لینک‌های سایت خود را روی حالت نوفالو قرار دهید. معمولا سئوکاران کم تجربه در این زمان یک سوال بسیار مهم را مطرح می‌کنند. « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » پاسخ شما به این سوال چست؟ 😐

اگر شما به دنبال یک پاسخ بسیار و کوتاه و مختصر می‌باشید. باید به شما بگویم که لینک های خارجی مرتبط را روی حالت فالو « Follow » و لینک های خارجی غیر مرتبط را روی حالت نوفالو « No Follow » قرار دهید. اما در این حالت عمومی در برخی مواقع استثنا نیز خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع به بهتر است که این مقاله را تا پایان مطالعه فرمایید. اگر شما جزوه دانشجویان دوره آموزش سئو برترآموز، می‌باشید. در بخش استراتژی‌های سئو این موضوع به صورت کامل آموزش داده شده است. 😎👌🏻

قبل از شروع مقاله به این نکته توجه داشته باشید که سئو زمانی برای شما یک بازدهی بسیار عالی دارد که دانش خود را به روز نگهدارید. در برخی مواقع خود گوگل تمامی لینک‌های شما را روی حالت نوفالو قرار می‌دهد. در این صورت بازدهی کار شما ممکن است که اندکی کاهش پیدا کند. اگر شما به این موضوع توجه نداشته باشید، در مکان اشتباه سرمایه گذاری خواهید داشت. در مقاله « آپدیت هسته گوگل » به این موضوع اشاراتی داشته‌ام. 🙂

لینک سازی فالو « Follow » و « No Follow » نوفالو چیست؟

در موارد بسیار به دلیل اینکه سئوکاران نو پا اطلاعاتی در مورد انواع مدل‌های لینک سازی ندارند. سوال « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » مطرح می‌کنند. به همین دلیل در این بخش به صورت جزئی و دقیق به بررسی دو استراتژی مهم لینک سازی خواهیم پرداخت.

لینک سازی فالو چیست؟ « Follow »

زمانی که در لینک سازی هدف شما انتقال اعتبار می‌باشد، از لینک سازی فالو استفاده می‌کنید. در این روش زمانی که موتورهای جستجو مقاله شما و یا بهتر است که بگوییم، نوشته شما را بررسی می‌کنند. هنگامی که به لینک‌های فالو میرسند، بررسی می‌کنند که سایت منتقل شده چیست و چه میزان اعتباری دارد. در این حال بخش قابل توجهی از اعتبار این مقاله به سایت لینک داده شده منتقل می‌شود. حال اگر سئو سایت شما معمولی باشد و از سایت مورد نظر به عنوان یک سایت مرجع استفاده کرده باشید، در این صورت بخشی از اعتبار سئویی این مقاله نیز به شما منتقل خواهد شد. 😏

به همین دلیل است که تولید کنندگان محتوای حرفه‌ای در مقالات خود به سایت‌هایی مانند ویکی پدیا لینک می‌دهند و آن را نیز روی حالت فالو قرار می‌دهند. چرا که در این صورت اعتبار سایت و مقاله آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما استراتژی برخی از سئو کاران در این است که به هیچ وجه به صورت رایگان با دیگر سایت‌های لینک سازی خارجی روی حالت فالو نداشته باشند. به این موضوع دقت داشته باشید که این موضوع تماما به استراتژی سئو کار ارتباط  دارد و کسی نمی‌تواند آن را تایید و رد کند. 🙄

اما نکته بسیار مهم دیگری که در رپورتاژ نویسی باید به آن توجه داشته باشید، این است که لینک‌های سایت شما روی حالت Follow قرار داشته باشد. حتی تبلیغات شما نیز از این استراتژی پیروی داشته باشد. در این صورت انتقال اعتباری عالی به روی سایت شما انجام خواهد شد. متاسفانه برخی از سایت‌های خبری لینک سازی خارجی مقالات خود را روی حالت نوفالو قرار می‌دهند و صرفا با استراتژی برند منشن به شما سرویس‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند. حتی در برخی مواقع با یک تگ تبلیغاتی کل اعتبار مقاله را از بین می‌برند. به عنوان مثال مثال رپورتاژ شما لینک سازی خارجی عالی روی حالت فالو دارد. اما با یک تگ تبلیغاتی ارزش و اعتبار آن از بین خواهد رفت. این موضوع به این معنی است که لینک سازی شما روی حالت فالو است، اما موتورهای جستجو آن را به صورت نوفالو بررسی می‌کنند. 😕

لینک سازی فالو « Follow » و « No Follow » نوفالو چیست؟

لینک سازی نوفالو چیست؟ « Follow No »

یکی از استراتژی‌های بسیار مهم لینک سازی خارجی مقالات استفاده از حالت نوفالو می‌باشد. در حالت عمومی زمانی که شما یک لینک سازی خارجی در مقاله خود انجام می‌دهید. لینک سازی خارجی شما روی حالت فالو قرار دارد. اما در برخی موارد پلاگین شما از شما سوال می‌کند که آیا لینک سازی شما روی حالت فالو باشد و یا روی حالت نو فالو. شما به صورت گزینه‌ای انتخاب می‌کنید که نوع لینک سازی شما به چه صورت باشد. اما در برخی مواقع ممکن است که شما یک سئو کار حرفه‌ای باشید و بخواهید که در کدهای صفحه مقاله خود برای لینک سازی خارجی خود از تگ rel = nofollow استفاده نمایید. البته دقت داشته باشید که دانش کد نویسی و درک کلی از زبان HTML در این بخش لازم خواهد بود.

زمانی که شما لینک سازی خارجی مقالات خود را روی حالت نوفالو قرار می‌دهید. مخاطبینی که در حال مطالعه مقاله شما می‌باشند، با کلیک کردن روی لینک به صفحه مورد نظر شما منتقل می‌شوند و از آن استفاده می‌نمایند. اما موتورهای جستجو در زمان بررسی مقاله شما از آن عبور می‌کنند و به لینک‌ سازی خارجی شما دقتی نمی‌کنند. در این زمان ممکن است که اعتبار سئو مقاله خود را حفظ کرده باشید. اما شما در موضوع مارکتینگ سایت مقصد کمک شایانی را انجام داده‌اید. حتی در برخی مواقع ممکن است که مخاطب خود را از دست بدهید.

به عنوان مثال فرض کنید که شما در حوزه آموزش اینستاگرام حرفه‌ای فعالیت دارد. برای این که قدرت و تخصص خود را نشان بدهید. در ابتدای مقاله خود سر فصل‌های تخصصی دوره خود را نمایش می‌دهید. سپس چند لینک سازی خارجی با رقبای ضعیفتر خود انجام می‌دهید. در این صورت زمانی که مخاطب شما به دیگر لینک‌های خارجی مراجعه می‌کند. با کیفیت و ارزش محتوای سایت شما بیشتر پی خواهد برد. از طرفی به دلیل نو فالو بودن لینک مقالات شما گوگل نیز اعتبار سئویی آن را حفظ می‌کند. دقت داشته باشید که این استراتژی مربوط به سئو کلاه سیاه می‌باشد. فردی که قرار است تولید محتوای شما را انجام دهد، باید دقت و تسلط بالایی بر دیجیتال مارکتینگ داشته باشد.

 هدف از لینک سازی خارجی در مقالات چیست؟

زمانی که شما به دنبال پاسخ سوال « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » می‌باشید. باید قبل از هر چیزی هدف از لینک سازی خارجی را بدانید و سپس به دنبال این موضوع باشید که لینک سازی خارجی را با چه استراتژی انجام دهید. از طرفی به این موضوع توجه داشته باشید که لینک سازی داخلی نیز به اندازه لینک سازی خارجی مهم است. حتی برخی از وبمستران بزرگ گوگل لینک سازی داخلی را مهمتر از لینک سازی خارجی می‌دانند. با این حال توصیه ما بر این است که به غیر از موارد کسب اعتبار مقاله. زمانی که قصد لینک سازی خارجی دارید. بررسی کنید که می‌توان آن را به عنوان یک لینک سازی داخلی مطرح کرد و یا خیر. اگر پاسخ منفی است به هدف لینک سازی خود نگاه کنید و سپس انتخاب کنید که روی حالت فالو و یا نوفالو باشد.

1.    ایجاد ارتباط معنایی و توضیحات دقیق

زمانی که شما در حال نوشتن یک مقاله می‌باشید، ممکن است که در برخی مواقع نیاز داشته باشید که یک ارتباط معنایی قوی ایجاد کنید. به عنوان مثال شما در مورد آموزش وردپرس در حال ارائه توضیحات می‌باشد. اگر بخواهید که تمامی بخش‌های وردپرس را به صورت دقیق توضیح دهید، برای کاربر خسته کننده خواهد شد. از طرفی شما سطح مخاطبی که در حال مطالعه مقاله شما می‌باشند، را نمی‌دانید. بنابراین شما برای درک بهتر برخی از توضیحات خود را به دیگر صفحات سایت خود ارجاع می‌دهید. اما ممکن است که در سایت شما نیز اطلاعات کافی وجود نداشته باشد. در این صورت از سایت‌هایی مرجع استفاده می‌کنید.

اگر به دنبال افزایش اعتبار مقاله خود می‌باشید، بهتر است که لینک‌های خود را به صورت فالو به سایت‌های مرجع انگلیسی زبان در حوزه آموزش وردپرس ثبت کنید. اما اگر افزایش اعتبار مقاله برای شما اولویت نمی‌باشد، در این صورت شما می‌توانید به لینک سازی خارجی خود را با صفحات سایت‌های داخلی انجام دهید. البته سایت‌هایی که در این حوزه رقیب اصلی شما شناخته نمی‌شود. بهتر است که لینک سازی خود را نیز به صورت نوفالو انجام دهید. به این موضوع دقت داشته باشید که برای لینک سازی خارجی با سایت‌های مرجع حوزه وب انگلیسی شما باید تسلط نسبی روی زبان انگلیسی داشته باشید. با توجه به این موضوع، می‌توانید از دوره آموزش زبان انگلیسی برترآموز در سطوح مختلف استفاده نمایید.

2.    استفاده هوشمندانه از انکر تکست در لینک سازی خارجی

یکی از دلایلی که به واسطه آن می‌توان، احتمال کال تو اکشن در لینک سازی را افزایش داد، استفاده از انکر تکست هوشمندانه می‎باشد. فرض کنید که شما در لینک سازی خارجی سایت خود از لینک سازی فالو استفاده نموده‌اید. به هر میزان که کلیک روی این لینک بیشتر شود، امتیاز سئو سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند. چرا که گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر شناسایی می‌کند که در آن کاربران به مقالات آن اطمینان دارند. به همین دلیل است که شما برای سایت‌هایی که در نرخ تبدیل بالایی دارند، بهتر است که از لینک سازی خارجی فالو استفاده نمایید.

اما در پاسخ به سوال « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » باید بگوییم که بستگی به نرخ تبدیل سایت مبداء دارد. 🧐 حال برای افزایش این موضوع می‌تونید روی انکر تکست‌های خود تمرکز بالاتری داشته باشید. به عنوان مثال شما در حال نوشتن یک مقاله در حوزه آموزش زبان آلمانی می‌باشید. یکی از تکنیک‌های لینک سازی خارجی آن در این است که در بین مقاله خود هر گاه که در مورد زبان آلمانی صحبت می‌کنید، به برخی از سایت‌های مرجع این حوزه لینک بدهید. اما استفاده از انکر تکست هوشمندانه به شما این اجازه را نخواهد داد. بر اساس این قاعده شما باید با برنامه به این لینک سازی بپردازید.

به عنوان مثال شما یکی از قواعد و نکات بسیار مهم زبان آلمانی را در سایت خود توضیح می‌دهید. سپس زمانی که سوال‌های بسیاری برای مخاطب شما ایجاد شد. به مخاطب خود خواهید گفت که برای بررسی دقیق و یادگیری عمیق روی آموزش زبان آلمانی کلیک کند. البته این تکنیک ویژه پایان مقالات است. چرا که ممکن است طرف مقابل بعد از استفاده از لینک عنوان شده به سایت شما برنگردد. از طرفی شما در زمان رپورتاژ نویسی و تعریف استراتژی نیز می‌توانید به آن نیم نگاهی داشته باشید.

استفاده هوشمندانه از انکر تکست در لینک سازی خارجی

 

3.    استفاده از لینک سازی خارجی برای معرفی بهتر برندهای متصل به برند شما

همیشه قرار نیست که هدف از لینک سازی خارجی انتقال اعتبار به یک سایت ناشناس باشد. بلکه در برخی مواقع قرار است که برند دوم خود را به صورت غیر مستقیم پرزنت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تمام ظرفیت بازار هدف شما صرفا با یک سایت امکان پذیر نخواهد بود. دلیل آن هم این است که سایت شما نمی‌تواند یک بازدهی مناسب و همچنین یک نتیجه قابل توجه صرفا از یک برند به دست آورد. در این زمان معمولا سایت‌ها به سراغ معرفی سایت‌های دوم خود میروند.

حال زمانی که قرار است اعتبار سایت خود را به سایت دوم خود منتقل کنید. در این زمان لازم است که به مرور زمان از لینک سازی خارجی به صورت فالو و نوفالو استفاده نمایید. زمانی که شما تمام تمرکز خود را روی لینک سازی فالو با سایت دوم داشته باشید. از نظر برخی استراتژیست‌های سئو این موضوع اشتباه است. از طرف مقابل برخی از استراتژیست‌های سئو این موضوع را کاملا صادق می‌دانند. با این حال توصیه تیم تحقیقاتی برترآموز بر این است که لینک سازی خارجی سایت خود را 70 درصد به صورت فالو و 30 درصد به صورت نوفالو قرار دهید.

زمانی که سئو کار کم تجربه در جلسه مشاوره خود سوال « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » را مطرح می‌کند. پاسخ مشاوره سئو بر این است که به دنبال سایت‌های مکمل خود بگردید و این کار را به صورت رفت و برگشتی انجام دهید. منظور این است که شما لینک سازی خارجی با محتوای سایت او انجام دهید و به صورت فالو ثبت کنید. او نیز به صورت متقابل برای شما همین کار را انجام دهد. اگر سایت مقابل چنین استراتژی را قبول نکرد. شما می‌توانید لینک سازی خارجی خود را به صورت نوفالو قرار دهید. دقت داشته باشید که این استراتژی بر روی دیجیتال مارکتینگ شما و افزایش سهم از بازار هدف تاثیر گذار خواهد بود. حتی برخی از سئو کاران از این استراتژی برای لینک سازی با سایت رقبا به صورت غیر مستقیم نیز استفاده می‌کنند.

4.    در لینک سازی خارجی خود از « _Blank » استفاده نمایید

معمولا زمانی که مخاطبین برترآموز از بخش پشتیبانی در مورد « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » سوال می‌کنند. به آن‌ها گفته می‌شود که این موضوع به استراتژی و هدف نهایی شما بستگی دارد. با این حال سعی کنید که روی بهینه سازی لینک سازی خارجی خود کار کنید. فارق از این که لینک سازی شما فالو باشد و یا نوفالو شما باید حتما از « _blank » در تگ محتوایی خود استفاده نمایید. در این صورت زمانی که مخاطب روی آن کلیک‌ می‌کند به صورت مستقیم به آن صفحه منتقل نمی‌شود. یک تب جدید برای او باز می‌شود که آدرس لینک صفحه جدید در آن ثبت شده است. در این صورت مخاطب شما نیز خط محتوایی خود را گم نمی‌کند.

از دیگر نکاتی که شما باید به آن توجه داشته باشید، این است که بهینه سازی لینک سازی خارجی با استراتژی‌های مختلف و روش‌های مختلف انجام می‌شود. در این بخش به یکی از مهمترین نکات آن صرفا اشاره کردیم، در صورتی که شما به این استراتژی‌های علاقه مند می‌باشید. می‌توانید در بخش مقالات برترآموز اطلاعات بسیاری در این حوزه پیدا خواهید کرد. با این حال پیشنهاد ما به شما این است که از مقاله « تشخیص لینک خوب از بد چگونه است؟ » به صورت ویژه دیدن فرمایید.

5.    لینک سازی خارجی در بخش کامنت‌ها را به نوفالو قرار دهید

سایت‌هایی بسیاری به صورت غیر مستقیم برند سایت خود را در بخش کامنت‌ دیگر سایت‌‌ها مطرح می‌کنند. این استراتژی یک استراتژی برنده برنده است. البته در صورتی که به قصد تخریب شما این لینک سازی انجام نشده باشد. چرا که در برخی مواقع گوگل شما را به عنوان انتشار دهنده این موضوع مورد جریمه قرار می‌دهند. شما می‌توانید لینک سازی خارجی انجام شده در بخش کامنت‌های خود را به صورت نوفالو قرار دهید. در این صورت گوگل به این لینک سازی توجه نخواهد کرد و برند شما نیز دچار آسیب نخواهد شد. از طرفی سایت شما و سایت طرف مقابل نیز افزایش امتیاز سئو را تجربه خواهند کرد.

متاسفانه برخی از سئوکاران کم تجربه امکان برند منشن به شرکا و یا سایت‌های متفرقه را نمی‌دهند و به صورت کلی کامنت‌ آن‌ها را پاک می‌کنند. شاید این موضوع در نگاه اول مشکلی نداشته باشد. اما این موضوع به این معنی است که دیگران از این مقاله استقبال بالایی نداشته اند. چرا که بخش کامنت‌های آن ضعیف است و تمامی گفت و گوها به صورت کنترل شده انجام می‌شود.

لینک سازی خارجی در بخش کامنت‌ها را به نوفالو قرار دهید

آیا لینک سازی خارجی چه صورت فالو و چه به صورت نوفالو امری اجباری است؟

اگر به دنبال پاسخ سوال « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » می‌باشید. بهتر است که این موضوع را به صورت ریشه‌ای بررسی کنید. اولین نکته این است که از پارامترهایی گوگل در ارزیابی کیفیت یک مقاله این است که تا چه اندازه لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی معتبری دارد. معمولا در بخش سئو داخلی روی لینک سازی خارجی استراتژی‌های بسیار زیادی مطرح می‌شود. که این موضوع نیز بیشتر با هدف تقویت صفحات دسته بندی می‌باشد. اما نکته بسیار مهم آن در این است که این سایت‌ها معمولا بخش لینک سازی خارجی ضعیفی دارند. گوگل نیز به سبب همین موضوع رتبه آن‌ها را اندکی کاهش خواهد داد.

با این حال توصیه ما بر این است که سعی کنید با سایت‌های مرجع مرتبط در حوزه کاری خودتان لینک سازی به صورت فالو و نوفالو داشته باشید. لازم نیست که صدها لینک در یک مقاله استفاده کنید و به نوعی آن را تبدیل به یک مزرعه لینک کنید. 😐 بلکه بهتر است که در آن چند لینک محدود به صورت ترکیبی استفاده نمایید. این کار موجب می‌شود که اعتبار سایت شما به صورت قابل توجه افزایش داشته باشد. در نهایت به یاد داشته باشید که به هر میزان لینک سازی خارجی شما با سایت‌های مرتبط در حوزه کاری شما باشد، اعتبار آن بیشتر خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله صورت جامع و کامل در مورد یکی از سوالات سئوکاران کم تجربه « لینک های خارجی یک مقاله را فالو بگذاری و یا نو فالو » با شما صحبت کردیم. تمام تلاش تیم تولید محتوای برترآموز بر این بود که در ابتدای مقاله یک پاسخ اجمالی و کوتاه برای شما داشته باشد. از طرفی در انتهای مقاله نیز به صورت تخصصی به بررسی ریشه‌های علمی پاسخ خود بپردازد. حال ممکن است که در بخش‌هایی از این مقاله برای شما سوال و یا چالش ایجاد شده باشد. در این صورت می‌توانید در بخش کامنت‌های این مقاله سوال خود را مطرح کنید. در کوتاهترین زمان ممکن همکاران ما پاسخ آن را برای شما ثبت خواهند کرد.

به این موضوع توجه داشته باشید که در حوزه سئو تمام هنر شما در به روز بودن دانش و اطلاعاتتان می‌باشد. ممکن است که در آینده یک الگوریتم جدید گوگل و یا یک آپدیت جدید او نکات این مقاله را دستخوش تغییر کند. البته ما نیز در سریعترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ثبت خواهیم کرد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *